vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett "vaket" parti

See User information
Skulle man inte kunna starta ett "vaket" parti inför nästa val 2010? Jag tror att vi skulle kunna nå en del framgångar, om vi får synas i media då.

Man skulle kunna driva frågor som Ron Paul driver, fast ur en svensk synvinkel då.

Posted on: 2008/2/2 13:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ett "vaket" parti
Det finns redant partier som driver de frågorna såsom ex Ny framtid men jag rekomenderar Nationaldemokraterna som tog upp både Ron Paul och CFR denna veckan

http://www.nd.se/nyheter/notis.asp?notisID=5447&q=paul&x=0

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Partiet vaken skulle nog dock vara väldigt splittrat =))

Posted on: 2008/2/2 14:27
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jo iofs, men man skulle nog hitta några grundläggande saker som alla kan vara överens om.

Posted on: 2008/2/2 19:56

See User information
Sätter några grundpelare som alla kan vara överens om, ekonomi och en del annat.

Det finns folk för att rösta på ett sådant parti, bara man gör ett proffsigt nog partimanifest, hemsida och så vidare.

En liten Ron Paul revolution fast i Sverige men med en annan tappning.

Bra tillfälle att få folk att vakna om inte annat.

Posted on: 2008/2/3 23:29

See User information
Det svenska parti som förutom National Demokraterna är mest vaket är enligt min mening det konspirativa EAP- Europeiska Arbetarpartiet: http://www.nysol.se/EAP/index.htm

Posted on: 2008/2/5 23:35
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

See User information
Några STORA problem med EAP är ju att de är för FRI invandring samt att de stöttar NWO-lakejen, galningen och den totalt korrumperade Hillary i USA-valet.

Posted on: 2008/2/6 0:01

See User information
Lustigt bennybear, det är precis detta + lite annat också - jag håller starkt mot EAP. Tråkigt när de är så vettiga på andra fronter...men de är ju "amerikaner"...
Dock är ju deras stöd till Hillary rent taktiskt då ju hon eventuellt kommer låna LaRouche ett öra när det kommer till att reda ut finansekonomin...synd att de inte stödjer Ron Paul - har aldrig riktigt fårr klarhet i varför? Har du?

Posted on: 2008/2/6 19:50
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

See User information
Jag kommer ihåg hur de stöttade Bill Clinton hela förra presidentperioden trots allt denne lögnhals gjorde för att driva på Nya världsordningen agenda.

Clinton och Bush d.ä är ju dessutom gamla kompisar.

Jag har också märkt att Larouche och co aldrig vill ta upp det genomkorrumperade Federal Reserve-systemet.

Enligt mig fungerar de som en slags "flugpapper" för att fånga upp presumtiva "sanningssökare" men att det liksom bara "skrapar på ytan" gällande det satanistisk influerade världspolitiken och dess agenda och praktiska genomförande.

De säger A men inte B.

Posted on: 2008/2/6 20:23

Anonym
En annan sak som är ett totalt uppåt väggarna med EAP är deras syn på "teknik" då de gärna vill se kärnkraft i hela sverige och lansera nya "supertåg" osv.

Jag skulle gissa på att vi här på forumet har en människa som är starkt influrerad av "EAP" och kanske även medlem eller har jag fel
Matsism ?

Anonym
Nej.

Hela detta systemet med partier måste havereras. Inifrån. Gå med i ett parti ett tag och se till att medlemmar går ur, gå sedan ur själv...

Ja, vadå? Den taktiken har Vetenskap och Folkbildning kört med sedan 80-talet i Miljöpartiet, jag har sett det själv! Sedan kommer deras egna in som nya medlemmar... så dras en slipsten.
Sossarna har gjort samma fast med släkt och "goda vänner" i fackförbunden sedan säkert Per-Albins tid...

Och rösta t ex på något konkret du vill ha, som jag skrev i en annan tråd: En blank valsedel, skriv FRIHET med stora bokstäver!

Jag vill ha frihet, inte Reinfeldt eller Maria Wetterstrand!

Anonym
Quote:
Hela detta systemet med partier måste havereras. Inifrån. Gå med i ett parti ett tag och se till att medlemmar går ur, gå sedan ur själv...

Håller med hela vägen på den tanken. *applåd*

Samhällsappraten bör haverera, ej lagas.
Precis hela upplägget/hela konstruktion på samhället är så enormt korrupt rakt igenom att det måste haverera och folk måste efter haveriet börja värdea om vad som är det viktiga i livet.

Det har aldrig varit vårt samhälle ändå.
Vi ska inte "rätta till" något som ändå aldrig byggdes upp från början för VÅR skull, utan för någon annans skull och deras önskan om att hålla oss inhängnade, konsumerande och kontrollerade. Den samhällsstrukturen som finns idag är INTE naturlig och den gynnar INTE människor, den går inte att laga/ändra, den måste bort helt och hållet. (ja, jag låter som Watt, jag vet... cant help it, det är ju det där jag känner som det mest rimliga jag stött på i livet.)

See User information
Jag tror absolut att det vore bäst om övergången blir så mjuk som möjligt. Annars kan det bli totalt kaos. Små kriminella gäng kanske tar kontroll över olika områden, plundringsräder etc. Hoppas bara att detta skulle gå att genomföra utan att det blir kontrarevolution, dvs de gamla makthavarna tar över fast i ny skepnad...

Posted on: 2008/2/7 22:36

See User information
Jag tror ni drömmer...

Vad är det för tid som väntar...

Posted on: 2008/2/7 23:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
"Jag tror absolut att det vore bäst om övergången blir så mjuk som möjligt. Annars kan det bli totalt kaos. Små kriminella gäng kanske tar kontroll över olika områden, plundringsräder etc."

Troligen, därför bör frihet införas gradvis, genom att använda systemets medicin mot det, alltså använda deras spelregler.

Därför är Aktiv Demokrati det bästa alternativet eftersom det förutsätter en vaken befolkning som inte bara kan ta del i den politiska debatten men också i det politiska beslutsfattandet.
Liknande tankegods hittar vi här: http://www.autonarchy.org.il/

Frihet är att ersätta pyramiden med en cirkel.

Posted on: 2008/2/13 20:09
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"The priority principle of Autonarchy is the wellbeing of all people."

Jämställdhet...

Skapa himmelriket på jorden... hehe, New Age.

"Människan" tror hon "råder"... hehe...

Repost:
Energin följer tanken och människan följer energin - men himlen och dess lagar råder.

Posted on: 2008/2/13 20:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Skapa himmelriket på jorden är en kristen idé.
Falun Dafa är en aning mer New Age än kristendomen.

Augustinus myntade "åt var och en...", inte Marx.

Här är ett par kristna organisationer med sådana mål:

http://www.catholicworker.org/

www.jesusradicals.com

Apost. 2:44-45: ""Alla de som trodde höllo sig tillsammans och hade allting gemensamt; de sålde sina jordagods och vad de eljest ägde och delade med sig därav åt alla, eftersom var och en behövde."

Posted on: 2008/2/13 21:29
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Skapa himmelriket på jorden är en kristen idé.

Det är även en kärna inom New Age, alla tillsammans, hela (alltså läka)jorden, eller moder jord, moder natur - ... - det är som kärnan i hela den evil agendan därute - och det är det som kommit in och ersatt en andlig fösrtåelse, om att människan är en andlig varelse, att hon inte är av denna världen.

Då har vi fått naturdyrkan, shamanism... kommunism>>>ateism>>>humanism>>>> >>> - aktivism - allt detta att om vi kämpar mot det yttre (skapa fiender också...), så kan det bli bättre - vi kan skapa himmelriket på jorden, frihet jämlikhet och broderskap... i detta himmelrike så stiger den gode guden upp på solens morgonstrålar...

http://images.google.se/images?hl=sv&q=mao+sun&gbv=2

Posted on: 2008/2/13 21:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Så din lösning blir att skapa en fiende i dessa ismer.

Snälla Novax, skärpning.

Det som är kärnan i allt evil är att människan sätter sig på en piedestal i och med frasen "vi är inte av denna jord". Följaktligen blir all tankegång morbid, man tänker: "Skitsamma om vi skräpar ned jorden, skitsamma att vi krigar mot varandra, skitsamma om jag dör för jag är ändå inte av denna jord och allting blir bättre på andra sidan."

Men så vaknar man upp på andra sidan och ser att man måste ändå sota för vad man gjorde i livet.

Det centrala för en frihetsrörelse kontra statens propaganda är att frihetsrörelsens fiender alltid är verkliga fiender, annars skulle inte rörelsen existera. Statens fiender är alltid imaginära, annars skulle inte staten existera.

Om dessa frihetsrörelser har mer "rätt" eller inte är totalt irrelevant.
Det finns inga rätt, endast utveckling.

Vi kämpar varje dag mot yttre såväl som inre fiender eftersom det inre och yttre ständigt påverkar varandra.

Posted on: 2008/2/13 22:04

Edited by Xtas on 2008/2/13 22:20:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Så din lösning blir att skapa en fiende i dessa ismer.

Snälla Novax, skärpning.

Det som är kärnan i allt evil är att människan sätter sig på en piedestal i och med frasen "vi är inte av denna jord". Följaktligen blir all tankegång morbid, man tänker: "Skitsamma om vi skräpar ned jorden, skitsamma att vi krigar mot varandra, skitsamma om jag dör för jag är ändå inte av denna jord och allting blir bättre på andra sidan."

Men så vaknar man upp på andra sidan och ser att man måste ändå sota för vad man gjorde i livet.

Det centrala för en frihetsrörelse kontra statens propaganda är att frihetsrörelsens fiender alltid är verkliga fiender, annars skulle inte rörelsen existera. Statens fiender är alltid imaginära, annars skulle inte staten existera.

Skärpning här, jag har inte sagt sådant som som "skit samma".
Jag säger ju alltid det där med karma mm - vill du då plöstligt får det till att jag tycker att det spelar ingen roll vad vi gör, hur sjuttan tänker du...?

Jag skriver bara det jag skriver, lägg inte in dina egna grejer i vad jag skriver, det bli ju väldigt tokigt.

Om den är en morbid tanke för dig att vi inte är från jordens materia, att vi har är från jorden, på något sätt... hehe, go ahead. Jag kan inte lägga tid på detta strunt!

Posted on: 2008/2/13 22:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag säger att när människor tar till sig idén om att vi inte är av denna jord resulterar det i att man glorifierar människan och bryr sig mindre om jorden.

Posted on: 2008/2/13 22:22
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper