vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Köp det, så sover du säkert gott.
Det finns förklaringar på allt så att det ska passa etablissemanget. Men med en annan ingångspunkt så hade NIST dragit fram andra slutsater. Hade de t.ex. förutsatt att bygganden rasade pga. sprängning så hade de tagit fram det också, finns liksom massor med saker som tyder på det och inget av dessa spår har NIST följt. De ger etablissemanget det som beställs av dem, svårare är det inte.

Återigen, NIST undersökte ju sprängteorin. De förklarar även varför den inte håller i sin webcast samt i en annan video på sin hemsida. De förklarar hur explosionen av endast en liten bomb skulle framkallat en extrem ljudvåg, något som inte registerades.

De förklarar även varför therm*te inte skulle kunna ha använts.

Har du verkligen sett hela webcasten? Det verkar inte så

Du har fortfarande inte lyckats peka på ett fel med NISTs rapport.

Posted on: 2008/8/23 14:21
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Ok, effekterna av stålets egenskaper var helt okända fram tills nu. Forskarna visste om, men tog inte någon hänsyn till dem. De byggde skyskrapor utan att ta hänsyn till att det var stål de byggde med.

Du har delvis rätt. Fenomenet "thermal expansion" (stavning?) var ej kännt sen tidigare. Självklart var stålets egenskaper kända, men att stålet kunde orsaka en sådan kollaps visste man antagligen inte om. Det är lätt att i efterhand säga att det är självklart att något kan ske.

Sen berodde inte kollapsen enbart på att stålet expanderade. Det berodde även på att golven var osymentriska, något som inte alla byggnaders golv är. Det är ju själva kombinationen av olika faktorer som framkallade detta nya fenomen. Det handlar alltså återigen inte om att man inte kände till stålets egenskaper.

Hur som helst, kommer inte någon att kunna förklara HUR huset kollapserade så fort.

ÄVEN om man acceptera NIST rapport om hur varma det brann, då förklara det inte hur RESTAN av byggnaden kollapserade.

WTC7 var viktig för hela Lower Manhatten, den var OVERENGINEERED och hade en El Station under den, osv.

Förklaring är enkelt, och det är DÄRFÖR NIST och FEMA kommer alltid att inte kan förklara hastigheten när den rasade ner till marken.

Om det hade ett stort hål i mitten eller delsvis kollapserade, fine, men inte helan. WTC 6 och 5 kollapserade inte, även om de brann våldsamt.

Det är svårt för NIST att kunna förklara det primära, och därför gör de inte det, precis som Warren Komission och andra cover-ups. Magic Bullet theory.... yeah right.

Hela 9-11 var bara slump eller hur? ; )

Vilken slump då! Fantastiskt!

Och bara 3 gånger på samma dag!

Att fastnar med sekondära detaljer är ett bra sätt att kasta bort tid.

Architects and Engineers for 911 truth along with Patriots for 911 truth is MORE than enough for all reasonable intelligent free thinking individuals with their minds open enough to understand the NIST / GOVERNMENT lies and cover-ups.

Either you believe Governments and people in them can and have lied and broken the law or you dont.

If you do, you CLEARY see the overwhelming evidence if ONLY in the speed and totality of the collapses and the lack of explaination.

Yes there are cowards in the world, in all professions, and for various reasons, mostly FEAR, they stay silent.

Its a proven scientific sociological fact that people conform and listen to AUTHORITY.

The heroes like Cage that have come forth, in spite of a HUGE government media black-out and without much support and resources, with much to loose both socially and professionally are commended. Period.

Just because you do not believe in conspiracies doesnt mean they do NOT exist. Just because you ALWAYS trust the Government does not mean you are right.

Sure its easy to pick at the few and growing numbers of people who work hard investigating the most mishandled and corrupted of all crimes in modern history, and I am sure it makes you feel worthy in some way.

I suspect you and others of your opinion do not have alot going for you in your lives, or maybe have a hard time accepting such ideas of such corruption.

Its quite simple, really:

The War on Terror kills and harms children and therefore wrong.

Go ahead and justify that morally and expose your immoral servitude to us all.

M

Posted on: 2008/8/23 14:28
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har sett den, men tydligen nonchalerar NIST en hel del vittesmål, ljudupptagningar osv... som säger motsatsen. NIST valde att nonchalera dessa av någon anledning. De säger ocksa att de tog hänsyn till vittnesmål osv.. men tydligen de av etablissemanget utvalda vittnesmålen som alltid.

Posted on: 2008/8/23 14:33

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har sett den, men tydligen nonchalerar NIST en hel del vittesmål, ljudupptagningar osv... som säger motsatsen. NIST valde att nonchalera dessa av någon anledning. Vad säger det om NIST egentligen?

Vilka vittnesmål ignorerade dom? Och hur vet du detta?

Svar till The Lorax:

Tiden det tog att rasa beror på vad man menar. NIST räknar med när "Eastern Pennhouse" börjar rasa. Det rasat är inte lika synligt som själva globala kollapsen man ser på video, men det är där kollapsen börjar. Detta ignorerar konspirationsteoretiker rätt ofta.

Jo, det förklarar det visst. Har du sett deras webcast? Där förklarar de precis hur byggnaden kunde rasa p.g.a. endast lokala försvagningar i konstruktionen.

Du kan inte göra en sådan simpel jämförelse som att säga "5an och 6an rasade inte". Alla byggnader har en unik konstruktion och som du mycket väl vet så var konstruktionen av 7an inte den samma som 5an och 6an.

Förstår inte vad du menar med att de inte förklarar det primära. Deras uppgift var att förklara varför 7an kollapsade, vilket de även gjort.

Resten hör inte till NIST-rapporten specifikt och därför tänker jag inte svara på det. Detta handlar om rapporten om byggnad 7, inte 9/11 i helthet.

Posted on: 2008/8/23 14:41
/

See User information
Ja, det finns ganska många vittnesmål som säger att de tydligt hörde bomber. Hade de kört på deras linje så hade naturligtvis slutresultatet blivit annorlunda.

Sen har vi ju Steven Jones och FEMA,s fynd som också måste nonchaleras för att dra en NISTisk slutsats. Jag tror inte Steven Jones ljuger, mest pga. att han riskerar döden för att gå emot etablissemanget. NIST kan mycket väl ljuga om precis vad som helst eftersom de inte behöver riskera någonting.
Skulle NIST kört "controlled demolition- teorin" så hade blivit avstängda och någon annan fått uppdraget istället.

Posted on: 2008/8/23 14:49

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Ja, det finns ganska många vittnesmål som säger att de tydligt hörde bomber. Hade de kört på deras linje så hade naturligtvis slutresultatet blivit annorlunda.

Sen har vi ju Steven Jones och FEMA,s fynd som också måste nonchaleras för att dra en NISTisk slutsats. Jag tror inte Steven Jones ljuger, mest pga. att han riskerar döden för att gå emot etablissemanget. NIST kan mycket väl ljuga om precis vad som helst eftersom de inte behöver riskera någonting.
Skulle NIST kört "controlled demolition- teorin" så hade blivit avstängda och någon annan fått uppdraget istället.

Nej, vittnesmålen säger inte att de tydligt hörde bomber. De säger att det LÄT som bomber och det är en väldig skillnad. Du får även ha i åtanke att de flesta personen nog inte kan höra skillnad på en bombexplosion och en annan explosion, och det bästa sättet att förklara ett explosivt ljud är att säga att det lät som en bomb.

I webcasten nämns Steven Jones fynd av en person bland åskådarna. För övrigt så har jag för mig att Steven Jones hittade ämnen som ingår i therm*te. Det var dock inga ämnen som är unikt för therm*te, alltså kan du inte dra slutsatsen av att det var therm*te han hittade.

Hur vet du att han riskerar döden?

Du säger att NIST ljuger, men du har inte kommit fram till vad i deras slutsats som är fel. Det är lätt att säga något som du gör, men för att föra en diskussion räcker det inte. Det gäller att du kommer med argument som stödjer din teori.

Att NIST skulle bli "avstängda" är även det en teori från din sida och är väldigt enkelt att säga även det, bara för att det passar in i vad du tror hände.

Posted on: 2008/8/23 15:04
/

See User information
Quote:

Svar till The Lorax:

Tiden det tog att rasa beror på vad man menar. NIST räknar med när "Eastern Pennhouse" börjar rasa. Det rasat är inte lika synligt som själva globala kollapsen man ser på video, men det är där kollapsen börjar. Detta ignorerar konspirationsteoretiker rätt ofta.

Jo, det förklarar det visst. Har du sett deras webcast? Där förklarar de precis hur byggnaden kunde rasa p.g.a. endast lokala försvagningar i konstruktionen.

Du kan inte göra en sådan simpel jämförelse som att säga "5an och 6an rasade inte". Alla byggnader har en unik konstruktion och som du mycket väl vet så var konstruktionen av 7an inte den samma som 5an och 6an.

Förstår inte vad du menar med att de inte förklarar det primära. Deras uppgift var att förklara varför 7an kollapsade, vilket de även gjort.

Resten hör inte till NIST-rapporten specifikt och därför tänker jag inte svara på det. Detta handlar om rapporten om byggnad 7, inte 9/11 i helthet.

Exactly, SOMEHOW the very laws of phisics were suspended on that day.

Just because someone EXPLAINS something does not make it the truth (Or TWOOF in your case )

Nist didnt explain the PRIMARY factors of HOW.

They never will and they cannot.

Their theories are simply COINCIDENCES.

For ex:

WTC 7’s collapse, viewed from the exterior (most videos were taken from the north), did appear to fall almost uniformly as a single unit. This occurred because the interior failures that took place did not cause the exterior framing to fail until the final stages of the building collapse. The interior floor framing and columns collapsed downward and pulled away from the exterior frame. There were clues that internal damage was taking place, prior to the downward movement of the exterior frame, such as when the east penthouse fell downward into the building and windows broke out on the north face at the ends of the building core. The symmetric appearance of the downward fall of the WTC 7 was primarily due to the greater stiffness and strength of its exterior frame relative to the interior framing.

NIST can’t have it both ways. If the exterior frame was so stiff and strong, then it should have stopped the collapse, or - at the very least - we would have seen a bowing effect where tremendous opposing forces were battling each other for dominance in determining the direction of the fall.

In real life, the thick structural beams and “stiff [and strong]” exterior frame used in the building should have quickly stopped any partial collapse, unless the support columns were all blown. At the very worst, we should see a 1 or 2 floor partial collapse.

Oh you just gotta love the info here which you can DEBUNK with all the other FLAT earthers:

http://www.prisonplanet.com/debunking ... ing-fish-in-a-barrel.html

Posted on: 2008/8/23 15:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Huh, where did I say the the laws of physics were suspended?

Yes, they did explain the primary factors. You would have understood that if you actually had watched their presentation, which I doubt you have if you make such a comment.

You cites a prisonplanet article. Then I wonder, is the author of that article intitled to expertises in every area surrounding building 7? You need to have experties in relevant areas to make a such a jugement as the author does.

Posted on: 2008/8/23 16:11
/

See User information
Den högt bildade Fader Fader MAO TZE Dong har förklarat det viktigaste faktorena som samhället måste organiseras efter som kan skapa välfärd för Kinas folk!

MAO tycker MAO vet MAO anser.
-----------------------------

Twoofer!

ÄR NIST din Gud, eller?

Du resonerar PRECIS som en troende MAoist!

Posted on: 2008/8/23 19:38

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Den högt bildade Fader Fader MAO TZE Dong har förklarat det viktigaste faktorena som samhället måste organiseras efter som kan skapa välfärd för Kinas folk!

MAO tycker MAO vet MAO anser.
-----------------------------

Twoofer!

ÄR NIST din Gud, eller?

Du resonerar PRECIS som en troende MAoist!

Det är hemskt vad folk är barnsliga här...Kom med något seriöst istället.

Posted on: 2008/8/23 19:40
/

See User information
Vilka tokigheter ÄN NIIST anser håller du ju med!!!

Finns det något NIST anser som du INTE håller med????

Posted on: 2008/8/23 19:53

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Lite konstigt formulerad fråga. Eftersom jag själv inte är expert måste jag ju lita på någon/några experter och hitils är NIST de som lyckats redovisa ett resultat som inte blivit debunkat.

Att de skriver om tokigheter får du gärna förklara, för jag antar att du faktiskt vet vad du snackar om och faktiskt kan presentera lite argument för att NIST snackar strunt.

Posted on: 2008/8/23 19:56
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Lite konstigt formulerad fråga. Eftersom jag själv inte är expert måste jag ju lita på någon/några experter och hitils är NIST de som lyckats redovisa ett resultat som inte blivit debunkat.

Du VET alltså INGENTING så du tror då blint på NIST eftersom den okunnige Twoofer inte kan tro annat än på de av Eliten utvalda "oberoende" "Experterna".

MAO har sagt så, och då är det så!

Du kan alltså inte TÄNKA själv.

Det förklarar ju saken.

Det finna massvis med Debunkade bevis och argument bl.a på denna sidan som publicerats under flera års tid, som du Uppenbarligen inte kan eller VILL förstå.

Quote:
Att de skriver om tokigheter får du gärna förklara, för jag antar att du faktiskt vet vad du snackar om och faktiskt kan presentera lite argument för att NIST snackar strunt.

Det finns MASSVIS med argument och bevis som under flera års tid presenterats bl.a på denna sidan.

Gå hem och studera INNAN du uttalar dig.

Posted on: 2008/8/23 20:02

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Du VET alltså INGENTING så du tror då blint på NIST eftersom den okunnige Twoofer inte kan tro annat än på de av Eliten utvalda "oberoende" "Experterna".

MAO har sagt så, och då är det så!

Du kan alltså inte TÄNKA själv.

Det förklarar ju saken.

Det finna massvis med Debunkade bevis och argument bl.a på denna sidan som publicerats under flera års tid, som du Uppenbarligen inte kan eller VILL förstå.

Quote:

Det finns MASSVIS med argument och bevis som under flera års tid presenterats bl.a på denna sidan.

Gå hem och studera INNAN du uttalar dig.

Du är ju ett skämt.

För det första är du extremt dålig på att debattera.

För det andra kan du sluta med att anta saker. När sa jag att jag tror blint på NIST? Jag sa att jag tycker deras resultat är det som håller, inget annat. Du tror bevisligen blint på de som säger emot NIST så du är minst lika patetisk som du säger att jag är.

Jag kan visst tänka själv, något som jag dock tvekar på att vissa andra här inne faktiskt kan...

Jag efterfrågade inte dessa "massvis med bevis". Det jag efterfrågar är HÅLLBARA argument, något som du inte kan hitta. Men visst, ifall du vill visa att jag har fel är det ju bara att visa på vilka punkter.

Du har återigen ingen aning om vem jag är och hur jag tänker och du vet inte hur mycket/lite jag har studerat inom detta område. Så sluta med personangreppen och bete dig lite mer rationellt så kanske vi kan ha en diskussion.

Posted on: 2008/8/23 20:14
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

För det första är du extremt dålig på att debattera.

För det andra kan du sluta med att anta saker. När sa jag att jag tror blint på NIST? Jag sa att jag tycker deras resultat är det som håller, inget annat. Du tror bevisligen blint på de som säger emot NIST så du är minst lika patetisk som du säger att jag är.

Du TYCKER att deras resultat håller.

Du tycker tydligen att deras uppdragsgivare och kontrollörer i den Sioniststyrda Bush-administrationen som gång på gång på gång på gång ljugit mänskligheten i rätt i ögonen OCKSÅ är trovärdig, eftersom du tror blint på deras springpojkar i NIST.

Quote:
Jag kan visst tänka själv, något som jag dock tvekar på att vissa andra här inne faktiskt kan...

Det har du inte visat ÄN.

Du rapar ju bara upp vad satanistelitens papegojor och springpojkar TYCKER, ANSER och TROR.

Jag har i alla fall lärt mig genom åren att INTE lita på vad upprepade lögnare säger och anser.

"Du lär känna träder genom dess frukter" - som en vis man sade en gång i tiden.

Quote:
Jag efterfrågade inte dessa "massvis med bevis". Det jag efterfrågar är HÅLLBARA argument, något som du inte kan hitta. Men visst, ifall du vill visa att jag har fel är det ju bara att visa på vilka punkter.

Som sagt sätt igång att studera det material som finns bl.a på denna sidan flera år tillbaka in tiden

Quote:
Du har återigen ingen aning om vem jag är och hur jag tänker och du vet inte hur mycket/lite jag har studerat inom detta område. Så sluta med personangreppen och bete dig lite mer rationellt så kanske vi kan ha en diskussion.

"I Framtiden kommer västerlänningarna TRO att de tankar han bär på är hans egna, utan att förstå att det är VÅRA tankar och värderingar som Vi med våra Psykopolitiska metoder genom framförallt våran kontroll över medierna och skolväsendet vi indoktrinerat de med ".

- Sagt av KGB´s förste chef Beria 1936.

OCH liknande tankar med samma innebörd av Elitpojkarna Zbiegew Brezinki och Bertrand Russel bl.a.

VEM har störst makt att påverka dina sinnen och tankar?

En obetydlig sida som vaken.se ELLER ett system som finasierats med miljardtals med Dollar av en liten klick höga frimurare och Bankhus med en uttalad agenda att hjärntvätta dig ifrån vaggan till graven???

VEMS och VILKAS idéer och tankar bär DU på?

DU påstår att det är dina egna ÄVEN fast du uppenbarligen tror på Alla tankar och resonemang som Eliten skapat genom dess medier.

Posted on: 2008/8/23 21:15

See User information
Tänker inte svara på inlägget då det inte har med NISTs rapport att göra, mer än att påpeka dess "styrda" organisation. Läs vad detta ämnet handlar om innan du börjar svammla.

För övrigt, riktigt lågt att ta till personangrepp.

Posted on: 2008/8/23 21:18
/

See User information
Om man inte förstår vad makt innebär och hur makten hela tiden genom historien fått människor att anamma deras värlsuppfattning genom manipulering, indoktrinering så är det säkert svårt att ifrågasätta makten och dess "springpojkar". Att ens ta NIST rapport på allvar tyder på en ganska allvarlig brist på både självkännedom och en förmåga till att dra helt egna objektiva slutsater. Inte för att den som motsäger etablissemanget behöver ha rätt, men det är bra mycket troligare än att dess "springpojkar" ska ha det.

Jo, de som går emot etablissemanget blir konstant mördade. JFK, MLK och en hel del forskare, FBI-agenter, CIA-agenter som öppnar käften brukar mördas. Slump?

Jag har även hört flera vittnesmål som tydligt förklarar att var just bomber eller explosioner de hörde.

Posted on: 2008/8/23 21:29

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Om man inte förstår vad makt innebär och hur makten hela tiden genom historien fått människor att anamma deras värlsuppfattning genom manipulering, indoktrinering så är det säkert svårt att ifrågasätta makten och dess "springpojkar". Att ens ta NIST rapport på allvar tyder på en ganska allvarlig brist på både självkännedom och en förmåga till att dra helt egna objektiva slutsater. Inte för att den som motsäger etablissemanget behöver ha rätt, men det är bra mycket troligare än att dess "springpojkar" ska ha det.

Jo, de som går emot etablissemanget blir konstant mördade. JFK, MLK och en hel del forskare, FBI-agenter, CIA-agenter som öppnar käften brukar mördas. Slump?

Sluta förstöra tråden. Denna tråden handlar ENDAST om rapporten om 7:an. Om du vill kritisera rapporen, fine by me, men dra inte samma gamla mantra i denna tråden. Är det för mycket att kräva? Du inser också att om du säger att NIST är fel så ska du fan kunna bevisa detta annars betyder inte dina ord ett skit.

Posted on: 2008/8/23 21:34
/

See User information
Vem kan bevisa vad? Helt omöjligt både för dig och mig eller någon annan. Antingen tror man på skiten eller också inte.

Förstår man inte ett skeendes förutsättningarna är det helt omöjligt att dra en enda rätt slutsats. Det går inte och ta en händelse och frikoppla den från andra händelser eftersom alla händelser som sker på vår jord hör ihop.

Posted on: 2008/8/23 21:39

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Lite konstigt formulerad fråga. Eftersom jag själv inte är expert måste jag ju lita på någon/några experter och hitils är NIST ...

Sluta förstöra tråden. Denna tråden handlar ENDAST om rapporten om 7:an. Om du vill kritisera rapporen, fine by me, men dra inte samma gamla mantra i denna tråden. Är det för mycket att kräva? Du inser också att om du säger att NIST är fel så ska du fan kunna bevisa detta annars betyder inte dina ord ett skit.

HUR f-n skall man kunna diskutera med nån som själv säger att han inte VET något om ämnet han vill diskutera????

HUR skall man kunna diskutera med nån som inte fattar att saker och ting hänger i hop i samhället och i historien??

ORSAK och VERKAN. Ringer det någon klocka???

HUR skall man kunna diskutera med nån som stirrar blint på enstaka saker som han själv säger att han inte vet något om??????

Posted on: 2008/8/23 21:39

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vem kan bevisa vad? Helt omöjligt både för dig och mig eller någon annan. Antingen tror man på skiten eller också inte.

Ja men om du säger att det finns en anledning att inte tro på rapporten får du ju säga varför, ellerhur? Vad i deras förklaring är fel och varför?

Posted on: 2008/8/23 21:40
/

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

HUR f-n skall man kunna diskutera med nån som själv säger att han inte VET något om ämnet han vill diskutera????

HUR skall man kunna diskutera med nån som inte fattar att saker och ting hänger i hop i samhället och i historien??

ORSAK och VERKAN. Ringer det någon klocka???

HUR skall man kunna diskutera med nån som stirrar blint på enstaka saker som han själv säger att han inte vet något om??????

Du ljuger som en mytoman. Jag sa att jag inte har expertisen att uttala mig inom relevanta områden. Detta tycks ju dock inte du förstå varför jag säger, vilket är lite roligt.

I denna tråden diskuteras NISTs rapport om byggnad 7. Jag trodde faktiskt att man var tvungen att kunna läsa för att ens posta här.

Och resten är bara trams. Kul att diskutera med dig.

Posted on: 2008/8/23 21:43
/

See User information
Quote:
Vad i deras förklaring är fel och varför?

Hur ska någon som inte är expert kunna påsta att de vet? Kan du? Vi får lita på expertis som vi tycker är trovärdiga. Anser du t.ex. NIST vara trovärdiga då de står på samma sida som en korrumperad och lögnaktig regim? Jag litar inte på lögnare och kommer aldrig att lita på dess springpojkar som kommer med nya sanningar heller.

Posted on: 2008/8/23 21:50

See User information
I den här tråden på JREF forum listas ett antal tänkbara invändningar som truthers kan tänkas ha på NIST:s WTC7-undersökning.
Då sådana än så länge har lyst med sin frånvaro i den här tråden tänkte jag att ni kanske behöver lite hjälp på traven...

http://forums.randi.org/showthread.php?t=121626
Quote:
1) NIST says: The investigators didn't look at actual steel samples from WTC 7. Steel samples were removed from the site before the NIST investigation began.

Truthers will say: They didn't even test a single steel sample from WTC 7. It was all shipped away. How can any serious investigation be conducted without even looking at the steel. They cannot rule out the use of explosives/thermite.

2) NIST says: Even without the structural damage due to debris impact, WTC 7 would have collapsed in fires similar to those that occurred on Sept. 11, 2001.

Truthers will say: How is it possible, no other high-rises have collapsed in fires before or since?

3) NIST says: Only the fires on some of the lower floors—7 through 9 and 11 through 13—burned out of control. These lower-floor fires—which spread and grew because the water supply to the automatic sprinkler system for these floors had failed—were similar to building fires experienced in other tall buildings.

Truthers will say: The building was not totally engulfed in flames, the out-of-control fires were limited to only a few floors. It had fires similar to other tall building fires. It should not have collapsed, they will say.

4) NIST says: WTC 7 did not enter free fall. According to NIST analysis of WTC 7 video, the building collapsed 18 stories in 5.3 seconds.

Truthers will say: What are they talking about. The entire building frame collapsed at 6.5 seconds, which is pretty much free fall. The structure below offered no resistance at all.

5) NIST says: For the building to have been prepared for intentional demolition, walls and/or column enclosures and fireproofing would have to be removed and replaced without being detected. Preparing a column includes steps such as cutting sections with torches, which produces noxious and odorous fumes. Intentional demolition usually requires applying explosive charges to most, if not all, interior columns, not just one or a limited set of columns in a building.

Truthers will say: They had access, there were government agencies. They could only have put charges/thermite on one or a couple of columns. That's an easy trick to those who have access.

6) NIST says: NIST has looked at the application and use of thermite and has determined that its use to sever columns in WTC 7 on 9/11/01 was unlikely ...snip... It is unlikely that 100 lbs. of thermite, or more, could have been carried into WTC 7 and placed around columns without being detected.

Truthers will say: Unlikely. They can't even entirely rule out the possibility. They did not even test a single piece of steel. Steven Jones has bla bla...

7) NIST says: The highest steel column temperatures in WTC 7 only reached an estimated 300 degrees C (570 degrees F).

Truthers will say: It's ridicilous to claim that these steel column temperatures could do anything to a building. Temperatures much higher were measured under the pile. NIST is lying about the temperatures.

Posted on: 2008/8/23 21:52

« 1 (2) 3 4 5 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper