vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kokos. Livets Träd

See User information
http://www.redicecreations.com/article.php?id=15450

Coconut är mycket näringsrika och rika på fibrer, vitaminer och mineraler. Den klassificeras som en "functional food" eftersom det ger många hälsofördelar utöver dess näringsinnehåll. Kokosolja är av särskilt intresse eftersom den äger läkande egenskaper långt bortom det för varje annan kost olja och används flitigt i traditionell medicin bland asiatiska och Stillahavsområdet populationer. Pacific Islanders anser kokosolja vara botemedel för alla sjukdomar. Kokospalmens är så värderas högt av dem som både en källa till mat och medicin att det kallas "Livets träd". Kokos ger en näringsrik källa av kött, juice, mjölk och olja som har utfodrats och näring befolkningar runt om i världen i generationer.

Posted on: 2011/5/21 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kokos. Livets Träd

See User information
Jag började käka och använda kokos till all hud och hårvård för ca 6 månader sen. Jag önskar jag tagit för och efterbilder på mina händer!

Ibland sitter jag bara och tittar på mina 10 år yngre händer och tänker att, jaha, va det så enkelt? Jag får helt plötsligt visa leg när jag är på systembolaget oxå! Jag är 37.

För en som inte riktigt kan knyta ihop påsen efter att läst alldelse för mycket konspirationsteorier, sökt svar men står här bara rädd och förvirrad,inte kan släppa tanken på att utomjordingar kommer käka upp mig å mina barn i oktober så ljusar det upp min tillvaro lite!

Ibland får jag för mig att käkar jag bara kokos kan inget skada mig och mina kära!

Vill tillägga att jag äter LCHF oxå och min tanke klarnade betydligt efter 1 år med denna kost, inte så mycket dock att jag kan knyta den jävla påsen själv men det kanske kommer!

Varför skriver jag detta? Helt enkelt för jag har lite erfarenhet om nåt som skrivs på detta forum och bara vill va med lite!

Posted on: 2011/5/24 5:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Låter som det är något man borde prova att blanda in i sina kostvanor.

Posted on: 2011/5/24 6:44

See User information
Jamen gör det! Jag har precis druckit en kopp kaffe med två matskedar kokosfett i! Smörjer hela kroppen inifrån. Går att blanda i nyttigare drycker oxå men jag älskar kaffe med kokossmak. Det finns kokosfett med smaken borttaget oxå, då märker man det inte överhuvudtaget. Inte silverpaketet bara, det är härdat.

Posted on: 2011/5/24 6:50

See User information
Så vart kan man köpa bra produkter med kokos, livsmedel och hygien produkter?

Kanske ska sätta en palm på gården :)

Posted on: 2011/5/24 7:10

See User information
Jag köper kokosfett på hälsokost. En med smak och en utan brukar jag ha hemma. Den utan smak har jag till kropp och hårvård den med smak har jag i kaffe och så gör jag goda små praliner och kakor med den andra. Eller äter som den är! Värt varenda krona. Det går att köpa billigare på nätet. LCHF butiken har bra pris tror jag men jag får aldrig iväg nån beställning av nån anledning.

Jag är resultatinriktad och har sett en dramatisk förändring sen jag började med detta fett + LCHF förstårs! Har fått acceptera att jag inte klarar av att vara vegetarian men kanske blir det nästa steg efter att min kropp fått läka efter allt socker jag livnärade mig på förr. Har funderat en tag på nu att göra en soppfasta med massa kokosfett i grönsakssoppa för att se hur jag kommer må på det!

Jag blir lycklig när jag skriver om detta så jag ska börja redan idag tror jag.

Kan skriva till er att jag kunde sluta med alla mina mediciner, en del otäcka ena, och har gått ner 19 kilo + att jag strålat lite extra oxå.

Nu är det bara det där lilla jag saknar att förstå meningen med livet och inte va så rädd för framtiden som fattas! Hur mycket jag än läser här och lyssnar på redice blir jag inte nåt klokare. Ska nu vände mig inåt denna vecka och låta kunskapen komma inifrån har jag tänkt! Blir nog jätetbra tillsammans med soppdieten.

En sak till, soppdiet med med mycket rätt fett i gör att jag kommer känna mig mätt och belåten.

Posted on: 2011/5/24 8:08

See User information
Jag har gjort en löjligt god soppa nu, ni måste få recepetet.

1 burk kokosmjölk med curry och bambuskott,jag silade bort bambuskotten för jag vill dricka soppa i glas.

2 msk kokosfett

2 dl vatten eller mer

Rejäl klick med creme fraiche

Färdig! Att jag inte tänkt på detta tidigare!

Posted on: 2011/5/24 8:28

See User information
Ahh cocos är nice.

Hälsokosttopic eftersom jag inte hittade sådan tråd.

Vad tror ni om och har ni hört eller vet något om Same?

http://passionforhalsa.se/ovriga-nari ... e/same-s-adenosylmetionin

Posted on: 2011/11/2 19:57
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper