vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Rökning = hälsosamt?

See User information
självklart är det inte nyttigt att bruka tobak, men jag föredrar ändå det eftersom det ger mkt lycka i livet och jag gör ett MEDVETET val när jag väljer att bruka det. Något som inte är fallet med alla andra nwo gifter som fluor, aspartam etc som inte tillför något konstruktivit utan enbart bryter ned kroppen hos människor som får i sig skiten omedvetet.

Posted on: 2008/8/17 3:59
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
men det är ju ganska underligt att de vill bekämpa ciggarett rökningen, i form av rökförbud, höga priser och propaganda. Inte bara i sverige utan även i USA är det i vissa städer (stater?) förbjudet att röka inne på krogen/resturangen. Vill de inte att vi ska hålla populationen nere?. Eller är det dessa rökpauser som de förbannar sig på när folk stänger av bandet i fabriken för att ta ett bloss i någon minut. .. work work... work work..

Posted on: 2008/8/17 8:28
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kanske finns det snälla herrar o gummor också!

See User information
Quote:

BiReal skrev:
men det är ju ganska underligt att de vill bekämpa ciggarett rökningen, i form av rökförbud, höga priser och propaganda. Inte bara i sverige utan även i USA är det i vissa städer (stater?) förbjudet att röka inne på krogen/resturangen. Vill de inte att vi ska hålla populationen nere?. Eller är det dessa rökpauser som de förbannar sig på när folk stänger av bandet i fabriken för att ta ett bloss i någon minut. .. work work... work work..

Vad är det för konstigt me det? Att utsätta någon för cigarettrök är lika illa som att stå och kissa på någo, Tycker du att det ska vara tillåtet att pinka och skita varsonhelst på krogen?

Posted on: 2008/8/17 9:25

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Snusa är inte hälsosamt överhuvudtaget. DEt ända bra är att det sänker/höjer(mer basiskt) ph värdet i munnen och motverkar karies. Men att det är hälsosamt är bara double think och PR ifrån tobaks bolagen framförallt swedish match. DEt är mindre skadligt än rökning dock.

Det e som reklam för smör som berättar att det är bra för hjärtat att äta smör.

Eller reklam för en bil som säjer att det är det säkraste stället du kan vara på.

Men vem har sagt att det är hälsosamt? Ingen i denna tråden iaf

Posted on: 2008/8/17 11:03
/

See User information
Jag kan av egen erfarenhet saga att det ar jattenyttigt, rokte for 15 ar sedan, men borjade for 3 manader sedan igen, pga av svagt psyke och stress, skall dock slujta nu igen!

Men jag markte direkt att cigaretterna idag, ar mer beroendeframkallande an vad de var tidigare, man fastnade hart efter en enda cigg, och hostar gult slem pa mornarna, ta som tar lang tid att uppna, i vart fall har detta aldig skett tidigare, som det ar nu.

Tobaksbolagn har lyckats val, med att gora cigaretterna skadligare, och mer beroendeframkallande!

Posted on: 2008/8/17 16:47
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

BiReal skrev:

Vad är det för konstigt me det? Att utsätta någon för cigarettrök är lika illa som att stå och kissa på någo, Tycker du att det ska vara tillåtet att pinka och skita varsonhelst på krogen?

Han har ju uppenbarligen en poäng med att det iaf går stick i stäv med nwos agenda att med diskreta metoder reducera populationen.

Posted on: 2008/8/17 17:44

Edited by jonte on 2008/8/17 17:59:18
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Man kan ju se det så också att det är konstigt att inte heroin är lagligt i hela världen också eftersom det är lätt att överdosera och dö av. Det finns mycket mer som skulle kunna vara lagligt om det ända målet vore att minska befolkningen, så att göra det olagligt att röka på krogen och höja priserna ger ju igentligen bara en bild av att systemet vill folket väl, vilket i sin tur vinner folkets förtroende.

Posted on: 2008/8/17 20:11
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

jonte skrev:
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

BiReal skrev:

Han har ju uppenbarligen en poäng med att det iaf går stick i stäv med nwos agenda att med diskreta metoder reducera populationen.

Det enda som ar uppenbart ar att du inte ser elitens poang, men det betyder in te att det inte finns en poang.

Rokning dodar inte bara rokaren, det dodar aven virus och bakterier.

Rokning dodar i snitt en patient pa 40 ar, kanske
fagelinfluensa skall doda oss inom kans 10 dagar.

Formodligen ar fagelinfluensaviruset en genetisk deformitet, (forkylningsvirus som ar "vilda" klarar detta galant) som inte kan angripa lungorna, genom den sorja av sot tjara och andra saker som ciggen bidrar med, for att ta kal pa sa manga som mojligt, forsoker man fa folk att sluta med denna "livlina' som det faktiskt kan vara, om du inser hur det funkar.

Tro inte att eliten gor ett enda smack, om de inte har planerat detta, de har knappt tid med allt de planerar, sa nagra goda garningar, skulle inte jag tro att de gor, se bara bill gates, han ar snall, sjanker kvicksilvervacciner till fattiga i afrika, det ar val bra?

Nar de foder de hungriga gors detta med genmoidifierad majs, som gor kreatur oformogna att skaffa barn.

Givmildhet in my ass, manen ar en ost!

Posted on: 2008/8/18 16:07
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Att röka är som att suga på en illuminati snopp. Lägg ner skiten!!

Posted on: 2008/8/19 10:43

Anonym
Quote:

Don_juan skrev:
Att röka är som att suga på en illuminati snopp. Lägg ner skiten!!

ooops... nu kommer det fram.
Du var då insatt...

See User information
Quote:
ooops... nu kommer det fram.
Du var då insatt...

nej vill såklart inte att någon pinkar på mig, men "själv" störs jag inte speciellt mycket av att någon röker i min närhet och jämför inte det med att någon står och urinerar på mig, en rökare ska få röka ifall det är deras vilja.
Dock tycker jag det är underligt att de är så måna om folkhälsan speciellt när tobaksbolagen är ganska mäktiga.

Posted on: 2008/8/19 21:19
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Min farsa har rökt i över 40 år och lever fortfarande, det är fan ett under. Men hans hälsa är knappast på topp. Tror han kommer dö minst 10-15 år i förtid Jag tål inte ens rök lukt... tar jag ett bloss så spyr jag nästan:)

Att man inte bör röka borde ni fatta här på vaken. Rök hör inte hemma i lungorna så enkelt är det. Vi människor är inte skapta att andas in rök, var fan det en innehåller.

Det finns både goda och onda inom hälso industrin precis som allt annat här i världen. Vi har business folk som hittar på produkter bara för att tjäna pengar och inte forskar till räckligt inom dem släpper skiten lös, där även dom som ska kontrollera produkterna är av samma agenda så blir det trubbel.

Posted on: 2008/8/20 10:24

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper