vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Problem Reaktion Lösning på Galaktisk Skala

See User information
Det är många som oroar sig över FRA och dylikt. Men för den som vet om sin egna oändlighet (eller som vill veta) så hade jag fokuserat på att förstå hur vi ens hamnade på jorden, och varför. Vilket det självklart finns olika åsikter om men det kan bara finnas en gemensam sanning.

Som jag nämnde i min tråd Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg? så är vi alla Gud. För att förtydliga vad jag menar så vill jag att du som läsare tänker dig detta: Du är ett eget universum som har en konstruktion som inte är ljus. Som eget universum är du din egna allsmäktiga och suveräna varelse. Detta är ditt sanna jag som idag har blivit den som sitter framför en dator någonstans här på Jorden för att besöka denna hemsidan.

Som denna allsmäktiga varelse så valde vi att gå in i universumet som var först med att skapa konstruktionen ljus. Detta gjorde vi för att lära oss förstå ljuset och dess konstruktion. Ljusuniversumet är baserat på vågform och därmed ljus, ljud och allting vi mäter i vågform. I detta universum som vi nu befinner oss så har det skapats en kopia av det äkta ljuset som jag och många andra kallar för det falska ljuset. Detta falska ljuset har grundlurat stora galaktiska civilisationer och planeten jorden är den första planeten i skapelsens historia att skapa en ny ras med människor som blir skapare av ljus och därmed Gudar som kan skapa ljus. Detta betyder att det finns goda utomjordingar som till stor del förstår skapelsen men som via otrolig intelligent manipulation ändå tillhör det falska ljuset.

En stor manipulation är att lura andra ifrån att veta om att de är livärdiga med det som alla kallar Gud. I många fall är det alla kallar Gud en falsk Gud som genom villkor (det falska ljuset) vill ha något tillbaks, t.ex. tillbedjan. Den äkta Guden (vårt universum) behöver ingen tillbedjan.

Det falska ljuset agerar på en skala som är universell, de lurar civlisationer att antingen vara positiva eller negativa. Kärlek är en del av detta falska ljuset. Kärlek kan förslava. Men det är den villkorliga kärleken (jag älskar dig om du går med på villkor). Det vi lär oss genom att uppleva det falska ljuset är det äkta ljuset som är ovillkorligt. Som äkta Gudar dömer vi inte. Det är det falska ljuset som dömer.

Vi går igenom det falska ljuset för att lära oss förstå vad en ljuskonstruktion leder till. I vårt fall är det extrem manipulation som för tillfället lurar oss ifrån sanningen om vad vi är, varifrån vi kommer och vart vi är påväg. Samtidigt har vi alla upplevt extrem godhet och extrem ondska då vi, genom vårt vågformsuniversum, upplevt allt dualiteten kan erbjuda. Om du trodde att du var 20år, 30år, 50år, 70år så kan du lägga på ett par miljarder år. Vi är eviga. I slutet av vår resa (här och nu) var vi tvugna att glömma det för att igen komma ihåg vad det är vi ville bli med vår resa in i detta ljusbaserade universum.

Många vägar leder till högre dimensioner som ingår i det falska ljusets villkorliga konstruktion. Det falska ljuset ligger också bakom i princip alla religioner och även New Age. Skillnaden på det sanna och falska är att det sanna inte dömer samt att det finns inom oss alla. Sanningen finns inom oss alla, vi behöver inte läsa den i någon bok eller höra den av varandra. Tro inte på vad jag säger, utan sök det inom dig.

Den äkta vägen handlar om att inte döma andra och att vara balanserad. Den handlar om att veta om sin egna suveränitet som allsmäktig skapare. Den handlar om att inte vara mer positiv än negativ eller tvärtom, den handlar som jag sa om balans. Det äkta ljuset är allsmäktig och ger oss tillgång till allt som finns i oändligheten (och det är inte lite, då det är oändligt).

Inom 2år så kommer alla på jorden veta om att det finns utomjordingar. Utomjordingarna kommer försöka ta med människor ifrån jorden eftersom jordens yta (även alla underjordiska komplex) kommer bli helt obeboliga under första halvan av 2013.

Genom att stanna på jorden så kommer ens djupare och äkta jag att guida en till att träda in i en dimension som existerar bortom det falska ljuset.

Stannar man inte på jorden kommer man fortsätta leva i det falska ljuset en annan planet.

Jorden är för tillfället universums mittpunkt av fokus, då vi påverkar hela skapelsen och representerar hela skapelsen. Låt inte det falska ljusets problem reaktion lösning lura dig ifrån att bli en skapargud av ljus! Även om utomjordingar kommer "rädda" oss ifrån Illuminati och liknande så är det bara del av deras problem reaktion lösning.

Vänliga kärelskfulla hälsningar
- seilon

Posted on: 2010/12/14 20:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Problem Reaktion Lösning på Galaktisk Skala
Och satan sade "For God knows that when you eat of it your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil."
Det är satans favvo trick att övertyga människan att vi kan va gud eller odödliga. Och om dina utomjordings fantasier kan du lyssna på denna man http://www.youtube.com/watch?v=5DEiIq9_9OY

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vänta och se. Time will tell.

Posted on: 2010/12/17 20:29

See User information
På sätt och vis så håller vi alla på att bli gudar igenom att förstöra allt som herren skapade och byta ut dom mot våra egna skapelser.

Vi byter ut den rika variationen på frösorter för att ersätta den mot våra egna modifierade.
Vi byter naturens läkemedel mot våra egna.
Naturen byter vi mot staden och snart kommer vi på alvar att börja modifiera oss själva.
Vi byter verkligheten till virtual reality och så vidare.

Varför gör vi nu allt detta.
Jo för om vi ska kunna bli gudar så kan vi inte ha en skapare. Då måste allt han skapat dö tillsammans med tron på hans existens.

Jag tror att det är den här utvecklingen som enligt kristendomen är vägen till helvetet.

Posted on: 2011/2/16 0:15

See User information
Låter som du inspirerats av Airl, http://www.bibliotecapleyades.net/vid ... erview/alieninterview.htm , men vem har inte det.
Seilon, har du lite länkar och sånt där man kan läsa mer om dina tankar, eller är det din egen vinkling du talar om här.
Hur som helst, tack för en fin text, skönt med någon som är litet uppe i det blå, känns skönt att man inte är den ende =D
Ha det bra och kom gärna med mer av sådana funderingar!
Hej då/Rocketbanana

P.S. ja, time WILL tell, förhoppningsvis i alla fall

Posted on: 2011/2/16 21:34
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

Anonym
Här ser man agenda börjar i musikens värld
http://www.youtube.com/watch?v=OuL1hRHPkAQ&feature=related
se gärna hela serien för den är väldigt bra.
Sen är agenda satans vilja att va som gud och dom som dyrkar satan vill ha samma power, dom vill ha guds makt på jorden.

See User information
Seilon skrev:

Inom 2år så kommer alla på jorden veta om att det finns utomjordingar. Utomjordingarna kommer försöka ta med människor ifrån jorden eftersom jordens yta (även alla underjordiska komplex) kommer bli helt obeboliga under första halvan av 2013.

Intressant. Hur, mer exakt kommer detta att gå till? Solstormarna?

Posted on: 2011/2/18 6:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper