vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#25
Quote:

Seraph skrev:
"Zeitgeist skall inte komma med en lösning, det är det som är problemet."

ZG och VP kommer med förslag till alternativ.

"Lösningen ska varenda människa själv komma fram till, eftersom vi alla är olika så kommer dom individuella lösningarna vara olika."

Nej, alla kan inte springa åt olika håll, vi ser tydligt vad det har gett mänskligheten. Lösningen, som nås genom en gemensam strävan och sammansmältningen av just olika idéer, ska gynna alla människor och därmed borde vi även göra ett samspelt försök till förändring med några ganska enkla värden i ryggen - att alla har rätt till bra mat, rent vatten, ren miljö osv, att teknologi ska användas för att gynna alla, etc.

Och det ZG och VP förespråkar hotar inte "individen" alls.

"Det finns bara två val, det ena är frihet för individen och sen finns det alla dessa kollektiva ideologier som jag nämnt ovan."

Individen är inte "ofri" på nåt vis i det samhälle zg och vp förespråkar, det handlar som sagt inte om att alla ska bli kloner, identiska medborgare. Det är en obefogad rädsla.

Att en gemensam strävan mot en mer altruistisk hållning för mänskligheten i stort på nåt vis skulle hota "individen" låter faktiskt väldigt konstigt.


Kosmos upprätthålls av lagar.

"Individen är inte "ofri" på nåt vis i det samhälle zg och vp förespråkar, det handlar som sagt inte om att alla ska bli kloner, identiska medborgare. Det är en obefogad rädsla."

Vi har det liv/samhälle som vi själva skapat, allt är helt rättvist och i sin ordnung.

Om vi inte lever efter vår sanna natur, förbättrar oss själva i enlighet med kosmos natur så kan vi inte ha någon frihet. All historia är sådan att friheten tog slut... alla grupper/civilisationer har gått under och det har börjat på ny kula.

Du behöver inte blanda in "strävan" och sådant.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#26


See User information
"Förstöra det ursprungliga/upprätta, det andliga - då blir det klonande robotar, själlösa, hjärnan ärju nästan icke fungerande nu redan - så det är inte konstigt att fåren bräker med."

Äh men sluta nu. :D Snacka om arrogans. Så utan "andlighet" och new age-trams etc så blir man en själlös klon?

Anledningen till att "fåren bräker med" (snacka om att upphöja sig själv över andra) är att det helt enkelt handlar om renodlad medmänsklighet, och det om något borde ge genklang med tanke på allt elände vi får bevittna dagligen. Och om man är ett får om man gillar tanken på en värld utan svält, där alla ska få ha det bra osv, ja då är jag ett får med enorm stolthet.

Och vadå, tror du att andlighet kommer vara förbjudet i det sorts samhälle de pratar om? Att andlighet försvinner bara för att teknologi används för samhällets bästa? Att andlighet försvinner bara för att man värnar om naturen?

För det är exakt vad det handlar om. Så släpp arrogansen, det får dig att framstå som ett får själv.

Peace.

Posted on: 2009/3/10 10:29


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#27


See User information
"Vi har det liv/samhälle som vi själva skapat, allt är helt rättvist och i sin ordnung."

Nej det är långt ifrån i sin ordning och rättvist. Tror du de svältande barnen världen över har satt sig själv i den sitsen? Har de varit med och skapat sin situation? Tror de anser att det är rättvist?

Skärp dig nu, du bara svamlar.

Posted on: 2009/3/10 10:33


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#28
Quote:

Seraph skrev:
"Vi har det liv/samhälle som vi själva skapat, allt är helt rättvist och i sin ordnung."

Nej det är långt ifrån i sin ordning och rättvist. Tror du de svältande barnen världen över har satt sig själv i den sitsen? Har de varit med och skapat sin situation? Tror de anser att det är rättvist?

Skärp dig nu, du bara svamlar.


Någon svälter där, där borta drunkar ett antal... där bryter någon benet... där kom en orkan och svepte bort hela byn... oj där tiltade visst hela jorden och allt försvann...

så orättvist det är! Tillråga påallt såärdet andras fel, andra har gjort andra detta. Om vi bara kunde få bort de dumma andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#29
Quote:

Seraph skrev:
"Förstöra det ursprungliga/upprätta, det andliga - då blir det klonande robotar, själlösa, hjärnan ärju nästan icke fungerande nu redan - så det är inte konstigt att fåren bräker med."

Äh men sluta nu. :D Snacka om arrogans. Så utan "andlighet" och new age-trams etc så blir man en själlös klon?

Anledningen till att "fåren bräker med" (snacka om att upphöja sig själv över andra) är att det helt enkelt handlar om renodlad medmänsklighet, och det om något borde ge genklang med tanke på allt elände vi får bevittna dagligen. Och om man är ett får om man gillar tanken på en värld utan svält, där alla ska få ha det bra osv, ja då är jag ett får med enorm stolthet.

Och vadå, tror du att andlighet kommer vara förbjudet i det sorts samhälle de pratar om? Att andlighet försvinner bara för att teknologi används för samhällets bästa? Att andlighet försvinner bara för att man värnar om naturen?

För det är exakt vad det handlar om. Så släpp arrogansen, det får dig att framstå som ett får själv.

Peace.


"Snacka om arrogans. Så utan "andlighet" och new age-trams etc så blir man en själlös klon?"

Detta ni förespråkar är just New Age.

"Samhällets bästa".

Här är allt underordnat... det ovan rules, himlen styr, lagar råder!!!

Naturligtvis är all andlighet borta. För zeitgeistidioter (ursäkta språkbruket...) är inget annat än de som helt glömt vad andlight är.

De tror man kan smita från gud/himlen/the law - de verkar tro att man har med andra att göra... andras "bästa, "bra samhälle"... de verkar bortse ifrån att vi är alla olika, vi har som raser/grupper även olika härkomst därute, utanför samsara. Vi har olika karmatiska bakgrunder, relationer, har olika i ryggsäcken av karma. Våra liv arrangeras, det finns INGEN slump här, det finns ingen orättvisa som man kan tycka på ytan.

Fattar du inte att kulturer alltid försvunnit när de blivit för dåliga, för mycket vänt sig emot sin sanna natur, kosmos lagar. All andlighet har alltid varit att åter följa the law, sin/kosmos natur.

Nu vill då dessa sovande inte förändra sig själva... utan förändra det därute, tror att det är fördelningspolitik... alla kan ha det så bra. De verkar inte ha ett hum om att alla människor följer sin tråd, och hela livet/civilisationen här gör det. Vi har med oss i ryggsäcken...och får möta saker och ting, och det ihop med andra som man har "band" till etc. De tror man kan bryta "tråden", att ens konto kan nollifieras, eller för mänskligheten i stort. De är i opposition, som the devil - detta är just Lucifer - tror sig vara gud, större än Gud.

Nu tror filmregissör och de blanka åskådarna att ryggsäckarna kan tas av... vi kan alla födas och få en hög med polletter för att kvittera ut vår ekologiska moppe (återanvänbar till 110%), uttagspollet för att kvittera ut en Pamelaklon från frufabriken och hur många polletter för räkmackor som helst. Livet är så underbart, tala om dans på rosor. Inga får några problem, alla får göra som de vill, sjukdomar som bortblåsta. Till och med vädret är helt perfekt. Alla är snälla mot varandra, inga friktioner eller prövningar. Ingen ens vet vad polis är... detta är den sanna friheten... - sluta drömma...

Det är bara utopi som de lurar fåren med - det är just newage-kommunismens utopia, eller dess "skapa himmelriket på jorden".

Det är fruktansvärt - egentligen är det alien - det är de som vill ha det - för det är de som tagit över - det är redan deras teknik som gett teknikexplosionen därute. Det vet alla vakna (de då som eventuellt inte blivit för alienövertagna).

Det är ett alien samhälle som de vill ha - då är det ju nu längre inte ens ett human samhälle - och så är det inte ens meningen att vi ska vara human/människor här - det är bara en form vi har i samsara, karantänen - det är inte vår sanna natur.

Vakna.


Edited by patrix on 2009/3/10 11:38:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#30


See User information
Jag förstår inte att så många är anti zietgeist på vaken.se

Första Zietgeist tycker jag är en av de bästa konspirationsfilmerna som har gjorts.
Den är bra sammansatt och lätt för den nya att förstå.
Många i min omgivning har vaknat upp av den filmen.

Lösningar tycker jag man alltid borde ta upp när man presenterar konspirationerna.
Annars skapar man mer rädsla och skräck bland folket.

Och de flesta är lata och behöver bli presenterade med färdiga paketlösningar för att orka bry sig
eller ens komma in på dom tankebanorna.

Venus Project kanske inte är lösningen för alla, alla har olika viljor och därmed olika val.
Men allt som strävar mot en bättre värld tycker jag är bra.
Han i Zietgiest kunde kanske tagit upp fler lösningar som är möjliga, som medvetenhet och självförsörjning
som är mycket bra, som micro nämnde.
Men jag måste ändå säga att i han i Zeitgiest fått med mycket om medvetandet i och med att han tar upp vår
andliga natur.

För mej tilltalar inte Venus Project men jag kan ändå tycka att det är starkt att skapa en film, som fångar upp
den nya tittaren och sedan leder in dom till en lösningsorentering. Det ger en tankeställare att något behövs göra.
Och inte bara vifta bort det efteråt som så många gör.

Posted on: 2009/3/10 11:32
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#31
Quote:

SuperSonic skrev:
Jag förstår inte att så många är anti zietgeist på vaken.se

Första Zietgeist tycker jag är en av de bästa konspirationsfilmerna som har gjorts.
Den är bra sammansatt och lätt för den nya att förstå.
Många i min omgivning har vaknat upp av den filmen.

Lösningar tycker jag man alltid borde ta upp när man presenterar konspirationerna.
Annars skapar man mer rädsla och skräck bland folket.

Och de flesta är lata och behöver bli presenterade med färdiga paketlösningar för att orka bry sig
eller ens komma in på dom tankebanorna.

Venus Project kanske inte är lösningen för alla, alla har olika viljor och därmed olika val.
Men allt som strävar mot en bättre värld tycker jag är bra.
Han i Zietgiest kunde kanske tagit upp fler lösningar som är möjliga, som medvetenhet och självförsörjning
som är mycket bra, som micro nämnde.
Men jag måste ändå säga att i han i Zeitgiest fått med mycket om medvetandet i och med att han tar upp vår
andliga natur.

För mej tilltalar inte Venus Project men jag kan ändå tycka att det är starkt att skapa en film, som fångar upp
den nya tittaren och sedan leder in dom till en lösningsorentering. Det ger en tankeställare att något behövs göra.
Och inte bara vifta bort det efteråt som så många gör.


"Lösningsorientering" - inga kan ha lösningar...då de inte ens vet var "problemet" är.

Vad är problemet menar du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#32


See User information
Seraph:

Venusprojektet vill satsa på teknologi och menar att teknologin i sig själv inte har att göra med miljöförstöringen, utan enbart om den används på fel sätt. Detta är helt fel. Dagens teknologi (som utomjordingarna ligger bakom) är skadlig för miljön och människan, och förslavar dessutom människan. Rörelsen bakom Venusprojektet vill med andra ord att vi ska fortsätta att bejaka och utveckla utomjordingarnas groteska teknologi.

Det som mänskligheten behöver är att höja sin medvetenhet och komma närmare den gudomliga, andliga världen. När människan har en hög moral och medvetenhet vet man hur man ska leva i samklang med universum. Venusprojektet talar inte om att höja människans medvetenhet och inte heller om andlighet, utan endast om att göra det bättre för människan och öka människans levnadsstandard.

Vad händer med de som inte vill ha en hög levnadsstandard och som vill leva mer primitivt och nära naturen? Ska man skola om dem så att de tar till sig Venusprojektet?

Posted on: 2009/3/10 12:52
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#33


See User information
Tony

Jag förstår vad du menar.

Men är det inte bra om man använder teknologin på ett mer effektivt sätt när den ändå redan finns där?

Bara för att den må hända komma från utomjordingar behöver det väl inte betyda att det är dåligt, beror snarare på hur den används.
(Låter som att du säger att alla utomjordningar skulle vara dåliga. Typ som att säga att alla människor är onda bara för att det är vissa som krigar på jorden.)

Jag menar, om man tillför antigravitetiska egenskaper till en bil så att man kan slopa oljan, då gör man den mer miljövändlig och effektiv. Det måste väl vara en positiv utveckligen av teknologin?

Posted on: 2009/3/10 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#34
Quote:

SuperSonic skrev:
Tony

Jag förstår vad du menar.

Men är det inte bra om man använder teknologin på ett mer effektivt sätt när den ändå redan finns där?

Bara för att den må hända komma från utomjordingar behöver det väl inte betyda att det är dåligt, beror snarare på hur den används.
(Låter som att du säger att alla utomjordningar skulle vara dåliga. Typ som att säga att alla människor är onda bara för att det är vissa som krigar på jorden.)

Jag menar, om man tillför antigravitetiska egenskaper till en bil så att man kan slopa oljan, då gör man den mer miljövändlig och effektiv. Det måste väl vara en positiv utveckligen av teknologin?


Jag kunde hoppas på att du skämtar, men du är antagligen helt "seriös" nu.

Suck.

Tänk! Vad har det med teknik att göra. Om universum genomgår det där... och i relation till vad denna plats är förnågot, och meningen med våra liv här --- att då ha tankar om "positiv utveckling" - det finns inget ssådant som "utveckling". Du har läst för mycket New Age ett, bara.

Allting är dåligt, inte bara aliens. Så det där pågår därute, det når hit, fattar somliga ännu inte varför begreppet 2012 finns?

De goda aliens, med sina vackra ord... hjälper, undsätter...

hehe...

"...tillför antigravitetiska egenskaper" - hehe...

Oljan... varför bry sig om sådant som inte hör hit? Oljan är väl inte ditt problem? Vet du vad olja är? Det är ingen ändlig "resurs".

Om du/andra/vi kultiverar tillbaka/uppåt, så vad har det då med olja att göra?

Det är som om fångarna i karantänen/fängelset drogats till attt glömma varifrån de kommer, och vilken plats de är in i... och tror att pynta i skrubben är att skapa en bra värld. De tror att det är deras hem, och ser inte att "problemen" där är inom något mycket större. Går efter ytan. Typiskt NewAgare som fyllt sig med andras ord, tror det är egna tankar.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#35


See User information
The Venus Project On Fox News 7

Jacque Fresco releases his ideas to the mainstream media.


http://www.youtube.com/watch?v=KNZDCafccyo




Och vilka blir dom utvalda att leva i en sådan här Värld ??

500 Miljoner utvalda kanske ??

Posted on: 2009/3/10 19:31

Edited by Spartacus88 on 2009/3/10 20:09:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#36
Quote:

Spartacus88 skrev:
The Venus Project On Fox News 7

Jacque Fresco releases his ideas to the mainstream media.


http://www.youtube.com/watch?v=KNZDCafccyo




Och vilka blir dom utvalda att leva i en sådan här Värld ??

500 Miljoner utvalda kanske ??


Bli inte för tydlig nu... någon skulle eventuellt kunna få en pollett att trilla ned, och "må dåligt".


Det är kanske så att det är mainstream (=elitens/aliens pådyvlingar och agenda) som lanserar detta via Fresco.


Edited by Spartacus88 on 2009/3/10 20:19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#37


See User information
Quote:

patrix skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:
The Venus Project On Fox News 7

Jacque Fresco releases his ideas to the mainstream media.


http://www.youtube.com/watch?v=KNZDCafccyo




Och vilka blir dom utvalda att leva i en sådan här Värld ??

500 Miljoner kanske ??


Bli inte för tydlig nu... någon skulle eventuellt kunna få en pollett att trilla ned, och "må dåligt".


Det är kanske så att det är mainstream (=elitens/aliens pådyvlingar och agenda) som lanserar detta via Fresco.






Tänkte inte på det.........

Posted on: 2009/3/10 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#38
Det här är inte alls of topic... om man tror det så är det för att man inte äter fisk... tillräckligt (fettsyror).

Klart att fisk är smart mat
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=481420

Är alla med på då (eller äter ni inte fisk...) att om folk bara fått i sig mer fettsyror så hade denna tråd inte funnits, och det hade varit mindre av att ha gått på kroken kring Zeitgeist i denna sajt som kallas vaken.se, på grund av att det ätits så lite fisk?

Resized Image


















/Stolt fiskätare (drygt sex gånger i veckan, faktiskt (jaså, ni tycker inte det märks..., men det är för ni inte äter fisk, vakna)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#39


See User information
Lösningen är enkel.

Flytta ut på landet och odla mat. Gör egen energi från vind/vatten/sol. Lev i enlighet med dina tillgångar.

Teknologi kan hjälpa till. Solpaneler, batterier, datorer, mp3spelare, det som du vill ha med dig, men vi behöver inte teknologi till allt, det är tillval.

Vad skulle hända i ett teknokratiskt samhälle om en atomladdning eller liknande skulle explodera i atmosvären och alla datasystem slås ut? Eller om någon maktgalning får kontroll över stordatorn som kontrollerar alla produktionsrobbotar?

Man venusproject är inte dåligt, det är bara det att jag hoppas att ni som vill ha lösningar löser det själva nu och inte står och stampar och hoppas att robotar ska lösa problemet senare.

Posted on: 2009/3/11 13:54
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#40


See User information
Flytta ut på landet och odla mat. Gör egen energi från vind/vatten/sol. Lev i enlighet med dina tillgångar

Det här lät inte enkelt. Inte för mig iaf. Ungarna skulle hata mig och min sambo skulle nog vägra följa med. Odling har jag försökt mig på några gånger men det har visat sig att jag inte har några gröna fingrar. Hur man fixar energi från sol vind och vatten har jag inte en aning om men skulle gärna ha. Tur jag börja få lite koll på det här med att leva enligt mina tillgångar!

Teknologi kan hjälpa till. Solpaneler, batterier, datorer, mp3spelare, det som du vill ha med dig, men vi behöver inte teknologi till allt, det är tillval.

Låter vettigt i mina öron.


Vad skulle hända i ett teknokratiskt samhälle om en atomladdning eller liknande skulle explodera i atmosvären och alla datasystem slås ut? Eller om någon maktgalning får kontroll över stordatorn som kontrollerar alla produktionsrobbotar?

Det vågar jag knappt ens tänka på. Hoppas det jag misstänker kan hända aldrig händer.

Man venusproject är inte dåligt, det är bara det att jag hoppas att ni som vill ha lösningar löser det själva nu och inte står och stampar och hoppas att robotar ska lösa problemet senare.

Jag har känt mig lite kluven till venusprojektet. Inte riktigt vetat om det är bra eller dåligt. Mest har det lutat mot dåligt. Anledningen till att jag ändå är nyfiken på det är att en man jag har stort förtroende för har jämfört sina egna tankar om ett bra samhälle med venusprojektet. Det var ett tag sen jag läste inlägget med jämförelsen och jag orkar inte leta efter det nu. Så om Roland Mollbrant läser detta och jag har fel så kan du väl rätta mig, eller om nån annan vet att jag har fel.

Vilket fall som helst spelar det ingen roll om jag har rätt eller fel för att det samhället som Roland beskriver tycker jag låter mycket grönare och trevligare! Skulle gärna vara med att skapa ett sånt om jag bara visste hur man gjorde. Det var flera år sen jag läste hans bok men jag kommer ihåg den som mycket positiv. Här är en länk till hans sida.

http://web.comhem.se/paradigm/

Ylva

Posted on: 2009/3/11 15:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#41


See User information
Oj då, det blev visst inga fyrkanter runt micros text. Nån som orkar förklara lite enkelt hur man ska göra för att få det?

Posted on: 2009/3/11 15:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#42


See User information
micro:
"Vad skulle hända i ett teknokratiskt samhälle om en atomladdning eller liknande skulle explodera i atmosvären och alla datasystem slås ut? Eller om någon maktgalning får kontroll över stordatorn som kontrollerar alla produktionsrobbotar?"

Jättebra micro. Du har identifierat ett problem och ett nästa intelligenta och anvarsfulla steg är inte att anväda det som propaganda för teknikskräck utan istället att tänka ut och utvärdera möjliga lösningar. Hur gör man så att det inte kan hända? Faktum är att vi redan i dag har i princip samma problem som är extremt upplåst i juridiska och tekniska spärrmekanismer och det finns en liten men dock risk att nåt går snett. ZG föresråkar ett system där man förutser problem och löser det på bästa sätt. Vad är problemet med en sån metod?
Vad får dig att tro att metoden inte klarar av att förutse denna uppenbara risk och heller inte klarar av att arbeta för en lösning?

Posted on: 2009/3/11 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#43


See User information
"Jättebra micro. Du har identifierat ett problem och ett nästa intelligenta och anvarsfulla steg är inte att anväda det som propaganda för teknikskräck utan istället att tänka ut och utvärdera möjliga lösningar. Hur gör man så att det inte kan hända? Faktum är att vi redan i dag har i princip samma problem som är extremt upplåst i juridiska och tekniska spärrmekanismer och det finns en liten men dock risk att nåt går snett. ZG föresråkar ett system där man förutser problem och löser det på bästa sätt. Vad är problemet med en sån metod?
Vad får dig att tro att metoden inte klarar av att förutse denna uppenbara risk och heller inte klarar av att arbeta för en lösning?"

Exakt. :) Och varför skulle det ens finnas vapen i den sortens samhälle, än mindre atombomber etc?

Venus Project får lite mer exposure:

http://www.youtube.com/watch?v=KNZDCafccyo

Posted on: 2009/3/11 16:10


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#44


See User information
elva, tryck på knappen citera när du skall besvara ett inlägg, då dyker den tilltänkta användarens citat upp i ditt inlägg, sen kan du skriva om och dela upp citaten i flera delar..

Posted on: 2009/3/11 23:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#45
Quote:

Seraph skrev:
"Jättebra micro. Du har identifierat ett problem och ett nästa intelligenta och anvarsfulla steg är inte att anväda det som propaganda för teknikskräck utan istället att tänka ut och utvärdera möjliga lösningar. Hur gör man så att det inte kan hända? Faktum är att vi redan i dag har i princip samma problem som är extremt upplåst i juridiska och tekniska spärrmekanismer och det finns en liten men dock risk att nåt går snett. ZG föresråkar ett system där man förutser problem och löser det på bästa sätt. Vad är problemet med en sån metod?
Vad får dig att tro att metoden inte klarar av att förutse denna uppenbara risk och heller inte klarar av att arbeta för en lösning?"

Exakt. :) Och varför skulle det ens finnas vapen i den sortens samhälle, än mindre atombomber etc?

Venus Project får lite mer exposure:

http://www.youtube.com/watch?v=KNZDCafccyo


suck.. tex "utvärdera möjliga lösningar". Du har ju vad jag har sett ännu med ett ord snuddat vid att ha sett "problemet"- förstår du inte hur du/el gruppo av "troende blanka..." är ute och cyklar och har gått i en fälla, om man då pratar om "lösningar". Börja VÄND på det (då utgår man ju självfallet från ett andligt tänk, sanning).

"... är inte att använda det som propaganda för teknikskräck..."

The technological revolution that will re-shape humanity and our world is well underway. A cacophony of crises, both real and manufactured, are being heralded as birth pangs of a new global order.

Det handlar om detta, vad Zeitgeist är inom (även om Joseph själv inte vet om vilka krafter som manipulerat hans sinne och skapelse)

Obligatorisk läsning:
The Great “Global Crisis of Maturity” and the New World Order
http://www.infowars.com/the-great-glo ... -and-the-new-world-order/

Resized Image


Edited by patrix on 2009/3/12 14:36:32
Edited by patrix on 2009/3/12 14:40:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#46


See User information
Quote:

Tony skrev:
http://www.conspiracyarchive.com/Arti ... nocratic_Undercurrent.htm

Tyckte att den här länken som Malmoesoldier skickade ut i en annan tråd är väl värd att läsa. När man har läst artikeln så förstår man att det Zeitgeist förespråkar är ingenting annat än socialism, en egen religion.


Zeitgeists budskap är enligt mig jävligt smart upplagt, jag ska försöka ta mig tid att lägga ut ytterligare en analys med mer konkret innehåll, jag tittade häromdagen på Z igen och den går från att vara helt klockren i vissa faktabeskrivningar för att sedan totalt missa målet eller ens försöka förklara saker och ting korrekt..

Bara såna simpla funderingar som, vart har han fått pengarna till att göra filmen? Vilken är denna Peter Joseph? Finns ju ingen som helst information om denna snubbe? Hur ska man kunna lita på honom?

Dessutom så kan man undra vilka som har sponsrat Jasque Fresco med pengar för att kunna genomföra sina ideer?

Posted on: 2009/3/12 23:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#47


See User information
Finns Z A med svensk översättning någonstans ??

Posted on: 2009/3/13 10:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
#48


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

Tony skrev:
http://www.conspiracyarchive.com/Arti ... nocratic_Undercurrent.htm

Tyckte att den här länken som Malmoesoldier skickade ut i en annan tråd är väl värd att läsa. När man har läst artikeln så förstår man att det Zeitgeist förespråkar är ingenting annat än socialism, en egen religion.


Zeitgeists budskap är enligt mig jävligt smart upplagt, jag ska försöka ta mig tid att lägga ut ytterligare en analys med mer konkret innehåll, jag tittade häromdagen på Z igen och den går från att vara helt klockren i vissa faktabeskrivningar för att sedan totalt missa målet eller ens försöka förklara saker och ting korrekt..

Bara såna simpla funderingar som, vart har han fått pengarna till att göra filmen? Vilken är denna Peter Joseph? Finns ju ingen som helst information om denna snubbe? Hur ska man kunna lita på honom?

Dessutom så kan man undra vilka som har sponsrat Jasque Fresco med pengar för att kunna genomföra sina ideer?


Tänk om folk hade haft lika mycket energi och intresse av att se hur vi korrumperas av etablissemanget och kämpa för en bättre värld utifrån detta. Är inte våra grundläggande behov det vi ska utgå ifrån när vi definierar ett sunt samhälle som står sig i längden ?

Men, nej nej..först måste vi se om Peter är en skummis med en egen agenda. Ta en paus från infowars för sjutton. Ni kommer ingen vart med "vi mot dom"-attityden. Infokrigare, vad ?

Posted on: 2009/3/13 11:52
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS