vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Bomb exploderat i Moskva

See User information
Media misstänker att det är en självmordsbombare vid flygplatsen i Moskva.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8457608.ab

Intressant att 3 personer redan är efterlysta, tanke på när det skedde...

Redan stämplat som Terrorist handling + Självmordsbombare.

Tragiskt givetvis alla som fick sätta livet till....

EDIT: Carl Bildt var snabbt ute och twittrade om dådet..
"fruktansvärd terroristattack". Märkligt att en svensk utrikesminister kunde veta så snabbt att det var en terrorist-attack :)
Månne han vara synsk?

Posted on: 2011/1/24 15:16

Edited by Nickeheaad on 2011/1/24 15:56:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Russia declares New West Order (coming from east (red planet)

See User information
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sja ... anga-i-moskva_5889175.svd

Självmordsbombare dödade många i Moskva.....etc

Posted on: 2011/1/24 16:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bomb exploderat i Moskva

See User information

Visst är det fantastiskt... Nästan som "dom" visste om det Framför allt att detta sker nästan i alla länder i under ett kort tidsförlopp...

En människa skulle ju kunna tro att det är planerat och fåren i massan leds att tro det bara händer av en slump...

Posted on: 2011/1/24 16:14

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information

Förövrigt skrev jag ett mail till Rapport-redaktionen, där jag ifrågasatte ovanstående, ang. 3 Efterlysta och Carl Bildts påstående... Lär ju inte få svar, men man måste ju försöka...
(Såvida man nu inte blir klassad som terrorist sympatisör...).

Här är mailet jag skrev:

"Hej!

Självklart tragiskt att oskyldiga får sätta livet till. Men vore bra om ni mainstream media vågade ta upp hur information efter en sådan här bomb så snabbt kan vara klarlagd. Såsom:

Det är redan 3 efterlysta får dådet. Om dom nu har haft bevakning på ett antal misstänkta sedan tidigare, borde väl dom kunnat stoppat dom innan denna händelse(?)

Carl Bildt twittrar omgående om att det är en terroristhandling! Så antingen visste han om detta i förväg, eller så är han synsk...Om inte det är något av bådadera fallen, hur kan en Svensk utrikesminister gå ut med att det är en terroristhandling?

Våga sticka ut och våga analysera mer innan ni förmedlar till oss TV-tittare som faktiskt via skatt & avgifter betalar Er lön. SVT - Fri television...

Med vänliga hälsningar

XXXXX"

Posted on: 2011/1/24 16:34

See User information

@Nickeheaad

Hehe, varit på insider och gett som mer än bara fakta om saker... Men som dessa "skådespelare" säger (Citat!) "bita i handen som föder mig?"

Posted on: 2011/1/24 18:34

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Varför sker det månntro?

Samt, varför sker det inte alls i ett särskilt I-land annat än i en väldigt begränsad inhemsk form?

http://www.newsmill.se/artikel/2011/0 ... -v-ljer-bort-m-ngkulturen

Leve kebaben!

Posted on: 2011/1/25 0:54
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
OT: Wow vilken artikel du länkade till Xtas, fantastiskt bra.

Posted on: 2011/1/25 9:35
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
@ Xtas: Mer off-topic, fast egentligen hör det på sitt vis till ämnet...

Kollektiva självmord är vanliga i Japan också. Som "the crater jumpers" nån gång på tjugotalet. Det uppstod en ny liten ö på grund av ett mindre vulkanutbrott, jag tror det var i Tokyobukten. När det hela hade stabiliserat sig började folk åka ut och titta på minivulkanen på söndagarna och gå i land på den nya lilla ön. En dag hoppade en galning ner i lavan i kratern och försvann. Så hoppade en till... och en till... plötsligt hade en trend skapats och de följande månaderna hoppade hundratals människor ner i kratern och försvann tills myndigheterna stoppade det hela. Såna här hermetiskt slutna samhällen kan verka lockande för många - men det finns ju inget som så att säga talar om när det blir FÖR BRA heller....

Lite grann som muslimer och självmordsattentat!

Posted on: 2011/1/25 9:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
A) Det är inte OT eftersom terrorism handlar om islam i västvärlden vilket handlar om mångkultur. Ja det finns en massa andra orsaker också, säkerligen insiderjobb i regimerna etc. Men de nyttiga idioterna är ändock jihadister.

B) Jag sa inte att terrorism inte förekommer i Japan, bara att den existerar "i en väldigt begränsad inhemsk form."

C) Japan är inte hermetiskt tillslutet.

Posted on: 2011/1/28 18:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Nickeheaad skrev:

Förövrigt skrev jag ett mail till Rapport-redaktionen, där jag ifrågasatte ovanstående, ang. 3 Efterlysta och Carl Bildts påstående... Lär ju inte få svar, men man måste ju försöka...
(Såvida man nu inte blir klassad som terrorist sympatisör...).

Här är mailet jag skrev:

"Hej!

Självklart tragiskt att oskyldiga får sätta livet till. Men vore bra om ni mainstream media vågade ta upp hur information efter en sådan här bomb så snabbt kan vara klarlagd. Såsom:

Det är redan 3 efterlysta får dådet. Om dom nu har haft bevakning på ett antal misstänkta sedan tidigare, borde väl dom kunnat stoppat dom innan denna händelse(?)

Carl Bildt twittrar omgående om att det är en terroristhandling! Så antingen visste han om detta i förväg, eller så är han synsk...Om inte det är något av bådadera fallen, hur kan en Svensk utrikesminister gå ut med att det är en terroristhandling?

Våga sticka ut och våga analysera mer innan ni förmedlar till oss TV-tittare som faktiskt via skatt & avgifter betalar Er lön. SVT - Fri television...

Med vänliga hälsningar

XXXXX"

Vad ska de analysera och vem ska analysera för de kommer inte fram och tro att Carl Bildt visste om något i förväg är ju ett rent påhitt då de är hans ÅSIKT och inget annat han skriver om. När blev en åsikt bevis på att man vet om något i förväg för de måste ju vara första gången i historien det händer.

Men denna ständigt återkommande åsikt om att många i samhället "vet om saker i förväg" och att man därför måste "analysera detta" är enligt mig ett filter då man far fel genom att lägga det på allt för många händelser i samhället utan att tänka till på alternativa förklaringar.

Posted on: 2011/1/29 14:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper