vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

ÄR DEMOKRATI KORKAT?

See User information
Hej!

Det måste finnas mängder av er på vaken.se som tänker ungefär som mig...

Jag älskar vår yttrandefrihet men det finns något som man aldrig får kritisera i en demokrati och det är demokratin själv.

För den som har lärt av historien skall självklart alltid makten och styrelseskicket stå under hård kritisk granskning.

Jag hyser stor ödmjukhet för alla de runt om i världen som kämpar förtvivlat för att få en demokrati så som vi har det... men jag tro som sagt inte att demokratin är svaret eller lösningnen på alla världens problem, tyvärr.

Jag skriver tyvärr eftersom allt hade varit bra mycket lättare om demokrati var lösningen.

Som alla vet krävs det inga som helst kunskaper för att bli politiker. Skolministern måste t ex inte vara lärare eller dyl. detta tycket jag är märkligt. Självklart skall de som beslutar ha kunskap i det som de beslutar om. Något annat måste ju vara idiotiskt.

Läste en kurs i skillnaden mella att vara informerad om något och att besitta de faktiska kunskaperna själv. DET ÄR STOR SKILLNAD!!! Det är därför det är så viktigt med kunskap och utbildning. När ett lärande sker så sker det en viss process. DET FINNS INGA GENVÄGAR TILL RIKTIG KUNSKAP!!!Jag misstänker att politikerna oftast bara är informerade om det som de ska besluta i och att de inte besitter den faktiska kunskapen själva. OCH OJ VAD FEL DET KAN BLI DÅ. Läs tidningen!!!

Sen är det ju det här geniala med att alla ska vara med och bestämma just vilka politiker som vi vill ha. SMART! Handen på hjärtat, själv röstar jag på det block som jag blivit uppfostrad till att tro på och på det parti som driver min hjärtefråga. Vet inte om jag röstat "rätt" då. Har ju röstat efter min tro och inte efter något direkt vetande eftersom jag inte besitter de samhällskunskaper som krävs för att veta det.

Vi blir värvade vart fjärde år av en proffsig talare.. det är sjukt konstigt att inte alla ser det knepiga med detta...

Vet inte om det är revolution som jag vill ha..

Malin

Posted on: 2010/12/16 11:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ÄR DEMOKRATI KORKAT?

See User information
Demokrati är inte korkat min käre vän.
Problemet är snarare att demokrati inte existerar.
Och dom som säger sig representera en demokrati gör raka motsatsen.

Demokrati är för folket av folket med folket (martin luther king)
Det betyder att demokrati kan aldrig vara ett system där en bestämmer över någon annan.
Med andra ord kan demokrati aldrig vara att vilja bli ledare och styra över andra än mindre vilja sitta kvar på makten, det pekar bara på girighet.
Det är raka motsatsen av innebörden demokrati.
Så med andra ord är alla som tror dom lever i en demokrati är rålurade.
Det närmaste man kan komma demokrati är ett system av Direkt Demokrati.
Direkt demokrati innebär ochså att sparka varenda politiker och låta människan själv stifta sina lagar och rösta igenom regelverket och på så sätt bli politiskt och samhällsmässigt medveten genom att ta del och ansvar av sina egna val.

Därav passar termen Demon-Krati kromokrati eller postdemokrati bättre in på dagens system med tanke på vad eliten sysslar med och deras manipulation.

Posted on: 2010/12/16 12:10
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej igen!

En demokrati på det sätt som du beskriver det antar jag utgår i från att folket vet bäst. Eller har jag fel?

Som jag skrev i stycket om kunskap, det är skillnad mellan att besitta den faktiska kunskapen själv och att vara den informerade. Självklart skall makten (kanske även rösträtten) vara hos dem med kunskap. (Eftersom jag antar att du som läser detta just bara blir informerad om det som jag skriver och inte själv besitter kunskap i ämnet förstår jag att detta kan vara svårt att ta till sig)

Självklart förstår jag det vanskliga med att lämna i från sig sin rösträtt men jag står fast vid att JAG inte är den optimala röstaren eftersom jag inte har de samhällskunskaper som krävs. Jag står även fast vid att makten måste vara hos dem med kunskap. Annars kan det bli otroligt fel...

Jag tro att det kan bli ännumer fel i en direktdemokrati...Eftersom kravet på kunskap då är helt borta.

Malin

Posted on: 2010/12/16 12:34

See User information

Posted on: 2010/12/16 13:38

See User information
Ja att ifrågasätta är en mänsklig rättighet.
Men i ett samhälle som kännetecknas av trolöshet mot huvudman är det ett brott.
Det är därför folk som ifrågasätter får sina journaler stämplade med hot mot tjänsteman och tjänstemännen ljuger höger och vänster och vittnar falskt mot dom rättfärdiga.
Det är inte utan orsak det står skrivet dom rättfärdiga sitter i fängelse det är vad maktmissbruk och ett samhälle i dubbelmoral leder till.

Europa står i brand.

http://www.youtube.com/watch?v=koa1B1 ... feature=player_embedded#!

Det är bara en tidsfråga innan det blir ett brott att ifrågasätta.

Det är lätt och skapa terrorism det är bara skapa mer maktmissbruk sedan stämpla folk när dom agerar.

lol undrar hur många utförsäkrade som vill spränga sig själva??

Dom måste vara fundamentalister .
Sverige fashismen i ett nötskal.
Trots allt vill alla människor samma sak vara lyckliga fria och slippa vara ensamma , det är maffiastaten som sätter spelreglerna.

Titta vad farbror frej tar fram.
Utförsäkrad ur försäkringskassan och lite böner vi tar fram.
Ni ska du få se vad man med försäkringskassan och bönor kan göra.
Men lite bönor och maktmissbruk vi kokar en sås som får oss alla och må som en gås....
Med ricin i halsen fyll kvoten till paradis så kan du få så ditt eget ris.

Vart går gränsen till dubbelmoral kan man fråga sig.
Och vart skiljer denna metodik sig från dom som får sina familjer sönderbombade utomlands med boforsvapen och fängslas när dom söker fly förtrycket?

Är det så konstigt att det ser ut som det gör?
Dom skapar ju miljön för att ge sig själva orsaker och lagstifta mot folket.
Sånt är dom duktiga på men knappast och lagstifta mot sin egen korruption.

Det är som vaken proklamerat sedan dag ett.
Kriget mot terrorism är en bluff i syfte att ge makteliten mera kontrol över folket.

Posted on: 2010/12/16 13:48
Resized Image

See User information
Hej Malin!
Känns som du läst samma kurs som jag, kunskapens villkor kanske?

Men risken med det du säger är ju att det kan bli en annan sorts elit då. Som du ju vet är det ju också svårt o säga, vem som har kunskap, vem som har bildning, vem som bara är informerad och vem som har klokhet, visdom.

Det bästa vore aktiv demokrati som jag läst om, där kan man som jag fattar det som, låta en person som tycker som en själv få ens röst, att man letar upp den som tycker som en själv.

Hur mycket man ska göra själv bestämmer man själv. Man kan låta sig lita till den som ska "tycka" men man kan också lätt själv vara den som "tycker". Då har den som vill, själv möjligheten att ge informationen och vara den som besitter "kunskapen" men alla kan ta del av samma kunskap.

Risken med det är istället kanske internet och i vilken mängd ens politiska åsikter kan sparas och spåras till just dig. Alla har ju ett IP-nummer.
Skulle man gå någonstans och genom ett klick, rösta i alla frågor så kanske inte alla gör det, så jag vill veta mer om hur det skulle göras anonymt.
http://aktivdemokrati.se/dd/ om du ville läsa mer om det.

Posted on: 2010/12/16 15:11
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

See User information
Hej!

Du har nog en mer possitiv syn på befolkningens intelligens och aktiva informationssökande än vad jag har.

Jag tror att befolkningen är bekväm och att de röstar efter bekvämlighet. Vi människor drivs ju till stor del av vårat ego. Många röstar efter det som gynnar dem mest, tyvärr. Givetvis finns det undantag dvs de som röstar klokt med sympatier för sina med människor men dessa är inte majoritet, tror jag.

Jag kommer till baka till detta med skillnaden mellan att vara informerad och kunnig inom ett ämne. Om befolkningen ska vara med och rösta i olika frågor kommer de endast vara informerade och ej kunniga med undantag av några få. Det kan då lätt bli fel.

Men jag förstår dina tankar. Hur ska man kunna avgöra vem som är kunnig,klok och vis? Jag tänker mig att man till en början kräver utbildning av politikerna. Återkommer som ett exempel till skolministern, det hade varit lämpligt om han var lärare med många års erfarenhet. Justitsieministern borde vara en jurist... hänger du med..

Sen borde framröstningen av dessa ske av kunniga människor och här blir det ju svårt vilka skulle sessa kunniga vara. Kanske skulle man kunna ha ett system där Svensson är med och röstar fram de kunniga röstarna. Men detta är nästan ogreppbart hur det hela skulle kunna tänkas gå till.

Jag bara känner att det system vi har i dag där obildade röstar fram obildade är korkat!

Malin

Posted on: 2010/12/17 11:40

See User information
Quote:

malin skrev:
Hej!

Jag tänker mig att man till en början kräver utbildning av politikerna. Återkommer som ett exempel till skolministern, det hade varit lämpligt om han var lärare med många års erfarenhet. Justitsieministern borde vara en jurist... hänger du med..

Jag bara känner att det system vi har i dag där obildade röstar fram obildade är korkat!

Är inte allt ditt tänk just som man blir av att gå igeom kunskapssamhällets programmering?

Det är inte trots kunskap, info, utbildning och science som det ser ut som det gör... utan mycket på grund av det.

Man känner igen dig, det är som en slags prototyp - man dyker in här och tror man har "vaknat", för att man har läst lite texter mm.

Men kunskap har inget att göra med att vara vaken, eller medveten, eller ha riktig förståelse.

Varför skulle utbildningsministern behöva vara lärare? Du får tänka vidare på vad utbildning/kunskap egentligen är, just nu är du skadad genom det.

Det pågår tex kampanj mot lärare som inte har genomgått elitens programmering - inte har fått rätt stuk... kanske inte har gått igenom genusprogrammeringskurser mm.

Det kan ofta vara personer som har massa erfarenheter från olika områden i livet - de kan mycket bra vara lärare - är omtyckta lärare - är inte lika lätt programmerade maskiner som ska vara lärare - det har ett sundare och bredare register.

Jag såg i lärartidningen, där nästan hånade man de som är lärare men inte har den rätta examen... "hur skulle de obehöriga lärarna kunna vara bra lärare..." stod det i rubrik, tror jag.

Det är fruktansvärt... likformningen till att bli skadade lärare och barn är stenhård i detta land. De gör det bland annat genom ord som kunskap, kunskapssamhället. etc.

I samma smet ligger det där med forskning och science - inom ditt tänk ligger då även att bara vi ger mer till forskning så löser vi problem... - men det är ved till brasan.

Du är en vedbärare till brasan.

Det är en bluff, och väldigt ondskefull sådan. Kunskap ger ofrihet, gå inte på vad andra ovakna försöker smitta andra med.

Vad du "känner" är inte relevant, utan man ska fatta hur det är.

Posted on: 2010/12/17 17:06

See User information
Quote:

malin skrev:

Jag skriver tyvärr eftersom allt hade varit bra mycket lättare om demokrati var lösningen.

Ja, det hade varit lätt om en process hade rädda mänskligheten. Hehe, men så är det som sagt inte. :P

Quote:

Som alla vet krävs det inga som helst kunskaper för att bli politiker. Skolministern måste t ex inte vara lärare eller dyl. detta tycket jag är märkligt. Självklart skall de som beslutar ha kunskap i det som de beslutar om. Något annat måste ju vara idiotiskt.

Läste en kurs i skillnaden mellan att vara informerad om något och att besitta de faktiska kunskaperna själv. DET ÄR STOR SKILLNAD!!! Det är därför det är så viktigt med kunskap och utbildning. När ett lärande sker så sker det en viss process. DET FINNS INGA GENVÄGAR TILL RIKTIG KUNSKAP!!!Jag misstänker att politikerna oftast bara är informerade om det som de ska besluta i och att de inte besitter den faktiska kunskapen själva. OCH OJ VAD FEL DET KAN BLI DÅ. Läs tidningen!!!

Den stora frågan är VEM som har RÄTT kunskap... Om rasforskare (som ansågs vara "framstående män inom vetenskapen" ganska länge) skulle ha fått ministerroll pga sin "erfarenhet". Ja vem vet vad som skulle hänt då.

¿Så frågan är VEM som har RÄTT kunskap?

Likaså vet jag lärare som efter 20 års arbete på en skola inte alls är duktiga pedagoger, de är snarare sämre än lekmän (läs studenter som gör sin första praktik). Så "vem som har kunskap och vem som tror sig ha kunskap" är inte heller självklart. "Learning by doing" gäller inte alltid.

Till en ministerroll skulle jag hellre sett den 20 åriga studenten än den helt socialt inkompetenta och psykopatiska maktmissbrukande veteran-läraren. "Mycket tid inom ett yrke kan leda till "överinlärning" och snedsteg i mentala utvecklingen"

"Överinlärning" är ett intressant koncept som studeras inom kognitionsvetenskapen.

Quote:

Sen är det ju det här geniala med att alla ska vara med och bestämma just vilka politiker som vi vill ha. SMART! Handen på hjärtat, själv röstar jag på det block som jag blivit uppfostrad till att tro på och på det parti som driver min hjärtefråga. Vet inte om jag röstat "rätt" då. Har ju röstat efter min tro och inte efter något direkt vetande eftersom jag inte besitter de samhällskunskaper som krävs för att veta det.

Vi blir värvade vart fjärde år av en proffsig talare.. det är sjukt konstigt att inte alla ser det knepiga med detta...

Vet inte om det är revolution som jag vill ha..

Malin

Jadu, det här är ännu svårare... Vem ska leda oss framåt? Jag ser samma problem som du men har inte lyckats komma på en hållbar lösning... på 10 år funderande...

Inte heller har jag sett någon lyckas beskriva en hållbar modell för hur ett bra system (som skickar fram de bästa/sundaste individerna till toppen av hierarkin).

Det system vi har nu är trots allt ett maktspel bland politiker som slåss om positioner inom partiet... rent logiskt hamnar alltså de brutalaste psykopaterna (, de som saknar empati för allt och alla i sin omgivning) överst i denna "maktstrid". Andra snällare och bättre människor ger upp och söker andra sätt att sprida sin livsfilosofi.

Jag är väldigt intresserad i att läsa en bok där någon filosoferat i ämnet. Om du har någon.

Posted on: 2010/12/17 18:52

See User information

Posted on: 2010/12/17 19:30

See User information
Varför ska man ha hierarki?
Det har spelat ut sin roll alla vet ju att makt korrumperar.

Om man är så vilsen att man behöver en hierarki och inte kan ta ansvar för sitt eget liv får man ju skylla sig själv.

Hur ska människor bli politiskt medvetena och lära känna konsekvenserna av sina egna val om dom ska förlita sig på korrupt hierarki??

Är det så man vill ha det kan man inte komma och klaga sen heller över hur ruttet allt är eller om hierarkin vänder sig mot en.

Ger du en tjuv din hemmanyckel så räkna med inbrott.
Försent och gråta sen när du förlorat allt.

Enda lösningen är direkt demokrati med insyn av medborgarna själva.

Posted on: 2010/12/17 20:18
Resized Image

See User information
Men i direktdemokrati kommer ju människor som TROR sig ha kunskap att rösta. Det kan ju gå ännu mer snett...

Jag ser problem även i direktdemokrati... det kommer bli beslut som baserar sig på kollektivets känslor... inte hård kunskap och förståelse i ämnet.

Posted on: 2010/12/18 13:53

See User information
Det är genom misstag och erfarenhet man lär sig.

Posted on: 2010/12/18 15:37
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Varför ska man ha hierarki?
Det har spelat ut sin roll alla vet ju att makt korrumperar.

"Varför?".

För att det är så det hela hänger ihop, fungerar och är.

Inga företeelser/fenomen/tillstånd i sig är "problem" - makt korrumperar inte alls, lika lite är det fel på pengar.

Vakna.

Posted on: 2010/12/18 18:29

See User information
Pingubenji skrev:

Men i direktdemokrati kommer ju människor som TROR sig ha kunskap att rösta. Det kan ju gå ännu mer snett...

Jag ser problem även i direktdemokrati... det kommer bli beslut som baserar sig på kollektivets känslor... inte hård kunskap och förståelse i ämnet.//

Hej!

Härligt att någon annan också ser problem med ännu mer demokrati.
Jag menar inte att jag på något sätt har kommit på ett smart sätt att styra ett land men jag vill gärna få i gång en diskussion om ämnet. Inte kan väl nuvarande system vara det klokaste.

Kunskap är den enda rätta vägen... Frågan är vem har kunskap?

Vi är ett gäng obildade som väljer ett annat gäng med obildade, det kan inte vara det bästa sättet.

Kom gärna med synpunkter!!!! Jag har inte tänkt "färdigt" än...

Malin

Posted on: 2010/12/19 13:11

See User information
Hoaxadminvarning är vad denna "Malin" är.

Posted on: 2010/12/19 13:48

See User information
De som känner till mina tidigare inlägg här kanske förvånas nu men efter att jag mer och mer undersökt de bakomliggande orsakerna till dagens problem och lösningar fjärmar jag mig allt mer från tanken att det statsskick folk idag kallar demokrati kan göra situationen annat än värre.
Det är mer passande att kalla det, som vissa gör, demokratur på sättet det är upplagt.

Hur ska man säkerställa höga värderingar och en nations karaktär när pöbelväldet vill ha "ledare" som ständigt ljuger dem rakt i ansiktet men får posten för att de lyckats sälja sig bäst?
Det går inte, åtminstone inte i en helt oreglerad marknadsekonomi där politiker alltid backas av mäktiga ekonomiska intressen, blodpengar oftast.

Samma anledning till varför yttrandefriheten är fejk; Sann opposition som kan hota de ekonomiska intressena kan inte få tillstånd att bruka sig av demokratin. Sen när de utesluts ur debattklimatet och börjar kritisera spelets regler blir de givetvis "antidemokrater" vad annars?

En av demokratins många baksidor är också att den i kombination med etnisk disharmoni tillåter de vars folk är talrikast på en geografisk yta att dominera de andra folken, vilket gör att maktens centrum reduceras till en fråga om nativitet och mortalitet i en folkstam.

Demokratin anspelar inte på att ha några ideologiska mål såsom andra statsskick ofta har, bara grunden att alla ska vara "jämlika" och makten ska utgå från folket. Ändock utgår man från att alla är införstådda med att demokrati också innebär oreglerade marknader, nedrivna gränser, mångkultur och främlingar vid ett lands roder.

Men när man hör beläggen för varför vi ska ha "jämlikhet" så förvånas jag över att inte fler reagerar över hur kvasikommunistiskt det låter.
Hur är det jämlikt att försöka utjämna skillnader mellan individer vars olika egenskaper och insatser fört dem dit de är i den sociala stegen?

Vill poängtera att jämlikhet inför lagen är en självklarhet i en rättsstat, men den ekonomiska "jämlikheten" som det ofta propageras för, inte alls handlar om "jämlikhet."

De som kämpat och arbetat hårdare i samhället blir av ett sådant omänskligt paradigm neddragna av de lata och odugliga, denna "jämlikhet" förstör alla incitament för att vilja utmärka sig genom sin flit.
Det framstår väldigt tydligt att demokratin som den blivit, liberalismens barn, är en mjuk variant av marxism.
Den är också en typisk verklighetsförnekelse eftersom det bara existerar på papperet emedan alla liberala/demokratiska och marxistiska stater har sociala pyramider.
Så vad är det de egentligen ändrar på?

De bara vänder på den sociala pyramiden, Marx säger det t.o.m. rakt ut. De som var längst ner förtrycker de dugligaste, de som bidragit mest till vår civilisations framgång måste genom sån idioti som exempelvis "kvotering" ge rum för de som likväl kan vara mindre kompetenta men ändock genom sin etnicitet, sexuella läggning eller organ måste få gå före i kön.

Så ja, demokrati är korkat sett från ett överlevnadsperspektiv, därför dyker den så sällan upp i historien av mänsklig samvaro.
Jag får nog också säga att direkt demokrati har potentialen att bli ännu värre med tanke på att folk inte är bildade nog att förstå konsekvenserna av våra handlingar eller inte har hjärta nog att värdesätta det vi redan är resultatet av.

Malin, jag ser att du är ute efter det som alla andra riktiga systemkritiker vill ha; En typ av korporativism där de som kan sitt område och sitt yrke väl blir utvalda att representera den grenen i ett nationellt råd.

Fast det viktigaste för ett land är inte kvantiteten av de styrande utan kvalitén på karaktären hos de eller den som styr.

Posted on: 2010/12/19 15:43
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Bra skrivet xtas. Äntligen också rakt på sak om direktdemokratin...

Posted on: 2010/12/19 16:36

See User information
Kalinka skrev:
Det är en bluff, och väldigt ondskefull sådan. Kunskap ger ofrihet, gå inte på vad andra ovakna försöker smitta andra med.//

Vad menar du med att kunskap ger ofrihet??? Menar du fel sorts kunskap. För mig är kunskar både makt och frihet.

Malin

Posted on: 2010/12/20 9:59

See User information
Hej!

Hur skulle det vara om endast bildade fick rätt att rösta fram andra (förhoppningsvis) bildade.

T.ex. endast lärare fick rösta fram skolministern, endast jurister får rösta fram justitsieministern osv...

Det skulle så klart innebära en hel del förändringar i statsskicket eftersom de framröstade knappast skulle tillhöra samma parti... partierna kanske skulle bli onödiga då..

Vad tror ni???

Malin

Posted on: 2010/12/20 13:20

See User information
Endast statsministrar röstar fram statsminister...

Pajasadmin.

Posted on: 2010/12/20 13:25

See User information
HAhaha!!! Så l---ångt hade jag inte tänkt... Bra kritik! Tack!!!

Funderar lite till....

Malin

Posted on: 2010/12/20 13:37

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Malin, jag ser att du är ute efter det som alla andra riktiga systemkritiker vill ha; En typ av korporativism där de som kan sitt område och sitt yrke väl blir utvalda att representera den grenen i ett nationellt råd.

Fast det viktigaste för ett land är inte kvantiteten av de styrande utan kvalitén på karaktären hos de eller den som styr.

Jag håller bara med. Det är bra skrivet.

Utan en inre utveckling (andlig) kan vi inte ställa krav på en ledning som är annat än korrupt. En icke-andlig befolkning får icke-andliga ledare.

Nationella råd tror jag är jättebra, men bara om vi utvecklats. I sin vagga existerar potential med lika mycket positivt som negativt. Ju tidigare vi bönfaller om en sådan ordning, ju större är faran. En teknokratisk elit är kommunism och denna väg leder till uppdelningen i elit och slavras.

I Star Trek har pengar försvunnit. Man strävar efter andra saker. Denna bild av en framtid inger hopp. Men då är vi en federation. Oj... alltså, en federation, en världsregering. Star Trek målar därför upp en utopi. Inte ens år 2400 är vi mogna att ta ett sådant steg. Jag kan inte se det.

Å andra sidan fanns det under 70-talet idéer som kändes empatiska och kloka. Under 40 år har allt detta försvunnit. På 40 år kanske vi kan få detta tillbaka, än starkare, än bättre - kan vi det?

Demokrati måste motarbetas. Det handlar inte om att kämpa för en demokratisk ordning utan det handlar om att kämpa för värderingar som demokratin kan tillintetgöra.

Det finns idag inget statsskick som är dugligt. Människorna måste förändras först.

Posted on: 2010/12/20 13:39

See User information

Om demokrati är korkat?

Svar: Ja.

Demokrati fungerar ca en vecka, sedan börjar nedstigningen mot korruption och andra sattyg som polisstater... Systemet fungerade nog på sin tid, men tror vi (mänskligheten) är redå för något nytt...

Ett system som inte bygger på makt, utan verklig delning av ansvaret... Alltså, inga "politiker" (aka säljare och andra skådespelare). Vi är varandras bästa resurs, om vi nu kan "omförhandla" det självhävdande egot.

Om vi röstar fram något, skall denna inte ha annan makt än att fördela till verkliga "kundskapare" som förstår sig på frågorna och har en vettig lösning att komma med, för att efter ett beslut sluta att ha någon makt... En gruppering av verkliga kunskapare som ser till att lösningen är från samhällets syn/behov.

Är övertygad att detta kommer samhället bättre till fördel samt att tex våra åldringar inte behöver ryttna bort på ålderdomshusen...

Posted on: 2010/12/20 13:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper