vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Kommer dollarn bytas mot amero snart?
Tanken slog mig att nu när dollarn sjunker så kommer USA kanske passa på att byta till ameron istället? Eller är det för tidigt kanske? Vad tror ni?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kommer dollarn bytas mot amero snart?

See User information
vore grymt coolt, tänk vad många kriminella som har gigantiska summor gömt utomlands skulle få svårt att förklara var deras stålar kommer ifrån : )

Posted on: 2008/5/6 17:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om detta sker bevisar jag en konspiration:

USA byter till Amero för att rädda dollarn, när dollarn kan räddas genom Ron Pauls metod gällande centralbanken.

Men gör de inte det för att rädda dollarn, utan har någon annan förklaring. Då är det mindre chans till konspiration (fast med tanke på hur det lagts fram så är det ändå en konspiration).

Fast jag försöker lägga fram bevis, så länge inte Amero ska rädda dollarn så är det inga problem, MEN om ameron ska RÄDDA dollarn så är det bättre att TA BORT centralbanken som Ron Paul säger, det är ett BÄTTRE sätt att rädda.

Och om de inte gör det, EN KONSPIRATION, att hålla människan fortsatt förslavade av pengar.

Posted on: 2008/5/6 21:22

See User information
Quote:

addeblom skrev:
Tanken slog mig att nu när dollarn sjunker så kommer USA kanske passa på att byta till ameron istället? Eller är det för tidigt kanske? Vad tror ni?

nej dom kan inte byta till en Amero just nu, dollarn är för svag, dom har helt enkelt inte råd, dom kommer i såna fall att missa 40% av värdet på $$$, eller mer, att bara döpa om dollarn, kan inte rädda den, och knappast nåt annat heller för den delen, det är kineserna som bestämmer, eftersom det är dom som säljer dollar, och detta gör att dollarn sjunker, plus att de trycker dollar hemligt just nu i Usa, så det är ochså en av orsakerna, dollarns bas, oljeförsäljningen, kommer försvinna, eftersom fler handlar i Euro, så godnatt Onkel Sam, vi ses ej mer. Och lika bra det, varenda företag i Usa som betalar skatt, betalar med sin skatt militären, eftersom 100% av skatterna på företag i Usa går till militären. Konkurs for Usa vore det bästa för världen, som jag ser det.

Posted on: 2008/5/6 22:12
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Va, vardet pa trycka pengar??

Hmm, vill du har nagra tilljoner?

fewknfkwenflfnkelsfl

Jag som fulade mig vid en dator terminal, kolla nu sa att jag stoppade in pengarna pa ratt konto.

See User information
"plus att de trycker dollar hemligt just nu i Usa"

Sånt där är inte så roligt när man inte har källa...

Posted on: 2008/5/7 7:06

See User information
DQuote:

Ishtar skrev:
"plus att de trycker dollar hemligt just nu i Usa"

Sånt där är inte så roligt när man inte har källa...

Detta har varit känt i mer än ett år nu, "Johnny Come Lately's", kan inte alltid få allt serverat på ett silverfat, ta reda på om det är sant så får du se att jag har rätt.

Posted on: 2008/5/7 19:28
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
det har kommit ut uppgifter om att det trycks mängder med dollar + att USA vägrar redovisa sinna siffror för hur mycket dom trycker, så detta tycker iaf jag helt utan tvekan tyder på att det inte är som det ska.

Posted on: 2008/5/8 21:49
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Tittar man på inflationsindexen som privata organisationer har sammanställt (har gjort i över 70 år) så ligger inflationstakten i USA förnärvarande på 12 till 25 procentenheter. Vad FED för när de fifflar sin statistik är att de utlämnar mer och mer varor och tjänster ur sina beräkningar så de ska komma ned på 4%

Dom har tom. börjat lista jobb på McDonalds som industrijobb. Fast vilken amerikan som helst kan gå och kolla i affärn och se att en burk tomatsoppa kostar $5 och själv lista ut. FED dollar är inget annat än pesetas, som alla andra papp pengar som vissa uppfinner ur tunn luft.

Kanada dollarn är idag mer värd än den amerikanska och snart blir väl den mexikanska pestasen mer värd.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper