vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Flygplanen kan vara hologram

See User information
Jag har sett flera av videosekvenserna av 9/11. En tanke som slagit mig är att planen kan vara hologram. För tio år sedan var jag på Experimentarium i Köpenhamn där de hade en utställning om just hologram. Bland annat försvann min underkropp, man kunde se rakt igenom mig under midjan om jag ställde mig på ett visst ställe. Givetvis visade man också vanliga hologram, alltså en sorts bilder skapade av "stående vågor" som man kan gå runt och se från alla håll. För kanske fem år sedan visades ett inslag i TV-nyheterna om en kille som fick rymdfärjan att försvinna! Man ställde upp en läktare på en flygbas och fyllde den med betalande gäster. Rymdfärjan rullades fram - och vips! var den fantamig väck! Man kunde se rakt igenom! Sen plötsligt var den tillbaks igen... folk satt med hakorna mot bröstet och bara gapade. Sen dess har det varit tyst om "trollkarlen". Kanske han fick jobb inom flyget?

Posted on: 2009/11/8 10:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Flygplanen kan vara hologram

See User information
Så här menar du... http://www.youtube.com/watch?v=agZTP7I0994
Det här borde ge en hint om vad man kan göra med hologram...

Posted on: 2009/11/8 10:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ahhh, jag kan tex ha mat på en tallrik och vips är den borta.
Katterna har hakan på bröstet och fattar ingenting...

David Copperfield Floating Over the Grand Canyon
Vad är det hon heter som sjunger om att hon behöver mig...
http://www.youtube.com/watch?v=2SRanm2EhQs

David Copperfield Magic - Train Disappears
PÅ den tiden har var gift med Claudia Schiffer, hon är med - tåg försvinner...
http://www.youtube.com/watch?v=876hUnS-ym8

Statue of Liberty Disappears David Copperfield
http://www.youtube.com/watch?v=I7GaM3bbtOw

Posted on: 2009/11/8 11:45

See User information
Var detta ett hologram var det förbaskat bra. Grejen med rymdfärjans försvinnande skedde dock utomhus i starkt dagsljus. Den som utförde det är en känd illusionist, alltså en kille i stil med Joe Labero (som också gör liknande saker). Tricket tydks bestå i att man visar ett hologram av något och sedan avbryter visningen. Det är då man säger att man "trollat bort" grejen. Sedan tänder man för hologrammet igen. Rymdfärjan lär väl vara femti meter lång och i övrigt i trafikplansstorlek. Eftersom den aldrig befunnit sig på platsen kan man ju lätt exempelvis landa med en helikopter mellan visningarna. Skillnaden mellan hologram och psykiska finter (ja, de finns också) är att hologrammet syns i en kamera. Den psykiska finten är upplevelser typ det indiska reptricket men de avslöjas av en kamera som inte registrerar något. Själva byggnaden kan ha sprängkammare som inrättades när huset byggdes. Detta av militära skäl, precis som vissa broar och tunnlar är minerade. Husen har ju en synnerligen strategisk placering och skulle om de kom i fiendehänder kunna vara ytterst besvärliga att inta om man måste kämpa sig upp våning för våning.
För övrigt passerade jag själv området när husen byggdes (min farmor var från New York) och tyckte att själva namnet var lite förmätet på nåt sätt...

Posted on: 2009/11/8 13:25

See User information
Copperfield hållerinte på med hologram eller annat, utan har gör det man ser han gör. Labero kan också sådant, som andra inte längre kan.

Snyggt, kolla hans utseende på slutet:
http://www.youtube.com/watch?v=exjFnymTIiw&NR=1

Favorit i repris med (demoniskt utputtade (?) C Angel:
Oj vilka hologram och speglar...
http://www.youtube.com/watch?v=kDeL9EQNjWk

Posted on: 2009/11/8 13:34

See User information
Det gick rykten om att man kunde lära sig att flyga genom meditation på sjuttiotalet. Det gällde att känna sig väldigt lätt och så plötsligt bara kunde man sväva iväg. Jag provade en gång och svävade runt över Slottsskogen i kanske tio minuter på typ 35 meters höjd tidigt på morgonen och gled sedan tillbaka till klippan ovanför Annedalskyrkan där flygningen påbörjades. Det var jättelätt men jag har aldrig lyckats senare. Det var mycket sent på natten en sommarnatt och alldeles tyst och stilla därnere, inga fåglar eller nåt sånt. Men några barn tränade kendo klädda i vita dräkter tillsammans med en ledare nere på gräsmattan. Kendo ansågs av någon anledning inte rumsrent då, därför tränade de vid denna tid. En av ungarna tittade uppåt och så då mig där jag fridfullt svävade runt i en ställning typ Kristusstatyn på Corcovado och såg häpen ut, men förmodligen var det för mörkt för att han skulle inse den fulla vidden av vad han såg.

Posted on: 2009/11/9 9:00

See User information
jo det skulle kunna vara i nått annat tillfälle...

Posted on: 2009/11/9 10:16

See User information
Bonnie, jag är ju här, pm:a...

Posted on: 2009/11/9 12:59

See User information
Lösningen är mycket enklare än hologram: http://www.youtube.com/watch?v=Cnuw0_8UxUw

I vissa fall där tricken görs specifikt för lär dessutom publiken vara med på det, även om så inte är fallet med frihetsgudinnan.

Posted on: 2009/11/11 8:19

See User information
Det finns en massa sätt att framställa saker, jag vet inte om man skall vara nedlåtande och kalla dom trick. Men militären har ju i alla tider varit de som är mest inne på att camouflera olika objekt. Och fotografer ställs ofta inför problem när de exempelvis skall fotografera ett flygande objekt. Det är svårt att belysa exempelvis ett flygplan i luften, där får man ta till extra åtgärder om man skall se planet ordentligt på undersidan. Men jag är fortfarande helt oförstående om vad som hände den där dagen då min underkropp försvann och jag såg golvet under mig - utan mina ben och fötter!

Posted on: 2009/11/11 8:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Jag menar inte att det var någonslags perspektivförskjutning som fick folk att se flygplan utan att det är så de "magiska" tricken utförs. Tornen träffades av riktiga flygplan och det är vad som fick dem att falla.

Posted on: 2009/11/11 8:51

See User information
Ja det är möjligt men vi har två krascher kvar där det blivit för lite splitter och finns motsägande bildbevis. Tornen skulle kunna vara minerade för att sprängas redan när det byggdes i likhet med en del andra byggnader som kan ha betydelse i ett krig. Detta är inga fantasterier från min sida. Både fordon och anläggningar mineras med vilje i detta syfte, särskilt broar förstås men även höga byggnader skulle ju kunna vara försvarsobjekt.
Det fanns en tv-serie om flygkrascher härom året, jag råkade se den några gånger men tänkte inte på saken så mycket. Men om jag minns rätt var det vanligtvis en jäkla massa splitter. Slutsatsen man kan dra att det inte i något fall var frågan om "fakade" störtningar. Det olustiga i sammanhanget är ju att man inte vill såra någon anhörig som eventuellt finns med i forumet. Detta gäller ju i hög grad även Estonia.
När det gäller att krascha plan i skyskrapor så utkom det egendomligt nog en bok med detta motiv på framsidan veckan för 11/9!! Skriven av självaste Salman Rushdie...

Posted on: 2009/11/11 9:26

See User information
Get a grip! Det där är rena fantasierna!

Posted on: 2009/11/11 9:31

See User information
Nä det är kalla fakta tyvärr alltihop. Alltså inte att det verkligen är bevisat att händelserna vid World Trade Center skulle ha gått till just så här men det måste ändå kunna vara en hypotes. Att byggnader mineras för att förstöras vet varenda ingenjörssoldat. Älsborgsbron i Göteborg är ett exempel men det finns åtskilliga. Och boken med ett plan som kraschar i en skyskrapa i New York finns säkerligen att köpa i bokhandeln...

Posted on: 2009/11/11 9:42

See User information
Hologramtokeriet ger bara ammunition till de som vill smutskasta rörelsen.

Posted on: 2009/11/11 10:46

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Det var bara en tanke eftersom jag såg inslaget om rymdfärjan. Men ärligt talat, det finns synvillor som är häpnadsväckande. Att koppla ihop dom med nåt sånt som detta kanske verkar lite långt ute. Men jag har ju sett flera av inslagen där man säger rakt ut att det saknas bevis på att det verkligen kraschat nåt i Pentagon av den storleken som ett trafikplan och ett där man angående planet som slog ner i Pennsylvania säger att det var anmärkningsvärt dåligt med vrakgods.

Posted on: 2009/11/11 15:48

See User information
Quote:

Seraph skrev:
Hologramtokeriet ger bara ammunition till de som vill smutskasta rörelsen.

Exakt.
Är det inte bättre att fokusera på det som faktiskt går att konstatera...kollapserna av
WTC 1, 2 och 7.

Att sådana till största delen hela byggnader av den digniteten kollapsar inte rätt ner igenom sig självt i nästan fritt falls hastighet, utan hjälp av kontrollerad demolering, om nu inte vissa fysiska lagar var satta ur spel den dagen.
Kolla in hos http://www.ae911truth.org/

Egentligen är händelserna vid 11:e september bara ett symptom på något mycket större
och hemskare.
Att diskutera små detaljer hit och dit på detta symptom, vart leder det? till många och långa utdragna trådar som mynnar ut i vad?

Det finns de som inte vill annat än att vi ska älta smådetaljer kring de här händelserna, se saker ur ett grodperspektiv istället för fågelperspektiv.
De har tiden på sin sida inte vi, tyvärr....8+ år har gått tick, tack, tick, tack.

Fokusera på det som är viktigt, konstatera vad som är sant och inte.
Sprid informationen till så många ni kan.

Bara min lilla åsikt...lite offtopic kanske...sorry :)

Posted on: 2009/11/12 1:41

See User information
Jaha ok så dm gjorde som cooperfield, snurrade på manhattan?! Men ärligt vilket larv. Al Quaida krashade två boeing-plan rätt in i tornen och splitter och skrot flög in i den tredje skrapan. Otroligt märkligt om de stått kvar skulle jag vilja säga.

Posted on: 2009/11/12 18:46

See User information
Vem har påstått det casimir?

Posted on: 2009/11/12 18:51

See User information
Quote:

casimir skrev:
Jaha ok så dm gjorde som cooperfield, snurrade på manhattan?! Men ärligt vilket larv. Al Quaida krashade två boeing-plan rätt in i tornen och splitter och skrot flög in i den tredje skrapan. Otroligt märkligt om de stått kvar skulle jag vilja säga.

Så du tror inte det var bomber i husen då?

http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&feature=related

Posted on: 2009/11/12 18:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det är ju fyra krascher att undersöka. Åtminstone den vid Pentagon verkar manipulerad men till saken hör att stället ju knappast är öppet för undersökning. Men jag tror inte heller att man är särskilt unik om man tycker att det finns frågetecken hela vägen. Det första som hände var ju att en amerikansk officer begärde politiskt skydd i Canada när man ville hindra honom att göra uttalanden om att det funnits förkunskap om attacken. Moores 911-film som visar hur Bin Laden och Buschs familjer hade kontakt gör att mystiken tätnar om man bara godtar de officiella förklaringarna. Tidigt helgonförklarades de stackars brandmän som offrade sina liv i räddningsarbetet och om det skulle kunna bevisas att attacken hade kunnat stoppas eller rent av var planlagd så lär det ta hus i helsike. Jag har i min ägo både en brandmanshjälte i plast för barnen att leka med som distribuerades efter katastrofen hos Macdonalds. Liksom spelkort med "skurkarna" i Irak som skulle användas i liknande syfte. Båda grejerna dök upp kort efter händelserna de illustrerade...

Posted on: 2009/11/12 21:40

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper