vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Till alla som surfar runt på Vaken.se
#1
Vaken.se är en förbannat intressant sajt som tar upp mycket info vi annars aldrig skulle se skymten av ur vanlig mainstream media. En sajt där vi delar tankar och kommunicerar via forumet. Tankar och åsikter som lätt kan få fötter och springa iväg till dom korridorer som vi försöker exponera.

Jag har tidigare sagt att många av oss som är här och deltar i forumet säkert skulle vilja att Vaken.se implementerar ett verktyg som loggar myndighetsbesök och fr massmedia. Dessa verktyg är gratis och kan enkelt och snabbt implementeras med hjälp av en inbäddad html-kod; MediaCreeper och Creeper.

Den ena för mediaföretag och den andra för statliga verk och myndigheter.

Jag räcker återigen upp handen (i havet av alla besökare) för att implementera dessa tjänster - så att vi alla kan se vilka som är här och läser vad vi diskuterar.

Vilka fler vill se MediaCreeper och Creeper implementerat här på Vaken.se? Räck upp en hand.

Tack för en bra hemsida och ert fina jobb ute på stan!

Med vänliga hälsningar
BFD

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#2


See User information
vad är syftet?
Jag är mot all åsiktsaregistrering och dylikt, varför ska jag då stödja det för "de andra"? Förklara gärna / Vic

Posted on: 2010/8/31 16:50
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#3


See User information

Håller med Vic, man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad. Man kan inte äta kakan och ha den kvar på samma gång.


Fred!

Posted on: 2010/8/31 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#4
Vic och Avatar,
Jag förstår ert ställningstagande, och håller delvis med.

Men visst vore det ett intressant socialt experiment?
Jag föreslår en creeper-månad på vaken.se!
Handen upp med andra ord
De som är infiltratörer på allvar får såklart en 3g-dong utskriven av chefen i korridoren ovanför, men det skulle ändå vara intressant att se ifall besökarantalet skiljer sig den månaden vs andra.
Creeper borde kunna logga i realtid, så de som är riktigt konspiratoriska, skulle kunna hålla koll och även se när inlägg postas från en trackad ip.

Intressant förslag!

Jag tog för övrigt upp frågan härom veckan om någon mindes sidan/programmet/html-koden, så tack BFD, Creeper var svaret!

(Creeperliknande mjukvara/kod kommer för övrigt alltid att finnas på allt som jag nu och i framtiden publicerar online. Bara så ni vet alla ni myndissnokare där ute )

edit:
eftersom forumet hanterar html i inläggen, borde i teorin var och en kunna lägga in det i varje inlägg som görs Jag ska genast testa!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#5


See User information
Låter som en plan

Posted on: 2010/8/31 18:19
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#6


See User information
Det vore klart intressant att veta i vad mån media och myndigheter håller sig informerade om den ocencurerade information som finns på Vaken. Speciellt i dessa avgörande tider.
I framtiden kommer de säkert att förneka att de visste något .
Det kanske motiverar en del journalister att ta ansvar för vad de vet och fått ta del av här.

Posted on: 2010/8/31 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#7


See User information
Tycker att alla som vill ska få kunna besöka Vaken utan att detta avslöjas och görs offentligt, är säkert många som kan råka illa ut om deras chefer får reda på att de besöker Vaken.


Posted on: 2010/8/31 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#8


See User information
Creeper-tjänsten kan dessutom i grunden vara sponsrad av exempelvis CIA... de loggar och följer då alla sajter som är skeptiska till rådande makt med en toksimpel metod...

De kan föra databas på alla IP som besöker olika sidor och sedan göra vad de vill med detta utomordentligt nyttiga anti-terrorism verktyg.

(Men så är jag skeptisk till externa tjänster som man lika gärna kan göra internt i sin egen sajt. [En lista med IP-nummer till myndigheter är allt som krävs.] Sen gör man bara en databasslagning på besökarens IP i den tabellen vid varje sidvisning och skriver tillbaka till databasen om det är en match... lite mer resurskrävande. Men mycket mindre integritetskränkande.)

Jag får väl använda proxy den månaden ni kör creeper.... men kör på! Berätta först bara...

Posted on: 2010/8/31 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#9
@jin83: Intressant, men jag kan inte hålla med

@mystiker: Ja helt klart!

Jag hade hoppats att en sajt som Vaken.se om någon hade dessa suveräna verktyg eftersom denna hemsida garanterat är en av dom största kanalerna när det gäller alternativ media.

Om folk får problem med sina chefer säger det väl en hel del om samtiden vi lever i?

Det finns ingen vettig förklaring till varför Vaken.se inte skulle implementera MediaCreeper och Creeper anser jag. Men jag är bara jag, en enda person. Det är såklart helt upp till sajtens ägare och admins att fatta beslutet. Och det verkar helt klart konstigt/mysko om det inte görs med tanke på att man till och med visar upp kontoutdraget över hur bidrag kommer in och vad man använder pengarna till...

Kalla mig en galen byfåne från dalarna men jag skapade denna tråden av välmening och goda avsikter för jag anser det borde ligga i intresset att denna implementering var en del av att skapa ett friare samhälle med lättillgänglig information för dom som verkligen vill granska.

Om man tittar på "senast bevakade" på båda verktygen så kan man ganska lätt se ett sammanhang av media och myndigheters besök och den efterföljande mediarapporteringen.

Varför skall etablissemanget kunna bevaka oss och vi inte dom?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#10


See User information
Många stödjer oss i det tysta med tanke på vilka positioner dom sitter på. Man vet inte vem man kan lita på.

Vi har väl inte glömt EF och hur denna person skrämdes till tystnad.

Skulle tro att många vill följa händelseutvecklingen utan att synas .

Kommer det en öppning kommer många att träda fram. Se på hur det ser ut i USA. Som det är nu är dom rädda att förlora sin försörjning. Man har en familj att tänka på.


Men testa gärna en vecka så ser vi om besökarantalet minskar .

Jag är splittrad i frågan.


Posted on: 2010/8/31 21:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#11


See User information
Ehh, ingen ide att skrämma upp sig själv! Det sker ändå inget olagligt här, så varför oroa sig.


Posted on: 2010/8/31 21:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#12
Jag fick tag på Patrick Wallström som driver Creeper. Ställde 3 frågor till honom via Facebook. Se bifogad bildfil:
Resized Image


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#13
Sant är ju, att alla som jobbar på en myndighet, inte nödvändigtvis är polis. Och jag tror inte att någon redaktör sparkar på sina journalister för att dom surfar på vaken.se. Journalistik kallas det tydligen.
Så jag är splittrad i frågan.
Men jag är helt för en creeper-månad, eller vecka, för att dels tillfredsställa allas önskningar och samtidigt bejaka min nyfikenhet på det sociala experimentets resultat

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#14


See User information
Tycker det skulle vara intressant att se vilka myndigheter som är inne på vaken. Jag tror absolut att "storebror" har stenkoll på den här sidan..och kan därefter fatta olika beslut efter det.Ju mer folket vaknar ju mer av det kommer vi se.Kan väl köra en månad och testa?

Posted on: 2010/9/1 15:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#15


See User information
Jag tog bort mitt inlägg, för Shen har rätt, men jag var ironisk.
Jag tycker vaken ska ha creeper, men jag tror många kommer att bli besvikna eftersom vaken inte är så övervakat som de vill tro.

Här kan man se hur det såg ut:
http://gnuheter.com/creeper/site/vaken.se

Tittar man på exempelvis Pennans blogg är den mer övervakad:
http://gnuheter.com/creeper/site/gryningensljus.blogspot.com

Posted on: 2010/9/1 15:53

Edited by wavemaster on 2010/9/1 16:16:33
Edited by wavemaster on 2010/9/1 16:20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#16


See User information
lol wavemaster skojar med dig eller spelar dum.

Det är ju knappast första gången du surfar här vi har nog alla som hängt här ett tag sett listorna förr.

låt det förbli en del av mystiken om det är så viktigt.

Hur kan man orka bry sig.

Finns annat och bry sig om.

Finns datorer som passivt avlyssnar din telefon börja där istället det borde ju vara av mer intresse.

Posted on: 2010/9/1 16:01
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#17


See User information
Lyssna på detdär.

Lol piratebay kommer ofta med relevanta länkar.

http://www.kickstarter.com/projects/t ... te-bay-away-from-keyboard

Posted on: 2010/9/1 16:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#18


See User information
Tycker inte att man på något sätt kan utröna ur besökens frekventa besök, vad som är bara besök för att av nyfikenhet läsa den skrivna texten...

Garanterat att dom besök som inte syns som är dom besök som sparar data för framtiden....

Man ska vara glad att så många från olika myndigheter besöker begrundar och lär sig den nya tidens gång... Vilket vaken inte lyckats med, men det är av förståeliga själ...Forum

Ett tips kan ju vara att göra kupp utanför alla myndigheter med fakta om den nya tidens gång och dom utdöende dinosaurierna....

Och bloggen gryningensljus.blogspot.com gör ett bra jobb som för ut sanningen... träffat rätt

Posted on: 2010/9/1 17:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till alla som surfar runt på Vaken.se
#19


See User information
I spalten till höger ligger det alltid en flock "ubåtar" som inte deltar i debatterna men som ändå ligger kvar, en del i veckor. Men jag tycker knappast att våra debatter här rör sig om några statshemligheter eller mystiska transaktioner precis. Vad som verkligen vore farligt vore att titta på exempelvis vilka förbindelser och vilken korrespondens som finns mellan exempelvis politiker som kringgår regler om kommunal upphandling och deras kumpaner i blåställ som kör omkring i dyra bilar och vräkar sig med lyxprylar. Då dröjde det nog inte länge innan man blev nackad som en kyckling.

Posted on: 2010/9/1 22:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
56 user(s) are online (56 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 56

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS