vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

NWO är INTE judisk eller sionistisk

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=M_jvj7jl_qA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IlV_CjEh59o

Många här tror att sionismen är skapad av NWO-eliten och att den judiska eliten styr världen. Jag tror inte att vanliga judar eller judendomen som religion har något med NWO att göra. Det finns rika judar i NWO-eliten, precis som det finns rika WASP och rika indier i samma elit. Jag tror inte att sionismen är skapad av NWO-eliten, det verkar inte sannolikt, med tanke på att Israel är ett väldigt utsatt land.

Det verkar inte troligt att exempelvis rika NWO-judar i New York bryr sig om sionismen, Israel och judendom på riktigt: Varför bor de inte i Israel? Varför skyddar de inte Israel bättre? Varför bryter de mot 10 Guds bud dagligen, om de älskar judendomen?

NWO är ett hot mot judeo-kristna värderingar och det nationella oberoendet. Det är logiskt att eliten försöker flytta över fokus till judarna - och få folk att se judarna som det stora hotet. Det har ju använts av Hitler för att få makt också, just för att det finns så många rika judar. Men kruxet är ju att de rika judarna inte bryr sig om sitt folk eller sin religion - utan bara pengar och makt, precis som alla andra globala kapitalister.

NWO-eliten vet att deras planer har avslöjats, nu försöker den få folk att skylla på judarna, eftersom NWO-eliten är satanister och hatar judeo-kristna värderingar.

Posted on: 2010/4/25 7:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: NWO är INTE judisk eller sionistisk

See User information
Jag håller med dig Vanilla_Gorilla, många gömmer sig bakom den delvis konstruerade rökridån som är Sionismen och Israel.

Jag tror att ingen av de som har den verkliga makten och döljer sig i skuggorna är speciellt intresserade av att ens vistas i Israel i den kommande framtiden.

Israel kan vara den staten som de vill använda till att starta den stora konflikten med Iran alt. Kina.

Min åsikt är att Sionismen och Israel har förlänge sedan blivit lika "hi-jackad" som Ryska Revlolutionen, Amerikanska revolutionen, NSDAP mfl.

Vi får inte glömma att de flesta av oss är bara vilseledda, förvirrade människor.

Jag är inte så mycket för Richard Hoagland, men riktigt bra sak han har sagt är:

"The lie is different on every level"

Posted on: 2010/4/25 12:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
IM. Kul att du håller med. Jag tror att det är jätteviktigt att fråga sig varför sådana som Alex Jones och David Icke tillåts att bedriva en sådan omfattande propaganda.

Jag tror inte att de måste använda så vild stil (Jones) och så totalt bizarra spekulationer om utomjordingar (Icke) bara för att få människor att studera NWO. Det hade ju varit tillräckligt uppseendeväckande att bara säga sanningen. Nej, jag tror att de kör sin kocko-stil för att dra ett löjets skimmer över alla som studerar NWO och skapa en aura av psykisk sjukdom kring alla som vill exponera NWO.

Med vänner som Alex Jones och David Icke, så behöver vi inga fiender. Men de hade aldrig lyckats om de var galna på riktigt, så jag tror att de är NWO:s agenter, precis som jag misstänker att exempelvis Hitler var...

Posted on: 2010/4/25 16:14

See User information
Jag tror Vanilla_Gorilla är en KGB agent. Dina vilda spekulationer är en taktik för att få opålästa människor att bli förvirrade och inte lita på någon. Alla som har någon manlighet kvar i sig måste vara agenter, för hur kan man vara förbannad om man 24/7 jobbar med att avslöja mördade och en elit som håller på att förslava männskligheten.. hur kan man vara förbannad över att media ständigt attackerar en, agent beteende!. Det är så NWO jobbar, dom hyr folk som avslöjar deras brott och sedan låter dom median attackera dom personerna, mycket bra och logisk taktik!. Alex är en av de som har blivit attackerad mest, av ADL, SPLC, av journalister med nära kopplingar till vita huset, etc etc...

Det är inte nyttigt att bara välja att tro på något sådär. Det gör så att man inte kan tänka kritikst för fem öre.

Posted on: 2010/4/25 17:37

See User information
VG: Jag behöver lite klargöranden innan jag vet hur jag ska bemöta dig, för bemöta dig vill jag. Du gör lösa antaganden som du tar grund för vidare utveckling. Du vet hur det är med den svaga länken i kedjan...

På vilket sätt menar du att Israel är ett väldigt utsatt land?

Vilken typ av propaganda tycker du att Jones och Icke inte ska tillåtas bedriva, och vem/vad/vilka anser du ska ha rätt att stoppa den?

På vilket sätt anser du att "NWO är ett hot mot judeo-kristna värderingar"?

Rörande ditt antagande om "rika NWO-judar i NY" som inte bryr sig om Israel är det väl dels så att eliten faktiskt gör ett förbannat bra jobb med att skydda Israel, dels att de kanske inte "älskar judendomen" utan bara tycker den är ett praktiskt och lättanvänt vapen i vägen mot total PK-kontroll så kan kritik mot dem lätt avfärdas som anti-semitism.

Jag anser att staten Israel är en rasistisk apartheidstat med kastsystem, upprepade folkmord, militär indoktrinering av inhemsk befolkning, krigsförbrytare som blir ministrar etc etc. Är de judar också? Jaha, det skiter jag i.

edit:jag håller med om titeln på tråden

Posted on: 2010/4/25 18:18
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
VicMolina.

"På vilket sätt menar du att Israel är ett väldigt utsatt land?"

Staten Israel utsätts för terrordåd och omges av stater som är mot att staten Israel finns.

"Vilken typ av propaganda tycker du att Jones och Icke inte ska tillåtas bedriva, och vem/vad/vilka anser du ska ha rätt att stoppa den?"

De skall tillåtas att bedriva vilken propaganda som de vill, min poäng är att om NWO-eliten verkligen skulle vilja stoppa dem, så skulle detta ske.

"På vilket sätt anser du att "NWO är ett hot mot judeo-kristna värderingar"?"

NWO-eliten vill upplösa nationernas oberoende och göra människor till rotlösa och stressade individualister/egoister/superarbetare/superkonsumenter. Detta strider mot judeo-kristna ideal om familjens sammanhållning och solidaritet med svaga.

"Rörande ditt antagande om "rika NWO-judar i NY" som inte bryr sig om Israel är det väl dels så att eliten faktiskt gör ett förbannat bra jobb med att skydda Israel, dels att de kanske inte "älskar judendomen" utan bara tycker den är ett praktiskt och lättanvänt vapen i vägen mot total PK-kontroll så kan kritik mot dem lätt avfärdas som anti-semitism."

Det bästa sättet att skydda Israel vore att sluta bedriva krig mot fattiga arabländer för oljans skull. Fredligt samarbete med din väns grannar är det bästa sättet att skydda din vän.

"Jag anser att staten Israel är en rasistisk apartheidstat med kastsystem, upprepade folkmord, militär indoktrinering av inhemsk befolkning, krigsförbrytare som blir ministrar etc etc. Är de judar också? Jaha, det skiter jag i."

Alla folk har rätt till en egen hembygd och rätt att försvara den. Boerna i Sydafrika har också rätt till sin hembygd i Sydafrika. Anser du att de borde låta sig utrotas? Du kanske vet att de utsätts för ett fruktansvärt brutalt våld och att tusentals vita mördas i Sydafrika varje år för att de är vita? Sammanlagt mördas 18 000 människor i Sydafrika varje år. ANC-regeringen har funnits i 16 år. Apartheid-arvet är inte Sydafrikas enda problem.

Posted on: 2010/4/25 18:50

See User information
Nu blev det många olika stickspår, svårt att bemöta allt, det är därför ett cafébesök alltid är bättre än en chat ;)

Jag får bilden av att det är mycket MSM-information du går runt med, eller? De där länderna som inte vill att Israel ska få existera, vilka är det? Eller tänker du på de länder som inte erkänner Israels gränser? Israel har fortfarande inte själva definierat sina egna gränser, vad finns det då att erkänna för ett annat land?

Vilka terrordåd utsätts Israel för och vilka utsätter de andra för? Och jag menar inte "lika goda kålsupare", jag menar att det är högst troligt att raketattackerna som gav Israel den ursäkt de behövde för att testa vitt fosfor på barn mycket väl kan ha varit false-flag operations eller åtminstone påhejat av regeringen (lös spekulation, dock inte utan historiskt upprepad trolighet). Vilken stat i regionen har varit mest utsatt för terror de senaste 50 åren? Inte Israel va?

När visar sig de judeo-kristna värderingarna om solidaritet med den svage som bäst? Är det häxbränningarna, inkvisitionen, Gaza-kriget, pedofilpräster, teorier om "guds utvalda folk" eller ngt annat? Snack om värdegrunder etc är, tyvärr, bara PKBS som man använder när det gynnar ens eget argument.

Illuminati vill inte ha fred i mellanöstern, deras nya krig mot islam/araber/terrorister säljs lättare in i väst om vi får se att de skjuter lite raketer då och då. Dessutom är det mycket lättare att pröva kemiska vapen mot araber än mot indianer nu för tiden... Israel vill inte ha fred då de vill kunna fortsätta expandera sina gränser.

Vilka har rätt till vilkas hembygd och vilka har rätt att försvara den? Om du verkligen tror på det så betyder ju det att raketattackerna och självmordsbombningarna mot Israel är legitima angrepp mot ockupationsmakten och att ockupationsmakten inte uppfyller de mest grundläggande åtaganden den har.

Boernas hembygd? Det är en fråga om tidsperspektiv, precis som i Israelfrågan. Har de Nordamerikanska ursprungsfolken rätt att med våld ta tillbaka Amerika (enligt dig, alltså)? Har Palestinierna rätt att skicka ut Israelerna? Har det folk som lever i Israel idag någon som helst historisk anknytning till det området? Och om så vore, vilket det bara är inom den förenklade och förljugna historieskrivningen, har de rätt att ta över mer mark i Palestina?

Det här sista tycker jag är mycket intressant, var drar man gränsen för när ngn har "rätt" till ngt, två generationer, fem generationer etc etc, vidare i en annan tråd vid ett annat tillfälle kanske

Edit: av de ca 18.000 (19.000 enligt mina källor) som mördas i Sydafrika varje år är i snitt 100 vita jordbrukare. Siffran tusentals vita kunde jag inte hitta någonstans, länka gärna

edit2: än en gång, jag håller med om din rubrik och jag håller med om påståenden som att elit-judarna skiter i sitt eget folk precis som andra eliter skiter i sina folk

edit3: f.ö. anser jag att Ickes teorier inte är mer bisarra än att ett folk skulle ha knallat runt genom öknen ett par generationer, lyssnat på brinnande buskar och delat på ett hav, bara mindre upprepade/indoktrinerade

Posted on: 2010/4/25 19:35

Edited by VicMolina on 2010/4/25 19:51:44
Edited by VicMolina on 2010/4/25 19:55:44
Edited by VicMolina on 2010/4/25 19:59:13
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
VM

"Jag får bilden av att det är mycket MSM-information du går runt med, eller? De där länderna som inte vill att Israel ska få existera, vilka är det? Eller tänker du på de länder som inte erkänner Israels gränser? Israel har fortfarande inte själva definierat sina egna gränser, vad finns det då att erkänna för ett annat land?"

Hamas styr palestinierna och erkänner inte Israels rätt att existera som en stat. Egypten, Syrien, Iran är exempel på kringliggande länder som genom historien och även idag har svårt att acceptera att Israel finns som judisk stat.

"Vilka terrordåd utsätts Israel för och vilka utsätter de andra för? Och jag menar inte "lika goda kålsupare", jag menar att det är högst troligt att raketattackerna som gav Israel den ursäkt de behövde för att testa vitt fosfor på barn mycket väl kan ha varit false-flag operations eller åtminstone påhejat av regeringen (lös spekulation, dock inte utan historiskt upprepad trolighet). Vilken stat i regionen har varit mest utsatt för terror de senaste 50 åren? Inte Israel va?"

Raketattackerna är inte de mest blodiga terrorattacekrna mot israelisk civilbefolkning. De blodigaste är bomber på bussar, caféer etc.

"När visar sig de judeo-kristna värderingarna om solidaritet med den svage som bäst? Är det häxbränningarna, inkvisitionen, Gaza-kriget, pedofilpräster, teorier om "guds utvalda folk" eller ngt annat? Snack om värdegrunder etc är, tyvärr, bara PKBS som man använder när det gynnar ens eget argument."

Jesus hjälpte och skyddade de svaga, han helade sjuka och försvarade horor från att stenas. Judisk etik är mer fyrkantig, men utan den hade aldrig kristendomen funnits: Ingen hade förstått Jesus budskap, utan att ha förberetts genom 10 Guds bud. Gud vet vad Gud gör.

"Illuminati vill inte ha fred i mellanöstern, deras nya krig mot islam/araber/terrorister säljs lättare in i väst om vi får se att de skjuter lite raketer då och då. Dessutom är det mycket lättare att pröva kemiska vapen mot araber än mot indianer nu för tiden... Israel vill inte ha fred då de vill kunna fortsätta expandera sina gränser."

Israel vill inte expandera sina gränser över hela världen, de vill bara ha trygghet.

"Vilka har rätt till vilkas hembygd och vilka har rätt att försvara den? Om du verkligen tror på det så betyder ju det att raketattackerna och självmordsbombningarna mot Israel är legitima angrepp mot ockupationsmakten och att ockupationsmakten inte uppfyller de mest grundläggande åtaganden den har."

Om du vill ha mitt hem, så slåss jag för att behålla det. Araber vill ju kolonisera Sverige. Om de lyckas, kommer de att slåss för att bevara sin hembygd här. Det finns inget universellt gott och ont här, bara livets kamp och din identitet. Jag väljer den judeo-kristna indoeuropeiska identiteten. Enligt min etik förlåter jag min fiende, om min fiende vill bli min vän. Men det betyder inte att jag låter mig eller min folkgrupp köras över.

Posted on: 2010/4/26 16:55

See User information
Quote:
Israel vill inte expandera sina gränser över hela världen, de vill bara ha trygghet.

Israels underrättelse tjänster är nästan lika smutsiga som CIA. Men du har rätt i vad du skrev i ditt första inlägg, att det inte är en "jude konspiration" det är många olika familjer som är inblandade och dom behöver varandra för att överleva.

För att ta ett exempel, år 1991 utnämnde Shamir regeringen Yaacov Frenkel till ordförande för banken av Israel, en tjänsteman för Världsbanken baserad i Washington, som inte hade bott i landet sedan 1967. Han har även jobbat under David Rockefeller och för IMF och JP Morgan. Han skuldsatte landet omedelbart och lånade pengar av amerikanska nwo banker. Israels nära realtioner till USA är just för att många personer som är pro NWO har suttit och sitter i höga positioner i Israel.

Posted on: 2010/4/26 19:07

Anonym
jag tror hela forumet är en cromsjö jude grej där syftet är att defektera det faktument att mossad spelade en massiv roll om inte gjorde de själva. "9/11 truth" består av judar som försöker defektera mossad agenter som står och är överlyckliga över 9/11, blir arresterade och sen släppta av jewSA

Källa, CNN, Fox News

See User information
Quote:

VSC skrev:
jag tror hela forumet är en cromsjö jude grej där syftet är att defektera det faktument att mossad spelade en massiv roll

*skrattar*

Ja, på dem bara!

Du vill bli bannad va? Jag tycker du gör övertramp men ett snyggt sådant. Klart som attans att frågan skall ställas.

Israeliska politiker jublade när tvillingtornen attackerades. De tyckte det var bra för Israel. Denna fanatism bör grundligt granskas. Lite lustigt om Usama bin Laden är i farten och "lyckas", då blir Israel jätteglada. Borde inte de tycka Bin Ladisar skall misslyckas hela tiden och Israel och sionismen lyckas? Ah, vad döljer sig? :)

Vaken har genom åren haft en tendens att städa upp "judiska konspirationen". Att peka ut denna konspiration är lite av ett no no. Lite har jag känslan av att Vaken börjar självcensureras kring det.

Posted on: 2010/4/27 6:30

See User information
VSC. Jag är inte jude.

Inte alla judar gillar Israel. Många religiösa judar och kommunistiska judar är mot den kapitalism som en del judar är duktiga på. Och sionismen är inte religiös. Så det finns många olika slags judar. Synd att du håller fast vid en så enkel och hatisk bild av "farliga judar".

Posted on: 2010/4/27 9:59

See User information
Quote:
Jag tycker du gör övertramp men ett snyggt sådant

Hur var det snyggt? för att han skriver om israel?. Du har själv berättat innan att din bibel är en propaganda bok som skyller allt på Jesuitorden så du är inte rätt person att prata om någon jude konspiration. Israel är kontrollerade av NWO, inte tvärtom.

VSC är ett troll som aldrig har studerat något i sitt liv. Både Jason bermas, Jonathan Elinoff, Alex jones, Vaken.se, och dom flesta andra 911truth sidorna har avslöjat Mossads roll i 911.

Posted on: 2010/4/27 11:07

See User information
"Israel är kontrollerade av NWO, inte tvärtom".

Exakt. NWO har inte judiska intressen och allraminst judisk etik. Judisk etik är 10 Guds bud. Verkar det som att NWO för vidare denna etik? NWO-elitens intresse är kontroll. Inget annat. NWO-elitens religion är satanism. De hetsar fram rashat i alla läger, för att härska genom att söndra. Judehatet på detta forum är en smittsam sjukdom, som NWO-eliten sprider, samtidigt som den sprider hat mot islam och araber, hat mot Katolska kyrkan osv.

Sluta i Guds namn att hata människor för vad de är, döm alla efter vad de gör! Det finns gemensamma kännetecken inom olika folkgrupper. Men ondskan finns inom oss alla.

Posted on: 2010/4/27 13:12

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Hur var det snyggt? för att han skriver om israel?. Du har själv berättat innan att din bibel är en propaganda bok som skyller allt på Jesuitorden så du är inte rätt person att prata om någon jude konspiration.

*funderar ett tag*
Jag har rätt att skriva vad jag vill. Har du missat vad ordet yttrandefrihet innebär?

Ja, han skrev det som en frisk fläkt, lite så där vågat. Jag kan respektera skriven retorik. Jag bedömde väl inte innehåller i sig vad det gäller fakta. Någon tyckte bestämt till och skrev bra om det.

Ja, en "bibel" betyder i vissa sammanhang att något består av många sidor ELLER att man tyr sig mycket till en bok. Det står dig förstås fritt att tolka detta som du vill. Ditt intellekt får reda ut det där om du har lust.

Det finns visst en judisk konspiration. Det kallas för sionism och i vissa sammanhang kommunism. En klick av den finansiella judiska eliten håller ihop och vissa Talmudistiska stråk gör detta möjligt. Vi kan gott kalla det för lite av varje. Judisk konspiration är förstås en viss generalisering.

Posted on: 2010/4/27 16:47

See User information
"Det kallas för sionism och i vissa sammanhang kommunism. En klick av den finansiella judiska eliten håller ihop och vissa Talmudistiska stråk gör detta möjligt."

Det där låter som en märklig dröm, tycker jag. Så Marx var sionist, menar du? Läs detta citat från Karl Marx klassiska skrift Om den judiska frågan från 1840:

"Vad är judendomens världsliga grundlag? Det praktiska behovet, egennyttan. Vilken är judens världsliga kult? Schackrandet. Vilken är hans världslige Gud? Pengarna. Nåväl? Frigörelsen från schackrandet och pengarna, alltså från den praktiska verkliga judendomen vore hela vår tids frigörelse."

Och vad är "Talmudistiska stråk"?

Posted on: 2010/4/27 17:31

See User information
Quote:

Vanilla_Gorilla skrev:
Och vad är "Talmudistiska stråk"?

Jag tänker inte lägga ner så värst mycket tid på detta. Rätt ointressant att debattera.

Men, Talmud sammanför helt klart judar och sionismens Israel. De judar som vill ha fred och samförstånd lever efter Torah, men de som vill se död och elände lever efter Talmud.

Posted on: 2010/4/27 19:48

See User information
Quote:
Jag har rätt att skriva vad jag vill. Har du missat vad ordet yttrandefrihet innebär?

Självklart. Men du får vara beredd på kritik när du ger positiva kommentarer till folk som skyller 911 och allt annat på judar...

Jag tror att allt du behöver göra är att öppna lite fler böcker om vilka NWO är och sedan kommer du inte tänka så mkt på sionisterna..

Posted on: 2010/4/27 20:03

See User information
jopp håller med författaren av tråden..
och angående alex jones.. när en fanatiskt kristen börjar kvacka så tar jag det med en nypa salt alltså
han beter sig precis som ledarna i världen som också är förblindade av sin tro..
vi lever i ett system som är byggt på kristna värderingar.. vi talar de kristnas språk så även om alex jones mfl har mkt viktiga poänger så vinklar de om det för att passa en kristen världssyn..

Posted on: 2010/4/29 10:03

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Jag tror att allt du behöver göra är att öppna lite fler böcker om vilka NWO är och sedan kommer du inte tänka så mkt på sionisterna..

Malmoesoldier kanske skall sluta påpeka vad någon annan skall läsa eller inte läsa. Vem är du att peka finger?

Patetiskt.

Du har smörat efter översättningar och det som TreeOfLiberty. Innan dess smutskastade (ett försök till det) du mig som bara den, då via Malmoesoldier. Du fick massor av kritik från admin, bl.a. från Void (som annars alltid gillat din "energi") men sen blir du en admin. Snacka tvetydigt...
När du sedan skriver till mig och "verkar schysst" så börjar man ju förstås undra.

Jag har förhållit mig passiv till dig i ett försök att avläsa dina intentioner. Det är en av få "projekt" jag någonsin brytt mig om. Du om någon har luktat disinfo-agent sen första dagen jag läste något du skrivit.

Nu var det sagt. Och mer orkar jag inte bekymra mig.

Posted on: 2010/4/29 10:25

See User information
Therold du lider av parnoja tillsammans med okunskap och en besatthet av att skylla saker på en folkgrupp du inte gillar. Inte en bra kombination, får dig att se ut som en 11-åring ibland.

Du kritiserar vaken för att dom inte skyller allt på dom onda judarna, och sedan när jag kritiserar dig, då skrker du som en liten flicka "Har du missat vad ordet yttrandefrihet innebär"...

Du har rätt, Jag är disinfo-agent som vill skydda dom onda judarna, därför avslöjar jag Mossad etc. Din logik funkar skit bra, det är därför du är en så trovärdig person när du berättar vem som är agent och vem som inte är det... Gå nu tillbaka och läs dina "fakta" böcker som avslöjar hur onda judar låg bakom kennedy mordet och allt annat genom historien, vem behöver fakta när man hör det man vill höra?...

Posted on: 2010/4/29 10:51

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper