vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Går det att vara fri?
#1


See User information
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Jag har tänkt mycket på framtiden det senaste. Min plan är att köpa ett hus i skogen där jag och min tjej kan bo. Men det går ju inte leva anonymt längre. Vad gör det om jag har en självförsörjande trädgård när elitens hejdukar dundrar in beväpnade till tänderna? För om man ska som jag ska göra, köpa ett renoveringsobjekt billigt och rusta upp det så kommer själva lånet och köpet vara spårbart. Post kan man ju få skickat till postbox, men antar att man måste registrera den. Och om man ska ha en mjölkko då måste man registera. ALLT DETTA JÄVLA REGISTERANDET! Börjar fan tappa hoppet.

Alternativet är ju att bara försvinna ut i skogen och börja från scrath, men då lär man ju inte bli långlivat eftersom man kan ju inte göra något längre. Vi lärs från barnsben att m,at får vi från butiken, och det är många år man måste ta igen på kunskapsfronten. Och allt går ju så snabbt nu, tror vi är i deras klor rätt regalt nu.

En fundering denna onsdagskväll

Peace!

Posted on: 2009/8/19 22:09
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#2


See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Jag har tänkt mycket på framtiden det senaste. Min plan är att köpa ett hus i skogen där jag och min tjej kan bo. Men det går ju inte leva anonymt längre. Vad gör det om jag har en självförsörjande trädgård när elitens hejdukar dundrar in beväpnade till tänderna? För om man ska som jag ska göra, köpa ett renoveringsobjekt billigt och rusta upp det så kommer själva lånet och köpet vara spårbart. Post kan man ju få skickat till postbox, men antar att man måste registrera den. Och om man ska ha en mjölkko då måste man registera. ALLT DETTA JÄVLA REGISTERANDET! Börjar fan tappa hoppet.

Alternativet är ju att bara försvinna ut i skogen och börja från scrath, men då lär man ju inte bli långlivat eftersom man kan ju inte göra något längre. Vi lärs från barnsben att m,at får vi från butiken, och det är många år man måste ta igen på kunskapsfronten. Och allt går ju så snabbt nu, tror vi är i deras klor rätt regalt nu.

En fundering denna onsdagskväll

Peace!


Synd om dig.
Den dumma eliten, inte ens om du skaffar vattengrav och minfält kommer dom att låta bli att suga in dig...

Posted on: 2009/8/19 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#3


See User information
Har sjukpenningen räckt ordentligt den här månaden?

Posted on: 2009/8/19 22:32
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#4


See User information
Det är besvärande detta med frihet...register, register, register.... Men man kan känna sig fri, det är nog viktigt. Tittar själv på en tillflykt men då blir det ju lån och mer löneslaveri... Sånt är livet men det är ett steg i rätt riktning.

Posted on: 2009/8/19 22:47
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#5


See User information
JA det går men då måste KUNSKAP att FÖRSTÅ utvecklas mentalt som vill, vågar och kan besegra det motstånd som Jante, Luther och Ågren, utvecklar i tid och rum i varje enskild fyrarummare.

Ågren utvecklar mentala motstånd mot all förändring av vanor och ovanor att LYDA någonting som TROR sig vara makteliten.

Att TRO är inte att VETA!

Posted on: 2009/8/19 23:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#6


See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Jag har tänkt mycket på framtiden det senaste. Min plan är att köpa ett hus i skogen där jag och min tjej kan bo. Men det går ju inte leva anonymt längre. Vad gör det om jag har en självförsörjande trädgård när elitens hejdukar dundrar in beväpnade till tänderna? För om man ska som jag ska göra, köpa ett renoveringsobjekt billigt och rusta upp det så kommer själva lånet och köpet vara spårbart. Post kan man ju få skickat till postbox, men antar att man måste registrera den. Och om man ska ha en mjölkko då måste man registera. ALLT DETTA JÄVLA REGISTERANDET! Börjar fan tappa hoppet.

Alternativet är ju att bara försvinna ut i skogen och börja från scrath, men då lär man ju inte bli långlivat eftersom man kan ju inte göra något längre. Vi lärs från barnsben att m,at får vi från butiken, och det är många år man måste ta igen på kunskapsfronten. Och allt går ju så snabbt nu, tror vi är i deras klor rätt regalt nu.

En fundering denna onsdagskväll

Peace!


Frihet är i grunden inget kring \"systemet\".

Ingen som tänker på \"falsk frihet\"?

Posted on: 2009/8/20 0:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#7


See User information
Quote:

arkman skrev:
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Jag har tänkt mycket på framtiden det senaste. Min plan är att köpa ett hus i skogen där jag och min tjej kan bo. Men det går ju inte leva anonymt längre. Vad gör det om jag har en självförsörjande trädgård när elitens hejdukar dundrar in beväpnade till tänderna? För om man ska som jag ska göra, köpa ett renoveringsobjekt billigt och rusta upp det så kommer själva lånet och köpet vara spårbart. Post kan man ju få skickat till postbox, men antar att man måste registrera den. Och om man ska ha en mjölkko då måste man registera. ALLT DETTA JÄVLA REGISTERANDET! Börjar fan tappa hoppet.

Alternativet är ju att bara försvinna ut i skogen och börja från scrath, men då lär man ju inte bli långlivat eftersom man kan ju inte göra något längre. Vi lärs från barnsben att m,at får vi från butiken, och det är många år man måste ta igen på kunskapsfronten. Och allt går ju så snabbt nu, tror vi är i deras klor rätt regalt nu.

En fundering denna onsdagskväll

Peace!


Frihet är i grunden inget kring \\\"systemet\\\".

Ingen som tänker på \\\"falsk frihet\\\"?


\"Den som är satt i skuld är inte fri...\"

Skuld = synd... är ens avvikelse = differans - från sin/kosmos sanna natur, egenskap och det där... karma kommer istället.

Komaister inser inte ruta ett, att vända på tänket, utan tror att man kan kämpa sig till frihet... fast frihet kan man få då man gör sig av med sina fasthållanden, kultiverar - det är sättet att få frihet (-en åter).

Posted on: 2009/8/20 0:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#8


See User information
Quote:

arkman skrev:


Frihet är i grunden inget kring \"systemet\".

Ingen som tänker på \"falsk frihet\"?


Att veta mycket kan imponera på de som vet mindre.Är det att imponera?...

Att vara friare än någon annan är kanske OK,men att jämnföra är ofritt.

Posted on: 2009/8/20 0:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#9


See User information
Quote:

Whistleblower skrev:
JA det går men då måste KUNSKAP att FÖRSTÅ utvecklas mentalt som vill, vågar och kan besegra det motstånd som Jante, Luther och Ågren, utvecklar i tid och rum i varje enskild fyrarummare.

Ågren utvecklar mentala motstånd mot all förändring av vanor och ovanor att LYDA någonting som TROR sig vara makteliten.

Att TRO är inte att VETA!


Ja men att ha kunskap när eliten har en krigsmaskin känns inte så bra.

Posted on: 2009/8/20 12:52
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går det att vara fri?
#10
Nej inte helt.

Inte i denna kropp på denna planet under denna tid.

Men man kan ha sina egna stunder, annars får man söka som ett tryffelsvin för det vi lever i en sån tid , så vi ska behöva jobba som oxar för att nå oss själva eftersom dom lyckats lägga miljontals hinder i vägen för oss så vi inte sk nå vår naturliga utveckling.
.

En krigsmaskin vi ger dem.

Så fängslar folket sig själva.

Otroligt vad man kan göra med lögner va?

Ännu mer otroligt hur ett sovande jag och en aphjärna kan ta in allt skräp utan att koppla att något är fel.

För vissa under livstider även.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#11


See User information
Quote:
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Därför ska det vara möjligt att välja det system man vill leva i eller inte välja något system alls. Ta bort staten och låt samhället växa underifrån och inte överifrån som idag.

Posted on: 2009/8/24 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#12


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Quote:
Nej. Inte inom det rådande systemet.

Därför ska det vara möjligt att välja det system man vill leva i eller inte välja något system alls. Ta bort staten och låt samhället växa underifrån och inte överifrån som idag.



Det är möjligt att VÄLJA det system X-man vill leva i - men det är svårt för omedveten X-man att FÖRSTÅ, när, var, hur och varför någonting som är "FOLKVALD" underifrån som svensk lagstiftare och kontrollmakt INTE vill, kan eller VÅGAR redovisa om partinamnet är ETT registrerat rättssubjekt eller en svensk MATRIX, lokalt på den inre gemensamma svenska marknaden.

Posted on: 2009/8/25 13:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går det att vara fri?
#13
Whistleblower,

De senaste 10-20 inläggen av dig talar du enbart om folkvald, lagstiftare, inre gemensamma marknaden, vaken, kontrollmakt, välja etc

Låter som att du läst en bok och snappat upp dennes ord - och sedan repeterar det i övernog här. Dags att bredda.
Blir mest komiskt.

Bli gudomlig istället för egendomlig!

må väl,

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#14


See User information
Jag har också funderat på varför Whistleblower skriver så som Arthax påpekar. Varför slutar alla inlägg på samma sett tex. Kan Whistleblower vara ett troll som gillar att driva med människor på sitt eget sätt.

Posted on: 2009/8/26 16:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#15


See User information
är det äganderätten som är roten till allt ont? är det sockerbiten som lockar in oss i fällan.. blir mer och mer förvirrad : (
Jag tror dom flesta tänker ungefär samma sak men inte vågar klä sina tankar i ord...lättare att tro på gud jesus djävulen och vara lite rädd för det som är annorlunda. jag fattar inte ens hur det skulle se ut utan äganderätt, kan inte föreställa mig, blir det kaos. Men visst borde man få nån sort rättighet iom sin födsel..å andra sidan blinkar hela planetens existens knappt till i universums oändlighet...i det skenet bli problemen ointressanta..bara lite atomer som ändrar plats...om nu inte mänskligt liv betyder mycke mer och nåt helt annat än jag förstår...å andra sidan kanske inte ens tid finns...då kanske vi finns förevigt och hela universum blinkar till. Nja som synes är jag helt förvirrad mellan helt olika tankar...som inte ens är förenliga med varann känns det som.

Posted on: 2009/9/11 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#16


See User information
\"... roten till allt ont...\"

Vad är \"ont\"?

En \"rätt\" är inte nog inte ond...

Ond är man själv, om man är det... universum är gott, avviker man från dess/sin natur/egenskap/kriterier så kan man kalla ens avvikelse för det onda (synd... är karma).

Posted on: 2009/9/11 0:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#17


See User information
Quote:
är det äganderätten som är roten till allt ont? är det sockerbiten som lockar in oss i fällan.. blir mer och mer förvirrad : ( Jag tror dom flesta tänker ungefär samma sak men inte vågar klä sina tankar i ord...lättare att tro på gud jesus djävulen och vara lite rädd för det som är annorlunda. jag fattar inte ens hur det skulle se ut utan äganderätt, kan inte föreställa mig, blir det kaos. Men visst borde man få nån sort rättighet iom sin födsel..å andra sidan blinkar hela planetens existens knappt till i universums oändlighet...i det skenet bli problemen ointressanta..bara lite atomer som ändrar plats...om nu inte mänskligt liv betyder mycke mer och nåt helt annat än jag förstår...å andra sidan kanske inte ens tid finns...då kanske vi finns förevigt och hela universum blinkar till. Nja som synes är jag helt förvirrad mellan helt olika tankar...som inte ens är förenliga med varann känns det som.

Jag tror att äganderätten av mark är bra i grunden men att den kan se ut på olika sätt. Det enklaste typen av äganderätt är att andra som bor och brukar mark nära dig accepterar att du brukar och "sköter om" en viss mängd mark. På så sätt undviker man konflikter. Att man skulle behöva en stat för att hantera olika saker i samhället är bara en lögn. Man behöver inte heller någon allemansrätt eftersom folk i det stora hela skiter i om någon bor på mark som inte används. Människor har en förmåga att göra saker och ting krångligare en vad det igentligen är.

Posted on: 2009/9/12 8:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#18


See User information
Quote:

Ta bort staten och låt samhället växa underifrån och inte överifrån som idag.


Ingenting kan växa ovanifrån, finns ingenting som någonsin gjort det heller. Dagens samhälle har vuxit fram underifrån, längre tillbaka i historien var alla bönder och jägare.

Jägarna, d.v.s. dem med vapen, tyckte att de inte behövde jaga djur längre när bondesamhället blev väletablerat, så de jagade människor istället, de blev alltså krigare.

Krigarna slogs inbördes om vem som skulle leda dem, de fick en kung. Kungen och hans krigare/adeln förflyttade sen makten från rötterna de var beroende av och centrerade det i ett hierarkiskt system som inte ens är självförsörjande.

Människan lever fortfarande av jorden och allting där uppe i maktens korridorer är fortfarande hopplöst beroende av allt där nere bland böndernas slit.

Quote:

lättare att tro på gud jesus djävulen och vara lite rädd för det som är annorlunda. jag fattar inte ens hur det skulle se ut utan äganderätt, kan inte föreställa mig, blir det kaos.


Om du bott i Sverige det senaste århundradet vet du nog vad folk tycker om sånt tänkande. Det är snarare svårare idag att tro på det övernaturliga, man blir utfryst av samhället för sånt, "sekteristiskt" kallas det idag. Svenska Kyrkan blir i sig själv allt mer sekulär och alla ritualerna är idag sedda som "tradition" enbart.

Äganderätten är ju nödvändig om folk inte kan samsas i kollektiv. Går det inte med bystämma får det bli småsinta, byråkratiska lagar uppbackade av våldsverkare istället.

Vi har begränsat oss själva genom att inte hålla sams.

Men fria? Hur har vi någonsin kunnat vara oberoende av yttre förutsättningar som boskap, väder och växtlighet.
Människan har aldrig varit fri, köttet kan inte vara fritt.

Äkta frihet verkar för oss te sig som infernalisk/kaotisk, inget vi kan dra nytta av förrän vi ordnar/binder upp det.

Orden organism och organisation kommer från samma grund, organisering innebär en viss ofrihet för varje separat entitet/cell som ingår, om inte entitetens vilja är helt synkron med organisationens vilja förstås.

Människans längtan till frihet är samma längtan som den vi har till döden.
Frihet är apokalyptiskt.

Posted on: 2009/9/12 17:41

Edited by Xtas on 2009/9/12 17:56:24
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går det att vara fri?
#19


See User information
Quote:
Ingenting kan växa ovanifrån, finns ingenting som någonsin gjort det heller. Dagens samhälle har vuxit fram underifrån, längre tillbaka i historien var alla bönder och jägare. Jägarna, d.v.s. dem med vapen, tyckte att de inte behövde jaga djur längre när bondesamhället blev väletablerat, så de jagade människor istället, de blev alltså krigare. Krigarna slogs inbördes om vem som skulle leda dem, de fick en kung. Kungen och hans krigare/adeln förflyttade sen makten från rötterna de var beroende av och centrerade det i ett hierarkiskt system som inte ens är självförsörjande. Människan lever fortfarande av jorden och allting där uppe i maktens korridorer är fortfarande hopplöst beroende av allt där nere bland böndernas slit.

Jag kanske formulerade mig lite dåligt. Du har helt rätt i det du skriver.
Vad jag tänkte mer på var övertron på den perfekta goda individen som ska rädda hela världen. Den starka ledaren, som har en förmåga att dyka upp när människor sluta tro.
Jag ser det inte som något konstigt igentligen eftersom människor som kollektiv har lika mycket drivkraft i att styra som att bli styrd. Jing och jang med andra ord.

Posted on: 2009/9/14 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS