vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#25


See User information
Quote:
Fan vad nice, jag längtar verkligen! Är inte ett dugg orolig och bryr mig inte nämnvärt ifall jag dör en smärtsam död. För smärta är bara tillfälligt och kommer garanterat gå över.

Men seilon, kan andra människor påverka vad som händer (går ALLA människor till samma öde) eller är det den enskilda individen som går dit den vill/förväntar sig?
Vore ju drygt om det saknas en enda vaken människa också resulterar det i att vi alla är fast i denna onda polisstat. :(


Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande. Det är det vi kommer leva med i större förståelse. Materia är bara en illusion och uttrycket 'Mind over Matter' beskriver bra hur tankens kraft är starkare än materian.

Alla du omges med kommer gå dit du går, och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå.

Vi alla är här av en orsak, och det är först när vi känner oss själva som vi vet vad den är. Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående.

De som verkligen instigerar till våld och hat och som lever väldigt negativt kommer leva i den värld som blir negativt. Just nu lever vi i en polär värld, vi har två poler: Hat och Kärlek. Nästa värld blir antingen hat eller antingen kärlek.

I fantasin kan vi uttrycka hat i form av kanske musik och underhållning som vi vet bara är på låtsas. Men vi kommer leva med kärlek och ha enorm förståelse för varandra och livet - det kommer bli otänkbart bra helt enkelt.

Vissa av oss måste göra mer än andra för att vi ska nå dit, det viktigaste är att vi alla lever så positivt och kärleksfullt vi kan - och är orädda! Det är rädslan som skapar den negativa världen.

Så, X-Ploshit alla kommer leva i en underbar värld och du behöver inte oroa dig att vara ensam eller förlora någon vän du tycker om eller din familj. Som sagt, det blir bättre än man kan ana om du bara är positiv och kärleksfull samt lär dig respeketara andra människor och allas fria vilja.

Blir jag nerslagen gör jag som den buddhist munk som blir det, fortsätter gå och säger när lärlingen frågar varför munken inte hämnas: "Varför det, det är hans problem att han slår ner mig, inte mitt."

Riksdagsvalet 2010 kommer ha stor betydelse för massan, och jag är säker på att vi har en folkrörelse som vill ha ett nytt ekonomiskt system. Det enklaste sättet att väcka folk är inte att dra upp 2012 eller allting om spiritualitet, för för 90% av människorna är det science-fiction.

Det viktigaste att sprida sanningen om är först och främst hur våra pengar kan skapa oändlig tillväxt istället för konjuktur och en negativ inflation. Men efter 2012 blir nog pengar helt betydelselösa, men fram tills dess är det bra att sprida sanningen om hur pengar förlslavar oss och begränsar vår positiva utveckling. Se: www.10miljonersfrågan.se och även www.jak.com <- som kommer vara med och starta den folkrörelse, iaf vara en del av den.

Det kommer komma filmer som berättar mer om 2012, och med tiden emot 2012 kommer de vakna ännu mer människor. Convergence är en film som är ifrån David Wilcock (www.divinecosmos.com) som kommer ut 2009 och den ska med vetenskap lära ut hur livet fungerar. Även filmer som What the bleep do we know och The Secret hjälper till att få folk att vakna upp till vårt gemensamma medvetande och att vi alla är energi.

Jag längtar också! :D
Och det bästa är att alla som är över 50% positiva och kanske 49% negativ kommer in i den positiva världen. Du behöver inte oroa dig att missa det, du verkar vara tillräckligt vaken och det viktigaste är att bry dig om dina medmänniskor och behandla andra så som du vill bli behandlad. Sen låt ingen köra över dig, men kom ihåg att vara kärleksfull och förstående, samt positiv :).

- seilon

Posted on: 2008/6/13 10:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#26


See User information
Quote:

seilon skrev:
Quote:
Fan vad nice, jag längtar verkligen! Är inte ett dugg orolig och bryr mig inte nämnvärt ifall jag dör en smärtsam död. För smärta är bara tillfälligt och kommer garanterat gå över.

Men seilon, kan andra människor påverka vad som händer (går ALLA människor till samma öde) eller är det den enskilda individen som går dit den vill/förväntar sig?
Vore ju drygt om det saknas en enda vaken människa också resulterar det i att vi alla är fast i denna onda polisstat. :(


Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande. Det är det vi kommer leva med i större förståelse. Materia är bara en illusion och uttrycket 'Mind over Matter' beskriver bra hur tankens kraft är starkare än materian.

Alla du omges med kommer gå dit du går, och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå.

Vi alla är här av en orsak, och det är först när vi känner oss själva som vi vet vad den är. Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående.

De som verkligen instigerar till våld och hat och som lever väldigt negativt kommer leva i den värld som blir negativt. Just nu lever vi i en polär värld, vi har två poler: Hat och Kärlek. Nästa värld blir antingen hat eller antingen kärlek.

I fantasin kan vi uttrycka hat i form av kanske musik och underhållning som vi vet bara är på låtsas. Men vi kommer leva med kärlek och ha enorm förståelse för varandra och livet - det kommer bli otänkbart bra helt enkelt.

Vissa av oss måste göra mer än andra för att vi ska nå dit, det viktigaste är att vi alla lever så positivt och kärleksfullt vi kan - och är orädda! Det är rädslan som skapar den negativa världen.

Så, X-Ploshit alla kommer leva i en underbar värld och du behöver inte oroa dig att vara ensam eller förlora någon vän du tycker om eller din familj. Som sagt, det blir bättre än man kan ana om du bara är positiv och kärleksfull samt lär dig respeketara andra människor och allas fria vilja.

Blir jag nerslagen gör jag som den buddhist munk som blir det, fortsätter gå och säger när lärlingen frågar varför munken inte hämnas: "Varför det, det är hans problem att han slår ner mig, inte mitt."

Riksdagsvalet 2010 kommer ha stor betydelse för massan, och jag är säker på att vi har en folkrörelse som vill ha ett nytt ekonomiskt system. Det enklaste sättet att väcka folk är inte att dra upp 2012 eller allting om spiritualitet, för för 90% av människorna är det science-fiction.

Det viktigaste att sprida sanningen om är först och främst hur våra pengar kan skapa oändlig tillväxt istället för konjuktur och en negativ inflation. Men efter 2012 blir nog pengar helt betydelselösa, men fram tills dess är det bra att sprida sanningen om hur pengar förlslavar oss och begränsar vår positiva utveckling. Se: www.10miljonersfrågan.se och även www.jak.com <- som kommer vara med och starta den folkrörelse, iaf vara en del av den.

Det kommer komma filmer som berättar mer om 2012, och med tiden emot 2012 kommer de vakna ännu mer människor. Convergence är en film som är ifrån David Wilcock (www.divinecosmos.com) som kommer ut 2009 och den ska med vetenskap lära ut hur livet fungerar. Även filmer som What the bleep do we know och The Secret hjälper till att få folk att vakna upp till vårt gemensamma medvetande och att vi alla är energi.

Jag längtar också! :D
Och det bästa är att alla som är över 50% positiva och kanske 49% negativ kommer in i den positiva världen. Du behöver inte oroa dig att missa det, du verkar vara tillräckligt vaken och det viktigaste är att bry dig om dina medmänniskor och behandla andra så som du vill bli behandlad. Sen låt ingen köra över dig, men kom ihåg att vara kärleksfull och förstående, samt positiv :).

- seilon


Hjälp...

Posted on: 2008/6/13 10:34
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#27


See User information
Quote:

seilon skrev:
Quote:
Fan vad nice, jag längtar verkligen! Är inte ett dugg orolig och bryr mig inte nämnvärt ifall jag dör en smärtsam död. För smärta är bara tillfälligt och kommer garanterat gå över.

Men seilon, kan andra människor påverka vad som händer (går ALLA människor till samma öde) eller är det den enskilda individen som går dit den vill/förväntar sig?
Vore ju drygt om det saknas en enda vaken människa också resulterar det i att vi alla är fast i denna onda polisstat. :(


Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande. Det är det vi kommer leva med i större förståelse. Materia är bara en illusion och uttrycket 'Mind over Matter' beskriver bra hur tankens kraft är starkare än materian.

Alla du omges med kommer gå dit du går, och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå.

Vi alla är här av en orsak, och det är först när vi känner oss själva som vi vet vad den är. Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående.

De som verkligen instigerar till våld och hat och som lever väldigt negativt kommer leva i den värld som blir negativt. Just nu lever vi i en polär värld, vi har två poler: Hat och Kärlek. Nästa värld blir antingen hat eller antingen kärlek.

I fantasin kan vi uttrycka hat i form av kanske musik och underhållning som vi vet bara är på låtsas. Men vi kommer leva med kärlek och ha enorm förståelse för varandra och livet - det kommer bli otänkbart bra helt enkelt.

Vissa av oss måste göra mer än andra för att vi ska nå dit, det viktigaste är att vi alla lever så positivt och kärleksfullt vi kan - och är orädda! Det är rädslan som skapar den negativa världen.

Så, X-Ploshit alla kommer leva i en underbar värld och du behöver inte oroa dig att vara ensam eller förlora någon vän du tycker om eller din familj. Som sagt, det blir bättre än man kan ana om du bara är positiv och kärleksfull samt lär dig respeketara andra människor och allas fria vilja.

Blir jag nerslagen gör jag som den buddhist munk som blir det, fortsätter gå och säger när lärlingen frågar varför munken inte hämnas: "Varför det, det är hans problem att han slår ner mig, inte mitt."

Riksdagsvalet 2010 kommer ha stor betydelse för massan, och jag är säker på att vi har en folkrörelse som vill ha ett nytt ekonomiskt system. Det enklaste sättet att väcka folk är inte att dra upp 2012 eller allting om spiritualitet, för för 90% av människorna är det science-fiction.

Det viktigaste att sprida sanningen om är först och främst hur våra pengar kan skapa oändlig tillväxt istället för konjuktur och en negativ inflation. Men efter 2012 blir nog pengar helt betydelselösa, men fram tills dess är det bra att sprida sanningen om hur pengar förlslavar oss och begränsar vår positiva utveckling. Se: www.10miljonersfrågan.se och även www.jak.com <- som kommer vara med och starta den folkrörelse, iaf vara en del av den.

Det kommer komma filmer som berättar mer om 2012, och med tiden emot 2012 kommer de vakna ännu mer människor. Convergence är en film som är ifrån David Wilcock (www.divinecosmos.com) som kommer ut 2009 och den ska med vetenskap lära ut hur livet fungerar. Även filmer som What the bleep do we know och The Secret hjälper till att få folk att vakna upp till vårt gemensamma medvetande och att vi alla är energi.

Jag längtar också! :D
Och det bästa är att alla som är över 50% positiva och kanske 49% negativ kommer in i den positiva världen. Du behöver inte oroa dig att missa det, du verkar vara tillräckligt vaken och det viktigaste är att bry dig om dina medmänniskor och behandla andra så som du vill bli behandlad. Sen låt ingen köra över dig, men kom ihåg att vara kärleksfull och förstående, samt positiv :).

- seilon


Du står i fel båt Seilon, det hjälper då inte med en del fina ord, och några saker som är ok..., båten går i fel riktning för dig. Sorry...

Citat: "Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande."
... svart på vitt. Direkt från New age-manualerna, från lärorna i labyrinten, vilka alla är New Age - vilka då är till för att slå vakt om OLD AGE. Som är till för att inte låta människor komma in i det nya kosmos, in i framtiden! Fatta fett någon gång. Fel är det du skriver där.

Citat: "...och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå."
Vaken är inte vad du tror riktigt, sluta gärna upprepa det ordet... att vara spirituell betyder att kunna "uttrycka sig på kvickt och elegant sätt" - när du använder det ordet fel, så belyser det hur snett du är ute, att du inte har andlig förståelse, annars skulle du inte vara fel just i det ordet, ha en knut där.

Citat: "Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående."
Det är bara New Age-flum - du har tagit det utifrån och gjort det till ditt. Det är helt fel.

Edit:

Dina inlägg, som det sista citatet ovan, visar att du är en ren och skär NewAgare - du tror på "utveckling" - det har du visat upp i många trådar - därför kan man säga att du är helt snett ute. Synd är att det lurar även andra som gillar ordpopperi, men som är unga, newbies, man har sett det, dina ord försökte någon till och med ge tyngd åt genom att slänga in Steiner... hehe - många har inget i kanoten vad gäller djupa frågor, andlig förståelse. Jag har svårt att ta tio steg tillbaka och hålla på och försöka förklara något som borde vara genomskådat och skrotat för länge sedan. Känns som så bortkastad tid - varför hålla på med alla information - vakna gör inte det - de gör tvärtom!

Posted on: 2008/6/13 10:41
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#28


See User information
annaste, jag har aldrig brytt mig om New Age, jag är inte insatt i New Age, när jag tänker på New age tänker jag på ett flummigt par som sitter och säger "aaahoomm" eller nått sånt och "löjlar" sig. Men det accepterar jag.

Jag gör inte så dock.

Jag ser saker för vad dem är. Annaste, läs lite av www.victorzammit.com och öppna dina ögon för vad saker är.

Du beskyller mig för ordpopperi, det ända du gör är att förklara - genom att fördumma mig - hur fel jag har. Ändå har du inget konstruktivt att komma med själv, i mina ögon försvarar du det negativa som styr vår värld. Är du en av dem?

Eller kan du förklara för mig på ett förståeligt sätt hur världen fungerar om nu min syn som kommer ifrån erfarenhet inte stämmer? Jag menar, ska jag förneka erfarenhet så är jag ju ganska korkad? Eller? :)

Posted on: 2008/6/13 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#29


See User information
Det du håller på med ÄR New Age, inget annat.
Jag (Novax/DrKlot) har postat detta i flera år, hur många inlägg som helst...
Jag kan ta två i högen:

Repost:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66761#forumpost66761

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41196#forumpost41196

Posted on: 2008/6/13 12:16
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#30


See User information
Quote:

annaste skrev:
Jag (Novax/DrKlot) har postat detta i flera år, hur många inlägg som helst...
Jag kan ta två i högen:

Långsynt?lever framåt?.Närsynt?lever bakåt.Översynt vill inte se som det är..du kan lika gärna slå näven i bordet:)Vänligt?

Posted on: 2008/6/13 12:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#31


See User information
aha... Mr Ledsyn...

/Klarsyn


Posted on: 2008/6/13 12:44
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#32


See User information
Quote:

annaste skrev:
aha... Mr Ledsyn...

/Klarsyn

Visst är det så?Vaken är vaknast i stan VAKEN:SE eller hur ?huh för allt annat disinfo(nästan) alla .skål.

Posted on: 2008/6/13 13:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#33
Quote:

annaste skrev:
Citat: "Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande."
... svart på vitt. Direkt från New age-manualerna, från lärorna i labyrinten, vilka alla är New Age - vilka då är till för att slå vakt om OLD AGE. Som är till för att inte låta människor komma in i det nya kosmos, in i framtiden! Fatta fett någon gång. Fel är det du skriver där.

Citat: "...och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå."
Vaken är inte vad du tror riktigt, sluta gärna upprepa det ordet... att vara spirituell betyder att kunna "uttrycka sig på kvickt och elegant sätt" - när du använder det ordet fel, så belyser det hur snett du är ute, att du inte har andlig förståelse, annars skulle du inte vara fel just i det ordet, ha en knut där.

Citat: "Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående."
Det är bara New Age-flum - du har tagit det utifrån och gjort det till ditt. Det är helt fel.

Edit:

Dina inlägg, som det sista citatet ovan, visar att du är en ren och skär NewAgare - du tror på "utveckling" - det har du visat upp i många trådar - därför kan man säga att du är helt snett ute. Synd är att det lurar även andra som gillar ordpopperi, men som är unga, newbies, man har sett det, dina ord försökte någon till och med ge tyngd åt genom att slänga in Steiner... hehe - många har inget i kanoten vad gäller djupa frågor, andlig förståelse. Jag har svårt att ta tio steg tillbaka och hålla på och försöka förklara något som borde vara genomskådat och skrotat för länge sedan. Känns som så bortkastad tid - varför hålla på med alla information - vakna gör inte det - de gör tvärtom!
Annaste, jag tror stenhårt på att vi alla är en del av ett kollektivt medvetande. Jag har inte heller varit i kontakt med New Age. Tycker du inte att det är konstigt att folk som inte håller på med New Age tänker ihop hela konceptet själva?
Kan du förklara vad det är som är så negativt med New Age, förutom det som seilon redan beskrivit om det flummiga paret som sitter och säger "aaahoomm".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#34


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

annaste skrev:
Citat: "Vi alla är en del av ett kollektivt medvetande."
... svart på vitt. Direkt från New age-manualerna, från lärorna i labyrinten, vilka alla är New Age - vilka då är till för att slå vakt om OLD AGE. Som är till för att inte låta människor komma in i det nya kosmos, in i framtiden! Fatta fett någon gång. Fel är det du skriver där.

Citat: "...och ju mer vaken man blir och ju närmare man kommer sitt spirituella själv ju mer kommer man förstå."
Vaken är inte vad du tror riktigt, sluta gärna upprepa det ordet... att vara spirituell betyder att kunna "uttrycka sig på kvickt och elegant sätt" - när du använder det ordet fel, så belyser det hur snett du är ute, att du inte har andlig förståelse, annars skulle du inte vara fel just i det ordet, ha en knut där.

Citat: "Man kan säga att mänskligheten är ett barn som håller på att bli vuxen och förstående."
Det är bara New Age-flum - du har tagit det utifrån och gjort det till ditt. Det är helt fel.

Edit:

Dina inlägg, som det sista citatet ovan, visar att du är en ren och skär NewAgare - du tror på "utveckling" - det har du visat upp i många trådar - därför kan man säga att du är helt snett ute. Synd är att det lurar även andra som gillar ordpopperi, men som är unga, newbies, man har sett det, dina ord försökte någon till och med ge tyngd åt genom att slänga in Steiner... hehe - många har inget i kanoten vad gäller djupa frågor, andlig förståelse. Jag har svårt att ta tio steg tillbaka och hålla på och försöka förklara något som borde vara genomskådat och skrotat för länge sedan. Känns som så bortkastad tid - varför hålla på med alla information - vakna gör inte det - de gör tvärtom!


Annaste, jag tror stenhårt på att vi alla är en del av ett kollektivt medvetande. Jag har inte heller varit i kontakt med New Age. Tycker du inte att det är konstigt att folk som inte håller på med New Age tänker ihop hela konceptet själva?
Kan du förklara vad det är som är så negativt med New Age, förutom det som seilon redan beskrivit om det flummiga paret som sitter och säger "aaahoomm".


Betänk att Seilon har upprepat betonat att han skriver utifrån "information"- det är då inget sådant som att han "tänker ut själv" - det är inte så det funkar...

Jag har ju redan skrivit om New Age i väääldigt mååånga inlägg, se tex i denna tråd - där gav jag repost av två trådar där jag tror jag skrivit om det - de i sin tur innehåller säkert länkar vidare till andra trådar, sin i sin tur... åren går... och fortfarande så ska jag förklara vad jag menar...
Läs det! Jag kan posta mer repost om det behövs, vad gäller det kring New Age-kroken.

Förresten, jag tar en repost till, direkt:

Apropå kanalisering och annat skrymt kring new age så är det bra att lyssna på Alan Watt Red Ice 28 Jan - Socialism, Communism and the Revolutionary Movement!
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=4580&forum=14

Rätt förstått så kan man nog inse att det är bara något som hör till de gamla krafterna, och de vill hindra människor att komma vidare, räddas, det förbi övergången/undergången/2012 och det där - då kommer alla miljoner kanaliserade grejerna, de som ligger bakom har sina syften - de som går på det...går med i det... inte vidare.

Alan Watt rycker skägget av de gud-ängel-kanaliseringstroende, en gång för alla.
Från: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30492#forumpost30492


Sova gäller, allt är nuförtiden bakvänt och upp och ned på - därför heter detta vaken.se, på förstasidan har jag sett det stod "Vi är framtiden" - hehe, vojne vojne


Det är ok för min del om du/alla är troende inom något...
Man är (eller för att tala med konstigt språks vokabulär, läs Seilonspråk: "du är...") en egen person också, en skapad varelse. Varför tror du att det hålls på så mycket med "kollektivt medvetande" inom newageismen?

Posted on: 2008/6/13 18:07
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#35


See User information
annaste, jag tror absolut vi är på samma plan. Vi är bara varandras motsatser.

Du verkar bilda dig en viss uppfattning, men jag har inte ens kunnat skriva tillräckligt för att du ska förstå mig. Du har ingen aning om vem jag är eller vad jag vet och kan och har gjort i mitt liv, eller vad jag gör.

Det enda vi har gemensamt är att jag ägnar mitt liv åt att skapa den värld vi alla som vill leva med kärlek förtjänar. Djävulen/det negativa/NWO/Illuminati/Hat har fått styra sin tid, och vi har sett vad makt och hierarkier leder till. Nu är det dags att se ett samhälle som är byggt på förstående och öppenhet - inga mer lögner eller hemligheter.

Jag är en person - individ - absolut. Jag är mig själv; egot, och mig själv; oändlig intelligens (fantasin - oändlig energi). Genom att meditera så kommer man närmare sitt högre själv, och det är inget man måste göra för att inse hur vi kan få fred.

MEN, vi måste acceptera varandras val. Allting är FRI VILJA.

Vi kan ha en regel: Gör vad du vill, så länge du inte tvingar någon annan till det.

Så om du gör illa någon och det är emot någons vilja - då är det inte rättfärdigat. Men en så enkel regel får man fri vilja och frihet och alla respekterar varandras fria vilja.

Alla som sätter upp regler för hur man ska leva har inte förstått, men visst, det finns nyttigare och hälsosammare sätt att leva på - men ingen ska diktera någon annans liv.

Posted on: 2008/6/15 10:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#36


See User information
Quote:

seilon skrev:
annaste, jag tror absolut vi är på samma plan. Vi är bara varandras motsatser.

Du verkar bilda dig en viss uppfattning, men jag har inte ens kunnat skriva tillräckligt för att du ska förstå mig. Du har ingen aning om vem jag är eller vad jag vet och kan och har gjort i mitt liv, eller vad jag gör.

Det enda vi har gemensamt är att jag ägnar mitt liv åt att skapa den värld vi alla som vill leva med kärlek förtjänar. Djävulen/det negativa/NWO/Illuminati/Hat har fått styra sin tid, och vi har sett vad makt och hierarkier leder till. Nu är det dags att se ett samhälle som är byggt på förstående och öppenhet - inga mer lögner eller hemligheter.

Jag är en person - individ - absolut. Jag är mig själv; egot, och mig själv; oändlig intelligens (fantasin - oändlig energi). Genom att meditera så kommer man närmare sitt högre själv, och det är inget man måste göra för att inse hur vi kan få fred.

MEN, vi måste acceptera varandras val. Allting är FRI VILJA.

Vi kan ha en regel: Gör vad du vill, så länge du inte tvingar någon annan till det.

Så om du gör illa någon och det är emot någons vilja - då är det inte rättfärdigat. Men en så enkel regel får man fri vilja och frihet och alla respekterar varandras fria vilja.

Alla som sätter upp regler för hur man ska leva har inte förstått, men visst, det finns nyttigare och hälsosammare sätt att leva på - men ingen ska diktera någon annans liv.


Ja alla får tro på vad de vill. Hoppas du kan få insikt om att du är en New Agare. Du är inne på UTVECKLING och annat - därför är du snett ute, och en New Agare.

Posted on: 2008/6/15 10:34
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#37


See User information
jag är inne på utveckling - ja det låter vettigt. Vill du inte utvecklas? Jag menar, vill du leva som slav till NWO/Illuminati så självklart - då ska man inte utvecklas.

Men samhället i sig måste ändras och reformeras innan det blir bättre. Vilket håller på att ske och kommer ske i det närmaste.

Och New Aga:are, förklara för mig. För DU sätter en etikett på mig som om jag vore en vara. Då bevisar du att du följare "deras" agenda, för i "deras" ögon är vi alla utbytbara drönare.

Jag är mig själv, jag är allt och inget och jag lever med mina minnen och mina erfarenheter som format mig till den individ jag är och upplevere livet igenom. Jag fortsätter att forma mitt liv och lära mig nya saker som bringar rikedom till mig. Min personlighet är den jag är och har varit och som också formats av min omgivning och den information jag tagit till mig.

Är jag inte det så är jag ett artificiellt program som endast tror på det som är artificiellt, och det är vad jag varit. Hela mitt liv har jag levt på den artificiella informationen såsom att jag inte kan, att jag är medemåttig, och att jag ska arbeta hårt tills jag är 65 föra att sedan pensioneras. Det är bara "program" gjorda av information som dikterar hur du ska leva. Detta är hur dem lurar oss, och jag har flera gånger trott jag har vaknat för att bara inse hur många fler dörrar det finns. Men när man väl förstår att allt är energi - så inser man att man behöver inte finna något, man har alla svar inom sig redan.

Även ett artificellt datorprogram kommer överleva - allt överlever. Jag lever ju fortfarande, bara att jag har lämnat mitt gamla tänkande och insett att jag är en Gud - precis som alla andra inklusive du annaste.

Du annaste har valet att göra vad du vill, och du kan influera hur du vill. Ta en bil, åk till riksdagshuset och sitt där utanför och hungerstrejka emot alla orättvisor om du känner för det - gör vad du vill. Alla dina handlingar påverkar världen på ett eller annat sätt - vi alla gör det.

Du t.ex hjälper mig se livet ifrån andra synsätt när du ifrågasätter mig, jag ifrågasätter mig själv hela tiden, och brukar analysera mina dagar innan jag somnar. Vi håller alla på att vakna upp och vi kommer skapa en verklighet vi strävar efter.

Så hur kan jag vara snett ute - när du vet så lite om vad jag gör? Sluta döm andra och bry dig om dig själv och sprid den kunskap och information du kommit över som bringar kärlek till ditt liv.

Vi är alla olika och vi måste acceptera det.

Posted on: 2008/6/15 11:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#38


See User information
seilon skrev:

"jag är inne på utveckling - ja det låter vettigt. Vill du inte utvecklas? Jag menar, vill du leva som slav till NWO/Illuminati så självklart - då ska man inte utvecklas.

Men samhället i sig måste ändras och reformeras innan det blir bättre. Vilket håller på att ske och kommer ske i det närmaste.

Och New Aga:are, förklara för mig. För DU sätter en etikett på mig som om jag vore en vara. Då bevisar du att du följare "deras" agenda, för i "deras" ögon är vi alla utbytbara drönare.

Jag är mig själv, jag är allt och inget och jag lever med mina minnen och mina erfarenheter som format mig till den individ jag är och upplevere livet igenom. Jag fortsätter att forma mitt liv och lära mig nya saker som bringar rikedom till mig. Min personlighet är den jag är och har varit och som också formats av min omgivning och den information jag tagit till mig.

Är jag inte det så är jag ett artificiellt program som endast tror på det som är artificiellt, och det är vad jag varit. Hela mitt liv har jag levt på den artificiella informationen såsom att jag inte kan, att jag är medemåttig, och att jag ska arbeta hårt tills jag är 65 föra att sedan pensioneras. Det är bara "program" gjorda av information som dikterar hur du ska leva. Detta är hur dem lurar oss, och jag har flera gånger trott jag har vaknat för att bara inse hur många fler dörrar det finns. Men när man väl förstår att allt är energi - så inser man att man behöver inte finna något, man har alla svar inom sig redan.

Även ett artificellt datorprogram kommer överleva - allt överlever. Jag lever ju fortfarande, bara att jag har lämnat mitt gamla tänkande och insett att jag är en Gud - precis som alla andra inklusive du annaste.

Du annaste har valet att göra vad du vill, och du kan influera hur du vill. Ta en bil, åk till riksdagshuset och sitt där utanför och hungerstrejka emot alla orättvisor om du känner för det - gör vad du vill. Alla dina handlingar påverkar världen på ett eller annat sätt - vi alla gör det.

Du t.ex hjälper mig se livet ifrån andra synsätt när du ifrågasätter mig, jag ifrågasätter mig själv hela tiden, och brukar analysera mina dagar innan jag somnar. Vi håller alla på att vakna upp och vi kommer skapa en verklighet vi strävar efter.

Så hur kan jag vara snett ute - när du vet så lite om vad jag gör? Sluta döm andra och bry dig om dig själv och sprid den kunskap och information du kommit över som bringar kärlek till ditt liv."

Jag ser ju vad du skriver - därför vet jag att du är snett ute.
Jag har flerra gånger skrivit om att du skriver till andra, till "du"- vad du ska göra osv - du skriver aldrig att så här tänker jag, så här tror jag, detta är min förståelse, så här anser jag... utan du skriver som om du tagit andras "information" som en slags sanning och lära, etc.
Du vet, att om man utgår från fel ruta ett så hamnar man väldigt tokigt. Jag har sett på dina inlägg, följt dom - och där är det felaktiga saker då, det utgår från fel förståelse - tex om tiden framför oss - det du skrivit om den "underbara framtiden..."
När du inte vet om de djupa frågorna, som vad är en människa, varför är jag här, vad är detta för en plats, vad är meningen med mitt liv här, osv - men ändå entusiastiskt skriver och låtsas/tror du har en insikt - då blir det fel, och andra dras med/ned.
Du är en aktivist, en Newageare, men har tagit in information från soptunnan därute, det kommer in på många sätt.
Man ser att du är en färsk en, när du tex till mig postar en länk till www.victorzammit.com - hehe... jag om någon har postat vettiga/bra länkar till många texter/artiklar om reinkarnation. Vakna.


Du skriver:

Men efter 2012 blir nog pengar helt betydelselösa, men fram tills dess är det bra att sprida sanningen om hur pengar förlslavar oss och begränsar vår positiva utveckling. Se: www.10miljonersfrågan.se och även www.jak.com <- som kommer vara med och starta den folkrörelse, iaf vara en del av den.

Det kommer komma filmer som berättar mer om 2012, och med tiden emot 2012 kommer de vakna ännu mer människor. Convergence är en film som är ifrån David Wilcock (www.divinecosmos.com) som kommer ut 2009 och den ska med vetenskap lära ut hur livet fungerar. Även filmer som What the bleep do we know och The Secret hjälper till att få folk att vakna upp till vårt gemensamma medvetande och att vi alla är energi.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=91593#forumpost91593[/i]

Herregud... vad är det - tar du till dig dåligheter och håller upp dom som om dom vore skinande pokaler. Vakna för sjuttan, sluta skriv... The Secret... skämtar du... "vakna upp till vårt gemensamma medvetande" - inse att du är en NewAgarare!!!
"Med vetenskap lära ut hur livet fungerar" - sluta nu, snälla!!!



Vi är alla olika och vi måste acceptera det.

Posted on: 2008/6/15 11:30
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#39


See User information
Blev inte du bannad novax? Ganska skönt var det att slippa din spammning av negativitet och psykos på new age.

Behåll din negativa energi för dig själv och sluta spamma forum där folk försöker göra konstruktiva saker.

Posted on: 2008/6/15 20:30
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#40


See User information
Quote:

jonte skrev:
Blev inte du bannad novax? Ganska skönt var det att slippa din spammning av negativitet och psykos på new age.

Behåll din negativa energi för dig själv och sluta spamma forum där folk försöker göra konstruktiva saker.


nämen Jonte, projiceringarnas mästare, kul. Går du i sömnen? Vakna.



Har du något positivt och sant att komma med, väntar än.

Posted on: 2008/6/15 20:45
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#41


See User information
annaste

Du är en materialist? Har jag rätt? Du tror atomen är det solidaste som finns? Eller kvarkarna kanske jag ska säga.

Och du tror inte på livet efter döden?

Om du svarar på dessa frågor så gör jag det efter dig:

1. Vem är jag? [som en vanlig svensson på denna jord]
2. Vart är jag påväg?
3. Vad är mitt mål med livet?
4. Vartifrån kommer jag?

Posted on: 2008/6/16 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#42


See User information
Quote:

seilon skrev:
annaste

Du är en materialist? Har jag rätt? Du tror atomen är det solidaste som finns? Eller kvarkarna kanske jag ska säga.

Och du tror inte på livet efter döden?

Om du svarar på dessa frågor så gör jag det efter dig:

1. Vem är jag? [som en vanlig svensson på denna jord]
2. Vart är jag påväg?
3. Vad är mitt mål med livet?
4. Vartifrån kommer jag?


Jag förstår inte hur du kan fråga så konstigt.

Jag har posta väääldigt många inlägg, konstant, flera år, som egentligen tar upp om andlighet/karma/reinkarnation, tusentals inlägg, även då för att stå emot newageluret som postas här på vaken. Nu är du en av de som postar sådant.

Jag har postat många inlägg, och texter som är om det med atomer/molekyler, och vidare kring kosmos, nivåer - hur detta "hör ihop".
Två exempel kring det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30338#forumpost30338

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82354#forumpost82354

Du kan göra hemläxa - du är som jag sagt en ren NewAgare... - och kan söka på detta forum, sök på karma + novax... från början hehe, nu har du att göra...!

Posted on: 2008/6/16 22:34
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#43
Quote:

annaste skrev:
Du kan göra hemläxa - du är som jag sagt en ren NewAgare... - och kan söka på detta forum, sök på karma + novax... från början hehe, nu har du att göra...!
Och eftersom vi alla är odödliga har vi tid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#44


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

annaste skrev:
Du kan göra hemläxa - du är som jag sagt en ren NewAgare... - och kan söka på detta forum, sök på karma + novax... från början hehe, nu har du att göra...!
Och eftersom vi alla är odödliga har vi tid


Jepp, någon tid... och vi som aldrig behöver posta massa inlägg typ: "....tror på reinkarnation..." - för vi har alltid vetat... till skillnad mot en del sökaraktivister och snurrepellar inom New Age.

Vi kan ju ha vissas postningar här istället för Monthy Python-sketcher, eller något...

Vi är ju båda höga invigda inom Ordos latinus secularum pillro nixis, och ser mönstret på vaken enligt principen:

Asinus asinum fricat

- eller vad säger du wow?

Jag ler än åt:

"I vilket fall som helst så är livet en illusuion och utomjordingar är smartare än oss om de kan ta sig hit - de förstår tid och rum med andra ord.

Vår fantasi skapar bokstavligen verkligheten, och verkligheten existerare i flertalet dimensioner. Vi lever i 4 dimensioiner, eller den 3:e denisteten (3:e chakrat)...

I vilket fall som helst så är livet en illusuion och utomjordingar är smartare än oss om de kan ta sig hit - de förstår tid och rum med andra ord.

Flumm snack? Gör läxan själv..."
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=91214#forumpost91214

hehe...

lever i tredje chakrat, hehe...

Skojar lite Seilon, men du är kul med din gamla skåpmat, av lågnivåflum.

Posted on: 2008/6/17 0:53
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Utomjordingen tittade in i hans sovrum
#45
annaste: Ja, här klias det för fullt... Fast mycket av det seilon skriver tycker jag låter bra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS