vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Trådlåsning & regelverk & banning!
Vissa vaknar upp till David Icke, vissa till Alex Jones. Andra har klurat själva, en del lyssnat på radio via webben etc. Alla kommer via olika vägar till ett forum som detta.

Innan det så uppfostras alla med olika värderingar, skapar olika idéer om livet, olika mål, olika intressen, och så vidare!

A box, in a box in a box in a box in a box!
Betéendet att straffa går i arv från våningen ovanför. Vi straffar neråt, o dom under straffar dom under dom o så vidare. Över oss går det till på samma sätt också.

Här så är det precis likadant, betéendet! Göru fel så åker du ut, eller också så knips tråden av, mitt uppe i en diskussion.

Kom på att det är precis lika ruttet som vilken gestapo som helst. Spelar ingen roll vem, hur o varför, betéendet är ännu där, o är bara ett mönster. Har själv bannat också, och hjälpte det, på någon utav sajterna? nep!

Brummar det till i en tråd, o att det går lite hett till en stund, så gör det det, att ställa sig i vägen är samma sak som att försöka kontrollera livet, a force you can´t control!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Trådlåsning & regelverk & banning!

See User information
håller inte med!

Det handlar om ordning.
Många andra forum jag besöker finns d dubbelt så mycket regler att följa men om man ser på nivån i diskussionerna så kan man inte äns jämföra d me vaken.se.

Här finns d 1000 trådar om t.ex FRA istället för att bara ha en som alla håller sej till.

trådar spårar ur hela tiden o folk kallar varandra d ena o d andra ist för att möta varandras argument.

själv tycker jag att d har blivit lite trevligare läsning efter att vissa har bivit bannade. d e synd man fan nån gräns måste d finnas

Posted on: 2008/8/27 21:04
El pueblo armado jamás será aplastado!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Som jag ser det, ju fler regler, ju värre uppförande.

Zack skrev:
Många andra forum jag besöker finns d dubbelt så mycket regler att följa men om man ser på nivån i diskussionerna så kan man inte äns jämföra d me vaken.se.

See User information
Känns lite märkligt att läsa att det är så självklart att man skall följa ämnet i trådarna nu, detta var en fråga som jag själv stred för, och vart påhoppad av alla, iongen höll med mig, samtliga tyckte det var jättebra med flummiga trådar, admins visade detta ochså, varför har detta blivit så självkölart nu kan man undra?

Åsiktspoliseri har jag ochså sett massor av, när jag krigade för att sprida info, o,m zionismen, det var jag ensammen om att tycka, idag är det självklart att veta om Khazarerna och vad de har haft för sig, vart bannad pga av detta tom.

Inte ens hårda ordalag, skall bannas, om ingen direkt ber om att f¨å bli behandlad bättre, eftersom det oftast är att ge och ta, och en utomstående kan aldrig fatta vitsen och energin som götr att man ödlsar timmar på att meja ner en motståndare i en viss fråga, om nån här utropar sig att kunna göra detta, skall denna kunnA DET ÄMNE MAN TJAFSAR OM BÄTTRE AN VAD MAN SJÄLV VET DET, OCH SÅ HAR DET INTE VARIT I MKITT FALL I VART FALL.

Jag ser noga till att inte gå ut på djupt vatten, det är med heljärtad övertygelse som jag postar, och INGEN på planeten, som inte är bättre expert inom området, har rätt att avbryta en sån diskussion, eftersom det kränker yttrande friheten.

Bara för att man lyckas bättree med att smeta till motståndaren, skall det inte finnas, nån slags åsiktspolis, som utjämnar kampen till meningslös, genom att ta parti för den svagare parten, detta är ingen socioal tävling, och har man inga argument, skall man hålla käft, alternativt skriva att man knappt vet vad man snackar om, om man helt bergsäkewrt går på som om man vore professor i det man skriver, ja då får man allt tåla den medicin som levereras.

Massor av gånger är olika nick här, jag kallar dem inte persponer, efterspom de inte ens står för violka de är, utan byter nick en gång i månaden, för att inte bli brända, eller igenkända, fegisar!!!

Nåväl, dessa nick, har i vissa fall, överbevisats totalt dubbelt eller trippelt, och det är uppenbart som solen lyser på dagen, om en sådan person går på som om detta inte ens betyder nåt, ja jisses, då ÄR DENNE DUM I HUVUDET, eftersom nåt slags läghsta kriterie, ändå måste gällla, om man skall kalla sig smart.

Då Är det helt på sin plats, att kalla detet idiot, eftersom det är korrekt.

Jag har själv, på fullt allvar, sagt att månen är en ost, och jag tänker stå för det, ingen har kallat ,mig idipot för detta, pga av att jag samtidigt förklarat, att så länge man inte presenterat trovärdiga bevis, för det enaq eller det andra, då kan man tro vad som helsty, och ha lika rätt som de som inte trpr att det är en ost, tex de som tror att månen är en platt kartongskiva. Eller de so tror, vi åkte till månen i en kak-burk.

Dom ppersonerna har inget att visa upp, lika lite som jag kan visa att det är en ost. Så om det är giltigt att tro på den vedertagna sanningen, som oftast visar sig vara ett falsarium, ja då ,måste det vara rimligt att tro vad som helst, så länge man kan argumentera för sin sak.

Nu vart det så långt att allt tappade sin poäng, men kanske nån fattar nåt av vad jag menar i vart fall.

Kontentan kan kanske vara, att en ensmammen individ, kan sitta på sanningen helt ensammen, och blir påhoppad och smädad, låt han bli det om han pallar, stängs tråden av, har det enda som skett, är att sanningen har strypts, och vem är klädd att göra det??

Jag myser om nån tar på sig den hatten, då kan vi ha en riktigt kuöl diskussion, men jag vet att de som jobbar på att stänga ner saker, aldrig skulle sticka ut hakan så långt i onödan, eg, när de inte tjänar på det, så rent logiskt, kommer det aldrig att ske!!!!!!!!

Simma lugnt, om du simmar tillräckligt lugnt, kommer eliten somna, hehe

Posted on: 2008/8/27 21:36
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

ance skrev:

Zack skrev:

Menar att andra forum e bättre!

dom som e åsiktspoliser här e dom som kallar zink,zpz eller dom som inte är emot invandring för
satanist-jude-elit-spioner-marxist-hjärntvättade-kvicksilverskadade-flouridskadade idioter.... listan e lång.
DOM ÄR ÅSIKTSPOLISER! NI VET VILKA NI E!

Posted on: 2008/8/27 21:59

Anonym
Jag tror inte att det är reglerna som är grejjen. Har en feeling att det är nåt annat skumt, begravet!

På tal om Zink o zpz, de låter ju som en tecknad serie, eller hur? :)

See User information
Quote:

Zack skrev:
Quote:

ance skrev:

Zack skrev:

dom som e åsiktspoliser här e dom som kallar zink,zpz eller dom som inte är emot invandring för
satanist-jude-elit-spioner-marxist-hjärntvättade-kvicksilverskadade-flouridskadade idioter.... listan e lång.

Judehats debatten kan man undvika genom att packa alla i samma låda och kalla dem Khazarer, vilket dessutom är sant, men det är jag som kom på det, hahahaha

Posted on: 2008/8/27 23:10
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Känns som att allt som är byggt på fel grunder, felar o faller!

See User information
Quote:

Zack skrev:
Quote:

ance skrev:

Zack skrev:

VILKA är det som är åsiktpoliser??

Ni marxister har ju alltsom oftast vana att ropa på cencur, som det står i Natonalteaternas text:

"För den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis..."

Ni HATAR polisen men när era argument tar slut ropar Ni på hjälp från cencurerarna.

Hyckleriet vet inga gränser.

När det gäller zink, så skriver jag bara det han är.

Han har i mer en 3 års tid i VARJE inlägg han skrivit försvarat Satanisteliten och all deras jävelskap genom att på alla sätt blunda för de problem som denna Elit skapat och/eller försöker han förringa och bortförklara alla de hundratals med bevis som bevisar dessa samband.

Har man detta evinnerliga återupprepande beteende så kan i alla fall jag inte annat än kalla honom för just det han hela tiden bevisar.

En knähund och springpojke till Satanisteliten.

Posted on: 2008/8/28 15:53

Edited by bennybear on 2008/8/28 16:33:55

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Har man detta evinnerliga återupprepande beteende så kan i alla fall jag inte annat än kalla honom för just det han hela tiden bevisar.

Du menar som ditt evinnerliga tjat om hur alla andra än våra nordiska invandrare ska kastas ut?

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

bennybear skrev:

Du menar som ditt evinnerliga tjat om hur alla andra än våra nordiska invandrare ska kastas ut?

Vart du hittat det citatet ifrån, vore intressant att få veta. För jag har aldrig sagt detta. Däremot att invandringen bör stoppas snarast och att många ( Inte alla ) utomeuropéiska invandrare bör repatrieras till sina hemländer eftersom de inte ens är flyktingar.

Posted on: 2008/8/28 16:42

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Zack skrev:
Quote:

ance skrev:

Zack skrev:

VILKA är det som är åsiktpoliser??

Ni marxister har ju alltsom oftast vana att ropa på cencur, som det står i Natonalteaternas text:

"För den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis..."

Ni HATAR polisen men när era argument tar slut ropar Ni på hjälp från cencurerarna.

Hyckleriet vet inga gränser.

När det gäller zink, så skriver jag bara det han är.

Han har i mer en 3 års tid i VARJE inlägg han skrivit försvarat Satanisteliten och all deras jävelskap genom att på alla sätt blunda för de problem som denna Elit skapat och/eller försöker han förringa och bortförklara alla de hundratals med bevis som bevisar dessa samband.

Buuhuu tog gamla gubben åt sej?

orka lägga ner tid på dej Bruushan men ska gö d ändå.
Att du hela tiden genaraliserar är inget nytt. Så jag har inget att säga dej för du kommer kalla mej en massa saker o du kommer skriva saker jag redan har läst.

Tack vet jag zink o zpzz som har fått mej att få en klarare bild av "konspirationen". OCH d betyder inte att jag håller med dom!
För att lära sej nåt så ska man inte bara se åt ett håll... man ska se åt alla håll.

Posted on: 2008/8/28 17:52

See User information
Quote:

Zack skrev:

orka lägga ner tid på dej Bruushan men ska gö d ändå.
Att du hela tiden genaraliserar är inget nytt. Så jag har inget att säga dej för du kommer kalla mej en massa saker o du kommer skriva saker jag redan har läst.

Tack vet jag zink o zpzz som har fått mej att få en klarare bild av "konspirationen". OCH d betyder inte att jag håller med dom!
För att lära sej nåt så ska man inte bara se åt ett håll... man ska se åt alla håll.

Ok. VAD har de "expertdyrkande" zzzinkarna lärt dig då menar du, förutom att blunda för alla uppenbara bevis på en konspiration emot mänkligheten i alla dess möjliga former, om man får fråga?

Posted on: 2008/8/28 18:40

See User information
Quote:

ance skrev:
Känns som att allt som är byggt på fel grunder, felar o faller!

Hjälp mig att inse vidden av detta, fattar i ärlighetens namn noll, du kanske kortat av din poäng så det inte är en poäng längre?

Posted on: 2008/8/28 22:59

Anonym
hehe!

Om grunden är dålig, så spelar det ingen roll vad man bygger.

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Vart du hittat det citatet ifrån, vore intressant att få veta. För jag har aldrig sagt detta. Däremot att invandringen bör stoppas snarast och att många ( Inte alla ) utomeuropéiska invandrare bör repatrieras till sina hemländer eftersom de inte ens är flyktingar.
Hade det varit ett citat hade jag väl skrivit det inom citationstecken?
Jag skrev blott ner meningen av vad du säger...

Jag orkar inte leta reda på ett inlägg där du säger detta, men du brukar pendla mellan utomeuropéer och de utanför norden...

Du vet va att USA är utanför europa? Eftersom du verkar gilla deras politik så pass mycket...

See User information
På flashback.info är det mycket strängare regler än här på vaken.se och deras diskussioner håller mycket bättre nivå. Att mer regler och kontroll skulle göra det motsatta kan jag inte hålla med om.

Posted on: 2008/8/29 8:53
/

Anonym
Uppfostra 2 barn, försök kontrollera det ena, det andra inte. Se vem som mår bäst efter 15-20 år, vem som hittat sig själv, vem som aggerar rätt, med egen tanke, istället för, jag vet att jag måste göra så här........ STOR SKILLNAD!

Regler är endast tvång, med tvång kommer man ingen vart, man inte lärt sig nåt, bara tvingats till.

Om systemet är så fett korrupt, va e alla här då, som inte ens kan föra en diskussion utan att svära o hoppa på ??????????????????

De e inte forumets regler de e fel på, utan en del users.

Anonym
Quote:

ance skrev:
Uppfostra 2 barn, försök kontrollera det ena, det andra inte. Se vem som mår bäst efter 15-20 år, vem som hittat sig själv, vem som aggerar rätt, med egen tanke, istället för, jag vet att jag måste göra så här........ STOR SKILLNAD!

Regler är endast tvång, med tvång kommer man ingen vart, man inte lärt sig nåt, bara tvingats till.

Om systemet är så fett korrupt, va e alla här då, som inte ens kan föra en diskussion utan att svära o hoppa på ??????????????????

Man kan inte sätta likhetstecken mellan fostan och kontroll.

Då har man köpt begreppsförvanskningen de programmerat folket med...

utan fostran - >>> utanför sig själv...

See User information
Quote:

ance skrev:

Det handlar om ett forum, inte ett barn. Och ifall man gör som du säger så kommer alla ämnen gå offtopic och personangrepp kommer hagla. Är det så du vill ha det?

Posted on: 2008/8/29 14:59
/

Anonym
hehe, jag bryr mig fullständigt inte. De här e tidfördriv för mig.

Tänk på att det finns väldiga likheter mellan dig och ett barn. Ni är samma art, same same but different.

Såsom barn funkar, funkar vuxna, dom vuxna ljuger bara så förbaskat mycket!

See User information
Quote:

ance skrev:
hehe, jag bryr mig fullständigt inte. De här e tidfördriv för mig.

Tänk på att det finns väldiga likheter mellan dig och ett barn. Ni är samma art, same same but different.

Såsom barn funkar, funkar vuxna, dom vuxna ljuger bara så förbaskat mycket!

Men jag förstår fortfarande inte riktigt hur du tänker. Om vissa regler sätts upp, t.ex. att inga personangrepp får förekomma, ingen får gå mycket offtopic, ingen får starta trådar som redan behandlar samma ämne etc, tror du inte att det skulle bli mycket lättare att följa en debatt och dessutom ha en bättre debatt? Det handlar ju inte om någon sorts av elak kontroll utan mer som en väg mot ett bättre argumenterande.

Posted on: 2008/8/29 22:41
/

Anonym
Det spelar ingen roll vad jag tror!

See User information
Quote:

ance skrev:
Det spelar ingen roll vad jag tror!

Jo det gör det :) Men ifall du inte bryr dig så mycket så behöver jag inte fortsätta fråga :P Men jag tror absolut att ett regelverk som är baserat på att reducera personangrepp och offtopic-inlägg fungerar bättre än ett som inte är det.

Posted on: 2008/8/29 23:12
/

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper