vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)

Re: I drömmen kom Gud

See User information
Quote:

seilon skrev:
nico317

Allt är energi.

Den värld vi ser är bara energi som vibrerar långsamt och kondenserat så vi tror vi ser materaia. Dina hjärna tolkar allt med elektriska signaler. Vi är inget annat än programmeringsbara biologiska datorer. Kolla på hur vår hjärna fungerar, som en seriell och paralell processor (vänster resp. höger hjärnhalvan).

Vänster hjärnhalva
Logik
Matematik
Vetenskap
Planering
Ord (tänker i ord)

Höger hjärnhalva
Intution
Ögonblicket just nu
Fantasi
Bilder (tänker i bilder)

Vi är Gud som ser sig själv subjektivt. Eller det finns inget "vi" bara ett enda jag. Fast det är ju inte roligt att leva som allt för då kan vi inte leva som vi gör nu, så därför ska vi uppskatta nuet.

Men vi har blivit lurade in i massa artificiella verkligheter såsom religioner och att man ska följa vissa troer. Den enda sanningen är kärlek - allt annat är illusion.

Det folk ovanför i denna tråden visar är hur ni inte förstår varandra och bara blir irriterade och pratar skit om varandra, men ni försöker sprida kärlek - det är bra. Men vi måste veta att vi kan inte döma varandra, folk säger att jag är New Age, that's bullshit.

Jag dömer ingen, men vi alla är verklighetsskapande maskiner som härstammar ifrån oändlig intelligens som är allt och inget. Vi kommer aldrig dö och kommer alltid att finnas. Du skapar din egen verklighet, och det är fakta.

Du är en NewAgare.
"Den enda sanningen är kärlek - allt annat är illusion."

Du bara upprepar vad du gjort till din religion, vad andra har sagt. Höggradigt flum där, ord och ord. Tomt.

Citat: "Allt är energi"

Varför upprepar du sådant i massa trådar?
Ordpopperi mest.
Det är ett fysikaliskt synsätt, ur ett materialistiskt perspektiv.
Vaddå energi?
Energi och materia är samma sak, men man kan inte säga att det är vad allt är - det är bara vad folk i labyrinten säger ur religionen Science/New Age synvinkel, hur det ter sig här ifrån sett...

Posted on: 2008/6/16 9:44
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
För det första vill jag säga att jag har inget emot muslimer bara så att ni vet, alla vi människor är lika värda!!!!!!!!!
Arthax vad menar du kan du formulera om frågan?
Swift där har vi svaret katolsk kristen, söndagsskola o.s.v och jag hoppas att du skämtar angående kannibaliska riter!!!!!
vad är det för konstig grupp var i, bra att du stack ifrån det.
Katolska läran följer inte bibeln till 100% utan där tillkommer mänskliga traditioner t.ex så står det ingenstans att man ska be till Maria eller att man ska bikta sig, du menar alltså att man ska bikta sig inför en präst, en präst kan inte rensa dina synder det är omöjligt, prästen är inte Jesus, prästen är människa han är lika mycket syndare som jag själv och det står inte i bibeln att man ska erkänna sina synder för nån präst dom skall erkännas inför Kristus.
Anledningen till att du aldrig har känt nåt närvaro är p.g.a du har fått fel lära.http://youtube.com/watch?v=JqayOb7gW8M
http://www.youtube.com/watch?v=ofpa6npXQoY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ofpa6npXQoY&feature=related

Om du med hela ditt hjärta skulle be om förlåtelse för synderna du begått och acceptera Jesus så kommer nåt otroligt att hända ditt liv.
Vatikanen är skökan enligt bibeln du har blivit vilseled i falsk lära, läs bibel för där finns sanningen.
Tänk efter lite för han finns där för dig om du verkligen ber med hela ditt hjärta.

Jesus säger ju själv att han är den enda vägen till Fadern.
Tomas sade Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen? Jesus svarade: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.
Johannes 14:5-6

Johannes 14:7
Om ni har lärt känna mig, skall ni också lära känna min Fader. Och härefter känner ni honom och har sett honom.

När jag accepterade Jesus så förändrades mitt liv, jag kände en otroligt stark Kärlek, så stark att man inte kan beskriva det med ord.
Jag hade då accepterat Jesus men ändå så kände jag tvivel p.g.a alla myter man har hört om honom.
Började få drömmar och där visade han mig att han var verklig. Första handlade om min tvekan till honom, jag såg åt ett annat håll och där var Buddha, sen såg jag Jesus och han grät för mina tvivel.
Jag forsatte att ha tvivel, några dagar senare dök han upp igen men den här gången visade han mig att han verkligen var
Herren. När han dök upp kände jag mig väldigt liten, jag såg på han så som ett litet barn ser på sin far, jag såg på honom med respekt och där försvann mina tvivel.
Han talar fortfarande till mig genom drömmar, han lär mig sin visdom.

G-d har gett dig ett fritt val vi är inga robotar han vill inte tvinga oss att följa honom du får själv välja din väg.
G-d vill att relationen ska vara äkta och det är genom kärlek till honom och det är därför du inte har kunnat känna nåt från G-d, vi lär oss genom kärlek till Herren.

Vad är det för fel på Rick (svag?)
han hatade ju folk men fick han lära sig vad kärleken betyder och med det så slutade han känna hat wow verkligen dåligt av honom alltså.
På vilket sätt ser man upp till judar vad är det med dig?
ingen människa är bättre än den andra.

Du skickar länkar till mig så som Zeitgeist och pharmacratic-inquisition.com båda dom är rena lögner som det ligger mycket arbete bakom, men det är lögner.
Zeitgeist del 1 har blivit motbevisad flera gånger om och om igen, vissa källor till den filmen är från folk som dyrkar Lucifer!!!
http://www.youtube.com/watch?v=JSPragH1gQI
http://video.google.com/videoplay?docid=7572663630528394775
http://www.thedevineevidence.com/jesus_similarities.html
http://www.tektonics.org/copycat/copycathub.html
http://www.kingdavid8.com/Copycat/Home.html
http://benwitherington.blogspot.com/2 ... t-of-zeitgeist-movie.html
http://www.frontline-apologetics.com/Luxor_Inscription.html
http://www.allaboutreligion.org/is-jesus-god-aar-afb2.htm
Zeitgeist del 1 är helt enkelt en stor lögn.

C.S Lewis Said it best If hells locked its from the inside. God gave you the choice, you either want him in your life or you don't simple as that its your choice.

Molgan det är en jättebra ide börja läs böcker.
Ignorans är satans starkaste vapen.
Kolla in denna sida där har du massor av gratis böcker om just kristendom jag rekommenderar The great controversy.

worldincrisis.org

X-ploshit bra att du läser den heliga boken du kommer lära dig mycket.
Innan du börjar läsa, be till den heliga anden så att du får hjälp att förstå.
Satan vet att han har lite tid kvar och för det så kommer han jobba mycket hårt för att få med dig.

Seilon gå bort från den farliga läran som du håller på med den gör dig ingen nytta.
G-d är den som skapade energi.
http://www.youtube.com/watch?v=Cpus00lzzAo
Kolla denna film så kanske ni kan förstå Vem G-d är.
http://www.youtube.com/watch?v=kEfJpJ1lhQc
Jag hoppas att du kommer att förstå det fina med detta Seilon.

GUD VÄLSIGNE ER ALLA.

Posted on: 2008/6/16 18:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
nico317

Gud välsigne dig också!

Jag är ett barn av gud, likaså är ni alla. Men det gör inte att verkligheten blir helt solid, vetenskapen bevisar det som den bevisar.

Forerunner Chronicles har bra poäng, men jag har läst böcer av Icke och han är inte New Age, han varnar för att New Age följer en falsk lära - likt mainstream religion så har New Age skapats för att missleda.

Jag är inte kristen på något sätt mer än att jag älskar världen och alla i den. Jag är inte kristen på nått mer sätt än att jag tror på evigt liv och på att det finns en gud som skapat allt.

Denna guden är du, jag och alla andra. Vi är en del av detta allt som är skapat, och allt som någonsin funnits eller kommer att finnas.

Jag behöver aldrig vara ensam, för jag vet att du är du, du som i alla ni som finns. Vi är alla en del av Gud och han en del av oss.

Samtidigt så lever vi en matrix som består av information som dikterar hur vi ska leva våra liv. Den som inte kan tillåta en person att tro precis vad den vill och göra det som den vill så länge det inte skadar någon annan, är en person som följer Satan, eller det negativa. Allt negativt såsom makt, och att hävda sig är negativt. Medan kärleken är positiv.

Jag tror absolut att något intelligent skapat jorden, men jag tror inte ordagrant på allt i bibeln, speciellt inte efter så många omskrivningar. Jag tror däremot på information och på egen erfarenhet.

Att må bra och vara lycklig och leva med Jesus är bra, för man ska ju må bra. Men att tro att man vet sanningen helt och hållet innan man är sanningen så vet man egentligen ingenting - förutom det man upplevt.

Så min tro är inte speciellt farlig nico317 för jag är frigjord. Livet efter döden existerar, för vi är mer än vad vi tror vi är. Och detta att energi är skapat av gud är det enda jag inte kan hålla med forerunner om. För energi som jag ser det är det som gud är - därför ser vi honom inte. Jag tror våra åsikter går isär här nico317.. Men jag älskar alla oavsett vad dem tror.

seilon peace out

Posted on: 2008/6/16 20:43

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Det är bra Seilon! Jag håller med dig!
Den andliga världen behöver människan för att göra sig erfarenheter av den materiella världen.
Efter döden fortsätter vi i kretsloppet tills vi föds igen. Egot är det jag vi bygger upp kring vår fysiska person. Utöver det finns vårt till
Utöver det finns vårt inre andliga jag som är en del av den andliga världen. Jag tror att även Rudolf Steiner skulle hålla med om dessa satser. Det är inget New ageflum!

Rudolf Steiner var ju en ärkeflummare, ockultist och förgångsman till newagerörelsen.. dööö

Antroposofer räknas absolut till en av de många rörelser som trängs under paraplyet New Age. Atroposofi delar dessutom mycket idéer med frimurarreligionen som många hävdar präglar Illuninati och NWO. Det är samma träd, Dude.

/M

Posted on: 2008/6/22 23:49
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Quote:

Mordecai skrev:
Quote:

Parsifal skrev:
Det är bra Seilon! Jag håller med dig!
Den andliga världen behöver människan för att göra sig erfarenheter av den materiella världen.
Efter döden fortsätter vi i kretsloppet tills vi föds igen. Egot är det jag vi bygger upp kring vår fysiska person. Utöver det finns vårt till
Utöver det finns vårt inre andliga jag som är en del av den andliga världen. Jag tror att även Rudolf Steiner skulle hålla med om dessa satser. Det är inget New ageflum!

Rudolf Steiner var ju en ärkeflummare, ockultist och förgångsman till newagerörelsen.. dööö

Antroposofer räknas absolut till en av de många rörelser som trängs under paraplyet New Age. Atroposofi delar dessutom mycket idéer med frimurarreligionen som många hävdar präglar Illuninati och NWO. Det är samma träd, Dude.

/M

Det är rätt rakt och riktigt.
Det får gärna ta slut med besättelseinfon/aleinsstuff som postas här, banna gärna de som håller på med vilseledande saker, så de kan tänka till och bättra sig. Jag orkar inte hålla på och posta elemenärt respons för Seilons propaganda och gammal new ageskåpmat. Han ÄR new age, dvs ett ombud för de gamla krafterna, som vill hindra mänskligeheten att komma in i det nya, framtiden, det nya kosmos.

Posted on: 2008/6/23 0:03

See User information
annaste... Det är personliga påhopp, du är en dålig människa om du inte försöker hjälpa mig, för det är det jag försöker göra.

Det du inte verkar förstå är att folk är olika? Vill du att alla ska spirituellt utveckla sig och leva i högsta dimensionerna så är det ju bra, det är det vi kommer göra tillslut.

Jag förstår inte ditt mål annaste, du verkar ibland vara för att folk ska vakna, sen är du emot, sen så antyder du massa saker, och du svarar inte på mina frågor.

Jag vet att jag är en uppbyggnad av massa system, och framförallt har jag för många beroenden. Det man måste göra om man vill finna ro och växa spirituellt är väl att tömma sitt sinne och meditera - som munkarna.

Men jag är ingen munk, jag är den jag är och jag baserar det jag säger på INFORMATION ifrån alla källor, t.o.m. det du säger annaste. Fast du är så jävla trångsynt att du inte vill hjälpa mig utan du får mig att slösa energi på poster såsom denna. Så kan du ge mig ett svar, skicka ett PM med vad jag ska göra för att inte "göra fel"..

För om någon gör fel är det du, detta för att du skapar negativ energi med dina påhopp och du vill att alla ska gå din väg.

Det ÄR att inkräkta på min personliga frihet. Jag säger inget elakt till dig annaste, jag ifrågasätter ditt agerande och tycker du har intelligenta inlägg. Men frågan är, förstår du att folk är olika och att vi har olika vägar att gå?

Eller vill du leda alla åt ditt håll? Ingen ska leda någon, de som leder ska göra så de som leder dem börjar leda andra. Ingen ska följa, alla är vi unika och speciella. Jag tänker inte följa New Age, Buddha eller Jesus, jag följer hellre alltihop.

När man ser "the big picture", vetenskap med kvantfysik, livet efter döden, vad religioner säger, jehovas vittnen osv så vill alla samma saker - men alla grupper ser sig själva som "de som har rätt".

Jag säger såhär: Alla har rätt!
Så annaste, utbilda mig eller sluta bryt mot forumreglerna. Jag vill gärna veta mer om det du skickade till mig på PM ifrån pureinsight hemsidan, men om du vet så mycket kan du väl skriva lita basic grejjer jag bör veta om..

Sluta vara högfärdig och tro att du är bäst bara för att du tror jag är "new age". Hur ska jag kunna dö när jag vet att jag är evigt liv? Även om det bara är ett ögonblick jag lever i från stund till stund så utvecklas jag själsligt och har känt mig pånyttfödd i denna galna värld för många gånger för att inte inse att livet är mer än vad jag någonsin hade kunnat ana.

Posted on: 2008/6/23 7:49

See User information
Quote:

seilon skrev:
annaste... Det är personliga påhopp, du är en dålig människa om du inte försöker hjälpa mig, för det är det jag försöker göra.

Det du inte verkar förstå är att folk är olika? Vill du att alla ska spirituellt utveckla sig och leva i högsta dimensionerna så är det ju bra, det är det vi kommer göra tillslut.

Jag förstår inte ditt mål annaste, du verkar ibland vara för att folk ska vakna, sen är du emot, sen så antyder du massa saker, och du svarar inte på mina frågor.

Jag vet att jag är en uppbyggnad av massa system, och framförallt har jag för många beroenden. Det man måste göra om man vill finna ro och växa spirituellt är väl att tömma sitt sinne och meditera - som munkarna.

Men jag är ingen munk, jag är den jag är och jag baserar det jag säger på INFORMATION ifrån alla källor, t.o.m. det du säger annaste. Fast du är så jävla trångsynt att du inte vill hjälpa mig utan du får mig att slösa energi på poster såsom denna. Så kan du ge mig ett svar, skicka ett PM med vad jag ska göra för att inte "göra fel"..

För om någon gör fel är det du, detta för att du skapar negativ energi med dina påhopp och du vill att alla ska gå din väg.

Det ÄR att inkräkta på min personliga frihet. Jag säger inget elakt till dig annaste, jag ifrågasätter ditt agerande och tycker du har intelligenta inlägg. Men frågan är, förstår du att folk är olika och att vi har olika vägar att gå?

Eller vill du leda alla åt ditt håll? Ingen ska leda någon, de som leder ska göra så de som leder dem börjar leda andra. Ingen ska följa, alla är vi unika och speciella. Jag tänker inte följa New Age, Buddha eller Jesus, jag följer hellre alltihop.

När man ser "the big picture", vetenskap med kvantfysik, livet efter döden, vad religioner säger, jehovas vittnen osv så vill alla samma saker - men alla grupper ser sig själva som "de som har rätt".

Jag säger såhär: Alla har rätt!
Så annaste, utbilda mig eller sluta bryt mot forumreglerna. Jag vill gärna veta mer om det du skickade till mig på PM ifrån pureinsight hemsidan, men om du vet så mycket kan du väl skriva lita basic grejjer jag bör veta om..

Sluta vara högfärdig och tro att du är bäst bara för att du tror jag är "new age". Hur ska jag kunna dö när jag vet att jag är evigt liv? Även om det bara är ett ögonblick jag lever i från stund till stund så utvecklas jag själsligt och har känt mig pånyttfödd i denna galna värld för många gånger för att inte inse att livet är mer än vad jag någonsin hade kunnat ana.

Jag hoppar inte på DIG Seilon, det är i varje fall inte min avsikt.
Jag har försökt (och skrivit) att det där är inte du... eller hur. Så det jag "sätter åt" är det du själv kontinuerligt kallat "info", inte Seilon, ditt "sanna jag".

Det är inte du, jag har skrivit om detta många gånger - identifierar du dig med det du stoppat in i dig. Då vill jag vänligen fråga-kan du vakna... hehe...

Jag har skrivit ALLT, tusentals gånger/inlägg, be mig inte upprepa. Det behövs inte massa info - du har tänkt bakvänt när du skriver att du kollar upp allt... och tror på allt.

Citat: "... jag följer hellre alltihop."

Stort problem där ju...

Nej du har rätt i det att du "skriver inget elakt till mig". Det visar på en väldigt god sida hos dig! Du har också bra saker ju, och vissa bra ord. Men det är inte det det handlar om.

Citat: "Vill du att alla ska spirituellt utveckla sig och leva i högsta dimensionerna så är det ju bra, det är det vi kommer göra tillslut."

"Spirituellt" betyder att "uttrycka sig kvickt och elegant", inget annat.

Det är ju så att du är inne på det där med utvecklingstänk, och har gått på det där med att vi börjar från ingenting och ska utvecklas, så ser du på "dimensioner", och att vi står inför att skifta dimension. Detta är nonsens, det är bara från aliens. Det här inte ihop med Sanning, livets principer, inte om att ALLT är Devolution/Kultivering.

Vi har haft allt från början, men fallit nedåt. Släpp strunt/skit, så kan man börja återvända uppåt. Skärskåda varifrån allt det där du skrivit som "info" kommer ifrån, vad gäller utvecklingstänk/2012/underbar framtid etc.

Posted on: 2008/6/23 8:14

Edited by annaste on 2008/6/23 8:51:25

See User information
Seilon!
Vad är det som gör att du värjer dig så från att bli kallad new agare? Förbinder du new age med något negativt. Grejen är den att allt som du har skrivit här i forumen överrensstämmer med övergripande New age doktriner. Även när du säger att du hämtar information från allt möjligt. Det andliga smörgåsbordet och privatreligiositeten är två starka kännetecken för rörelsen. Bara för att du inte springer på newagemässor eller håller på med kristaller eller aurafotografering betyder inte att du inte med dina andliga åsikter finns i ett paradigm. Sannolikt är du mycket mer än vad som syns här på forumet, men det enda vi har att gå på är vad du skriver här och det andas newagedoktriner rakt igenom. Det är inget att skämmas över.
/M

Posted on: 2008/6/23 8:24
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Seilon, du nämnde pureinsight.

Här är en "lämplig" artikel:

By separating ourselves from colonization by the aliens, we walk on the road of real cultivation

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1098

Tongling>kanalisering/besättelse...

The Secret, mm

Posted on: 2008/6/23 9:20

See User information
Mordecai Fru stöder Nico 317!

Jag har i många år haft förmåga att se människors framtid och spå deras osäkra vardag. Jag använde mig av spelkort, ta i människor. Detta ledde till att jag fick hemska drömmar varje natt. Ormar bet mig varje natt i flera år. Det slutade med att jag inte ville gå och lägga mig på kvällarna. Jag har i alla år haft en relation till Gud, trodde jag. Så en dag frågade jag Gud är detta verkligen från dig. Om inte, isådantfall får du visa ditt rätta ansikte.

Den natten fick jag en annan dröm. En dröm som var klar som en diamant.

Jag drömde om mitt vardagsrum. Jag stod vid tröskeln till dörren och såg att rummet var vattenfyllt. Längs inne stod en vit soffa, som såg inbjudande ut. Jag hörde en röst som sa till mig "Gå på vattnet"
Jag reflekterade inte så starkt tills rösten hördes en gång till lite starkare "Gå på vattnet Carina"
Då började min hjärna tänka. Hm, vem var det som brukar gå på vattnet....Ja just det Jesus tror jag att han heter...Då sträkte jag på mig och tänkte ja kan han gå på vattnet så kan väl jag också det.

Jag förde fram min fot och gjorde ett avtryck i vattnet. Sedan förde jag fram nästa fot. Tillslut stod jag mitt i rummen och kände att jag faktiskt stod och gick på vattnet. Jag hoppade upp på soffan och kände en glädje av att jag faktiskt lyckades.

När jag står på soffan så tittar jag ut över rummet och ner i vattnet. Där nere i vattnets botten lös ett stort guldkors. Jag älskar vatten och ville så gärna hoppa ner. Men jag blev lite irriterad och rädd av att korset låg i vägen.

Men envis som jag är så hoppade jag i, rakt ner i korset.

Jag vet inte hur jag skall beskriva detta, men om ni letar efter sanningen, kärlek, frid, ja allt som man inte kan beskriva i ord så var det detta jag upplevde.

Men så blev jag rädd för vad min familj skulle säga om jag sa att jag tror på att Jesus lever idag. Då hoppade jag upp!

Detta resulterade till att jag avsa mig det ockulta och gav mitt liv till Jesus.

Mardrömmarna försvann och så småningom fick jag frid i mitt liv. Nu får jag framtids visioner istället. Jag har fått ett annat djup i mina gåvor från Gud. Detta är inte något ego utan en gåva.

I det ockulta var det bara egocentriskt.

Om ni tror att drömmar bara är ett tillstånd så har ni rätt att tro detta. Men jag vet att det är en passage för Gud att komma in och ge oss en vison om hur vi skall leva våra liv. Även onda makter har den passagen att störa oss.

Frågan är vilken väg vi väljer. Vi kan själva styra över vem vi släpper in.

Guds frid över er!
Vackre

Posted on: 2008/6/23 9:21

See User information
annaste:Jag förstår dig väldigt bra.

Nyandlighet är säkerligen det största hotet mot vår tids"himmlafärder".

Det egentliga livet är en paradox,ett slags tvärtom mot vad man tänkt sig.

Posted on: 2008/6/23 12:31

See User information
annaste
jag gillar dig när du skriver förstående :)
Jag förstår vad du menar.

Näe, seilon är inte jag.. ****** *********** ***** [mitt namn] är inte heller jag.

Och som du säger så var vi allt ifrån början, och måste avlära oss, men vi är alla olika och vill alla olika. Min väg jag går är min väg, och det jag gör är att sprida kärlek. Inte på samma sätt i verkligheten som här, då människor måste vakna upp självmant, man kan inte tvinga någon.

Men samhället kan bli bättre, och det är mitt mål att hjälpa till att fixa ett bättre samhälle. Jag är allt och inget, precis som alla andra.

Jag menar att genom information så kan man programmera sin hjärna att vara vaken och leva väldigt enkelt. Tillsslut måste jag lämna denna kropp och fortsätta mina andliga vägar på andra plan - men nu lever jag här i detta ögonblick som styrs av tiden.

Quote:
Det är ju så att du är inne på det där med utvecklingstänk, och har gått på det där med att vi börjar från ingenting och ska utvecklas, så ser du på "dimensioner", och att vi står inför att skifta dimension. Detta är nonsens, det är bara från aliens. Det här inte ihop med Sanning, livets principer, inte om att ALLT är Devolution/Kultivering.

Njae, det är nonens till viss del, beroende på vilken verklighet man vill leva i. Jag har mer saker jag vill uppleva i min mänskliga form och tänker göra det, men inte i ett samhälle där Djävulen förslavar oss.. Vi lever t.ex. utefter ett ekonomiskt system som bara är ett artificiellt "program" som sätter en gräns för vår potential att leva i harmoni.

Quote:
Vi har haft allt från början, men fallit nedåt. Släpp strunt/skit, så kan man börja återvända uppåt. Skärskåda varifrån allt det där du skrivit som "info" kommer ifrån, vad gäller utvecklingstänk/2012/underbar framtid etc.

Vi har alltid haft allt, och har allt. Vi har helt enkelt glömt bort det bara, det är så effektivt vi har hjärntvättats i denna verkligheten.

Det viktigaste annaste, är att vi respekterar och accepterar varandra, samt alltid har inställning att vi vill varandra väl. Jag vill alla väl, och det verkar som om du också vill det. Livet är en fri vilja, och vi väljer våra principer, vi får leva som vi vill så länge vi repspeketerar varandras fria vilja, för allting kommer alltid existera. Detta är bara ett ögonblick vi upplever just nu i detta rum och tid.

Mordecai

Jag tolkade det som att det användes emot mig negativt. Jag skiter i vilket, jag lever mitt liv och är glad. Är den informationen jag har new age, så visst so be it. Men jag är för dålgt insatt i den "kulturen" för att säga att jag är New Age, jag är mer en hip-hop artist isåfall.. Tänk er Nas, Biggie, O.D.B., Canibus, KRS-One eller liknande. Bara att detta forum är inte ett hip-hop forum eller hur ;)

Jag skäms inte länge, jag har ingen rädsla länge. Det är två "entities" eller "medvetanden" jag har lärt mig styra över och älska istället för att frukta.

Det jag gjort med mitt liv är att lära mig förstå saker på ett djupt sätt och sen binda det till fasta "verkliga" saker så folk lättare kan komma ur sin tro att livet endast är en engångsgrej och att det inte finns något andligt. Jag har levt som medelsvensson och har lärt mig förstå hur våra hjärnor fungerar så man lättare kan väcka folk. Det svåra är att alla hjärntvättas negativt så man måste få de att vilja bli positiva istället..

do I make sense? :P

Quote:
Seilon, du nämnde pureinsight.

Här är en "lämplig" artikel:

By separating ourselves from colonization by the aliens, we walk on the road of real cultivation

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1098

Tongling>kanalisering/besättelse...

The Secret, mm

Väldigt intressant artikel. Jag håller med och förstår hur du menar. Jag själv ser en fara med The Secret då man inte hjälper folk för man säger "They don't pursue the right thing" eller nått..

Att vara besatt, är inte vi alla det mer eller mindre? Jag ser datorprogram i folk när jag pratar med de, inte alla men vissa. och när hjärtat pratat ser jag ljuset.

Jag vet vad jag gör och jag bryr mig inte om att vara besatt då jag som sagt gärna lever som människa ett tag till. Att vara besatt är att inspireras ifrån olika inpsirationskällor som alla är olika former av medvetanden.. Nu pratar jag med väldigt enkla ord och meningar för jag har inte så brett vokabulär som jag hade önskat.

Att växa andligt och nå en form av "renlighet" är ju målet för mig förr eller senare, men skulle jag göra det nu så missar jag chansen att hjälpa så många som möjligt att vakna upp ifrån NWO's hjärntvättning.

Karma är för mig viktigt och jag tänker att all positiv energi jag skickar ut (hjälper andra att bli glada t.ex.) kommer tillbaks, och likaså är det med negativ energi, så jag är ledsen om jag gör någon upprörd över mina val av ord eller tankar.

Det enda jag önskar är harmoni för alla och även om det inte betyder att jag når den renaste form av "energi" så älskar jag livet och lever med spänning inför framtiden och med ett enormt hopp om att vi kommer få chansen att leva i ett helt underbart samhälle innan vi uppnår Nirvana.

Men alla går sin väg, livet är fritt val - alltid. Men saker är komplicerade och saker är det för att vi har för mycket information...

sale

Livet är vad vi gör det till.
Ur liv föds liv.
Ur inspiration föds inspiration.

Även om det är negativt eller positivt, som Mordecai sa: Vi väljer om vi vill bjuda in negativa eller positiva väsen.. Lever du själviskt eller lever du osjälviskt? Vet du vad dina handlingar leder till? Det är så jag resonerar, och vad jag ser så kan vi bättra samhälle för alla, och det är det jag siktar på.

Är det inte vad vi alla siktar på? Ett bättre samhälle? För idag så har verkligen psykopater fått makten överallt... Men de är få, och vi är måånga fler.

Mycket kärlek!
Och acceptera allas fria vilja att vara unika!

Posted on: 2008/6/24 12:40

See User information
Underbar att läsa om hur Jesus uppenbara sig.

Det finns bara en som har uppenbarat hela den nya världsordningen och det är Jesus och Guds bok.

Ni irrar runt som blinda och letar bland psykotiska profitörer när sanningen varit nerskriven i tusentals år.

Där står allt, läst uppenbarelse boken och Daniels bok och ni har redan svaret. Sen kan ni agera utifrån dom två buden som sammanfattar alla profeter

Älska herren med hela ditt hjärta och ditt förstånd
Älska din nästa såsom dig själv.

När ni lyckats få in detta och få Gudsledning i era liv, så kan ni göra motstånd mot ondskan, men inte innan.

Nu härjar antikrist i världen, så sätt er på rustningen!

Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft.

Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp.

Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna.

Ta därför på er Guds rustning, så att ni kan göra motstånd på den onda dagen och stå upprätt efter att ha fullgjort allt.

Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte och klä er i rättfärdighetens pansar

och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred.

Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna,

och grip frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Gör det under åkallan och bön, och be i er ande varje stund. Därför skall ni hålla er vakna och aldrig tröttna i er bön för alla de heliga.

Ef 6:10 -18

Posted on: 2008/6/24 20:47
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

Anonym
Bibeln är ju snarare en re-make på äldre guda historier.

Ett exempel skulle vara syndafloden som fanns nedskrivet i Gilgamesh eposet.

Varför denna övertygelse? När man som mest anser sig veta sanningen, det är då, man är som mest lurad. Se så många fanatiska irr höns det far omkring.

Anonym
NWO brukar alltid försöka påskina att de är ateister, heh, och inte satanister. Tittar man på vad och vem som stod bakom hela den här massrörelsen om ateism, evolutionsteori, kommunisim så är svaret dom naturligtvis. De finansierade även kombinationen evolutionsteori/ockultism också, varianten som står dom närmast, Adolf.

Se upp med heliga texter dock, de var det allra första som de började manipulera.

See User information
Quote:

Arthax skrev:
Bibeln är ju snarare en re-make på äldre guda historier.

Ett exempel skulle vara syndafloden som fanns nedskrivet i Gilgamesh eposet.

Varför denna övertygelse? När man som mest anser sig veta sanningen, det är då, man är som mest lurad. Se så många fanatiska irr höns det far omkring.

Och hur vet du att Gilgamesh är äldre än skapelseberättelsen i Bibeln? Gigamesh snarare bekräftar Bibeln. Under upplysningen som drevs fram av frimurare och annat pack ville man inordna allt i utvecklingsmodeller i enlighet med frimurarreligionen och tanken att de "upplysta" hade nått den högsta graden av kunskap och insikt. Biologin omformade man till att vara en gradvis utveckling, historien blev en gradvis utveckling och religionen blev en gradvis utveckling. Det är den senare som du refererar till. Problemet är att verkligheten inte funkar så. Människan har haft avancerade civilisationer redan från början. Stenålder är snarare exempel på regression än progression.
När det då gäller religionens utveckling är det helt enkelt omöjligt att avgöra vad som kom först. Det som står klart är däremot att kultur religion och filosofi alltid har korsbefruktats mellan folk och länder. Att säga att det ena kom från det andra rör sig om endast en sak: Tro. Källmaterialet från 5000 år sedan är så sporadiskt att det är omöjligt att uttala nåt med säkerhet.
/M

Posted on: 2008/6/26 9:31

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:

Se upp med heliga texter dock, de var det allra första som de började manipulera.

Ge mig ett exempel på hur och när de började manipulera heliga texter?

/M

Posted on: 2008/6/26 9:34

See User information
Nico jag vill bara påpeka att det är väldigt bra att bekänna sina synder för varandra och du har inte helt rätt med at det står i bibeln att man inte ska göra så. Sen har faktiskt kristna människor med den heliga ande fått en rätt att förlåta synder eller rättare sagt förmedla förlåtelse Jesus är den som förlåter. vill bara poängtera det, kyrkan och gudsförsamlingar som är uppriktiga hamnar lett i en orättfärdigstrid.

Allt vi gör för varandra i kärlek är rätt, inklusive lyssna på och be för våra syskon.

"Jesus sade till dem igen: "Frid åt er alla. Som Fadern har sänt mig sänder jag er."

Sedan andades han på dem och sade: "Ta emot helig ande."

Om ni förlåter någon hans synder, så är de förlåtna, och om ni binder någon i hans synder, så är han bunden."

Joh 20:21 -21 24

"Deras bön i tro skall rädda den sjuke, och Herren skall göra honom frisk. Och har han syndat skall han få förlåtelse.

Bekänn därför era synder för varandra, och be för varandra att ni skall bli botade.
Den rättfärdiges bön har kraft och gör därför stor verkan."

jak 5:16

Posted on: 2008/7/4 20:58
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

Anonym
Hej Pappa,

Jag har gjort förljande shit som du känner till men jag har även inte gjort saker som att starta religiösa kulter eller predikat mord av spädbarn så jag hoppas att din son Christus förlåter dessa om man ber honom.

Tönt. (pappa vet att det är just du som åsyftas)

See User information
oh tuffing.
Ska du inte börja prata om dina tuffa vapen också?
Var kommer allt ditt amerikano fascist hat ifrån, frågat dig det någongång? Det är väll enklare att inte tänka på det.

Ropa lite smörja, jag börjar alltid tänka på orcer när jag hör sånna som dig.

Posted on: 2008/7/4 21:59

Anonym
Gå till Ulv Ekman som resten av idioterna gör. TV-prästen som är alltid intresserad av just dina stålarz. Idiotjävlel.

« 1 ... 4 5 6 (7)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper