vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Anonym
Att bli skuldfri
#1
Kom över en länk här i forumet angående Freeman on the land. På denna sidan fann jag information om hur man skulle kunna bli skuldfri.

http://www.fmotl.com/HowToGetOutOfDebt.htm

Är det någon som har någon erfarenhet av detta i Sverige, alltså att försöka få dom rätta papprerna från bankerna, som bankerna inte har, för att kunna stödja att man är skuldsatt till banken?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#2


See User information
Jag har läst hennes bok. Jättebra.

Men fungerar detta exakt likadant i Sverige?

Posted on: 2009/7/28 12:26
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#3


See User information
JA det gör det - men det kräver att enskild kunskap utvecklas som FÖRSTÅR, när, var, hur och varför, en skuld kan vara en produkt, med retroaktivt STRIKT skadeståndsansvar för säkerhetsbrist i handläggning eller beslut i brev från EN svensk tillsynsmyndighet, till EN enskild VAKEN medborgare på den inre FRIA gemensamma svenska MARKNADEN.

Posted on: 2009/8/19 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#4


See User information
Kan någon kunnig leta upp paragrafer i lagen eller något annat som stödjer följande påstående

"Banks are not allowed, by law, to lend any Depositor's money."


Det verkar helskumt, förklara på svenska och så enkelt det går, steg för steg, detta strider mot allt jag har lärt mig

Posted on: 2009/8/20 0:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#5


See User information
Vet DU vem som i vÄrkligheten är "FOLKVALD" svensk lagstiftare?

Är den svenska lagen skriven på språket LEGALISE?

Tänk om svenska folkets kunskap är att LYDA någonting!

Posted on: 2009/8/20 0:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#6


See User information
Quote:

Whistleblower skrev:
Vet DU vem som i vÄrkligheten är "FOLKVALD" svensk lagstiftare?

Är den svenska lagen skriven på språket LEGALISE?

Tänk om svenska folkets kunskap är att LYDA någonting!


På 1 svarar jag nej

På 2 svarar jag troligtvis

Men jag har ingen aning om vad detta har med mitt förra inlägg att göra

Posted on: 2009/8/20 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#7


See User information
Quote:

pingubenji skrev:


Frågan var - "Kan någon kunnig leta upp paragrafer i lagen eller något annat som stödjer följande påstående"
Svaret var - Vet DU vem som i vÄrkligheten är "FOLKVALD" svensk lagstiftare?

Frågan var - "Banks are not allowed, by law, to lend any Depositor's money."
Denna fråga är på det engelska språket LEGALISE
Svaret var - Är den svenska lagen skriven på språket LEGALISE?
Vet DU vem som i vÄrkligheten är "FOLKVALD" svensk lagstiftare?
KUNSKAP att LYDA är 180GRADER från KUSKAP att FÖRSTÅ!

Posted on: 2009/8/23 21:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#8


See User information
Quote:

pingubenji skrev:


Frågan var - "Kan någon kunnig leta upp paragrafer i lagen eller något annat som stödjer följande påstående"

Svaret var - Vet DU vem som i vÄrkligheten är "FOLKVALD" svensk lagstiftare?


Frågan var - "Banks are not allowed, by law, to lend any Depositor's money."

- Denna fråga är skriven på det engelska maktspråket LEGALISE
Svaret var - Är den svenska lagen skriven på språket LEGALISE?


Frågan var - "Det verkar helskumt, förklara på svenska och så enkelt det går, steg för steg, detta strider mot allt jag har lärt mig"

Svaret borde ha varit - KUNSKAP att LYDA är 180 GRADER från KUSKAP att FÖRSTÅ, när, var, hur och varför bli SKULDRI!

Samma svar passar även för - "Men jag har ingen aning om vad detta har med mitt förra inlägg att göra"

Posted on: 2009/8/23 21:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#9


See User information
SWEEEEEEEET!

Jag har varit i närheten av sånt här innan - pga Jordan Maxwell
och Freeman...
Och saken är den att man kan trakassera de som kräver pengar av en genom att ställa massa orimliga krav - då i samband med det som nämns i trådens första inlägg.

I dessa "trakasserier" skall man typ säga att de t.ex. egentligen är skyldiga mig pengar av en massa anledningar.
Och det gäller verkligen att bre på här!
Svarar de inte på allt, eller motsätter sig allt i skriftlig form kan man gå vidare med ärendet.
Då anställer man någon (här vet jag inte vad den svenska motsvarigheten är - tvärr, och därför har jag inte testat det)
Men då skall ivf denne person komma med samma anklagelser, får inte han/hon svar på allt som sagts - så är det gröna gatan.
Bara att stämma och hämta pengarna på kronofogden, om företaget eller personen inte betalar i förlikning, eller direkt ur fickan :D


SÅ ÄR DET!
Kollade det mot en socionom, som intygar att "de" måste svara på vad som än kommer in.

Det är ju så inkassobolagen agerar, svarar man inte - så har man gått med på anklagelsen att man är skyldig dem pengar.

Posted on: 2009/10/18 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#10


See User information
Kanske bör tilläggas att jag anser att de trakasserier jag talar om inte skall vara några påhopp. Jag ser mig personligen som trakasserad av dessa bolag som skickar ut post och försöker få mig att se mig själv som skuldsatt..

Posted on: 2009/10/18 22:04
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#11


See User information
Ok, vad roligt att den amerikanska free man-lekstugan har kommit till Sverige...

Kan ni inte berätta för alla dem som ni nu trollbinder med att era historier om hur vissa dokument, begärda i rätt ordning, ska göra en fri/skuldfri/suverän i själva verket är sagor? Att det aldrig har fungerat på något sätt?

Det har gjorts till förbannelse i USA och aldrig någonsin har någon sluppit skulder till banken/skatter/lyda lagen.

Det är jättefint att ni har hittat ytterligare hjärngympa men detta är helt enkelt amsagor. Vill du bli skuldfri? Betala av det skulder du har och skaffa inga nya...

Posted on: 2009/10/18 23:07
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#12


See User information
Quote:
Det har gjorts till förbannelse i USA och aldrig någonsin har någon sluppit skulder till banken/skatter/lyda lagen.



Jasså?!
Och eftersom du vet allt, så litar jag på att du har rätt även i detta.

Sedan så behöver man inte betala av sina skulder för att bli av med dem. Det löser tiden om man har tålamod.
Senast jag granskades så fick jag ett utskick med översikt över mina skulder.
På senaste året har ca 26 000 betalats av, eller snarare strykits.. då de är så gamla skulder.
Under tiden har det betats av lite då o då, med restskatter osv.
Så det ÄR ABSOLUT inte nödvändigt att betala av skulder för att bli av med dem.
Och det jag skrev ovan gäller fortfarande.. att du har svårt att komma från statens piska är ju egentligen bara ditt problem.

Men att skaffa nya skulder håller jag med om att det är onödigt..

Men samtidigt så känns det som att även det är skit samma då jag inte har någon tilltro ALLS för det ekonomiska systemet vi lever i nu.

Vi kanske åker på en sån där extrem räntehöjning som på 90-talet först

jag har kommit på mig själv med att aldrig varit intresserad av att ta lån. och det är ju egentligen enda problemet. bostad och shit löser sig ALLTID!
Som dessa ca 26'000 t.ex.
Jag hade som mål 30'00 i fickan på ett år (lite The secret inspirerat) Men det blev 26'00 på¨annat sätt... men "pengar" som "pengar"

Allt löser sig jämt, bara att häng med och inte vara så förbannat stålt hela tiden!

betala kontant, och köra på. Inga problem

Posted on: 2009/10/19 1:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#13


See User information
free man - är för övrigt kanadensare :p
(men det finns två, om inte fler ... en som gör en massa videos om Frimurare, den andra snackar lag och ordning, och har alltid mössa på sig - båda är långhåriga)

Posted on: 2009/10/19 1:52
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#14


See User information
Whistleblower du är en gåta jag förstår aldrig vad du säjer.

Posted on: 2009/10/19 13:23
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#15


See User information
"Whistleblower du är en gåta jag förstår aldrig vad du säjer."

Tack för att du vill, vågar och kan skriva, att du inte förstår när, var, hur och varför, Whistleblower producerat (skrivit) inlägg här och där på vaken.se som i tid och rum producerat mental förnekelse (vill, kan och vågar inte förstå) och förvirring hos den som utvecklat kunskap att LYDA någonting utan att först ta reda på VEM som i det svenska folkhemmet är lagstiftare och kontrollmakt.

Kunskap är enskild egendom som inte kan köpas, säljas eller överföras till någonting, som inte vill, kan eller vågar ta reda på när, var, hur och VARFÖR - EG-rättens företräde och EG-domstolens rättspraxis SKYDDAR enskild person, husdjur och egendom, samt enskild unionsmedborgares hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, även lokalt på den inre gemensamma svenska marknaden på Gotland.

Kunskap att FÖRSTÅ när, var, hur och VARFÖR - det allmänna (regeringen) i en medlemsstat har SKADESTÅNDSANSVAR mot EN drabbad enskild VAKEN svensk medborgare, som vill, kan och vågar värdera, värdesäkra och välja NÅGONTING med VÄRDE - Vill, kan och vågar du göra NÅGONTING?

Börja ditt förändringsarbetet med att ta reda på VEM som i din vÄrklighet är FOLKVALD svensk lagstiftare och kontrollmakt, över svensk medborgare.

Det är inte ETT kollektiv med namnuderskrifter som har HYPERMAKT att värdera, värdesäkra och välja EN framtida svensk lagstiftare och kontrollmakt till EU-parlamentet eller Sveriges riksdag.

Det är inte EN enskild medborgare i Kina, USA, Norge eller någon annan stat som har HYPERMAKT att värdera, värdesäkra och välja svensk lagstiftare!

"Lär dig byta lagstiftare och kontrollmakt INTE dina glödlampor om du vill förändra det svenska kollektiva lydnadstänket till att FÖRSTÅ någonting!"

Läs och lär mer i Thomas L Friedmans bok Hot, Flat and Crowded.

Posted on: 2009/10/19 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#16


See User information
Tjena))!

jag blev intresserad av vem han är han som "snackar lag och ordning, och har alltid mössa på sig - båda är långhåriga)"

..och vad han har att säga om lag och ordning. Vet du något mer?

Posted on: 2009/11/22 12:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#17


See User information

Posted on: 2010/1/29 12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#18


See User information
Om du hittar en sådan beskrivning med svenska termer. Dvs svenska "legalise" -språket så skulle jag ha något att börja med för att se om det gäller Sverige.

Att läsa paragrafer är det lätta. Att tolka dem är det jobbiga. Bara jag vet vad punkterna 1,2 och 3 heter på svenska skulle vi kunna luska på om det är möjligt i sverige

Posted on: 2010/1/29 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#19


See User information
Det är bara att översätta orden det är en vanlig kvinna som har skrivit dem på engelska.

Låt dem veta att du administrerar ärendet men att du behöver lite klargörande. Begär att de tillhandahåller dig tre saker

¤ Bekräftande av av skulden (själva bokföringen)
¤ Bekräftande av deras fordran mot dig (affidavit: edlig förklaring bestyrkt av myndighet eller bara en undertecknad faktura[1]
¤ En kopia på kontraktet som binder båda parter


[1], "Det gäller för alla fakturor att de är signerade av någon som är kapabel att binda företaget till ett kontrakt för att de skall vara gilltiga" - Mary Elizabeth Croft

Posted on: 2010/1/29 23:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#20


See User information
Jag ser inte hur detta skulle hjälpa.

De kan lätt ta ett utdrag på sin bokföring
Kontraktet har de ju, jag signerade exempelvis för att få låna från CSN

De behöver inte hitta "någon som är kapabel att binda företaget till ett kontrakt"

För det finns redan ett kontrakt...

Varför ska det finnas ytterligare en "någon" för ett nytt "kontrakt"?

Jag har ju redan ålagt mig att betala tillbaka. Fakturorna är bara en påminnelse om att jag ingått avtal att betala tillbaka.

Förklara gärna.

Posted on: 2010/1/30 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#21


See User information
HELT SJUKT HAHAHAHA underbart att jag inte börja tänka på dethära innan men tack gud att det kom nu!! Satt och kolla på en föreläsning av Rob Menard då fatta jag vad ni snacka om. Jag ska börja studera dethära för det är verkligen underbart. VAKEN.se borde verkligen gå in på dethära för det är endå en bra lösning.
Skulle vilja veta allt om svenska lagen och om det är likt Usa´s, och om nån i Sverige har studerat the freeman lite mer

kolla http://www.youtube.com/watch?v=D--5iFc2Ng0

TACK ALLA BRÖDER OCH SYSTRAR

ONE LOVE

Posted on: 2010/1/30 2:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#22


See User information
>>pingubenji, Ja du, det är klart att du behöver en förståelse i hur lagen fungerar när det gäller kontrakt om du ska ha en chans att diskutera det här med motparten. Du behöver även kunna skilja på den svenska definitionen och den jurdiska definitionen på en mass ord:]

Jag kan inte förklara det bättre än vad det står i den tidigare länken. så jag rekomenderar att du studerar den

MEN det finns en bättre process som jag tycker du bör lära dig! >> http://video.google.com/videoplay?doc ... MCA&q=with+lawful+excuse#

Posted on: 2010/1/30 2:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#23


See User information
>>Elion, Hej!
Jag känner likadant, Det här är en stark lösning. Jag har studerat Freeman-on-the-Land i nåra månader, översatt dockument och kontrollerat överensstämmelser med lagar och sånt.
Skicka gärna ett svar till bmxion@yahoo.com om du vill sammarbeta:) jag kan inte klura ut allting själv.

Posted on: 2010/1/30 3:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#24


See User information
Ursäkta, men det finns inga sätt att undgå att betala skatt i Sverige för en privatperson om man inte är villig att bryta mot lagen. Fast är man villig att bryta mot lagen är ingenting omöjligt längre.

Posted on: 2010/1/30 13:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
60 user(s) are online (60 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 60

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS