vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sverige's Elfte September för en vecka sen, snart bortglömde

See User information
FRA Lagen.

Exact samma "perssoner" backom det dådet. NWO.

Nu ska man ut och BLOGGAR bort den eller lite på Drottningen Sahlin, och folket kommer att köpa det.

Om vi, som har varit här på vaken INTE göra något åt detta och informerar.

Som Estonia.

Nej, vaken ska inte vara en organization, det är en plats man LOVAR men inte göra, kan inte ens fixa en BANDEROLL.

Och det finns en "LEDNING" här (typ) för att andra "vakna" folk inte gör något mer.

Ungf. 2 pers eller högst 4 som gör allting.

Bero på mycket antar jag, men framst för att vi måste "Do our homework" som Maxwell säger.

CIVIL-OLYDNAD Civil disobedience.

Där kan man BÖRJAR någonstans. Utan våld och med glädje, humour och ögon mot priset : Ett fritt samhälle.

Eller man kan klaga.

Snart blir det tyst om FRA lagen, vänta få ni se.

Folk köra bil utan att tänka på krig, och äta mat från kina och skit i att veta om Svenska bönder och deras situation...

Så länge tågen går i tid.

Jag har kommit med MÅNGA förslag för att starta en ORGANIZATION, en Förening för att kunna hantera de här situationer, men nej.

Vaken ska inte GÖRA något mer än att "hänga på" lite när ANDRA organisera något.

Det är inte SVÅRT.

Posted on: 2008/6/25 16:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sverige's Elfte September för en vecka sen, snart bortglömde
Vaken är väl en samlingsplats för folk att diskutera men inte en organisation?

Problemet är om man skapar en organisation runt Vaken och om det hela tas över av någon/några som vill skada eller lite hjärntvättade personer som anser sig vakna och då kan göra väldigt mycket skada på den svenska sanningsrörelsen.

Det bästa alternativet jag ser är Vaken som ett diskussionsforum och en sida som pekar till att hela våran värld i den fyrkantiga demokratilådan med FN, EU, NATO m.m. är till för att skapa en världsregering och detta görs genom falskflaggsoperationer, politiska systemet (Vänster/höger-bluffen) m.m.

Det som måste ske mer är att folk skall sprida informationen, inte bara sitta och tjöta på nätet. Det är inte farligt. Det är inte svårt. Visst finns det hjärntvättat folk som är inbitna på sin extremkant i bluffen politiska vänster/höger-skalan men om man är renodlad faktaspridare, om man exkluderar de mest kontroversiella extremområden (Inte starka kopplingen mellan företagen och kommunismen.) så är det inga som helst problem.

Jag är gärna på att sprida information men gör det helst med minst någon eller några personer till.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nästna alla jag har talat med vill INTE att vaken ska vara en organisation.

Mark:
What day you wanna work next week?
Do the big banderoll mainley?

See User information
Quote:

Krus skrev:
Vaken är väl en samlingsplats för folk att diskutera men inte en organisation?

Problemet är om man skapar en organisation runt Vaken och om det hela tas över av någon/några som vill skada eller lite hjärntvättade personer som anser sig vakna och då kan göra väldigt mycket skada på den svenska sanningsrörelsen.

Det bästa alternativet jag ser är Vaken som ett diskussionsforum och en sida som pekar till att hela våran värld i den fyrkantiga demokratilådan med FN, EU, NATO m.m. är till för att skapa en världsregering och detta görs genom falskflaggsoperationer, politiska systemet (Vänster/höger-bluffen) m.m.

Det som måste ske mer är att folk skall sprida informationen, inte bara sitta och tjöta på nätet. Det är inte farligt. Det är inte svårt. Visst finns det hjärntvättat folk som är inbitna på sin extremkant i bluffen politiska vänster/höger-skalan men om man är renodlad faktaspridare, om man exkluderar de mest kontroversiella extremområden (Inte starka kopplingen mellan företagen och kommunismen.) så är det inga som helst problem.

Jag är gärna på att sprida information men gör det helst med minst någon eller några personer till.

Förstår hur du menar.

Men utan riktiga aktivismen stängs ner hela nätet och Vaken finns inte längre.

Allt går ihop.

Problemmet HÄR är för mycket skriftligt, för lite IRL gjort.

The message HAS to get out, by real living happy people!

Until people are sick and tired of it, and then we are at a good start! ; )

Posted on: 2008/7/1 12:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
The Lorax, folk är HYPNOTISERADE att inte se SANNINGEN. Folk är HYPNOTISERADE att återgå till gamla vanliga beteenden och "ritualer" eller rättare sagt rutiner.

Våra hjärnor är matade med information för att gynna vårt limbiska system som innehåller våra känslor. Det limbiska systemet sätter en känsla på inkommande information och utvecklas när vi är nyfödda. Värt att notera är att limbiska hjärnan inte mognar och därmed kan vi agera som en tvååring trots att vi är vuxa. Limbiska hjärnan hanterar genom amygdala (ser ut som en mandel) vår rädsla och vrede. Limbiska systemet kallas även för reptil-hjärnan, eller den känslomässiga hjärnan, eftersom vi har den gemensamt med andra djur.

Det som sker är att om amygdala loben "sätts igång" och vi blir rädda eller fulla av vrede, då kan vi inte använda oss av inlärnings och minnesfunktionen i hippocampus. Vilket gör att vi hamnar i ett tillstånd där vi ska söka säkerhet och värnar då om vår egen säkerhet och vi agerar innan vi hinner nå "högre tänkande". Detta betyder att under t.ex. 9/11 så blev folk rädda och med engång bestämed sig om detta var POSITVT eller NEGATIVT, för amygdala sätter en känsla på inkommande signaler genom SINNENA. Alla känslor är negativa eller positiva, och 9/11 skapade ett stort HAT och VREDE emot muslimer. Samtidigt så kopplade alla tv-tittare världen runt ordet TERRORISM till vrede emot muslimer samt rädsla för sin säkerhet.

Det NWO och Illuminati gör är att trycka på rätt knappar så denna hjärnan aktiveras och de kan programmera oss så som de vill att vi ska reagera.

T.ex. så måste man avvlära sig sina beteenden som skapar rädsla och ilska eftersom dessa genom samhället har gjort så vi alla är mer arga eller mer vredesfulla än vad vi borde vara.

Det är bara att kolla på detta forum där vi alla borde samarbeta och 90% av er skriver cyniska, ironiska eller småtykna kommentarer. Detta gynnar endast de vi krigar emot, för det är viktigt att vi börjar tänka till och förstår hur saker och ting fungerar. Vi måste acceptera varandras fria viljor och ha förståelse för varandra!

Och det är därför vi snart kommer glömma FRA som Lorax säger, men nu lever vi i en tid då folk börjar vakna och sluta tänka i gamla tankemönster. Speciellt när man nermonterat hur verkligheten ser ut efter att fått se hur 9/11 utfördes med explosiva sprängmedel och inte endast eld ifrån bränsle.

Att inte förstå detta när 9/11 skedde är ett stort bevis på hur hjärntvättade eller HYPNOTISERADE vi är/har varit.

Våra hjärnor fungerar så att vi sparar INFORMATION om ALLT och associerar det med annan infomration. Alla människor har neurologi nät byggda i sitt huvud där information är sammankopplad. Så när jag säger 'Terrorism' så skickas en signal in i hjärnan som hittar ordet Terorism och allting som associeras med det ordet, kanske är det då känslor såsom rädsla och vrede som plockas fram.

Det gäller att man avlär sig automatiska beteenden såsom rädsla och vrede och börjar lära sig bygga nya mer logiska neurolgi nät. Det som sker när en person som är hypnotiserad börjar vakna är att neurlogi näten byggs om och detta - bereonde på hur neurolgi nätet ser ut - kan göra så allting man associerar till vanliga livet försvinner. Detta gör så man kan känna sig förvirrad och ensam, och även rädd. Vilket gör att man enkelt återgår till gamla rutiner och missar chansen att fly hypnosen.

FRA får inte glömmas bort!
Och FRA är ett BEVIS på att staten SKITER i oss vanliga människor. Det är dags för REVOLUTION! Nu eller aldrig!

Posted on: 2008/7/2 8:02

See User information
Väl sagt Seilon! Har inte tänkt på detta förut. Hur känslor och automatiska beteenden hänger ihop med de nerv koppingar som byggs upp i hjärnan. Och att de går att bygga om! Det är väl det man gör´när man mediterar tex! Eller vaknar upp på annat sätt!

Jag tror att FRA-historien är en stor chans att väcka folk. Inte alla uppenbarligen... Men jag har sällan sett så många som är upprörda över ett politiskt beslut i Sverige som nu. Och fler demonstrationer blir det! Det gäller att hålla detta igång!

Posted on: 2008/7/2 9:25

See User information
Svart Måndag - Nätverket för FRA-lagens upphävande

PoliticsSize:6,497 members
New:673 More MembersUpdated:News

Hygligt drag på facebook.....hur skulle det vara med en samkörning...?

BANANREPUBLIKFEST, TORSDAG 3 JULI 2008

Svart Måndag och Piratpartiet anordnar en sambafest för att visa - med glimten i ögat - hur Sverige förfaller till en bananrepublik. Till skillnad från måndagens dystra lit de parade ska det på detta evenemang vara färgglatt och livat.

Platsen är Mynttorget, och det kommer även finnas datorer med fritt internet för de som känner för det. Festen planeras att börja klockan 15:00 och hålla på till ca 19:00. Observera att datumet är ändrat från den 2a Juli till 3e.

http://www.facebook.com/event.php?eid=20934880307

Här ska inget glömmas.......................

Posted on: 2008/7/2 10:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:

Svart Måndag och Piratpartiet anordnar en sambafest för att visa - med glimten i ögat - hur Sverige förfaller till en bananrepublik. Till skillnad från måndagens dystra lit de parade ska det på detta evenemang vara färgglatt och livat.

Platsen är Mynttorget, och det kommer även finnas datorer med fritt internet för de som känner för det. Festen planeras att börja klockan 15:00 och hålla på till ca 19:00. Observera att datumet är ändrat från den 2a Juli till 3e.

Haha! FACEBOOK!!!!

Löjligt och lite pathetiskt sammtidigt.
Förlåt mig, men visst det kan komma lite folk hit och dit och GÖRA vad?

Vänta för att synnas i elit median?

Så, de ska FESTA i BANANREPUBLIKEN?

Istället för att AGERA, skrika, och störa med icke-våld i POLISSTATEN?

Jag föstår HUMOUR vinklet, men, jag tror att det blir:

Well dressed polite good looking scandanavians, with a few anarcho infiltrators (säpo), the "alternative" people and police.

There will be speeches.

Left wing posing.

Banners.

Many small groups of people, a few flirtations (maybe drinks afterwards) then off home in time to watch CSI or 24.

The police will let them vent, as long as it doesnt get too out of hand. The public EMPATHISES with the protesters, so we cant bash their heads like the Street Party people.

VEM står för "festen"?

Posted on: 2008/7/2 10:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

gaston skrev:

Haha! FACEBOOK!!!!

Löjligt och lite pathetiskt sammtidigt.
Förlåt mig, men visst det kan komma lite folk hit och dit och GÖRA vad?

Vänta för att synnas i elit median?

Så, de ska FESTA i BANANREPUBLIKEN?

Istället för att AGERA, skrika, och störa med icke-våld i POLISSTATEN?

Jag föstår HUMOUR vinklet, men, jag tror att det blir:

Well dressed polite good looking scandanavians, with a few anarcho infiltrators (säpo), the "alternative" people and police.

There will be speeches.

Left wing posing.

Banners.

Many small groups of people, a few flirtations (maybe drinks afterwards) then off home in time to watch CSI or 24.

The police will let them vent, as long as it doesnt get too out of hand. The public EMPATHISES with the protesters, so we cant bash their heads like the Street Party people.

VEM står för "festen"?

Svart Måndag och Piratpartiet inbjuder till Bananrepublikfest!
Säg hej till banankungadömet Sverige...

Tack till alla som kom till Svart Måndag 23 juni. Det var en lyckad aktion och vad vi kallar en bra början. Nu är det dags för nästa steg och nästa event.

Temafest mot FRA-lagen: Bananrepublik!

På tosdagen den 3 juli kl 15-19 festar vi mot FRA-lagen på Mynttorget vid Riksdagen. Temat för festen är "Bananrepublik", en ironisk blinkning till att vi håller på att förlora våra demokratiska rättigheter i Sverige. Trots det tänker vi inte deppa ihop - festen blir en välbehövlig vitaminkick, med en sjudundrande sambaorkester och gratis bananer till alla.
För de som vill blogga på plats finns det uppkopplade datorer i våra partytält.

Posted on: 2008/7/2 11:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
VIKTIGT!

DOKUMENTERA ALLTING!

Detta för att sprida på Internet och detta kommer INSPIRERA andra att göra likadant och tillslut är det trendigt att vända sig emot regeringen och dess "totalitarism". Ner med Centralbanken, Ner med korruption!

BÖRJA SKAPA! :)

Det kommer bli en form av inspiration och vi kommer komma närmare ett samhälle som strävar efter lycka istället för makt. Man skulle kunna säga:

Vi går ifrån kärleken till makt och lär oss förstå makten i kärlek istället!

Posted on: 2008/7/2 11:19

See User information
Quote:
The Lorax, folk är HYPNOTISERADE att inte se SANNINGEN. Folk är HYPNOTISERADE att återgå till gamla vanliga beteenden och "ritualer" eller rättare sagt rutiner.

Och vad är sanningen? Det kan ganska lätt definieras som sakers faktiska tillstånd. Det som verkligen är fallet, det är sanningen.

Men hur vet vi som hänger på vaken till exempel att vi har sanningen, vad det nu än gäller?

Jag och ni forskar ganska mycket och plockar upp info här och där, och en ny bild än den som officiellt framställts angående 11/9 t ex dyker upp.

Men har vi "sanningen"? Kan vi se "sanningen"?

Nej, det kan jag inte påstå.

Vi kanske är på väg åt rätt håll - men betyder detta att vi är hypnotiserade, eftersom vi inte har sanningen?

Det handlar helt enkelt om att stora delar av befolkningen inte har kommit i kontakt med den alternativa informationen än, tack vare att massmedia matar befolkningen dynga, oftast (så på det viset kan man säga att folk är "hypnotiserade.")

Sen när de väl kommer i kontakt med den, så kanske de omedelbart reagerar genom att stöta bort infon för att de tycker den verkar osannolik eller löjlig, osv. Det är naturligt att man gör det när man kommer över saker som man är ovan vid osv.

Tänk vad som skulle hända om det i slutändan kom fram slutgiltiga bevis för att 11/9 verkligen utfördes av några araber, på ett eller annat vis, pga USA's utrikespolitik - vad skulle hända med folk här? Många skulle direkt slå till dövörat och vägra acceptera det, eftersom ni har ansett att ni har haft sanningen, mao "inside job."

Har ni då varit hypnotiserade och vägrat inse "sanningen"?

Nej. Det är faktiskt ganska arrogant att se sig själv som vaken och upplyst och alla andra som sovande zombies, även om det verkligen finns såna också, det säger jag absolut inte emot. Men ska man nå folk så måste vi nog inta en bättre inställning och respektera andra människor.

Jag pratade med en tjej på jobbet för ett tag sen, vi kom in på FRA och därifrån till terrorism och 11/9, 7/7 osv. Jag berättade vad jag visste om det hela, gav henne ae911truth-länken och sånt. Hon var fortfarande ganska skeptisk men ändå öppen så att säga, och hon pluggade till journalist och var säker på att massmedia var att lita på, osv.

Jag sa vad jag tyckte om det, och vi hade ett bra meningsutbyte - jag såg det knappast som att jag var en "vaken" som väckte en "sovande" människa. Det var mer så att jag kanske "väckte" hennes nyfikenhet, och det är precis det vi ska göra, prata med folk, få dem intresserade, och diskutera med dem. Vi är inga vakna soldater som ska väcka de sovande massorna, vi är ganska pålästa individer som ska göra de i vår omgivning nyfikna på vad som händer i världen, så att de kan bli mer medvetna om de saker som vi redan vet, som är så viktiga för världen.

Men sanningen då, har vi den? Nej, inte än, och kanske aldrig, men vi är nog på rätt väg, i alla fall.

Peace.

Posted on: 2008/7/2 11:20

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
Men sanningen då, har vi den? Nej, inte än, och kanske aldrig, men vi är nog på rätt väg, i alla fall.

Bra post :)

Jag skulle vilja tillägga att när man förstår sanningen så vet man sanningen, men det jag skulle vilja är att man låter sanningen vara det som leder till fred och harmoni.

Så kan det få vara vad fan som helst, så länge vi har fri vilja, fred och därmed harmoni så kommer vi leva lyckliga och länge :).

Så sanningen kan vara det som gör alla människor gladast, och vad är lycka om inte fria viljan? Allt som gör att vi inte kan ha fri vilja är bara undanflykter och inställningar, det finns bara problem om man väljer att inte lösa dem.

peace :)

Posted on: 2008/7/2 11:37

See User information
Visst Seilon, men därifrån är det ganska lätt att gå vilse och börja bedra sig själv för att man hittar mer lättköpt lycka. Det är lätt att snöa in i illusioner, tex filmer, rollspel eller sport som man kanske tror att man valt av fri vilja. Men lyckan och kärleken måste vi fokusera på, det är viktigt! Peace

Posted on: 2008/7/2 12:03

Anonym
"Det verkar som det är lättare att se dom stora Historiska Lögnerna än att hitta Sanningen, om man söker. "

See User information
Svart Måndag och Piratpartiet inbjuder till Bananrepublikfest!
Säg hej till banankungadömet Sverige...

Tack till alla som kom till Svart Måndag 23 juni. Det var en lyckad aktion och vad vi kallar en bra början. Nu är det dags för nästa steg och nästa event.

Temafest mot FRA-lagen: Bananrepublik!

På tosdagen den 3 juli kl 15-19 festar vi mot FRA-lagen på Mynttorget vid Riksdagen. Temat för festen är "Bananrepublik", en ironisk blinkning till att vi håller på att förlora våra demokratiska rättigheter i Sverige. Trots det tänker vi inte deppa ihop - festen blir en välbehövlig vitaminkick, med en sjudundrande sambaorkester och gratis bananer till alla.
För de som vill blogga på plats finns det uppkopplade datorer i våra partytält.

Få ser hur det går.

Hur beredd är "folket" att göra något åt Alex Jone's hål.

Annars är det för lite, för sent.

Staten ILLUMINATI, de vet, de har RÄKNAT i det här.

Och lagen kommer att aNVÄDES i de andra EU länder.

ALLA FRA demos kommer att ledar till:

PARTI_POLITIKEN kan rädda oss.

Om några många "HÄRIFRÅN" göra tillräkligt kan det förändras, men, vi kan inte ens fixa EN BANDEROLL tillsammans!

Bode SKÄMS bara, synd är det!

Posted on: 2008/7/2 20:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper