vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
Quote:

ance skrev:
Det är i Dark side of the moon!

Här ligger den online!

video_google

Vad jag tycker om den är min sak, bilda din egen uppfattning zpz2

hehe... jaså, vad tittar du på...hehe...
man ser filemn tillvänster där annars, så tack...

Men var inte det där fejk när han sa det + annat i filmen, det ar staged:
Det har talats om det förut här på vaken.
Eller så var det en annan film.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Så nu är länken rakt på istället, o det till vänster e borta =)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

ance skrev:
Det är i Dark side of the moon!

Här ligger den online!

video_google

Vad jag tycker om den är min sak, bilda din egen uppfattning zpz2

Har du tittat igenom hela inklusive de sista 35 sekunderna där när eftertexterna rullar? Vad säger du om det som de visar där?

Posted on: 2008/8/12 21:26

Anonym
Det kan du sitta och fundera på i ett par miljoner år till, skaffa din egen uppfattning.

Fråga dig själv istället.

PS, förvisso så är jag smickrad, du har frågat om min syn på saker och ting många gånger, du ser väl upp till mig och det är ju inget negativt med det, bara positivt.

:)

See User information
Quote:

gaston skrev:
Kosmiskhöjdstrålning är väl inget problem eller hur?
Jag har frågat tidigare om hur många MeV en människa tål (det krävs 3 MeV för att skapa en elementarpartikel) och hur skyddar man sig och filmen i Hasselbladskameran?

Är frågan svår att svara på ? så finns info hos dom här....justa killar som gärna svarar på nyfikna frågor... www.alfvenlab.kth.se/

Fattar ironin har, for att gora den vassare, skall man kanske hellre saga radioaktiv, eftersom folk tror kosmisk stralning har med Dileva att gora eller nat, det verkar som om de flesta inte fattar att det ar samma sak, rymden ar fylld med radioaktivitet, samma som mitt inne bland uranstavarna i en reaktor! Solen ar ju en san och alla andra solar ochsa, dessa flyger utan stopp mot alla hall!

LOL

Posted on: 2008/8/13 4:35
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Ett tips på en webbsida som förklarar en del om månlandningen och som sänker en del av konspirationsteorierna.

http://www.lunaranomalies.com/fake-moon.htm

Det är rätt mycket text, och på nån sida tror jag att strålningen tas upp.

Posted on: 2008/8/13 12:22

See User information
Quote:

ance skrev:
Det kan du sitta och fundera på i ett par miljoner år till, skaffa din egen uppfattning.

Fråga dig själv istället.

PS, förvisso så är jag smickrad, du har frågat om min syn på saker och ting många gånger, du ser väl upp till mig och det är ju inget negativt med det, bara positivt.

:)

Jag ville ge dig chansen att själv upptäcka vad som är fel med filmen, men du lyckades visst inte med detta.
Filmen är en fejkdokumentär, i stil med Konspiration 58.

Quote:
It is finally revealed that this is a mockumentary as the end credits roll over a montage of blooper reels, with the main participants laughing over the absurdity of their lines or questioning if particular ones would give the joke away too soon. Besides being a comedic documentary, it is also an exercise in Jean Baudrillard's theories of hyperreality.

Quote:
Australian broadcaster SBS television aired the film on April 1 as an April fools' joke.

Several of the fictitious interviewees, such as Dave Bowman and Jack Torrance, are named after characters from movies directed by Stanley Kubrick.

Beside the staged interviews with actors, the quotes from notable personnalities as Donald Rumsfeld or Henry Kissinger are quotes from serious-tone interviews, taken out of context, thus playing a practical prank on the unsuspecting personalities. Only real-life officer Vernon Walters deliberately plays his own character in a fake interview in French language.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Moon_(documentary)

Rumsfelds citat är alltså taget helt ur sitt sammanhang för att lura tittaren.

Posted on: 2008/8/13 16:32

Anonym
Du har mycket o oroa dig för märker jag.

Lycka till!

See User information
2Quote:

miksjo skrev:
Jag vet inte. Hela landarmodulen ser ut som någon rekvisita från den första Dr Who serien. Två astronauter och the lunar rover ska få plats i den. 2

Månbilen var faktiskt utanpå, men sak samma, utseendet var enkelt, minimalt med material,/vikt (det var faktiskt förslag om att den skulle varit en platta, med astronauterna stående i rybddräkter UTAN VÄGGAR, det övergavs dock snabbt, men den är INTE gjord för att vara hållbar mer än nödvändigt, och skulle inte hålla för sin egen vikt på jorden (kopior här är förstärkta)

"Kolla månbilen förresten, stänkskärmar runt alla hjulen. Varför, o varför varför sätta stänkskärmar på månbilen?
"

Måndamm, då det inte finns någon luft så stänker det skapligt, vid en av landningarna gick en sönder, och man var tvungen att ersätta den med en mapp....

Det skulle antagligen kostat mer att förfalska månlandningen än att göra den äkta, det utspelar sig i vacuum, och det syns (inklusive måndammets rörelser när det kastas upp) en vacuumkammare i den storleken skulle vara suveränt dyr, och svår att dölja

Posted on: 2008/8/18 1:26

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Ett tips på en webbsida som förklarar en del om månlandningen och som sänker en del av konspirationsteorierna.

http://www.lunaranomalies.com/fake-moon.htm

Det är rätt mycket text, och på nån sida tror jag att strålningen tas upp.

Klart att det ar mycket text eftersom de knappast kan visa bilderna, som bevisar att de skojade med hela varlden.

Personligen tror jag hellre manen ar en ost, an att de landade pa den i en kak-burk, som de visade i ttv.

Synd att du bara "tror", och inte vet vart stralningsinfon fanns, den skulle jag garna lasa, och såga.

Posted on: 2008/8/18 16:43
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Det skulle antagligen kostat mer att förfalska månlandningen än att göra den äkta,

vet inte vem jag svarar men denne kanske kanner igen sitt eget utryck...eftersom det inte ar tekniskt mojligt, var det enda alternativet att fejka, ryssarna avstod pga av att dom inte kunde losa stralningen, och de hade inte Khazar media, i ryggen heller att kunna fejka detta, sa vinnaren ar given!

Och khazarerna vann det kalla kriget med denna, och Sovietunionen krossades (samma skapare som fejk-manfilmerna) en hel varld fokuserade pa annat, nar dom skulle ha brytt sig om vad som skedede under den tiden.

Fragan ar merr, kan man aka till manen i en kak-burk!

Naturligtvis sager de flesta!

Men de flesta har ingen aningon om vad skillnaden pa kak-burken de visade upp, och hur ett verkligt rymdskepp skulle sett ut ar.

Dessutom finns bevis att de beromda bilderna pa jorden fejkades, med lappar over fonstrena, i en skyttel, i omloppsbana runt jorden, de filmen har jag i vart fall, kommer inte ihag vad den heter just nu, men handlingen ar att de presenterar detta for olika austronauter, som blir skiforbannade for att man visar detta.

Kan konspirations teorierna vara sa finurliga att till och med austronauterna som "var da" ar med och hjalper till att bekrafta dem?

Kak-burks teorin ar en konspirationsteori daremot, det ar inte sant, bara for att man visat det pa tv.

Och vem har sett nagra andra bevis? Mangrus, har de atomatik for at plocka hem. Ochsa att placera att laserspeglar och annat som anforts som bevis, ja inte ens om en manbil byggd i kartong kan visa fran langt hall i dagens lage kan ses idag, ar detta ett "bevis" eftersom vi idag har teknik att ta sig dit, dock inte officiellt, pga av samma problem, dvs stralningen.

Men eftersom khazarena har antigravitatiosnteknik, foljer stralningsskyddet med automatiskt, eftersom hela skeppet badar i ett elektromagnetiskt holje. S naturligtvis finns det idag baser och annat kul pa den dar OSTEN, eftersom de har varit dar i manga ar nu, och har haft tid att stada upp bland gamla synder och placera ut pappkartongs-manbilen. Ja dom kan till och med ha schaktat om ytan sa det stammer med vissa bilder.

Forklarar anda inte hur man kan se att de har recyklat samma plats till flera olika stallen, lokationen pastas vara en annan, men kullarna i bakgrunden ar samma, stenar omflyttade, men horisonten identisk osv. Ser osten likadan ut, pa flera olika stallen?

Nu skall jag oppna min kakburk, som har samma tjocklek som ost-landar-kakburken, och stoppa kakor, i kakhalet, sa det blir tyst nan gang, hehe

Sa har man inte forklarat att kak-burken skulle ha varit utrustad.

Posted on: 2008/8/18 17:01

See User information
vet inte vem jag svarar men denne kanske kanner igen sitt eget utryck...eftersom det inte ar tekniskt mojligt,

Jodå, det är fullt tekniskt möljigt (du låter som en billig version av "capricorn" filmen), det är inget magiskt med månlandare och saturn 5, de är bara så in i ... stora, men fysiken stämmer (och saturn 5 användes även för annat) månlandaren var ett riskmoment, hade solvinden ökat hade astronauterna kunnat dö, nu inträffade det aldrig (och i den uppsaftade versionen som kommer upp til 2020 om allt går bra är det bättre skydd)

"var det enda alternativet att fejka, ryssarna avstod pga av att dom inte kunde losa stralningen, och de hade inte Khazar media, i ryggen heller att kunna fejka detta, sa vinnaren ar given!"

1. strålningen är inget problem, SÅ LÄNGE DET INTE UTTRÄFFAR ETT UTBROTT PÅ SOLEN(det var mycket kallsvett pga risken, men man tog den)

2. Då Sovjet förlorade sin ställning i världens ögon som rymdledande då, varför skulle de hålla tyst? de skulle föödmjuka USA så mycket de kunde

3. Månlandarna efterlämnade instrument, blan annat ett som passivt (som går att använda ännu), det är svårt att åstakomma som bluff...

3. Det var MÅNGA som arbetade för att de VILLE vara med på det (de skulle betalat för att få arbeta) de skulle skrikit i högans sky vid en bluff

4. det är inte lätt att fejka radiosignaler med dopplereffekter och alt, speciellt då det var ett världsvitt nätverk.....

5 Du läste inte det om gigantiska vacuumkamrar, testa göra det!

"Och khazarerna vann det kalla kriget med denna, och Sovietunionen krossades (samma skapare som fejk-manfilmerna) en hel varld fokuserade pa annat, nar dom skulle ha brytt sig om vad som skedede under den tiden."

De (antingen Sovjet eller aliens)skulle krossats USA om de bevisat bluff, och så snälla var inte USA/sovjet då...

"Fragan ar merr, kan man aka till manen i en kak-burk!"

Väldigt intelligent....

"Naturligtvis sager de flesta!"

Nej, alla som har lite ingenjörskunskaper oh vet lite om rymdrstrålning säger att det krävs en hel del mer, en Saturn 5 till att börja med, och en månmodul, bägge fanns tillgängliga...

Appro på det, den nya månlandaren för nästa decennium kallas "Apollo on stereoids" och är (enkelt beskrivvet) en saftigare modell av sammma idee (med en hel del ny teknik)

"Men de flesta har ingen aningon om vad skillnaden pa kak-burken de visade upp, och hur ett verkligt rymdskepp skulle sett ut ar."

Jodå, är rymdingenjör själv (sannt, har gått i kiruna på det)
Och jag kan lova att jag har bättre koll på detta än dig...

"Dessutom finns bevis att de beromda bilderna pa jorden fejkades, med lappar over fonstrena, i en skyttel"

DET HÄR VAR 1969, SKYTTELN VAR INTE MER ÄN EN EN IDEE LÅNGT FRÅN FÄRDIGRITAD ENS!!!
(förstå, du talar om en moern rymdfarkost 1969, och samtidigt har du svårt att tro att de kunde bygga en enkel saturn 5 + månlandarmodul (de första hade inte ens bil med)!

", i omloppsbana runt jorden, de filmen har jag i vart fall,"

Fantastiskt, då har du bevis på att de hade en skyttel (med mycket mer advancerad mekanik och datorer (mycket svårare och minst lika dyrt att bygga 1969)) nästan tjugo år innan skytteln sköts upp inför de som verkligen jobbade med skytteln!

Saturn 5 är MYCKET simplare att bygga än en skyttel, och mycket enklare (fast mycket större) än skytteln! (för att inte tala om billigare!) Dessutom sköt man upp den, varför inte hänga på kapseln då den uppenbarligen klarar lyfta?

"kommer inte ihag vad den heter just nu, men handlingen ar att de presenterar detta for olika austronauter, som blir skiforbannade for att man visar detta."

Men som snabbt glömmer förtreten och går med i konspirationen mot rymdutforskningen...
Du har uppenbarligen inte mer än sett astronauter på bild, jag har träffat flera, och är det en sak som är säker är att de inte bara skulle vara "förbannade" ens "skit"-

Ge dig, det är mycket BILLIGARE att göra det riktigt än att feka det!

"Kan konspirations teorierna vara sa finurliga att till och med austronauterna som "var da" ar med och hjalper till att bekrafta dem?"

Eller kan det vara så enkelt att du sett något ett gäng glada förfalskare på nätet fixat för att lura lättlurade att tvivla på manlandningen?

Hmm, säg det...

Om du tror att astronauter är ointresserade av vad de jobbat hela livet med att komma in på, och är falska förrädare, så visst, (sen allt tekniskt omöjligt bedrägeri som instrumentmodulerna som tom kunde tas emoot av sverige, ooch bland annat används nu för att mäta exakt avstånd till månen på centimeter när)

"Kak-burks teorin ar en konspirationsteori daremot, det ar inte sant, bara for att man visat det pa tv."

Ej heller är det sant för att du sett det på nätet, eller ens läst det i en usel konspirationsbok från en charlatan som inte ens fick grundläggande fysik rätt!

"Och vem har sett nagra andra bevis? Mangrus, har de atomatik for at plocka hem. Ochsa att placera att laserspeglar och annat som anforts som bevis,"

Vilket är fel varför då? Det är inte lätt att säga att dom inte finns där då vi kan se dom idag...

" ja inte ens om en manbil byggd i kartong kan visa fran langt hall i dagens lage kan ses idag,"

Faktiskt finns det en modell kvar, vad får dig att tala om att det var kartong? dom (orginalen) filmades dessutom i aktion ivacuum på månen , i(innebär att den också måste vara i vacuumkammare jag talade om vid förfalskning....

"ar detta ett "bevis" eftersom vi idag har teknik att ta sig dit, dock inte officiellt, pga av samma problem, dvs stralningen."

Fortfarande skitsnack du kar inte enaning om strålnivåer, den enda gång det skulle varit farligt var vid solutbrott, man körde i lugnast möjliga tider, och var ändå livrädda...

"Men eftersom khazarena har antigravitatiosnteknik,"

Och jag har ett par UFO i garaget...

"foljer stralningsskyddet med automatiskt, eftersom hela skeppet badar i ett elektromagnetiskt holje."

Sak samma med psedovetenskap, elektomagntism skydar inte mot röntgen och gamma strålning, så "de" skulle ocks kokas om solen fick ett utbrott

"S naturligtvis finns det idag baser och annat kul pa den dar OSTEN, eftersom de har varit dar i manga ar nu, och har haft tid att stada upp bland gamla synder och placera ut pappkartongs-manbilen. Ja dom kan till och med ha schaktat om ytan sa det stammer med vissa bilder."

Ja det var ju onekligen övertygande (och du har svårt tro att de har haft fungerande månllandare ens!)

Forklarar anda inte hur man kan se att de har recyklat samma plats till flera olika stallen, lokationen pastas vara en annan, men kullarna i bakgrunden ar samma, stenar omflyttade, men horisonten identisk osv. Ser osten likadan ut, pa flera olika stallen?

Nu skall jag oppna min kakburk, som har samma tjocklek som ost-landar-kakburken, och stoppa kakor, i kakhalet, sa det blir tyst nan gang, hehe

Sa har man inte forklarat att kak-burken skulle ha varit utrustad.[/quote]

Posted on: 2008/8/18 17:54

See User information
Quote:

JohnC skrev:

Dessutom finns bevis att de beromda bilderna pa jorden fejkades, med lappar over fonstrena, i en skyttel, i omloppsbana runt jorden, de filmen har jag i vart fall, kommer inte ihag vad den heter just nu, men handlingen ar att de presenterar detta for olika austronauter, som blir skiforbannade for att man visar detta.

Knappast!
Du kan börja med 2:40 kvar på denna:
http://www.livevideo.com/video/9A0933 ... we-land-on-the-moon-.aspx
och fortsätta titta på denna:
http://www.livevideo.com/video/DC9691 ... -moon-.aspx?m_tkc=1639959

Goodbye till den teorin!

Posted on: 2008/8/18 17:54

See User information
Spz2
Tack, det tog upp en massa av förfalskningarna så jag slapp leta reda på dom själv....

John C
Notera att det inte direkt är få som sysslar med att förfalska bilder för att säga att månlandningarna var fejkade, därför är det alltid bra att vara lite extra kritisk mot dylikt, speciellt när man råkar ut för folk som vet lite om rymdbranchen och farkoster/fysik. Det är inget fel att du blev lurad ac charlatanerna, var lite mer observan och kritisk nästa gång bara!
(kanske rent av kolla om du kan hitta kritik INNAN du propagerar det som oomtvistlig sanning, eller?

Posted on: 2008/8/18 19:09

See User information
Landa en månlandare med hjälp av typ en miniräknare, sedan lyfta och docka i rymden, med en väldigt begränsad mängd bränsle i en månlandare som är ytterst skör...visste man ens månens dragningskraft?..gömt i 3 meter rymddamm ligger en sylvass sten väntande på att öppna månlandaren som en konservburk : ) det måste ju vara en helvetes massa faktorer dom helt omöjligt kunde veta..och att dom skulle chansat och allt lyckades,,gång på gång vid månlandningarna..risken att vinna på lotto känns högre.

Bara iden att ta med en månbil är ju så innihelvetes dum att man håller på att rammla av stolen när man tänker på det...när man var liten och var intresserad av månlandningen var det ju självklart att man hade en månbil tyckte men : )

Posted on: 2008/8/18 20:15

See User information
[quote]
molgan skrev:
Landa en månlandare med hjälp av typ en miniräknare, sedan lyfta och docka i rymden,

Underlättade en hel massa problem, så?

"med en väldigt begränsad mängd bränsle"

vilket gör att man inte har obegränsat med tid på sig att hovra under landningen, så?
(eftersom man måste ta med sig allt bränsle hemifrån, skulle du tyckt att det var smartare att ta med en massa i onödan?)

"i en månlandare som är ytterst skör"

Kraschar man är det bye bye ändå, så varför göra den starkare än vad som behövs?
(det gör man aldrig med rymdfarkoster, starkare betyder TYNGRE vilket nte är en höjdare i rymdbranchen)....

"...visste man ens månens dragningskraft?"

Absolut, man hade även sänt flera obemannade sonder förut, och man man hade tom varit i omlopsbana runt månen först (utan att landa, bara åkandes med apollo runt månen och tillbaka!)

"gömt i 3 meter rymddamm ligger en sylvass sten väntande på att öppna månlandaren som en konservburk"

därför tittade man vid landning (man far inte ned mer än några centimeter fö. så tre meter ned är det ofarligt (det ärt bara stickandes upp ovanför ytan som kan nå ömtåliga delar) en sylvass 3m sten upp hade skadat landaren, därför ser man till att inte landa på dylika... (man kan abortera landningen fram till några sekunder före stopp och sticka upp till apollo igen)...

" : ) det måste ju vara en helvetes massa faktorer dom helt omöjligt kunde veta"

därför tränar man för allt som man vet/misstänker, och sedan sänder man BRA folk, men visst, är du en som inte fattar att risker kan vara värda att ta.... Vi andra accepterar att ibland måste man ta risker, annars kommer man aldrig någonstans, och framstegen i världen stoppar....

"..och att dom skulle chansat och allt lyckades,,gång på gång vid månlandningarna"

Varje landdning gjorde att man lärde sig mer, och riskerna minskade.....

"..risken att vinna på lotto känns högre."

du kan inte vinna på lotto genom att ha världens smartaste människor planerande hur du skall spela, det kan man i rymdbranchen (inte bara månen, med ALL rymdverksamhet!)

"Bara iden att ta med en månbil är ju så innihelvetes dum att man håller på att rammla av stolen när man tänker på det"

Varför det?
Du tar dig betydligt längre än på fot i rymddräkt, vad är dumt med att ha med sig fordon?

"...när man var liten och var intresserad av månlandningen var det ju självklart att man hade en månbil tyckte men"

Men nu när du skiter i rymdforskning och utveckling var det dumt för att?
(glöm inte förklaringen, försök att kolla efter före så det inte är alltför lätt att rätta dig bara...)

Posted on: 2008/8/19 4:53

Edited by Gab. on 2008/8/19 5:20:13

See User information
"och att dom skulle chansat och allt lyckades,,gång på gång vid månlandningarna..risken att vinna på lotto känns högre."

Glömde nämna, man lyckades INTE alltid, apollo13 var en hårsmån från att sluta med döden för samtliga astronauter!

Men eftersom man hade SMARTA och engagerade människor (och en dos tur) lyckades man (nätt och jämt) få tillbaka alla levande!

Det kan sluta betydligt värre, som skyttelkatastroferna och sovjets dödsolyckor visar....

(inom parantes, vi som är intresserade av rymdfart och att föra mänskligheten framåt (inklusive skapa bosättningar i rymden, och kolonisera (och terraforma de planeter det går att göra på) rymden och planeterna), vi är villiga att ta de risker som finns, de andra kan stanna hemma och spela nintendo eller vad de vill!)

Posted on: 2008/8/19 15:45

See User information
Alla bilder från månen jag sett..idag iallafall..ser det ut som ytan är cirka 150 meter eller nåt sånt sen dödsmörker..typ planeten tar slut..inte i nån riktning ser man nivåskillnader...ställ dig var du vill utomhus och kolla åt vilket håll du vill kommer du fatta.

Resized Image

ska rita in lite i den bilden sen ifall du inte ser vad som är konstigt

Drog lite röda streck som ungefär pekar mot ljukällan som borde skapa skuggan...

Resized Image

Posted on: 2008/8/19 16:15

Edited by molgan on 2008/8/19 16:57:26

Anonym
Quote:

Gab. skrev:
"och att dom skulle chansat och allt lyckades,,gång på gång vid månlandningarna..risken att vinna på lotto känns högre."

Glömde nämna, man lyckades INTE alltid, apollo13 var en hårsmån från att sluta med döden för samtliga astronauter!

Men eftersom man hade SMARTA och engagerade människor (och en dos tur) lyckades man (nätt och jämt) få tillbaka alla levande!

Det kan sluta betydligt värre, som skyttelkatastroferna och sovjets dödsolyckor visar....

(inom parantes, vi som är intresserade av rymdfart och att föra mänskligheten framåt (inklusive skapa bosättningar i rymden, och kolonisera (och terraforma de planeter det går att göra på) rymden och planeterna), vi är villiga att ta de risker som finns, de andra kan stanna hemma och spela nintendo eller vad de vill!)

"Men eftersom man hade SMARTA och engagerade människor (och en dos tur) lyckades man (nätt och jämt) få tillbaka alla levande!"

"(inom parantes, vi som är intresserade av rymdfart och att föra mänskligheten framåt...!

Framåt... det är alltid bakåt det går - du går efter yta.

See User information
Quote:

molgan skrev:
Alla bilder från månen jag sett..idag iallafall..ser det ut som ytan är cirka 150 meter eller nåt sånt sen dödsmörker..typ planeten tar slut..inte i nån riktning ser man nivåskillnader...ställ dig var du vill utomhus och kolla åt vilket håll du vill kommer du fatta.

Resized Image

ska rita in lite i den bilden sen ifall du inte ser vad som är konstigt

Ytan är kuperad mycket mer än jorden (månen är liten) dessutom är det sällan jätteplana områden de är på, men du kan selektera om du vill (notera föresten filmer från månbilarna, de visar obrytna LÅNGA filmer...
Sedan blir varje skugga (nästan)dödsmörker, viss upplysning kommer från ljusa partier som speglas ned i mörka, men finns det inget ljust ovanför är det alltid kolsvart i mörker i vacuum.
Slutligen, även i områden som är minimalt upplysta så är det svårt att se något med kameran, på samma sätt man inte kan klara hur mycket kontrast som helst med en kamera, ens en hasselbladare!
(det är ett annat "bevis" "man ser inte stjärnorna!" (ofta framtaget, pröva gå in i en klart elljusupplyst stad och tag foton av stjärnor (med reklam/belysning från staden med) du kommer inte att se många stjärnor! Kontrasterna på månen är MYCKET större, de enda gånger man ser något i mörkret är om skuggan upplyses mycket av omgivningen!

Lita inte på mig, tala med en duktig fotosnubbe (och påpeka det om kontrast om han är helt okunnig om astronomi)....

Posted on: 2008/8/19 16:59

See User information
"(inom parantes, vi som är intresserade av rymdfart och att föra mänskligheten framåt...!

"Framåt... det är alltid bakåt det går - du går efter yta"

Faktiskt inte, men dels måste vi förr eller senare sprida på oss (faktiskt inte bara oss, vi behöver skapa biosfärder!), just nu kan vi det (och hjälpa jorden på samma gång) men det kommer inte att vara för evigt...

(Om du menar "planetyta", så tror jag mer på "oneil-baser" i fritt fall, men de behöver råvaror (vilket livlösa himlakroppar utan atmosfär lätt står för!)) De är också de troligaste farkosterna för utvandring till stjärnorna!

"jorden är mänsklighetens vagga, men en människa kan inte leva i sin vagga för evigt!"

Men som sagt var, ingen kommer att tvingas med, du har hur många frivilliga som helst (mig inkl.)

Posted on: 2008/8/19 17:08

See User information
Quote:

Gab. skrev:
vet inte vem jag svarar men denne kanske kanner igen sitt eget utryck...eftersom det inte ar tekniskt mojligt,

Jodå, det är fullt tekniskt möljigt (du låter som en billig version av "capricorn" filmen), det är inget magiskt med månlandare och saturn 5, de är bara så in i ... stora, men fysiken stämmer (och saturn 5 användes även för annat) månlandaren var ett riskmoment, hade solvinden ökat hade astronauterna kunnat dö, nu inträffade det aldrig (och i den uppsaftade versionen som kommer upp til 2020 om allt går bra är det bättre skydd)

"var det enda alternativet att fejka, ryssarna avstod pga av att dom inte kunde losa stralningen, och de hade inte Khazar media, i ryggen heller att kunna fejka detta, sa vinnaren ar given!"

1. strålningen är inget problem, SÅ LÄNGE DET INTE UTTRÄFFAR ETT UTBROTT PÅ SOLEN(det var mycket kallsvett pga risken, men man tog den)

2. Då Sovjet förlorade sin ställning i världens ögon som rymdledande då, varför skulle de hålla tyst? de skulle föödmjuka USA så mycket de kunde

3. Månlandarna efterlämnade instrument, blan annat ett som passivt (som går att använda ännu), det är svårt att åstakomma som bluff...

3. Det var MÅNGA som arbetade för att de VILLE vara med på det (de skulle betalat för att få arbeta) de skulle skrikit i högans sky vid en bluff

4. det är inte lätt att fejka radiosignaler med dopplereffekter och alt, speciellt då det var ett världsvitt nätverk.....

"Och khazarerna vann det kalla kriget med denna, och Sovietunionen krossades (samma skapare som fejk-manfilmerna) en hel varld fokuserade pa annat, nar dom skulle ha brytt sig om vad som skedede under den tiden."

De (antingen Sovjet eller aliens)skulle krossats USA om de bevisat bluff, och så snälla var inte USA/sovjet då...

Väldigt intelligent....

Nej, alla som har lite ingenjörskunskaper oh vet lite om rymdrstrålning säger att det krävs en hel del mer, en Saturn 5 till att börja med, och en månmodul, bägge fanns tillgängliga...

Appro på det, den nya månlandaren för nästa decennium kallas "Apollo on stereoids" och är (enkelt beskrivvet) en saftigare modell av sammma idee (med en hel del ny teknik)

"Men de flesta har ingen aningon om vad skillnaden pa kak-burken de visade upp, och hur ett verkligt rymdskepp skulle sett ut ar."

"Dessutom finns bevis att de beromda bilderna pa jorden fejkades, med lappar over fonstrena, i en skyttel"

DET HÄR VAR 1969, SKYTTELN VAR INTE MER ÄN EN EN IDEE LÅNGT FRÅN FÄRDIGRITAD ENS!!!
(förstå, du talar om en moern rymdfarkost 1969, och samtidigt har du svårt att tro att de kunde bygga en enkel saturn 5 + månlandarmodul (de första hade inte ens bil med)!

Fantastiskt, då har du bevis på att de hade en skyttel (med mycket mer advancerad mekanik och datorer (mycket svårare och minst lika dyrt att bygga 1969)) nästan tjugo år innan skytteln sköts upp inför de som verkligen jobbade med skytteln!

Saturn 5 är MYCKET simplare att bygga än en skyttel, och mycket enklare (fast mycket större) än skytteln! (för att inte tala om billigare!) Dessutom sköt man upp den, varför inte hänga på kapseln då den uppenbarligen klarar lyfta?

"kommer inte ihag vad den heter just nu, men handlingen ar att de presenterar detta for olika austronauter, som blir skiforbannade for att man visar detta."

Men som snabbt glömmer förtreten och går med i konspirationen mot rymdutforskningen...
Du har uppenbarligen inte mer än sett astronauter på bild, jag har träffat flera, och är det en sak som är säker är att de inte bara skulle vara "förbannade" ens "skit"-

"Kan konspirations teorierna vara sa finurliga att till och med austronauterna som "var da" ar med och hjalper till att bekrafta dem?"

Eller kan det vara så enkelt att du sett något ett gäng glada förfalskare på nätet fixat för att lura lättlurade att tvivla på manlandningen?

Hmm, säg det...

Om du tror att astronauter är ointresserade av vad de jobbat hela livet med att komma in på, och är falska förrädare, så visst, (sen allt tekniskt omöjligt bedrägeri som instrumentmodulerna som tom kunde tas emoot av sverige, ooch bland annat används nu för att mäta exakt avstånd till månen på centimeter när)

"Kak-burks teorin ar en konspirationsteori daremot, det ar inte sant, bara for att man visat det pa tv."

Ej heller är det sant för att du sett det på nätet, eller ens läst det i en usel konspirationsbok från en charlatan som inte ens fick grundläggande fysik rätt!

"Och vem har sett nagra andra bevis? Mangrus, har de atomatik for at plocka hem. Ochsa att placera att laserspeglar och annat som anforts som bevis,"

Vilket är fel varför då? Det är inte lätt att säga att dom inte finns där då vi kan se dom idag...

" ja inte ens om en manbil byggd i kartong kan visa fran langt hall i dagens lage kan ses idag,"

Faktiskt finns det en modell kvar, vad får dig att tala om att det var kartong? dom (orginalen) filmades dessutom i aktion ivacuum på månen , i(innebär att den också måste vara i vacuumkammare jag talade om vid förfalskning....

"ar detta ett "bevis" eftersom vi idag har teknik att ta sig dit, dock inte officiellt, pga av samma problem, dvs stralningen."

Fortfarande skitsnack du kar inte enaning om strålnivåer, den enda gång det skulle varit farligt var vid solutbrott, man körde i lugnast möjliga tider, och var ändå livrädda...

"foljer stralningsskyddet med automatiskt, eftersom hela skeppet badar i ett elektromagnetiskt holje."

Sak samma med psedovetenskap, elektomagntism skydar inte mot röntgen och gamma strålning, så "de" skulle ocks kokas om solen fick ett utbrott

"S naturligtvis finns det idag baser och annat kul pa den dar OSTEN, eftersom de har varit dar i manga ar nu, och har haft tid att stada upp bland gamla synder och placera ut pappkartongs-manbilen. Ja dom kan till och med ha schaktat om ytan sa det stammer med vissa bilder."

Ja det var ju onekligen övertygande (och du har svårt tro att de har haft fungerande månllandare ens!)

Sa har man inte forklarat att kak-burken skulle ha varit utrustad.
[/quote]

Ja du verkar vara intelligent, soviwet skulle ha skvallrat, ar allt om ost landningen uppbyggt pa!
Det behovs inget solutbrott for kosmisk stralning, KOSMOS. ar UNIVERSUM, alla solar stralar ut laddade partiklar!

Som finns kvar i rymden, men givetvis kommer det mesta fran solen, du overlever inte i rymden grabben, dar kan ingen hora dig skrika.

Tro pa vilken kakburks teori, men dra in te in min intelligense, kontra din egen ignorans, detta var ingen tavling, undviker att tavla, i kak-burks-landningar!

LOL

Posted on: 2008/8/19 18:16

See User information
JohnC skrev:
:
"vet inte vem jag svarar men denne kanske kanner igen sitt eget utryck...eftersom det inte ar tekniskt mojligt,

Väldigt intelligent....

Hmm, säg det...

Du kan läsa om det i svaren (tips det var inte recyklat, det finns områden som liknar varandra, + att det som du ser inte saknas folk som förfalskar fram "bevis" (som skytteln från 1969!)

Så har man inte forklarat att kak-burken skulle ha varit utrustad.["

Här förstår jag inte vad du ville säga med "kakburk har redan förklarat att det är DYRT att sända saker i rymden, varför använda tjockare skal än absolut nödvändigt?
Är du intresserad av någon speciell utrustningsdetal så kan jag antagligen förklara den , men fråga då istället för att barta kryptisk säga dylikt!

"Ja du verkar vara intelligent, soviwet skulle ha skvallrat"
Varför inte? Det skulle förödmjukat USA mycket mer än nedskjutningen av U2 (garanterat nyval!) samt gett ryssarna mer tid att utveckla sina egna raketer (jag antar du i alla fall accepterar att människan färdats runt jorden i raketer?)

", ar allt om ost landningen uppbyggt pa!"

absolut inte, men istället för att tala teknik som du ju inte tycks tro på, så är det en fråga alla begriper men är svår att hitta ett bra svar mot...

"Det behovs inget solutbrott for kosmisk stralning, KOSMOS. ar UNIVERSUM, alla solar stralar ut laddade partiklar!"

Jo, och även utan solstormar är strålningen under LÅNG tid skadlig (det är ett problem på de planerade marsfärdena)
Men det är inte speciellt farligt på de dagar månfärden pågår, (rökning är betydligt farligare,)

Apollokapseln hade dessutom mer skydd (motorerna och bakstycket av kapseln skulle riktats mot solen om det intäffat en storm) de i kapseln (eller ännu hellre, i en kvarsittande månlandare med apollokapseln mellan sig och solen)skulle antagligen överlevt (med starkt ökad cancerrisk efteråt) i alla fall en mindre storm, men månlanaren på ensam färd skulle stekts, det var en planerad risk, och det funkade....

(men sluta säg att man inte överlever några dagar utanför jordmanan, (utan solstorm) det är inte bara fel, utan direkt dumt...)

"Som finns kvar i rymden"
Visst, och börjar bli ett problem vid ÅRSLÅNGA exponeringar!!!!
(månfärderna var på ett par dagar!)

", men givetvis kommer det mesta fran solen, du overlever inte i rymden grabben, dar kan ingen hora dig skrika."

Naken så är det inte många sekudner (inte för strålning, utan frånvaron av lufttryck), men med lite skydd så talar vi år...
(mer om man har en skyddskammare mot solstormar + safigt med bränsla mellan sig och solen)

"Tro pa vilken kakburks teori, men dra in te in min intelligense, kontra din egen ignorans, detta var ingen tavling, undviker att tavla, i kak-burks-landningar!"

(du förklarade inte vad du menade sist, men men...)

Om du nu är så välutbildard i området borde du i alla fall veta det om bakgrudsstrålningen till att börja med, speciellt att det inte är dödligt på ett par dagar, det är förstårligt att du inte är medveten om dylikt, men kom inte och påstå att du kan så mycket om ämnet då (månkonspirationsböcker slår inte reella mätningar)

Jag har heller inte angripit din intelligens, bara dina källor och dittt förlitande du har på böcker sakrivna av i området outbildade sensationsjournalister och web-designers...

Utbildning i området gör i alla fall inte att man är sämre än dylika på området.... Och som sagt var, jag har studerat området universitetsmässigt i Kiruna...

LOL[/quote]

Posted on: 2008/8/19 20:32

See User information
Det är klart att människan har varit på månen.

Posted on: 2008/8/20 7:54
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper