vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Månen
#25


See User information
Quote:

miksjo skrev:
Det finns rätt mycket skrot på månen, eller det borde finnas där om nu Apollolandningarna var på riktigt. Varje landning lämnar en "descent module" (ca 9 m diameter) kvar på månens yta, varje "ascent module" kommer efter dockning med kommandomodulen i omloppsbana att kraschlanda på månen. Tillsammans väger descent + ascent module (en lunar module enl bilden nedan) ca 14 ton. Det ska alltså finnas 6 st (Apollo 11,12,14,15,16,17) lunar modules på månen, plus 3 st lunar rovers som fanns med på Apollo 15,16,17. En obemannad sond borde kunna fotografera eller dokumentera något av allt detta skrot på månen. Men hittills finns inget sådant, vilket jag ser som ett av många bevis på att månlandningarna var fejk.

Resized Image

Det kommer att ske i år troligtvis.

"LROC — The Lunar Reconnaissance Orbiter Camera (LROC) has been designed to address the measurement requirements of landing site certification and polar illumination.[11] LROC comprises a pair of narrow-angle cameras (NAC) and a single wide-angle camera (WAC). LROC will fly several times over the historic Apollo lunar landing sites, with the camera's high resolution, the lunar rovers and Lunar Module descent stages and their respective shadows will be clearly visible. It is expected that this photography will boost public acknowledgement of the validity of the landings, and discredit the Apollo conspiracy theories."
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Reconnaissance_Orbiter

Posted on: 2009/1/4 5:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#26


See User information
Det ska bli intressant.

"The Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) is a robotic spacecraft which the United States plans to place in orbit around the Moon.[1] Launch aboard an Atlas V is scheduled for April 24, 2009.[3][2] LRO will be the first mission with a primary objective to implement the United States Vision for Space Exploration. To successfully attain the goals of "The Vision", that include human exploration of the Moon, LRO will survey lunar resources and identify possible landing sites."

Hur kan något som skedde redan 1969 vara en "vision"?

Posted on: 2009/1/4 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#27


See User information
Finns det någon bra video på denna där astronauterna är med?
alltsåförlängd version så man ser dom med på videon.

Posted on: 2009/1/5 14:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#28


See User information
Quote:

Al_Kyder skrev:
Finns det någon bra video på denna där astronauterna är med?
alltsåförlängd version så man ser dom med på videon.

Om det var filmen med jorden filmad från månkapseln du menade så finns ett lite längre klipp här:
http://se.youtube.com/watch?v=I_CMgqitv98

Allt originalmaterial finns även att köpa på DVD:
http://www.amazon.co.uk/Spacecraft-Ap ... dvd&qid=1231177753&sr=1-1

Posted on: 2009/1/5 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#29


See User information
Den videon som Bart Sibrel hade i sin dokumentär fanns unedited på googlevideo förut där astrunauterna fanns med osv, alltså inget klipp mellan filmning av jorden och deras ansikten.

Tyvärr så visas inte liknande i denna video vad jag kan se.

Ska se om jag kan hitta den video jag tänker på och sen ladda upp den.

Posted on: 2009/1/6 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#30


See User information
Vilket jag ser som ett av många bevis på att månlandningarna var fejk.
Titta på sanden ,allt har en gravitation utom ifrån månen ;bluff nr 1

Påsen som dinglar fram å tillbax 0.14 sec in huh...är bluff nr;2

Flaggan är inte ens lönt att ta upp...den står för sig själv:)med tältpinnar får jag(till) lägga till.

har ej själv sett denna

Posted on: 2009/1/11 8:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#31


See User information
Quote:

sale skrev:
Vilket jag ser som ett av många bevis på att månlandningarna var fejk.
Titta på sanden ,allt har en gravitation utom ifrån månen ;bluff nr 1

Påsen som dinglar fram å tillbax 0.14 sec in huh...är bluff nr;2

Flaggan är inte ens lönt att ta upp...den står för sig själv:)med tältpinnar får jag(till) lägga till.

har ej själv sett denna


Man tycker lite synd om honom som stod kvar och filmade avresan från månen, men han lyckades i alla fall följa månlandaren med kameran när den startade....

Posted on: 2009/1/11 9:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#32


See User information
Quote:

gaston skrev:
Man tycker lite synd om honom som stod kvar och filmade avresan från månen, men han lyckades i alla fall följa månlandaren med kameran när den startade....


Hehe ja det kan man undra. Det är ju förstås möjligt att placera en robotstyrd kamera där, men den måste ju synkas med landarens avskjutning, sen måste kameravinkeln ändras efter en förutbestämd formel....

Jag har också undrat vem som klev ut ur "The Eagle" före Neil Armstrong och filmade honom när han går ner till månens yta. Vad sa han när han klev ut?

"One small step for the camera team, one giant leap for world desception"

Posted on: 2009/1/11 12:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#33


See User information
Det gjorde han inte, han sa "Enjoy, mr Johnson!"
Detta för att när han var liten hörde han sina grannar bråka och granndamen vrålae "Blowjob?!? You get a blowjob when the neighbours kid is walking on the moon!"

Posted on: 2009/1/14 5:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#34
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Skalman skrev:
Det gjorde han inte, han sa "Enjoy, mr Johnson!"
Detta för att när han var liten hörde han sina grannar bråka och granndamen vrålae "Blowjob?!? You get a blowjob when the neighbours kid is walking on the moon!"
Detta är helt påhittat. Dessutom var det Mr Gorsky

Posted on: 2009/1/14 9:33
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#35


See User information
Snopes håller med z30 här...

Posted on: 2009/1/14 14:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#36


See User information
Lyfter denna tråd då jag snubblade över en intressant video på youtube.. Denna handlar dock om bilder från Mars som ESA har tagit, mycket intressant!

Mars Civilization:Evidence By European Space Agency
http://www.youtube.com/watch?v=qcR7VX-FwDY&feature=related

Posted on: 2009/1/15 0:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#37


See User information
Lyfter med en artikel om just liv på Mars..

Metanmoln på Mars kan tyda på liv
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2572858

Hoppas ni har kollat på youtube-videon i inlägget ovan, intressant!

Posted on: 2009/1/16 23:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#38


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Mars Civilization:Evidence By European Space Agency
http://www.youtube.com/watch?v=qcR7VX-FwDY&feature=related


Men TeBe, dom där geometriska mönstren du ser i bilden är ju komprimeringsalgoritmen för en JPEG-bild! Försök hitta en rådatafil typ BMP först.

Posted on: 2009/1/16 23:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#39


See User information
Enligt dig så borde man alltså hitta dessa geometriska linjer över hela bilden eller? Har tittat på bilden i förstoring men hittar bara dessa linjer i nedre delen av bilden i själva kratern..

Dessutom så bildar jag inte min egna uppfattning om Mars endast av den bilden..

Posted on: 2009/1/17 18:04

Edited by TeBe on 2009/1/17 20:14:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#40


See User information
Ja de borde finns i hela bilden, men ju mer detaljer det är i bilden desto mindre blir de geometriska mönstren. Googla på "JPEG compression" och "JPEG artifacts". Helst vill man ju se den okomprimerade bilden men de tror jag ESA behåller för sig själva.

Posted on: 2009/1/17 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månen
#41


See User information
Det finns krafter som inte vill att vi engagerar oss i att att studera månen. För 30 år sedan försökte människor att utforska månen och dess omgivningar men det låter sig än idag inte hända.

Det känns lite avlägset att säga det men mänsklighetens bäst bevarade hemlighet grundar sig på just detta faktum.

Vi är faen inte ensamma! Långt därifrån!

Vad inbillar ni er egentligen?

Att bara i vår galax vintergatan det skulle finnas vi människor?

Ibland 100 miljarder stjärnor??? http://sv.wikipedia.org/wiki/Vintergatan

Eeh? Vakna?

Kan du ens räkna till 100 miljarder? Möjligen, men det lär ta en stund...
Om du ens fixar det i din egen livstid på ca 83 år.
När du är klar så finns det minst 1200 miljoner galaxer till...
Fulla med stjärnor...

Även om vi skulle hitta liv 1000 ljusår bort som med ett "wormhole" skulle ta tre månader att resa till vilket är en lång tid som vi inte klarar utan mat, vatten och luft så är vi inte säkra på hur vi skulle emottas, vi åker ju till tyskland utan att kunna tyska etc? Förstå mig rätt!

Förstå mig rätt och ta SG-1 som exempel, ett par sekunder genom oändlighet är sin sak men tre månader? Jo tjena!

Bortse inte från mina argument som jibbirisch! VRIL sällskapet kom på samma sak 1937 så det är ingen nyhet, Einstein fick nobelpriset för att han kunde övertyga andra matematiker om samma sak.
Det har<förekommit en sådan resa och de kom fram utan livet i behåll som VI ser det
LYSSNA!

Har du varit på månen?

Varför uttalar du dig då om saker du endast kan spekulera i basera på din egen tro/sinnesuppfattning?

Riktat till ingen och ALLA!

Den största hemligheten bevarad och hållen av vår civilisations styrande är just den att vi skulle vara ensamma i universum och det enda tecknet på intelligent liv i universum...
Jo gomiddag, det enda tecknet på intelligent liv i universum är att de andra inte kontaktat oss än...

Men om de har det?

Eller om de försöker men kan inte för att de stoppas?

Enbart rent matematiska beräkningar visar på minst 10.000 planeter likt vår med intelligent liv. Om vi utesluter de på apstadiet hamnar vi ändå på 7500 st och däremellan finns det inte en möjlighet att någon av dem skulle ha gjort ett försök.

Det finns de som påstår att jorden vår planet är utsatt för ett embargo, att vår planet är avskuren från universum för att det finns krafter här som stoppar oss från att komma vidare och krafter utanför som stoppar oss för att de stoppar alla istället för ingen? För att de kan inte se skillnad!

Om du kommer i en polisbil iklädd polisuniform farandes med blåljus på motorvägen vad är det första folk gör?
Flyttar sig och släpper fram dig givetvis!

Vad är skillnaden?

Vad är den bäst bevarade hemligheten på jorden? Var blir du idiotförklarad först, om du pratar om skuggregering eller UFO?

TÄNK!

Det finns inga UFO för ingen har sett dem men vår regering styr vårt land, men vi är en del av EU som inte gör något utan att be USA om lov, KOM IGEN FÖR FAN!!!

Du sitter här och har allsköns teorier om allt och väntar på att någon ska ge dig ett konkret svar på allt du funderar på... Det kommer inte att hända det hoppas jag innerligt att du förstår!

Som jag sagt tidigare är en mans sanning en annan mans lögn!

OCH till de som tror på Bibeln, Vedan, Hopi, Maya, Inca, Grekisk, mykaenisk, romersk, egyptisk, babylonsk, sumerisk och Akkadiansk eller framförallt Ilu´s existens borde förstå att den tideräkning som är given oss stämmer INTE ALLS! Att det kommer hända saker och ting de närmaste åren är en självklarhet enligt vår tideräkning! Men när startade den?
År 0 ?!!! Tillåt mig förödmjuka er!
År noll? Einstein sa att tid är något människan skapat för att skapa ordning i kaos!

Det finns INGET år noll! VAKNA!

År NOLL skapades för 1700 år sedan! Tror ni att det är en plan som någon kom på igår eller möjligen 1919???

Lägg ner...

Jaja jibirrisch...

Inte men utan ATT jag talar sanning?

Vad gör man?

Tja att vi 21 december 2012 går in i vattumannens tidsålder har vi vetat i 25800 år likväl som att vi visste att vi skulle gå in i Oxens för 51600 år sedan... det är inget konstigt i det...

Absolut ingenting! Men att det finns de som lever på människors rädsla är ingen nyhet! Du behöver mat och någon annan behöver matas av din själs rädsla, det är ingen nyhet!
Varför har en kortlek 52 kort?

Så har det varit så länge vi kan minnas som individ.
Inkvisitionen, romarna, bysanteum?
Ringer det ingen klocka?

Så vad händer då den 21a December 2012?

Förmodligen samma sak som hände idag kl 11:11 GMT...
Absolut ingenting...

MEN! Vi går in i en ny tidsålder och det är viktigt nog!

Vad är då egentligen 25800 år tagit ifrån?

Det är helt enkelt den tiden det tar för oss och vår sol att passera förbi vår svarta sol i vintergatan, vår antimateria även kallad vårt svarta hål som befinner sig mitt i vår galax vilket betyder i sin tur att vi befinner oss ganska nära mitten av... BLACK SUN...

Men vad gör det dig och mig just nu med en estimerad livstid på 100 år? Ingenting. Moses sas vara 853 år gammal när han skulle skapa arken... eller hette han Musa enigt Islam eller Enki enligt Sumerisk tro? Jag kan kalla han fler namn men jag tror och hoppas att ni förstår där.

Många av er har läst och sett men inte förstått hur ni ska knyta ihop allt till ett sammanhang?

Det är egentligen inte så svårt! Vår värld är ett spel i schack!
Frågan är bara vem som flyttar pjäserna? DU, eller någon annan?

De mest dominerande pjäserna i Schack är de två tornen och de två löparna som även kallas biskopar. Men om vi stoppar in ett tredje torn? ...Frimurarsymbolik! Samma sak med en tredje biskop? Som exempel från idag? Biblisk tro VS Koranen? Vad skulle hända om du stoppade in en 3e tro som dominerade lika mycket om inte mer?

Se det hända inom din livstid! Sanna mina ord!

Men det är ingen nyhet! Det är en gammal devis!

2 block, 2 viljor! Se omkring dig!

Svart och vitt som ett schackbräde...MEN...Vem tittar?
En tredje deltagare! Och en fjärde, samt en publik!
Blir det för mycket? Vem brukar titta? DU?

Givetvis är det en gåta! Jag kan tyvärr inte förklara allt för er, vissa saker måste ni komma på själv men ni har haft 1700 år på er att fundera...
Tyvärr verkar det inte att räcka.

Vissa kom på det och ärvde idén och det är därför DU sitter där idag och undrar vad som hände.

Min första och STÖRSTA ledtråd är att vår tideräkning är felaktig! INGENTING hände i den ordning du lärt dig! Sanna mina ord!

Hela den här texten är formulerad som en gåta och jag förväntar mig inget svar mer än det du finner inom dig själv för som jag sagt tidigare, :-En mans sanning är en annan mans lögn.

Posted on: 2009/1/23 2:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS