vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jesse Venturas SERIE Helt sjukt

See User information
Drar slutsatsen att många här sätt hans serie "conspiracy theories" och har massor av frågor och undringar! Den sänds på TRU TV i usa går även att ladda ner. Där dom tar upp massa consperationer helt sjukt villken information som dom släpper ut, att det blir axepterat av media. Kan det vara att dom försöker förvirra eller har Jesse lyckats få ut en massa galen information.
Om ni inte har sätt dem ladda ner dom direkt!
Han har ett avsnitt om bilderberggruppen där mycket kommer fram och där dom även nämner vaccinet, matförgiftning, minska människopopulationen med 80% och mycket annat.
Förlåt om ni redan tagit upp dethära ämnet för jag hitta inte den

ONE LOVE

Posted on: 2010/1/28 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jesse Venturas SERIE Helt sjukt

See User information
Jag tycke om serien överlag, men den går mer och mer in på att sprida rädsla, vilket jag är lite orolig för.

Det börjar där med att 80% av befolkningen ska dö. Denna siffra tycker jag själv är helt tagen ur lufter. Eller ska jag säga tagen från någon sten i USA som någon anonym lirare skrivet. Det är ju lika bra källa som att min katt sa det till mig i en dröm.

Sen så såg jag sista avsnittet (såg inte med om soldater) där de pratas om 2012. I programmet förs fram att jorden kommer att gå under och att om du inte har en egen skyddsbunker för x miljoner eller är med i eliten så kommer du att dö.

Jag vet inte vad man ska säga, men alla dessa domedagsprofetior är ju även de ganska osäkra, samt lätta att manipulera - global uppvärmning någon?

Posted on: 2010/1/29 11:08
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro skrev:
I programmet förs fram att jorden kommer att gå under och att om du inte har en egen skyddsbunker för x miljoner eller är med i eliten så kommer du att dö.

De förde fram att eliten och staten trodde detta, och att de byggde bombsäkra underjordiska bunkrar...

Posted on: 2010/1/29 11:55

Anonym
Ja, 80% är taget ur luften. En mer korrekt siffra är 93%
Jag tycker också Venturas serie är bra, men den kommer inte med någonting nytt, utan det är samma gamla grejor som ältas om och om igen.
Det känns lite grann som om alla stora inom sanningsrörelsen vill få oss att stanna kvar och stampa på samma ställe för att inte se allt nytt som händer. Det om någonting tycker jag är oroväckande.
Jag måste också säga att enligt min åsikt är Alex Jones en större fear monger än vad Jesse Ventura är.

See User information
Båda har ju en liknande framtoning. Låt mig säga att jag hade hoppats på mer av Jessie. Men fortfarande extremt intressant med serien.

Posted on: 2010/1/29 16:04

Anonym
Jessies program borde försvunnit för länge sedan om dom inte hade varit bra för agendan, precis som Alex Jones.

Lyssnade på Alex Jones i ett par månader och det var en dyster tid. Det var som att världen skulle kollapsa om några månader i nästan varje program. Jag reagerade inte på den stil han använde, "fear mongering" som många anklagar honom för. Jag kunde inte tänka mig att han var det först men efter att den tiden jag lyssnade på honom kan jag instämma. Kan dra det så långt att han är en form av agent. Han skrämmer upp till maximalt, men visar inte lösningarna även om han säger att han gör det. En ringde in och tipsade om freeman-on-the-land med John Harris och Robert Menard. Det sopades snabbt bort.

William Cooper (Mördades 6 november 2001. Sa han för mycket?) var på Alex Jones Show på slutet 90-talet. Det var en lugn intervju förutom Jones-stilen som är identisk som idag. 2008 ringde en upp till Jones program och frågade om William, Jones svarade att Cooper svor och hade sig.

Alex är en bland dom första man stöter på när man "vaknar". Han säger att man skall ut på gatan och spida information fort. När man gör det kommer "terroristorganisationerna" att vara där och registrera alla som kan helt eller delvis tänka utanför lådan.

Världen är korrupt, psykopater frodas på klotet och fortsätter att arbeta för att förstöra allas framtid inklusive sin egna. Det är fastslaget men man behöver inte gräva ned sig i detalj vad dom har gjort.

See User information
Alan Watt sade att han blivit uppringt av någon på Jesses program och ställde upp på en telefoninterju på en timme som de inte tog med. Han menade att serien gjorde något slags drama av dessa konspirationer så att folk till slut inte skulle veta vad som var sant eller inte.

Mannen som rekommenderades från av Project Camelot och sade sig vara en så kallad manchurian candidate har tidigare på Project Camelot sagt saker som att han dödat alla människor inom flera mils avstånd med någon slags kraft och att talat om att han eller andra åkt till Mars med mera. Han lät hyfsat trovärdig när han var på Jesses show dock, om folk sedan söker på Project Camelot eller den mannen som intervjuades lär de kunna bli helt snurriga.

Tycker själv att serien är intressant och kanske de dramatiska inslagen är en del i att göra programmet populärt. Vissa personer och idéer som i programmet känns felaktiga eller del av desinformation medan mycket är intressant.

Posted on: 2010/1/29 17:23

See User information
Håller med om vad som sagts tidigare, men det är klurigt och komplicerat samtidigt. Jag kan tänka mig att i Venturas fall så kunde det vara en nödvändig vinkling för att kunna få ut serien i mainstream medans viss information är bra, sedan så tror jag att Alex Jones sätt att vara är en taktik lika väl som en personlighet.. det handlar ju om att få folk att vakna upp ur en slags hypnos, och att skrämma någon till att vakna upp ur en sådan må vara en effektivare variant av att knäppa med fingrarna framför ansiktet.. men mycket hårfin.. kan lika gärna fungera som på dessa får.

http://www.youtube.com/watch?v=xxKUYhu4-Vw

Posted on: 2010/1/31 9:59
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
De Amerikanska konsumenterna är vana med den förpackningen och väldigt konservativa..det ska va lite CSI-inspirerat...förhoppningen är väl att delar av buskapet i avsnitten leder till några AHA-upplevelser som i sin tur leder till ytterligare nyfikenhet...Bingo..Venturas avsnitt var bara mask på kroken...

Posted on: 2010/1/31 10:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
>>>>>>>>av Kaneh-Bosm den 2010-01-29 17:44:22

Alex Jones skrämmer upp till maximalt, men visar inte lösningarna även om han säger att han gör det. <<<<<<<<<<<<<<<

Jag vet inte om du hört på showen med bomullstussar i dina öron ifall du inte hört lösningar eftersom detta är nästan enda han nästan talar om. Hans lösning är ju att man ska först lära folket hur läget ligger till, efter folk vet hur läget ligger till så röstar de även på de rätta kandidaterna och på detta sätt får man slut på förtrycket. Han intervjuar även de bästa politiska frihetskandidaterna och har dem alltid att berätta hur man kan hjälpa dem i deras strävanden. Han talar om flor i vatten och säger hur du kan slippa dem. En av hans specialiteter är just lösningar till hur man kan undvika skadliga ämnen och naturliga kurer till de flesta problem. Han har sedan årtusendets skifte konstant talat om inflation och hur penningvärdet sjunker och folk bör investera i guld för att skydda sig mot denna inflation. På mindre än 10 år har guldet stigit från $300 till $1200! Han talar även om kommande ekonomiska kollaps o hur man kan förbereda sig mot den genom att komma "off the grid" genom solpaneler, vattengeneratorer, egen matodling osv...

Posted on: 2010/3/1 11:18

See User information
Jones är jättebra. Och jag tycker inte alls att han står o stampar. Han tar upp aktuella nyheter och ger den andra sidan av saken. Han analyserar lagförslag som till allmänheten ser ut att vara "bra". Att du tycker han är en fearmonger är för att han inser hur illa ute vi är. Skit samma som en annan sa här, att man blir reggad för att vara terrorist om man går ut.

Är det så det ska vara liksom? Om alla går ut så är de tvungna att skriva upp alla som terrorister. Då har vi vunnit. Va inte fega.

Nu har jag inte lärt mig att citera ordentligt, och jag orkar inte lära mig så här sent. Ni förstår nog vilka jag riktar mig till i denna tråden.

Posted on: 2010/3/8 21:40

Anonym
Rädslan/fruktan är vår största hot och sjukdom , därefter kommer girigheten. blir vi av med rädslan och fruktan så får vi mer plats för kärlek och sprider vi kärleken istället för fruktan , då blir vi också av med girigheten.

See User information
Skit bra broder :):):)
Kärlek inte rädsla. Info är bra men...ni vet :)

One loove bröder och systrar

Posted on: 2010/3/9 14:18

See User information
Jag tyckte Jessie var cool, men enligt min magkänsla så sprider Project Camelot och Jessie dissinformation, medvetet eller omedvetet.

Det är mycket som är sant, men om man tar sig tiden att kolla upp källorna så märken man att det verkar skumt. Och det är allt som behövs för att de intellektuella ska avfärda allt. Man bygger upp en strawman som man sedan fäller lätt. Men det är bra nog för att konspirationsnissar ska följa och försvara dem. Smart.

Divide and conquer.

Posted on: 2010/3/9 18:55

See User information
Vet inte vad det är som skulle vara skumt med hans serie, det är deras producenter som har dramatiserat det lite bara, informationen var det inget fel på. Project Camelot däremot är som coast to coast am och pratar om allt möjligt och bjuder in okända personer som säger sig vara insiders osv, mycket som kan vara dissinformation där, men inte med jessie, det är tydligt att han är äkta och förbannad på riktigt, tycker det är konstigt om man inte lyckas se detta...

Posted on: 2010/3/9 22:05

Anonym
Jag tror iofs att Jesse Ventura är äkta, men att han kanske tror på en del lögner. Har det aldrig fallit dig in att de som verkar vara perfektast kan vara de skickligaste skådespelarna?
En genuin insidet kan verka trevande och osäker, men de här killarna är det inte.

See User information
Saken är den att det är meningen att människor ska klara av att använda sin logik och få en känsla av om en person menar det han säger eller inte. Jesse ventura är en person som ron paul, efter man hört några intervjuer och sett hur dom blir förbannade på riktigt och hur dom tydligt brinner för det dom säger i deras diskussioner och hur dom alltid har stått för samma saker så vet man att dom är äkta och att dom inte är några skådespelare, det är den ultimata sanningen.

Tyvärr är det vanligt idag att människor inte förstår sig på andra människor, många kan inte studera en annan människa och lära sig att förstå vad det är för en person. vissa har inte den gåvan och då finns det inte mycket man kan hjälpa den personen med, då det inte är något som går att förklara, det är något som en människa ska ha i sig och som man ska förstå automatiskt.

Om man har sett många intervjuer med jesse ventura och man fortfarande säger att han kan vara en agent, då kanske man tror att månen är gjord av ost också.

Han har dock mycket kvar att lära och har precis vaknat, ingen kan vara perfekt.

Posted on: 2010/3/9 22:32

Anonym
Som jag sa... Jag tror inte detta om Jesse Ventura, men jag tror inte han har 100%-ig rätt info heller. Inte hans fel dock, då ingen får all info inom konspirationen heller.
Han gör sitt bästa dock...

Annat kan man säga om andra personer inom "sanningsrörelsen", men detta vill jag inte gå in på, eftersom det bara blir pajkastning då.

See User information
Det finns ju alltid nån baktanke. I det här fallet består den av att håller på med valpropaganda?

Posted on: 2010/3/10 8:19

See User information
Alltså det här med att 80% av jordens befolkning ska bort jag undrar om det inte kan ändå härstamma från Eric Pianka's (Biologoi Professor vid Univeristy Of Texas) uttalande -07

jag citerar: "...6.5 billion humans is too many. We’ve grown fat, apathetic and miserable,” all the while leaving the planet parched.
Good terrorists would be taking [Ebola Roaston and Ebola Zaire] so that they had microbes they could let loose on the Earth that would kill 90 percent of people.”

Enligt honom själv enda sättet för människan att komma i fas med Naturen igen och sluta leva som parasiter på den här planeten.

Nu har jag inte järnkoll på när herrarnara uppe i toppen av kapitalismen började på allvar yra om human redcution dock vet jag många konspirationsfilmer talar vitt och brett om det här men jag tycker mig ändå inte se mkt av det innan -07 i sådana här sammanhang.

Posted on: 2010/3/22 13:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper