vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad vet du om livet?

See User information
Som rubriken lyder: Vad vet du om livet / verkligheten?

Jag vet att jag just nu drömmer, att allt är en illusion, och att jag är ett medvetande. Det vet jag, och jag har ägnat 3år till att komma till den insikten och varit med om att se hur fantasin och verkligheten kan gå ihop till ett.

Även om allt är en illusion så betyder det inte att det är något negativt. Jag tycker det är skitcoolt att leva inom en 5 sinnlig värld, men samtidigt vet jag att jag är mycket mer än så.

Samtidigt har jag lärt mig varför jag är här och vad som kommer hända i framtiden.

Det enda som stör mig lite grann är att vi alla som börjar vakna upp till att vi är Gud är så oorganiserade. Vi har makten att ändra vår dröm, och istället faller många av oss tillbaks i rutiner och samhällets system som fängslar oss samt snor tid ifrån oss. Vi måste bli bättre på att samarbeta framför argumentera.

- seilon

Posted on: 2009/5/10 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad vet du om livet?
Enligt den informationen man har fått skyfflad över sig så är detta en illusion/ström/något man kan manipulera med hur man tänker. Rättare sagt att det man tänker eller verkligen känner inombords är det som händer i världen.

Så man kan göra är att om andra är apatiska för att dom använder flourtandkräm är att göra något själv vilket kommer till nytta för andra. Vänta inte på att någon annan skall göra något.

Tänkte själv förut att man måste hitta någon som är bra på att tala eller liknande. Vart skall denna människa komma från? Hur skall denna människa hitta dig för att få dig att ta tummen ur röva?

Var ett gott exempel!

Man behöver inte göra stora saker. Diskutera med folk som protesterar på gatan. Om det är miljönissar, tipsa dom om tekniker som är inom deras tankebanor, earthship exempel.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag läste en bok om magi för en del år sen om en tjej som låtsades vara en figur från en sagobok (fantiserade och visualiserade). Hon satt på en tron eller nått och låtsades (kommer inte ihåg exakt) vara en prinsessa som fick presenter och gåvor hela tiden av folket utanför hennes slott.
Den riktiga magin började sen materialisera sig i hennes riktiga liv när hon plötsligt började få presenter på riktigt av folk runt omkring henne. Varför ska man önska att man är någon om den riktiga magin i livet inte funkar? Oftast är man en passiv åskådare i livet och lever kanske under andras viljor och drömmar i livet utan att man vet om det.
Det kanske inte betyder något att man är någon eftersom man inte tror att den riktiga magin funkar. Det kanske är dags att sätta igång magin och förändra sig till den man vill bli och hålla den tanken i sitt sinne så ofta man kan eftersom livet kanske lever och kan styras mer än man tror?
Ofta vet man inte vad eller vem man vill bli eftersom man inte tror att sagan och magin är sann eller existerar och då kanske man bara blir en själlös och viljelös robot utan vilja i livet som bara tror på tomhet.

Posted on: 2009/5/10 22:58

See User information
Skillnaden på denna verklighet och den man är i när kroppen sover är att allt tar längre tid att materialisera sig här.

Sina tankar är det som styr ens liv.
Dock finns det massor av andra själar som finns med och styr hur den gemensamma upplevelsen kommer se ut här.

"War is not won on the battlefield, its won in the minds of the people"

Posted on: 2009/5/11 9:44

See User information
Jag har försökt hitta en så enkel lösning som möjligt.

Vi skulle behöva organisera oss. Så vi kan se till att göra otroligt mycket nytta.

Det är så sjukt att världen får se ut som den gör när vi alla skapar verkligheten.

Vi har programmerat vår existens och vi är endast medvetna för att vi har minne. :) Vi har associerat oss med något externt när vi alla är interna.

Så, vi behöver verkligen organisera oss och utveckla den inre dialogen.

Jag ser livet som en dröm och är helt orädd för "döden" då jag inte tror på döden eftersom jag inte associerar mig med något externt bara minnen.

Om jag hade dött och blivit "tomhet" så hade jag inte varit medveten i ett oändlig universum och en oändlig skapare. Så antingen kan jag dö om det inte finns något annat än en enda verklighet, men samtidigt så har jag varit med om saker som gör att jag ser mig som död.

Det är ganska obeskrivligt, men jag är så uttråkad och vill verkligen göra något aktivt och effektivt som påverkar folk i en positiv riktning. Hur kan vi göra det? :)

Vi är alla Oändliga Skapare och vi har potential till så mycket mer än det slaveri vi har skapat idag...

- seilon

Posted on: 2009/5/11 19:42

See User information
Jag vill bara lägga in att vi som bäst är en del av Gud, inte gudar själva. En sak som skulle vara fördelaktigt för alla är att inse sin plats i skapelsen.

Posted on: 2009/5/12 12:55
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

See User information
HuMaHuMHuM:
Det där är bara en fråga om perspektiv, och vilken definition man använder sig av på ordet "gud". Men vi är nog alla överens om poängen med gud, som en kraft som ska skydda oss från "det onda".

Om vi säger att kraften finns inom oss, eller utanför oss, har ingen relevans, så länge vi låter kraften påverka oss till att bli godhjärtade människor, utan blint irrationellt hat.

(Har inte vi diskuterat en liknande frågeställning i nån annan tråd?)

seilon:
Som vanligt skriver du tänkvärda inlägg. Bra jobbat!
Jag tror ingen här på vaken.se har hjälpt mig formulera en världsbild så mycket som du. :)

Posted on: 2009/5/12 13:34
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information

Posted on: 2009/5/12 18:55

See User information

Posted on: 2009/5/12 22:04
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper