vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Er fiende och dess logik
#1


See User information
Detta är inget påstående, utan en fråga till alla som pratar om "Lucifer" eller "Djävulen" eller som ser 666, pentagram, hexagram osv som något som er fiende använder sig av. Ni som anser att ni har en fiende som gömmer sig i namn som t.ex. "NWO" eller "Illuminati".

Frågorna är: Vad vill fienden att ni ska fokusera på? Vad är fiendens mål? Skulle fienden göra så det som är bra för dig upplevs som dåligt, t.ex. lära ut negativa saker om sånt som egentligen är positivt?

I sista frågan tänker jag på helig geometri och dess inverkan på t.ex. pentagrammet. Det pratas mycket om rätt och fel och matematiken ljuger inte. 2+2=4. Har jag två äpplen och lägger till 2 till så har jag totalt 4st.

Det finns så mycket information om allt och mycket blir motsägande. Genom att vara kritisk och skeptisk kan man uppnå mycket, men man får inte blunda för det som säger emot det man säger att man vet. Man får inte heller bli lättlurad och hålla ett öppet sinne för allt. Allas perspektiv är otroligt unika till upplevelserna som skapat perspektivet. Vår födsel och första reaktionerna ifrån omvärlden genom våra sinnen är totalt unika för oss alla.

Jag kan bara veta en sak, och det är: Jag existerar.

Sen säger jag mig veta mycket annat, men det vet jag bara sålänge jag vet det, om det visar sig vara fel är jag den första som erkänner det.

Livet är för fantastiskt för att låta det gå till spillo, ta vara på det :)

Så, summan av kardemumman. Känner du till din fiende? Kan du svara på de tre frågorna jag ställde ovanför?

mvh
- seilon
"I don't suck energy son, I energize"

Posted on: 2009/12/2 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#2


See User information
ahhh, Seilon har startat en tråd och ordet "kärlek" är inte med en enda gång!

Detta bevisar än en gång Avdelningens välgörande inverkan.

Tack DrKlot.

Edit:

SVT har ju hyllat DrKlot:

http://www.tackfilm.se/?id=1259286343621RA34

Posted on: 2009/12/2 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#3


See User information
Novax.... :) Du vet att jag älskar dig va?
Men kunde du inte tillfört något till diskussionen? En mod får gärna ta bort min och din post, så det kan bli en diskussion och inte något som går ifrån topic. Jag vill att en mod tar bort min och din post eftersom vi är waaay of topic och de som inte följt mina och dina diskussioner fattar inget när vi går off topic. :)

- seilon

Posted on: 2009/12/2 0:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#4


See User information
Bäste Seilon,

Reeepost.

You are confusing a few matters.

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only.

There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail.

If you succeed, there will be no struggle anymore.
.....

I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.

But I repeat, even if these things would happen your duty towards the One and yourself still stays the same.


Om överkurs, säg till, så kan jag dra den om Don Quijote...

Posted on: 2009/12/2 0:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#5


See User information
Jag kunde skrivit det där. Jag håller verkligen med :)

Jag sa inte något om hur saker var i min post, men jag har ingen fiende. Jag sa inte att jag hade det, inte heller att jag inte hade det. Men det har jag inte. Det jag gjorde var att ställa tre frågor för att se vad folk tror deras fiende är.

- seilon

Posted on: 2009/12/2 12:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#6


See User information
"Jesus" som står i uppenbarelseboken. Han kommer definitivt med en massa new age bs.

Posted on: 2009/12/2 16:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#7


See User information
Alla tror dem vet bäst, men låt då alla gå sin egen väg.
Varför bryr ni er själva då om ni attackerar andra eftersom det är er själva?

Posted on: 2009/12/3 11:28
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#8


See User information
Isthar, vilka 'ni' menar du? Utveckla gärna din post. Självklart får alla gå sin egna väg :) Det är ju det vi alla gör, annars hade vi inte varit olika personer som vi är.

Sen så handlade tråden om 3 frågor, ingen har svarat hittills. Finns det ingen fiende? ;)

mvh
- seilon

Posted on: 2009/12/3 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#9


See User information
Jo Seilon, vakenkomaismen är helt troende inom att det finns fiende, det är nästan det enda som finns... fiende är också alltid något Därute som gör tillvaron svår för oskyldiga offer... och skapar en orättvis och farlig värld. Men får bara några med Jones och Icke i spetzzen delat ut info i tillräcklig grad så kommer denna fiende att bli nedbrottad...
suck...

Posted on: 2009/12/3 19:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#10


See User information
shermjyl, jag trodde inte att du hade den synen du har.. fattar inte varför du alltid varit emot allt jag sagt när jag håller med dig. Men jag förstår dock samtidigt att det jag pratat om lätt misstolkas och kan ge sken av att det finns en fiende. Det jag velat förmedla är hur vi ändrar verkligheten till vår individuella fördel, där ingen fiende kan existera, eftersom ingen fiende finns om man inte manifesterar den.

När jag förstod att det inte fanns någon fiende så undrade jag varför jag är här, varför jag existerar här. Är det något du funderat och kontemplerat, och isåfall vad är din anledning att vara här? Jag menar, vad får dig att komma tillbaks till vaken, vad får dig att gå upp på morgonen? Vad får dig att bry dig om vakenkomaismen (schysst namn hehe)?

Iaf, är detta ett budskap du försökt förmedla hela tiden så kanske du borde ändra sätt att uttrycka dig, för jag tror få förstår vad du menar. :P

Du kan ju inte skicka PM så jag får kommunicera här istället med lite frågor som tyvärr blir off topic. Så MOD, ta inte bort, det är min tråd och allt som sagts bör vara kvar :)

En av de första sakerna jag lärde mig var att inte hata min fiende för det gav fienden energi. Sen lärde jag mig att det inte ens fanns någon fiende.

Anyway, framtiden är otroligt vacker ändå, i alla fall för mig ;).

- seilon

Posted on: 2009/12/3 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#11


See User information
Jag vet inte om det är misstolkning, jag tycker jag ser vad du skrivit, länge.

Du har drogat. Det gav dig tror du andlig (fast du kallar det felaktigt för spirituell) insikt.

Istället ger sådant Bara hål i ens kropp... och annat kommer in och spelar första fiolen. Det vad New Age är till för.

Du bara är som just det, för ut det, med allt snack, Wilcock och aliengrejer. Du har knappt kunnat stå emot (utan att få ångest...) att inte lägga in om att alla är ett, one... i olika varianter, ofta avsluta inlägg med det, såsom:

"Vi är alla trots allt en och samma."
"Alla människor och alla ting är ETT, vi alla är ETT och SAMMA."

Sådant säger just de som inte ens är sig själva - det är så det fungerar.

Du tror på evolution, tror på evil alienagenda, och propsar på att föra ut det här.

Alien-newage/Seilon:

"13. Kunskap är makt."

"Det går bara att besegra fienden genom att förstå att fienden inte kan skada dig.
Och det är kunskap som räddar dig."

"7. Tro på allt tills det är motbevisat."

"10. Prata inte om sånt du inte har själv har undersökt noga och själv inte helt förstår."

---

Precis tian där Seilon...

----

För dig är allt "sanning":

"2012 för mig är en "programmerad" flyktväg ifrån denna världen till den värld vi vill leva i, det är nästa steg i vår evolution. En värld där alla vet att vi är ett, där vi pratar med varandra telepatiskt (om vi vill), en värld där vi spelar TV-spel i 4D, en värld där vi ser film i 4D. En värld där vi skapar våra egna regler och lever med kärlek och har otroligt roligt, mer roligt än vad vi kan tänka oss - en PERFEKT värld."

"Alla har sin egna sanning..."

"Ingen kan neka mig vad jag säger, för det är sant. Och det som 2012 gör är att leda oss dit vi vill,..."
"Ju närmare jag kommer 2012 ju mer kommer människor vakna till sina krafter inom sig, såsom att levitera, att se framtiden, att hela sig själva."

____

Suck.

Posted on: 2009/12/3 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#12


See User information
"10. Prata inte om sånt du inte har själv har undersökt noga och själv inte helt förstår."
Och det gäller dig?

Posted on: 2009/12/3 23:51

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#13


See User information
"2012 för mig är en "programmerad" flyktväg ifrån denna världen till den värld vi vill leva i, det är nästa steg i vår evolution. En värld där alla vet att vi är ett, där vi pratar med varandra telepatiskt (om vi vill), en värld där vi spelar TV-spel i 4D, en värld där vi ser film i 4D. En värld där vi skapar våra egna regler och lever med kärlek och har otroligt roligt, mer roligt än vad vi kan tänka oss - en PERFEKT värld."
------------------------------------------


Allt som står där har enbart med egoism att göra. Det tänkandet är satanistiskt tänkande. Att de tinte finns fiende "alla är en" är okcså egoistisk tänkande. Allt sånna här teorier handlar om att försvaga. Och ta bort hoten för eliten. Allt det är del av för försvaghet devolutionen

Posted on: 2009/12/4 1:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#14


See User information
Jo, men det är att man börjat en gång att avvika, som man skapar ett ego. Det därute är en återspegling av det, ens skuld/differans/karma. Det som komaister tror är en yttre ond elit är skapat av en själv, ens egoistiska natur, som det ser ut på den scen vi har.

Det är inte egoistiskt att tänka att det inte finns fiende, det är ett sant tänkande.

Posted on: 2009/12/4 2:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#15


See User information
Klart det är eoistiskt att tänka att det inte finns fiende, det skapar en avhållsamhet, för just fienden. Och ofta rädsla fast att man inte vågar inse att det är rädlsa och då blir det rädsla för själva rädslan ist vilket fortsatt blir bara destruktivitet för sig sj och omgiving.
Allt som inte är det bästa för din omgivning är negativitet.
Vilket betyder att det måste kombineras av dig sj och för omgivning.
Alla läror nu lär dig att vara avhållsam endast för att eliten ej får komma till skada i detta slutskede.
Fienden man har är inte bara eliten utan även sig själv tills man släppt egot och omvärlden som brukar egoismen.
Sannt tänkande är att veta att allt du gör påverkar din omgivning och allt du inte gör påverkar även också omgivningen därför måste man finna balans

Posted on: 2009/12/4 3:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#16


See User information
Vilken fruktansvärt irrelevant diskussion. Jag förstår ingenting, och då måste det vara fel. Kan man sammanfatta det med att om man gräver tillräckligt djupt i sig själv, och lär sig förstå det man hittar, så upptäcker man att det man är rädd för ute i världen egentligen är sånt man är rädd för att ta tag i i sitt inre?

...

Dummaste jag hört isåfall. Om nån kommer hem till mig och NWO:ar sig, då smäller jag honom/henne på käften. Om de fortsätter, går jag hem till dem och smäller deras familj på käften. Sen går jag hem till mig igen och fortsätter titta på TV.

Posted on: 2009/12/4 12:36
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#17


See User information
Det är säkert rätt det sista du skriver.

Men, det som man skapat/utvecklat som ego - är nu ens omgivning... hepp...
I "slutskedet" är det en själv som skadar en. Det som är eliten därute, eller andras agenda, aliens agenda, är ju inte det som är framtiden, då det där som nu sker/kommer bara..., det är som det är, så de gamla onda krafterna/gudarna är inte de som "klarar sig" - det dåliga kan kriga mot varandra, det ser ut som att det är så det fungerar... de som då pekar mot andra, säger att andra är fiende, är de som blir andras fiende... och får kämpa i strid... de som insett bättre vet att den enda fiende som finns det är inom en själv, är man osann mot sin/kosmos natur så tornar det upp sig som man kan tycka är en extern fiende - det är ens egen skugga och manifestation - gör man då som Don Quijote så kommer det externa hotet att växa... så det gäller att vakna - vilket komaismen står i motsatsförhållande till, den är liksom till för det, det kommer från det gamla onda krafternas tänk, de är smarta...

Posted on: 2009/12/4 12:41

Edited by shermjyl on 2009/12/4 13:52:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#18


See User information
Var lite ironisk i förra inlägget, men nu är jag seriös.

Detta relaterar till Jung, eller hur? Skugg-jaget som man projicerar på världen, som till slut blir världen.

Det är själva grunden i min världsbild, kan jag ju säga. Nu måste jag dock fråga dig, shermjyl, detta: Är det inte rätt att informera människor om denna företeelse, detta skugg-jag (jag kallar det inre rädslor) som alla bär på men så få är medvetna om? Jag håller med dig om du tycker att information á la Alex Jones är farlig, allt som spär på aggressivitet och yttre hotbilder är farlig. Dock började min bana inåt i mig själv genom att jag fick reda på att det fanns fler världsbilder än min egen.

Att erkänna sina egna fel och brister, verkligen göra det och inte bara säga det, är nog det svåraste och mest befriande som finns för människor idag, speciellt som så många är sådana oerhörda as att det knappt går att föreställa sig. Jag har gjort ett fåtal saker jag inte är stolt över, och dessa bränner riktigt ordentligt när jag släpat fram dem ur det undermedvetna. Har säkert en del kvar, men jag upplever att jag har bottnat ganska bra i mig själv... Jag kan inte riktigt tänka mig hur det är för riktigt elaka människor. Jag förstår varför krigsveteraner lider och begår självmord. Det är det undermedvetna som knackar på, och för att dölja smärtan följer de vad som helst för att komma undan. Precis som vem som helst.

Allt är så enkelt egentligen. Det enda man behöver göra är att sätta sig ner med sig själv, känna efter vad som gör ont eller är svårt att tänka på, sen dyka in i den känslan och utforska den. Varför känner jag så här? Och bara fokusera på det man kan påverka själv, aldrig skylla ifrån sig. Man tar hand om sig själv först, därefter världen, men då brukar det mesta redan vara löst. Känner väldigt, väldigt få, om ens någon, som gjort denna inre resa.

Långt inlägg. Men jag tror verkligen att detta är pudelns (eller er egen) kärna! Det förklarar nämligen allt. Så som i himmelen (ditt inre) så ock på jorden (den kollektivt och individuellt uppfattade verkligheten)

Posted on: 2009/12/4 13:56
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#19


See User information
suck Novax

Jag lever i nuet. Det där är gammalt seilon du tar upp. Inte för att det är något fel i det, men det blir lite ur sitt sammanhang sett ur denna trådens perspektiv.

Allow me to be me. I shine brighter then anyone and Im darker then anyone.

"I" är dock vemsomhelst. Allt är en enda evig röra när vi ska diskutera.

På tal om alienagenda.. Vadå alien? Vem är alien? ur vilket perspektiv? Vet du vart jag sitter? ;) Vet du vart jag är? När jag inte är här på jorden dvs.

tror inte vi kan komma längre. Om och om igen så drar du upp något om mig eller andra när jag undrar något om dig shermjyl..

Spännande.

När man tror att du är vis och "upplyst" shermjyl så kommer du tillbaks med arrogans, högfärdighet och en attityd som attackerar.

Vi borde bygga, inte förstöra. Men vem är jag att hindra någon ifrån att förstöra sitt kosmos?

- seilon over and out

Posted on: 2009/12/4 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#20


See User information
Quote:

Barong skrev:
Var lite ironisk i förra inlägget, men nu är jag seriös.

Detta relaterar till Jung, eller hur? Skugg-jaget som man projicerar på världen, som till slut blir världen.

Det är själva grunden i min världsbild, kan jag ju säga. Nu måste jag dock fråga dig, shermjyl, detta: Är det inte rätt att informera människor om denna företeelse, detta skugg-jag (jag kallar det inre rädslor) som alla bär på men så få är medvetna om? Jag håller med dig om du tycker att information á la Alex Jones är farlig, allt som spär på aggressivitet och yttre hotbilder är farlig. Dock började min bana inåt i mig själv genom att jag fick reda på att det fanns fler världsbilder än min egen.

Att erkänna sina egna fel och brister, verkligen göra det och inte bara säga det, är nog det svåraste och mest befriande som finns för människor idag, speciellt som så många är sådana oerhörda as att det knappt går att föreställa sig. Jag har gjort ett fåtal saker jag inte är stolt över, och dessa bränner riktigt ordentligt när jag släpat fram dem ur det undermedvetna. Har säkert en del kvar, men jag upplever att jag har bottnat ganska bra i mig själv... Jag kan inte riktigt tänka mig hur det är för riktigt elaka människor. Jag förstår varför krigsveteraner lider och begår självmord. Det är det undermedvetna som knackar på, och för att dölja smärtan följer de vad som helst för att komma undan. Precis som vem som helst.

Allt är så enkelt egentligen. Det enda man behöver göra är att sätta sig ner med sig själv, känna efter vad som gör ont eller är svårt att tänka på, sen dyka in i den känslan och utforska den. Varför känner jag så här? Och bara fokusera på det man kan påverka själv, aldrig skylla ifrån sig. Man tar hand om sig själv först, därefter världen, men då brukar det mesta redan vara löst. Känner väldigt, väldigt få, om ens någon, som gjort denna inre resa.

Långt inlägg. Men jag tror verkligen att detta är pudelns (eller er egen) kärna! Det förklarar nämligen allt. Så som i himmelen (ditt inre) så ock på jorden (den kollektivt och individuellt uppfattade verkligheten)


Mitt inlägg 17 var ett svar på Wolfheart, 15. Du hann komma med ett inlägg emellan.

Jag relaterar inte till Jung. Jag tänker inte som han heller, att man projicerar över något och det är världen.

Bra det mesta du skriver om att titta inom sig själv, tycker jag.
Det om att "känna" efter tror jag inte alls på, dock. Känslan är som ingenting,det den är mer att lura en, den är manipulerad, är inte sann, är inte ens sanna natur.

Citat: "Nu måste jag dock fråga dig, shermjyl, detta: Är det inte rätt att informera människor om denna företeelse,..."

Jo jag har sagt det sedan jag kom hit för en del år sedan, det är min major point, konstant. Det förstår man när jag hela tiden postar tex om vad Insider skrev, att det finns inga fiender utanför, bara en själv... och det där, när jag 200 gånger har postat om vad Ariadne skulle följa för att komma hem/räddas. Jag säger det på alla möjliga sätt hela tiden - så jag har ju då parallellt bannats - för jag påvisar ju att aktivism, komaktivism, New Age, flumgrejer, såsom att "kunskap är frihet" är att söka utanför sig själv, är att då samtidigt attackera andra, vara som Don Quijote, spilla sin tid, och lura sig själv och andra.

När det berör något djupare, sanning... så triggas komaister (deras ego/karma). Det är skoj när det kan vara yttänk, tala om pentagram, hemlighet med vatten... Jung ytligt... när jag postar mer essens kring det, då försvinner komaisterna från trådarna.

Så var det tex när jag postade (det har jag gjort flera gånger under flera år) om att studera vad Jung egentligen sa, läsa hans djupare undervisning, inte ett knäpp kommer då. Eller vad Lindbom skrev om pentagram.

Detta forum är för aktivism, inte för att söka Sanning ,i första hand, och därmed inte heller att klara sig.

Posted on: 2009/12/4 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#21


See User information
Quote:

Barong skrev:
Dummaste jag hört isåfall. Om nån kommer hem till mig och NWO:ar sig, då smäller jag honom/henne på käften. Om de fortsätter, går jag hem till dem och smäller deras familj på käften. Sen går jag hem till mig igen och fortsätter titta på TV.


Enligt denna princip?

http://www.strimoo.com/video/10478216 ... r-ditt-MySpaceVideos.html

Posted on: 2009/12/5 0:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#22


See User information
Principen om dröjsmålsränta. socialen trakaserar endast svenskar eftersom om de gör det med araber så händer vad som Barong skriver. Fast en riktig ismaelit skulle skjuta dom, precis som det står i koranen, för dom så är det en bunt judar som stjäl deras ungar och för en gångs skull så håller jag med dom.

Posted on: 2009/12/5 1:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#23


See User information
Quote:

seilon skrev:
suck Novax

Jag lever i nuet. Det där är gammalt seilon du tar upp. Inte för att det är något fel i det, men det blir lite ur sitt sammanhang sett ur denna trådens perspektiv.

Allow me to be me. I shine brighter then anyone and Im darker then anyone.

"I" är dock vemsomhelst. Allt är en enda evig röra när vi ska diskutera.

På tal om alienagenda.. Vadå alien? Vem är alien? ur vilket perspektiv? Vet du vart jag sitter? ;) Vet du vart jag är? När jag inte är här på jorden dvs.

tror inte vi kan komma längre. Om och om igen så drar du upp något om mig eller andra när jag undrar något om dig shermjyl..

Spännande.

När man tror att du är vis och "upplyst" shermjyl så kommer du tillbaks med arrogans, högfärdighet och en attityd som attackerar.

Vi borde bygga, inte förstöra. Men vem är jag att hindra någon ifrån att förstöra sitt kosmos?

- seilon over and out




Ja du vännen - det här var ett av de skönaste inläggen ag läst av dig o då tänker jag mest på det du säger om att du lever i nuet.
Vi utvecklas ju alla hela tiden, och det går fort.
Jag tyckte det var tråkigt att komma in så sent i diskussionen - o du har som vanligt fått massa skit kastat mot dig o dina ibland något skruvade formuleringar. Men det är svåra saker vi disskuterar o därför väldigt svårt att få ut tankarna o känslorna ord.
O alla här har ju en klar bild av hur deras världsbild ser ut.
Rätt o fel världsbild är ju inte ens en terminologi som går att använda sig av om man skall vara noga, men säger så ändå.
Information (inte kunskap) är viktigt - så det är säkert nyttigt för alla att sitt o läsa det som sägs här - för tillsammans kan vi nog få en ganska klar bild om hur allt hänger ihop.

Det jag oedelbart fick lust att skriva var att om man har två äpplen, o får två till så måste det inte betyda att man har 4 äpplen.
Man kan plantera en hel skog med hjälp av deras livskraft.
Alla har oändlig potential - så att säga att 2+2=4 är att begränsa sig själv. Men det är ju inget konstigt med det - sorgligt nog.
Fråga är ju vilket värde man själv vill ge dessa siffror... o det vi lärde oss i skolan var ju att siffror är nöjda med att bara vara siffror, men även i vårat alfabet så har bokstäver en siffra o ofta ett ord kopplat till dem.
Vad vill jag ha sagt?
Det vet jag egentligen inte - men mest det att lite anarki i hjärnkontoret är nog nyttigt.
Det snackades om våra begränsningar som människor - men utan dessa begränsningar skulle vi ju inte göra något alls - inte uppfinna, eller söka svar på frågor.
Våra begränsningar är våran gudagåva.
Våra begränsningar skapar världen.
Men vad är det då allt leder till??

...???

Posted on: 2009/12/5 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Er fiende och dess logik
#24


See User information
En hel del av snacket härstädes har rört sej just i dessa trakter
på sistone.

Jag förutsätter att The Powers That Be äger kunskap - allt som en halvilliterat, outbildad guy off the street som jag kan klura ut, har Storebror redan tänkt på.

Fiendens logik?

De slavar som besitter förmåga till självständigt, grundläggande tänkande samt personlig initiativkraft ska skiljas från mängden.
Frågan är varför.

Storebror kan inte vara dummare än att han begriper att den
främsta implikationen av - låt oss ta det som slumpvist utvalt exempel hehheh - cannabisförbudet är den direkta utbildningen av generationer av potheads.
Människor som personligen, genom förstahands-
observationer av normalt kausalitetsbundna händelseförlopp kunnat konstatera att myndigheter och annan överhet far med lögn; att en global propaganda i sanning existerar.
De som odlar hemma upptäcker dessutom snart alla tankar som finns att tänka runt det mest Förbjudna:
- Självständighet, självförsörjning, self sufficiency.

Think about that.
Alla någorlunda balanserade hampare vet - som ett rakt resultat
av förbudet med tillhörande propaganda - att politiken,
"demokratin", inte dikteras av sanningssträvan, det allmänna bästa, eller ens divergerande intressen.
Snarare av en alltmer genomskinlig agenda.

Så:

StorMästaren måste veta, lika bra som jag, att alla system visar emergenta egenskaper. Och att innovation dör ut i takt med växande konsensus. Ta bort alla oliktänkande så tvinar din kultur ömkligen bort av blotta stagnationen.
(Inklusive rent genetiska aspekter, etc.)

Går vi alltså igenom allt detta, för att de starkaste bland de "vakna" ska bli generation 1 i den nya världen...den perfekta
nybyggargenerationen?

Eller är det här cybernetiken kommer in?
Homo Technicus?

Aaahhh :)
Questions, questions...

Hehhehh, Mr Icke och hans ödlor kunde förstås påverka det hela i någon riktning :)
Men jag sticker ut nacken och menar att den grundläggande problematiken är densamma, hur det än förhåller sej.

Så fort det fanns/finns något,
särskiljbart från intet,
blir vi en oundviklighet.

Muahhah.


Frid!

Posted on: 2009/12/5 14:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
71 user(s) are online (71 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 71

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS