vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#25
Citat från Gab:

(ge gärna exempel på sådana underbara länder!)


Visst, vad är några hundratusentals döda mot "karman" man uppenbarligen mister om man försöker angripa sjukdommen istället för att sitta och resignera...


Och du har en väldigt ohumanistisk åsikt när du tycker att det är bättre för några hundratusen människor att dö, istället för att försöka göra något mot orsaken!



Tre länder:
Marocko, Costa Rica och Chile.

Industri kan inte "angripa" sjukdomar...

Jag är verkligen inget för humanism. Har du läst deras manifest?

Du står på en speciell ruta, gör man det så blir allt sedan längre ut väldigt tokigt. Då blir som det ser ut därute bland vår tids stora religion science.

Evilutionsteorin (man stavar så) är nog det mest ovederhäftiga som tänkts ut.

Jag har lagt ut det där dokumentet som sagt på esnips:

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Det talar för sig själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#26


See User information
"Tre länder:
Marocko, Costa Rica och Chile."

Som alla har högre medellevnadsländ än oss? respektive lägre barnadödlighet, förlossningsskador/dödlighet samt mindre dödsfall i sjukdomar ocjh olyckor?


"Industri kan inte "angripa" sjukdomar..."

Att man kan! tag bromsmedicin mot AIDS som exempel, likaså är den bra på att få ut mediciner i mängder till billiga priser...
Hela medicinindustrin jobbar för att angripa sjukdomar, det är inte för att de är "goda" utan för att det lönar sig,



"Jag är verkligen inget för humanism. Har du läst deras manifest?"

Som du tror är något alla måste skriva under?
Det var dessutom mer i betydelsen human jag använde det...
(att tycka att massdöd är OK för "karmas" skull gör inte direkt att jag anser dig ha så mycket till medmänsklighet, som sagt var, tycker du verkligen så, flytta till ett U-land med sjukdomar och hög dödlighet och ha det så bra!

"Du står på en speciell ruta, gör man det så blir allt sedan längre ut väldigt tokigt. Då blir som det ser ut därute bland vår tids stora religion science."

Du menar som i att föredra medicin före massdöd? (för att "behålla min karma"? Jag skulle nog anse att någon som hellre låter folk dö än behandlar dom med medicin skulle ha en kanska dålig dylik!)

Eller bara att jag föredrar att ta insulinsprutor (som föresten får sitt insulin från genmanipulerade bakterier de elaka läkemedelsföretagen forskat fram för profit, men givandes mig en chans till liv) och leva normalt istället för att dö plågsamt på ett par dagar?

sjukvård och vetenskap har gjort att du statistiskt lever nästan två gånger längre än dina förfäder för inte alltför länge sedan (mer om barnadödlighet medtas), respektive slipper dö av blodförgiftning, matförgiftning, (och barnsäng om du vore kvinna) mm. och liknande lätt botbara saker (och behandlingsbara skador), eller ens att du kan sitta och leva ganska flott utan att jobba livet ur dig som så många generationer förr fick göra...


"Evilutionsteorin (man stavar så) är nog det mest ovederhäftiga som tänkts ut."

HAHAHA, du är full med humor i alla fall (synd det inte är kunskap och medmänsklighet)....


"Jag har lagt ut det där dokumentet som sagt på esnips:"

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Det talar för sig själv"

Frånsett det med att det trots de påstådda otroliga faror som sägs vara av Er, så lever vi längre än folk som inte får det, så det är ett intressant problem, varför är det inte massdöd i europa och långlevnad i alla länder som inte bryr sig om sjukvård?

Posted on: 2008/8/18 15:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#27
Quote:

Gab. skrev:
"Tre länder:
Marocko, Costa Rica och Chile."

Som alla har högre medellevnadsländ än oss? respektive lägre barnadödlighet, förlossningsskador/dödlighet samt mindre dödsfall i sjukdomar ocjh olyckor?


"Industri kan inte "angripa" sjukdomar..."

Att man kan! tag bromsmedicin mot AIDS som exempel, likaså är den bra på att få ut mediciner i mängder till billiga priser...
Hela medicinindustrin jobbar för att angripa sjukdomar, det är inte för att de är "goda" utan för att det lönar sig,



"Jag är verkligen inget för humanism. Har du läst deras manifest?"

Som du tror är något alla måste skriva under?
Det var dessutom mer i betydelsen human jag använde det...
(att tycka att massdöd är OK för "karmas" skull gör inte direkt att jag anser dig ha så mycket till medmänsklighet, som sagt var, tycker du verkligen så, flytta till ett U-land med sjukdomar och hög dödlighet och ha det så bra!

"Du står på en speciell ruta, gör man det så blir allt sedan längre ut väldigt tokigt. Då blir som det ser ut därute bland vår tids stora religion science."

Du menar som i att föredra medicin före massdöd? (för att "behålla min karma"? Jag skulle nog anse att någon som hellre låter folk dö än behandlar dom med medicin skulle ha en kanska dålig dylik!)

Eller bara att jag föredrar att ta insulinsprutor (som föresten får sitt insulin från genmanipulerade bakterier de elaka läkemedelsföretagen forskat fram för profit, men givandes mig en chans till liv) och leva normalt istället för att dö plågsamt på ett par dagar?

sjukvård och vetenskap har gjort att du statistiskt lever nästan två gånger längre än dina förfäder för inte alltför länge sedan (mer om barnadödlighet medtas), respektive slipper dö av blodförgiftning, matförgiftning, (och barnsäng om du vore kvinna) mm. och liknande lätt botbara saker (och behandlingsbara skador), eller ens att du kan sitta och leva ganska flott utan att jobba livet ur dig som så många generationer förr fick göra...


"Evilutionsteorin (man stavar så) är nog det mest ovederhäftiga som tänkts ut."

HAHAHA, du är full med humor i alla fall (synd det inte är kunskap och medmänsklighet)....


"Jag har lagt ut det där dokumentet som sagt på esnips:"

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Det talar för sig själv"

Frånsett det med att det trots de påstådda otroliga faror som sägs vara av Er, så lever vi längre än folk som inte får det, så det är ett intressant problem, varför är det inte massdöd i europa och långlevnad i alla länder som inte bryr sig om sjukvård?


___


De länder som anammat det felaktiga sciencetänket att införa en industri och vitrockar för "vård" halkar allt längre ned på hälsoskalan. År 2000 var USA nere vid samma nivå som de länder jag räknade upp, nu är det mycket mer illa.

Detta är enligt WHO.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#28
Den bilden jag får av dagens sjukvård är att den hjälper många att fungera rätt ok men har en baksida av bieffekter vilket inte direkt märks men folk har problem med dom. Lite värk här, lite snurrig där, lite konstig mage m.m. Många går på piller livet ut för något.

Det som blivit populärt bland ungdomar de senaste åren är antidepressiva. Kan verkligen så många vara nere helt plötsligt eller är detta ett symptom på samhället inte riktigt är friskt?

Autism började blomstra på 80-talet i USA när de ökade antal vaccinationer på barn. Finns det någon koppling?

Varför har det blivit "populärt" att vara överviktig, ha diabetes, cancer och astma i dagens samhälle? Kan det ha något med vår livsstil, vår kost, matens kvalitet (Grönsaker och frukter konstgödslas och plockas innan de är mogna för att mogna i transporten till matbutikerna. Kan tänka mig att dessa grönsaker/frukter saknar en del nyttiga saker. Sedan värmas ibland och förlorar ytterliggare nyttigheter), tillsattsämnen i maten eller liknande? Många av dessa sjukdomar (Övervikt är ingen sjukdom.) behandlas idag genom att man livet ut skall gå på något preparat, exkl övervikt vilket har blivit normen. Varför inte granska varför dessa sjukdomar har blivit populära istället för att acceptera dom och sedan symptombehandla?

Jag säger inte att all dagens läkemedelsindustri är rena rama skiten utan det verkar som om det vi stoppar i oss i form av mat är underskattat på vad för effekter det har på vår hälsa. Mycket alternativmedicin består av att ge kroppen mycket vitaminer, mineraler m.m.

Att alternativmedicin inte är så stor inom läkemedelsbranschen har nog med att patentera (naturliga) vitaminer och mineraler inte är möjligt i den mån jag vet. Att ens kunna patentera liv, inklusive DNA, borde vara förbjudet.

Två intressanta dokumentärer:
http://www.rawfor30days.com
http://www.dyingtohaveknown.com

En informativ sida angående hälsa:
http://naturalnews.com

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#29


See User information
Ar "upprop" nan slags reservdemokrati, so anvands nar demokrati inte funkar?

Demokrati ar fejk, och upprop ar fejk, de mater bara folks mindcontrl i fragan, justerar media, och vinner enklare, ni ger bort allt ni har till fienden.

Ingen har val brytt sig om en emaillista pa internet, eller namninsamlingar?

En folkomrostning ar ju inte ett smack, vad skall da detta vara, dova daligt samvete?

Lagg tiden pa att forsta systemet istallet, sa ni slipper bidra till det, med anrd ord, mata inte maskinen som kommer tugga i sig ljust dig, av samma orsak, jo just det, att du matade.

ex

arbete
skatter
ideologier
utbildning
foreningsverksamhet
rostning
tankesystem
vacciner
konsumtion av tidningar och media
konsumtion av dumburk
stodja demokrati
deltaga i krig

luistan kan vara langre, men stammer redan nu pa allt farre, eftersom vissa lart sig detta.

Ojda, nu klassas jag som en terrorist...

Kampa pa!

Posted on: 2008/8/18 17:35
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#30


See User information
Alla så kallade "mediciner" som säljs igenom dagens moderna läkemedels-industri KOMMER ifrån naturen!!!!.

Dom är till stor del ute efter att kunna sätta en ettikett på droger som fungerar bara för att sedan förbjuda alla som inte är certifierade läkare eller försäljare att få sälja eller använda naturliga produkter!.

Och, ja.. har man inte fått något på recept är det säkert olagligt!.

(är trött som fan just nu men hoppas jag gör mig förståd)

Tage Danielsson om Socialstyrelsen


Du ädla ros och förgyllande skrin!
Du hör väl på våra förbryllande skrin
som tolkar vår skräck för all örtmedicin?

Vårbacken är full av förrädiska gifter!
Örtläkarnas böcker är hädiska skrifter!
När våren, den giftigt bedrövliga, blommar
utfärdar vi därför behövliga domar.

En enhällig styrelses ärliga önskan
att göra oss kvitt den förfärliga grönskan
är mycket stark för att den hotas av texter
om folk som bevisligen botas av växter.

Med motvilja ser de bestörta vårdarna
på folk som blir friska i örtagårdarna
För om man blir frisk när man käkar våren
så tar man ju jobbet från läkarkåren...

Lås in i din köksträdgårds krukhus fröerna
och gå och ställ in dej i sjukhusköerna
Du ädla ros! Se hur majsolen skiner
på våra centralstyrda sjukhusrutiner!

Det är för naturligt med örtmediciner!

tagen ifrån: http://www.2000taletsvetenskap.nu/


Posted on: 2008/8/18 22:22
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#31


See User information
Hoppas doktor Gab. har lagt sig att sova nu

Posted on: 2008/8/18 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#32


See User information
"Blackie skrev:
Alla så kallade "mediciner" som säljs igenom dagens moderna läkemedels-industri KOMMER ifrån naturen!!!!."

Inte riktigt (bromsmeddiciner tex. det finns flera mediciner än dom nu när vi börjar lära oss hur liv fungerar!) men de flesta kommer givetvis därifrån, DÄRFÖR skulle det väl vara bra att testa dom??
(det finns säkert fler bra i naturen, men hur veta vilka som inte fungerar/fungerar utan test?? det fins placebo i drivor i naturmedicin just nu!! Hur sålla bort dom utan tester?)

"Dom är till stor del ute efter att kunna sätta en ettikett på droger som fungerar bara för att sedan förbjuda alla som inte är certifierade läkare eller försäljare att få sälja eller använda naturliga produkter!."

Det var en av de dummare "förklaringar" jag hört, det vore som att säga att naturläkemedelsförsäljare saboterar för att inte deras preparat skall få säljas i apotek!...

"Och, ja.. har man inte fått något på recept är det säkert olagligt!."

Det kan vara farligt, om du skulle kunna knata in på ett apotek och köpa vad du ville skulle garanterat hypokondriker mfl. dö i drivor...

"(är trött som fan just nu men hoppas jag gör mig förståd)"

Förstådd jo, det betyder inte att du är speciellt övertygandee, förklara istället varför tester av naturmedicin inte är nödvändiga (eller varför inte varför i annat fall tester av vanlig medicin inte heller skulle vara nödvändiga? (borde väl vara konsekvent om man skyr testning av naturläkemedel?))

(innan någon missförstår mig här, jag anser att BÅDA skall testat!)

Posted on: 2008/8/19 7:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#33


See User information
Heal Yourself?

No permitted

http://www.youtube.com/watch?v=dAHvcN_ddXc

http://www.youtube.com/watch?v=s9jYvph2aeM

http://www.youtube.com/watch?v=m9Y4NegAY_Y

It's starting in Canada

After 10,000 plus years of safe, effective, affordable botanical medicine, the federal governments of various countries have decided that enough is enough.

With the "encouragement" of the white collar criminals in the pharmaceutical industry, the white collar criminals in government are drafting new laws to "protect" the Canadian public from herbs and food supplements.

Herbs will be put in the same class and regulated the same way as pharmaceutical products. Estimates are this will result in 70% of currently available natural health products removed from the market.

And your backyard garden?

You may not be permitted to grow herbs for medicinal use any more. Too dangerous without government regulation to protect you, don't you know.

Impossible you say?

DuPont and others succeeded in turning a plant that provided an essential industrial raw material - hemp - into an outlaw in order to eliminate it as competition for its own products. The drug companies can do it to mint and camomile too.


http://www.brasschecktv.com/page/408.html

Posted on: 2008/8/19 8:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#34


See User information
"After 10,000 plus years of safe, effective, affordable botanical medicine"

1. Det är inte "säkert" bara för att det är "naturligt", tvärtom finns det många giftiga "kurer" och dessutom är som sagt var inte doser tillförlitliga då de kan variera vilt mellan växt exemplar...
Dessutom florerar som sagt var placebo och totalt ineffektiva bluffar vilt (bara det en bra orsak för testning av respektive "naturmedicin")

2. "Effektiv".... se det om placebo, bluffar och allmänt varierande doser....

3. "affordable"...Alla går inte att plocka i bakgården, resten kan verkligen "hälsohandeln" ta betalt för (de gör det också för profit, samma som alla "hemska" medicinförsäljare....

<massor med klagomål på de likamedes profitarbetande medicinföretagen snippat>

"Herbs will be put in the same class and regulated the same way as pharmaceutical products. Estimates are this will result in 70% of currently available natural health products removed from the market."

Och hur mycket av det är verkningslösa medel som lurats på kunder?
(ytterligare en orsak för testning)

"And your backyard garden?

You may not be permitted to grow herbs for medicinal use any more. Too dangerous without government regulation to protect you, don't you know. "

Visst, var god att visa vart det automatiskt följer av att man skall testa medicin INNAN försäljning...


"Impossible you say?

DuPont and others succeeded in turning a plant that provided an essential industrial raw material - hemp - into an outlaw in order to eliminate it as competition for its own products. The drug companies can do it to mint and camomile too."

Klart, att varianter av det klassas som narkotika i de flesta länder kan ju ha haft ett och annat med det hela också....
(rätt/fel att göra så är en annan sak)
Hampa för icke-narkotiskt bruk är tillåtet i flera länder (sist jag hörde var det diskussion i sverige också, även om dess underegenskaper verkar en aning överdivna, men det är en annan sak....
(du får föresten inte odla opium heller om vi nu skall tala om att vissa växter inte är tillåtna att odla hemma nu)

Mig veterligen (rätta mig gärna om jag mot förmodan har fel) har inte varesig mint eller kamomille narkotiska effekter, och bägge används utanför "naturmedicinska" områden
(drack en kopp choklad med mintsmak alldeles nyss tex.)
Så försök att hålla skrämselpropagandan för att legitimera att undvika att kolla vilka naturmediciner som är ren bluff på en lite högre nivå är du snäll....

Posted on: 2008/8/19 10:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#35


See User information
en till kommentar till gaston

"After 10,000 plus years of safe, effective, affordable botanical medicine"

Inte för att jag vet hur räkningen gick till, men om vi accepterar 10000 plus så av sisådär 9900 av dom (generöst räknat) så dog folk i drivor för sjukdommar och åkommor som lätt botas nu, och medelåldern (oräknat barnadödligheten som också var skyhög) var inte mycket mer än halva vår!
(flera "kurer" var också skapligt giftiga, och många var placebo/totalt verkningslösa!)

Så att skryta om att det var "säkert" & "effektivt" är lögn, priset är svårare att diskuttera, men om man inte hittade växten själv (eller om den var från långt ifrån) så visste säkert folk att ta betalt också....

Posted on: 2008/8/19 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#36
Digerdöd och annat hade inte med medecin att göra, det hade med hygien och immunförsvar att göra! Samt, vem fasen vet om dessa sjukdomar var planterade eller inte, (då alltså). eller om dom ens fanns i den utsträckningen som historien säger. Väldigt svårt att sitta nu flera hundra år efter o säga hur det gick till då. Historien som är skriven är knapp, och skapad utav ännu mindre.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#37


See User information
Quote:

ance skrev:
Digerdöd och annat hade inte med medecin att göra, det hade med hygien och immunförsvar att göra! Samt, vem fasen vet om dessa sjukdomar var planterade eller inte, (då alltså). eller om dom ens fanns i den utsträckningen som historien säger. Väldigt svårt att sitta nu flera hundra år efter o säga hur det gick till då. Historien som är skriven är knapp, och skapad utav ännu mindre.


Tja, judarna beskylldes ofta för att "plantera" pest (en orsak till att de ofta slaktades på den tiden), men jag tror ingen numer tar det på allvar

annars har du några mer eller mindre tveksamma fall:
http://www.gulfwarvets.com/biowar.htm

Immunförsvar är bra, men att endast förlita sig på att några enstaka överlever en epidemi suger jämfört med att bekämpa det och försöka rädda så många som möjligt (och som sagt var, flera kurer gäller livet ut!).

Frånsett det har du fortfarande det där problemet med ynklig medellivslängd även utan epidemierna.
De värre farsoterna gick även på "renliga" även om ohygien givetvis var en stor orsak då det inte direkt var "allmänt" bruk...


Flera länder har ganska bra täckning i äldre dokument om dödsfall, inklusive orsak...(och många av dom var sådana modern medicin botar snabbt)

och "vanlig" medelivslängd är checkbart på kyrkogårdar och begravningsplatser, inte många blev märkbart gamla (och i nutida länder utan sjukvård är den inte heller mycket att hurra för!)

Det fanns även en skaplig procent diabetiker (klass 1), före insulin dog 100% av dom...

(hygien (och inte minst alkohol-desinfektering) är också en nyvunnen läkemedelsupptäkt) visst fanns det "kloka gummor" osv som höll sig rena även före det, men det var inte heller så vanligt).

Skulle någon av de gamla farsoterna dyka upp igen har vi i alla fall en sportslig...
(vi skulle antagligen få fram vaccin snabbt (lite beroende på direkt orsak, men antagligen)).


Jag föreslår fortfarande att de som ogillar modern medicin drar till något land som inte har det och ser hur ljuvligt det är där (börja med AIDS-sjuka och födande kvinnor)


(likaså, visa på något land där sjukvård saknas som har låg barnadödlighet, hög medellivslängd och bra överlevnad på olyckor och kroniska sjukdomar (skall inte vara elak och fråga efter diabetesövelevande typ 1))

Posted on: 2008/8/19 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#38
Medecin i vit form är inte mer än ett plåster på ett skavsår. Det tar bort symptomen av problemet, ofta i alla fall. Man gömmer problemen kan man säga. Betalar gör man också för biverkningarna, som är en stor del av effekten, och har man otur som fler o fler har, så betalar man också för beroendet, o den trasiga njuren.

Behöver man all den medecin vi använder i dag måste det också finnas ordentligt med fel att rätta till. Eller tar man med sig reservdelar till bilen, för att kunna köra som en idiot, och skita i hur bilen är uppbyggd, samt avsedd för?????????

Medecinen är inte problemet, egentligen, naturlig eller inte. Man skall inte leva på så vis så att det går åt en jädrans massa bot hela tiden, det låter wierd tycker jag!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#39


See User information
"
Medecin i vit form är inte mer än ett plåster på ett skavsår. Det tar bort symptomen av problemet, ofta i alla fall. Man gömmer problemen kan man säga. Betalar gör man också för biverkningarna, som är en stor del av effekten, "

(suck)
Penicilin (som räddat otaliga) visst är det fel med överdriven användning (bakterieimmunitet) , men du kommer inte ifrån att det räddar liv i drivor, utan nämnvärda bieffekter....


"och har man otur som fler o fler har, så betalar man också för beroendet, o den trasiga njuren."

och livhanken i mer fall...
(det är lite som det att det skulle vara "bättre" att låta massiva mängder dö, för att ett fåtal överlevande skall bli imuna...

(som sagt var, visa ett av idealsamhällena där "konventionell" sjukvård saknas, med deras siffror för medellivslängd, barnadödlighet , förlossningsdödsfall (på både moder och barn)och effektivitet på olyckor, diabetes mm)


"Behöver man all den medecin vi använder i dag måste det också finnas ordentligt med fel att rätta till. Eller tar man med sig reservdelar till bilen, för att kunna köra som en idiot, och skita i hur bilen är uppbyggd, samt avsedd för?????????"

eller lagar man bilen när den går sönder med papper istället för fungerande reservdelar (eller påstått effektiva material som tyvärr varesig är testade eller ibland ej ens existerande?)
(inte sämre liknelse än din, håll dig till människor istället för liknelser som bygger på att människor är bilar och servas likadant...

ALL den medicin som ges ut behövs givetvis inte (samma med "naturläkemedel", inte bara placebo och bluffmedlen), och det bör förbttras mer än redan skett, men det är ändå småtjafs gämfört med när medicin verkligen behövs..

"Medecinen är inte problemet, egentligen, naturlig eller inte. Man skall inte leva på så vis så att det går åt en jädrans massa bot hela tiden, det låter wierd tycker jag

Tja, jag kräver en "jädrans massa insulin" (visst det är ingen bot, men som medicin betraktat rockar den jämfört med att dö på ett par dar!). Det kanske du tycker är konstigt, men det är något man bör ha diabetes (typ 1) eller jämförbara dödliga sjukdommar för att bedömma. Försök att få till bot (genom att lura celler att producera insulin eller transplantation) pågår också, ingen "naturmetod" där heller, likaså självreglerande pumpar och får man till det som de planerar så kommer bieffekter även där att vara noll efter lyckad ingrepp...

Och penicilinkurer pågår inte i evigheter heller, och har botat miljardtals människor (LÅNGT från bara "triviala" sjukdommar dessutom) utan speciella siddoeffekter...

Men jag håller med om att man inte skall äta onödig medicin (inklusive "naturliga" som inte per definition är ofarliga heller)

Posted on: 2008/8/19 21:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#40
Quote:

Gab. skrev:
"
Medecin i vit form är inte mer än ett plåster på ett skavsår. Det tar bort symptomen av problemet, ofta i alla fall. Man gömmer problemen kan man säga. Betalar gör man också för biverkningarna, som är en stor del av effekten, "

(suck)
Penicilin (som räddat otaliga) visst är det fel med överdriven användning (bakterieimmunitet) , men du kommer inte ifrån att det räddar liv i drivor, utan nämnvärda bieffekter....


"och har man otur som fler o fler har, så betalar man också för beroendet, o den trasiga njuren."

och livhanken i mer fall...
(det är lite som det att det skulle vara "bättre" att låta massiva mängder dö, för att ett fåtal överlevande skall bli imuna...

(som sagt var, visa ett av idealsamhällena där "konventionell" sjukvård saknas, med deras siffror för medellivslängd, barnadödlighet , förlossningsdödsfall (på både moder och barn)och effektivitet på olyckor, diabetes mm)


"Behöver man all den medecin vi använder i dag måste det också finnas ordentligt med fel att rätta till. Eller tar man med sig reservdelar till bilen, för att kunna köra som en idiot, och skita i hur bilen är uppbyggd, samt avsedd för?????????"

eller lagar man bilen när den går sönder med papper istället för fungerande reservdelar (eller påstått effektiva material som tyvärr varesig är testade eller ibland ej ens existerande?)
(inte sämre liknelse än din, håll dig till människor istället för liknelser som bygger på att människor är bilar och servas likadant...

ALL den medicin som ges ut behövs givetvis inte (samma med "naturläkemedel", inte bara placebo och bluffmedlen), och det bör förbttras mer än redan skett, men det är ändå småtjafs gämfört med när medicin verkligen behövs..

"Medecinen är inte problemet, egentligen, naturlig eller inte. Man skall inte leva på så vis så att det går åt en jädrans massa bot hela tiden, det låter wierd tycker jag

Tja, jag kräver en "jädrans massa insulin" (visst det är ingen bot, men som medicin betraktat rockar den jämfört med att dö på ett par dar!). Det kanske du tycker är konstigt, men det är något man bör ha diabetes (typ 1) eller jämförbara dödliga sjukdommar för att bedömma. Försök att få till bot (genom att lura celler att producera insulin eller transplantation) pågår också, ingen "naturmetod" där heller, likaså självreglerande pumpar och får man till det som de planerar så kommer bieffekter även där att vara noll efter lyckad ingrepp...

Och penicilinkurer pågår inte i evigheter heller, och har botat miljardtals människor (LÅNGT från bara "triviala" sjukdommar dessutom) utan speciella siddoeffekter...

Men jag håller med om att man inte skall äta onödig medicin (inklusive "naturliga" som inte per definition är ofarliga heller)


Du har en fysikalisk syn på tillvaron.

Du ser bara ytan - därför är du snett ute i de mesta.

Penicillin stjälper - livet är evigt - så man fick ingen "hjälp" via det - det är en schimär.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#41


See User information
Ingår onani i deras lista på alternativmedicin?
Isåntfall måste jag skriva på.

Posted on: 2008/8/19 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#42


See User information
"Du har en fysikalisk syn på tillvaron.

Du ser bara ytan - därför är du snett ute i de mesta."


Jag har framförallt en väldigt resultatsinriktad syn på världen, om du tar ett medicinskt preparat, utsätter det för dubbelblind testning och visar det i peer-review så är det faktiskt ganska svårt att säga emot om resultaten är tydliga, jag förstår därför inte varför alla fantastiska "naturmedel" inte skulle överleva ett dubbelblint test?
(varföre tycker du att bevisbara resultat (eller frånvaro av em) är "yta"?)

Du får även tala om varför det är OK att totalt verkningslösa naturpreparat får säljas?

Att kunna lita på sin medicin är väl ändå bättre än att köra på obekräftad hörsägen???


"Penicillin stjälper - livet är evigt"

Inte om du undviker att använda det när det behövs, då förpassas snabbt din kropp till maskarna (själen är en annan sak, men jag har svårt att tro att den skadas av medicin (specifikt "icke naturmedel" då "naturmedel" tydligen inte påverkar det "eviga livet" och är OK att äta, eller?))

"- så man fick ingen "hjälp" via det - det är en schimär"

Visst, bryr du dig inte om livet (i den version du lever nu) och att det är en schimär, då rekomenderar jag ännu en gång att du pyser iväg till något land utan sjukvård och låter oss hemska människor som är så elaka att vi kräver bevisbara resultat på medicinen (oavsett om det är "konventionell" eller "naturlig") att vara resultatsinriktade och kräva verkning istället för hörsägen...

(skulle du förestem tycka det var ok om "konventionella" läkemedel inte testades?
Om inte, varför skall "naturläkemedel" slippa det?(svara på det i alla fall))

Posted on: 2008/8/19 22:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#43


See User information
Vem har skrivet att alt medicin inte ska testas? Jag ogillar test på djur dock... Men återigen handlar det ju om vilka intressen som ligger bakom dom som utför testerna. Vilka resultat som helst går ju att manipulera fram.

Börjar lessna på den här diskussionen nu, det är bara ett drygt munhuggande fram å tillbaks. Båda sidor har vettiga synpunkter. Samarbeta ist för att motarbeta!

Posted on: 2008/8/19 23:34
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#44


See User information
Quote:

jonte skrev:
Vem har skrivet att alt medicin inte ska testas? Jag ogillar test på djur dock... Men återigen handlar det ju om vilka intressen som ligger bakom dom som utför testerna. Vilka resultat som helst går ju att manipulera fram.

Börjar lessna på den här diskussionen nu, det är bara ett drygt munhuggande fram å tillbaks. Båda sidor har vettiga synpunkter. Samarbeta ist för att motarbeta!



Jag tycker att testning av bägge är en ganska logisk kompromiss, varför skall naturmedel automatiskt anses pålitliga, hälsosamma och effektiva om man inte får testa dom för funktion?

(onödiga djurförsök är inte heller bra, ofta men inte alltid är fristående celler bättre, dock har djurtest räddat många (och preparaten använs sedan ofta även i vetrinärvård, där de också räddar djur! (en av våra hundar inkluderat!))

"intresserna" har svårt att manipulera korrekta försök (det är ännu en anledning till att det är DUBBELBLINDA försök, varesig läkare eller patient vet vad som är vad, man anlitar utomståend statistiker för att vara ännu säkrare...

(och det är många läkemedelsförsök som "åker dit" och visas vara odugliga, de kommer aldrig ut på marknaden! Varför kan inte naturmediciner testas så?)

Jag tycker vissa människor här hypar naturläkemedel ovan all reson, men om vi för argumentets skull säger att de har 100% rätt, varför kan man inte bevisa det med tester? (naturläkemedelsförsäljarna gör sig en skaplig hacka, kan inte de också hyra en oberoende firma för att evaluera test?)

Posted on: 2008/8/19 23:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#45


See User information
Quote:

Gab. skrev:
Quote:

jonte skrev:
Vem har skrivet att alt medicin inte ska testas? Jag ogillar test på djur dock... Men återigen handlar det ju om vilka intressen som ligger bakom dom som utför testerna. Vilka resultat som helst går ju att manipulera fram.

Börjar lessna på den här diskussionen nu, det är bara ett drygt munhuggande fram å tillbaks. Båda sidor har vettiga synpunkter. Samarbeta ist för att motarbeta!



Jag tycker att testning av bägge är en ganska logisk kompromiss, varför skall naturmedel automatiskt anses pålitliga, hälsosamma och effektiva om man inte får testa dom för funktion?

(onödiga djurförsök är inte heller bra, ofta men inte alltid är fristående celler bättre, dock har djurtest räddat många (och preparaten använs sedan ofta även i vetrinärvård, där de också räddar djur! (en av våra hundar inkluderat!))

"intresserna" har svårt att manipulera korrekta försök (det är ännu en anledning till att det är DUBBELBLINDA försök, varesig läkare eller patient vet vad som är vad, man anlitar utomståend statistiker för att vara ännu säkrare...

(och det är många läkemedelsförsök som "åker dit" och visas vara odugliga, de kommer aldrig ut på marknaden! Varför kan inte naturmediciner testas så?)

Jag tycker vissa människor här hypar naturläkemedel ovan all reson, men om vi för argumentets skull säger att de har 100% rätt, varför kan man inte bevisa det med tester? (naturläkemedelsförsäljarna gör sig en skaplig hacka, kan inte de också hyra en oberoende firma för att evaluera test?)


Hur orkar ni diskutera med den generalhjärntvättade idioten. Han är ju UTBILDAD!

Det säger ju allt!

"Ju högre lön desto större idiot" som en bekant till mig brukar säga.

Bildningen har flugit UT ur hans hjärna.

Jag har jobbat inom vården ett antal år och det är hur tydligt som helst att ju mer "Peer rewiew-testade" mediciner patienterna stoppar i sig desto mer sjukare blir de. De tappar aptiten, sänker immunförsvaret och slutligen tynar de bara bort.

Läkemedelsmaffian och deras ägare inom de Satanistiskt styrda multinationella Bankfamiljerna är MÖRDARE.

Titta bara på hur Autismfallen ökat med över 5000% de senaste 20-30 åren. Nästan uteslutande i samband med multivaccinering av småbarn!

Posted on: 2008/8/20 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#46


See User information
"Jag tycker vissa människor här hypar naturläkemedel ovan all reson, men om vi för argumentets skull säger att de har 100% rätt, varför kan man inte bevisa det med tester? (naturläkemedelsförsäljarna gör sig en skaplig hacka, kan inte de också hyra en oberoende firma för att evaluera test?)[/quote]

Hur orkar ni diskutera med den generalhjärntvättade idioten. Han är ju UTBILDAD!

Det säger ju allt!"

Visst, därför måste folk som inte är utbildade eller kunniga i området ha rätt...
(att du tjatar på och förolämpar folk säger också ganska mycket om dig)


"Ju högre lön desto större idiot" som en bekant till mig brukar säga."

Är utbildad i områdena, jag jobbar som ingenjör just nu (iofs lite medicnsk elektronik) (iofs skaplig lön då jag har en benägenhet att leverera vad jag lovar)


"Bildningen har flugit UT ur hans hjärna."

Förolämpningar har du uppenbarligen lätt för, lite dålig talang på dom bara, bättre kan du! (du glömde tex att jag måste vara med i nwo mfl.)

"Jag har jobbat inom vården ett antal år och det är hur tydligt som helst att ju mer "Peer rewiew-testade" mediciner patienterna stoppar i sig desto mer sjukare blir de. De tappar aptiten, sänker immunförsvaret och slutligen tynar de bara bort."

Jättebra, har du statestik på det?
(det borde väl vara lätt att fixa eftersom du ser det varje dag?
Då kan du säkert fixa lite statestik om hur mycket bättre det är i länder som inte har medicinsk behandling också)....
(appropå et så är du alltså till skillnad från jag med i läkemedelsbranchen?)
GASP!!!! Du är alltså en konspiratör/infiltratör från NWO/läkemedelösmaffian mm. :-!


"Läkemedelsmaffian och deras ägare inom de Satanistiskt styrda multinationella Bankfamiljerna är MÖRDARE."

Men du jobbar glatt åt dem...
Intressant (kul det med "satansdyrkande" också, håll igen lite på beskrivningarna)...


"Titta bara på hur Autismfallen ökat med över 5000% de senaste 20-30 åren. Nästan uteslutande i samband med multivaccinering av småbarn!"


Statestik och jämförelse med barnadödlighet i länder utan sjukvård tack...
(det är bevis (inklusive bevisbara samband) som räknas, inte än så mycket beskyllningar och åsikter...))

Har du rätt går det att bevisa, i annat fall...

Posted on: 2008/8/20 1:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#47
Jag googlade lite på läkarmissar, fel diagnos, farlig medecin, biverkningar etc, det gav väldigt många träffar, Sen sökte jag på naturmedecin och biverkningar, o då fick jag väldigt få träffar, och många utav dom få var relaterade till att den vanliga medecinen vart farlig, o fick sen byta osv.

Undrar varför de e så? (ironi)

En biverkning av i dag, med dagens medecin tar nåt år, eller nån månad. Det märks fort i folkmassan om nåt e fel, o de e de ofta.

Dom medeciner jag suktar på har funkat i flera tusen år, varför liksom byta när det finns nåt som funkar!

Börja testa sånna nu e som att sätta upp ett labb för ett par miljarder, för att kolla om det finns några fiskformade farkoster i mjölken, givetvis klädda i krossad neonbrun plych, som vet vägen till Brämhult!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#48


See User information
Bra, jag väntar fortfarande me spänning på statestiken om hur mycket bättre det är i länder utan konventionell sjukvård (inklusive medellivslängd, barnadödlighet (alla vet numera att renlighet är viktig, så det är vården som avgör) respektive dödlighet i barnsäng för mödrar och barn, olyckor och diabetes typ 1...

(

Posted on: 2008/8/20 1:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
49 user(s) are online (49 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 49

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS