vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Bild till vaken

See User information
Här fick jag en bild som vi kan använda till någonting.

Resized Image

Posted on: 2009/9/13 18:47
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bild till vaken

See User information
Hej. Här är en liten uppdatering av bilden, det är några små ändringar.

Jag håller på med "Digital Sample Art" som jag själv kallar det så fint, och målet är att göra en kollektion med bilder liknande denna och göra tavlor av, förhoppningsvis kommer det även att finnas musik i samband med konsten.

För just det här projektet så kommer jag rikta in mig mycket på korruption och inspireras av det för att få fram ett budskap för den som tittar.

Det är bara att meddela mig om ni har något intressant projekt som min konst kan komma till nytta i.

MVH
Carl (Pansée) Larsson

Resized Image

Posted on: 2009/9/13 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad betyder egentligen "peace-symbolen"? På freedomforce international har de tagit fram en annan symbol på de menar att den är kopplad till ockultsm, det ska föreställa ett brutet kristet kors.

Posted on: 2009/9/14 12:13

See User information
Symbolen betyder ursprungligen "Total Nuclear Disarmament".

Cirkeln står för "Total", och linjerna i mitten är flaggsemaforer för bokstäverna N och D.

Resized Image

Posted on: 2009/9/14 15:18
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information
Vem spred denna symbol från början? FN är ju en av de organisationerna som vill kontrollera världens kärnvapen så att ingen stat har kärnvapen utan att FN skulle styra över dem.

Posted on: 2009/9/14 15:24

See User information

Posted on: 2009/9/14 15:58

See User information
Jag tror inte heller på rörelser. Vill du skapa fred så får du göra det med dig själv och din familj. Stäng av teven och ta hand om nästa generation istället :)

vaken.se kan vara bra för informationens skull dock. Information kan nog aldrig vara dåligt men det gäller att ställa frågor.

ställ alltid frågor brukar jag säga, och lita på din egen instinkt.

det är min åsikt i alla fall :)

Posted on: 2009/9/14 16:48

See User information
Jag kommer ihåg vad du skrev. det kändes inte som illa menat utan snarare ett ifrågasättande. ifrågasättande är väl vad uppvaknande går ut på, eller?

Så länge det inte förekommer kommentarer som är enbart med avsikt för att sprida hat, varför radera?

Posted on: 2009/9/14 17:28

See User information
Förlåt men vad ska det föreställa att mannen på bilden gör? jag frågar konstnären alltså. Vad är det han håller i? Knackar han på jorden?
försöker förstå :)

Posted on: 2009/9/14 17:32

See User information
haha ja tror han håller i nån slags universiell trollkarlspensel...

tack för att du la märke till den ifrågasättande aspekten...

sorgligt nog på tok för djupt för vaken.se att klara av..

men d e lugnt nu ser man bara vilka de verkligen är.

Posted on: 2009/9/14 17:37
- din förnekelse är så jävla ointressant.

See User information
jaja efter att ha sett mitt raderade inlägg dyka upp på olika ställen, bl.a som helt ny tråd i forumet.. (uppenbart att admins har flottiga chipsfingrar som halkar runt på tangenterna) så tar jag mig nu rätten att återposta inlägget där det hör hemma.. nämligen i den här tråden, eftersom det inte bryter mot någon som helst regel.. bortsett från vakens hemliga regel att ingen får säga något som kan skada vaken.se's anseende..

anyway.. här är vad jag skrev:

Btw. Inget ont mot konstnären.. Även jag har gått igenom en fas där det kändes bra att bidra till vaken... Förhoppningsvis besparade jag någon massa tid och besvär nu.. För man kan göra saker i ett gott syfte, men när din kreativitet sen hamnar i händer som vill använda det till egen vinst blir det lätt jäääävligt fel. Dvs grundar-micke kommer använda den här typen av bilder för att skapa tillväxt för sin egen rörelse... o kom inte o gnäll nu för det finns goda grunder för dessa argument. Ytterst är det givetvis ingen rörelse som är viktigare och bättre än en annan.. Särskilt inte "sanningsrörelsen" då denna bara är en av de yttre ringarna på vattnet.. men det betyder inte att du ser hela sjön.

NI SOM FATTAR NÅGOT OM NÅGOT ÖVER HUVUD TAGET KAN JU FUNDERA PÅ VARFÖR VAKEN ÄR SÅ ANGELÄGEN OM ATT JUST DETTA TEXTSTYCKE SKA BORT FRÅN SIDAN... VÄNTAR FORTFARANDE PÅ ATT DEN RÄDDA LILLA ADMIN SOM BÖRJADE FLYTTA RUNT INLÄGGET SKA TRÄDA FRAM SÅ VI TILLSAMMANS KAN DRIVA UT DE ONDA ANDAR SOM LIVNÄR SIG PÅ DIN KROPP.

Posted on: 2009/9/14 17:53

See User information
Jag fattar väldigt mycket Aspektos,
vad jag inte fattar är varför du lägger ner tid på ett forum som du så uppenbarligen föraktar?
Det är mig en gåta.
Jag riktar ingen udd mot dig i detta inlägg, utan jag är mera genuint nyfiken på vad som driver dig?
Jag tror det finns gott om folk som fattar väldigt mycket på Vaken. Dom kanske inte har behov av att posta i tid och otid bara.

ps
Och ja, visst finns det många med oklar världsbild, men tolerans skulle väl kunna vara tillämpligt där va?

Posted on: 2009/9/14 19:10

See User information
aspektos, om du nu bara har dåliga saker att säga om vaken och dess grundare + en del av medlemmarna varför hänger du då här, kan inte du öppna ett eget forum där du kan lägga ner all din tid på att sprida DIN sanning, så kanske vi kan få slippa se dina patetiska klagomål på våra skärmar här på vaken.. SNÄLLA!!

Posted on: 2009/9/14 19:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Vissa gillar att ta saker ur sitt sammanhang. Dvs använda enbart den här tråden som exempel och kalla mig gnällig. Tänkte nu utveckla varför detta är fel, då jag på mindre än fem minuter kan påvisa mer symmetri, geometri, universiella sammanträffanden eller teorier än vad de flesta här vågar fantisera om.

Men vad är vitsen med att delge sån frigörande information när kaptenen på båten satt kurs rakt mot ett grund och dessutom fått sina matroser att hissa alla segel för full fart framåt. Så det handlar inte om min attityd här, vilket vad ni refererar till i denna tråd enbart är en bråkdel av mina inlägg på vaken. Inte minst länktips eller övriga bottenlösa reflektioner.

Det handlar självklart inte heller om hur bra någon är i relation till en annan men ta gärna i beräkning att vissa kanske tappar lusten att bidra till vaken.se om sidan ger tvivelaktiga intryck. Vid det här laget har jag självklart slutat referera till mig själv. Men vissa andra verkar ju inte kunna sluta med just det.

Man kan ju dessutom fråga sig, att om man ser en person på nätet som man anser syssla med förakt. Vad bidrar man själv med genom att bara dyka upp och påpeka det faktumet? Så sitt där, resten av livet, och spekulera i om det var föraren i bilen eller personen på tredje kullen från vänster som sköt JFK medans hela existensen fortsätter expandera, med eller utan dig.

Min poäng i den här tråden är överspelad sen länge.

Posted on: 2009/9/14 21:05

Anonym
Den här tråden handlar om "Bild till vaken", så det är en hel del inlägg ovan som kan raderas.

Jag tycker bilden är fin vare sig det är ett trollspö eller magisk pensel det är han håller i. Och vare sig fredsmärket är uppfunnet av eliten eller inte, så står det iallafall för FRED.

See User information
aspektos är här för att vi ska börja bråka med honom. Han vill att vi ska ödsla tid på hans irrelevanta klagomål och dra fokus från viktigare saker. Ignorera psykopaten.

Posted on: 2009/9/14 21:14

See User information
Aså herregud du missar målet med en hel fotbollsplan..

Du påstår alltså att bara för att tråden handlar om "Bild till vaken" så är det rättfärdigat att radera sådant som inte hamnar under detta ämne... Men jag försöker få dig att förstå hur ALLT som skrivs här är en reaktion på "Bild till vaken" även om inlägget i sig inte handlar om bilden eller vaken... Är det verkligen så invecklat för dig?

Jag förtydligar ytterligare, bara för din skull: Som jag sagt tidigare vad som hör till ämnet är SUBJEKTIVT.. snälla slå upp det.. Dvs någon kan ha enskilt bedömande av vad som är relevant men ska det verkligen vara upp till enskild att agera utifrån det? Svaret är givetvis nej eftersom subjektivitet inte kan vara objektivitet. Och det är objektiviteten som bör värdesättas här eftersom subjektivitet bara är en del av den större objektiviteten. Blir en del upprepning här men jag är förvånad att vissa inte begriper..

Off-topic/On-topic - EJ ÄMNE FÖR ENSKILT BEDÖMANDE - om man låter det bli så öppnar man för missbruk av den makt det innebär.. Dvs någon kan under individuellt bedömande kränka den subjektiva bilden som försöker skapa sig själv.

- Individualister förstår sig inte på objektivitet.

- Objektivteten står ovanför individualism.

- PGA: Objektiviteten omfattar individen.

- S N Ä L L A F Ö R S T Å N U

Posted on: 2009/9/14 21:21

Edited by aspektos on 2009/9/14 21:37:28
Edited by aspektos on 2009/9/14 22:33:23

See User information
Tack för er kritik. Jag hade ingen aning om att Peace-symbolen har en annan betydelse och när det gäller trollspöt är det inget mindre än en pensel (ni som testat att måla när ni var små vet hur en sån ser ut ).

Det som är svårt när det gäller bildlig konst är att ge ett budskap och Peace-symbolen är en väl-använd symbol som alla förstår.
Man brukar säga att konstnären ska kunna beskriva sin egen konst:

"Criticism is one very important part of the imaginary recipe"
För mig och många av de som är kreativa vill såklart skapa något som är originellt och banbrytande. Ibland kan det handla om tur men nästan alltid så handlar det om kritiskt tänkande, att tänka runt om normer och försöka strunta i vad som är "populärt" just nu. Kritiskt tänkande går att sätta in i många fack och det passar ju in här på vaken.

När ni nu förstått citatet går vi vidare till personen som är kreativ i mitten på bilden, som vi kan säga föreställer mig. Han har ett förakt mot de som styr samhället vi lever i, där människor slutar att bry sig om vad som sker runt om dem. Det enda sättet för att han ska känna att han gjort något bra är när han har skapat och uttryckt sig själv och han vill få människor omkring honom att också inse att världen inte är som den ska. Därför målar han världen så som han vill ha den. Och universum runt om honom speglar det fokus och det 'Nu' man befinner sig i när man kreaterar.

När han tänker på Vakens symbol så var det egentliga syftet inte att han tänkte på Vaken utan att När Illuminati / Topeliten inte finns mer så blir världen en bättre plats där människor får ett mer värdigt liv (som man bara kan fantisera om) därav Peace-symbolen.

Budskapet var inte att Vaken är en rörelse som vill skapa fred på jorden och försöker göra så. Fred kan betyda mycket för olika personer. 60/70-talisterna som använde Peace-symbolen använde det inte endast för att manifestera ett slut på kriget i Vietnam utan det handlade om en hel Själslig frid där man trotsade samhället och krävde sin personoliga frihet.

Posted on: 2009/9/16 15:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper