vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur tänker ni? Vad kommer att hända? Kan man leva "normalt"?

See User information
vet inte om NWO är helt rätt forum att posta detta, men skitsamma...

Har själv massa tankar och skulle veta hur ni själva tänker.

Vad tror ni kommer att hända med NWO, kommer det bli som dom själva planerar eller kommer vi bli så många till slut som förstår vad som är påväg att hända, så att vi på något sätt kan förstöra deras planer?
Känns det inte som om det händer väääldigt mycket saker just nu, att vi får reda på mer och och väldigt mycket mer just under de senare åren? Varför är det så? är det för att vi är fler som har börjat intressera oss för detta? eller är det för att NWO vill att vi ska veta?

Stor del till detta borde väl dagens internet just ha... men hur infiltrerade är isf NWO i detta spridande av "fakta"?

Hur ska man tänka? Finns det någon mening att planera livet på ett "normalt" sätt mer än några månader framöver? Är det ens nån idé att gå runt o tänka på allt detta?
Är det oansvarsfullt att t.ex skaffa barn idag så som samhället ser ut, och så som vi här inne t.ex tror att samhället är påväg att bli. Lixom, om man har tänkt att "ta upp kampen" mot NWO så är det ju inte så bra att ha en liten snorunge att ta hand om under tiden.

Varför finns det ändå inte mer bevis om allt, detta gör mig så jävla frustrerad... man vill ju veta allt om allt på samma gång känns det som.
Alla dessa teasers man får hela tiden... känns som nån retas med en... bara för att dom kan.

ah ni förstår säkert vad jag menar... nu vill jag veta hur ni tänker?

Posted on: 2008/8/29 18:37
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur tänker ni? Vad kommer att hända? Kan man leva "normalt"?

See User information
Det är ungefär samma tankar som jag umgås med nuförtiden. Jag är nybörjare på området, med några månaders intresse för NWO, så jag har inget universalsvar.
Man blir smärtsamt medveten om hur bräckligt samhället är när man centraliserat allt

Posted on: 2008/8/29 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjaba. Jag tänker ungefär precis likadant som dig. Jag tycker att det är bra att känna till nwo och deras planer, det hjälper mig att bli mer balanserad och få en mer balanserad och överblickande bild av världen. Visst är det frustrerande att få en massa teasers och inget riktigt konkret dock. Det är som att lägga ett tusenbitars pussel med halvtrasiga bitar.

Frågan är hur fort det kommer gå med deras planer framöver. Hur drastiska ingrepp de kommer göra osv... Det känns som du säger att det har eskalerat senaste åren typ från 2000. Innan dess var det totalitarian tiptoe som gällde. Och ja positivt och konstigt på samma gång att så jävla många verkar få ett grepp om nwo just nu...
Personligen ska jag bli rockstjärna så ungar får vänta i vilket fall men visst känns det olustigt pga nwo...

peace

Posted on: 2008/8/29 19:00
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Mörkermakterna tål inte ljuset och sanningen.

Det är ju därför de på alla sätt försöker smutskasta och negligera sanningsägare.

I alla fall jag tror att modiga aktörer som Alan Watt och >Alex Jones på sina sätt sätter käppar i hjulen för eliten.

Titta bara på hur många amerikaner som tvivlar på den Politiskt korrekta bilden av 911.

Fler och fler i USA börjar oxå förstå vilken kriminellt gäng som tagit över makten där och håller på att störta in oss i ett storkrig med Ryssland.

Alex Jones brukar ju intervua olika gamla politiker och andra höjdare som börjat inse vad som är i görningen.

Och att mainstreammedierna hela tidena tappar läsare och tittare.

Eller det att Irländarna, Holländarna och Fransmännen röstade Nej till EU-faschiststaten.

Det FINNS hopp i mörkret.

Posted on: 2008/8/29 19:07

Anonym
Ja, denna plötsliga medvetenhet är märklig.
Antingen beror det på att eliten gör väldigt många misstag eftersom de är stressade att genomföra ändringar, eller också är det någonting annat - mer övernaturligt.

Jag tror iallafall på teorierna om den "100e apan" trots att det avfärdas som New Age

See User information
Livet efter döden är mycket bättre än detta. Och varför vet vi inte om att vi kan kommunicera med dem?

För att då hade vi inte accepterar detta slaveri vi lever i idag.

Jorden är en plats för lärdom och som total kontrolleras av de som vet hur universum fungerar och är uppbyggt (helig geometri).

Kolla bara upp phi t.ex...

Men att säga det innebär en hel vetenskap... Vad man kan säga att vi är totalt grundlurade i hur livet fungerar, jag menar vet man om att det inte finns något som är döden, då har man redan vunnit emot "dem".

(Däremot så är självmord dålig karma)

Posted on: 2008/8/29 20:05

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Antingen beror det på att eliten gör väldigt många misstag eftersom de är stressade att genomföra ändringar, eller också är det någonting annat - mer övernaturligt.

Jag tror iallafall på teorierna om den "100e apan" trots att det avfärdas som New Age

å nej, inte apan en gång till...

Jag anmäler ånyo en debunking:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66488#forumpost66488

Seilon, jorden är ingen plats för "lärdom" - det är New Agekrok, i korgen med att man "utvecklas".

Det är inte heller: "Jorden är en plats för lärdom och som total kontrolleras av de som vet hur universum fungerar och är uppbyggt (helig geometri)."

Det är inga som vet det i Samsara, då skulle de inte vara här. "Fungerar"... - det som gäller är universums principer - kan man inte vara/leva i hur de är i enlighet med den nivån man är på faller man nedåt, kan man då inte leva på den nya nivån så faller man ytterligare - så skapades en gång detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, illusionen etc - istället för att vi skulle eliminerats då vi blivit för dåliga.

Det är så enkelt - metaforerna som getts till oss är för att barn ska kunna fatta det - ändå så är "sökare" blanka och fortsatt just sökare i dyngan. De har låtit sig luras, ständigt och allt mer ju mer vi närmar oss...

Metaforen med Ariadne/Thesues/tråden/Minotauren/labyrinten - den finns runt hela jorden i olika varianter.

Jag har postat det hur många gånger som helst, helaberättelsen, även med en "uttolkning" - då säger ingen komavaken något. Utan det ses till att luret kan lägga sig som en filt igen, med konspirationsgrävande och NewAgegrejer.

Så vilka sitter dåinte i klistret w.t.s.h.t.f?

Idag så vill inte "människor" det, för de är så uppkrokade av infiltration... andras planterade saker, idéer - vilket man sväljer föratt man responderar till det, är sådan, blivit sådan. NewAge...

Karma... så istället för att falla mer, vilket inte går... då detta är en karantän/fängelse, "lägst", innerst... så kultiverar man sig - det, enbart det, har varit vad all andlighet förr har inneburit - istället för vår tids flum med spirituality och New Age - det är meningen med våra liv här. Devolution/Kultivering, thats it.

Edited by sebben on 2008/8/29 21:13:30

Anonym
Quote:

sebben skrev:

Jag menar att jag tror på principen... Som ett kollektivt medvetande

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

sebben skrev:

Jag menar att jag tror på principen... Som ett kollektivt medvetande

Den principen finns inte!

Anonym
Quote:

sebben skrev:
Jag tror på den iallafall... och Seilon! Vi är två mot en!

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

sebben skrev:
Jag tror på den iallafall... och Seilon! Vi är två mot en!

Sanningen är aldrig underdog.

Din matematik är falsk matematik - det är bara som allting alltmer nu är, i denna tid...

See User information
Den nya världsordningen är redan här, den är i antågande och den kommer att fortsätta komma. Vi är den nya världsordningen, den nya generationen. Vi gör världen vad vi vill ha den till, oavsett vad eventuella hemliga sällskap vill eller inte. Fast mänskligheten har aldrig varit särskilt bra på att ta han om sin värld, vi är dock ruggigt bra på att rasera och skövla. Jag tror inte att NWO, i den mening som oftast syftas på här, kommer i vår livstid. Att bara planera kortsiktigt i hela livet för något som kanske kommer känns som en väldigt tråkig utväg. Fast ibland undrar jag om inte det bästa för livet på planeten (utom människorna då dvs) vore att vi utplånar vår ras till förmån för övriga djur och växter.

Posted on: 2008/8/29 21:00

Anonym
Så säger HERREN:
"Ställ er vid vägarna och spana, fråga efter de urgamla stigarna.
Fråga efter den goda vägen och vandra på den, så skall ni finna ro för era själar."
Men de svarade:
"Vi vill inte vandra på den."

See User information
novax du är en trist typ som inte följde forumets regler förut och du följer dom fortfarande inte. Du upprepar dig ständigt och maler på med dina mantran. Det är otroligt påfrestande att hela tiden trådarna blir upphackade av din repetetiva malande agenda.

Folk bemöter dig respektfullt hela tiden och du beter dig konsekvent som en översittare med en allsmäktig attityd.
paradoxer och seilon skriver konstruktiva och öppna inlägg men du är totalt fastlås i dina mantran. jag respekterar dig till fullo men snälla möt på halva vägen och respektera forumets regler!

Posted on: 2008/8/29 22:25
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Projicering, igen.

Har du inget nytt?

Kamma dig.

Fryser du?

Precisera var skon klämmer, vilket inlägg som var fel nu, enligt din (jag är snäll nu) logik.

För övrigt: Vakna.

Edit, du ärså trist att du inte ens kan se att jag repostade till en länk som talar om hur det var med hundrade apan.

Du är nog en typisk falskmyntare.

See User information
hur kunde jag veta att du skulle skriva att jag projicerade hm låt mig tänka.......... lägg ner, du kan inte annat än att upprepa dig. Det är inte så man kommunicerar med människor.

Posted on: 2008/8/29 22:47

See User information
Quote:

jonte skrev:
Tjaba. Jag tänker ungefär precis likadant som dig. Jag tycker att det är bra att känna till nwo och deras planer, det hjälper mig att bli mer balanserad och få en mer balanserad och överblickande bild av världen. Visst är det frustrerande att få en massa teasers och inget riktigt konkret dock. Det är som att lägga ett tusenbitars pussel med halvtrasiga bitar.

Frågan är hur fort det kommer gå med deras planer framöver. Hur drastiska ingrepp de kommer göra osv... Det känns som du säger att det har eskalerat senaste åren typ från 2000. Innan dess var det totalitarian tiptoe som gällde. Och ja positivt och konstigt på samma gång att så jävla många verkar få ett grepp om nwo just nu...
Personligen ska jag bli rockstjärna så ungar får vänta i vilket fall men visst känns det olustigt pga nwo...

peace

Jo jag känner som du med, oftast iaf. Att sinnet blir mer balanserat och att det på nåt sätt känns skönt att man vet saker som alla borde veta men som vissa inte vill att man ska veta.
Fast efter ett tag när jag funderat "för länge" så svänger det snabbt över till att: - Varför hjälper det mig att veta? Vore det inte bättre att INTE veta?
Men jag inser lika fort att det är ju så här jag absolut inte får tänka, det är så här de vill att jag ska tänka.

Men oavsett så är ju det vi vet nånting som inte får oss att må bättre, iaf inte mig själv. Så hur kan man vända detta till något som får en att må bra? Kunskap ska ju inte få en att "må dåligt"...

När jag själv började läsa om illuminati och det som hör till för några år sedan så var jag tvungen att sluta läsa efter några månader. Det blev för mycket! Jag fick förtränga (för stunden) det mesta och gå tillbaka till min tidigare kunskap, för att kunna leva den "normala" vardagen igen. Nån slags egoisim antar jag att man kan kalla det.

Nyfiken som man är så tog det ju inte lång tid innan man letade nya trådar/artiklar/bilder igen...

Är det bara jag som tycker att det ibland känns som att man lever i en Trumanshow? Fast skillnaden är att det inte bara är 1 männsika programmet handlar om... det är flera miljarder!
Det är dags att segla in i kulissen snart!

"Det man vet, har man ont av."

... tydligen

Posted on: 2008/8/30 7:54

Edited by nazgul4 on 2008/8/30 8:16:20
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
Quote:

jonte skrev:
hur kunde jag veta att du skulle skriva att jag projicerade hm låt mig tänka.......... lägg ner, du kan inte annat än att upprepa dig. Det är inte så man kommunicerar med människor.

Hur kunde jag veta att du skulle upprepa dig - jo jag kom ihåg:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=91868#forumpost91868

Jag får be DrKlot göra en upp en behandlingsplan på Avdelningen.

Å det blir inte roligt.

Din kommentar var irrelevant, bättre att inte posta då Jonte, för annars ser alla att du bara går på person och inte efter "vaken förståelse".

Så när kan du posta kommentar på tex Ariadnemetaforen?

Vad tror du om den, vad kan tråden stå för?

Är det inte så att oavsett vad man skriver om så kan man/kommer man alltid tillbaka till de djupa frågorna - det ska man förhoppningsvis... annars är man ute och cyklar och spiller tid. Varför heter det vaken om man inte har intresse av att vakna?

http://www.youtube.com/watch?v=xZ1j-Jzl2CI

See User information
Det är ju precis det eliten vill, att vi skall steriliera oss och dö för moder jord medan de är kvar med tillräckligt många slavar för att sköta de genmanipulerade slavarna och så vidare.

Posted on: 2008/8/30 10:20

See User information
Håller med Bennybear och vill lägga till att destu flera som VAKNAR desstu fortare går det.

Det kommer blir något KLIMAX i Elitens försök men, det kommer allt flera personner.

Som i Rumänien när alla fattade att alla var inblandade i SKITEN och vill bara inte längre.

Eliten är FÅ, de kontrolera bara Massmedian och Pengar och Vapen.

Det låter mycket men i livet är det ingenting.

DE ÄR FÅ VI ÄR MÅNGA! UT MED INFORMATIONEN OCH BUDSKAPET!

Posted on: 2008/8/30 10:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

sebben skrev:
Quote:

Paradoxer skrev:

Seilon, jorden är ingen plats för "lärdom" - det är New Agekrok, i korgen med att man "utvecklas".

Det är inte heller: "Jorden är en plats för lärdom och som total kontrolleras av de som vet hur universum fungerar och är uppbyggt (helig geometri)."

Det är inga som vet det i Samsara, då skulle de inte vara här. "Fungerar"... - det som gäller är universums principer - kan man inte vara/leva i hur de är i enlighet med den nivån man är på faller man nedåt, kan man då inte leva på den nya nivån så faller man ytterligare - så skapades en gång detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, illusionen etc - istället för att vi skulle eliminerats då vi blivit för dåliga.

Det är så enkelt - metaforerna som getts till oss är för att barn ska kunna fatta det - ändå så är "sökare" blanka och fortsatt just sökare i dyngan. De har låtit sig luras, ständigt och allt mer ju mer vi närmar oss...

Metaforen med Ariadne/Thesues/tråden/Minotauren/labyrinten - den finns runt hela jorden i olika varianter.

Jag har postat det hur många gånger som helst, helaberättelsen, även med en "uttolkning" - då säger ingen komavaken något. Utan det ses till att luret kan lägga sig som en filt igen, med konspirationsgrävande och NewAgegrejer.

Så vilka sitter dåinte i klistret w.t.s.h.t.f?

Idag så vill inte "människor" det, för de är så uppkrokade av infiltration... andras planterade saker, idéer - vilket man sväljer föratt man responderar till det, är sådan, blivit sådan. NewAge...

Karma... så istället för att falla mer, vilket inte går... då detta är en karantän/fängelse, "lägst", innerst... så kultiverar man sig - det, enbart det, har varit vad all andlighet förr har inneburit - istället för vår tids flum med spirituality och New Age - det är meningen med våra liv här. Devolution/Kultivering, thats it.

Bästa Novax,

Utan att medvetet missförstå mig eller påpeka min stavning (vilket inte är annat än "mellan-öronen-trams" dvs, intellektet) så skulle jag vilja ta del av nån text, helst bok som förklarar det du skriver om. Jag känner att det är svårt att få en övergripande bild när du bara svarar, dvs ger en glimt av det hela. Så eftersom du av någon anledning inte ville svara på mitt mail jag skickade för ett bra tag sen, så gör vi ett försök här!
Jag tar inget för en "religion" eller enda sanningen, men jag är intresserad av att ta del av det!

Förövrigt så hälsar bertha från avdelningen att kakorna du skickade var goda!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper