vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Angels and Demons
#1


See User information
Kolla här
http://www.angelsanddemons.com/
En film om Illuminati!

Posted on: 2009/1/14 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#2


See User information
sedärja, en till av Dan Brown.

Posted on: 2009/1/15 0:17
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#3


See User information
Dan Brown är CIA och en spridare av disinformation.

Posted on: 2009/1/15 19:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#4


See User information
Precis disinformation han tar riktig information och blandar det med massa goja och förlöjligar hela saken. Precis som med Da vinci koden som är baserad på en bok jag läst: Heligt blod helig gral, seriös fakta forskning av två britiska journalister resulterar i förlöjligande fiction underhållning.

Posted on: 2009/1/16 0:38
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#5


See User information
Tycker ni har fel dock. "Da Vinci koden" var ju ändå bra och fick folk mer vakna. Tack vara den boken har väldigt många fler läst "heligt blod, helig gral". Så det bråket tycker jag ledde till något bra... och även bråket med den religösa sidan.

Sen är väl boken också skönlitteratur?
Bra länk om att Dan Brown skulle vara CIA? :)

Posted on: 2009/1/16 19:56
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#6


See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Tycker ni har fel dock. "Da Vinci koden" var ju ändå bra och fick folk mer vakna.


Varför tror du att boken fick en sån otrolig spridning? Det är ju inte precis något litterärt mästerverk. Den påminner mer om de tonårsdeckare som man läste i ... öh .... tonåren.

Posted on: 2009/1/16 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#7


See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Tycker ni har fel dock. "Da Vinci koden" var ju ändå bra och fick folk mer vakna.


Varför tror du att boken fick en sån otrolig spridning? Det är ju inte precis något litterärt mästerverk. Den påminner mer om de tonårsdeckare som man läste i ... öh .... tonåren.


men en bok kan väl vara bra oavsett om det är en tonårsdeckare eller en ren faktabok?

allt som gör att folk får upp ögonen och mer vakna är bra enligt mig. Om ni sedan inte kan skilja på vad som är fiktion o vad som är verklighet (även när författaren säger att det är en skönlitterär bok med en del fakta) så är det ju inte lätt.

"All konst, arkitektur, hemliga ritualer, hemliga sällskap, allt detta är historiska fakta." citerat Dan Brown

är det nåt ni kan motbevisa?

Posted on: 2009/1/17 10:26
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#8


See User information
om inte jag minns fel är illuminati good guys i den är historien... typ som national tressure alltså...
/M

Posted on: 2009/1/22 10:43
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#9


See User information
En sak är säker Vatikanen kommer att få mer uppmärksamhet efter att filmen släpps.

Posted on: 2009/2/21 20:31
FUCK THE POWER!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Historikern David Livingstone förklarar saken
#10


See User information
Historiken David Livingstone har förklarat saken i artikeln från 2004.

Några utdrag ur artikeln:

"Agendan Bakom Da Vinci Koden"

... Efter att Illuminaterna hade förvanskat bibelns historiska redogörelser, anpassade de utbildningssystemet att istället lära ut myten om den "västerländska civilisationen", detta för att inpränta det falska intrycket att arierna hade legat bakom alla viktiga framsteg för mänskligheten. Genom historien, antas att de medverkat i människan framåtskridande, alltfrån de grekiska filosoferna, men deras största framgång var övertagandet av kristenheten, genom de amerikanska och franska revolutionerna, och ersättandet av densamma med sekulär liberal demokrati.

Men deras plan har inte riktigt fullbodats än. Deras slutmål är implementering av en ny världsorder, syrd av deras "messias".Det är för acceptansen av denna bedragare som Dan Brown förbereder de amerikanska medborgarna [senare världens medborgare] med Da Vinci Koden. ...

... Det alltid pågående målsättningen för illuminaterna är att sätta en arvtagare i en här heliga blodslinjen som diktator för en ny världsordning. Da Vinci Koden är ett försök att inlemma, för en icke mistänksam allmänhet, de historiska legender som nyttjas för att rättfärdiga en sådan regim....

http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=2096

Artikeln finns också här på Henry Makows gamla adress:
http://www.savethemales.ca/000951.html

David Livingstones hemsida:
http://www.thedyinggod.com/

Posted on: 2009/2/22 0:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#11


See User information
http://thepiratebay.org/torrent/48356 ... nating_Angels_And_Demons-(WTC-SWE)
har inte kollat på den än, men jag gissar att det är propaganda.

Posted on: 2009/5/9 19:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Historikern David Livingstone förklarar saken
#12


See User information
utbildningssystemet att istället lära ut myten om den "västerländska civilisationen", detta för att inpränta det falska intrycket att arierna hade legat bakom alla viktiga framsteg för mänskligheten. Genom historien, antas att de medverkat i människan framåtskridande, alltfrån de grekiska filosoferna, men deras största framgång var övertagandet av kristenheten, genom de amerikanska och franska revolutionerna, och ersättandet av densamma med sekulär liberal demokrati.


HAHA var inte det ganska korkat skrivet?Lr är det bara jag som tycker det. Vad har dom för utbildningssystem egentligen? skulle tvivla på att de hade mycket annorlunda än vi har här.
Här i sverige får ju iaf folk lära sig av systemet att "vita" inte gjort något annat en hemskheter. Det är det enda dom har gjort, Så stå därför i "skuld" till resten av världen. på ett ungefär. Jag har då aldrig genom hela mitt liv läst lr hört i utbildningssammanhang att några "arier" skulle legat bakom alla "viktiga framsteg för mänskligheten".
Tar alla fram en skolbok kan ja garantera att om det står något om några "arier", inte står något om att de är "viktiga " utan istället ihopkopplats med ist mestadels "vidrigheter".

Posted on: 2009/5/11 15:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#13


See User information
"Arierna" har visst stått bakom de flesta framgångarna sett till organiserad nationellt framåtskridande, sjukvård och tekniska utveckling. Men det har ju skett pga. eogistisk och destruktiv drivkraft på bekostnad av många mindre nationer som är mindre "utvecklade". Utveckling är ju relativt.

Men arier? Det handlar om den västerländska konsumtionskulturen, att de som bor i rika länder är mer värda än de i fattiga. Det ÄR skillnad på människor och människor. If you can do it, do it if you want to - what's stopping you?

Den västerländska civilisationen står för en negativ andlig utveckling vilket är nödvändigt för att vidhålla kontroll. Skenbar demokrati är också lysande. Men vi röstar på "de som bestämmer" och därmed blir vi också delaktiga i det monstruösa som sker. Bomberna som faller i Afghanistan, är det din och min skuld? Jag skulle inte vilja se det som så, men NWO kanske vill bygga denna bild av situationen. Vi och dem. Bomberna faller över dem och inte över mig - va bra!

Citerar Iron Maiden's "Rime of the Ancient Mariner".

The mariner kills the bird of good omen
His shipmates cry against what he's done
But when the fog clears, they justify him
And make themselves a part of the crime

Posted on: 2009/5/11 16:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Historikern David Livingstone förklarar saken
#14


See User information
Quote:

wolfheart skrev:
utbildningssystemet att istället lära ut myten om den "västerländska civilisationen", detta för att inpränta det falska intrycket att arierna hade legat bakom alla viktiga framsteg för mänskligheten. Genom historien, antas att de medverkat i människan framåtskridande, alltfrån de grekiska filosoferna, men deras största framgång var övertagandet av kristenheten, genom de amerikanska och franska revolutionerna, och ersättandet av densamma med sekulär liberal demokrati.


HAHA var inte det ganska korkat skrivet?Lr är det bara jag som tycker det. Vad har dom för utbildningssystem egentligen? skulle tvivla på att de hade mycket annorlunda än vi har här.
Här i sverige får ju iaf folk lära sig av systemet att "vita" inte gjort något annat en hemskheter. Det är det enda dom har gjort, Så stå därför i "skuld" till resten av världen. på ett ungefär. Jag har då aldrig genom hela mitt liv läst lr hört i utbildningssammanhang att några "arier" skulle legat bakom alla "viktiga framsteg för mänskligheten".
Tar alla fram en skolbok kan ja garantera att om det står något om några "arier", inte står något om att de är "viktiga " utan istället ihopkopplats med ist mestadels "vidrigheter".


Som jag ser på vårt skolsystem så går det ut på att rasera varje individs självkänsla och individualitet. Vi ska formas in i ett kollektivistiskt tänkande och där får vår inneboende kreativitet och fantasi mindre och mindre rum ju äldre vi blir. Samhället är viktigare än individen ung.. Att det sker genom konstanta övergrepp på varje individs integritet tycker de flesta är ett pris som är värt att betala, även föräldrar.

Skolan i allafall i Sverige tycks också ha ett etnocentriskt perspektiv, där "västerlänningar" är de som kan och vet bäst och anses vara "bättre vetande" än alla andra. Misstag har vi gjort, onda sådana, men kontentan av dem tycks alltid vara att det lett till någon form av framsteg.
Andra ska rätta sig till våra system eftersom vi är kunnigast, vet bäst och är civilisationens fanbärare.

Posted on: 2009/5/11 18:41
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#15


See User information
Såg filmen ikväll; historiskt inkorrekt, Dan Brown sprider disinformation; jag kan dock inte konstatera såvida denna disinformation är en produkt av betalning genom C.I.A. eller om mediabolagen vill tjäna sig en hacka på att överdriva redan falska fakta; kanske båda, antagligen båda.

Posted on: 2009/5/14 0:27
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#16


See User information
Kolla på den här också:

Eye of the Phoenix

Den handlar egentligen om hur Illuminatis sigill hamnade på endollarssedeln. Men hela filmen, över 2 timmar, diskuterar ämnen som berör Illuminati. Filmen är garanterat den som har bäst researchade fakta av alla dokumentärer som berör Illuminati.

Den finns även på torrent, om ni tycker google video har för dålig kvalitet:

http://torrentz.com/search?q=eye+of+the+phoenix

Dan Browns film är ren fiktion och utger sig inte för att vara något annat heller. Eye of the Phoenix däremot innehåller bra fakta. Med dessa fakta som grund kan man sen börja spekulera i om Illuminati fortfarande existerar och i vilken form. Filmen tar ingen ställning där.

Posted on: 2009/5/16 11:17

Edited by Winterface on 2009/5/16 12:06:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#17


See User information
Filmen var ganska trist, hade hoppats på spännande disinformation men fick bara disinformation. Uppmärksammade ni Robert Langdon's klocka i filmen?

En Mickey Mouse klocka.

Mickey Mouse = Master Mason = MM = 33 grader

Robert Langdon är en undercover illuminati filmerna.

Yes, det är långsökt. Men börjar ana frimurarnas fascination för M.M.

Posted on: 2009/5/17 21:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angels and Demons
#18
Jag tror han fick klockan av något barn i "Da Vinci-koden". Kommer inte ihåg om det var hans eget barn eller syster-/brorson/-dotter.
Det omskrevs i ovan nämnda bok åtminstone

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angels and Demons
#19


See User information
Okey. Jag har läst Da Vinci Koden men har inget minne av det. Stämmer säkert!

Posted on: 2009/5/17 21:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angels and Demons
#20
Jag kommer ihåg det för jag tänkte att det var en synnerligen konstig detalj.
En annan lustig detalj är att trådskaparen just heter "mussepigg"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS