vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Någonting är fel
#1


See User information
Hej Hej.

Det är så att det har hänt mycket konstiga saker med mig det närmaste året. Och jag skulle vilja finna förklaringar och kanske någon sorts hjälp eller något förslag.

För det första så har jag börjat blöda näsblod, deta har jag inte gjort sedan jag var liten. För det andra så har jag börjat att bli alergisk mot naturen. Pålen, svampsporer, hö och spån kanske även djur 'inte katt eller fågel'. Så har jag börjat att få ont i båda leder och föterna. Har även gåt upp 27kg på 4månader.

Jag har dock ätit antidepresiva i ca 1 1/2 år, men då borde ju inte problemen bara plötsligt dyka upp, och så driker jag mycket läsk men det har jag alltid gjort. Och det är inte bara det. I biverksbeskriviningen står det ingenting och att jag ska få näsblod, det står inte häller att man kan bli alergisk. Och ingenting om att ha ont i leder.

Jag tar många kosttillskot men jag köper nästan bara färdiglagad mat.

Så kan ni ge några förslag som kan hjälpa till vid dessa sympthom? Jag kan inte sluta med de antidepresiva, då mår jag jätte dåligt.


Hällsningar

Posted on: 2011/9/8 15:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Någonting är fel
#2
Tråkigt att du känner du inte kan sluta med de antidepressiva. Har du försökt med motion? Det sätter igång kroppens eget belöningssystem och det räcker med en promenad i en timme om dagen.

Näsblod kan mycket väl vara en allergisk reaktion och det du beskriver verkar stämma med detta. Det kan i sin tur mycket väl vara framkallat av det antidepressiva du äter. När du skriver båda lederna antar jag du menar knäna. Att du har ont där och i fötterna kan bero på att du gått upp rejält i vikt.

Tyvärr om man får en allergisk reaktion är allergin där för att stanna, men inte alltid. Jag skulle rekommendera motion.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#3


See User information
Jag håller med prova motionera och minska på det antidepressiva och snabb maten. Ät riktig mat, undvik kolhydrater så mycket du kan och beställ D-vitamin så kommer du säkert må bättre.
Läs mer här http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin

Posted on: 2011/9/8 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#4


See User information
Om du inte kan sluta med antidepressiva bör då ändå långsamt söka efter alternativ. Finns väl en del naturliga örter med mera som kan ha liknande effekt men utan allvarliga biverkningar.

Istället för läsk kan du dricka ekologisk saft/juice eller liknande. Testa att dricka isvatten om du är törstig.

Mat man stoppar in i microvågsugnen tappar det mesta av näringen och kan vara direkt skadlig, använd hellre ugn eller försök att laga mat. Rätt lätt att steka ett stycke kött och laga potatis/ris/pasta/grönsaker till. Behöver inte heller ta mer än 10-20 minuter för det mesta.

Allergi kan ha orsakats av din medicinering eller effekter av vaccin, det kan finns förprogramerade "bieffekter" i vaccin som först aktiveras efter flera år.

Posted on: 2011/9/8 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#5


See User information
Jag har själv mått dåligt en period i livet och knaprat SSRI preparat, då jag inte visste vad det innebar eller hur jag på annat vis skulle klara mig ur min onda cirkel.

För mig var det inte alls bra, och jag blev en helt annan person som gjorde sjuka saker och tappade totalt hämningarna. Men det var väldigt svårt att sen komma ifrån skiten. Det tog flera år. Men jag hittade hjälp via alternativ så som akupunktur och homeopati och biopati.

Jag har även jag fått väldigt mycket värk i leder och rygg. Läkarna kallar det reumatisk sjukdom. Om det beror på SSRI eller inte vet jag inte. Men en kvinna jag pratade med sa att det gömmer din ångest i kroppen som på något vis behöver få ut den så då uppstår värk istället för ångest.

Men iaf sedan några år tillbaka så mår jag mycket bättre och har helt slutat med antidepp medicin sen 5år. Det första året utan är det värsta. Men det går om man har stöd och hjälp.

Sen finns det fler sätt att läka sig på som är bra. Sök och du kommer finna. Kan rekommendera resan-terapin och helmetoden som två saker som kommer hjälpa dig mycket om du verkligen sätter dig in i det och gör det som krävs.

Men börja med att kontakta en homeopat eller biopat som är duktig. Läs böckerna, resan och helmetoden.

http://www.resanterapeut.nu/brandonbays.html

http://www.helmetoden.se/

http://www.helheten.net/

Om du vill ha kontakt med mig för att snacka eller fråga något så skicka ett pm bara..

mvh Zin

Posted on: 2011/9/8 20:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#6


See User information
Om du eter mycket ferdigmat och drikker läsk,får du
i deg mye natriumglutamat og aspartam,som hver for
seg er skadelig(gift) Om de kommer sammen öker de i
tilegg hverandres effekt.Les mer feks her :

http://www.sweetpoison.com/aspartame-side-effects.html

Plutselig vektökning kan komme med candida.



Posted on: 2011/9/8 21:43
Common sense is not so common
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#7


See User information
Jag skall säga dig exakt vad du skall göra:

Ta alltihop som en personlig förolämpning. Ta dina bästa skor, en ryggsäck och en vattendunk och en påse att lägga hittade pantburkar i och gå rakt söderut tills det börjar bli varmare.

Vattendunken skall du hälla varmt vatten i som du värmt på elden där du lagat din mat och ha i sovsäcken.

Skriv ett avskedsbrev till din läkare, din socialbyrå, din hyresvärd och dina kompisar och säg vad du gör.

Och ge dig sen iväg! Och mycket viktigt, ält inte skiten du utsatts för. Ingen orkar höra och alla säger att det måste vara fel, precis som du själv säger. Just det! FEL!

Bort från det!!!!!

PS Jag utsattes själv för nåt som skulle kunna kallas för ett samordnat utrotningsförsök hösten 2000 och några år framåt. Jag gjorde nåt liknande och överlevde DS

Posted on: 2011/9/10 9:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#8


See User information
Håller med Shibumi!

Lägg av med Aspartam, (nervgift) och Glutamat, (Natrium.../E621/Mono och etc. Har många namn...)

Efter en period kommer du må mycket bättre och kan då sluta med ditt medicinintag.




Posted on: 2011/9/10 13:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Någonting är fel
#9


See User information
Tack för alla svar, jag tror att jag ska ta era förslag på alvar och ska försöka att följa era råd.

Posted on: 2011/9/11 15:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS