vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Parasiter
#1


See User information
Har just läst Anmällan till Justiekansler på Vaccinationsfara och en menning väckte mitt intresse:

"I poliovaccin har man bland annat hittat Acanthamoeba (en hjärn-ätande amöba) och Cytomegalovirus (CMV) som är ett DNA-virus och tillhör herpesvirusgruppen"

Sen 10 dagar äter jag Hulda Clarks parasitörter. Blev medveten om fruktansfert påverkan på våra kroppar för många år sen. Men av nån anlednig aldrig komm till skott och genomförde kuren. Det var många förklaringar(i mitt huvud) att kanske det gäller inte mig, det kostar pengar och kanske inte fungerar, har inte nån alvorlig sjukdom.... Och fas jag mådde pyton hela mitt liv så har jag inte sett samband parasitter - mitt mående. Bearbetade mina kännslor i stället och i stor sett mitt måede blev inte bättre än för 10 år sedan: konstiga omotiverade rädslor, tryck i huvudet, brist på livslust, svår anemi, energi som räcker precis att överleva.

Idag är jag på min 10 dag av kuren. Den förändring i mitt mående som jag känner är svårt att uttrycka. Första gången i mitt liv börjar jag erfara vad betyder att vara frisk, att göra utan "måste".

Och nu kommer insikten att vi är gjorda sjuka redan i tidigt barndom just genom vaccin. Om i poliovaccinek finns Acanthamoeba så kanske i andra finns andra parasiter...?
Inte bara virus och även parasiter får vi med vaccinet....

Till och med min inställning till det som händer blir inte så fylld med rädslor. Blir mer på den linjen "vad kan jag göra åt det".

Skriver om det för att göra er upmärksamma och om nån misstänker parasiter göra kur så länge medel till det finns.

Posted on: 2009/11/14 14:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#2


See User information
Väldigt intressant att du tar upp det, jag såg ett litet barn igår och tanken slog mig: Jag vet inte om jag vill skaffa ett barn till en så här hemsk värld.

Tanken om vacciner slog mig också, hur bra de andra vaccinerna man tar när man är barn. Man borde finna ett substitut till vacciner, något hälsomedel.

Vad är Hulda Clarks Parasitörter bra emot?

Posted on: 2009/11/14 15:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#3


See User information

Posted on: 2009/11/14 16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#4


See User information
Alarik, det ÄR svårt att ha barn i denna värld. PUST.
Men det är ju mycket som är svårt med att leva. Men det är någonstans värt det.
BTW så "skaffar" man inte barn. Dom "skaffar" dig.

Ska definitivt kolla in kuren. Finns den att köpa i hälsokosten?

Posted on: 2009/11/14 16:24

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#5


See User information
Här är något gammalt om parasitkuren mm...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=30282

/Novax

Posted on: 2009/11/14 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#6


See User information
Symptomer på möjligt parasitinfektion:
http://bums.nu/1260?preview=true

Jag vill även köpa en zapper som med frekvenser dödar parasiter.

Parasitkur är inte nånting man gör en gång och sen är man fri. Man kan bli smitat igen.

Posted on: 2009/11/14 17:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#7


See User information
vindpust, det är ytterst inte att man blir "smittad".
Inget sådant som man vill kämpa mot... med ex zapper eller parasitkur skulle finnas i oss om vi inte var "orena", hade blivit sådana med en sådan inre miljö. Det där som det kämpas mot (=våld) är symptom.

Posted on: 2009/11/14 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#8


See User information
shermjyl,

Jag förstår inte vad du menar. Kan du lite tydligare?

Posted on: 2009/11/14 17:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#9


See User information
Jag tycker jag har varit så tydlig det går att vara, jag kan inte förstå för andra... jag antar att du läst på länken i inlägg nummer fem - man ska ju ta det succesivt.

Mer:

Se dokumentet jag satte samman en gång här:

Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt. "Prof. Bechamp upptäckte att bakterier, virus och svamp egentligen är samma varelse – bara ett annat metamorfosstadium, – helt beroende på hur den inre miljön är beskaffad."

Mikroorganismer upprätthåller balans i vår kropp. Vi kan inte leva utan en tarmflora. Även om vi gärna vill slå ut tarmfloran via antibiotikakurer* och få de dåliga att öka/ta överhanden.

Det faktum att sjukdomar inte uppstår i en frisk individ, påvisades på ett bisarrt sätt i början av seklet, när en rad framstående forskare och patolger svalde miljontals sjukdomsframkallande kolerabakterier, i ett förtvivlat försök att få etablissemanget att tänka om.

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Posted on: 2009/11/14 17:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#10


See User information
Sjukdomar är komplexa och att generalisera så är ju inte bra för varken den som behöver hjälp i en svår stund. Och att köra en behandling i börja för att komma på fötter är ju inte fel. Oftast behövs olika följdbehandlingar för att reda ut situationen.

Den enda formen av läkemedel som kan läka det själsliga är Homeopati. Homeopatin använder dom rätta frekvenserna så att kroppen går in i ett normalt rytm...

Hittar man nått som man trivs med och det känns som att det fungerar så är det bra.

För som sagt, alla människor har parasiter i oss men när vårt immunförsvar blir dåligt så tar vissa över och olika sjukdomar utvecklas, det innebär att den negativa tanken som vi har, skapar den specifika sjukdomen. Därför är tanken det viktigaste att bearbeta och faktiskt den svåraste då vi lärt oss leva i ett mönster och även i många fall använder oss av sjukdomen som en identitet.

Samma tanke utvecklar samma sjukdom.

En annan tanke en annan sjukdom.

Vid sjukdomar ligger en tanke bakom.

Det som oftast missas är tanken det psykisk bakom det hela oftast hamnar man alltid på ruta ett igen.

Och det kan vara många saker som gör att tanken tar i överhand så att en fullkomligt läkning aldrig kan ske MAT, BOENDE MIILJÖ, TRIVSEL I LIVET etc etc!!

Allt är väldigt komplext....

Vilket märke kör du till parasit utrensningen?!?!


Posted on: 2009/11/14 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#11


See User information
Jag kör Hulda Clarks.
Några år se läste en artikel i Nexus om Hulda Cark, hennes forskning om parasiter. Och har kännsla att hennes produkter är bra.

Jag är mycket medveten att i grunden så är det tankeformer som står bakom sjukdommar och möjligt, att även parasitangrep. Men att hitta de tankeformer är inte så lätt. Har hittat jätte många som styrde mitt beteende men i de med parasiter vill inte komma upp.

Posted on: 2009/11/14 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#12


See User information
Vilket märke kör du det finns många olika märken med samma ingredienser...


Posted on: 2009/11/14 21:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#13


See User information
ParaZap.
Visste inte att det finns flera märken.

Posted on: 2009/11/14 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#14


See User information
Greensparrow skrev:

"Sjukdomar är komplexa och att generalisera så är ju inte bra för varken den som behöver hjälp i en svår stund. Och att köra en behandling i börja för att komma på fötter är ju inte fel. Oftast behövs olika följdbehandlingar för att reda ut situationen.

Den enda formen av läkemedel som kan läka det själsliga är Homeopati. Homeopatin använder dom rätta frekvenserna så att kroppen går in i ett normalt rytm...

Hittar man nått som man trivs med och det känns som att det fungerar så är det bra.

För som sagt, alla människor har parasiter i oss men när vårt immunförsvar blir dåligt så tar vissa över och olika sjukdomar utvecklas, det innebär att den negativa tanken som vi har, skapar den specifika sjukdomen. Därför är tanken det viktigaste att bearbeta och faktiskt den svåraste då vi lärt oss leva i ett mönster och även i många fall använder oss av sjukdomen som en identitet.

Samma tanke utvecklar samma sjukdom.

En annan tanke en annan sjukdom.

Vid sjukdomar ligger en tanke bakom.

Det som oftast missas är tanken det psykisk bakom det hela oftast hamnar man alltid på ruta ett igen."
_______________

"... att generalisera så"

Vad tänkte du på då?

Pass upp så det inte blir New Age-igt... kvinnor här...

Som jag ser det så kan man inte prata så om "tankar", "negativ tanke" - allt är inte bara tankar... bakom att människor får symptom/tillstånd. Vad är en "negativ tanke" - vad är måttstocken för att bedöma: rätt/positivt/gott respektive fel/negativt/ont?

Det som är "sjukdomen", dess rot, är karma - sedan kan det kallas för vad som helst när det kommer upp på ytan, sjukdom si eller sjukdom så...- det finns inga "läkemedel", homeopati "botar" inte alls någonting.- det finns heller inget sådant som "de rätta frekvenserna"... Det eteriska är också som bara "ytan". Men man kan få "nytta" av tex homeopati ändå..., men idag är den inte så verksam, som tex om man går tillbaka till femtiotalet och jämför.

Botad blir man inte förrän man förändrat sig själv i grunden. Bara kultivering kan ge människor hälsa åter. "Må bra" är inte detsamma som att bli bra...

Man är faktiskt inte botad bara för att något till synes försvinner från ytan, och man "mår bättre" - karman, dess rot, kan inte nås via metoder, healing, terapeuter eller annat - man har bara pulat med ytan, och det flyttar på sig i tiden och kan omformas till något annat, för man har kvar "orsaken", karman.

Man kan kalla det där i kroppen som flyter runt för virus, bakterier eller vad som helst, eller för karma, karma är också levande (substans),och måste ju ges namn... tex virus.

Det är inte bara ens tankar som ger karma, utan hur man lever/beter sig/tänker etc, i relation till sin sanna natur, kosmos natur/egenskap/kriterier/the law...

Det är oföränderligt. Om det bara skulle bero på tyckande/tidens "värderingar" kring vad som kan vara en negativ tanke... eller inte - då är man ute på hal is, och cyklar... -fördet ändras utifrån programmering i samhällsklimat, hjärntvätt, pk... sahlinismen... och det som förr sågs som något bra ses nu som något dåligt - så det är inte så mycket tankar bara, rätt upp och ned det handlar om.

Det är hämtat utifrån, och är snedsyns/stelbent new age att säga:
"Vid sjukdomar ligger en tanke bakom."


Botades sjukdomen verkligen?
http://se.clearharmony.net/articles/200508/15317.html

Medical Practice in the New Era
http://fsccentre.org/Medical%20Practice%20in%20the%20New%20Era.htm


Popeye/systerhans/novax and you name it all...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 26&forum=6&post_id=111442

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 58&forum=9&post_id=111487

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=110150

Posted on: 2009/11/14 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#15


See User information
Ja deta med parasiter är värkligen ett problem, jag tror att jag har det då jag väldigt lätt får konstiga tankar, deperessioner, ner gående vikt. Mm men dom finns inte i magen i så fall. Jag tror inte på det där med posetiva och negativa tankar, jag tror inte häller på något som heter karma. New Age stillen är inte min och jag anser att man kan 'bota' en sjukdom. För om det värklige var så att tankarna styrde så skulle du ju kunna tänka, nu vill jag dö så ramlar du ihop på marken död. Livet funkar inte så, jag anser att det enbart är önske tänkande. Det är dock inte hellt fel det häller.

Så länge man mår bra av det man gör så får man gärna fortkätta med det. Jag årkar dock inte med dena 'The Secret' metod som många av er värkar köra. Jag blir sjuk om jag ens försöka tänka så som ni gör. Jag klarar inte av det. Det betyder dock inte att andra inte klarar av det och att det funkar bra för dom.

Jag blir mentalt sjuk och utmatad i hella stjälen om jag ens försöker ;)

Posted on: 2009/11/15 3:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Parasiter
#16


See User information
akumas skrev:

"Ja deta med parasiter är värkligen ett problem, jag tror att jag har det då jag väldigt lätt får konstiga tankar, deperessioner, ner gående vikt. Mm men dom finns inte i magen i så fall. Jag tror inte på det där med posetiva och negativa tankar, jag tror inte häller på något som heter karma. New Age stillen är inte min och jag anser att man kan 'bota' en sjukdom. För om det värklige var så att tankarna styrde så skulle du ju kunna tänka, nu vill jag dö så ramlar du ihop på marken död. Livet funkar inte så, jag anser att det enbart är önske tänkande. Det är dock inte hellt fel det häller.

Så länge man mår bra av det man gör så får man gärna fortkätta med det. Jag årkar dock inte med dena 'The Secret' metod som många av er värkar köra. Jag blir sjuk om jag ens försöka tänka så som ni gör. Jag klarar inte av det. Det betyder dock inte att andra inte klarar av det och att det funkar bra för dom.

Jag blir mentalt sjuk och utmatad i hella stjälen om jag ens försöker ;)"

------------------------

Ett välmenat tips akumas: gå omedelbart med i vändningsrörelsen...

". New Age stillen är inte min och jag anser att man kan 'bota' en sjukdom."

Men det du skriver är som NewAge, om du tror att man genom att stoppa något i munnen, eller att gå till en annan person, är att "bota".

Släpp "tro" och skaffa lite insikt och förståelse... - bli en vis en.

Ja The Secret är New Age och väldigt sjukt och ont.


Edit:

Därmed inte sagt att man inte kan/bör ta bort sådant man inte vill ha i sig... men genom inläggen jag gjort o länkar, så frmgår ju själva poängen, att det hjälper inte, människor kommer alltid att kämpa och söka efter "bot", i det yttre - det hör till sådant som komaism och new age + sciencereligionen.

Om inte mänskligheten ställer om sig helt, var är då "boten"?

Mer till forskningen, bättre zapprar, starkare örter... ändå råare mat... kanske mer infoutdelningar - nej nej.

Antingen vaknar man eller så kan man vara vakenkomaist.

Posted on: 2009/11/15 11:35

Edited by shermjyl on 2009/11/15 12:05:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
86 user(s) are online (86 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 86

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS