Vakencorner
|
Re: Pyramider utformade för att utsända en eller flera frekvenser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyvinylklorid = PVC = plast
Den där David Wilcock sa det där om att frön i rymden inte bestrålades med galaxstrålningen om de var i rymdfärjor som var gjorda av plast och aluminium... Så det måste vara toklätt att skärma av ytor som man vill ska vara utan denna livsstrålning. Men jag har även hört att betong på några meter eller järn på några decimeter ska skärma av det mesta och vara direkt opassande för liv. Varje källa har sin egen teori. "I hur stor skala runt pyramiden tänker du då?" Det var ett hypotetiskt utlägg, men jag antar att vågor (när de eventuellt omvandlas till biovågor*) vid inträde i materia borde utbreda sig oändligt med en snabbt avtagande styrka/amplitud. Alla vågor utbreder sig vad jag förstått oändligt. Vem vet. Jag vet inte, jag ifrågasatte mer det David Wilcock sa. * Vad det nu är? Det sägs finnas en biorytm som är vetenskapligt accepterad som jag inte hunnit läsa mer om änsålänge.
Posted on: 2010/1/11 15:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Okej, låter som om vår värld inte är värd att leva i etersom allt runt om oss bygger på plast och alluminium samt betong etc :).
Jag tänkte mer på att om livskraften finns innuti en pyramid så förstod jag det som att livskraften bryts ned utanför pyramiden (från din förklaring). Så ja, eftersom vår värld är baserad på PVC alluminioum stål och betong så är vi döende :D. Jag drar lite paralleler kring det David Wilcock säger till tankebanor. För han menar ju på att vi alla kommer från samma källa/medvetande vilket är utfördelat per individ som upplever världen subjektivt. Så om vi bara började tänka positivt och försökte föreställa oss världen så som vi skulle vilja ha den så kommer den bli så, speciellt med tanke på den telepati han pratar på. Jag har försökt sätta in telepati i praktiken på ett undermedvetet sätt. Lägg märke till att varje gång du tittar på en annan person när du är ute på stan så kollar dom nästan alltid tillbaka, trots att dom är väldigt långt borta. Jag har även börjat titta efter timedelay. Om du tänker på en sak när du står och pratar med andra så är det väldigt vanligt att någon av de andra börjar prata om det du tänker på. Det är både skrämmande och intressant :D. Skrämmande eftersom det inte är något nytt men som undanröjts.
Posted on: 2010/1/11 16:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kan ju vara så att de samtalsämnen ni har skapar samma associationer i dina vänner som dig. Så era tankar leds in på nästa ämne per automatik.
Precis som om jag säger terrorism så kan du plötsligt börja prata om bin laden.
Posted on: 2010/1/11 22:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
...och det är helt klart en slump att VARJE gång min mamma ringer så tänker jag på henne precis innan/samtidigt. (för övrigt så ringer hon väldigt sällan, och jag tänker på henne väldigt sällan)
självklart slumpen ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe precis Patrik.
Pingu, skulle kunna vara så däremot så har jag har tänkt över det och börjat experimentera lite genom att plötsligt i ett samtalsämne byta tankebana och börjat tänka på något helt annat när någon annan pratar och efter en liten stund börjar denne prata om det som jag tänkte på. Men jag tror att det som förklarar det bäst är quantom mechanics/physics. Jag förstår inte matematiken bakom det men jag förstår psykologin bakom den. Tänk dig placebo, där det är viljekraften som får personen att läka. Sätt in den hypotesen i samband med din fantasi eller dina tankebanor eller den uppfattningsförmåga du har. Om du börjat tro på telepati så är det ganska uppenbart att det skulle vara möjligt, då handlar det inte längre om rätt eller fel utan om vad som passar din verklighet bäst. För några veckor sen började jag började undersöka dessa saker och det hände saker som jag inte kan förklara, precis som med quantum mekanism/fysik. Hela teorin bygger på att inget är rätt eller fel, ungefär som det här: Jag skulle flytta från Karlstad till Jönköping men när jag skulle betala min första räkning trodde posten att jag bodde i Stockholm, så jag frågade polisen vad som var på gång. Då berättade polisen att jag bodde i New York. Inget av alternativen är rätt eller fel, jag bodde bara på tre platser samtidigt =). Det är uppfattningen som skapar rätt eller fel. Ytterligare exempel för att förklara det jag menar; 1. En Shaman från sydamerika som aldrig hade hört talas om Heroin var med i ett experiment för placebo, och heroinet berörde inte Shamanen alls. Varför? För att Heroin inte fanns i dennes verklighet. 2. Obama fick fredspris trots att han skickar trupper till Afghanistan. Min mormor tycker att han är det bästa som har hänt de sista 20 åren medans jag tror att han bara är en marionettdocka. 3. Jag tror jag har förstått någonting och tror på det jag själv säger samtidigt som du uppfattar det jag säger på ett helt annat sätt och tror inte alls på det jag säger. ... :) Då kan man börja ifrågasätta verkligheten och det är kanske bara du Pingu som finns eftersom du själv avgör vad som kommer hända härnäst om du förmår dig att fokusera på den framtid du vill ha! :D
Posted on: 2010/1/12 1:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
och man anser att om man bor i lerhyddor med grästak och har den lägsta skolningen i landet bara kan man inte vara de "gamla egypterna". Just därför kanske. Märkligt "sammanträffande" att alltför många elitmedlemmar som lever på räntan av sina absurt enorma förmögenheter, i synnerhet i USA, just bygger hus i lera och skyr akademisk s k "utbildning" för de vet att vad vanligt folk bygger sina hus med är bara skit och likaledes är "utbildningen" främst avsedd till att skapa indoktrinerade kuggar i det maskineri som just tillåter elitmedlemmarna att leva i högönsklig välmåga... ... Denna stam vet mycket väl vad de pysslar med. Flytta dit kanske?
Posted on: 2010/2/26 8:25
|
|||
|
||||
|
Re: Egypter utformade för att utsända en eller flera frekvenser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Angående nutiden: Jag läste en gång för länge sen att pyramiderna i Gizeh ger ifrån sig nån sorts ljud en gång om året och att det ansågs förebåda Nilens årliga översvämning. Och så satt jag för några månader sen och guppade i min båt på Lake Victoria just när det kom ett egendomligt suckande dån från "Pyramid Island" som ingår i den lilla ögruppen Mugingo och killarna i båten sa att det ljudet hörts i alla tider och kom som ett varsel veckan innan regnen börjar! Snacka om sammanträffande! Här sitter jag alltså i en båt på Nilens källa och hör ett ljud från en pyramidformad ö - som sen upprepas flera hundra mil därifrån vid de riktiga pyramiderna och handlar om att nu kommer snart den efterlängtade översvämningen!!! När det gäller själva "Pyramid Island" så är faktiskt silhuetten pyramidformad och den syns på långt håll. (Grannholmen Migingo är ockuperad av Uganda och det pågår ett "fiskekrig" i området och det var det jag var ute för att bevittna).
Posted on: 2010/2/26 10:33
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Re: Egypter utformade för att utsända en eller flera frekvenser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Asgeir!Jag måste bara fråga.Är du indiana jones?
Posted on: 2010/2/26 14:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ibland går det lite fort, det erkänns. Men det är mitt eget fel och jag har bestämt mig en gång för alla att inte syssla med att vara hyresgäst eller "boende" av något slag på heltid! (Om det kan undgås). Så jag sparar film- och tv-tittning tills det andra roliga tagit slut...
De senaste åren har jag snarast satt upp tempot men vill meddela att jag har en hel del tips för den som vill vara med om något utöver det "vanliga", kanske vi skulle ha en resebloggspalt eller nåt?
Posted on: 2010/2/27 16:43
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
David Wilcock hade ett föredrag där han berättade att Ryska forskare hade börjat bygga pyramider, efter Sovjet blev Ryssland. Vad dom kom fram till var att pyramiden kunde bota dom sjuka. La man odlings bara frön i pyramiden blev skörden 400% större och ställde man ett batteri på toppen så laddades batteriet upp av sig själv.
Han pratar om det på denna föreläsning. http://www.youtube.com/watch?v=cEyqT2_ricA
Posted on: 2010/10/1 9:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fan va coolt sitter å kollar igenom alla innan jag försöker skapa mig en uppfattning =)
Posted on: 2010/10/1 15:12
|
|||
|
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vissa geometriska former är som en nyckel till vissa vibrationer.
Vibration av ett vist mönster stöter inte på motstånd genom ett annat mönster av samma vibrations/form.
Posted on: 2010/10/1 16:06
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt Joseph P Farrell var pyramiderna vid Giza massförstörelsevapen vars viktigaste komponenter förstördes i ett pyramidkrig, det finns översättningar enligt Sitchkin men det är ju inte säkert att de stämmer. Finns även en del ingenjörer och forskare som analyseras pyramiden och kommit fram till att den hade tekniska tillämpningar av avancerat art.
Flera militära organisationer har varit intresserad av pyramiderna vid Giza, t. ex. Napoleon och brittisk militär.
Posted on: 2011/1/30 12:16
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login