vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#49


See User information
Jag säger inte det är bra att folk och barn dör, stälde det som en fråga eller ett påstående att det kan vara värt det om det i slutet leder till något bra. Typ samma som att döda en för att rädda tio..

Jag ifråga sätter bara att NOW är onda, säger inte dom är goda, bara att dom inte nödvändigt vis är onda.... Vad som är ont och vad som är gott är ändå relativt..

Men vi är säkert överräns om att lidande inte är bra, men man måste lida och må dåligt för att veta vad det är att må bra.

Tänk rent hypotetiskt om tex 100år, då kommer folk se tillbaks på 1900 talet och början av 2000 talet på samma sätt som vi ser tillbaks på 1600 talet nu, fult med krig och död...
Men förhoppningsvis lär sig folk något av det denna gången..

Jag ser på livet så.. Att varge händelse inträffar för att jag ska lära mig något jag kommer ha nytta av senare i livet, då hjälper det inte att blunda för eller gräva ner sig i dåliga tankar utan se postivit och försöka hitta möjligheter i saker och ifrågasätta annars etablerade tankegångar..

Håller med Xtas i det han skriver ovan.
Jag tror det finns en högre elit långt över dom front figurer som styr nu, den högre eliten har en större och mer långsiktig agenda än att bara få makt som billiga politiker...

Min teori vad gäller stenarna, som tråden egentligen handlar om, är att dom kanske kan syfta på den längre agendan, efter kommande krig och allt skit front-figurerna ställer till med nu.. eller vad folk kanske förtjänar efter det moraliska förfall vi har i världen nu, med girighet där pengar är värt mer än liv, våldtäckter m,m m,m....

Förstår du hur ja menar?

Posted on: 2009/9/9 23:55
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#50


See User information
För i helvete! #49 posts på knappt en dag? Har ni inget bättre för er att träta om självklarheter.
Ut och gör nån nytta istället med er.

/din mamma

Posted on: 2009/9/10 0:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#51


See User information
Mini skrev:

\"Vad som är ont och vad som är gott är ändå relativt... \"

Relativt vad, menar du?

Men vi är säkert överräns om att lidande inte är bra, men man måste lida och må dåligt för att veta vad det är att må bra.\"

Nej, vi är inte överens (se stavningen...) om det. Varför är lidande dåligt menar du?

Posted on: 2009/9/10 0:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#52


See User information
Quote:
hatet mot eliten egentligen är ett hat mot några som håller kunskap som av goda anledningar måste hållas hemlig.


Det är massmördare vi pratar om, det handlar inte om deras kunskap bara. det finns ingen logik i det du säger iheller, är det bra att massmördare sitter med hemlig kunskap? självklart inte.

Quote:
Men idén om att göra det till allmän ägo prövas nu


Det gör den?. är det deras hemliga magi du pratar om då eller?. du tror inte att du kanske har läst för mycket serietidningar när du var liten?.

Quote:
Utan FED kommer ekonomin hamna i ännu värre kaos än nu eftersom de backar upp dollarns värde och utan dollar förstår du säkert att undantagstillstånd kan införas.Tyvärr är spelplanen uppställd så att försöker du ändra reglerna och brädet så har vi inget att stå på.


Så vi behöver FED bankerna?... jag tror inte du vet mycket om FED bankerna. desto snabbare dom försvinner desto mindre skada hinner dom göra. det är regeringen som borde göra pengarna. att vi behöver FED bankerna är det dummaste jag har hört på länge. du vill ha kvar problemet bara isf, vad du behöver göra är att läsa mer om det och skaffa dig en bättre förståelse om det.

Som en vis person sa:

“The Government should create, issue, and circulate all the currency and credits needed to satisfy the spending power of the Government and the buying power of consumers. By the adoption of these principles, the taxpayers will be saved immense sums of interest. Money will cease to be master and become the servant of humanity.” - Abraham Lincoln

Quote:
Det som gäller om du vill ha en bättre värld är inte att försöka förändra den befintliga utan egentligen att skapa en ny någon annanstans som man kan emigrera till.


Du är nog lite vilse du. du är rädd för verkligheten verkar det som så du lever i dit huve där du vill bygga något paradis. det är inte möjligt att bygga det och ingen bygger det. det vi lever i är redan paradiset. och tror du på fullt allvar att eliten inte hade bombat sönder ert samhälle om ni byggde det?.

Posted on: 2009/9/10 1:40

Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/10 1:56:36
Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/10 1:57:33
Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/10 2:30:21
Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/10 2:31:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#53


See User information
Quote:

arkman skrev:
Mini skrev:

\"Vad som är ont och vad som är gott är ändå relativt... \"

Relativt vad, menar du?

Men vi är säkert överräns om att lidande inte är bra, men man måste lida och må dåligt för att veta vad det är att må bra.\"

Nej, vi är inte överens (se stavningen...) om det. Varför är lidande dåligt menar du?


Relativt till det andra. Om du aldrig mått dåligt, hur kan du då veta om du mår bra? Samma som med alla motsatser, man måste ha en referens att utgå ifrån.

Posted on: 2009/9/10 8:11
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#54


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
hatet mot eliten egentligen är ett hat mot några som håller kunskap som av goda anledningar måste hållas hemlig.


Det är massmördare vi pratar om, det handlar inte om deras kunskap bara. det finns ingen logik i det du säger iheller, är det bra att massmördare sitter med hemlig kunskap? självklart inte.



Där förutsätter du bara att ALLA i eliten är massmördare. Hur vet du att det inte finns några där som har goda avsikter? Bara för att dom som hörs är onda måste inte resten vara det.

Posted on: 2009/9/10 8:14
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#55


See User information
Quote:

metaphor skrev:
För i helvete! #49 posts på knappt en dag? Har ni inget bättre för er att träta om självklarheter.
Ut och gör nån nytta istället med er.

/din mamma


*skrattar rått*

Jag började just undra över denna "explosion" och så skriver Metaphor det jag tänkte. Just precis exakt så.

Men det fria ordet är viktigt. Alla är olika, alla har olika frågor att ställa och olika frågor att diskutera. Det är samtidigt helt rätt att dryfta dessa. Det är tydligt att andra inte anser det vara självklarheter.

Personangrepp skall dock inte förekomma.

Trådens title är annat. Är NWO verkligen onda?

Jag undrar om någon överhuvudtaget kan se sig själv som ond. Givetvis är det så att de som förtrycks av en förtryckare har lättare att se förtryckaren som ond är vad förtryckaren ser i sig själv. Sen är det inte säkert att förtryckaren ser sig som annat än en fader som tar hand om sitt barn vare sig barnet skall frodas eller sakteliga dö i ovetskap.

Om NWO agerar därför att de anser något vara nödvändigt, helgar då inte ändamålen medlen? Funderar man ett tag på detta ser man att ondska inte har mycket med saken att göra, inte på en lägre medvetandenivå i alla fall.

Posted on: 2009/9/10 8:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#56


See User information
Quote:
Det är tydligt att andra inte anser det vara självklarheter.


Samma person skriver,

Quote:
Personangrepp skall dock inte förekomma.


Då tror jag inte att du är en frihetsälskare.

Personangrepp är något viktigt, att få en person att inse att dom tänker som en idiot när dom gör det är viktigt. man kan ha vilken åsikt man vill men det ändrar inte faktan att det finns idioter och jag sover bättre på kvällen om jag berättar det för dom. samma sak om du har smutsiga politiker, det är din rätt att gå och skrika personangrepp till deras ansikte. om någon t.ex promotar fluoride till ungar så måste man säga ifrån.

Om man inte visar folk var dom har gåt fel, så kan dom senare i livet fara illa på grund av deras okunnighet.

På vaken dyker det upp en del svenssons ibland som inte är riktiga frihetsälskare som sitter på sin soffa och tror att dom är bättre än alla andra och personer som är så rädda för verkligheten så att dom fantiserar om att bygga ett paradis någon annanstans medans dom skyller världens problem på alla andra än dom själva.

Posted on: 2009/9/10 12:40

Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/10 13:12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#57


See User information
På vilket sätt hjälper det med personandrepp mer än för att stilla dit ego? Måste väl vara bättre att ge argument än att bara säga att någon är en idiot...

Personangrepp är något personligt som inte påvärkar en diskition. Om ett barn har fel, ger du då barnet en smäll eller kallar det för idiot eller försöker du tillrätta visa barnet genom att förklara varför det har gjort fel så det lär sig varför man inte ska göra så?

Jag är medlem här sen 2006, så nån ny svensson är jag nog inte...

Det känns bara som du är arg och redan har bestämt dig för vad du tycker och inte tänker ändra dig, oavsätt vad någon annan säger.
Lite i stil med att försöka disuktera 9/11 med zpz eller zink här förr...

Saker är inte alltid som dom värkar, om eliten kan ljuga genom media, varför skulle dom inte kunna ljuga i sinna egna texter?
Varför finns hela "frihets rörelse" om det inte vore så att dom ville den skulle finnas? Alex Jones m,f vore döda eller tystade på något sätt för länge sedan innan dom började få folk som lyssnade på dom, om det vore så att dom skadade eliten med det dom säger. Men eftersom dom fortfarande finns och tillåts fortsätta så måste det finnas något syfte för dom som eliten vill få fram... Känns inte det logiskt?

Eliten har dödat många miljoner genom krig, "terror atetentat" m,m mördat Palme, Anna Lind och många många fler.... Varför låter dom då någon som samlar folk mot dom leva?

Posted on: 2009/9/10 13:34
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#58


See User information
Quote:

Då tror jag inte att du är en frihetsälskare.


Jag skall bespara dig dina funderingar. Jag är en frihetsälskare.

Personangrepp är ett val vissa gör, andra inte. Det kan ha med mognad att göra.

Upp till kamp! Eller? Ut och skrik, kalla dem vad som helst! Jaha, hur tror du det landar, i god jord? Konstruktivt? Vad vann man på det? Det kanske skadar och gör att andra håller för öronen. Kanske inte bara kanske, utan det förstör.

Vad är anledningen att skriva ner andra med förolämpningar när kunskapen om en annan forumatör är lika med noll? Det är mycket omoget.

Lägg energi på annat. Det är mitt råd (och troligtvis enda och sista råd till dig).

Posted on: 2009/9/10 15:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#59


See User information
Quote:
På vilket sätt hjälper det med personandrepp


Så folk vet att deras åsikter inte är välkomna så att dom tänker sig för innan dom sprider dynga som skadar, som smutsiga politiker gör.

Quote:
varför skulle dom inte kunna ljuga i sinna egna texter?


Du är vad jag kallar en hippie, en person som inte vet mycket om eliten men som lätt tror på saker utan att studera något och som inte klarar av att tänka på negativa saker så du fantaiserar ihopa vad som helst i dit huve som passar dig. du är nog som xtas rädd för verkligheten och vill bygga ett paradis med en mindre befolkning, utan att du förstår att "harmonin" som du pratar om är en form av hat och har inget med kärlek att göra. hade du varit intresserad av harmoni så hade du inte pratat om att reducera befolkningen på jorden och att man måste lida för att må bra, vilket kan tolkas som att du säger att det är bra att eliten ger oss gifter, för dom vill ju oss väl visst? och som du redan sagt, det kanske finns fall där det kan gynna en att offra männiksor, när det inte finns det, det är påhittat i dit huve bara, grov hjärntvättning kallas det.

Den frågan kan inte ställas av en vaken person, en vaken person vet att eliten står för det dom säger och att dom utför det dom pratar om dagligen.

Quote:
Alex Jones m,f vore döda eller tystade på något sätt för länge sedan innan dom började få folk som lyssnade på dom


Nej det finns ingen logik i det alls. eliten har aldrig dödat någon som pratar om information som redan är öppen, dom dödar bara folk som försöker ge ut information från insidan. varför i hela världen skulle dom gå efter någon för att dom pratar om ett dokument som operation northwoods? då hade dom fåt gå efter alla journalister och 100 tals människor som har pratat om det. hur ska dom döda miljontals männiksor som pratar om öppen information?. dom vill stänga internet av en anledning, dom kan inte åka runt och döda alla personer som har stora hemsidor som får hundratusentals träffar.

Posted on: 2009/9/10 16:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#60


See User information
Quote:
Upp till kamp! Eller? Ut och skrik, kalla dem vad som helst! Jaha, hur tror du det landar


Alla liv man kan rädda är bra, att låta folk veta att saker är på allvar är bra, då kanske dom inte tar fel beslut senare i livet.

Amerikas förfäder misshandlade politiker, är det något dåligt? gillar du inte det? då gillar du inte frihet. att vara aggressiv och att finna kärlek i att attackera är harmoni, att skydda sitt folk. dom svaga och skadade i vårt samhälle har blivit av med dom naturliga instinkterna.

Posted on: 2009/9/10 16:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#61
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Nej det finns ingen logik i det alls. eliten har aldrig dödat någon som pratar om information som redan är öppen, dom dödar bara folk som försöker ge ut information från insidan. varför i hela världen skulle dom gå efter någon för att dom pratar om ett dokument som operation northwoods? då hade dom fåt gå efter alla journalister och 100 tals människor som har pratat om det. hur ska dom döda miljontals männiksor som pratar om öppen information?. dom vill stänga internet av en anledning, dom kan inte åka runt och döda alla personer som har stora hemsidor som får hundratusentals träffar.
Du har fel där Trädet... De vill inte stänga internet. Internet är skapat av eliten för att vi ska kartlägga oss själva. Allt finns registrerat där. Att Musse Pigg-information kommer ut är ingen fara för dom. Tvärtom göder de oss med Musse Pigg-information för att vi ska tro vi håller på att vinna.

När folk börjar tala om vad som kommer att hända lite mer exakt kanske de börjar oroa sig. Jag kan ju t ex säga att Charlie Sheen aldrig i min låda kommer få sin sit-down med Obama.
Det är bara halm till fåren.

EDIT: Du säger det ju själv Malmoe... De NJUTER av att berätta för oss vad som kommer att ske. De NJUTER av att ge oss pusselbitar som vi inte pusslar ihop.
De NJUTER av det precis som den seriemördande psykopaten som ger polisen ledtrådar via media för att han tror sig vara överlägsen lagen.

Varför tror du ens att Georgia Guidestones finns?


Och Off Topic: Att förolämpa folk gör de bara arga. Ingen tänker rätt när de är arga. Försök med en mer ödmjuk ton. Jag vet att jag själv har haft problem med det, men nu snackar vi nu... Den vishet jag lärt mig.
En annan sak jag lärt mig är att rädsla öppnar oss för programmering, så bli inte rädd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#62


See User information
Jo dom vill stänga internet faktiskt och skapa ett internet 2 där vi inte har samma friheter. det är mest på senare tid dom har börjat prata om det. det har tagit tid för dom att förstå att det verkligen är ett hot för dom.

Cybersecurity Bill Gives Obama Dictatorial Power Over Internet
http://www.infowars.com/cybersecurity ... rial-power-over-internet/

EU Calls for “Internet G12″ for Global Internet Governance http://www.infowars.com/eu-calls-for- ... obal-internet-governance/

Europe Moves To Kill The Internet
http://www.infowars.net/articles/October2006/171006Internet.htm

Rupert Murdoch: “Internet Will Soon Be Over”
http://www.infowars.com/rupert-murdoch-internet-will-soon-be-over/

Rockefeller: Internet is “Number One National Hazard”
http://www.infowars.com/rockefeller-i ... mber-one-national-hazard/

Federally Funded Boffins Want To Scrap The Internet
http://www.infowars.net/articles/april2007/170407internet.htm

The Internet is Dead, Long Live the Internet http://www.infowars.net/articles/may2006/020506ISPs.htm

Posted on: 2009/9/10 16:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#63


See User information
arkman skrev:

Mini du skrev:
\"Vad som är ont och vad som är gott är ändå relativt...\"

\"Men vi är säkert överräns om att lidande inte är bra, men man måste lida och må dåligt för att veta vad det är att må bra.
\"

Jag svarade:
Relativt vad, menar du?

Nej, vi är inte överens (se stavningen...) om det. Varför är lidande dåligt menar du?

Nu skrev du:
Relativt till det andra. Om du aldrig mått dåligt, hur kan du då veta om du mår bra? Samma som med alla motsatser, man måste ha en referens att utgå ifrån.

Som jag förstår dig så menar du att om man mår bra så är det bra... och hör till \"gott\".

Men det kan jag inte alls hålla med om. Människor strävar bara efter att \"må bra\" - men söker utanför sig själva - och mår sämre... - må bra kan man göra om man \"blir bra\", dvs ha kultiverat uppåt, det är enda vägen.
Så som alla som gått med i Vändningsrörelsen vet så är då lidande inget \"ont\", för då betalar man av, man blir lättare/ljusare, har betalat karma från kontot, och mår då även bättre.

Posted on: 2009/9/10 17:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#64


See User information
Treeof... nu måste jag även ta med från dig till samlingen \"vakenpärlor vi minns\":

\"...att finna kärlek i att attackera är harmoni...\"

Det var en femetta... suck...

Posted on: 2009/9/10 17:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#65


See User information
Quote:
Treeof... nu måste jag även ta med från dig till samlingen


Så du håller inte med ghandi då. det är kärlek att skydda sitt folk. harmonin inuti sig själv gör att man tar det med kärlek istället för att bara hata och vilja tortera folk.

Posted on: 2009/9/10 17:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#66
Iofs vill dom stänga Internet, men det kommer inte att lyckas på kort sikt... det kommer att bli två internet... Internet och Internet2 - som har fler kontroller och givetvis mer lullull för de teknikintresserade.
På sikt kommer naturligtvis Internet att dö ut, men Internet2 kommer att bjuda på samma möjligheter men med mer kontrollsfunktioner...
Fåren kommer ju vilja uppdatera till det nyare Internet2 iallafall. Men Internet2 kommer att ha så balla funktioner... Tänk dig det som att ha sex med Megan Fox, men att det spelas in

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#67


See User information
Om man fick megan fox så hade dom fått mit ok att stänga ner det. vem behöver vara fri om man har megan?

Men det där med mer funktioner om du menar det kommer inte att hända, man kommer inte få lägga upp videos som avslöjar deras brott etc, filmer och hemsidor om NWO kommer åka ner, det pratar dom redan om.

Posted on: 2009/9/10 17:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#68


See User information
Quote:

computerror skrev:
Iofs vill dom stänga Internet, men det kommer inte att lyckas på kort sikt... det kommer att bli två internet... Internet och Internet2 - som har fler kontroller och givetvis mer lullull för de teknikintresserade.
På sikt kommer naturligtvis Internet att dö ut, men Internet2 kommer att bjuda på samma möjligheter men med mer kontrollsfunktioner...
Fåren kommer ju vilja uppdatera till det nyare Internet2 iallafall. Men Internet2 kommer att ha så balla funktioner... Tänk dig det som att ha sex med Megan Fox, men att det spelas in


Information is Beautiful

Posted on: 2009/9/10 19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#69


See User information
Quote:

Då tror jag inte att du är en frihetsälskare.
Personangrepp är något viktigt, att få en person att inse att dom tänker som en idiot när dom gör det är viktigt.
man kan ha vilken åsikt man vill men det ändrar inte faktan att det finns idioter och jag sover bättre på kvällen om jag berättar det för dom.


Med tanke på hur du resonerar och skriver sitter du inte i någon som helst position att döma om någon annan är vettig eller inte, börja med lite introspektion förseslår jag dig.
Om du sover bättre av att tro att verkligheten har en objektiv referensram får ju stå för dig.
Mycket vaket skrivet måste jag säga.

Quote:

Om man inte visar folk var dom har gåt fel, så kan dom senare i livet fara illa på grund av deras okunnighet.


Jo jag oroar mig ibland för dig. Hur är det bland er dogmatiker som tror ni har patent på sanningen? Har ni kommit på er perfekta plan på att "få alla att tro på sanningen" än?


Quote:

På vaken dyker det upp en del svenssons ibland som inte är riktiga frihetsälskare som sitter på sin soffa och tror att dom är bättre än alla andra och personer som är så rädda för verkligheten så att dom fantiserar om att bygga ett paradis någon annanstans medans dom skyller världens problem på alla andra än dom själva.


Bwahahaha, ja! De där som beskyller andra för att dem är galna eller nötter för att de inte tror på att "de" (eliten/aliens/judar/sionister/frimurare) sprider ondska och försöker ta över världen dom är verkligen värst.
PROJEKTION! Look it up...

Quote:

Det är massmördare vi pratar om, det handlar inte om deras kunskap bara. det finns ingen logik i det du säger iheller, är det bra att massmördare sitter med hemlig kunskap? självklart inte.


Du bara bekräftar vad jag sagt;
Ni associerar makt med korruption.
Kunskap kommer alltid hänga ihop med makt.
Även om eliten byts ut kommer samma kunskap bara passera över till några andra människor.

Quote:

Det gör den?. är det deras hemliga magi du pratar om då eller?. du tror inte att du kanske har läst för mycket serietidningar när du var liten?.


Vad kan man säga till någon som inte förstår sånt här?
Inte mycket...

Quote:

Så vi behöver FED bankerna?... jag tror inte du vet mycket om FED bankerna. desto snabbare dom försvinner desto mindre skada hinner dom göra. det är regeringen som borde göra pengarna. att vi behöver FED bankerna är det dummaste jag har hört på länge. du vill ha kvar problemet bara isf, vad du behöver göra är att läsa mer om det och skaffa dig en bättre förståelse om det.


Hehe, men den som läst på förstår det jag sa; FED backar upp dollarns värde, tar du bort FED måste något annat backa upp dollarns värde annars blir det kaos. Något annat antyder att du måste ha en annan spelplan att gå över till innan du tar bort FED.
En annan spelplan vore:

“The Government should create, issue, and circulate all the currency and credits needed to satisfy the spending power of the Government and the buying power of consumers. By the adoption of these principles, the taxpayers will be saved immense sums of interest. Money will cease to be master and become the servant of humanity.” - Abraham Lincoln

Quote:

Du är nog lite vilse du. du är rädd för verkligheten verkar det som så du lever i dit huve där du vill bygga något paradis. det är inte möjligt att bygga det och ingen bygger det. det vi lever i är redan paradiset. och tror du på fullt allvar att eliten inte hade bombat sönder ert samhälle om ni byggde det?.


Det vi lever i är redan paradiset?
Varför är du emot eliten isf?

Det byggs andra alternativ hela tiden, många av dem är bara så obskyra att få vill ta del av det.

Quote:

Du är vad jag kallar en hippie, en person som inte vet mycket om eliten men som lätt tror på saker utan att studera något och som inte klarar av att tänka på negativa saker så du fantaiserar ihopa vad som helst i dit huve som passar dig. du är nog som xtas rädd för verkligheten och vill bygga ett paradis med en mindre befolkning, utan att du förstår att "harmonin" som du pratar om är en form av hat och har inget med kärlek att göra. hade du varit intresserad av harmoni så hade du inte pratat om att reducera befolkningen på jorden och att man måste lida för att må bra, vilket kan tolkas som att du säger att det är bra att eliten ger oss gifter, för dom vill ju oss väl visst? och som du redan sagt, det kanske finns fall där det kan gynna en att offra männiksor, när det inte finns det, det är påhittat i dit huve bara, grov hjärntvättning kallas det.



Det spelar ingen roll hur mycket info jag än kommer med, din åsikt är din åsikt och åsikter är mycket svåra att ändra även med fakta, har du någon som helst insikt vet du det.
Du borde dessutom kanske börja sätta dig och fundera över hur mycket av det du tar som "fakta" som är fantiserat av andra, för det är mycket kan jag säga dig.
Jag genomgår svarta nätter titt som tätt så jag och negativism är inga problem, men jag bryr mig om er. Vill ni inte uppleva smärta så fokusera på andra saker.
Personligen vet jag att om man dissocierar smärta med vissa föreställningar blir man fri från lidandet.

Quote:

Den frågan kan inte ställas av en vaken person, en vaken person vet att eliten står för det dom säger och att dom utför det dom pratar om dagligen.



Eliten är en hel bunt med vakna personer...
Du är bara kvar i en illusion om att vara vaken innebär ett moraliskt ställningstagande mot det som utförs.
Det som utförs är resultatet av olika intressen, vissa är "onda", andra goda. Det onda föder dessutom det goda eftersom lidande skapar en vilja att korrigera.

Quote:

Nej det finns ingen logik i det alls. eliten har aldrig dödat någon som pratar om information som redan är öppen, dom dödar bara folk som försöker ge ut information från insidan. varför i hela världen skulle dom gå efter någon för att dom pratar om ett dokument som operation northwoods? då hade dom fåt gå efter alla journalister och 100 tals människor som har pratat om det. hur ska dom döda miljontals männiksor som pratar om öppen information?. dom vill stänga internet av en anledning, dom kan inte åka runt och döda alla personer som har stora hemsidor som får hundratusentals träffar.


De kanske VILL att informationen ska spridas ut för att de har beräknat vad resultatet blir?

Quote:

Alla liv man kan rädda är bra, att låta folk veta att saker är på allvar är bra, då kanske dom inte tar fel beslut senare i livet.


Verkligen ödmjukt av dig att tro att du kan se vad som är fel beslut för någon annan att ta.

Quote:

Amerikas förfäder misshandlade politiker, är det något dåligt? gillar du inte det? då gillar du inte frihet. att vara aggressiv och att finna kärlek i att attackera är harmoni, att skydda sitt folk. dom svaga och skadade i vårt samhälle har blivit av med dom naturliga instinkterna.


Våldsamhet leder till harmoni...

Okunskap är styrka! Krig är fred! Frihet är slaveri!

Quote:

Så du håller inte med ghandi då. det är kärlek att skydda sitt folk. harmonin inuti sig själv gör att man tar det med kärlek istället för att bara hata och vilja tortera folk


Du är inte ens i närheten av rätt sinnesstämning och världsbild för att använda (missbruka) Ghandis idéer.

Dina resonemang är inte långt ifrån nazisternas, kärlek till sitt folk översatt till hat för "folkfienden", i ditt fall "eliten".

Posted on: 2009/9/11 0:50
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#70


See User information
Quote:
Bwahahaha, ja! De där som be beskyller andra för att dem är galna eller nötter för att de inte tror på att "de" (eliten/aliens/judar/sionister/frimurare) sprider ondska


Du har upprepade gånger sagt att du är bättre än andra och att andra är en del av problemet. inse att du är problemet och ingen annan.

bara en sjuk person tror att eliten inte är onda efter att dom har studerat dom.

Quote:
Du bara bekräftar vad jag sagt;
Ni associerar makt med korruption.


Du har verkligen problem med att tänka?. jag skrev att dom är massmördare, vilket dom är. det har inget med makt och kunskap att göra. du hittar på något som inte är sant, ingen associerar makt med korruption. men så fort någon har för mycket makt så blir det oftast korruption om man tittar på historia.

Igen, massmördare är inte rätt personer att sitta med någon hemlig kunskap.

Quote:
Det vi lever i är redan paradiset?
Varför är du emot eliten isf?
Det byggs andra alternativ hela tiden, många av dem är bara så obskyra att få vill ta del av det.


Självklart, du kan inte bygga något som blir bättre än det här. att eliten finns är inte relevant, dom är inte det ända problemet på jorden.

Nej det byggs inga alternativ alls, mer än ställen där 30 personer kan bo i något hus i en skog. allt är i dit huve, för du lever med rädsla och skyller på andra att dom är en del av problemet för att dom "skapar" din och andras rädlsa när det är du själv som gör det.

Quote:
Hehe, men den som läst på förstår det jag sa; FED,


Nej ingen förstår det du sa, du sa att man ska låta eliten vara, att om man ändrar något så blir det bara värre och att man istället ska bygga upp något nytt samhälle, igen du lever i dit huve utan någon förståelse om hur saker funkar.

Quote:
Du är inte ens i närheten av rätt sinnesstämning och världsbild för att använda (missbruka) Ghandis idéer.
Dina resonemang är inte långt ifrån nazisternas, kärlek till sitt folk översatt till hat för "folkfienden", i ditt fall "eliten".


Aha så alla människor inklusive ghandi som tycker det är okej att försvara sig själv när någon slår in huvet på sina familjemedlemmar med en slägga tänker som nazister?...

Ghandi sa exakt det jag säger, har du inte läst hans texter?. han sa att man ska ta krig med kärlek, att kärleken är att försvara sitt folk. vi lever på denna jorden där det finns lagar, bryter man dom kan man tappa rätten att leva.

Posted on: 2009/9/11 10:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#71


See User information
Jag kan bara rekommendera låten "One Rode to Asa Bay" av Bathory för att förmedla hur saker och ting förändras genom maktutövning.

Att göra motstånd är ibland lönlöst. Ett slag kan vara förlorat på förhand. Man får se de uppkomna skadorna och acceptera förluster. I ens hjärta kan en glöd leva kvar och ett hopp om att man kan bygga vidare, kanske inte här, någon annanstans, en annan dag. Asa hamn lever kvar i mitt hjärta trots att jag inte ens fanns då. Det är en romantisk dröm, mer verklig än att avlägga en röst i ett riksdagsval.

En väpnad kamp är var persons val. Det kan vara moraliskt rätt och upplyftande att se någon lyfta till strid utan chans att lyckas. Man dör med svärd i hand. Det är "One Rode to Asa Bay". Efter striden finns de kvar som skall förvalta och bära hoppet vidare, här i livet som det nu blev. En senior som lär en adept.

Den som går till strid gör det själv men skall aldrig avkräva samma gensvar från andra. Det är ytterst få, om ens någon, som vet vad som är rätt för var och en. Alla har en egen väg.

Sen skall det sägas att en strid kan vara många olika saker.

'with sword in hand'

Posted on: 2009/9/11 12:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
#72


See User information
Fan Therold, jag fick nästan tårar i ögonen

Posted on: 2009/9/11 13:06

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS