vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Gigantisk 911-banderoll

See User information
Great!!!

När som helst, jag behöver ett par dagars varning (sms) för att veta.
100%. Jag har plats....så... 8 pers till...

Posted on: 2008/6/26 13:08
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vilka har lust och hjälpa till?

Det första är väl att vi ska handla material. Right? What do we need, post here.

Var hoppas vi kunna använda denna banderoll huvudsakligen?

Ska vi stå och hålla den över nån extremt trafikerad vägbro i stockholm sen, tills vi blir bort körda tex. Låt höra lite ideer om hur den bäst kan komma till användning.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vet om en fint bro över e4 i närheten! ; )

Posted on: 2008/6/26 13:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Vilken dag ska vi handla och vart?
Biltema, Clas Ohls, Bauhaus, etc etc.

Jag har bara ett krav. Jag vill ha kul när jag jobbar
Vilket alltid brukar vara fallet med aktivist-jobb iaf, att planera och diskutera är en pina dock.

See User information
Kom till Kungsan den 4 juli. Där kan vi diskutera banderollen.

Posted on: 2008/6/27 7:39

See User information
Finns en trevlig bro vid Karlbergs Slott/Karlberg pendelstation, där MÅNGA bilar kör under på morgonen, när folk är på väg till jobbet!

Freeways blogging måste nog göras tidigt på morgonen så att så många som möjligt ser det. Mellan 07:00 och typ 09:00? Eller vid rusningstrafik på eftermiddagen 16-18 typ.
Resized Image

Posted on: 2008/6/27 8:01

See User information
Ok, great!

Anti, du menar att mannar bron vad? Och sen ta ner?

Jag tänkte att om vi göra FLERA, (som kan även postas till folk runt om landet)

Om vi göra mall och spraya funkar det bra på pressenings material MEN....

Vi behöver SPRAY lim och mycket CARDBOARD.

Steg ETT:

Sätta fast Cardboard mot väggen.

Steg TVÅ:

Projecera mönstret (text) och skissa noga med pennor

Steg TRE:

Ta ner från väggen skär ut med razor knivar på golvet

Steg Fyra:

Mätta och skissa vart på banderollen orden placeras

Steg Fem:

Spraya kontakt lim på UNDERSIDAN av mallen

Steg SEX:

Sätt på mallen, tryck ner den ordentlig, lägga upp på vägen och SPRAY AWAY!!!

Man kan täcka resten av materiallet med gamla tidningspap och tejp (undvika over spray)

Resultaltet är SKÄRPA kanter och linjer.

Jag har tid BÖRJAN av JULI månaden.

Mallen kan användes flera gånger..

Spraylim kallas för fotomount, eller något också, finns i hobby butiker och office butiker.

Om vi fixar 10 styken är jag glad-

Mellan 6 och 9 meter breda?

Vaken logotypen kan lätt skapas som mall

Posted on: 2008/6/27 9:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Att man står med skyltar och banderoller och håller dom fysiskt ELLER sätter upp med buntband/plastic strips på själva handräcket. I dunno if it's dangerous if they can fall down onto traffic.

I'm game to do some signs and stuff at your place, I don't have a car but maybe we could have some day with Void and HWO or something to do some sign making etc ... Go and do some shopping at hardware stores to get all supplies needed.

Posted on: 2008/6/27 9:49

See User information
hyr en fullzice container montera banderollen, och ställ containern på en åker, nära e4

Posted on: 2008/6/27 10:57
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

anti skrev:
Att man står med skyltar och banderoller och håller dom fysiskt ELLER sätter upp med buntband/plastic strips på själva handräcket. I dunno if it's dangerous if they can fall down onto traffic.

I'm game to do some signs and stuff at your place, I don't have a car but maybe we could have some day with Void and HWO or something to do some sign making etc ... Go and do some shopping at hardware stores to get all supplies needed.

Sounds great!

Posted on: 2008/7/1 12:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Det blir hos mark i järna den kommande helgen.
Mark - Can you verify that this comming weekend is a ok time for a workshop with the banderoll?

Frågan är om vi ska lägga ned parkaktivismen för att använda tiden under fredagen till att inhandla diverse material vi behöver.

Posta här vad vi kan tänkas behöva köpa på Bauhaus, ÖB, Biltema, färgaffär osv. Jag ska posta mina förslag lite senare.

Alla som har gamla lakan / stora tygstycken bör även ta med dem till denna helg, då vi kommer göra någon STOR banderoll, men även flera mindre för olika syften.

Re: Gigantisk 911-banderoll - Kom till järna helgen 12 juli.

See User information
Vi måste alltid manifestera den 11:e i varje månad. Mitt förslag är att samlas först för att åka och köpa materiel till banderollen och manifestera lite senare än vanligt vid Medborgarplatsen. Sedan kan vi tillverka banderollen nästa dag alltså lördagen den 12:e.

Posted on: 2008/7/5 23:47

See User information
Hej, sorry att jag varit borta från denna tråd så länge. Min dator dog men är nu återupplivad.

Här är sammanfattning från mötet den 4 jul:

- Vi beslutade att köra banderollverksdag nu i helgen fredag 11-juli till söndag 13-juli. Lorax står för lokal och medeldar därför oss övriga om vilka tider och platser som gäller.

- Vi kommer troligen att behöva köra även helgen därefter (19-20 jul). Räkna med det men räkna INTE så mycket med det att du tycker att du kan komma då istället. Måste ni välja så kom redan nu.

- Sedan mötet har folk här på forumet diskuterat att vi borde vara kontinuerliga med att manifestera den 11 varje månad och att vi kan börja dagen med det samtidigt som några går och handla material. Sedan fraktar vi det gemensamt hem till Lorax, övernattar där och börja själva banderollverksdagen lördag morgon. Tycker det låter som en mycket bra ide och föreslår att vi gör så om ingen har några invändningar? Varför inte manifestera i Södertälje för en gång skull, så blir det närmre att åka hem till Lorax sedan (han bor i Järna)?

- Vi besluta att göra ett flertal banderoller bl.a. för att hänga på vägbroar och till demonstrationståg. (En god ide är att försöka göra dem så det går att använda till både och).

- Vi beslutade att lista upp ett antal förslag till texter på banderoller samt att rösta om dessa på forumet. Kommer skapa en särskild tråd för själva röstningen för att underlätta räkning. Den är till för enbart röstning och debatten fortsätter i denna tråd. Beroende på hur många röster en text får ju högre upp i prioriteringen kommer den. Så slipper vi debattera vad det ska stå på själva banderolltillverkningsdagen. De förslag som hittills kommit in är listade nedan. Om någon har fler förslag skriv här så ska jag uppdatera listan i röstningstråden. Listan i denna tråd kommer troligen ej att uppdateras. Omröstning sker till och med torsdag kväll kl. 19.00. Då räknar jag rösterna. Om du avlägger en röst senare ska du inte räkna med att jag hinner se den.

Listan på förslag till banderolltexter är hittills:

- Stoppa FRA nu

- FRA åt helvete

- Terrorn 11/9 var en bluff

- Kriget mot terrorismen är en bluff

- 11 Sep = Bluff

- CIA => 11 sep => FRA-lag

- Bush did it (med en blid under på de brinnande tvillingtornen)

- CIA did it (samma som ovan med blid på WTC)

- Massmedia ljuger aldrig?!

- Kan vi lita på massmedia?

- Vi varnade för FRA nu är det här

- USAma + CIAda (i ett stort hjärta med massa rosa runt omkring)

- Var passiv. Vaken .se

- FRAscismen

Onödigt att säga är att det också kommer stå vaken.se på så många av banderollerna som möjligt och om det inte får plats gör vi särskilda banderoller för det som kan placeras intill.

Vänligen hör av dig om du tycker något fattas här eller har andra synpunkter.

TimO

Posted on: 2008/7/6 14:38

See User information
Observera att jag inte såg att det redan var bestämt att vi skulle vara på medborgarplatsen. Så det där om Södertälje är inte öppet för diskussion.

Posted on: 2008/7/6 19:28

See User information
Lite info från Mark (Lorax):

Re: helgen

Howdy!

Ni är välkommna när ni vill, helst innan 5 , om ni ska inte vara på manifest den 11te.

Vill ni ha mat? Jag kan göra lite pasta, potatis osv.

Ingen problem med tälta här, och jag har plats till åtminstone 3 pers

BUSSHÅLPLATSEN heter Stensta.

Det slår man upp på www.sl.se

Här har du bilder och info om platsen:
http://www.kulturhuset.nu/om_kulturhuset.php

Husen syns från väggen och kallas för:

Rudolf Steinerseminariet.

Busschöffören bode veta.

Hitta.se:
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx? ... 4rna&UCSB%3aTextBoxWhere=

Skicka infot till de "andra" mejlen jag skicka nu ok?

Cheers och vi ses!

Mark

Posted on: 2008/7/7 13:48

See User information
Förslag:
Vi kan lita på massmedia! Vaken.se
Klimathotet är en bluff!
Klimatet har alltid varierat. Inget nytt under solen...

Posted on: 2008/7/7 15:51

Edited by Parsifal on 2008/7/7 16:27:37

See User information
Vad sägs om:

"GRATIS PENGAR!!! vaken.se"

;)

Posted on: 2008/7/7 18:06

See User information
Ett par förslag:

"11 sept var ett insiderjobb!"

"FRA idag, PKU imorgon, chippet på fredag?"

"Co2 följer värme, inte tvärtom"

"Odla eget, snart är brödköerna tillbaks!"

"2009 har Europa en president!"

"Googla Bilderberggruppen" (eller mötet?)

Posted on: 2008/7/7 20:08

See User information
Tack för förslagen. Ska sätta upp dem i omröstningstråden (när den startar i kväll). Hade tänkt att jag skulle sätta upp den redan i går men tänkte inte på att man inte kan redigera ett inlägg efter en viss tid varför det var bäst att vänta lite på fler förslag eftersom det inte skulle gå att uppdatera första inlägget i omröstningstråden. Tycker det finns alternativ så det räcker nu.

Vad jag kan se finns det 3 teman. 11/9, FRA och global uppvärmning. Vi bör väl kunna fixa några st på varje.

Hur blev det föresten med manifestationen den 11 juli vid medborgarplatsen? Infon verkar försvunnit från förstasidan.

Posted on: 2008/7/8 13:00

See User information
Everything is on as planned from my end of things.

As I said I have place for 3 peeps to sleep.
Bit of food.

Ta med er gärna lite vego mat ; )

Posted on: 2008/7/8 14:18
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Några förslag till:
WAS 9/11 AN INSIDE JOB? www.vaken.se .

Med denna formulering slipper man en massa onödiga diskussioner.
"Jag påstår ingenting. Här får du lite info så du också kan göra en bedömning." Kort och bra, nästa please.
Några till:

KUNSKAP ÄR MAKT. www.vaken.se

VIKTIG INFO OM 9/11.www.vaken.se

SLUTA BLUNDA. www.vaken.se

SLUTA SOV.www.vaken.se

DET ÄR NÄRA NU. www.vaken.se

Jag har flera men jag vet inte var gränsen går, så jag nöjer mej med dessa.

Posted on: 2008/7/8 14:55

See User information
Får jag kombinera ditt förslag ”sluta blunda” med ”11/9 var en bluff”?

Du bör svara inom någon timme om ditt svar är nej annars gör jag det ändå…. He he

Posted on: 2008/7/8 16:03

See User information
11/9 var ingen bluff. Det hände faktiskt. Din vän Hannibal

Posted on: 2008/7/8 17:23

See User information
Jo men händelsen var en bluff i det avseendet att den inte var vad den utgavs för att vara. En trollkarls trix händer ju faktiskt fast det inte är vad det ser ut som

Bluff är desutom kortare och mer lättläst än "insiderjobb" som kan bli svårt att hinna läsa när man kör i 90 km/h. Dessutom går det att skriva med större bokstäver om man använder korta ord.

Den engelska varianten är viserligen kort men det finns många svenskar som inte direkt kopplar 9/11 som 11 september utan tror att det är 9 november man åsyftar, samt att det alltid är bra att ha på det egna språket. Tyckte som du förut innan folk påpeka detta.

Posted on: 2008/7/8 17:28

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper