vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Organissation/Strategier för motstånd mot världsordningen

See User information
Hur bör vi agera för att världsordningen inte får mer fäste?

Jag skulle vilja höra olika ideer om vilka strategier som ni tror är bäst på personlig (vad kan jag göra) nivå till hur vi kan organisera oss i grupper, lokalt/internationellt? (hur kan vi agera tillsammans?)

Posted on: 2010/1/10 21:31
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Organissation/Strategier för motstånd mot världsordningen

See User information
Skapa en stor grupp, rösta fram en mindre, åka runt och snacka på kommunmöten, ansöka om 5-10 min hit och dit inom politiska möten lite högre upp, även på ännu större sammankomster såsom EU! Medverka skapa samarbete!

Funkar inte att mota!

Posted on: 2010/1/10 21:37
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag har redan sagt detta flera gånger. De etablerade partierna måste infiltreras med kunniga personer som kan upplysa de övriga inom partiet.
Detta är dock en lång process.

See User information
Bedriva en ful kampanj full av smutskastning? Nejdå..

Kunskap är det brist på i världen, så det måste spridas, på ett eller annat sätt. Men ska jag vara uppriktig så ska man försöka sprida kunskapen på annat sätt än internet, då folk tror att det endast är skit på internet.

Flygblad, torgmöten, och en viss del media är det som kanske behövs.

Men det är absolut inte lätt, och ska någon försöka sprida information om NWO så måste den/de vara väldigt pålästa, ha rätt utvalda och korrekta argument. Är man inte påläst så ska man absolut inte ge sig in på den saken, då man endast förvärrar situationen och får folks misstro mot sig och hela konspirationsteorin. Man ska även kunna försvara sig mot argument.

Men min Personliga åsikt är att ordets kraft inte hjälper mot dessa elitgrupper då de har infiltrerat vårat samhälle på alla möjliga sätt, bedrivit hjärntvättning och har gjort oss beroende av deras excistens.
Då återstår den inte så "vänliga" metoden, och den får ni räkna ut själva.

I vilket fall som helst; Skulle "eliten" elimineras så skulle vi hamna på stenåldern igen eftersom de bedriver allt möjligt såsom ekonomin, regeringar, sjukvård, mat etc.

Men jag har absolut inget emot att bo i en grotta.

Peace.

Posted on: 2010/1/10 21:59

See User information
Bra tråd:)

Som computerror säger infiltera partierna är en lång process, alltför lång tyvärr.

Jag anser att förändringen måste till störtsa del ske på "gräsrotsnivå".

Vi måste påverka människor som redan vet vilka vi är och redan respekterar oss, att påverka främlingar är mycket svårt.

Jobba på era personliga nätverk så mycket ni bara kan. Men håll det på en nivå så ni inte skrämmer bort dem. OCH glöm inte att lyssna på vad de har att säga också.

Idag träffade jag en snubbe, kompis till en kompis. Han har ett helt annat nätverk än vad jag har. När jag träffar honom senare i veckan ska jag ta med min hårddisk så han kan få del av mitt material.
Jag bygger sakta men säkert bygger jag upp mitt nya kontaktnät.

Och vem vet i slutändan kanske Lars Ohlys son får del av material som jag spridit, kan ju hoppas i alla fall .

När det gäller att påverka allmänheten anser jag att det bör göras genom att väcka frågor inom dem inte mata dem med en massa påståenden. En av anledningarna till att jag tycke Loose Change var bra, var att den ställde mycket frågor. Få folk att frågasätta sin verklighet, men tvinga inte på dem dina åsikter. Känner du att du mött på en vägg, avbryt, det finns ingen anledning att bli osams med personen.

Koncentera er på kärnfrågan.

- Vet du vad Bilderberg Gruppen är?
- Nä?
- Ta reda på det då

Så frön överallt där ni kan. När vi når en högre medvetandenivå 15-20% i samhället kommer resten följa med. Vi är trots allt flockdjur. Foliehatt kan bli det nya modeplagget för 2010/2011

Posted on: 2010/1/10 22:29

Edited by Snapcase on 2010/1/10 23:02:33

See User information
Jag tror att vi borde uppmuntra kreativitet på ett större sätt t.ex. genom T-shirt tävlingen som det har getts förslag till. Ljud och bild är något får folk att tänka efter på ett sätt som inte "tvingas på dem" från tv eller media och får folk att tänka efter.

Alla gilalr Promoe, rapp med budskap om just det vi sitter och snackar om här. Han är stor och känd men är fortfarande underground pga. att han fryses ut från media. timbuktu har budskap även han. Det handlar om att nå ut på ett balanserat sätt som folk kan relatera lätt till.

Jag håller på och driver i hamn ett projekt som går ut på en musikblogg. Där jag lägger upp min musik och mina kreationer på internet, fritt för alla att ta för sig och göra vad dom vill med. Jag kommer att redovisa tankarna bakom musiken och budskapen jag har i min musik.

Jag har precis börjat ordna med min myspace, in och kika!
http;//www.myspace.com/kaaruaji

Posted on: 2010/1/11 3:15

See User information
Sprid kunskap om verkligheten kring dig. Man kan enkelt skriva ut infoblad eller skriva handskrivna lappar och dela ut i brevlådor, lägga på bussar, tåg och andra platser. På internet kan man effektivt och billigt sprida information.

Vaken är en utmärkt plattform för att starta lokala initiativ, här kan man hitta medvetna personer från i stort sett hela landet. Skriv på forumet eller skicka PM till personer som bor i närheten.

Man kan arbete både individuellt och organiserat.

Posted on: 2010/1/11 10:01

See User information
Kunskap är det brist på i världen, men information är det överflöd av. Man kan alltså bevisligen inte skapa mer kunskap genom mer information. Så att sprida "svar på frågor", informationsblad, filmer, mm är inte rätt sätt.

"partierna måste infiltreras med kunniga personer som kan upplysa de övriga inom partiet."

Eller så måste de bara infiltreras med rätt frågeställningar som de själva besvarar och då själva når samma svar som vi utan att de argumenterar emot. (Ställ rätt frågor i rätt ordning och du får folk att tänka som du utan ansträngning!)

"Är man inte påläst så ska man absolut inte ge sig in på den saken, då man endast förvärrar situationen och får folks misstro mot sig och hela konspirationsteorin."

Vi kan börja använda rätt ord själva. Bevis på sammansvärjningar/korruption, i stället för ordet "konspirationsteori" som är missbrukat av individer. Associeringarna som kommer med smutskastade ord motarbetar mer än ni tror. Alla artiklar ni skriver på vaken.se måste vara städade från ord och fraser som tolkas som flum.

Den stora frågan är hur man stimulerar människor till att bry sig om problemen från första början. Varför anstränger sig inte folk att lära sig hur ekonomiska systemet fungerar när de irriterar sig på statsskulden? Varför anstränger sig inte folk att förstå vad som kan lösa konflikter och problem? Varför anstränger sig inte folk att förstå problem ur den andra partens synvinkel?

Vad kan få en Svensson att engagera sig i en förbättring när de redan har det bäst i världen (levnadsstandardmässigt)?

Posted on: 2010/1/11 10:32

See User information
Pingu, håller med dig helt och hållet. Det handlar om att bemöta folk och framför allt människor med makt samma plan så som makthavare behandlar oss; på ett psykologiskt plan som leder frågeställningen till ett moraliskt ultimatum som inte går att svara fel på.

Posted on: 2010/1/11 14:21

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Vi kan börja använda rätt ord själva. Bevis på sammansvärjningar/korruption, i stället för ordet "konspirationsteori" som är missbrukat av individer. Associeringarna som kommer med smutskastade ord motarbetar mer än ni tror. Alla artiklar ni skriver på vaken.se måste vara städade från ord och fraser som tolkas som flum.

Jag har valt rätt fraser och ord. Hur mycket vi än vet, så är det fortfarande en teori. Vi har inte lyckats bevisa det än. Annars hade människorna revolutionerat, de skyldiga hade ställts inför rätta och sanningen hade kommit fram?

Jag håller ändå med dig om att ordet "konspirationsteori" är missbrukat av individer, men här ska vi inte spela teater och använda oss av andra ord för att försöka övertyga folk. Vill de veta sanningen är de välkomna, annars så får de fortsätta dricka Coca Cola.
De utan hopp och tro ska förbli så.

Jag vet att mitt uttalande är ganska extremt, men vi ska inte försöka hjärntvätta folk genom att använda andra "fraser". Vi ska ge de information och sedan får de själva avgöra vad som är sant.

Peace.

Posted on: 2010/1/11 16:26

See User information
Big-al, jag är helt införstådd i det du säger och håller med men samtidigt så är dessa personer utan hopp och tro hjärntvättade och manipulerade för att fungera i det system som överheten vill ha det.
Vi är i en tid av revolution och allt fler förstår det men kanske inte på den extrema nivå som finns på denna site.

Det handlar om att uttrycka sig på ett sätt som INTE är extremt för den som sover. Är det för djupt och långt borta blir dom bara skrämda.

Posted on: 2010/1/11 16:41

See User information
"Hur mycket vi än vet, så är det fortfarande en teori."

Håller helt med dig.

Försök exempelvis få folk att förstå att vetenskap bara är teorier/förenklingar baserat på observationer. I de flesta människors värld är det "lagar", den absoluta sanningen. Om något i naturen bryter mot den nedskrivna texten/teorin så är det antingen ett undantag eller helt enkelt vi som tolkar det fel. Det är aldrig den heliga "fysiklagen" som är fel.

Vi måste använda det språk som "Svenssons" använder, i deras värld är vetenskap samma sak som fakta. Så om vi använder en annan vokabulär än Svenssons, så förmedlas fel budskap.

Om vi säger teori så känns det osäkert i jämförelse med fakta (som per definition inte kan vara någonting annat än en teori). Men fakta är mer självsäkert att säga och inger förtroende.

Problemet är egentligen att det, när man pratar till många människor, inte kan upprättas en feedback som minskar differensen i betydelsen av de ord och fraser som sägs och mottags. Så det går förmodligen bara att sprida ett budskap till en liten grupp som ställer motfrågor tillbaka utan allt för många missförstånd.

I alla andra fall missuppfattas budskapet alltid av människor som har en annan modell för betydelse kring ord och fraser.

Posted on: 2010/1/13 12:20

See User information
Jag tror på att "lura" in vanligt folk till att få upp ögonen för dessa ämnen.

Vad får mainstream till att bli nyfiken?

Vilka frågor väcker deras intresse?

Vilka psykologiska faktorer ska vi spela på för att bryta ned programmeringen?

Rädsla är det som mest utnyttjas i syfte att stänga ned människor till att inte kunna ta till sig större sammanhang.

Spela på denna rädsla kan vara en idé, men då måste vi snabbt erbjuda en lösning så att rädslan slutligen försvinner, eller minskar.

Alla som är rädda vill ju mest av allt känna sig trygga. Hur kan vi erbjuda dem en känsla av trygghet?

Själv känner jag mig väldigt trygg, så det handlar ju inte om att ljuga. Snarare att förmedla det jag har kommit fram till på ett kort och slagkraftigt sätt.

Posted on: 2010/1/13 13:09
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Om vi t.ex tar vårt eget land, kära Sverige så är inte det största problemet att vanliga "svensson" inte känner till hur, vad och varför vår värld ser ut som den gör. De flesta känner till att krig nästan aldrig är till för att skapa demokrati och frihet, eller att vi inte är helt fria människor som lever i ett fritt samhälle. Gemene man och kvinna känner till hur skruvad vår värld egentligen är.

Det stora problemet i vår del av världen är att vi inte är beredda at ta steget ur den falska trygghet vi är uppfostrade i och göra något åt saken. Vi är alldeles för priviligerade och älskande materialister för att vilja eller våga ändra på det liv vi lever. Jag vet exakt, för jag håller på att försöka bryta mig ur. Det är riktigt tufft att försöka leva upp till den moral, disciplin och personliga karaktär som nog de flesta här eftersträvar. Det krävs mod, oerhörd styrka och stor beslutsamhet för att bryta sig ur det invanda liv man lever.

Där i ligger problemet. Inte i att informationen inte finns. Vi är redan ett cyniskt folk här i Sverige och de flesta sätter inte så stor tilltro till vare sig stat eller myndigheter. Men som sagt, vi är för bekväma för att att sätta vår tilltro till oss själv istället.

Den enda lösningen jag kommit fram till för att få en bättre värld är att börja med sig själv. Att ta itu med sina egna brister, fel och sin egen syn på världen. Innan man är helt på det klara med att leva som man lär kommer man aldrig kunna förändra världen. Gör man inte det så kommer illusionen av att man åstadkommer förändring alltid att rasa framför ens ögon för eller senare.

Men det är ju bara min åsikt... :)

Posted on: 2010/1/13 13:46

See User information
Jag använder mig av systemet. För det är systemet som programmerar.

Genom att rättsligt förstå sin objektiva vetenskapliga grund kan man avprogrammera systemet och därmed avprogrammera mainstream vilket är alla andra.

Man kan ändra mycket i systemet, det gäller att gå efter den del som har makt över allt. Kärnan, vilket i vårt fall är pengar, då allt har med pengar att göra.

Genom att ändra det systemet kan man genom det avprogrammera och låta alla bli fria till att ta ansvar och vara fria i harmoni och glädje!

- seilon

Posted on: 2010/1/21 21:22

See User information
Seilon! Har du lösningen på hur man ändrar på penningsystemet? Skriv gärna ner den här i så fall!

Posted on: 2010/1/21 23:16
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
@ Parisfal

Man ändrar penningsystemet genom att staten (som är du och jag samt våra folkvalda) skapar pengar. Dessa pengar skulle skapas för att utföra arbete och därmed skulle pengar vara en drivkraft. Exempelvis kunde pengar skapats till offentliga sektorn såsom sjukvårdslöner, äldrevårdslöner och diverse investeringar för att förbättra offentliga sektorn samt infrastrukturen. Pengar kunde skapats till restaureringar samt forskning.

Samtidigt måste vi reglera börsen och låsa vår valuta så den inte kan utsättas för spekulation.

Att statligt skapde pengar skapar inflation är en skenmanöver för att vilseleda. Statligt skapade pengar är medborgarnas pengar.

Vi kunde sänka lönerna, gå ner till 5-6 arbetstimmar, slopa pensionerna och försäkringarna då pengar inte längre är ett problem och staten kan tillhandahålla bra pension och gratis bra försäkring. Mentaliteten att maximera vinster och att allt går ut på att tjäna pengar skulle försvinna. Det är människan, hennes arbete och vår miljö som är det riktiga värdet, inte en papperslapp eller siffror på en dator.

Detta är något NWO/etc inte vill att vi ska göra, då det tar bort all deras makt att styra och istället får vi ett styre som tjänar alla - inte några få.

Bolag skulle inte heller vara beroende av börsen och nyemissioner då institut kunde tillhandhållit krediter/pengar utan återbetalningsskyldighet och ränta. Så länge bolagen tjänar mänskligheten. Förr i USA fick bolag bara arbeta om de tjänade allmänhetens bästa. Det fick Morgan och Co. bort så de kunde ta över..

Men nu är det dags att ta tillbaks makten! :)

Fråga gärna då det är ett komplext område tills man förstår det!

- seilon

Posted on: 2010/1/22 11:45

See User information
Grejjen med pengar är att alla använder det. Pengar är vad vi tillåter vara ett allmänt bytesmedel, det i sig representerar ett värde vi säger det representerar. När man undersöker pengar och dess utveckling så finner man skurkarna alla nämner idag och som ofta kallas NWO eller Illuminati.

Pengar är maktelitens (medvetet som omedvetet) sätt att manipulera och styra. Makteliten är enskilda personer i diverse organisationer samt många multinationella bolagsägare. De som skapar pengarna är även de som äger andra bolag och samarbetar med andra.

Vi är dumma om vi inte tar tillbaks den makten. Eller hur? :)

Samt skapar regler så korruption helt enkelt inte kan fungera i enlighet med ett nytt bättre ekonmiskt system, ett som gynnar alla.

Posted on: 2010/1/22 11:54

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper