vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Astral projektion
I c:a 10 års tid har jag fått "drabbats" av sömnparalysering, ett tillstånd som infaller precis innan man somnar. Kroppen gör sig redo för sömn och avslappning. Dom flesta människor känner aldrig av paralyseringen vilket har till uppgift att hålla kroppen stilla under drömcykeln. Det enda som "funkar" då är ögonen och stämbanden och det är med dom man får försöka väcka sig själv med, för det är ingen trevlig känsla. Hur som helst, i början när det här startade för mig, runt -96, så kunde jag inte väcka mig själv från paralyseringen för jag hade inte lärt mig det ännu. När jag hade legat där paralyserad ett tag (men med fullt medvetade) så hoppade fas 2 in. Jag började höra massor med ljud. Höga ljud, som skulle ha väckt vem som helst. Vattenljud, forsar och spolande kranar o.s.v. Sen kommer fas 3 och hela kroppen börjar vibrera, det känns som om kroppen ändrar position. Ibland känns det som om benen står rakt upp och huvudet ner, fastän jag ligger platt på rygg i sägen. Det är en trevlig känsla men rädslan för fas 4 gör att man försöker väcka sig själv till varje pris. Egentligen finns det inget att vara rädd för, men så tänker man inte då. Då undrar ni kanske var fas 4 innebär?..Det är en total ut ur kroppen upplevelse, eller astral projektion och är ganska otäckt faktiskt. Man kan navigera (flyga omkring) i 3D rummet, genom väggar/tak o.s.v med ett 360 gr synfält. Man ser allt, höger, vänster, fram, bak, up, ner på en gång. Det man ser stämmer nödvändigtvis inte med verkligheten. Föremål ändrar plats, soffan kan stå på andra sidan rummet o.s.v, men själva planlösningen stämmer alltid. Det här kan bero på att dom sakerna en gång i tiden stått där, fast inte längre. Man kan även träffa på andra mer eller mindre trevliga väsen där, men jag tror att det har att göra med personen i fråga och hur man är som person..Jag försöker att hålla mig därifrån så gott det går, även om jag inte har några problem att försätta mig i det tillståndet.

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Astral projektion

See User information
Känner du till websidan www.soultravel.nu?

Du gör det nu iallafall.

Alfred

Posted on: 2005/9/2 10:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag såg ett program på Tv4 + (det okända) där redaktören till Soultravel.nu var med, plus en psykolog. Det som diskuterades var i alla fall just Astral Projektion.
De gjorde ett litet experiment. En stark känslomässig bild placerades i ett låst rum utan fönster. Sedan skulle han redaktören (Torbjörn Sassersson) försöka ta reda på vad bilden visade genom att lämna kroppen. Det märkliga var att han lyckades finna rätt bild. Psykologen tvivlade och de enades om att göra ett större test som kunde överträffa slumpen.

En annan grej som är intressant som också finns att läsa om på soultravel.nu är Lucid Dreaming (klardrömande).

Posted on: 2005/9/2 23:13

See User information

Astralprojektion är en helt normal grej och inträffar varje natt när vi sover. Det är bara det att vi har mer eller mindre bortfallet minne av att det sker. Vi lever i ett multidimensionellt universum
och den fysiska dimensionen är bara en av dessa.

Jag kan rekommendera Robert Bruce bok "Astral Dynamics",
klart bästa boken jag läst i ämnet.

Har själv hålt på med medveten Astral Projektion i över ett
halvår.

Vill du bevisa för dig själv att det finns liv efter döden?
Det kan man bland annat göra genom att projicera ut i realtidsdimensionen. Du är inte bara din fysiska kropp.

Nära-döden forskning har också visat detta.

Posted on: 2006/1/2 17:28

Anonym

***************RADERAT AV GRÅINGARNA & ILLUMINATI*****

See User information
Hur gick det för dig secreteye? Jag har den boken och sysslade lite med att försöka få koll på det i somras, men det gick sådär. Sedan fick jag en spontan-obe under hösten som var rätt flippad. Funderar på att ta upp det igen.

Posted on: 2006/3/7 23:32

See User information

Roligt att du fick åtminstone en spontan OBE men du ska
inte ge upp!

För mig går det över förväntan nu... Energihöjning med hjälp
av New Energy Ways kombinerat med meditation har öppnat
upp en helt ny värld för mig. Mitt liv och jag är förändrad i
grunden. Värdet av meditation och energihöjning kan inte
poängteras tydligt nog om man vill utforska andra världar.
Tekniken för att ta sig ur kroppen är sekundär.

Och jag måste nämna DRÖMMAR. Man kan lära sig hur mycket
som helst om sig själv.

Lycka till!

Posted on: 2006/3/9 12:25

Anonym
För de som verkligen vill resa till andevärlden kan ju prova Ayahuasca under ordnade former.
Men för de mer måttliga och diskreta som inte vågar sig på Ayahuasca, kan prova på att kombinera meditation med svampstuvning... det funkar bra.

See User information

Jadu!

Jag måste erkänna att jag är sugen på de där
röda vitprickiga svamparna som växer i skogen.

Men jag tror inte det är så värst klokt egentligen.

Posted on: 2006/3/9 12:49

Anonym
Hehehe...nä det är inte dom där röda med vita prickar,...det är dom små som växer på välgödslade gräsmattor, eller på kobajs jag talar om...dom e fina dom...

See User information

Aha, åhå!

Nå, vad kallas de gode då?

Och hur ser de ut?

Posted on: 2006/3/9 15:00

See User information
Jag hade nog för dåligt tålamod när jag började med det där, jag ville att det skulle funka när jag försökte efter att ha övat skillsen ;)
Jag lyckades komma in i transstadiet och ögonlocken började fladdra och jag upplevde lite skumma grejer i kroppen, men har inget minne av att ha tagit mig ur den direkt.

Jag höll på och grejade med lucid dreaming men det gick inte heller sådär super.. jag fick några spontana men dom på beställning funkade inte direkt, höll på med reality checks och drömdagbok och sånt.

Hur menar du att man lär sig mycket om sig själv i drömmar?
Jag är lite skeptiskt till sånt och har lite krass syn på det. Jag ser oss mest som kognitiva varelser som om vi letar bevis på någonting så hittar vi det förr eller senare. Det funkar tex bra med tarot kort, drömtydning och att "medvetet skapa verkligheten". Letar man bevis på att det stämmer så hittar man det, letar man motsatsen så, ja ni fattar.

Fast jag är som sagt sugen på att lyckas lite bättre på det där med AP någon gång, för att kanske få lite svar på frågor om livet, döden etc?

Posted on: 2006/3/9 22:10

See User information
FR3d,

Orsaken till varför det är möjligt är eftersom du inte är en människa.

En människa är endast en förprogrammerad (instikt) biologisk "datamaskin" vars hjärna styr kroppsfunktionerna och så vidare. Du är en "själ"/energi-Varelse som är inlåst i människan. Varför är förklarat i boken "The Way home or face the Fire" som jag har i min signatur nedan.

Sträva till att inte vara rädd för nåt (utom Skaparen) och lär dig kommunicera med de andra varelserna med "telepati".

- Staffan

Posted on: 2006/3/9 22:23

See User information

Quote:
Unlabeled skrev:
Hur menar du att man lär sig mycket om sig själv i drömmar?

Observera dig själv och vad du upplever. Hur du reagerar
på olika situationer? Du blir arg, varför? Du blir ledsen, varför?
Man kan lära sig mycket om sitt eget psyke. Andra drömmar
är lektioner man behöver för att ta sig vidare i livet. Vi begår
alla misstag. Drömmar som återupprepas gång på gång beror
ofta på att vi inte förstått vad lektionen ifråga går ut på.
Jag själv har "funnit mig själv" på ett djupare plan genom
dessa drömmar, man måste bara lära sig att lyssna till dem.
Och för att kunna lyssna behöver man uppnå en sådan mental
styrka att man inte sjunker ned i omedvetenhet i drömtillståndet.

Quote:

Jag är lite skeptiskt till sånt och har lite krass syn på det. Jag ser oss mest som kognitiva varelser som om vi letar bevis på någonting så hittar vi det förr eller senare. Det funkar tex bra med tarot kort, drömtydning och att "medvetet skapa verkligheten". Letar man bevis på att det stämmer så hittar man det, letar man motsatsen så, ja ni fattar.

Vad jag själv har lärt mig är att det finns bevis men att man måste vara väldigt försiktig så man inte feltolkar. Man måste
vara en neutral observatör. Och inte bara på vad man ser,
utan på hur man upplever saker. Yttre och inre. Man ska alltså
inte leta efter något specifikt, bara observera och se vad som
händer.

Posted on: 2006/3/13 12:48

See User information

Quote:
100777 skrev:

Sträva till att inte vara rädd för nåt (utom Skaparen) och lär dig kommunicera med de andra varelserna med "telepati".

Det där med att ha inställningen att vara rädd för skaparen tycker jag verkar väldigt ohälsosamt. Är det inte bättre att
älska utan fruktan?

Posted on: 2006/3/13 12:58

See User information
Skaparen har skapat dig och är den enda som kan förstöra dig.

Älska, men frukta risken att du döms till döden på domedagen. Faktum är att jorden är ett fängelse för fallna änglar (oss) och våra människokroppar är fängelceceller.

Var är logiken att odödliga energivarelser från oändligheten måste leva i sådana här luktande djuraktiva varelser?

Gospel of Thomas: 6:1 Jesus said: If the flesh has come into existence because of the spirit, it is a marvel; but if the spirit has come into existence because of the body, it is a marvel of marvels (impossible). But I marvel at how this great wealth (the spirit) has made its home in this poverty (the body).

Den fulla förklaringen till detta i boken The Way home or face The Fire (se min signatur för URL)

Posted on: 2006/3/28 20:08

Anonym
Fy tusan va häftigt! Jag tror jag har varit med om det där första du berättar om, man hör saker, kan vara någon som ropar, eller säger ens namn, slår i dörr eller liknande, men då brukar jag vakna, sätta mej käpprak i sängen och allvarlig ifrågasätta min mentala hälsa.

Berätta hur du gör för att komma i denna ytterst konstiga sinnesstämning!

Anonym
100777:
Du är ett bevis på hur mycket religion förstör individen.

See User information

100777:

Quote:

Älska, men frukta risken att du döms till döden på domedagen. Faktum är att jorden är ett fängelse för fallna änglar (oss) och våra människokroppar är fängelceceller.

Jordelivet kan vara ett fängelse men också ett paradis, det
beror av vad vi själva gör av det.
Skaparen har förstås skapat oss men jag ser ändå inte poängen i att vara rädd för skaparen. Skaparen kan säkert förinta våra själar, men vad skulle denna fruktan ge oss?
Min poäng är: Om vi gör som vi gör av fruktan, och inte kärlek
gör vi saker av helt fel anledning, då odlar vi själviskhet istället för osjälviskhet. Och jag anser själviskheten vara människans största problem.

Posted on: 2006/3/29 21:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper