vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Flortandkräm farligt?

See User information
Alla tandkrämer som säljs i de största affärskedjorna i Sverige innehåller flor. Dock finns det tandkräm som är gjort av örter i alternativa natur och hälsokost affärer. Jag har nu följande frågor som jag funderar över:

1. Hjälper flor att skydda tänderna och tandköttet?
=> ifall nej, så varför har man lagt flor i munvatten/tandkräm överhuvudtaget? man spottar väl ut det ändå, så kan väl inte vara för att dumma ner folk?

2. Ger dessa örttandkrämer bra skydd för tänderna?

Posted on: 2009/12/10 11:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Flortandkräm farligt?
Nä, du blir inte dum av att tugga flor om du sen spottar ut det, det kan dock se lite dumt ut, speciellt 2ggr dagligen... dyrt blir det också...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Flor

Ta en påse kokain eller en syra/tripp och blanda ner det i sköljvattnet, spotta sedan ut vattnet och se om det händer något.

Jag frågade en tandläkare ang flour. Enligt honom så är det den bästa uppfinningen någonsin.
Jag frågade även om det är ett gift? Jo, i stora mängder tyckte han då.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En annan fråga du kan tänka på:
Varför är det mycket mindre fluor-halt i barnens tandkräm?
Mitt svar: För att barnen sväljer tandkrämen istället för att spotta ut det. Hade dom haft lika mycket fluor i som en vuxentandkräm hade vi sett våra barn dö som flugor och då förstått att fluor är livsfarligt.

Fluor i våran tandkräm försämrar skyddet mot dina tänder. Allt här i världen handlar om pengar. Dom säljer läkemedel som ger oss biverkningar så att vi köper andra mediciner för att hjälpa mot biverkningarna osv. Allt för att läkemedels industrin ska tjäna pengar. Samma med tandkrämen. Dom vill försämra våra tänder så vi går till tandläkaren och betalar pengar.

Nu ska dom också tillsätta fluor i vårat kranvatten. För att som du skrev, göra oss dummare!

Jag har använt sådan örttandkräm i över ett år nu. Har aldrig haft så bra tänder som nu. Alltid haft mycket ilningar och hållt på med dessa tandkrämer mot just ilningar som aldrig fungerat. Men sen jag började med örttandkrämen har jag inte haft en ilning!
Så frågar du mig, så satsa på en naturlig tandkräm!!

PEACE

Posted on: 2009/12/11 11:29

See User information
Det skulle inte förvåna mig om fluor tas upp genom huden i munnen. Kokain som nämndes ovan gör det i alla fall garanterat eftersom vissa ha för vana att snorta det.

Jag använder fluorfi tandkräm sedan flera år utan problem.

Posted on: 2009/12/11 12:39
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
Finns det någon naturlig tandkräm som någon kan rekommendera?

Jag har testat ett kalk/salt pulver men tyckt inte det var så bra.

Posted on: 2009/12/11 15:52

See User information
Använd sökfunktionen, jag tror jag har tipsat om Kingfisher minst 3 ggr redan... Detta är den bästa jag hittat och jag har testat flertalet märken under åren.

http://www.kingfishertoothpaste.com/

Kingfisher is the UK’s leading natural toothpaste.

It contains no artificial colourings, flavourings, sweeteners or preservatives.

Instead, we use natural ingredients like real fennel, real lemons and real peppermint, and Kingfisher tastes delicious.

Kingfisher is available in 7 great varieties, with or without fluoride, from health food shops, leading supermarkets and many chemists.

It is gluten-free, GM-free and made in the UK.

Posted on: 2009/12/11 17:37

Anonym
Jag använder:
http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=2361

finns på de flesta hälsokostaffärer.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper