vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

3D-Skrivar-Revolutionen

See User information
Jag har setat och tittat på att USAs regering vill att folket lämnar in sina automatvapen, medans folket kom på att en 3D printer kan användas för att skriva ut ett automatvapen för en billig peng. (Alex Jones satsar hårt på att beväpna folket i USA för att regeringen ska kunna skapa order-out-of-choas och han talar mycket om 3D printing machineguns i sin show)

För dom har lyckats och 3D filer för att skriva ut sitt eget automatvapen finns att ladda ner gratis online.

I ett land som Sverige så har kriminella gäng tjänat väldigt mycket pengar i 30 år på att sälja droger eftersom svenska staten gav det ansvaret till kriminella gäng och dom sålde drogerna till barn medans Vaken.se bekämpar skrivande om kriget mot droger genom hämdaktioner på dom som skriver om kriget mot droger i deras forum "för frihet och sanning".

Så nu kan helt enkelt kriminella gäng använda sina rikedommar för att skapa automatvappen till en arme om dom så skulle vilja, även i lilla Sverige. Medans kriget gör att dom i princip måste beväpna sig eftersom dom kan inte få hjälp av polisen när det gäller deras affärer utan gngen måste ta lagen i egna händer så att säga, så länge kriget fortsätter.

ALLA fabriksjobb och defenetivt ALLA byggjobb (en 3D skrivare kan bygga ett hus på 20 timmar) är så gott som borta iomed den här teknologin så 300 000 arbetslösa kommer antagligen bli 3 miljoner inom bara nått år beroende på hur snabbt revolutionen går.

Om du klickar på den här länken så får du se själv hur en 3D skrivare skriver ut ett hus på 20 timmar: http://www.youtube.com/watch?v=-yv-IWdSdns

Om du klickar på den här länken så får du se 3D printer-mässan i England och vilka prylar dom printat: http://www.youtube.com/watch?v=S-E6vRfnijw

Jag har sett allt från bilar till cyklar skrivas ut med dessa skrivare så visst kommer detta förändra världen, antgaligen inte till nått positivt.

Vad har ni för tankar om vilka dörrar det här öppnar och om tex. kriget mot droger i Sverige som tvingar gäng att beväpna sig sålänge kriget får fortsätta?

Mvh

Posted on: 2013/5/18 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 3D-Skrivar-Revolutionen

See User information
Tack för länkarna. Jag har en del förhoppningar ang 3D-skrivare. Men i sverige är vi så sjukligt hjärntvättade o kollektivistiska så min känsla är att det inte har samma potential här som i kanske en del andra länder.
Ang kriget mot drogerna så antar jag att dom kriminella ändå inte har några problem att skaffa vanliga vapen? Så det borde inte göra nån skillnad med 3D-skrivare? Men jag har inge närmare koll på det egentligen

Posted on: 2013/5/20 8:28
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dom bygger inget hus på 20 timmar enligt videon och beskrivningen. Dom drömmer om att göra det. En liten skillnad där. Finns det nyare material att se?

Detta, liksom andra former av robotar, kommer bara göra att de rika blir rikare. Den som har kontroll över apparaten är den som styr, så att säga. Om, eller snarare när, detta kommer på bred front så gör folket rätt i att göra teknologin till allmän egendom. Fuck "äganderätt" och "patent". Det finns andra värden som väger mycket tyngre.

Kombinerar man detta med exempelvis lobbyismen gällande privatisering av vatten och rätten att odla så inser man snart vilka basala rättigheter som ska ägas av mannen på toppen.

Personligen ser jag inget positivt alls med att folk kan skriva ut vapen till höger och vänster. I USA borde dom ta kontroll över staten istället för att leva i en illusion om att vapen gör att man blir säker den dagen Uncle Sam vill sätta sig ner på folket. Även om varenda kotte i USA är beväpnad till tänderna så hjälper det inte ett skit! Tvärt om! 99% av folket kommer ändå stå på den sida som äger media. Vapen är fel fokus. Vapen ger bara en stat större orsak att beväpna sig till skydd mot sin egen befolkning.

Sen tycker jag som en liten parentes att det är ett jävla ältande om Vaken.se som tydligen motarbetar din syn på "kriget mot droger" och försöker stoppa dig, trots att du härjar fritt. Lägg ner och vandra vidare (mentalt) eller gör slag i saken och "vält servern" via astralplanet.

Posted on: 2013/5/21 0:59

See User information
Cupido, jag blir alltid förundrad när folk som är medvetna om NWO vill ha mer kollektivism, om jag nu fattat rätt?
Om du målar en tavla, då äger du inte den? Är det så du tänker? Om jag tar din bil så kommer du inte säga emot? Du kommer säga jaja det är allmän egendom? HUR blir nånting allmän egendom?
A Proof of Property Rights Kolla gärna den här videon och förklara för mig var han har fel
När det gäller vapen så håller jag med om att det är galet om FOKUS ligger på vapen. Men eftersom dom som styr den här världen använder vapen så blir det galet om man tror att man kan göra motstånd mot dom som vill styra oss och inte ens kan försvara sig

Posted on: 2013/5/21 9:35

Edited by GordonShumway on 2013/5/21 10:07:17
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Men vad tror ni om "upploppen"/förortsrevolten i Sverige och 3D skrivare?

I förorten är dom arga för att svenska folket givit polisen makten att känna i deras fickor dagligen och fråga om dom känner nån som säljer knark..

Och debatt på SVT och övrig media hånar ungdommarna genom att inte lyssna och säga saker som att dom ska prata med deras föräldrar, när problemet är arbetslöshet , uppgivenhet och ett krig mot droger/fattiga.

Jag förstår att ni inte bryr er trots att dom eldar upp bilar tills vanliga svenskar säger ifrån och tar dom orättvisa priviligierna från poliserna som trackaserar dom.

Det är ingen som vågar säga nånting om kriget mot droger, så i debatt på SVT så skyllde dom på att poliserna trckaserar dom.

Kriget mot droger skulle jag sagt för det är den riktiga anledningen.

Hur tror ni detta slutar?

Media trissar upp och politiker lyssnar inte, när problemet är att politiker inte lyssnar.

Det är uppenbart för mig att det är demoner som styr både politiker och media för att trissa upp det så fler bilar eldas upp.

Men vad händer om en av dom köper en 3D skrivare och skriver ut ett automatvapen för en billig peng?

Och vad händer om ett helt gäng gör det, är det då vi ska kalla på mer kontroll?

Order out of chaos?

Eller kan vi lägga ner kriget så ungdommarna slipper känna sig trackaserade och hånade av polisen medans folk som arbetar kollar ner på dom?

Jag förstår att det inte kommer hända, men tanken tåls att tänkas på innan skiten brakar loss ännu mer nu i helgen (antar jag).

Mvh

Posted on: 2013/5/25 15:13
Tar en paus från Vaken

See User information
En 3D skrivare som går att skriva ut saker i annat än olika typer av plast ligger på mellan 5-10 miljoner i pris, så för en vanlig människa blir det svårt att skriva ut något annat än halvkassa ärtbössor..

Vill man ha vapen kan man redan köpa dessa via olika darknets (typ silk road) för samma pris som en 3D plast skrivare. Så på kort sikt ändrar det inget.

Vist kommer tekniken göra stora industrier överflödiga, men det är till förmån för mindre industrier och lokal production. Ist för att förlita sig på stora företag för att få ett jobb så kommer varje individ tvingas vara mer aktiv i sin egen utvecklig och sitt när område.
Ist för att köpa billig plast skit från Kina kommer vi kunna bygga den själv och lokalt. Kreativa lösningar sprids snabbare och blir svårare att stoppa osv osv.
Med färre gigantiska multinationella företag så blir lobbyism inom politik inte samma problem..

Kunskap om saker blir mer värdefull än maskinerna helt enkelt. Vill man kunna försörja sig i framtiden är man tvingad till att ta fullt ansvar för sitt liv och lära sig om dom saker den stora massan behöver hjälp med i sin vardag.

Posted on: 2014/4/3 10:42
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper