vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Uppväckta Kristna

See User information
Quote:

molgan skrev:
jag tror det är dags att idioterna inser att det inte är deras gud som skrivit bibeln : )

Att inse att ni ska dö utan att känna sån oerhörd skräck, det kommer göra er fria tro mig, ni har ju redan inte funnits, och snart finns ni inte igen...det absolut vanligaste stadiet i era "liv"

100 triljarder år inte finnas..82år finnas, inte finnas mer nånsin.

ser ni inte skönheten???

Det är hur ni mår dom åren ni finns som betyder nåt, ska man då gå hela livet och vänta på att få dö så man kommer till himlen? du kommer vara samma jävla idiot i himlen med, som inte hittar kärleken eller blir astronaut....hur i helvete fördriver man tiden i en evighet tillsammans med en massa tacksamma idioter, när väl gud talat om sina innersta hemligeter för er, vad fan ska ni göra då?

Snälla kan ingen religiös tala om för mig vad dom ska göra efter dom första 748 åren i himlen? eller är jag helt fel ute...är himlen kanske en ton som sakta klingar ut i oändlighetens tomma mörker, eller en metafor för nåt helt annat.

Pratade med en jehovas gubbe (tydligen en av de få i väldshistorien som kommer komma in i guds rike enligt honom själv) för en masssa år sen och han beskrev himlen såhär ungefär.

Tänk att ha ditt eget hus däruppe, med ett staket runt och ingen kommer komma in på din tomt oinbjuden och förstöra..

ganska romantiskt va? ursäkta mitt svammel.

Que?

Posted on: 2008/6/27 7:15
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Joshua jag tycker detsamma som dig och jag vill också sprida budskapet vi borde träffas och disskutera det hela.
Jag är med dig.
Ni som inte tror att Jesus existerade kan kolla upp den här filmen som bevisar hans existens.
http://youtube.com/view_play_list?p=C8D1E4FD03F455C9

Efesierbrevet5:8-16
En gång var ni mörker, men i Herren har ni nu blivit ljus.
Lev som ljusets barn - ljuset bär frukt överallt där det finns godhet, rättfärdighet och sanning -
och tänk på vad Herren vill ha.
Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem -
vad sådant folk har för sig i skymundan är en skam till och med att tala om.
Men när alltsammans avslöjas av ljuset blir det synligt,
för överallt där något blir synligt finns ljus. Därför heter det: "Vakna, du som sover, stå upp från de döda, och Kristus skall lysa över dig."
Se alltså noga upp med hur ni lever, inte som ovisa människor utan som visa.
Ta väl vara på den tid som är kvar, ty dagarna är onda.

Efesierbrevet6:10-20
Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft.
Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp.
Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna.
Ta därför på er Guds rustning, så att ni kan göra motstånd på den onda dagen och stå upprätt efter att ha fullgjort allt.
Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte och klä er i rättfärdighetens pansar
och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred.
Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna,
och grip frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Gör det under åkallan och bön, och be i er ande varje stund. Därför skall ni hålla er vakna och aldrig tröttna i er bön för alla de heliga.
Be också för mig att orden läggs i min mun och att jag talar frimodigt när jag bär fram hemligheten i evangeliet,
vars sändebud jag är i min fångenskap. Be att jag förkunnar det så frimodigt som jag bör.

Posted on: 2008/6/28 17:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nico, låt mig fråga hur gammal du är? Ditt sätt att resonera och uttrycka dig gör att jag gissar din ålder till 17-19år?

See User information
att jesus har funnits håller de flesta med om, men att han skulle varit guds son är bara trams. Men ni kristna har ju bara en gud så varför denna dyrkan av jesus?

Posted on: 2008/6/28 20:55

See User information
Arthax varför ska du förolämpa mig kan du inte komma med nåt annat? är det det enda du har att komma med?
Vad tråkigt men du ska veta att Jesus vill ta hand om dig om du bara
låter honom göra det.
Jag tillägnar den här filmen till dig kolla på den.
http://youtube.com/watch?v=kEfJpJ1lhQc
Molgan Jesus är Gud och Gud är Jesus.
Han kom och ödmjukade sig, led och dog för våra synder så att vi skulle kunna vara med Gud.
så mycket älskar Gud oss.

"Ty så högt älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom icke skall gå förlorad utan ha evigt liv." Johannes 3:16

Jesus sade: "Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd." (ett innehållsrikt och meningsfullt liv) Johannes 10:10

Gud välsigne er alla

Posted on: 2008/6/29 18:27

Anonym
Nico, det var en fråga. Inte meningen att förolämpa dig! Sorry.

Kikade på filmen. Gav mig inte så mycket.

Vad anser du om dom förkristna gestalterna; Attis, Adonis, Osiris, Dionysos mfl som har en nästintill identisk levnads historia, med uppståndelsen på, befruktningen, födelsen, döden, 3:e dagen, underverk et cetera? Skulle va kul att höra dina egna ord.

Lev väl Amon Ra!

See User information
Quote:

nico317 skrev:

Ni som inte tror att Jesus existerade kan kolla upp den här filmen som bevisar hans existens.
http://youtube.com/view_play_list?p=C8D1E4FD03F455C9

Alltså här letar man spiritualitet och blir hänvisad till youtube?

Sålänge blixtar slår ned i kyrkor, fåglar sitter och skiter på dess kors och människor är tvunga att sprida "läran" med våld och hjärntvätt så har du inga bra argument egentligen. Det går inte att hela tiden svara med citat ur bibeln som nå sorts argument för dess sanningshalt. Det hade räckt med EN abnormalitet för att det ska tyda på existensen av en reglerande entitet.. Kristendomen är inte en tro som uppstått oberoende av kultur på flera platser samtidigt, den har tvingats på regioner där den aldrig tidigare funnits av diverse typer med makt som mål.

Med tanke på kanske världens rekord i massmord, det på indianer i amerika utav europeiska nybyggare, så anser jag bibeln vara ett utav ondskans verktyg. Du o dina falska profeter har sakta byggt vidare på det romerska imperiet 2.0. Sedan när allt brakar åt helvete så skyller ni på "se tecknen, gud bestraffar" Det profeten förutspår ser denne gärna till att det händer, så att säga. Jordens undergång har förutsagts och datumen för detta har oräkneliga gånger passerat som bara en torsdag.. Ge fan i att svara om du inte har andra argument än "denna film bevisar jesus". Förklara gärna istället det ovanstånde för jag förstår inte varför du har din övertygelse om du är en logiskt tänkande individ..

Förlåt om jag låter lite hetsig i skrivandet, men jag blev lite förbannad när så mycket blod spillts i "G-D´s" namn över tusentals år, och sen sitter vissa och försvarar religionen med youtube som backning. Räcker det inte med alla dessa kristna högtider och tidsräkningen som ständigt påminner om den nya eran och den mentala normen här?

*valfri svordom*

Posted on: 2008/6/29 20:05

See User information
Quote:

sWiFt skrev:
Alltså här letar man spiritualitet och blir hänvisad till youtube?

Sålänge blixtar slår ned i kyrkor, fåglar sitter och skiter på dess kors och människor är tvunga att sprida "läran" med våld och hjärntvätt så har du inga bra argument egentligen. Det går inte att hela tiden svara med citat ur bibeln som nå sorts argument för dess sanningshalt. Det hade räckt med EN abnormalitet för att det ska tyda på existensen av en reglerande entitet.. Kristendomen är inte en tro som uppstått oberoende av kultur på flera platser samtidigt, den har tvingats på regioner där den aldrig tidigare funnits av diverse typer med makt som mål.

Med tanke på kanske världens rekord i massmord, det på indianer i amerika utav europeiska nybyggare, så anser jag bibeln vara ett utav ondskans verktyg. Du o dina falska profeter har sakta byggt vidare på det romerska imperiet 2.0. Sedan när allt brakar åt helvete så skyller ni på "se tecknen, gud bestraffar" Det profeten förutspår ser denne gärna till att det händer, så att säga. Jordens undergång har förutsagts och datumen för detta har oräkneliga gånger passerat som bara en torsdag.. Ge fan i att svara om du inte har andra argument än "denna film bevisar jesus". Förklara gärna istället det ovanstånde för jag förstår inte varför du har din övertygelse om du är en logiskt tänkande individ..

Förlåt om jag låter lite hetsig i skrivandet, men jag blev lite förbannad när så mycket blod spillts i "G-D´s" namn över tusentals år, och sen sitter vissa och försvarar religionen med youtube som backning. Räcker det inte med alla dessa kristna högtider och tidsräkningen som ständigt påminner om den nya eran och den mentala normen här?

*valfri svordom*

Slakten på nordamerikas indianer kan du knappast lasta kristendomen för. De är extremt få av de krig som utförts i Guds namn som verkligen har handlat om Gud. Gud har allt som oftast varit ett svepskäl. I allmänhet finns det tre andra grunder bakom så kallade religiösa konflikter: Profit makt, och etniska konflikter. Korstågen är väl möjligtvis andligt motiverat... men allt annat är mest myt och okunskap. Nordirland har tex aldrig handlat om protestantism/katolicism utan kamp mellan kelter och normander (Irländare och engelsmän) Vidare är det en myt att kristendomen har tvingats på folk. Visst har det skett men till 95% har folket själva valt. När det gäller kristnandet i Sverige tex började det redan på 700-talet genom att vikingarna själva tog med sig munkar och präster hem från de brittiska öarna och Ukraina. Vikingarna var lite grand som svenskar är nu dvs ganska sekulariserade och trötta på den gamla religionen, de var redo för något nytt. Dessutom gillade vikingarna det de såg i Europa. Även de som for i österled blev imponerade av den ortodoxa kyrkans katedraler och riter. Vidare såg de kristendomen som en politisk och affärsmässig möjlighet. De såg inte Jesus som ett hot utan många var nog glada att slippa det eviga blotandet och nyckfulla gudar som inte gick att lita på. När så väl Olof Skötkonung lät döpa sig var i princip hela södra Sverige redan kristet. (Redan Olofs mormor var öppet kristen) Först i på 1100-talet slog man ned asatrons sista bastion, när man i Uppland slog ner Blot-Svens uppror. Innan dess skedde övergången till kristendomen fredligt. Senare gjorde St. Erik korståg till Estland och tvångskristnade redan kristna ester, men han var allt annat än helig och var nog mest ute efter att plundra...

Sen fattar jag inte din indignation mot Youtube-filmer. Typ alla filmer som refereras till på vaken ligger på youtube. Youtube är fullsmockat av mycket skit men också väldigt mycket bra grejer.
Du kan ju alltid kolla in godtube.com. Där är bara kristna filmer.

/M

Posted on: 2008/6/30 8:59
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Och i övrigt är sekulära ideologier ändå mer våldsbenägna och påtvingande än religioner. Sekulära ismer med kommunismen i spetsen har under ett århundrade haft död på närmare 200 miljoner människor. Det är fler dödsoffer än från ALLA religiösa krig/förföljelser sammanlagt under hela historien. Ateistiska Jakobiner hade död på tusentals kristna i Frankrike under 1700-talet. Att plocka bort Gud ur ekvationen verkar bara göra människans laster ännu värre.
I våra dagar använder vi våld för att sprida den nya religionen, "demokrati och mänskliga rättigheter". Vi har ju vår egen lilla korstågsstyrka i vår nordiska insattsstyrka. Inget nytt under solen alltså, för att citera ålderdomlig judisk vishet.

/M

Posted on: 2008/6/30 9:14

Anonym
Ingen som tycks svara på mina frågor?

See User information
Arthax jag måste bara veta en sak med dessa gudar som du snackar
om.
Vart har du fått den information om att dom har liknande död och uppståndelse?
Och du frågade nått om Nicea 325 förr skulle du kunna formulera om frågan.

Swift
Du verkar vara en arg person lugna ner dig!!!
Vi disskuterar här ok du behöver inte komma med några påhopp o.s.v
Chilla
jag la dom länkarna för att folk kunde se vad det innehåller om du inte vill se dom så kolla inte det är ingen som tvingar dig.

Posted on: 2008/6/30 15:42

See User information
varför förkastar judarna jesus och säger sig vara det utvalda folket? många visa judar kan ju inte vara totala idioter..

Vi tror ju att solen finns? De flesta tror att australien finns, Gud älskar oss, men men ändå känner han av denna barnsliga självbekrätelse, skåda mig jag är mäktigast i universum tror ni på mig? tror ni inte på mig ska ni utstå evig pina och brinna i helvetet..men tror ni på mig får ni evigt liv (fast endast efter den yttersta dagen som ingen vet när den kommer tills dess får ni ruttna i jorden)
Anta att du var mäktigast i universum, skulle du då välja att tortera din avkoma i evighet eller bara låta avrätta de defekta..kom ihåg det var du som skapade dom?

Personligen tror jag religion är nån sorts kombinerat maktmedal/inkomstkälla...dom få som orkar läsa sina skrifter och har nån hjärna startar en egen gren inom sin religion..ifall dom inte startar en helt egen religion..men fortfarande är det makt eller pengar som vill åt, utom dom helt sinnessjuka som faktiskt tror dom kan hjälpa någon.

En 120 meters jätte av titan som vrålar ut sina lagar och regler, som krossar dom som är eleka med sina bara fingrar? vem skulle inte tro på det?

Hursomhelst innan kristendomen kom hit hade vi andra religioner, och innan dom kom hade vi säkert andra religioner (fast det kan ju vara som jag tror efter att ha läst det,,,jag vet ju inte säkert)..skulle alla trott på gud från början och sedan glömt honom alldeles? för att sedan missioneras tillbaka av präster sända från en specifik riktning vid en viss tidpunkt..att kristendomen skulle levt kvar på en liten yta i tusentals år för att sedan spridas över världen verkar inte troligt.

Posted on: 2008/6/30 17:46

Anonym
Quote:

nico317 skrev:
Arthax jag måste bara veta en sak med dessa gudar som du snackar
om.
Vart har du fått den information om att dom har liknande död och uppståndelse?
Och du frågade nått om Nicea 325 förr skulle du kunna formulera om frågan.

Eftersom du väljer att förkasta dom (Attis, Adonis, Osiris, Dionysos) så förmodar jag att du vet deras bakgrund. Genom arkeologin och tavlor, pergament etc så har dom kunnat datera dessa.

Mitt råd är att du lägger lite krut och läser på om, t.ex dessa karaktärer som jag nämt, och själv jämföra med din tro. (för en kritisk granskning skall den tåla?)

Har inte riktigt tid att svara på dina frågor fullt ut, så du får söka i områden som inte är helt i linje med din nuvarande tro. (jag säger "nuvarande", för om du finner att du blivit förd bakom ljuset skulle du ändra din uppfattnig?)

Lev väl Nico!,

See User information
Dessa gudar du snackar har ju inte alls nån liknelse det var därför jag frågade dig,Acharya.s har skapat mycket av dessa myter om att gamla gudar har en liknelse med Jesus och detsamma gäller Zeitgeist del1 de påstående som filmen gör stämmer inte alls med dem fakta som man läser om så jag vet inte var ifrån du får den informationen?

Guds frid

Posted on: 2008/6/30 21:49

Anonym
Här hittade jag faktiskt en sida som jag, inte har granskat rad för rad, men du kan väl kika på den?http://user.tninet.se/~npt994z/Jparal.htm

Skulle va kul att höra dina egna ord kring detta?

Amon Ra

See User information
Quote:

Vidare är det en myt att kristendomen har tvingats på folk. Visst har det skett men till 95% har folket själva valt.
/M

Vad du inte har förstått här är att Kyrkan använder precis samma teknik som Toppeliten, manipulation i form av skräckpropaganda;

Gå till kyrkan annars hamnar du i helvetet!
Gå inte ute om natten, mörkret och ondskan kommer och tar dig!
Häxor troll och fantyg äter upp dig levande!
Kom till kyrkan och vig ditt liv till Gud, det kostar bara en summa pengar!

Ser du någon likhet mellan kyrkan och vår tids hjärntvättade samhälle som bara konsumerar för dom tror att dom behöver det?

When did we die for the commerce?
F*CK THE INDUSTRY

Posted on: 2008/7/2 11:46

See User information
Det går inte att bemöta något här nästan. För allt är så skevt och orellevant.

"kom till kyrkan och vig dig till Gud, det kostar bara en summa pengar"

I vilken kyrka? Ni som snackar om att det ligger så mycket pengar i kristendom, gå och titta på en församling dom har knappt råd till att ha en egen pastor. Gå till ett kaffe för dom hemlösa i staden och se vilka som brukar driva det, lägg också märke till den enorma omsättningen som är där (ironi).

Kristna är dom som gör mest för dom svagaste, för dom har ett kall att hjälpa människor.

Men sitt och peka på er vetenskap och peka på era profeter som hyllar tomheten och jaget. Världen har gjort det länge nu och se hur vacker den har blivit, vi kan till och med flyga i flygplan och förvandla grönskande skogar till betong bunkrar.

Ni som inte vill se fortsätt gräva i jorden och hoppas att alla döda ting kan lära en levande själ, jorden har blivit ett med er när den dödat er..

Posted on: 2008/7/2 17:25
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
konstigt..vad tror du en pastor vill ha i lön? för att jobba direkt under gud.

vet du hur många fotbollstränare i kantte och ungsdomslag det finns..som inte tjänar en jävla krona...och dom jobbar inte ens åt gud...

Hur som helst, dom kristna vill helst av allt att alla på planeten ska dö, för då får dom äntligen komma till himlen..den yttersta dagen..den som alla döda sen adam och eva väntat på...utom dom kristna som tror alla kommer till himlen så fort dom dör : )

Fast det är ju bra att tro på nåt ochså..jag tror på en massa saker, endast en liten del av allt jag tror mig veta kan jag själv kontrollera..resten får jag lite på helt enkelt, oftast genom slutsatser vad som är rimligt.

Posted on: 2008/7/2 21:59

See User information
Klart att en pastor måste ha lön, tror du inte han jobbar mer än en fotbollsknatte tränare?

Det är mer än ett heltidsjobb och klart att dom ska få leva som alla andra och deras lön är inte speciellt hög.

Resten av dina argument är lika ovärdiga. Kristna vill inte att hela planeten ska dö, alla kristna vill leva i en värld med gud och att ingen skall dö. Den som inte vill leva eller se behöver det inte heller.
Du borde börja söka efter sanningen istället för att lyssna på instängda verkligheter du själv kommit på.

Folk som bara snackar genom fördömar är så irreterande för dom hittar på saker som dom sen tror själva på.

Posted on: 2008/7/2 22:13
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
har du nånsin funderat på varför du behöver en pastor?? Jag vet svaret.

...Och det är ju mycke smartare att tro på det andra hittar på därför att?

Posted on: 2008/7/4 10:54

Anonym
En som kallar sig troende ska inte lyfta en spänn för det, predikare eller inte. Gör han det så ska han kalla sig för hora istället. Läs lite i hela biblen om varför högsta ledningen ruttnade ganska hårt på korrupta präster.

Skulle något idiot som kallar sig för Pastor, kommer med en fet mersa och har en bögsymbol framför sitt horhus till bönehus och ylar som besatt av Belzebub så skulle jag be honom att uppsöka sin riktiga farsa.

See User information
Nej visst en pastor ska inte ha en lägenhet mat och allt som alla andra. Är dom som skriver här personer som vill väcka folk?

bara för NWO och peka på vaken och säga se på dom som tror på konspirationerna här hittar du dom och snart har alla somnat isället.

men med ditt argument är alla ni horor som säljer er för pengar vilket det ligger mycket i. Att leva för gud och låta guds hus försörja sin broder är inte att hora mina vänner.

Och kanske du kan hitta nån bestseller pastor bo i en lyxig villa men du hittar knappast många av dom.

Sen finns det undantag jag säger inte att alla pastorer/präster är gudomliga.

hahahaha kan bara skaka på huvudet, men så är det mörkret gör allt för att leda bort ifrån Gud.

Så skicka massa förvirrade gudlösa som tar över en meningsfylld tråd är en enkel strategi.

med detta sagt jag har inget att tillägga innan det kommer nått meningsfyllt här. Gud välsigne alla er som stått upp för tron i denna tråd, vi måste stå rakryggade.

"Han sade till sina lärjungar: Det är oundvikligt att förförelserna kommer, men ve den genom vilken de kommer.

Det vore bättre för honom att ha sänkts i havet med en kvarnsten om halsen än att kunna förleda en enda av dessa små."

Luk 17:1-2

Posted on: 2008/7/4 20:04

See User information
jag som trodde dom skulle vända andra kinden till..

Jag vill inte leda dig bort från din TRO.

Herren vill pröva oss, och se om vi är starka i vår tro, säger ofta religiösa på film iallafall..jag vet inte hur det är i verkligheten, men för en allsmäktig, som redan vet allt om alla..behöver han verkligen prova deras tro?

Posted on: 2008/7/4 22:08

Anonym
Kan inte din jävla pastor i från helvetet själv skaffa sig ett jobb eller? (kanske duger inte till något alls) Fast om han springer och knullar dina ungar som de brukar göra så är det något du har förtjänat, har du undrat varför? lol

Du skulle säkert yla psalmer och springa runt och tala i tungor. Kreativ approach och en ursäkt att göra zilch. (jag hade skjutit fanskapet fast det är bra jag som tycker)

Matthew 7
15 Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves. 16 Ye shall know them by their fruits. Do men gather grapes of thorns, or figs of thistles? 17 Even so every good tree bringeth forth good fruit; but a corrupt tree bringeth forth evil fruit. 18 A good tree cannot bring forth evil fruit, neither can a corrupt tree bring forth good fruit. 19 Every tree that bringeth not forth good fruit is hewn down, and cast into the fire. 20 Wherefore by their fruits ye shall know them.

Edited by Al-CIAda on 2008/7/5 5:56:03
Edited by Al-CIAda on 2008/7/5 6:14:26
Edited by Al-CIAda on 2008/7/5 6:20:33
Edited by Al-CIAda on 2008/7/5 6:29:25

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper