vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Mer gratis energi

See User information
Quote:

molgan skrev:
finns massor med saker som snurrar förevigt, men jag vill ha nåt hemma som jag kan få energin gratis ifrån, har du nån att sälja?? näe trodde inte det.

Har du pengar kan jag ordna el för 2 öre per kilowatt. Det blir aldrig FRITT eftersom sakerna kostar pengar att köpa. Fattar egentligen inte hur du kan dra en slutsats om vad jag kan eller inte, baserat på vad jag skrev.

Brukar du fälla den kommentaren, som ett trumfkort?

Det finns ett antal sätt som jag behärskar.

Posted on: 2008/7/27 13:21
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
FREE Magnetic Energy Devices

You can build your own magnetic rotating engines and generators all made from old junk; especially old microwaves, speakers, or amps; in which you can find very powerful magnets and other parts to build the rotation devices and also the generators to convert the rotation into an electrical current….

Check it out:

Free Energy Demo using Magnets (you can make at home easily):

http://youtube.com/watch?v=F2cZGYXYjJE&feature=related

Free energy demonstration by George Green using magnets, which anyone can build as a toy for fun or to explain how magnets can provide free energy from the earth's magnetic force and spin. If someone built a generator, you could probably solve the world's fuel crisis and pollution.

magnetic spinning disc 1 video:

http://youtube.com/watch?v=Yrxl8hx9wcU&feature=related

magnet motor FREE POWER PERENDEV NO GASOLINE:

http://youtube.com/watch?v=jYcjjSfiNNE&feature=related

magnet motor part 1:

Magnet motor Part 1 shows the use of "magnetic energy" to move a non electric armature in a motor/generator. Developed from nature's pattern of the "fibonacci spiral array." We see this pattern in many facets of nature, tornado's, cyclones, other weather patterns. Continuing on into the atomic alignment, through DNA molecules of the microcosm, into the spiral of the Universe of the macrocosm, we see this magnetic-electric polarity pattern. This pattern gives rise to the very movement of life.

Part 2 of "the magnevex project" shows future developments that have been arrived at.

http://youtube.com/watch?v=lbJVND2FEYc&feature=related

Part 2 of "the magnevex project" shows future developments that have been arrived at:

Magnet motor part 2:

http://youtube.com/watch?v=7m9AM6QFO8w&feature=related

Simple generator:

http://youtube.com/watch?v=k7Sz8oT8ou0&feature=related

http://amasci.com/coilgen/

Build this ultra-simple AC electric generator from magnets, wire, and cardboard. (And a big nail!) Light a small lightbulb, or flash a red LED.

This demonstrates how generators work. Now if you want a more useful device, use a small DC motor as a generator, since it has much better magnetics design. All motors are generators. Figure out how to spin a motor's shaft, and you can make a small powerful generator. Or... figure out how to convert the cardboard generator into a motor!

THINK OUTSIDE THE BOX AND EXPERIMENT WITH YOUR OWN DESIGNS! USE YOUR IMAGINATION!!!

http://youtube.com/watch?v=8KN7LUhlUow&feature=related

Newman Motor - 100 times more AC than DC:

http://www.youtube.com/watch?v=0RLGnaWj47Q&feature=related

how to make a Newman motor:

http://www.youtube.com/watch?v=A9AU2LCpM38&feature=related

how to make a newman motor part2:

http://www.youtube.com/watch?v=uPn7FJdE6zI&feature=related

Follow the links and check out the rest of the videos to learn more!!!

Also check out the following site for more free energy projects made from scratch!

http://www.windstuffnow.com/main/

Posted on: 2008/7/28 7:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

molgan skrev:
finns massor med saker som snurrar förevigt, men jag vill ha nåt hemma som jag kan få energin gratis ifrån, har du nån att sälja?? näe trodde inte det.

Har du pengar kan jag ordna el för 2 öre per kilowatt. Det blir aldrig FRITT eftersom sakerna kostar pengar att köpa. Fattar egentligen inte hur du kan dra en slutsats om vad jag kan eller inte, baserat på vad jag skrev.

Brukar du fälla den kommentaren, som ett trumfkort?

Det finns ett antal sätt som jag behärskar.

Gillar du inte superbillig energi längre Molgan, eller har du fastnat på att det skall vara "fritt". Har du inga pengar? Om inte du gör det, kanske hallicken, Alfons, vill, hehe (Alfons på danska e Hallick, haha) Om du e rätt molgan vill säga.

500 000 Kostar det att dra igång, Världens mest kostnadseffektivaste vågenergi generator, den spöar en diesel generator, med 2000%, och tjänas in på 3 månader. 1000 ggr mer effektiv än vindkraft, och kan konkurrera med allt, som har setts till dags datum, inklusive kol, eller, vad du än hittar. storskalig produktion enkel, och anläggningar på Terrawattstorlek kan byggas, Kärnkraftverks kapacitet, i jämförelse , den kan byggas av cykeldelar (liten variant, ca 5 kw Kanske ZINK, nu? LOL ps jag skickar videobevis.) Du blir rikare än ett troll på kuppen. Men, men, jag vet pengar är mammon, jag vet, men du kan ge bort dem, och behålla lite så du får fri energi i villan.

Hör av dig!

Ja ZINK, det är jag som har utvecklat detta.

Posted on: 2008/7/28 21:36
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
jo det låter intressant, har funderat på vågeenrgi, alltså inte för min egen egen del eftersom det inte finns några vågor där jag bor, men tidvatten borde vara mycke bättre, då utbyttjar man månens gravitation. Hursomhelst det var den där magnetmaskinen jag syftade på, om du hade en sån att sälja : ) tror ingen annan har en heller. Och jag har inga 500 tusen heller.

Posted on: 2008/7/29 8:52

See User information
Quote:

molgan skrev:
jo det låter intressant, har funderat på vågeenrgi, alltså inte för min egen egen del eftersom det inte finns några vågor där jag bor, men tidvatten borde vara mycke bättre, då utbyttjar man månens gravitation. Hursomhelst det var den där magnetmaskinen jag syftade på, om du hade en sån att sälja : ) tror ingen annan har en heller. Och jag har inga 500 tusen heller.

Varför skall det vara en magnetmaskin? Vad skall du med den till, du fattar ju inte ens hur den funkar?

Posted on: 2008/7/29 12:20

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

molgan skrev:

Varför skall det vara en magnetmaskin? Vad skall du med den till, du fattar ju inte ens hur den funkar?

Näe men du hänvis ju till länkar med hjärndöda magnetmaskiner som inte ens ett barn tror fungerar, har du nån liten hjärncell kvar och lite logiskt tänkande behöver du inte ens bygga skiten för att fatta att du aldrig kommer få el till att driva nåt vettigt ur en sådan, hade det funkat så hade dom byggts i miljontals varianter de senaste 120 åren. och hade jag 500000 över kunde jag betala mina elräkningar med räntan ifrån dom : )

Posted on: 2008/7/29 17:58

See User information
free energy elemental rod generator

1. http://www.youtube.com/watch?v=l9xiGhVeLEY

2. http://www.youtube.com/watch?v=T5DROp3F3fA

En till med skottpengar på......nåja kanske inte, det finns nog mängder av människor som sägar att det inte funkar...speciellt folk som varken känner karln eller tekniken han jobbar med.....

Därför kommer det aldrig att bli något mer än ett garageprojekt...

Posted on: 2008/7/29 18:07

See User information
Quote:

gaston skrev:

En till med skottpengar på......nåja kanske inte, det finns nog mängder av människor som sägar att det inte funkar...speciellt folk som varken känner karln eller tekniken han jobbar med.....

Mer jösses människa, när du sett en suddig youtube-video med någon snubbe som påstår saker som går emot all vedertagen fysik så köper du det direkt och utgår från att det är sanning?

Om detta var en fungerande metod att generera "fri energi", varför skulle det stoppa honom? Det finns väl många exempel på entrepenörer som fått höra va folk att de inte kommer lyckas men gjort det ändå?

Och i de fall att dessa självutnämnda uppfinnare lyckas ragga investerare till sin ide, som i fallet Stanley Meyer, då blir de dömda för bedrägeri och att betala tillbaks pengarna, eftersom det inte fungerar. Ser du inte ett mönster här?

Du bor i stockholmstrakten va?
Eftersom du har så mycket ideer om detta med "fri energi" och hela tiden länkar till massa saker som du påstår fungerar och dessa knappast kan vara speciellt svåra att genomföra i liten skala, så utmanar jag dig att verkligen bygga något enligt någon av alla dessa ideer. Du redovisar först vad du skall bygga och vad den skall göra, och jag ser om det faller inom ramen för "fri energi" och är något som jag inte anser skall fungera så som du säger.
Om det gör det så bygger du sen maskinen och när du är klar så träffas vi och jag granskar resultatet och ser om det fungerar som du påstår.

Visar det sig då att du har rätt och jag fel så kommer jag göra offentlig avbön här och erkänna för alla att jag hade fel och du rätt.

Vad säger du, vore det inte roligt att visa att jag har fel en gång för alla?

Tills dess.... ja tills dess tänker jag fortsätta kalla dina ideer för bluff och trams.

Ps. Utmaningen är förstås öppen för vem som helst här att anta, inte bara gaston.

Posted on: 2008/7/29 19:38

See User information
Quote:

molgan skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

molgan skrev:

Näe men du hänvis ju till länkar med hjärndöda magnetmaskiner som inte ens ett barn tror fungerar, har du nån liten hjärncell kvar och lite logiskt tänkande behöver du inte ens bygga skiten för att fatta att du aldrig kommer få el till att driva nåt vettigt ur en sådan, hade det funkat så hade dom byggts i miljontals varianter de senaste 120 åren. och hade jag 500000 över kunde jag betala mina elräkningar med räntan ifrån dom : )

Du kanske är ett barn, jag fattar att de funkar, men det kan jag inte "ge" dig, så du kan inte hävda, bara för att ingen kan få dig att fatta. sa funkar det inte.

Det har att gora med hyperspace, och gränsen mellan 3d världen och 4d hyperspace, i gränslandet fluktuerar energi, som omvandlas till materia, dvs, elektroner,eftersom dom rycks loss från hyperspace fältet av den manick man använder.

Allt är materia eller energi, kanske det finns ett stadium mitt emellan, detta kanske är detta gränsfält, som kan omnvandlas till elektroner.

Men detta fält, som kallas zero point energy field, har bevisats av kvantfysiken, som i sig sjalvt inte är bevisad för fem öre, det är bara en suddig teori, som ingen kan forstå. Men denna energi jobbade Tesla med, och ordet på den tiden, var ETER, men sedan glömdes (gömdes) det bort, och man sa att tomrummet är bara tomt, fast om man kandenserar all energi man kan klämma ur en enda kubikcentimeter tomrum, vakuum, helt utan partiklar eller atomer, och omvandlar det till materia, då får man mer massa än i det kända universum. Kul va, men visste du det?

Ingen energi.....

Har du inget att tända med, innehåller grillkol teoretiskt ingen energi, innan tändstickan, eller elden uppfinns, eller annan varmeanordning. Detta är samma sak, vi måste uppfinna kranen innan vi kan tappa zero point energy fältet.

Som sagt kärnkraft fanns på 1600 talet, antigravitations farkoster likaså.

Det finns de som säger om kvantfysik, att om man säger att man fattar det har man inte fattat ett smack, så jag avstår. ZPZ2 kan det här känner jag på mig.

Posted on: 2008/7/29 19:55

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:

Mer jösses människa, när du sett en suddig youtube-video med någon snubbe som påstår saker som går emot all vedertagen fysik så köper du det direkt och utgår från att det är sanning?

Om detta var en fungerande metod att generera "fri energi", varför skulle det stoppa honom? Det finns väl många exempel på entrepenörer som fått höra va folk att de inte kommer lyckas men gjort det ändå?

Och i de fall att dessa självutnämnda uppfinnare lyckas ragga investerare till sin ide, som i fallet Stanley Meyer, då blir de dömda för bedrägeri och att betala tillbaks pengarna, eftersom det inte fungerar. Ser du inte ett mönster här?

Du bor i stockholmstrakten va?
Eftersom du har så mycket ideer om detta med "fri energi" och hela tiden länkar till massa saker som du påstår fungerar och dessa knappast kan vara speciellt svåra att genomföra i liten skala, så utmanar jag dig att verkligen bygga något enligt någon av alla dessa ideer. Du redovisar först vad du skall bygga och vad den skall göra, och jag ser om det faller inom ramen för "fri energi" och är något som jag inte anser skall fungera så som du säger.
Om det gör det så bygger du sen maskinen och när du är klar så träffas vi och jag granskar resultatet och ser om det fungerar som du påstår.

Visar det sig då att du har rätt och jag fel så kommer jag göra offentlig avbön här och erkänna för alla att jag hade fel och du rätt.

Vad säger du, vore det inte roligt att visa att jag har fel en gång för alla?

Tills dess.... ja tills dess tänker jag fortsätta kalla dina ideer för bluff och trams.

Ps. Utmaningen är förstås öppen för vem som helst här att anta, inte bara gaston.

"Tills dess.... ja tills dess tänker jag fortsätta kalla dina ideer för bluff och trams."

vem fan har sagt att det är mina ideer?

Mina ideer har du ingen aning om vart de hamnat eller bidragit till.... jag kan avslöja att jag är pappa till en fungerande centripet...

Märkte du min formulering

"En till med skottpengar på......nåja kanske inte, det finns nog mängder av människor som sägar att det inte funkar...speciellt folk som varken känner karln eller tekniken han jobbar med....."

Posted on: 2008/7/29 19:56

See User information
Quote:

gaston skrev:

"Tills dess.... ja tills dess tänker jag fortsätta kalla dina ideer för bluff och trams."

Ok det kanske var dåligt formulerat, men jag tolkar dina inlägg som att du anser att tekniker för att producera "fri energi" fungerar. Om jag har fel och du inte tror på att nåt av det du länkar till är sant så får jag be om ursäkt.

Quote:
Mina ideer har du ingen aning om vart de hamnat eller bidragit till.... jag kan avslöja att jag är pappa till en fungerande centripet...

Och det är vad? Aldrigt hört talas om och google hittar inga sidor på svenska som innehåller ordet.

Posted on: 2008/7/29 21:07

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:

Ok det kanske var dåligt formulerat, men jag tolkar dina inlägg som att du anser att tekniker för att producera "fri energi" fungerar. Om jag har fel och du inte tror på att nåt av det du länkar till är sant så får jag be om ursäkt.

Quote:

Och det är vad? Aldrigt hört talas om och google hittar inga sidor på svenska som innehåller ordet.

Konstigt??? det finns en formel för centripetalkraften och ingen vet vad en centripet är...men för centrifugalkraften finns ingen formel, men centrifug vet alla vad det är????

Posted on: 2008/7/29 21:28

Anonym
Partiklar vibrerar fortfarande nära den absoluta nollpunkten utan någon uppenbar orsak av sig själv och inte därför de simmar i en sjö av underliggande energi.

Bara en tillfällighet som en fick nobelpris i Kemi 1958 för.
(Det var inte hans slutsats)

See User information
Quote:

gaston skrev:

Konstigt??? det finns en formel för centripetalkraften och ingen vet vad en centripet är...men för centrifugalkraften finns ingen formel, men centrifug vet alla vad det är????

Centrifugalkraften är enbart en fiktig kraft som man kan ansätta för att få kraftjämvikt istället för att ansätta en centripetalacceleration och använda F=m*a.
Centrifugal"kraften" får samma storlek som centripetalkraften men motsatt riktning.

Varför svarade du inte på frågan istället. Tydligen vet inte många vad en centripet är då det inte gett några avtryck på nätet eller i ordböcker.

Du svarade inte heller på min fundering om din syn på "fri energi".

Posted on: 2008/7/29 21:43

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
[quote]

500 000 Kostar det att dra igång.... den kan byggas av cykeldelar (liten variant, ca 5 kw

Men du betalar ju fortfarane el-räkningen? Konstigt... Dessutom, 500 000? Så mycket vet jag om industriell produktion att man får knappt en CADritning för de pengarna. Ett kraftverk, t o m beprövade konstruktioner som vattenkraft eller vinkraft kostar mer "off the shelf".

Allt snack om förfalskade naturlagar. Ursäkta? Skulle man på 1800talet lyckats hitta på en förljugen bild av naturlagarna som lyckas undgå upptäckt i över tvåhundra år? Hur? Var de synska eller? Nej, just det, Illuminati o NWO har ju koll på alla miljoner fysiker, kemister o andra vetenskapsmän o har mördat de som är dem på spåret. Jo, så måste det vara o den som inte köper det, han zzzover...

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:

Centrifugalkraften är enbart en fiktig kraft som man kan ansätta för att få kraftjämvikt istället för att ansätta en centripetalacceleration och använda F=m*a.
Centrifugal"kraften" får samma storlek som centripetalkraften men motsatt riktning.

Varför svarade du inte på frågan istället. Tydligen vet inte många vad en centripet är då det inte gett några avtryck på nätet eller i ordböcker.

Alla som känner mig vet vad det är......

Jo med det gäller att utlösa den kraften ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Centripetalkraften ) så man kan ta till vara effekterna av den i ....vilket jag gjort i snart 20 år, 1988 byggde jag den första och den funkade på första försöket...funkar på gaser och vätskor...

(Bör väl tillägga att förloppet blir att vinkelhastigheten tilltar in emot centrum, på samma sätt som våra planeters hastighet runt solen, eller elektroner runt en kärna)

Beträffande fri-energi så är jag i stort bara bekant med Joseph Newman och Henry Morays arbeten men det har lärt mig att inte refusera någon som bär omkring andra tankar än de jag kan prestera......

Posted on: 2008/7/29 22:11

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:

Jo med det gäller att utlösa den kraften ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Centripetalkraften ) så man kan ta till vara effekterna av den i ....vilket jag gjort i snart 20 år, 1988 byggde jag den första och den funkade på första försöket...funkar på gaser och vätskor...

(Bör väl tillägga att förloppet blir att vinkelhastigheten tilltar in emot centrum, på samma sätt som våra planeters hastighet runt solen, eller elektroner runt en kärna)

Beträffande fri-energi så är jag i stort bara bekant med Joseph Newman och Henry Morays arbeten men det har lärt mig att inte refusera någon som bär omkring andra tankar än de jag kan prestera......

Kom att tänka på påskägg i plast... å vad jag väntar...

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:

Kom att tänka på påskägg i plast... å vad jag väntar...

Jag också...finns inte delar i 08 området, men jag har kommit ett steg närmare...pengar till inköp finns numera....

Posted on: 2008/7/29 23:07

See User information
Despierto skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

500 000 Kostar det att dra igång.... den kan byggas av cykeldelar (liten variant, ca 5 kw

Men du betalar ju fortfarane el-räkningen? Konstigt... Dessutom, 500 000? Så mycket vet jag om industriell produktion att man får knappt en CADritning för de pengarna. Ett kraftverk, t o m beprövade konstruktioner som vattenkraft eller vinkraft kostar mer "off the shelf".

Allt snack om förfalskade naturlagar. Ursäkta? Skulle man på 1800talet lyckats hitta på en förljugen bild av naturlagarna som lyckas undgå upptäckt i över tvåhundra år? Hur? Var de synska eller? Nej, just det, Illuminati o NWO har ju koll på alla miljoner fysiker, kemister o andra vetenskapsmän o har mördat de som är dem på spåret. Jo, så måste det vara o den som inte köper det, han zzzover...

[quote]

Jag brukar hyra med el inraknat, sparar massor pa det.

Posted on: 2008/7/30 13:26

See User information
Har nu laddat ner mappen två gånger (tog ciraka 12 timmar per tillfälle) och varje gång så visar det sig att det är något fel på filen så att det inte går att öppna dokumenten i den. Någon annan som har samma problem eller är jag ensam? Någon som skulle kunna skicka den via epost? (ger er mail i ett privat medelande)

Posted on: 2008/8/6 13:43

See User information
Quote:

TimOsman322 skrev:
Har nu laddat ner mappen två gånger (tog ciraka 12 timmar per tillfälle) och varje gång så visar det sig att det är något fel på filen så att det inte går att öppna dokumenten i den. Någon annan som har samma problem eller är jag ensam? Någon som skulle kunna skicka den via epost? (ger er mail i ett privat medelande)

vilken mapp snackar du om, vem pratar du med?

Posted on: 2008/8/6 17:15

See User information
Quote:

gaston skrev:

Nån som vet vilket matrial hans stångar är av? Han nämner nått om 73 och 74, vilket är Tantel (73) och Volfram (74) om man kollar i periodiska systemet..

Posted on: 2008/8/11 21:02
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper