vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Organiserad attack???

See User information
jonte skrev:
"Gab. Som påpekats flera gånger är världen full av koncensus människor som dig"

Inte speciellt, det finns många mer som påstår lögnaktiga saker och undviker kritik än sådana som mig som försöker bemöta påståenden som har lätt bevisbara fel och lögner i sig...

". Hela etablissemanget inom politik och massmedia. Vaken är som också tidigare påpekats en plats för folk som vill söka genuin och icke av hor-massmedia besudlad information."

(och det fanns några enstaka brev där, det verkar inte finnas så många som jag där heller (men de som kritiserar dom får vara där, trots att det då alltså borde vara i "huvudämnet"
dessutom verkar det ganska dött där...

"Därför är det således extremt påfrestande att se dina inlägg övertallt"

Nix, bara i de änen jag har kunskaper i... (framförallt när jag ser att orginalet inte har några!)

"oavsett om du står på nwos lönelista el bara är ett patetiskt koncensus får i mängden."

Det är ju onekligen effektivare än att bemöta argument eller svara på besvärane fakta (antingen har du fel och är okunnig, eller också har du fel och är med i (minst) en världsomspånnane ond konspiration, bevis eller argument för att du har fel är onödiga eftersom du inte håller med orginalpostaren blint och därmed har fel!)

(lite som sovjet på den gamla goda tiden!)

Posted on: 2008/8/19 22:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hur orkar du? Håll dig till din koncensus sandlåda och fortsätt slicka dig uppåt i pyramiden istället för att ödlsa din och min tid...
Det måste ju finnas tusentals andra forum där du kan brilljera och hänföra människor med dina kunskaper inom de områden du skryter om. Här på vaken är vi inte intresserade av mer disinfo och propaganda än den vi redan blir/blivit matade av från alla jävla håll i denna värld. jag spyr snart förresten...

Posted on: 2008/8/19 22:13
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Varför inte byta namn på knapparna "svara" och "reply" till "håll med" och "agree"?

Om man inte får anmärka fel och lögner (eller än värre, fråga saker om påståenden) är ju uppenbarligen namnen nu på dom ganska missvisande!

Posted on: 2008/8/19 22:20

See User information
Så du menar att du är kapabel att avgöra vad som är fel och lögn?
Vaken är ett ställe där vi analyserar världen, makteliten och massmedia med utgångspunkten att det finns mkt lögner och felaktigheter. Skryta om koncensus kunskaper blir inte ngn här imponerad av, tvärtom som du märker, det är därför det tydligt är avsatt en skeptikerdel åt er som vill det.

Posted on: 2008/8/19 22:22
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Men det är ju helt absurt att man inte ska få kritisera! Allt som påstås(om chemtrails, NWO, 911, klimatbluffen) blir således inte ens kollat ur en kritisk synpunkt! Om ni nu har sanningen borde det inte ens vara svårt att bemöta oss kritiker?

Posted on: 2008/8/19 22:31
/

See User information
Till Jonte...

I de fall jag uttalar mig jo, (det verkar vara en och annan förintelseförnekare, evolutionsförnekare, månlandningsförnekare, homoogillare, läkekunskapsavvisare mm. som också har den åsikten, dock har de senare en benägenhet att inte komma med bevis eller besvara frågor...
(och jag brukar klara mig utan att ens beskylla folk för att vara konspirationsmedlemmar eller idioter)

Posted on: 2008/8/19 22:32

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Jag kan bara tala för min del, men jag är här för att jag älskar att debattera samt att just konspirationsteoretiker är fascinerande. Sen tycker jag även att det, precis som du säger, är viktigt att det finns kritiker. Det är när det sker en sådan debatt, mellan troende och kritiker, som argumenten tenderar att bli vassare och man lär sig även ett och annat på vägen.

Vad vill du, Twoofer, kalla dig själv?

Du verkar ha en nedlåtande uppfattning om konspirationsteoretiker? Själv så har du en avatarbild med grabbarna från Loose Change, dessutom ett citat av Jason Bermas?
Ovanpå detta så litar du fortfarande på regeringens utredning om 911?

Det rimmar illa, väldigt illa.. Det verkar som du vill utge dig för att vara en sanningsökare, men att du fortfarande litar på Bush-regimen och deras falska utredning?

Så ska vi reda ut här och nu vart du står.. För att citera Fuhrer Bush..
- Är du med oss eller är du med terroristerna?

Posted on: 2008/8/19 22:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Man behöver inte lita på Bush (tvärtom, jag hatar det ljugande kräket) för att man tvivlar på många uttalanden här om wtc, men varför måste man blint hålla med allt som påstås bara för att det är sensationalistiskt?

Posted on: 2008/8/19 22:36

See User information
Twoofer/Gab: Hur många ggr måste jag upprepa att all skepticism till informationen som diskuteras på vaken är hänvisad till skeptikedelen av praktiska skäl. Det är inte tänkt att alla trådar ska bli helt upphackade av för och emot argumentation. Det skulle göra forumetet svåröverblickat och te sig yxigt för nya medlemmar som vill åt icke koncensus besudlad info.

Posted on: 2008/8/19 22:38

See User information
Jag tror på den officiella versionen. Jag tycker Loose Change-teamet är de löjligate konspirationsteoretikerna därför har jag både citat och bild av dessa. Det kallas ironi.

Posted on: 2008/8/19 22:39
/

See User information
Till Jonte,
Där ingen är, och så direkta lögner får spridas vidare på resten av sajten, varför inte byta knapparna här till "Håll med" och "Agree" då det tydligen är det enda man får göra på drygt 90% av sajten?

Posted on: 2008/8/19 22:41

See User information
Quote:

jonte skrev:
Men snälla gosse, hur många ggr måste jag upprepa att all skepticism till informationen som diskuteras på vaken är hänvisad till skeptikedelen av praktiska skäl. Det är inte tänkt att alla trådar ska bli helt upphackade av för och emot argumentation. Det skulle göra forumetet svåröverblickat och te sig yxigt för nya medlemmar som vill åt icke koncensus besudlad info.

Kan tyvärr fortfarande inte förstå resonemanget. Ifall folk kommer hit och vill ha sanningen, ska de då ENDAST se er uppfattning av saker och ting? Är det inte bättre att de tar del av bådas argument för att skapa en egen uppfattning? Att sätta oss skeptiker i en egen sektion är för det första väldigt opartiskt och för det andra väldigt respektlöst. Men well, det är inte jag som bestämmer.

Posted on: 2008/8/19 22:41
/

See User information
Quote:

Gab. skrev:
Man behöver inte lita på Bush (tvärtom, jag hatar det ljugande kräket) för att man tvivlar på många uttalanden här om wtc, men varför måste man blint hålla med allt som påstås bara för att det är sensationalistiskt?

Detta inlägg säger ALLT om hur koncensus programmerad du är.
"jag hatar det ljugande kräket" skulle kunna komma ur precis vilken koncensus svensson som helst. Finns det ärligt talat ngn i Sverige el resten av övriga Europa för den delen som talar sig varma om Bush??
Han har ju blivit vår tids stora syndabock, det är ju varken pk el "trendigt" att uttala sig positivt om honom.

"varför måste man blint hålla med allt som påstås bara för att det är sensationalistiskt?"
Detta var det dummaste jag hört. Tror du allvarligt talat att folk söker sig till vaken för att de gillar sensationsnyheter? Snälla! Är man sensationskåt är det ju bra mkt enklare att vända sig till valfri nyhetsblaska el slå på tvn...
Du är ny här läs igenom de senaste 3-4 årens inlägg på vaken innan du uttalar dig så dumt igen.

Personligen är jag här för att jag är trött på sådana som dig.
Jag är här för att jag vill ha genuin och obesudlad information.
Jag är här för att jag är trött på ett ekonomiskt system som förslavar människor.
Jag är här för att jag är trött på massmedias lögner/sensationsnyheter.
Jag är här för att jag vill veta exakt av vilka och hur världen styrs och kunna utbyta tankar med människor som också vill förändra.

Posted on: 2008/8/19 23:05

See User information
Twoofer, DU är inte här för att få reda på eller diskutera sanningen bakom nånting, du är nog lika oförmögen ( tyvärr ) att inse eller förstå, det har man sett sen första dagen du kom till vaken..

Man skulle lätt kunna räkna upp 10 detaljer med bevisning och källor om 911 och du skulle nog förkasta alla 10 rakt av, du skulle köra med samma argument som våra zzzz på forumet..

Frågan blir då, varför är du här? Det lär vi nog märka inom kort, det är enkelt att genomskåda dig och dina syften!

Posted on: 2008/8/19 23:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Twoofer, DU är inte här för att få reda på eller diskutera sanningen bakom nånting, du är nog lika oförmögen ( tyvärr ) att inse eller förstå, det har man sett sen första dagen du kom till vaken..

Man skulle lätt kunna räkna upp 10 detaljer med bevisning och källor om 911 och du skulle nog förkasta alla 10 rakt av, du skulle köra med samma argument som våra zzzz på forumet..

Frågan blir då, varför är du här? Det lär vi nog märka inom kort, det är enkelt att genomskåda dig och dina syften!

Är det därför jag igår startade en tråd om "eliten", där jag frågade vilka som denna består av? Är det därför jag fört diskussioner via PM med medlemmar här på vaken och bett dem om länkar så att jag kan läsa mer om vad de tror på? Är det därför jag sagt att jag är öppen till allt material som postas här? Är det därför jag frågat efter material angående CIA och Al-Qaeda?

Så för att vi motbevisar era påståenden om 911 så är vi på något sätt elakare? Eller vart vill du komma?

Har redan förklarat varför jag är här. Tycker du ska tagga ner dig lite och sluta med din otrevliga attetyd mot mig.

Posted on: 2008/8/19 23:25
/

See User information
"Detta inlägg säger ALLT om hur koncensus programmerad du är.
"jag hatar det ljugande kräket" skulle kunna komma ur precis vilken koncensus svensson som helst. Finns det ärligt talat ngn i Sverige el resten av övriga Europa för den delen som talar sig varma om Bush??
Han har ju blivit vår tids stora syndabock, det är ju varken pk el "trendigt" att uttala sig positivt om honom."

Så då skulle det vara OK om jag skrev en beunrande artikel om honom, irakkriget, tortyren och bortskaffande av konstitutionella rättigheter? (och beskyllde hans elaka kritiker för att vara med i
Al-quida konspirationen?

Och alla kritiker till mig skulle motas bort om de var oförskämda nog att kritisera mig eller påpeka att jag ljög?

"varför måste man blint hålla med allt som påstås bara för att det är sensationalistiskt?"
Detta var det dummaste jag hört. Tror du allvarligt talat att folk söker sig till vaken för att de gillar sensationsnyheter?"

Det verkar som många absolut inte alla) gör det, de påstår saker från sensationsblaskor och skumma websidor och tom nasseböcker, de svarar inte på kritik eller frågor och nu verkar det som att man skall motas bort också....

" Snälla! Är man sensationskåt är det ju bra mkt enklare att vända sig till valfri nyhetsblaska el slå på tvn..."

Där hittar du sällan sådant jag kritiserar, det är mer Weeky world news" eller salig "det är otroligt" eller vad den hette när den publicerades...

"Du är ny här läs igenom de senaste 3-4 årens inlägg på vaken innan du uttalar dig så dumt igen."

"har gjort det i de relevanta ämnena (är många som inte jag sysslar med)

"Personligen är jag här för att jag är trött på sådana som dig."
Folk som kritiserar förintelseförnekare, vill att naturläkemedel också skall testas för funktion, eller vill se bevis på konventionella medels livsfarlighet? (eller ogillar du att jag försvarar homosexuellas lika rättigheter?) eller att jag uttalar mig om rymdfart bara för att jag är utbildad i det?

"Jag är här för att jag vill ha genuin och obesudlad information."
SAMMA HÄR, och när man då ser lögner, felaktigheter och ovilja att besvara pinsamma frågor (som varför överlevande från förintelsen skulle ljuga om sorteringen arbetsföra/avrättning) så tycker jag att et är viktigt att påpeka dylikt!

"Jag är här för att jag är trött på ett ekonomiskt system som förslavar människor."

Säger inte emot, men et har jag aldrig sagt något om...

"Jag är här för att jag är trött på massmedias lögner/sensationsnyheter."

Samma här!

"Jag är här för att jag vill veta hur exakt av vilka och hur världen styrs och kunna utbyta tankar med människor som också vill förändra."
Också OK, det behövs dock att man reder ut ddirekta felaktigheter och lögner först, även om de tilltalade en
(nu är väl inte jag så mycket på politik, men det betyder inte att det är fel att göra så, första delen om man ska reda ut fel och rätta till är att kolla att man inte själv har fel, et blir så pinsamt sedan annars! (diskussion och läsa kritik är btill god hjälp!)

Posted on: 2008/8/19 23:27

See User information
Twoofer, tiden får väl utvisa vart du står och tycker.. Förhoppningsvis så är du inte lika förnekande och blind som zzzzzzzz på forumet, men som sagt tiden får utvisa..

Posted on: 2008/8/19 23:38

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Gab. skrev:

Samma här!

JASSÅÅÅ!!

Du tror ju UPPENBARLIGEN på all deras propaganda!!

Herre Gud!

Posted on: 2008/8/19 23:40

See User information
TeBe skrev:
Twoofer, tiden får väl utvisa vart du står och tycker.. Förhoppningsvis så är du inte lika förnekande och blind som zzzzzzzz på forumet, men som sagt tiden får utvisa..[/quote]

Fantastiskt, du använder inte namn när du förolämpar, utan utan förlitar dig på att det är ok om man förolämpar folk med illa dold "omskrivning" det var ju ädelt och vuxer av dig, men du tror inte det är bättre att svara på kritik istället?[quote]

Posted on: 2008/8/19 23:48

See User information
Till Bennybear...

"

JASSÅÅÅ!!

Herre Gud!"

Absolut inte, jag kollar upp kritik OCH kritik av kritiken (osv), i många fall ser man de vetenskapliga missarna kritikern gjort själv, eller ser vilka frågor han/hon "miissar" (som varför förintelseförnekare skulle ljuga om sorteringen arbetsföra/avrättnin)

Posted on: 2008/8/19 23:52

See User information
Quote:

Gab. skrev:
Till Bennybear...

"

JASSÅÅÅ!!

Herre Gud!"

Absolut inte, jag kollar upp kritik OCH kritik av kritiken (osv), i många fall ser man de vetenskapliga missarna kritikern gjort själv, eller ser vilka frågor han/hon "miissar" (som varför förintelseförnekare skulle ljuga om sorteringen arbetsföra/avrättnin)

Är det inte märkligt då att de revisionistiska historikerna ALDRIG får komma till tals i debatten i MS-medierna och att man fängslar de????

MS-medierna kör ju ständigt med: " Al-qaida-Usama Bin Lada"-lögnerna samt propagande FÖR dina "peer reviewade" giftmedel och skräckpropagande EMOT naturmedel samt den eviga indoktrineringen "6 miljoner Judar gasades ihjäl".

Även fast konventionella historiker reviderat den siffran med 2/3-delar redan.

Och du kallar dig KRITISK emot de Judekontrollerade MS-mediernas propaganda.

Du försvarar ju ALLA deras evighetsmantran!!!!!

Och det enda du antagligen har att komma med är "kritik" som kommer ifrån Elitens egna sponsrade forskningsrapporter.

Tillåt mig hånskratta åt din enfald och totala blindhet.

Posted on: 2008/8/20 0:02

See User information
Quote:

Gab. skrev:

"Så då skulle det vara OK om jag skrev en beunrande artikel om honom, irakkriget, tortyren och bortskaffande av konstitutionella rättigheter? (och beskyllde hans elaka kritiker för att vara med i
Al-quida konspirationen?
Och alla kritiker till mig skulle motas bort om de var oförskämda nog att kritisera mig eller påpeka att jag ljög?"

Kör på gosse! Du skulle definitivt få en väldig respekt från högern i USA, möjligtvis även tjäna en hacka.

"Det verkar som många absolut inte alla) gör det, de påstår saker från sensationsblaskor och skumma websidor och tom nasseböcker, de svarar inte på kritik eller frågor och nu verkar det som att man skall motas bort också...."

Tar inget ansvar för jönsar på forumet, enbart ansvar för mig själv.

"Där hittar du sällan sådant jag kritiserar, det är mer Weeky world news" eller salig "det är otroligt" eller vad den hette när den publicerades..."

Känner inte till dom.

"har gjort det i de relevanta ämnena (är många som inte jag sysslar med)"

Good for you.

"Folk som kritiserar förintelseförnekare, vill att naturläkemedel också skall testas för funktion, eller vill se bevis på konventionella medels livsfarlighet? (eller ogillar du att jag försvarar homosexuellas lika rättigheter?) eller att jag uttalar mig om rymdfart bara för att jag är utbildad i det?"

Så länge som du har en egen åsikt och inte bara slår på din förpgrogrammerade koncensus autopilot så ok.

"SAMMA HÄR, och när man då ser lögner, felaktigheter och ovilja att besvara pinsamma frågor (som varför överlevande från förintelsen skulle ljuga om sorteringen arbetsföra/avrättning) så tycker jag att et är viktigt att påpeka dylikt!"

Så länge som du har en egen åsikt och inte bara slår på din förpgrogrammerade koncensus autopilot så ok.

"Jag är här för att jag är trött på ett ekonomiskt system som förslavar människor."

"Samma här!"

Skeptisk, men tiden får väl utvisa...

"Jag är här för att jag vill veta hur exakt av vilka och hur världen styrs och kunna utbyta tankar med människor som också vill förändra."
Också OK, det behövs dock att man reder ut ddirekta felaktigheter och lögner först, även om de tilltalade en
(nu är väl inte jag så mycket på politik, men det betyder inte att det är fel att göra så, första delen om man ska reda ut fel och rätta till är att kolla att man inte själv har fel, et blir så pinsamt sedan annars! (diskussion och läsa kritik är btill god hjälp!)"

Du hade många stavfel här kan jag bara konstatera. Men för att återgå till ämnet felaktigheter och lögner. Hur konstaterar du vad som är en felaktighet el lögn? Vem/vilka/vad konsulterar du?
En uppslagsbok från Bonnier? Fox News? Svt? Bibeln?
Så du vill också förändra denna världen? El misstolkar jag ditt ok på denna punkten? Om jag inte gör det vad är det då du vill förändra?

Posted on: 2008/8/20 0:15

See User information
"Är det inte märkligt då att de revisionistiska historikerna ALDRIG får komma till tals i debatten i MS-medierna och att man fängslar de????"

jag har sett kreationism upprepade gånger (ofta oemotsagd) WTC-konspirationer förekommer då och då mm.

"MS-medierna kör ju ständigt med: " Al-qaida-Usama Bin Lada"-lögnerna samt propagande FÖR dina "peer reviewade" giftmedel"

Som insulin, penicilin och bromsmeiciner?
Det skulle vara roligare om alternativen OCKSÅ producerade dubbelblinda tester från oberoende testare...
(men usch, testa naturmediciner är ju mot alla möjligheter!)

" och skräckpropagande EMOT naturmedel"

Jag säger TESTA dom, inte att de är per definition fel (till skillnad pmot många här som anser att "vanliga" läkemedel per definition inte fungerar eller är dödliga och absolut inte fungerar!

(och påstå inte att det inte kommer drösvis med okritiskt uppskattande artiklar om naturmedel, läs lite tidningar vet jag!)....

"samt den eviga indoktrineringen "6 miljoner Judar gasades ihjä".

Jag frågade varför alla överlevande ljuger om sorteringen arbetsföra/avrättning, men jag kanske inte sagt det så du såg det?

"Även fast konventionella historiker reviderat den siffran med 2/3-delar redan."

Och jag har inte talat om det exakta antalet, bara att det är massor med aska (då får man v"veta" här att ugnarna (som askan kom från) inte existerade (vart fn. kommer benbitar och aska från då?)
Liksom som sagt var att alla överlevande tydligen ljuger...
(innan ddu startar igen, svara på det om varför alla överlevande ljög!)

"Och du kallar dig KRITISK emot de Judekontrollerade MS-mediernas propaganda."

Och du funderrar inte ens på det där med att alla övelevande måste ljuga för att dina kära förintelseförnekare skall ha sant?

(ah, "judekontrollerade", et är alltså den världdsomspännande judisk/zionistiska världssammansvärjningen du läser om i nasseböcker som tvingar alla överlevande (judar och alla andra grupper) att ljuga?)

"Du försvarar ju ALLA deras evighetsmantran!!!!!
"
Nej, jag påpekar saker (som att överlevande till sista man/kvinna/barn skulle ljuga, att meicin visst botar fiolk (penicilin tex) liksom att månlandningen inträffade och att homos har samma rättigheter som hetros. Du är välkommen att kkritisera det, men att bara säga att jag har fel för att jag inte håller med neonassar, eller tror på varje rubrik du hittar i glassiga tabloider är lite okritiskt av dig...

"Och det enda du antagligen har att komma med är "kritik" som kommer ifrån Elitens egna sponsrade forskningsrapporter."

(suck, alla som inte tycker som dig är inte "elit"däremot är et fel att förakta kunskap, du är välkommen att fråga saker på e forum jag trafikerar (helst utan förolämpningar även om många verkar ha svårt för det , men frågor är bättre!)

"Tillåt mig hånskratta åt din enfald och totala blindhet.[/quote]"

Visst, du har säkert rätt och all jordens vetenskap har fel, varför skall man behöva fråga om sådant när u VET att du har rätt och inte behöver läsa kritik?
Det är onekligen en enkel metod att lära sig saker på!

Posted on: 2008/8/20 0:23

See User information
"Folk som kritiserar förintelseförnekare, vill att naturläkemedel också skall testas för funktion, eller vill se bevis på konventionella medels livsfarlighet? (eller ogillar du att jag försvarar homosexuellas lika rättigheter?) eller att jag uttalar mig om rymdfart bara för att jag är utbildad i det?"

jag kontrollerar dylikt själv, det är som sagt var innanför mina intresseområden och kunskapssfär, det är oftast så att jag hittar dumheterna själv, speciellt i månlandning och medicin, samt evolutionskritik...

"SAMMA HÄR, och när man då ser lögner, felaktigheter och ovilja att besvara pinsamma frågor (som varför överlevande från förintelsen skulle ljuga om sorteringen arbetsföra/avrättning) så tycker jag att et är viktigt att påpeka dylikt!"

jag kontrollerar dylikt själv, det är som sagt var innanför mina intresseområden och kunskapssfär, det är oftast så att jag hittar dumheterna själv, speciellt i månlandning och medicin, samt evolutionskritik...

"Samma här!"

Skeptisk, men tiden får väl utvisa...

Skeptisk går faktiskt bägge hållen, man måste få vara skeptisk mot kritik också, speciellt när det är bevisbart felakktigt

(nu är väl inte jag så mycket på politik, men det betyder inte att det är fel att göra så, första delen om man ska reda ut fel och rätta till är att kolla att man inte själv har fel, et blir så pinsamt sedan annars! (diskussion och läsa kritik är btill god hjälp!)"
[b]

Du hade många stavfel här

(mitt tangentbord suger puckar efter att jag hälsat på det med pepsi light, bla. brukar "d" låsa sig i "off" läge då och då...
)

kan jag bara konstatera. Men för att återgå till ämnet felaktigheter och lögner. Hur konstaterar du vad som är en felaktighet el lögn?

Vetenskap (som i kritik mot "månprobleem" och "evolutionskritik"
logik (varför skall "naturmedicin" vara befriad frånrkoll? Varför skulle samtliga överlevande från förintelsen ljuga?). Rättvisa (varför skall homos behandlas annorlunda än hetros?)
till att börja med...
Kritik mot dessa ämnen går naturligtvis bra, även om jag föredrar konstruktiv dylik och inte "jag har rätt så du måste vara dum, bevis onödigt" som tyvärr verkar vara vanligt här när folk inte kan svara!

"Vem/vilka/vad konsulterar du?
En uppslagsbok från Bonnier?
föredrar encyclopedica brittanica, men detä är inte uppdaterat så ofta, jag använder mest facklitteratur (evolution och rymdutforskning) respektive logik (se förinytelseöverlevandes "lögner"

"Fox News?"

Fox noice? det där tar jag som en personlig förolämpning!

"Svt? "lokalnyheter och svenska nyheter, tyvärr är inte deras vetenskapsred. mycket att hurra för längre!

"Bibeln?"

inte i vetenskapsfrågor, det är den heller inte tänkt för hur ofta än kreationister påstår det (med 4k gammalt universum, diverse andra dumma vetenskapfel (som platt jord) mm. som följd.)
Bibeln är om moral, inte vetenskap!

"Så du vill också förändra denna världen? El misstolkar jag ditt ok på denna punkten?"
Absolut, men den blir inte bättre för att man kommer med fel och vägrar kolla (eller bemöta) kritik mot det!
Historien är full av revolutionärer som hade så fort att genomföra vad de ville att de inte kollade vad de införde vilket gav katastrofer och massdöd!

"Om jag inte gör det vad är det då du vill förändra?"

Tja, några saker...
Mera koll på politiker (det är ett hedersuppdrag inte en pengako), bättre läkemedelssystem än det nuvrande nedbantade ynkliga (som har börjat medföra minskad livslängd!) få bort det absoluta bottennivån i samhället (det är ynkligt vi har tiggare på gatorna igen i vårt land!), ökad satsning påvetenskap (det var en av orsakerna vi var stora förr!) Ökad kritik i skolsystemet (tokreligiösa och kreationistiska skolor skulle inte få betalt för att paja elever!)
Och mera kritiskt tänkande i utbildningen, ökad rymdsatsning och mer planering för framtiden hos regeringen (typ, betydligt längre än nästa mandatsperiod) lite mer ryggrad (förkasta tortyr ÄVEN om det är storebror USA som, står för den i den sk "frihetens" namn,) motarbetning av homofobi, rasism och nazism...
(information räcker, det skall dock göras mer än halhjärtat av okunniga lärare!)

Det var några, jag har många mer, men nu skall jag äta en sen burgare och sila för natten.... (diabetiker alltså!)

Posted on: 2008/8/20 0:51

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper