Vakencorner
|
Re: Number stations och 8-3-11
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag kallar dem "de andra" tills en bättre beskrivning framträder.
Om de är 10 eller 50% av oss vet jag inte. ...Men min känsla är att de är många. Vad menar du med 10 eller 50% av oss ? Får väll köpa mig en kortvågsradio och lyssna....dessa va himla populära innan mobiltelefonerna kom...man är ju gammal vettdu ;D
Posted on: 2011/7/25 19:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2011/7/25 19:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
3-8-11 är inget annat än marknadsföring av "roll"-spel...Dom har använt mystiken över Number stations.
The Conet Project är slutresultatet där radioamatör entuiasten Akin Fernandez sammanställt kodade meddelande som skickats ut på kortvågsradiobandet under decennier. Conet project har blivit har blivit kultstatus stämplat och fått flertal anhängare. Däremot sänds det ut lågfrekvent ljud, men det kan lika gärna vara jordstrålning. Rekommenderar att läsa exempelvis John & Ulla Hamiltons bok Jordpuls, där det framgår att forntida människan lärde sig att styra denna energin, genom verktyg som att använda stenar. Samt Boken Den megalitiska Yarden av Börje Ekbladh.
Posted on: 2011/7/25 23:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
3-8-11 var bara ett stort skämt. Synd att många trodde det var något stort på g och blev besvikna, igen..
http://8-3-11.info/Water.html
Posted on: 2011/7/27 12:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
8-3-11 var en spännande historia för sig så länge det varade.
Det var länge sedan jag drogs med i ett "spel" på det viset...jag vet inte ens om zelda lyckades med den lika bra på sin tid ![]() Hur som helst...det centrala i diskussionen var dock "number stations", och eftersom 8-3-11 använde sig av conets slingor m.m så var kopplingen uppenbar vid tillfället. Den som ger en vettig hållbar förklarlig lösning/teori på existensen av dessa radiostationer? Hur jag än vrider på det så är det omöjligt att få in det i den officiellt accepterade modellen av våra länder/ledare osv... Number stations kan vara den missade länken.... Eftersom det tyvärr nog aldrig kommer några solglasögon a'la "they live" så skull det sitta fint med ett poäng på vår sida ringen för en gångs skull. Bääähäbäää bäää bäää bää bä bä ![]() Kom igen nu. Prove me wrong. Hitta förklaringen till number stations eller acceptera faktumet, att världen är rena rama Kansas på syra mellan raderna Vore fint om nån sån där kritiskt ögd människa som tror att usama var världens hemskaste snubbe, kunde ge sig an detta :) Kanske skulle bända upp en ögonlock eller två...man vet aldrig. Det här är en utmaning till samtliga av vakens besökare. Number Stations. Prata med folk, någon kanske har en viktig pusselbit att tillföra. Antingen startar jag en ny tråd till helgen om enbart "number stations" eller så är någon annan vassare och gör det redan nu kanske ![]() Jag ska försöka sammanställa alla mina anteckningar och plita ner mina slutsatser och funderingar...om vi jämför anteckningar och samarbetar kanske vi antingen lyckas avskriva det som reklamjinglar för melodifestivalen, eller så upptäcker vi att dårarna bor där inne, under skorpan....medans blickarna sträcker sig mot skyn... Det skulle ju i så fall vara deras klassiska signum ;)
Posted on: 2011/7/29 9:36
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login