vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Law of attraction

See User information
Vad är det egentligen och hur fungerar det.

Det diskuteras om det då och då, men förstår man egentligen hur det fungerar.

Jag försöker se igenom attraktionslagen och hur man kan få den att fungera, experiment och iakttagelser har resulterat i följande:

Det viktigt att vid attraktion, är att man får inte tänka på det som man uppnå. Attraktionen sitter inte fram i hjärnan utan det sitter bak i hjärnan, i det omedvetna.

Tänker man på det man vill uppnå med främre hjärnan "nutid" kommer det inte att fungera. Utan man ska tänka på det med den bakre hjärnan fram eller dåtid.

Attraktionslagen är personligt? Det innebär att om man önskar sig massa pengar så kan man endast få dom pengarna som man klarar av att ta emot för stunden och där konkurrensen är som minst. Den ena får en skrotbil den andra får en fin bil Attraktionslagen är orättvis varför?

Attraktionslagen kan inte se skillnad på en skrotbil eller en fin bil det är attraktioner endast begäret som kan omvandla det till den form som man vill. Det sker i det omedvetna. Vilken sorts bil du får, kommer ifrån begränsningar du har med dig från uppväxten, familj,kamrater och speciellt skolan

Law of attraction har inga gränser allt som man kan fantisera om kan eller kommer man att kunna göra. Men att det omvandlas på ett mänskligt plan och inte som fantasier och drömmar. Genom begränsningar i våran uppväxt fördröjer vi våra utveckling helt i onödan

Fungerar det att be?

Nej nej och nej när du ber så använder du främre hjärnan och det fungerar inte. Att meditera skulle kunna förstärka law of attraction men inte att be det är bortkastad tid...

Vilka personligheter fungera det bäst på??

Det kosmiska kan inte se skillnad på gott eller ont.

Attraktionslagen kan även vara ond är man en missbrukare eller en uteliggare eller annat som kan upplevas som dåligt enligt det sättet som vi har lärt oss, kan man själv ha försatt sig i den situationen, det kan vara din omgivning som har satt dig i den verkligheten. Att be skulle kunna hjälpa den här situationen men då är det inte en attraktion vi talar om.

Hur kan man på ett enkelt sätt få det att fungera.

Det bästa sättet är att skapa en bild på ett papper eller i en dator.

Lapp:
Skriv eller rita en bild på en papperslapp på något som man vill uppnå stoppa det i fickan låt verka, släng lappen när man tycker att det har verkat klart. Lappen med texten eller bilden aktiverar det omedvetna och sätter igång attraktionen.

Dator:

Rita skriv eller ta foton gör en bild i nått program sätt det som skrivbordsunderlägg ha det så länge det känns bra.

Ovanstående kan man göra även till andra som man tycker behöver din hjälp.

Glöm inte bort att greppa dom olika attraktionerna som dyker upp =)

Läste om en hawaiiansk form av attraktion där man hjälpte fångar i ett fängelse genom att ta fram bilder fångarna och titta och ta på dom i en positiv anda ett i taget dagligen. Efter ett tag så var fångarna mycket lugna och harmoniska.

Personlighet:
Tänk som en karatemästare som ska slå sönder tegelstenar. Han tittar inte på stenarna utan han tittar på golvet. Skulle han titta på stenarna är risken stor att han slår sönder handen istället för tegelstenarna. Samma lag gäller vi attraktioner. Titta bartom tänkta mål.

Man kan skriv hur mycket som helst om det här.

Ovanstående ska ses som en brainstorming speciellt nybörjare och kan fungera som en slags mall till den egna tanken och verkligheten. Verkligheten är även den personlig.

Ideér om attraktioner läses gärna.

Varje gång jag sätter i gång attraktioner sker det regelbundna förslag och det gäller att greppa.

Allt läggs fram och det gäller att greppa man får inte vänta. Även om det är framlagt till dig så finns det andra huggande spekulanter tveka inte!

Tänk på att attraktioner och det kosmiska inte kan se skillnad på gott eller ont, om du greppar en attraktion kan det hända en olycka eller en oönskad situation, dock så är det en samklang med det omedvetna hos dig.

Det innebär om man har en personlighet som ställer till ständiga problem ska man använda attraktioner med måtta, bättre att meditera och bli ett med det kosmiska det kan fungera som en slags neutralisering.

Posted on: 2010/4/20 0:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Law of attraction
"The Secret" boken -filmen är något man bör ta med en stor nypa salt, då hela den boken har omvänt psykologi, med många satanistiska innehåll.

Den boken är farlig då den undermedvetet skapar ett mycket större egoism och materiella begär.
Det är sedan länge känt att boken innehåller satnistiskt innehåll, men också andra religiösa texter som man vänt på.
Vad den också verkar göra är att skapa ett sådant stark ego mellan sin omgiving, du blir mer egosit mot din bror/syster, vänn och vänner och du kanske får för dig massa saker om deras energier och kan förstöra eran relation. Ta därför riktigt försiktigt med vad det är du läser i den boken och vad du egentligen vinner på den.
Jag har själv sett delar av filmen innan boken kom ut och läst lite innehåll om den 50-60 sidor och behövde inte gå längre för att förstå vad det hade för syfte, ren Ondska. men den lockar med något som de flesta människorna är svaga för och lättast att falla för.
Det finns tusentals böcker som beskriver liknande men utan att ha dolda planer i den. the secret hade till och med öppet ett uppochned vänd stjärna med ljus bredvid på deras hemsida, jag tror de har ändrat hemsidan nu.

här fanns lite övrig info om den : http://www.crossroad.to/articles2/007/secret.htm

Förlåt greensparrow hoppas du inte tar detta personligt då jag postar det på din tråd,

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Men man måste tänka på att alla använder sig av attraktionslagen, dom flesta utan att veta om det.

Om man får en större förståelse för den så kanske några kan ändra sina tankar för en annan verklighet som man trivs bättre i. Många människor lider väldigt mycket genom att samhället sorterar ut i olika klasser.

Och man förstör attraktionskraften hos dom flesta. Rör dig som en kung och du blir en kung, rör dig som en profet och du blir en profet.

Titlar är även dom förstörande och begränsar attraktionen.

Jag skrev även att attraktionslagen/kosmos/universum inte kan känna vad som är gott och ont. Och att människor även dina närmaste kan fara mycket illa ut för att din verklighet ska bli verklig.

ex. Du kanske önskar dig ett hus, vips så kanske nån stackars husägare råkar illa ut och dör.

Attraktionslagen handlar mycket om att ge och att ta. Men det behöver inte vara så. Tankar kan även vara oegoistiska med ett osjälviskt innehåll.

Jag såg filmen The Secret när den kom ut, och vid eftertanke så kan upplägget vara satanistiskt, dock kunde jag inte i filmen finna känslan om ondska som förs över till tittaren??

Boken kanske förmedla den starkare, har inte läst den.

Posted on: 2010/4/20 15:53

Anonym
håller med att de flesta använder den utan att veta om de lagen,
fast den lagen kan man lära sig i många andra böcker på andra sätt, i the secret har de valt att framföra det på ett speciellt sätt och använt mycket bildspråk och tagit många vanliga exempel men också omvänt.
och jag tycker de har fokuserat så mycket på materiella saker, och i boken lovar de så mycket.

Några som skrivit om liknande innehåll är Deepak chopra, Wayne dyer.

See User information
Kan inte det materiella attraktionerna komma ifrån det vekligheten som amerikanerna lever i, allt handlar om pengar och pengar...

Secret är ju en riktig amerikansk Big Mac så att säga, man måste översätta den kulturellt.

Men som sagt så har Deepak chopra, Wayne dyer en mera jordnära lära. Där man attraherar true love

Peace Warrior

Posted on: 2010/4/20 16:55

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
vid eftertanke så kan upplägget vara satanistiskt, dock kunde jag inte i filmen finna känslan om ondska som förs över till tittaren??

Boken kanske förmedla den starkare, har inte läst den.

Har läst halva. Det som är tråkigt är just att den är så egofixerande, alltså att det är i sin ordning att vilja ha i outsinlig ström.

Attraktionslagen fungerar tveklöst men p.g.a. att vi tror att lycka är materiellt välstånd blir det oftast platt fall eftersom man trots att man visualiserar att man HAR det man vill ha, så VILL man ju HA det så det värker.. vilket = har inte. ...vilket är orsak och verkan i ett nötskal och mänsklighetens moment 22.

Så länge man attraherar något man vill ha utifrån sin dualistiska egoism så finns det en baksida på det.

Posted on: 2010/4/20 19:43

See User information
Även om 'Secret Source: The Law of Attraction Is One of Seven Ancient Hermetic Laws: Here Are the Other Six' känns illavarslande heretisk stundvis likt The Secret så finns där i förklaringar på fenomenen kring varför attraktionslagen inte alltid arbetar till en persons favör.

Även det här med att andra människor omkring en "användare" (jfr med "operatör") kan fara illa p.g.a. en önskning ser jag knyter in i vad historiska magiker varnar för i grimoirer när det gäller att be demoner om materiella ting, de satanistiska influenserna är inte små i The Secret och angränsande böcker.
Uselt och synd att så många lurats av ett så korrupt budskap.

Posted on: 2010/4/21 0:20
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag är väldigt osäker på the secret. Och även er som skriver som att ni vet den absoluta sanningen om law of attraction.

Personligen fick jag till en början lite dåliga vibbar när jag såg The secret. Kändes som att dom bara fokuserade på materia och pengar. Och jag har egentligen den tron att dom rika... eller iallafall dom rikaste är onda, eller iallfall egoistiska och det är väll samma sak som att inte vara god?

Men samtidigt så lär The secret en att tänka positivt. Att tänka positiva tankar. Jag vet flera som varit deprimerade och nedstämda som efter att ha sett the secret nu har blivit positiva och inte känt sig så hopplösa. Att dom verkligen kan ändra sin negativa spiral till något positivt.

Jag själv känner mig mer hoppfull efter att ha sett filmen och läst boken, dock återhållsamt hoppfull. Är skeptiskt till att den fått så mycket publicitet och att dom fokuserar så mycket på pengar. Hade dom tagit all kraft dom fokuserar på egoism och istället lagt den på generositet så hade jag varit enbart positiv.

Som sagt, känner mig mer positiv efter att ha sett the secret, men med viss skepsis.

Posted on: 2010/4/21 3:59

See User information
Empirisk fakta, testa tänk positivt. Så enkelt är det. Jag kan säga efter 2 års positivt tänkande att det fungerar. Men man måste förstå att pengar inte är något magiskt utan det är något som skapas av andra. Det är begränsat därav lågkonjunkturer trots det finns arbetskraft samt resurser i många branscher.

Lär er om pengar!

Posted on: 2010/4/24 23:02

See User information
Det är ganska enkelt, verkligheten är vad du gör den till.
Drömmer du om att spela gitarr i ett band när du blir stor kommer du som barn böna och be dina föräldrar om gitarr. Du kommer spela och lida mycket på gitarrj*veln(jag vet hur det är). Skapa, kreatera, ge upp, skapa kreatera, spara.

Om man inte ger sig så kommer tillfället då allt matchar med runtomliggande saker och vips så har du ett band som du kan få.

Vad som gör att detta är New Age och önsketänkande är följande hypotes: Seilon börjar lyfta från marken genom att han flaxar med armarna. Skulle gärna vilja se dig lyckas med detta genom positivt tänkande.

Säg inte "det funkar inte så" för det är just det de inte gör; "det du tänker ut i kosmos kommer tillbaka till dig". Det är reklamhoaks ladies and gentlemen.

Posted on: 2010/4/25 1:14

See User information
Det är inte att tro på övernaturliga förmågor som gör budskapet till newage, det är att man presenterar olika lagar ur sina kontexter och utan att högre väsen tar hand om personen (Gud/mästare/buddha).

Samt tramset om evolution och "vi är på väg in i en ny dimension" som om det vore oundvikligt för alla, bara sätta sig ned och slå på TV3 och så hamnar man i en annan dimension...
Även den tekniska övertron, "mind expansion," "alla vägar leder till samma mål," "det finns inget gott eller ont."

Allting som försöker förneka grundläggande moraliska värderingar och grundläggande andligt tänkande men samtidigt kallar sig "andligt" är newage eller nära besläktat; Teosofi/satanism/wicca/ljushealing.

Eller att det bara skulle handla om att tänka positivt, bara älska alla, ungefär som att bara åka på festival, supa, knarka och knulla runt.
Som om någon däruppe i Himmelen skulle hjälpa människor för en sån sak...

Kärleken åsyftad i kristendomen och andra religioner är inte fysisk, det är inte passion, det är medlidande, det vet du ju redan alarik.

Posted on: 2010/4/25 1:28
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Ja det vet jag, tack för en bättre formulering.
Å andra sidan vad jag ville ha sagt med gitarren är att den likt kultivering innebär lidande som kärlek. Inte bara det ena, det positiva. Sedan om det ligger ett begär bakom som strävar är ett annat perspektiv; där kreativiteten inte längre handlar om kreativitet utan om att bli känd och spela i ett band. 10 år senare finner han/hon sig i en sits där hon är känd men inte alls funnit den harmoni hon trodde hon skulle få, just därför begäret och avundet av en annan tog över kreativiteten.

Så som jag ser det är Kreativitet samma sak som givmildhet/medlidande/tålamod utifrån de tre lagarnas perspektiv. Då man ger för att skapa så som vi ger av oss själva för att få pengar, så som en cell ger för att skapa två, så som vi ger för att göra två, så som stjärnor ger för att skapa nytt i ett svart hål.

Posted on: 2010/4/25 1:49

See User information
Ju bättre man assimilerar sig till Sanning, Medlidande, Tålamod ju svagare blir universums hinder.
Är kreationen flodvågen är kultivering som TNT som spränger bort fördämningarna kanske?

Posted on: 2010/4/25 1:54
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Kanske, jag har under en tid försökt göra musik som både jag och andra tycker om. Men idag följde jag bara känslan, kreativiteten, melodin. Kultiveringen på vägen som fått mig att lära vissa saker fungerade idag som TNT. Allt bara släppte på en och samma gång.

Posted on: 2010/4/25 2:24

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper