vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Jag har ett tips till dig som känner att det är något du saknar.

See User information
Alla borde leva som att de var skaparen. Och därmed leva med Kärlek för allt. Positivitet och negativtet är polariteter, men endast en illusion, allt är enhet. Det finns EN lag: Fri Vilja.

Sen är det ganska logiskt att räkna ut resten, vi har trots allt fri vilja. :)

Alla är ens spegelbilder, det är svårt att förstå det innan man märker sina egna brister. Även om det inte syns utåt så har vi olika negativa tankar. Nu lever vi en grym tid och det negativa blir positivt för man kan se det positiva i allt. Kärlek och förtståelse till alla :)

- seilon

Posted on: 2009/1/18 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seilon skrev:
Alla borde leva som att de var skaparen. Och därmed leva med Kärlek för allt. Positivitet och negativtet är polariteter, men endast en illusion, allt är enhet. Det finns EN lag: Fri Vilja.

Alla är ens spegelbilder, det är svårt att förstå det innan man märker sina egna brister. Även om det inte syns utåt så har vi olika negativa tankar. Nu lever vi en grym tid och det negativa blir positivt för man kan se det positiva i allt. Kärlek och förtståelse till alla :)

- seilon

Finns det inget newage-forum som du kan hålla till på?

Posted on: 2009/1/18 22:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

seilon skrev:

- seilon

Finns det inget Messer Schmidt/Besserwisser-forum du kan hålla till på ?

Posted on: 2009/1/19 9:23

See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

seilon skrev:

- seilon

Finns det inget Messer Schmidt/Besserwisser-forum du kan hålla till på ?

Basserwesser heter det..

Posted on: 2009/1/19 10:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

seilon skrev:

- seilon

De andra(ca fem mijlarder)är inte DU,de är dem.De har sitt,de kan inte ta på sig Ditt,och du kan inte ta på dig deras.Påverkan är åverkan.EGET ansvar!Svara an SJÄLV!

Posted on: 2009/1/19 11:21

See User information
miksjo

Jag är en helt vanlig kille. Jag är inte andlig, jag har kollat in den "sekten". Jag är vem-som-helst kan man säga. Jag har sett de flesta olika levnadssätten, många mer än "mainstream" människan.

Allt är baserat på Fri Vilja.

Allt är en programmerad kod. Its a program.

Och nej det är inte roligt att vara det, om man inte förstår hur grymt allting är. Vi har glömt allt. Vi vetifan hur detta fungerar, vi kan däremot uppleva det, känna det, vara det, andas som det. I en tid utan tid.

I ett rum utan rum.

Vem som helst kan nå dit, en kristen, en rockare, en punkare, en medelsvensson, en mammas pojken, en mobbare, en säljare, en finansman, en stoner, en hip-hopare, en entreprenör, en vad-som-helst.

Det är jävligt logiskt om man bara kan vara lite kritiskt. Samtidigt så är man så jävla rädd att tro på det, för ens EGO är livrädd att DÖ. Trots att döden är oundvikligt. Är det inte jävligt löjigt att vara rädd för det oundvikliga.

Jag dog när jag dog. För jag dog när jag förstod hur allting fungerade. Jag är redan död.

Men jag ser det såhär: Jag är sovandes i livets väntrum.

Snart vaknar jag, och vi. Vi lever inom en perfekt skapelse, och alla har sitt sätt att vakna på. Det är otroligt logiskt. För det gör så alla har helt i rätt i det de tror.

Så fine, vi skapar bara regler som gör att vi alla kan leva på våra sätt i harmoni. Voilá, this is the real life, dudes.

Vad är det som är så svårt att se?

New Age? Hell no. Inte på det sättet du säger och menar det miksjo.

Jag tror absolut att du är intelligent och vill absolut inte säga något annat!

Och det bästa med denna enhet som vi lever inom. Detta ETT. Är att den är baserad på fri vilja, och "skuggan" har programmerat sig själv till mini-universum som alla är en del av alltet. Detta är undermedvetna och medvetna medvetanden som är allt men som glömt allt.

Så alla är unika.

Men reglerna måste alltid vara samma. Och om enda regeln är Fri Vilja. Då har vi en oändlighet.

- seilon

Posted on: 2009/1/19 21:36

Anonym
Seilon: Tack. Jag kommer att dö. Det kommer bli bli tufft men det är något jag måste gå igenom. Jag vet vad detta innebär nu. Not just fun & games...

miksjo: You will know, garanterat.

Till alla er andra: Som jag sa tidigare, se på egen risk. En YT video kan leda till så mycket.. Curiosity kill the cat.

See User information
seilon, kolla mitt inlägg i den här tråden:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=114105#forumpost114105

Nog tycker jag att du uppfyller allt som definierar newage. Men vi kan väl strunta i att använda etiketter. Jag kan ju svara mer sakligt på ditt förra inlägg.

Nej vi är inte gudar. Vi kan inte skapa så som Gud skapade den här jorden och livet. Vi är en del av skapelsen. Fri vilja är inte en lag, det är en gåva som vi har men som måste kombineras med lagar. Om du inte accepterar Guds lagar så är du i princip tvingad att följa människans lagar, och det är ju vad vi gör idag. Vi är utlämnade till människors godtycke därför att vi har övergett den levande Guden. I en värld där folk lever "i nuet" och enbart styrs av "fri vilja" så kan bara anarki eller tyranni råda. Det är också förklaringen till varför "eliten"/NWO verkligen vill att folk ska ha den världsbild som du verkar stå för. Det gör folk neutraliserade, lättledda och ofarliga, redo att styras av eliten. Som du förstår så har "eliten" verkligen järnkoll på historien och all kunskap som finns, och de har långsiktiga planer som de jobbar efter. De lever verkligen inte bara i nuet. Men allt är bara en illusion, är det inte så du brukar säga? Är det överhuvudtaget meningsfullt att argumentera då?

Även jag tror på en odödlig själ, men den kan bara återuppstå efter det att den här världen har fått ett slut. I min värld måste min tro samt logik och rationalitet förenas i en helhet. Jag kan inte stänga av de intryck jag får från omvärlden, inte heller det som har hänt i det förflutna. Jag kan bara få ihop allting med den kristna/bibliska tron. Ingen annan religion ger mig alla svar på det förflutna, nuet och framtiden och som hänger ihop med mina egna erfarenheter och kunskaper.

Du är redan död säger du. Jag vet inte vad jag ska säga om det. Det är bara ännu en sån där meningslös fras som du strör omkring dig hela tiden.

Jag önskar bara att du kunde göra dig fri från det där. Istället för att upphöja dig själv till en gud så borde du vara ödmjuk inför Gud/skaparen och ta reda på vad Han har för plan för din framtid.

Posted on: 2009/1/19 23:40

See User information
miksjo, det du skrev kunde jag har skrivit.

Jag älskar Gud, jag tackar denne så ofta jag kan, när jag sitter i bilen och tänker på något roligt. När jag ska sova, och när jag tänker på det.

Så jag utgår ifrån ditt perspektiv.

Det roliga är att "dem", illuminati osv inte kan styra mig. Jag är ju dem. Jag är lika ond som jag är god. Allt är en illusion.

Så för att svara dig lite mer vettigt: Vi har skapat allt, men vi har glömt allt. Och vi är alla alla, och vi lever med en Lag: Fri Vilja.

Jesus läror och levnadssätt är vad vi alla borde och kommer leva med.

Vi vandrar genom en kosmisk evolution borde utombords och inombords.

Så absolut, det finns många gudar som är större än oss. Men vi är alla alla. Vi är de gudarna. Vi är allt, och just därför ska vi vara precis den personen vi är.

Den som inte är det kommer inte hitta denna forumsdel t.ex. Alla finner det som de ska finna, eller förstår det som de ska förstå utefter egen fri vilja.

"Ask and you shall recieve"

Men glöm inte att tacka gud för att du finns! Och därmed glöm inte att tacka dig själv. Behandla din kropp lika väl som din själ, och som den "ultimata"själen: Gud.

- seilon

Posted on: 2009/1/20 19:15

Anonym
Miksjo och Seilon...

Ni är båda etiketter precis som jag.
Just nu lever vi som individer, det är svårt att inte få klistrad en etikett på sig då.

Sanningen kryper dock närmare och närmare, acceptera eller , eller rättare sagt acceptera och dö :)

:) Älskar er alla och uppskattar det sista jag kommer uppleva här :)

Sanningen gör ont, men det kommer vara värt det..

See User information
Dö och föds pånytt skulle jag vilja säga. Lev unikt med kärlek, förståelse och acceptans av fria viljan. :)

Posted on: 2009/1/21 6:27

See User information
Ja... så vill jag sticka in här med att reflektera över fri vilja som jag börjat tänka lite på..
Det nämndes ett par ggr av Selion..

Har vi egentligen fri vilja?
Nu är det kanske jag som saknar fantasi* här, men trots att jag vet att väggarna i rummet här egentligen inte är solida och fasta bara för att jag ser det så.
Det går ju att ändra frekvensen på materia genom elektormagnetism eller så var det ljudvågor - men i vilket fall.

Hur mycket jag än vill undgå detta faktum att väggen är solid och se den för vad den egentligen är (sammanfogade atomer - precis som) transparant, eller obefintlig, så går inte det för allt som jag kan kalla för Jag, är ingenting annat än atomer och elektriska impulser.
Det som utgör mig är någonting jag inte har full kontakt med.
Kontentan av det hela blir att om jag vill kunna gå igenom väggen så måste det som är jag försvinna, och sammanfogas vid ett senare tillfälle.
Vem vill det -. när ingen tycks veta hur man gör?
Så den fria viljan som är programmerad säger åt mig att låta andra pröva det först och så kan de lära mig hur Jag med min kropp kan göra det samma.
Jag är alltså fast i en illusion om att ha en fri vilja - men det har jag ju inte - jag vet förmodligen inte ens vad det innebär att vara fri.

Den andra delen av mig som tillhör det större förstår jag mig knappt på -vilket är en frukt av världen vi lever i idag.
Det jag länge haft som mål är att få behålla mitt medvetande in i evigheten. Det är en önskan jag haft med mig så länge jag kan minnas.

Posted on: 2009/1/29 3:07
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anonym
HuMaHuMHuM Det är ju en fråga om hur man ser det helt enkelt.

Du har ju inte fri vilja eftersom du måste följa universums lagar. Å andra sidan är du ju en del av universum så det betyder att du följer dina egna lagar ;) Att ha totalt fri vilja skulle vara svårt för en människa. Själva grejen med varför vi har sådan tur i detta livet är ju att vi inte har fri vilja helt och hållet. Eller iaf låtsas. Det är iaf typ så jag ser det nu. Fråga igen efter ett par månader så får du säkert ett annat svar :)
Och vem ska mäta hur många procent fri vilja man har då? Även om man skulle lyckas med det, vad skulle det vara bra för?

Edited by 1114 on 2009/1/29 14:37:02

See User information
HÄRLIGT STIMULERANDE SVAR - du är en pärla!!

ah- nu började jag koppla ihop det med kärlekens roll i det hela.

För fri vilja när den används utan kärlek har nog inte så stor kraft. Kärleken skulle här vara den gemensamma nämnaren - det vi kallar gud - eller som nu skulle kunna kallas den Universala "planen" - den delen av oss som dessutom är allt på samma gång.

Kan det vara så att människor har så svårt att älska bara för att vi är individer, och är rädda om våran individualitet (eller det är så vi beter oss i vilket fall).
Kan det vara så att illuminatis påverkan på samhället leder folk till ett likatänkande, och det är just därför makteliten får sådan makt.
De har kontroll över folks "fria viljor" - detta genom samhällets lagar och med det de oskrivna lagarna - allt manipulerat och en del av programmet.

Går vi ur detta "tänk" och vill styra våra egna liv så har vi förmodligen (om det jag just sagt skulle vara sant) sinnessjukt liten kontroll över vad som kommer hända i våra liv om vi inte hoppas på en allt större makt och påverkan* - nämligen kärleken, den sanna kärleken som Universums suverän personifierar.

Posted on: 2009/1/29 23:52
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

See User information
Quote:
Havet lyfter sig för den som vill. Det är svårt men jag ska iaf göra ett helhjärtat försök.

Jag fattade inte vad du menade... men jag vill göra det - så snälla - någon gång när du ser detta - kan du utveckla dig lite mer?

Posted on: 2009/2/13 1:25

See User information
HuMaHuMHuM jag svarar dig lite allmänt rörande fri vilja och pratar utefefter egna erfarenheter och även utifrån den verklighet vi lever i.

Jag kan inte gå igenom en vägg för jag är inte programmerad att förstå möjligheten i det. Däremot med flera års meditation (20-30, vem vet hur många?) så kan jag lära mig förstå det. Dock så har vi ett problem, en faktor som måste vara med i beräkningen nämligen Fri Vilja.

Om jag kan gå igenom väggar så kan jag plötsligt bryta emot andras fria viljor och visa hur "falsk" verkligheten är och därigenom göra så andra inte på egen väg kan nå insikten om hur allting är en illusion (jag menar inget negativt med att allting är en illusion).

För att Fri Vilja ska kunna fungera och vi ska kunna leva i en perfekt harmoniserad verklighet så är det Kärlek som måste vara förståelsen för vårt Matrix.

Illuminati agerar i de högsta leden av ren kärlek till oss, utan dem hade vi inte vaknat. Deras agenda att förslava oss är ett måste inom Fri Vilja och de vill inte skada oss, och de vet att de inte gör det eftersom allt är en illusion och "bakom scenen" är vi alla bästa vänner i Oändlig Kärlek :).

Så, jag kan inte flyga, gå igenom väggar etc. för att jag då bryter emot Fri Vilja.

Illuminati/NWO bryter inte emot den fria viljan då folket tittar bort när det pratas om konspirationer, korruption osv och då godkänner de det slaveri vi lever inom även om de tror att vi är fria.

Vi måste kunna leva med en syn som är motsatsen till att allt är Kärlek och att allt är ett för att ett sådant system ska fungera. Vi måste kunna tillåta allt för att Fri Vilja ska existera, vilket i visa densiteter (dimensioner) såsom denna vi lever i just nu gör så Fri Vilja till viss del begränsas. Trots att vi har total fri vilja.

Kärlek!
mvh
seilon

Posted on: 2009/2/14 20:26

Anonym
HuMaHuMHuM:

Det jag menade var att saker och ting har börjat visa sig för många. Det kommer i perioder. (iaf för mig)

Vissa gånger har det varit lite svårt att ta emot allt man får. Så när havet börjar lyfta sig börjar man plötsligt lägga märke till saker som ligger på botten..

Hursomhelst den här tråden handlade om ett videotips. Många har laddat upp kopior och jag skapade också en sida på min blogg där den finns att se:

http://1111journey.com/the-healing-begins-now-adampants2007/

Finns även nedbruten i delar här: http://www.youtube.com/view_play_list?p=6E8990B9A71CAC92

Enjoy!

See User information
Hej 1114!

Vilket vackert pianospel det var i början på videon! Kom inte längre en så, har du någon aning om vad stycket heter?

Dina funderingar om 11:11 är föresten något av det, i mina ögon, mest genomtänkta och klarsyntaste jag stött på i ämnet. Började skriva lite feedback igår men blev avbruten hela tiden! Störigt, ska försöka idag igen om jag får tid.

ylva

Posted on: 2009/3/9 7:02

See User information
Denna länk till rense.com är underbar att läsa och gav mig en liten kick kring känslan av utanförskap.

http://www.rense.com/general85/plainsight.htm

Funderade på en ny tråd någonstans,men... nä, den passar in här, där man KÄNNER att det är något som saknas.

...mediokra produkter till mediokra människor, oj...
Read and agree...

Om artikeln skulle försvinna från rense.com av någon anledning så satte jag den in här - here it comes!

"Hiding The Truth In Plain Sight"

The isolated people within the mainstream media who tell a lot of truth about geo-politics make me nervous. They may well be working with and serving the interests of the NWO by telling truth so as to gauge public response to it. This truth telling can also serve to vicariously vent and thereby diffuse any emotions from among the portion of the public that still thinks and could potentially initiate real revolt against increasingly oppressive government. We the people are what the NWO fears the most. Like cattle herded by cowboys, we vastly outnumber them and could easily overpower them. That's why they must monitor and manipulate us so carefully.

The NWO is highly concerned with the small remnant that still thinks independently and loves the ideals of the original American republic. And they're equally concerned with keeping the sleeping and dumbed down masses asleep and dumb.

Three truth-tellers that come to mind are Lou Dobbs (CNN), Keith Olbermann (MSNBC), and Glen Beck (FOX). They work for the major media propaganda machines, and yet they tell a lot of truth. Very suspicious, isn't it?! Why would their pro-NWO bosses let them get away with such revelations? Primarily because the NWO people are smart enough to know the masses never respond to truth, so they don't fear its broadcast. They are essentially hiding the truth right out in the open where it's safe.

Alex Jones may be the kingpin of NWO-hired truth tellers, though he's not overtly affiliated with mainstream news. But he's got a huge listening audience and almost a cult following now, which are big red flags. And his followers, most of whom are good Patriots, erroneously think things will somehow be OK as long as Alex voices what they're thinking. They don't realize what is being done to them and their cause of liberty in causing them to be satisfied with vicarious venting from a supposedly representative voice. Even Ron Paul may be a designated truth teller working undercover to gauge public backing of his proclaimed pro-freedom, Constitutionalist philosophy. Why am I suspicious of this? Two primary reasons. Ron Paul vehemently denies the truth about 9/11, and he is smart enough to know that it was an inside job. And he keeps getting elected to Congress.

Here is an analogous paragraph pertaining to the world of commerce to help you understand how truth and excellence are always rejected by the masses and how they embrace lies and mediocrity:

The masses only respond to deception and crap. Look at Red Bull. It tastes bad, is very unhealthy, makes you jittery, and leaves a "crash" in its wake. Yet it became a huge phenomenon around the world. On the other hand, the world's best whole food supplements that give you a healthy energy go begging. There are numerous such examples throughout history. The Metabolife craze of a few years ago is one. It was just a vastly overpriced, average herbal stimulant that had been cleverly hyped. I'm sure you can think of some more examples. To lure vast audiences and get rich in marketing, one must either tell crafty lies, sell crap, or both. In true accord with the law of attraction, mediocre people buy mediocre products. Since most people are mediocre, savvy marketers focus on selling mediocre products to maximize their market share and profits. Great people buy great products, but such people are only a tiny fraction of the populace. The better the product, the harder it is to sell, even if prices are equal. Beta was better than VHS, but VHS won. Mac has always been better than PC, but PC is still king. Bill Gates is even smarter than people may think, as he knows he must keep problems in his software to make it match the mediocre masses and sell profusely. Microsoft could have long since removed the problems in their operating systems, but they leave them there on purpose in order to maximize sales. Fads, scams, and inferior products sweep the world over and over again. Think about it. Can you name one truly great product that has ever done that? Trying to spread truth and excellence is like trying to spread fire in a swamp.

That's more truth about truth and the lack of public receptivity to it. It's no different in geo-politics, and that's why in election after election, the worst candidates (aka the most skillful liars) get nominated and elected by voters. Remember, the best liars use axiomatic, politically correct truth their listeners readily accept to serve as camouflage for their lies. Political celebrities and favored candidates along with their media mouthpieces like Limbaugh, Hannity, Boortz, and O'Reilly do this to give their voters/listeners confidence in their espoused views and thereby cause them to accept the lies that are mixed in like bad laws snuck into legislative bills. In the 2008 election, the absolute worst candidates from both major parties were nominated. The only way to possibly stop this is to require IQ, civics, and history tests to be passed before one could have the privilege of voting. Otherwise, the sheeple loyal to both corrupt parties will continue to determine the outcome of elections and corruption will continue to run rampant. There aren't enough of us Patriots to outvote the sheeple, even if we all voted the same way. We would be better off with a monarchy, because sometimes you have a good king and sometimes you have a bad king. That would be preferable to the unconstitutional monster government of today that ensures total corruption will reign supreme no matter who is in power. Always remember that anytime someone rises to great power, prominence, or popularity, especially in politics and religion, they are sinister in nature to some degree. And the more popular something is, the more likely it is to be false.

It took me years to figure out the truth about truth, and if people only knew it, they could save themselves a lot of money and headaches. Though I certainly don't even come close to knowing everything, I am one of the scant few who loves truth above all else. Some of you who read this feel the same way, and that's why you come to this website searching for new morsels of truth. But the masses would never accept what I have presented here, firstly because it's true and secondly because it's contrary to what seems logical to them. If I wrote a book about it, it would never reach many people. Great truths and great products are and have always been allocated to a miniscule minority. Count yourself both fortunate and unfortunate if you are a natural truth seeker. You have been given a love of what is true and excellent, which is a good thing. But as a result, you will be afflicted and persecuted by a world in which you are necessarily a misfit.

Anonymous

Posted on: 2009/4/4 23:26

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper