vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Kalla på alla äkta kärlekskrigare

See User information
DENNA TEXT ÄR ENDAST ÄMNAD ÄKTA KÄRLEKSKRIGARE ELLER DE SOM VILL VETA EXAKT HUR VI MANIPULERAS. HUR VI LÖSER DET OCH VARFÖR DET ÄR SÅ ENKELT ATT LÖSA DET. DENNA TEXTEN GRUNDAR SIG I DJUPA FÖRKLARINGAR MED HÄNVISNING TILL FÖLJANDE MATERIAL:
BBC Time
BBC Atom
Elegant Universe
Ett flertal Illuminati Dokumentärer
Ett flertal David Icke filmer, även 2 av hans senaste böcker
Många 9/11
London Bombningarna
Lite material av Michael Tsarion
The Secret (filmen)
Ambres - En död talar (SVT)
The Secret Behind the Secret
Money Masters
Money As Debt
The Power of Nighmares
The Secrets of Sleep
Lucid Dreaming (www.ld4all.com)
Flera Alex Jones dokumentärer
Edgar Cayce (the Other nostradamus)
Några seminarier med David Wilcock (www.divinecosmos.com)
LSD The Beyond Within
Någon UFO dokumentär
The Secret Life of the Brain
Ron Paul (www.ronpaul2008.com)
Peter Drucker - An intelligent journey (dokumentär)
The Corporation (dokumentär)

Om allting ovan studeras och man börjar förstå hur allting är sammankopplat, då kommer man förstå livet.

Jag vet inte hur vaken du är som läser detta, men om du inte förstår att alla människor är samma så har du kvar att lära. Bob Marley sa att kärlek i musik kan förändra dig så du blir fri ifrån rasism och hat. Se detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=XTLXh_K5tZc för storyn.
Sen lyssna på hans och andras musiktexter om du tycker jag pratar gojja, bull eller skit. Mycket kärlek och jag har varnat dig ifrån att läsa! peace!

Denna text kommer utifrån grundligt studerande utav livets natur baserat på en medelsvensson och dennes syn. Detta är motgiftet emot babylon, "reptillians", onda andar, bla bla vad som helst. Bush och hans fuckade adminstration. Det handlar om NEGATIVT vs POSITIVT. Eller LIGHT VS DARKNESS, olika metaforer för två motkrafter, positiv - negativ och sen har vi ju balansen emellan detta.

Allting grundar sig i att vi skapar vår egen verklighet, bokstavligt talat. Vår hjärna om vi lägger den på ett bord men har den ihopkopplad med våra ögon så är det en illusion vi observerar. Varför? Anledningen är att vi ser vågmönster (elektromagnetiska spektrumet) och i vår näthinna blir det elektriska impulser går till ett område i den bakre delen av hjärnan. Det är inte så komplicerat när man förstår det.

Det som Illuminati använder sig av är just denna vetskap, att vi skapar vår egen verklighet. Och ju mer negativa intryck vi får och tror på – ju mer makt får Illuminati.

Läs en tidning och räkna hur många positiva nyheter det är.. Och sen hur många negativa. Där har du lösningen, folk hjärntvättas undermedvetet genom att matas med tråkiga nyheter. Vi måste se till så det blir tvärtom, ut med glada nyheter! Lär folk hur man blir rik, har du ett företag, hjälp människor tjäna pengar. Använda korruptionens verktyg för att ändra systemets fungerande. Det funkar inte genom politik, utan på GRÄSROTSNIVÅ. Underminera hela "skiten", eller det negativa som styr våra institut, skolor och regeringar (med dess politiker).

Det är ett mänskligt beteende säger många angående hur vårt samhälle fungerar men det är negativa "väsen" som styr det. Precis som det goda antaligen styr mig :P. (man måste få ha självdistans och liten gnutta humor trots allvaret för vad som sker på vår jord.). Allting grundar sig i fantasin, och om vi förstår att vår fantasi är lika verklig som livet så går det att förstå hur underbar vår värld kan bli – precis som det var menat!

Men för att du ska förstå måste du inse att så fort du tänker negativt eller vill svara mig negativt så har du missat min poäng. Har du en smart fråga, ställ den.
"The only good is knowledge and the only evil ignorance"
- Socrates

Om du tycker texten är lättläst har du ett syfte att läsa den, blir du förvirrad borde du lära dig förstå kärlekens kraft, och styrkan att kämpa med enbart kärlek och aldrig förutfattade elaka handlingar. Att försvara sig (ställa negativa frågor som inte leder till självutveckling för den som ifrågasätter gör så t.ex. jag måste försvara min text) är slöseri med tid och det som gynnar de negativa krafterna.

Om jag får en enda negativ kommentar av någon, så har denne därmed bevisat med en gång att "va, jag förstod ingenting av vad han sa, så jag förlöjligar honom istället med något negativt precis som Illuminati vill".

Det krävs mycket efterforskning i att förstå vad jag pratar om, men min text kan öppna upp för massa nya sätt att se på saker. Jag rekommenderar att lära sig förstå vad som menas med att vi skapar vår verklighet. Den defineras enklast genom ordet: mainstream: main-stream.. alltså MAIN STREAM, huvudström.. Huvudkälla av information som samhället får med andra ord.

Om du inte alls förstår vad jag menar så saknar du bara information, men den enklaste absolut bäst rekommenderade lösningen är: Lev ditt lev med service mot andra, visa kärlek - till alla. Detta krossar hela illuminati och kommer göra vår jord till ett utopia som vi bara kan drömma om. Lever du med service till dig själv, då följer du NWO's agenda. Och framförallt det viktigaste som Bill Hicks brukade säga: Var aldrig RÄDD!

Om du nu sitter och tror jag är högfärdig, arrogant, eller snackar skit och inte vet vad jag pratar om, då har du fortfarande inte fattat.

Du måste visa kärlek, tankar som automatiskt gör så jag måste försvara mig är NEGATIVA. Precis det illuminati vill få ut!

Detta är ett steg för steg för den som vill förstå allt. Varför illuminati finns och hur vi löser det. Och det magiska är att vi har haft det framför oss HELA TIDEN.

Vi alla ser det på olika sätt, och det är så det är... :)

1. Kvantfysik BEVISAR att vi skapar vår egen verklighet. Nu är detta sen mer komplext och det finns många vägar att gå beroende på vilken kunskap man besitter. (detta gör också at att alla religioner har rätt, skulle man kunna säga, dock är många mainstream väldigt manipulerade, och framförallt missförstådda)

2. Vi lever i en värld utav 5 sinnen, smak, höra, syn, lukt och känsel. Vi har även ett 6:e, som jag skulle vilja säga är vår fantasi, och källan till allt. I grund och botten är vi ifrån samma källa – energi.

3. När vi förstår punkt 1 och 2 oavsett hur vi når dit, även om det bara gäller kärlek så kommer vi nå ett mycket bättre samhälle - för alla.

Vad vi som är kärlekskrigare eller eldsjälar måste göra är att förstå hur vi var och en kan tillföra vår hjälp. Egentligen behöver vi bara fokusera om ALLT negativt till positivt.

När du går upp på morgonen - så le!
När du ser din granne du hatar - le!
Visa världen att du skiter i det negativa och endast ser det positiva.
Förutfattade meningar - låt de gå!

Folk säger att det är omöjligt att leva utan något negativt, eller något hat.. Vad tror du att din fantasi är? Balans, allting kräver balans. Att göra en cool film, eller lika riddare som när man var barn - då hade man roligt.

Sen växer man upp (sägs det), och då tar babylon över eller NWO, eller samhället, eller Rotschild. Allt som är negativt kommer och tar över så man tycker det som var barnsligt är barnsligt, men man måste förstå balans. Och att vi behöver le och vara positiva!

Solen är vår största energikälla, den fyller vår själ av energi. Chemtrails = blockar även sol?...

Och minnen - att lägga viktig information på hjärnan som skapar en harmoni. Somliga finner detta i droger, andra i meditaiton och på sina egna sätt. Men det finns alltid TVÅ känslor, POSTIVA och NEGATIVA. Följ dem POSITIVA och du mår bra! Jag dricker till exempel inte alkohol för att jag personligen mår dåligt och blir negativt påverkad.

När du som läser förstår att vi måste ändra allt negativt i samhället till positivt. Och vet du inte hur så se vad du har för kunskap att hjälpa till med.

Jag säger att vi öppnar ett runda bordet forum/Community på Internet för alla eldsjälar som samtidigt är öppet för alla. Detta för att organisera så vi kan tillsammans inom alla samhällsområden se till så negativiteten försvinner och det positiva får fäste!

Sen har man en topp med dem som känner att de ska vara där, de som vet vad det handlar om.
"Lead, follow or get out of the way"
- Thomas Paine

Mycket kärlek och sprid informationen! Babylon brinner, NWO försvinner och en reform av DET MONETÄRA BANKSYSTEMET (se The Money Masters), kommer "frälsa" oss. Det ger oss en värld av rättvisa, lika rättigheter och alla är lika, rika men ändå olika.

Men det behövs insatta eldsjälar i toppen som förstår hur vi ändrar våra negativa tankar.

Mer sol och mer kärlek på er.
Peace
seilon over n out

Posted on: 2008/4/2 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kalla på alla äkta kärlekskrigare

See User information
Det är skönt att se människor som vandrat över hela bron. Det är väl så att i sitt sökande kommer man till ett stadium där man ifråga sätter sitt sökande... vad är det jag söker? Jag vet ju allting redan, allt finns inom mig.

Jag tror inte att någon har sagt till dig att "så här är det, lyssna på mig!" och att du baserat din sanning, ditt sökande på det. Därför känns dina "källor" helt onödiga. :D

Jag har själv kommit till slutsatsen att Kärlek är vad som slutligen kommer att få stopp på "de dolda mästarna" men även för en "Kärleks krigare" eller "Kärleks försvarare" är detta en stor prövning/påfrestning att veta vad någon utsätter världen för och på samma gång ej vara hatfull mot dem. Där befinner jag mig nu, men det är min saga. Har du övervunnit den biten är det väl bara att gratulera :)

Posted on: 2008/4/3 19:38
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag säger detsamma, jag kommer inte över många som ser på livet som jag gör.

Jag har inget hat emot de som manipulerar oss, möter jag de så säger jag "Jag älskar dig". :)

MEN, vad jag söker är kärlekskrigare som förstår livet, som vill vara med och strida med information och smarta taktiskta åtgärdet. När du ser livet ifrån den vinkel jag gör så förstår man vart det måste lösas.

Just nu spelar väldigt många som vill kämpa för fred sina kort rakt i händerna på "illuminati". Det vi behöver är att förstå kärlek och förstå rädsla, att vi inte behöver rädsla. Samt hur vi ser på livet och hur illuminati manipulerar det.

Människan finns i så många olika system och trosföreställningar att de som är äkta kärlekskrigare och verkligen vill ändra, verkligen vill förstå, måste samlas och se över hur Sverige fungerar och hur vi ändrar vårt land.

Illuminati har en plan, och om ingen av oss gör det som måste göras så går deras plan i lås. Jag är övertygad om att det inte kommer ske dock, illuminati, frimurare etc. kommer inte att kunna göra det de vill. Men vägen dit kan betyda att många människor förlorar sitt liv i onödan.

"De dolda mästarna" kommer att falla, vi behöver bara se till att leda och väcka människorna ifrån deras hypnos. Detta görs inte genom att sprida sanningen om 9/11, det kan bidra till mer rädslor för medelsvensson.

Vår planet, jorden, är en organism precis som vi, och om vi inte gör något så kommer de människor som idag lever i hypnos fastna i tiden och leva under en totalitär stat. Vi kommer få en delad framtid, och det är dags att välja väg nu.

Det som jag vet många har problem med är ekonomi, av någon jävla anledning så visar det sig att jag är entreprenör, så mitt mål var att bli sviiiinigt rik :). Sen kom jag in på allting jag beskrivit ovanför och nu har mitt liv tagit en annan riktning, fast jag är fortfarande entreprenör och utgår därifrån.

Jag hoppas kunna ha mycket pengar innan årets slut, då kommer jag kunna sprida mer kunskap och information så människor börjar vakna. Det vi måste attackera först och främst är DET EKONOMISKA SYSTEMET. Vårt monetära system. (vårt penga system).

Det är roten till allt ont, och när det faller, så beroende på vilka som finns på toppen så kommer vi få det underbart eller åt helvete (vilket vi i princip har nu).

Men Navitas, du får inte vara hatfull emot de "onda". Ser du ljust i tunneln? Ser du vår räddning?

Hmm, ju mer jag funderar ju mer undrar jag om vi inte borde starta någon konferens för "kärlekskrigare", där vi kan upplysa varandra hur vi löser de problem vi står inför.....

hmm.. jag önskar er en trevlig helg och återkommer :)
mvh
seilon

Posted on: 2008/4/4 19:12

See User information
Kul att se att det finns vakna på vaken ;)
Den här typen av budskap är inte så vanligt förekommande här så kärlekskrigarekonferancer kan det nog bli svårt med.

För övrigt tror jag att den största fighten är att sluta fred med sig själv, där inom tror jag vi skapar mest förändring.

Posted on: 2008/4/5 22:28

Anonym
Om jag snor din gräsklippare, kommer ni då love bomba en och skicka en massa Hare Krishna shit i posten eller?

See User information
Empati och Ärlighet går hand i hand.

Om du snor min gräsklippare så kan jag försöka förstå dig först och sedan kan jag säga hur det kändes för mig att du snodde den.

Jag gillar idén om kärlekskrigare. Det innebär dock inte för mig att allt är kärlek. Kanske på ett intellektuellt plan men det planet är ju helt hypotetisk. Att ha hypotetiska teorier om världen är inte ett stöd för mig.

Min verklighet består av allehanda positiva och negativa känslor. Jag tror på att tillåta alla känslor och upplevelser. Tillåta det mörka och det ljusa.

Ur detta tillåtande växer ett utrymme av vila. Detta utrymme leder till nytt ljus som växer ur det. Att försöka undvika eller tänka sig bort från det mörka skapar ett trångt utrymme av stress där mörker växer sig starkare.

Så tillåt allt mörkt som ljus och ha ditt fokus fäst i din längtan. Ur den vila som ditt tillåtande ger dig kommer din längtan att manifestera sig.

Posted on: 2008/4/6 7:35
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Visa ord micro.

Jag tror man måste hitta balansen och vara utrymmet där de positiva och negativa känslorna uppstår istället för att vara uppslukad i känslorna.
Då har man en distans och kan se på vad som dyker upp utan att döma.

Och så sant att vi inte behöver vara rädda för mörkret utan lys upp det istället för där ligger skatterna!

Posted on: 2008/4/6 8:57

Anonym
Seilon mfl:

En krigare måste ALLTID vara hänsynslös!!!
Liksom samurajen måste den optimala krigaren vara helt neutral under striden. Kolla St Görans min när han dödar draken på många målningar (och även statyn i Storkyrkan i Stockholm):

Fullständigt neutral.

Du måste vara så otroligt fokuserad på striden, att känslorna kommer att vara en störning.
Hänsynslösheten som begrepp betyder däremot INTE att man agerar idiotiskt eller skadar oskyldiga. Det är en vridning av begreppet som kommit på senare tid.
Just för att kunna agera moraliskt korrekt när striden går, MÅSTE man ha ett fullständigt fridfullt och fokuserat sinnelag - utan hänsyn till ilska eller kärlek.

En krigare måste också veta vilken väg hon beträder. Och varför. En stig måste ha ett hjärta. När du vet att den stigen har ett hjärta, väljer du att följa den...tills dess den tar slut, eller dess hjärta dör.

Om stigen du väljer att följa är en stig där kärleken är viktig, måste du vara hänsynslös när du följer denna stig. Aldrig vika från den under själva striden - för då tappar du fokus.

Men du måste hela tiden ifrågasätta om du fortfarande följer en stig med hjärta. Ifrågasätt med din logik, men framförallt med intuitionen. Ditt hjärta vet om din stig har ett hjärta.

Du är inte dina känslor. Glöm aldrig detta. Lika lite som orden är dina tankar. Eller fågelsången är fågeln. Känslorna är viktiga att mäta dig själv och din omgivning med. Men de lurar dig lätt. Den tysta, viskande vissheten - intuitionen - drunknar väldigt lätt bland känslornas vrål (och fantasins förstås).

Mitt råd till krigaren, särskilt kärlekskrigaren: Stilla dig ofta. Tänk inte så mycket. Lyssna inåt, till den stilla, tysta rösten...som vet, långt innan du hunnit formulera orden. Förbered dig. Och tro. Tro att du kommer agera rätt, snabbt - och mycket hänsynslöst - när det gäller; när det är ditt ögonblick. Bara genom att stilla dig och förbereda dig kan du öka oddsen att du gör rätt.

Empati och ärlighet är viktiga parametrar i vår sociala funktion. Utan empati och ärlighet får vi svårt att kalla oss för människor. Men som krigare kan vi inte styras av detta när striden står. Låt dem vara hjälpmedel när du förbereder dig, och väljer din stig med hjärta.

En annan mycket viktig parameter måste också vara humorn. Skrattet. Om du inte kan skratta åt dig själv och det svåra i livet - kommer du per definition att assosciera dig själv alltför mycket med dina tankar och ditt "värde", din stolthet. Stoltheten är lika mycket värd för den sanna krigaren, som pengar för ett träd. Skrattet botar stoltheten. Vaccinerar dig från allvaret.

Sådärja - få ihop detta den som kan. Tro mig, resonemanget, som kan verka motsägelsefullt hänger samman. Carlitos visste.

Godnatt!

See User information
@ HURENSOHN
jag citerar mig själv: Quote:
Om jag får en enda negativ kommentar av någon, så har denne därmed bevisat med en gång att "va, jag förstod ingenting av vad han sa, så jag förlöjligar honom istället med något negativt precis som Illuminati vill".

@ micro
Det är visa ord.
Vi människor har en underbar förutsättning att leva i total harmoni, främst genom vårt tredje öga - vår fantasi. Jag som är musiker använder det som ett medium att få ut negativa känslor och tankar. Detta skadar ingen och ger mig terapi. Kärlek använder jag till den yttre världen, och även den inre.

Genom att veta om det negativa och fokusera på det positiva så skapar jag mig en positiv värld.

Som entreprenör så ser jag hur företag såsom Enron, och andra bolag t.ex. McDonalds, Burger King, Monsanto osv gör allt för att tjäna pengar. Jag själv har ofta tänk att shit, jag kan ju bli rik på att sälja droger. Men jag är medelsvensson uppvuxen och vill som sagt bara sprida kärlek till den yttre världen. Men hade jag varit uppvuxen i t.ex. ett ghetto så hade jag säkert börjat med att sälja droger till att sen bli en hiphoppare som snackade om kärlek (ta wu-tang, 50cent m.fl. som exempel).

Den som vet mest kan manipulera bäst. Det är så frimurar sällskapen fungerar, de som tror det vet mest vet kanske bara en liten del. Och eftersom allting bygger på hemligheter så styr det negativa och man vågar inte höja rösten.

2012 innebär att vi kommer få såvitt jag förstått, 3 alternativa världar. En positiv (som denna fast utopi med kärlek och fred), en negativ (som denna fast med negativ belastning, väldigt hemsk kan jag tänka mig), och en neutral (kanske en fortsättning på karma/reinkarnation).

@ I_AM

True.

Humorn är otrolig viktig, jag har sådan självdistans att HURENSOHN:s kommentar uppskattas, fast jag vill inte att de ska postas här eftersom det inte leder konstruktiv framåt emot trådens syfte. Men humorn är extremt viktig :).

Tror mycket är individuellt då vi alla har olika passioner och intressen och vi ska följa det som ligger oss varmast om hjärtat. Finessen är att vi själva väljer vad som ligger oss varmast om hjärtat, det gäller bara att leva i harmoni med sig själv och sin omgivning. Hur man gör det vet man när man mår bra för stunden. Det måste bringa positiva aspekter till ditt liv och inte negativa.

@SuperSonic
Tänk dig ett mörkt rum, det lyser du enkelt upp med ett ljus. Tänk dig ett ljust rum, det är inte lika lätt att få mörkt.

Ljuset kommer övervinna det mörka.

Det vet man när man funnit ljuset inom sig.

Att förändra:
I detta ögonblick så styrs världen av pengar. Genom att skaffa mycket pengar kan man lobba människan emot en positivare världssyn och därmed hjälpa de till en bättre framtid.

Att bara slåss med information och ord räcker inte, man måste praktiskt förflytta människan genom att de inte skräms utan att de istället mår bra.

Hur gör man det?

I_Am sa det väldigt bra:
Quote:
Tro att du kommer agera rätt, snabbt - och mycket hänsynslöst - när det gäller; när det är ditt ögonblick. Bara genom att stilla dig och förbereda dig kan du öka oddsen att du gör rätt.

Jag brukar fundera på ibland när jag är ensam med mig själv hur jag ska förklara för någon om t.ex. det monetära systemet. Så går jag igenom massa scenarior i huvudet. Men detta stillar mig inte. Utan genom att jag lär mig om systemet istället, så mycket jag kan och sedan låter mig utsättas för frågor så kan jag i frågans ögonblick få fram den information jag lärt mig och svara på frågan.

Men jag måste ha en fråga, för att få fram svaret :). Det är ett exempel på vad I_Am beskrev!

Jag har fler exempel men tycker dem är för olämpliga för trådens syfte så jag sparar de till en annan gång :).

Posted on: 2008/4/7 21:57

Anonym
Detta är ett jättebra och unikt forum för tankar och uppvaknande!
Tillsammans kan vi stötta och lyfta varandra till nivåer som skulle vara svåra att nå var för sig.

Men som flugor dras till skit, dras också hit de, som istället för att skapa egna tankar, förädla andras och bidra till det gemensamma uppvaknandet, är här av helt andra skäl:

* Omogna, kartiga individer som leker "humorister". Som hela tiden försöker skaffa sig billiga poänger med ordlekar mm. Kanske en del av dessa så småningom kommer att vakna. Vi vet vilka dessa är, inte sant?

* Mer problematiska är de som uppenbart är här för att så spilt inom forumet - som hela tiden försöker avbryta viktiga trådar eller få in dem på sidospår. Vi vet alla också vilka dessa individer är och hur de agerar.

* Farliga är de fåtal som är här för att sprida desinformation och spåra medlemmarna som är aktiva här. Dessa få vet exakt varför de är här och vilken deras agenda är. Svårt att få korn på dem, och de slår från överläge naturligtvis.

För alla tre "störningselement" finns det ett par mycket enkla "vaccinationer", som vi alla skulle kunna följa:

1 - Behåll tråden i ämnena! Låt inte störningar driva ut den intressanta diskussionen till att komma att handla om idiotiska trivialiteter.
2 - Försök att hålla koll på vilka individer som agerar störande och hur de gör detta...och gör motdrag därefter. Här har ju forumadmins ett alldeles extra ansvar, men även vi deltagare: Svara inte på banala provokationer. Håll tråden. Ta diversionisterna på allra största allvar (tänk tanken att någon av dem kommer att ligga bakom när polisstaten knackar på just din dörr).
3 - (Viktigast) STÖTTA VARANDRA! Hjälp oss själva med intelligenta motfrågor, ge feedback, lyft hela forumet. En vänlig och intresserad, fastän måhända provocerande motfråga - får hela frågan att växa. Ett idiotiskt, dimunicierande häcklande väcker ingen och göder inte fler tankar i nya banor.
4 - Inse att uppvaknande är en kamp. Kampen pågår just nu. Agera därefter. Här finns inget förlöjligande. Den som förlöjligar dig genomför en medveten, aktiv handling gentemot dig. Speciellt här på vaken och liknande forum.

See User information
Fina inlägg i den här tråden.

Posted on: 2008/4/8 8:55
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Bra skrivet trådskaparen.

Peace - that's all we need!

Posted on: 2008/4/17 11:26

Anonym
Mycket fin tråd!

Länge sen jag blivit så glad av en tråd käns d som

Tycker nästan denna tråd ska vara ett måste för alla som besöker sidan hehe

See User information
Några kommentarer till de intressanta saker som sagt här.

Raderna om fantasins betydelse kan även ses i ett buddistiskt och antroposofiskt perspektiv. "vår fantasi är lika verklig som livet så går det att förstå hur underbar vår värld kan bli – precis som det var menat!" Där talas om tanken som det sjätte sinnet. Och tankar är ju vad fantasi byggs av. Jag vill med detta bara stödja ståndpunkten som hävdas här.

När det gäller behovet av reformering av banksystemet så finns det en folkrörelse vid namn JAK som arbetar för detta. www.jak.se De har bland annat lokalavdelningar som arbetar med folkbildning. Borde väl vara en framkomlig väg, eller vad tror ni?

Resonemanget ovan om rädslans makt är viktigt. Det kan lära oss att inte trycka upp jobbig information i ansiktet på folk. Jag har misslyckats alltför ofta med att försöka upplysa folk om "sanningen". Det är nog bättre att vara lite diskret så att man bara lockar dem som är redo att ta till sig information om det mörka.

Jag jobbar själv på att vara mer kärleksfull. Att hålla tillbaka mörka budskap trots att det känns som om man ska sprängas av all information som inte accepteras. Att visa på lagom alternativa och konstruktiva vägar. Inte för mycket, inte för lite. Inte alltid lätt, men det är rätt väg att gå tror jag.

Posted on: 2008/4/17 22:10

See User information
Parsifal, du har helt rätt!

Det är viktigt att inte ge folk informations om skrämmer dem. Eftersom vi är mer än detta livet, så styrs vi utav kärlek ifrån vår källa. Och så länge vi låter kärlek och inte rädsla styra oss så kommer vi gå rätt.

Vi måste hjälpa varandra att inte vara rädda, och vi som kan influera andra och förstår livet måste hjälpa andra att gå rätt väg. Även om de inte förstår exakt vad som sker, det viktiga är att de röstar rätt och är glada och lyckliga.

Medan vi som vet, måste ta vårt ansvar och göra det som måste göras, även om seger är oundviklig så måste vi göra det vi gör för att nå dit.

Peace och kärlek! :)

Ska kolla upp JAK, verkar intressant.

mvh
seilon

Posted on: 2008/4/18 15:19

See User information
Shit seilon, detta är ju precis vad vi behöver! Jag blir ganska orolig när man kollar på alla "vakna" medlemmar på YouTube, de är bara vakna för vad som händer i samhället - media som ljuger, "terrorism", Bush, reptiler, lögner och annat smått och gott, men det verkar inte som om de förstår att det är en kamp mellan det goda och det onda.
Det verkar dock som om de är på väg att vakna och jag tror att många är det. Jag hoppas iaf det!

Posted on: 2008/6/13 0:07

See User information
X-Ploshit

När man börjar vakna kommer man få mycket negativa upplevelser som man behöver för att förstå det posititiva. Så länge man tänker positivt och försöker finna information eller filosofera fram en underbar och positiv framtid så kommer man gå rätt.

Tänk dig att när du kör bil på kvällen, och så ser du bara ett par hundra meter fram. Även om du kör från Stockholm till Göteborg så kommer du komma fram, för du litar på vägen.

Detsamma gäller ditt liv, även om du ser skit och bara negativitet så tänk att detta är bara det närmsta 200metrarna du ser, efter någon mil så kommer det ett utopiskt paradis med vakna människor som lever i harmoni :).

Se framåt genom att vara positiv och tro på något mycket bättre, tänk att allt löser sig! Lev i nuet och gör det du gör och sträva efter att alltid visa kärlek och bli mer kunskapsrik. Blicka bakåt för att lära av misstag, dina och andras, och se vad vi redan gjort så vi slipper upprepa historien.

Posted on: 2008/6/13 7:39

See User information
Quote:

seilon skrev:
X-Ploshit

När man börjar vakna kommer man få mycket negativa upplevelser som man behöver för att förstå det posititiva. Så länge man tänker positivt och försöker finna information eller filosofera fram en underbar och positiv framtid så kommer man gå rätt.

Tänk dig att när du kör bil på kvällen, och så ser du bara ett par hundra meter fram. Även om du kör från Stockholm till Göteborg så kommer du komma fram, för du litar på vägen.

Detsamma gäller ditt liv, även om du ser skit och bara negativitet så tänk att detta är bara det närmsta 200metrarna du ser, efter någon mil så kommer det ett utopiskt paradis med vakna människor som lever i harmoni :).

Se framåt genom att vara positiv och tro på något mycket bättre, tänk att allt löser sig! Lev i nuet och gör det du gör och sträva efter att alltid visa kärlek och bli mer kunskapsrik. Blicka bakåt för att lära av misstag, dina och andras, och se vad vi redan gjort så vi slipper upprepa historien.

Jah, visst ser man det negativa! Och när man inser att det är där med flit (För att hålla oss på den negativa sidan. Slavar för den sidan av kraften, för det är väl en kraft om jag förstått det rätt?) så kan man bara skratta åt deras tapperhet.
De har dock lyckats rätt bra då många fortfarande är deprimerade, men jag tror folk kommer inse detta snart då
det negativa verkar trycka på som aldrig förr, när de upptäcker att matas med negativitet varje dag.
Men som du säger så ser man också det positiva.
Det negativa identifierar man direkt och det sållas automatiskt bort som spam då man vet att det mest är fejk och bluff. Det fäster inte längre i själen utan studsar mest bort.
Man fokuserar på det rena fina som finns kvar bakom kulisserna. Jag vet inte om det är så för alla vakna iofs, men för mig så kan jag nästan se en slags gråaktig substans i det negativa, som att titta igenom smutsigt grått och trögflytande vatten ungefär. Men man ser ljuset lysa igenom, det är väl det som räknas antar jag.

Posted on: 2008/6/14 4:13

See User information
Quousque tandem abutere, Seilon, patientia nostra?
Nullum est iam dictum quod non dictum sit prius.
Pia desideria.

Posted on: 2008/6/14 9:28
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Inte så mycket konkret i denna tråd tycker jag men tänkte ändå skicka en kommentar

seilon jag lixom du tror att man kan påverka sig själv väldigt mycket genom att "tänka rätt" och jag tror definitivt på en kamp mellan de "goda och de onda"
Men jag tycker inte man behöver gå långt alls för för att inse att din syn på "kärlek" som kampmetod inte fungerar.
Kärlek må förviso gå under "sanning" (ying och yang) och det är med sanningen som förbund som vi måste bekämpa lögnen.

DOCK kan man med din lokig fråga sig om diverse våldtäcksoffer och dylikt som varit på väg i god dager till en fest plötsligt blivit påhoppade av repsektlösa människor inte hade tillräckligt mycket "kärlek" innombords.

Den rådande världsordningen är inget jag bekämpar med ett leende på läpparna det kommer kräva hårt arbete och offervilja däremot är det min plikt att gräppa svärdet och driva ut dessa krafter från maktens korridorer.
Jag har livslagarna på min sida och dom tillåter mig att gå upp till kamp för att citera koranen
" Paradiset ligger under mödrarnas fötter "
Det verkar som att många människor drar sig till "new age" då det är lite mystiskt och kan vara en mycket tryg grundkloss att vingla på då den oftast inte har några grunder att stå på eftersom det hela är så defust.

Det känns som att man blir insläppt i ett rökit rum och man ska leta efter en nål och visst är det lite mystiskt och sinnesförvirande men det vore bättre att öppna fönstret och låta den dimmiga röken sakta men säkert åka ut genom fönsterna, så att du sedan i lugn och ro kan se både den riktiga världen och söka den på ett enklare och mer behagligt sätt.

Posted on: 2008/6/14 9:38

See User information
Quote:

annaste skrev:
Quousque tandem abutere, Seilon, patientia nostra?
Nullum est iam dictum quod non dictum sit prius.
Pia desideria.
Jaha..du oxo .Varför använda fikonspråket(Lat(R)in vad är det nu som skall döljas?Det "lärda"använder just konstgjordandning språket.Vakna!

Posted on: 2008/6/14 11:39

See User information
X-ploshit

Javisst, allting är en kraft, och då menar jag som energi. Tänk dig eletricitet, det är bara energi. Sånt består vi av. I en kedja av olika medvetanden så är vi alla samma på toppen av energin.

Till och med reptiler osv är du och jag i toppen. För i kärnan där allting är allting så kan du ju knappast leva livet på det sättet du gör nu. T.ex. en myrfarm, du ser den på ett väldigt annorlunda sätt än vad myrorna gör.

Så vi alla lever ett liv utifrån samma medvetande men vi tror vi inte helt separerade. Vilket gör att du är alltid övervakad, allting du gjort är sparat om man säger så. Men det är en rädsla om du tycker det är läskigt och en rädsla är negativ = NWO = Illuminati osv.

Jag har som liten alltid tänkt när jag gjort dumma, skämmiga och väldigt mobbade saker alltid tänkt: äh, det finns alltid någon som är värre. Och nu när jag inser att allt alltid finns så tänker jag att jag har ändå lärt mig något på det och hade jag inte gjort det så hade jag inte varit där jag är nu.

Det som folk tror är livet, att gå i skola tills man är 18, sen välja vidareutbildning eller jobb, sen sluta jobba vid 65 och sen dö.. Är bara ett sätt att manipulera dig ifrån sanningen och bygga en värld åt makteliten som förslavat dig - men säger att du är fri.

Alla som är fria ska nu, kunna släppa allt och bara resa iväg í 1 vecka. Kan du det inte är du inte fri.

Men att vara fri kan komma på flera olika sätt. Du kanske har folk du måste ta hänsyn till, eller du kanske måste sköta något. Fast ofta så är det pengar som är orsaken, och pengar förslavar oss.

X-Ploshit jag håller med dig i hur du beskriver det! :)
Och allt negativt skrattar man bara åt, ju längre man tänker såhär ju mer märker man hur livet blir enklare och enklare, till skillnad ifrån svårare och svårare.. :P

Och med 2012 blir det ännu roligare :). Men det vet vi mer om ju närmare vi kommer.

annaste, till skillnad från dig så behöver jag inte jobba i det dunkla för att berätta vad jag vet, eller spela viktigt som om jag hade makt. Jag vet inte varför du inte kan vara förstående, men du har kanske lite reptil drag i dig i form av r-complex - som vi alla har... I dunno. you tell me

@maggot
Quote:
seilon jag lixom du tror att man kan påverka sig själv väldigt mycket genom att "tänka rätt" och jag tror definitivt på en kamp mellan de "goda och de onda"
Men jag tycker inte man behöver gå långt alls för för att inse att din syn på "kärlek" som kampmetod inte fungerar.
Kärlek må förviso gå under "sanning" (ying och yang) och det är med sanningen som förbund som vi måste bekämpa lögnen.

Ju mer man förstår hur "Matrix" fungerar och att allting alltid existerar så kommer förståelsen för hur jag menar. Jag förstår dig, varit där och tänkt likadant. Men våld föder våld.

Du har själv svarat på din fråga, kärlek och sanning går hand i hand.

Quote:
DOCK kan man med din lokig fråga sig om diverse våldtäcksoffer och dylikt som varit på väg i god dager till en fest plötsligt blivit påhoppade av repsektlösa människor inte hade tillräckligt mycket "kärlek" innombords.

Ingen dör, alla lever vidare. www.victorzammit.com <- Bra läsning.

Men jag förstår ditt resonmang till fullo, har själv tänkt likdant, eller tänker likdant, fast jag ser problemet med det. Allting i vårt samhälle är så falskt, till och med döden. Och visst, man vill ju leva kvar i denna verklighet, men inte med NWOs och Illuminatis spelregler som gör så man inte tror på livet efter döden eller att allt är energi och därmed holografiskt.

Jag ser problematiken i ditt sätt att resonera, och förstår den då jag kommer därifrån själv. 2012 eller vårt uppvaknande kommer göra så hat och kärlek inte kan existera på samma plan - vilket löser alla problem. Men vägen dit är svår om man inte är redo, och det man gör är att avprogrammera all skit man lärt sig som fakta, och tar det för vad det är - information, som bygger vår värld.

Quote:
Den rådande världsordningen är inget jag bekämpar med ett leende på läpparna det kommer kräva hårt arbete och offervilja däremot är det min plikt att gräppa svärdet och driva ut dessa krafter från maktens korridorer.
Jag har livslagarna på min sida och dom tillåter mig att gå upp till kamp för att citera koranen
Det verkar som att många människor drar sig till "new age" då det är lite mystiskt och kan vara en mycket tryg grundkloss att vingla på då den oftast inte har några grunder att stå på eftersom det hela är så defust.

Det finns många krig, och vi alla kämpar på vårt sätt. Men jag slåss med ett leende och sprider kärlek och det funkar för mig. Hårt arbete är att möta sitt mörka själv och komma till insikt för att sedan strida med kärlek utåt.

Den största fighten är den att besegra sig själv, och det är individuellt. Jag har offrat större delen av min fritid och öldrickande och festande för att kriga mot mig själv och se världen för vad den är. Jag tycker dock det har gett mer än att följa samhällets ekorrhjul och jag har genom information funnit min frihet och min lycka. Jag är en kärlekskrigare som ägnar mina vakna timmar att sprida kärlek, genom ord, genom samhället, genom att lura reptiler ifrån reptiltänkandet, genom att lära mig förstå själviska människor, att lära mig förstå varför någon gör som dem gör.. Jag pekar inte och skrattar åt folk i svenska program såsom Idol eller annan förnedrings TV som fördummar massan ännu mer.

Men allt ont bringar något gott, genom att se andra förnedras tål vi själva mer, och efter 2012 så finns det inga lögner längre och övergången blir lättare.

Quote:
Det känns som att man blir insläppt i ett rökit rum och man ska leta efter en nål och visst är det lite mystiskt och sinnesförvirande men det vore bättre att öppna fönstret och låta den dimmiga röken sakta men säkert åka ut genom fönsterna, så att du sedan i lugn och ro kan se både den riktiga världen och söka den på ett enklare och mer behagligt sätt.

När röken försvinner så ser man hur allting hänger ihop, Bush och hans kopplingar till Bin Laden familjen, svenska företagare och bilderberg, hur alla ledare är själviska och inte förstående. Hur de som vill ha kärlek (Martin Luther King, JFK osv) lännmördas. Och de presidenter som är emot ränta (Lincoln) mördas.

Likaså hänger skull and bones, 9/11, religion, vetenskap, pseudvetenskap, höger & vänster, frihet, totaltarism osv också ihop. FÖr allting är INFORMATION som förklarar hur SPELPLANEN ser ut.

Livet är en holografiskt gåva och vi är spirutella varelser i form av ljus som upplever en underbar tid på planeten jorden. Men vissa (alla negativa) vill inte att vi ska ha det så bra vi bara kan. Och detta är kriget mellan det goda och onda.

Allting är byggt på information och vad vi i våra hjärnor anser vara sannolikt. Är det sannolikt att du kan flyga? Nej, och då kan du det inte. Det är så enkelt, så enkelt att det är svårt att förstå för det man lärt sig är att tro för mycket på viss information.

Utan allt negativt som vi upplevt så hade vi dock inte förstått hur bra vi kan ha det kontra hur dåligt - så bara vi lär oss så är det väldigt positivt och vi kan skapa en underbar framtid.

Även om man inte delar synen på 2012, så bör man ändra vandra en väg som består av kärlek, förståelse och frihet.

Posted on: 2008/6/14 13:12

See User information
Quote:

seilon skrev:
X-ploshit

Javisst, allting är en kraft, och då menar jag som energi. Tänk dig eletricitet, det är bara energi. Sånt består vi av. I en kedja av olika medvetanden så är vi alla samma på toppen av energin.

Till och med reptiler osv är du och jag i toppen. För i kärnan där allting är allting så kan du ju knappast leva livet på det sättet du gör nu. T.ex. en myrfarm, du ser den på ett väldigt annorlunda sätt än vad myrorna gör.

Så vi alla lever ett liv utifrån samma medvetande men vi tror vi inte helt separerade. Vilket gör att du är alltid övervakad, allting du gjort är sparat om man säger så. Men det är en rädsla om du tycker det är läskigt och en rädsla är negativ = NWO = Illuminati osv.

Jag har som liten alltid tänkt när jag gjort dumma, skämmiga och väldigt mobbade saker alltid tänkt: äh, det finns alltid någon som är värre. Och nu när jag inser att allt alltid finns så tänker jag att jag har ändå lärt mig något på det och hade jag inte gjort det så hade jag inte varit där jag är nu.

Det som folk tror är livet, att gå i skola tills man är 18, sen välja vidareutbildning eller jobb, sen sluta jobba vid 65 och sen dö.. Är bara ett sätt att manipulera dig ifrån sanningen och bygga en värld åt makteliten som förslavat dig - men säger att du är fri.

Alla som är fria ska nu, kunna släppa allt och bara resa iväg í 1 vecka. Kan du det inte är du inte fri.

Men att vara fri kan komma på flera olika sätt. Du kanske har folk du måste ta hänsyn till, eller du kanske måste sköta något. Fast ofta så är det pengar som är orsaken, och pengar förslavar oss.

X-Ploshit jag håller med dig i hur du beskriver det! :)
Och allt negativt skrattar man bara åt, ju längre man tänker såhär ju mer märker man hur livet blir enklare och enklare, till skillnad ifrån svårare och svårare.. :P

Och med 2012 blir det ännu roligare :). Men det vet vi mer om ju närmare vi kommer.

annaste, till skillnad från dig så behöver jag inte jobba i det dunkla för att berätta vad jag vet, eller spela viktigt som om jag hade makt. Jag vet inte varför du inte kan vara förstående, men du har kanske lite reptil drag i dig i form av r-complex - som vi alla har... I dunno. you tell me

@maggot
Quote:

Ju mer man förstår hur "Matrix" fungerar och att allting alltid existerar så kommer förståelsen för hur jag menar. Jag förstår dig, varit där och tänkt likadant. Men våld föder våld.

Du har själv svarat på din fråga, kärlek och sanning går hand i hand.

Quote:

Ingen dör, alla lever vidare. www.victorzammit.com <- Bra läsning.

Men jag förstår ditt resonmang till fullo, har själv tänkt likdant, eller tänker likdant, fast jag ser problemet med det. Allting i vårt samhälle är så falskt, till och med döden. Och visst, man vill ju leva kvar i denna verklighet, men inte med NWOs och Illuminatis spelregler som gör så man inte tror på livet efter döden eller att allt är energi och därmed holografiskt.

Jag ser problematiken i ditt sätt att resonera, och förstår den då jag kommer därifrån själv. 2012 eller vårt uppvaknande kommer göra så hat och kärlek inte kan existera på samma plan - vilket löser alla problem. Men vägen dit är svår om man inte är redo, och det man gör är att avprogrammera all skit man lärt sig som fakta, och tar det för vad det är - information, som bygger vår värld.

Quote:

Det finns många krig, och vi alla kämpar på vårt sätt. Men jag slåss med ett leende och sprider kärlek och det funkar för mig. Hårt arbete är att möta sitt mörka själv och komma till insikt för att sedan strida med kärlek utåt.

Den största fighten är den att besegra sig själv, och det är individuellt. Jag har offrat större delen av min fritid och öldrickande och festande för att kriga mot mig själv och se världen för vad den är. Jag tycker dock det har gett mer än att följa samhällets ekorrhjul och jag har genom information funnit min frihet och min lycka. Jag är en kärlekskrigare som ägnar mina vakna timmar att sprida kärlek, genom ord, genom samhället, genom att lura reptiler ifrån reptiltänkandet, genom att lära mig förstå själviska människor, att lära mig förstå varför någon gör som dem gör.. Jag pekar inte och skrattar åt folk i svenska program såsom Idol eller annan förnedrings TV som fördummar massan ännu mer.

Men allt ont bringar något gott, genom att se andra förnedras tål vi själva mer, och efter 2012 så finns det inga lögner längre och övergången blir lättare.

Quote:

När röken försvinner så ser man hur allting hänger ihop, Bush och hans kopplingar till Bin Laden familjen, svenska företagare och bilderberg, hur alla ledare är själviska och inte förstående. Hur de som vill ha kärlek (Martin Luther King, JFK osv) lännmördas. Och de presidenter som är emot ränta (Lincoln) mördas.

Likaså hänger skull and bones, 9/11, religion, vetenskap, pseudvetenskap, höger & vänster, frihet, totaltarism osv också ihop. FÖr allting är INFORMATION som förklarar hur SPELPLANEN ser ut.

Livet är en holografiskt gåva och vi är spirutella varelser i form av ljus som upplever en underbar tid på planeten jorden. Men vissa (alla negativa) vill inte att vi ska ha det så bra vi bara kan. Och detta är kriget mellan det goda och onda.

Allting är byggt på information och vad vi i våra hjärnor anser vara sannolikt. Är det sannolikt att du kan flyga? Nej, och då kan du det inte. Det är så enkelt, så enkelt att det är svårt att förstå för det man lärt sig är att tro för mycket på viss information.

Utan allt negativt som vi upplevt så hade vi dock inte förstått hur bra vi kan ha det kontra hur dåligt - så bara vi lär oss så är det väldigt positivt och vi kan skapa en underbar framtid.

Även om man inte delar synen på 2012, så bör man ändra vandra en väg som består av kärlek, förståelse och frihet.

Hur har du det med alkoholismen, och kriget, hur går det?

12 flaskor Whisky.

Jag hade 12 flaskor whisky i min källare. Emellertid tyckte ej min hustru om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken. Som jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda. Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur.

Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur. Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur. Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset som jag sedan drack ur. Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whisky på flaskan.

Då alla flaskorna voro tomma stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis. För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen. Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack.

Posted on: 2008/6/14 13:54
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Seloin: Fåfänga är en storhetside om sin egen personlighet i förhållande till andras.

Om någon annan säger till oss hur vi skall tro och tänka blir vi secondhanddmänniskor ("fönstertittare") med likriktat sinne - ett liks riktning.
Våra tankar, vårt tal o. vårt handlande är det som tillv. det kollektivmönsster.som kallas för samhälle. Vårt samhälle ser därför ut som det gör. Ändrar VI oss, DÅ ändras samhället. De som kommit längre mår bättre än de övriga och de som kommit kortare än de kollektiva mönstret de mår sämre, allt efter förändring. Så man kan välja själv, om man är i varandet. Om inte, kan man bara irra själv. Var!
All filosofi, teologi osv är bara verklighetsflykt och ett stort tecken på lättja (någon ANNAN ansvarar). I handling ligger både bön OCH meditation inbakat.

Alla ideologier är ur irrande hjärnor. Frihet kommer inte ur tänkandet!

Posted on: 2008/6/14 14:02

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper