vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Få tillbaka sin gamla elmätare?

See User information
Jag har läst på vissa ställen nu att inte bara är den nya fjärrstyrda elmätaren totalitärisk och dyrare, vissa menar också på att den sänder skadlig strålning.

Oavsett så vill jag byta till den gamla. Nån som vet, om det ens går, hur man ska gå tillväga för att få den gamla tillbaka elmätaren??

Posted on: 2010/5/15 13:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Få tillbaka sin gamla elmätare?

See User information
Det enda du kan göra är att bryta dig fri från staten och samhället, gör dig oberoende av bland annat elbolagen och statens inblandning i ditt liv, allt går genom byråkratin, väldigt svårt att stoppa och snart kommer även Co2-skatterna genom byråkratin!

Posted on: 2010/5/15 15:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Testa o ring ditt elbolag o se vad dom säger först. Har för övrigt ingen aning...

Posted on: 2010/5/15 15:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Så kanske borde man bara byta helt till Solceller, bryta alla kontakter med elbolaget, slå sönder elmätaren med en slägga och aldrig betala en till elräkning i sitt liv?

Det är iaf vad jag känner för just nu!

Någon som har erfarenhet av solceller ??

Det är ju kanske inte så vanligt med det i Sverige pga vädret men jag tror att Svenskarna underskattar egen solkraft.

Jag råkar bo i Skåne och har ett tak som vore perfekt att fylla med solceller =)

Posted on: 2010/5/15 16:11

See User information
Solceller kostar väl en del - det blir en större engångskostnad, men sen är du oberoende, och det är väl det som är mest attraktivt i mina ögon iaf.

Posted on: 2010/5/15 16:36

See User information
Har kollat runt lite, och det verkar som att man just nu kan söka bidrag till 60 % av sin investering!

Så om jag köper solcells system för 100 000 kr behöver jag bara betala 40 000?
Låter ju för bra för att vara sant =P

Posted on: 2010/5/15 17:14

See User information
Personligen skulle jag nog försöka hålla staten så mycket utanför som det bara går... Bidrag = staten = beroende = mer skatt :)

Posted on: 2010/5/15 17:37

See User information
Varför inte ta tillbaka lite av det man skattat? Är det sant så borde alla göra det dirrrrrrrrrrekt innan det försvinner.

Posted on: 2010/5/15 17:38

See User information
Hej! Angående era nya elmätare. Jag har jobbat i över ett år tidigare som eletriker med att byta ut de gamla mätarna, Bravida heter eletrikerföretaget och hade hand om eons elnät runt om i sverige.

Något vi mötte ibland var det att personer kallade sig vara "elallergiker" , inget man kan läsa om vetenskapligt bevisat men det räknas som en sjukdom iaf.
Eon hade ingen rätt till att byta ut dessa människors elmätare och de fick behålla sina gamla.

Så mitt tips till er där alla är att säga ni är elallergiger. dvs ni mår dåligt i kontakt av strålning från elektriska apparater. Då ska ni ha rätten på er sida att, och om inte, hänvisa till de alla andra elsjuka människor vars gamla elmätare de har kvar.

Lite extra info angående elmätarna:

Vid första mötet med eons chefer sa de det att elmätarna har i lagens rätt att kunna visa upp till 4% fel utan att kund kan göra något åt.
Vilket visar att de nya elmätarna som de hävdar ska vara mer "exakta" inte faktist är det.
De var nogranna med att säga till oss att vi var strängt förbjudna att inte tala om detta för någon, särskild kunderna vi var hemma hos.
Det är lätt hänt att ens elmätare kan vara trasig och inte minst sagt gå sönder när som. Var sj ute på många jobbdärefter då vi fick byta ut kundernas elmätare pga trasig, rusande elmätare eller dylikt.

ps Eon eller andra elföretag har heller ingen rätt att kunna sätta upp antenner förutom på skåpet eller mätartalva, dvs alla ni som har elmätare i källarn eller i fritiddshus med dålig täckning tycker jag ska vägra tillåta uppsättning av dessa antenner de försökerpåtvinga kunderna. De har ingen rätt, varför ska ni vara trevliga och tillåte detta när de inte är trevliga mot deras kunder gentemot.

Mvh Patrik

Posted on: 2010/5/15 17:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper