Vakencorner
|
Det farligaste vapnet mot Eliten!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Efter att ha läst och lyssnat oräkneliga timmar och sett hur dom senaste 10 årens utveckling har gått är det nu utan tvekan att konspirationsteoretikerna som tar upp NWO har rätt.
Vi kommer snart till ett vägskäl i historien som troligen ingen kan förutsäga utgången av men som kommer att medföra stora förändringar. Massorna sover fortfarande men fler och fler vaknar och i takt med att bevisen för att NWO faktiskt existerar så ökar Eliten takten och deras arbete blir därmed ännu mer synligt och spiralen av ökat uppvaknade accelererar. Vi pratar inte längre om en diktatur om 100 år utan snarare om 5 år. Efter att man har vaknat kommer nästa naturliga fråga om vad man själv kan göra för att hindra eliten och göra världen till en bättre plats? Och jag antar att det är det som folk kallar aktivism. Kärlek eller Rädsla!? Allt verkar om och om igen koka ner till dessa två begrepp. Eliten spelar ut oss mot varandra igenom att manipulera vår rädsla. Rädslan är bottenlös och ger man efter för den vågar man till sist inte gå ut ur sitt hus eller titta på sina grannar, än mindre säga sin mening. Kärlek i dess grundläggande form är att acceptera saker och händelser och förstå att dom är en en del av sig själv då man själv är en del av allt på ett plan. Känslan är svår att beskriva men troligen kan du minnas någon gång då du känt osjälvisk kärlek eller upplevt ett andligt ögonblick av att vara ett med världen och tillvaron. Detta är själva motsatsen mot rädsla och ett viktigt begrepp som jag kallar universell kärlek för att särskilja den från sex. Denna känsla saknar också bortre gräns och kan upplevas konstant. Om du vill bli en så kallad aktivist är alltså det första steget redan klart. Du har vaknat upp du har insett vad som pågår och du har tagit av dig dumstruten. Du kanske inte har alla svaren men du inser i varje fall att du har blivit såld en lögn. Och du söker nu kritiskt information. Du har därmed en mycket klarare bild av vår värld än genomsnittsmedborgaren och du kommer automatiskt så gott du vågar att sprida den information som du tycker är viktig för dom du råkar stöta på. Detta är en automatisk process. Nästa steg som jag ser det är att gå utanför sin bekvämlighetszon och trotsa sina rädslor. Kanske vågar du inte säga till dina släktingar att vaccinet är farligt för att du är rädd att någon i släkten som redan tagit sprutan skall bli obekväm eller defensiv eller så vågar du inte säga upp dig från ditt jobb som hjälper eliten för att du är rädd att inte ha tillräckligt med pengar för att klara av vardagen. Det är här den universella kärleken kommer in, det är min tro att nästan alla religioner och andliga skolors yttersta mål är att försätta medlemmarna i kontakt med deras grundläggande kontakt med universum och den universella kärleken. Tyvärr har detta igenom att ritualiseras igenom tusentals år blivit så symboliskt att det bär mig emot att ta stöd hos dessa institutioner. Men i deras texter finns mycket matnyttigt om hur man hittar inre styrka och kontakt med den gudomliga andliga energin och i den blir oövervinnerlig. Själv rekommenderar jag zen då den känns minst religiöst färgad och då särskilt författaren Eckhart Tolle som med sin bok 'En ny jord' har beskrivit hur man frigör sig från rädsla och därigenom skapar en ny jord. Beväpnad med denna oändliga resurs från ditt inre som ingen kan ta i från dig kan du göra vad som helst. Nästa steg blir att använda din kunskap som som du fått av att inte lägre köpa den officiella versionen och söka sanningen tillsammans med ditt nyvunna mod att nå ut på det viset som du kan bäst. Själv gör jag webbsidor medan någon annan kanske är den duktig författare eller talare eller konstnär eller osv.. Och framför allt måste du säga nej när det mest räknas och precis som när man hanterar en psykopat så kommer du att märka att fram till att du sagt nej så har allt flutit på rätt lugnt även om det har varit slitsamt för dig att leva upp till kraven men när du säger nej så kommer psykopaten (i det här fallet staten och grupptrycket från fortfarande sovande) att fullkomligt explodera. Och det är då du måste vara samlad och stå på dig för varje sekund då du inte ger med dig och blir en tyst liten lydig slav så förlorar Eliten mer än jag tror man kan förstå. Det monster som samhällsmaskinen är kan inte dölja sig själv längre utan visar sig i full styrka och igenom att då fortsätta säga nej räddar man sin egen mänsklighet men man väcker också upp tusentals med lite tur. http://www.youtube.com/watch?v=dDCwVHu-xoU
Posted on: 2009/11/16 12:52
|
|||
|
||||
|
Re: Det farligaste vapnet mot Eliten!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Shermjyl, jag ska göra ett test. Jag ska lägga allt som har med NWO att göra, åt sidan. Fram tills den 13 december.
Det blir ett litet test, sen ska jag komma in här så får vi se om NWO har uppenbarat sig mer än tidigare =).
Posted on: 2009/11/16 13:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nu är jag kanske lite trög...men förstår inte vad du menar Alarik.
Posted on: 2009/11/16 13:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Toppenbra beskrivning av det yttre i uppvaknandet tycker jag. Beskriver processen väl o känner igen mig i det. Tack för en fin sammanfattning.
Men Shermjyl har en fundamental poäng - såvitt jag förstår den. Vad händer på insidan när man vaknar. Vad är egentligen viktigast, yttre-inre, hur mkt är det ena värt utan det andra ? Personlig utveckling och självinsikt bör gå hand i hand med fakta i uppvaknandet, annars hamnar man utan att passera gå i ett annat - men ändock - grupptänk. En vaken/aktivist utan självinsikt är bättre än en sömntuta, men i förlängningen lika potentiellt illa!? Själv tänker jag att vi bör ha koll på hela oss så mkt vi förmår.
Posted on: 2009/11/16 20:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan ju säga så mycket som att det är just rädslan som eliten använder för att programmera oss.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
av computerror den 09-11-16 22:00:46
Jag kan ju säga så mycket som att det är just rädslan som eliten använder för att programmera oss. ------------------------------------------------------ Yea, det är lättare att "skapa" fiender till folket när alla går omkring och är rädda för allt. Dom får ju det till och med att låta som att vi är ett hot
Posted on: 2009/11/16 21:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Absolut jag håller med föregående talare.
Hittar man till en plats inom sig själv av universell kärlek samtidigt som man lever i den fysiska världen så blir man oändligt stark och slaget är redan vunnet så att säga. Så på det viset är det ytterst en inre kamp och inte en yttre. Men det är frukten i den yttre världen som ytterst visar om man har vunnit i den inre kampen. Klarar man av att gå sin egen väg och säga sin mening när trycket ligger på det är då man ser om man har den inre styrkan. Det kommer verkligen att sticka ut och man ser då att det är en person som har en inre styrka som inte kan kontrolleras av eliten.
Posted on: 2009/11/16 21:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wow! That was the best post Novax has ever written...IMHP.... (or pasted) The only thing I would change would be the use of the negative ie the word "no".. ie "no struggle" can be stated in the positive which is...? ; ) Intressant TRÅD
Posted on: 2009/11/17 8:43
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Avskyr Karma. Att bryta ut från den falska gudomens fängelse och embarmeliga och meningslösa lidande, och istället skapa en värld på sin egna villkor lockar desto mer.
Inse denna värld är regerad av en sjuk "gudom" som tror sig veta vårat eget bästa. Icke. Det vet bara du. Om du inte vet, så blir det kanske ett par varv till i det förbannade hjulet. Spinn, spinn. Låterinte så kärleksfullt i mina öron.
Posted on: 2009/11/22 20:55
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vänd på metaphor.
Det spelar ingen roll att det finns falska gudar eller de som går här på två ben som är ändå falskare: fd humans. Jag förstår inte hur du nu snurrar till det, så jag kan inte ge mer respons. Gör "ont" gör det för att man gör fel... kallar du det meningslöst... Hur sjuttan ska man då kunna komma på kurs igen, och återvända till sin sanna natur, hem... om det man gjort fel inte återvänder till en själv. Om du tycker det låter som "meningslöst lidande", säger inte det bara något om din förståelse - hur det "låter" är som ingenting värt, om man har degenererad/felriktad höronapparat. ![]() Det kan göra ont när knoppar brista...
Posted on: 2009/11/22 21:06
Edited by shermjyl on 2009/11/22 22:09:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Öppen för alla idér S.
Även dina. Detta är bara hur jag känner. Det kan bero på vad jag tvingats se andra genomlida som gör min syn sådan. Jag känner mig väl förankrad i min natur, och om det skulle störa någon annan så är det inte mina problem. Jag går min egen väg, precis som alla andra egentligen gör men inte alltid inser. Du har lite svårt att se saker med andras perspektiv, eller vill du inte? Hur vore det om du vågade ompröva dina beslut om vad som är sant? Jag gör det dagligen. Kan du förklara varför du tycker jag ska bry mig om dina åsikter? Och då menar jag detta med ödmjukhet och uppriktighet, jag är idel öra. När tiden är mogen skall läraren uppenbara sig. Jag har oräkneliga exempel på detta tidigare i mitt liv. Så ut med det, vad vill du ha sagt?
Posted on: 2009/11/22 21:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man ska vända på allt enligt dig Shermjyl. Du har inte ibofobi du inte (Rädsla för palindromer)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
metaphor skrev:
"Kan du förklara varför du tycker jag ska bry mig om dina åsikter?" Ge exempel då så jag vet vad du menar, med "åsikt". Du har mycket kvinnliga "newage-saker"... som du tror är egen förståelse och tankar, så är det i (den) världen. "Jag känner mig väl förankrad i min natur..." - du gör det du gör, och tänker, etc - det är bara det, inget annat.
Posted on: 2009/11/22 22:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
inlägg 10 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=136520#forumpost136520 Allt med Novax. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=4881&forum=9 Tydliga exempel på åsikter. Om detta inte skulle vara DINA åsikter eller du inte definierar dom som ÅSIKTER, så kanske vi inte har någon vidare grund för diskurs. Quote: Du har mycket kvinnliga "newage-saker"... som du tror är egen förståelse och tankar, så är det i (den) världen. Definiera New age. Quote: "Jag känner mig väl förankrad i min natur..." - du gör det du gör, och tänker, etc - det är bara det, inget annat. Det blir till vad man tillskriver det.
Posted on: 2009/11/23 1:32
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är som du tror...
Jag och andra har skrivit jättemycket kring vad NewAge är. Man kan leda hästen till vattnet, men... Det finns en fundamental skillnad mellan komaistaktivistnewagare och de som släppt sargen, de vakna, tex jag... är att de förra har åsikter, de senare har insikt... Vakna.
Posted on: 2009/11/23 1:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
OK, Shermjyl. Du har fått fram dina argument. Förstår ungefär inom vilken sfär du rör dig. Inte samma som min, däri ligger skillnaden.
Förstår däremot inte vad som skulle vara NewAge inom det jag sagt, New Age är något som jag alltid sett som folk som talar om regnbågsterapi och konstiga kristaller. Jag tror du fått mitt förhållningssätt helt om bakfoten. Du dömer ganska snabbt. Att du sen påstår dig vara vaken, men andra inte, för att dom inte delar din ståndpunkt, är verkligen att sitta på höga hästar. Det är det som gör att jag har svårt att ta till mig dina tankar (som annars känns intressanta). Det glädjer mig att du hittat en princip som funkar för dig. Verkligen.
Posted on: 2009/11/23 9:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
metaphor, vänd på det
![]() Du kan väl inte mena att vanlig info gör någon "vaken", iså fall, se ovan... Jag har sett att du ibland använder det som är vanliga människors hjärntankar om något, och som i själva verket inte alls har med något vi här kan förstå med denna "nivås" tänk och ord, tex när du skrev: "Riktig kärlek är din essens" - sådant där är bara låtabragrejer - skulle det ha någon som helst anknytning till Sanning, det ursprungliga, det vi var där vi en gång skapades, har det med sådana ord att göra? Ånej, det är bara att skämta, det där är också NewAge. Du skulle inte kunnat skriva det om du inte hade fyllt dig med vad andra fört ut, det kommer utifrån. RESIST THE FLOOD OF NEW AGE http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40953#forumpost40953 ------ Här har jag (DrKlot, han som så trofast har Avdelningen) skrivit om NewAge: http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=66761 ----------------------------------- Reeepost: Vad räknar du till New Age? Det kanske man kan se på olika sätt, jag vet inte riktigt. Måhända allting då... som säger sig vara andligt därute, men som inte vet något alls om de stora frågorna, vad är en människa, vad är meningen med våra liv här, varför är vi här, etc - och inte vet vad man ska följa för att komma ut/hem - de kanske inte ens längre "kommer ihåg"/tänker att meningen med våra liv här inte är att vara människor här, utan att återvända till vårt sanna ursprung, vår ursprungliga natur - det som är att kultivera. Många idag får ju inte ens någon pollett att ramla ned genom metaforer och sådant som lämnats till oss, till de som "glömt", såsom om Theseus/labyrinten, som jag postat 64 gånger i trådar, eller gett länk till i denna fil: http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6 Där är en tråd som Theseus ska följa - som jag sagt hundra gånger så är det vår natur/kosmos natur/kriterie/egenskap (eller The Law, etc, på sätt och vis...) New Agare vill ropa frid och kärlek, men vet inget alls, och vet inte något om devolution/kultivering, att själva snabbt se inom sig själv, eller vad de ska följa - de tror ofta på den alltmer perverterade världens lögner, och promotar det. Jag kan bara nämna The Secret... New Age verkar vara att fastna i det gamla Age, och då allt det där med att hänga med, medvetandeutveckling, vibrationshöjning...utveckling... som sagt var... då kan man lika gärna bli kommunist... och hylla Marx, och skapa "himmelriket på jorden", New Age/ateism/humanism, undergång - klippa av sin förankring bakåt/uppåt = skära av vägen, räddningen, inför det som detta tidsrum ska genomgå.
Posted on: 2009/11/23 11:35
Edited by shermjyl on 2009/11/23 12:14:47
Edited by shermjyl on 2009/11/23 12:16:46 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ok, ska kolla in dina länkar etc. Såg ganska tidigt när jag snabbkollade att det handlar om Falun Gong material. Är detta dina källor? Falun Gong rörelsen alltså?
Är inte det lite som asiens svar på scientologi? Jag menar inget illa, men måste vara ärlig.
Posted on: 2009/11/23 12:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag ger källor, annars är det jag som skriver. Det handlar inte om material, utan det som tråden eller vad det nu är... handlar om.
Posted on: 2009/11/23 12:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I vanlig "vaken.se"-anda så spårade det ur tidigt och artikelförfattaren har gått hem...
![]()
Posted on: 2009/11/23 13:07
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så länge omgivningen sover blir en äkta Budda alltid missförstådd!?
Posted on: 2009/11/23 15:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom du vill vända på steken och få verkligheten till "Den är vad man gör den till" ville jag testa och se om New World Order "skulle komma till mig" eller om "jag kom till den". Alltså om jag skapar bilden av NWO eller inte. Du får gärna beskriva skillnaden mellan åsikt och insikt för mig. Kan man komma till insikt om någonting som i sin tur skapar en åsikt eller tvärtom, eller är det dillemat av de ofta moraliska och etiska samt ironiska problemen som skapar insikten eller åsikten? Är det egentligen någon skillnad? Faktumet består att jag befinner mig här och nu, att världen är rädd och att världen just nu genomgår omfattande lidande. Var det vad jag eller vi ville? För mig är svaret likvärdigt eftersom den enda egentliga räddningen är att media ställer NWO i rampljuset och att dom där emellan gör ett snedsteg. Alltså kan man säga att vi själva är en del av NWO då det är vi som påstår att det finns. Du får gärna ge svar på om slutsatsen nedan är en åsikt eller en insikt grundad ur "Sanningssökandet"; jag har fått en bild av politik; den existerar inte utan är bara en falsk bild av samma framtid oavsett röst och därför kommer jag inte rösta i valet. Åsikt eller insikt?
Posted on: 2009/11/24 21:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Verkligheten är som den är. Vad du gör eller inte under några veckor styr väl inte hur det stora skeendet ser ut därute..., har du dessutom inte förändrat/höjt dig sjäv så stård u knappast i något annat slags liv/omständigheter etc än du gjorde innan.
Det där med lidande... det är klart att det har ett pris att inte leva rätt. Utan lidande så skulle ingen få "besked" och stanna upp för att hamna mer på kurs igen. Idag är allt bara karma, lidande, det är svårt...ingen kan nästan lära sig av lidansdet/sina misstag längre,för allt pekar åt fel håll, och vi "drunknar"i karma, så här på "sluttampen". Media är ingen räddning, inget därute av de där gamla sakerna räddar, utan är i samma korg. Bara att bättra sig/kultivera är meningen med våra liv här gäller.
Posted on: 2009/11/24 22:56
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login