vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Som man blir behandlad beter man sig.
#1


See User information
Jag har länge gått omkring med känslan, men aldrig förens för endast någon vecka sedan satt ord på den.
Det är en känsla av att folk beter sig som de blir behandlade.

Men jag har inte funnit ett tillfredsställande svar på varför det är så.
Men för att ta ett exempel ur tomma intet.
Elever som blir tillsagda att de har ett mentalt handikapp få för det första lära sig vad handikappet innefattar, o att de visar på vissa eller alla symptom. Efter bara någon månad är denna elev ett med sitt ny handikapp.
Huvudet o kroppen samarbetar för att leva upp till den nya "insikten" om sig själva som hjärnan blev itutad - o eleven gjordes mottaglig för de nya tankebanorna för att äldre förebilder/ledare/förtroendevalda har vunnit elevens förtroende genom andra o mer positiva handlingar.. eller för att eleven rent av aldrig fått lära sig att tänka självständigt.

Ett annat exempel är folk vars omgivning tycker att personen o fråga är ointelligent.. Efter att ha fått höra det 5-20 gånger i samband med något personen i fråga innerst inne känner att han/hon egentligen klarar av.. men aldrig fick tillfälle att lyckas med, så kommer denne person i framtiden inte göra saker som kräver för stora ansträngningar. Ingen vill höra att denne är dum!
Konsekvensen av att personen i fråga inte utmanar sig själv, gör rent fysiskt att hjärnan slutar bearbeta information på ett stimulerande sätt.. Tankarna får sina redan etablerade vägar mer förstärkta.. vilket gör personen single-minded/trögtänkt i mycket, bortsett ifrån det han/hon redan kan.
Personen kommer dessutom dra sig väldigt mycket för att försöka briljera bland sin omgivning.
Det finns en mängd andra saker.

Säger man åt en tjej att hon gör en sak jävligt sexigt, kan man va säker på att hon gör om det igen, o gör det till en medvetet sexig handling - vilket gör själva handlingen något mer sexig.

osv osv

Posted on: 2010/1/15 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#2


See User information
Det finns två olika typer av människor, vet inte varför, men de är ledare och följare.

Synergieffekten mellan dessa två typer är det som har gjort människan så framgångsrik...

Och ja, alla försöker omedvetet ta makt över sin omgivning genom att sätta etiketter på varandra. Psykiatrin har gjort det till en konstform.

Det är inget annat än ett maktbeteende. Vissa är mer mottagliga än andra.

De som lättast kan skaka av sig kommentarer utan att ta till sig kritiken är oftast de vi kallar genier, de andra "blir" idioter.

Posted on: 2010/1/15 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#3


See User information
Jo absolut - men i slutänden så vill jag ju vrida det här något till något bra.
För jag tror inte att det krävs en ledare för att plantera nya beteenden hos folk, alla har denna inverkan.
Så om vi börjar behandla alla människor med respekt o genom medmänsklig kärlek så kan vi skapa ett mjukare samhälle.

Posted on: 2010/1/15 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#4


See User information
Om vi behandlar varandra med respekt så skulle alla nå sin fulla potential. Vi skulle ha en värld med genier i harmoni.

Så din fråga kvarstår egentligen, hur gör vi detta? Hur vänder vi trenden där människor lär sig att trycka ner sin omgivning av sin omgivning?

Posted on: 2010/1/15 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#5


See User information
Ja du - du är att bra härlig du :p
Jag minns mig inte ha ställt den frågan - men det är en bra fråga.

Men jag ger gärna ett härligt konspirations svar på det hela.

Divide and conquer, har du säkert hört. O det är genom en sådan strategi NWO gör sina framsteg.
Så det bästa sättet att lyckas motarbeta trenden av förtryck som vi upplever i samhället är helt enkelt genom att "vi" som inte hungrar efter makt utan välstånd förenar oss, o bygger upp en moralgrund som sporrar våra medmänniskor.

Effekten jag söker är lik den som illustreras här.. Jag minns inte exakt vad det kallas, men det handlar om att frekvenser anpassar sig efter sin omgivning.
Så om en tillräckligt stor grupp av personer kunde föra ut ett budskap om sann rättvisa, o medmänsklig kärlek o respekt så skulle det räcka med att denna grupp endast existerade för att den skulle påverka dennes omgivning.

Posted on: 2010/1/15 15:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#6


See User information
"Jo absolut - men i slutänden så vill jag ju vrida det här något till något bra."

Det tolkade jag som en frågeställning hos dig... Jag tolkade det som ett "hur?"

Posted on: 2010/1/15 16:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#7


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Det finns två olika typer av människor, vet inte varför, men de är ledare och följare.
Äh, jag är varken ledare eller följare. Det där duger inte

Posted on: 2010/1/15 16:28
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#8


See User information
Utveckla gärna, för det kan finnas ledare som inte har följare...

Posted on: 2010/1/15 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#9


See User information
Hehe. Well, jag antar att det beror på hur mycket man förenklar eller generaliserar verkligheten.
Möjligen skulle jag kunna vara en ledartyp för jag skulle nog KUNNA leda men jag tycker inte alls om det så jag praktiserar verkligen inget ledarskap på nån nivå tror jag.
Men som jag resonerar kring en sån här fråga så blir det såna kraftiga generaliseringar att säga att det bara finns ledare och följare att det blir ungefär som horoskop. I nån mån kan allt stämma på alla men vilken relevans får det på den nivån i såna fall?

Om det är så att det bara finns ledare och följare så antar jag att 99% av alla på vaken är ledare i den meningen att vi inte pallar att infoga oss i ledet och följa ledare utan att ifrågasätta men om vi inte agerar ledare själva istället så vet jag inte vilken relevans det har.
Jag skulle kunna tänka mig att det finns 3 typer: ledare, följare och obildbara

Posted on: 2010/1/15 17:12
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#10


See User information
Det finns enligt mig 260 olika människotyper, men varje människa är ändå unik. 260 grundinställnngar är kanske ett bättre ord. Det stämmer också att så som man blir behandlad, så blir man, om man inte är stark som en oxe!

Bra tråd!

Posted on: 2010/1/15 17:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#11


See User information
wow, har du listan på de 260?

Måste ha varit ett stort jobb att separera så många drag. Jag är intresserad på riktigt faktiskt.



Jag är lite skadad just nu, jag ser vågor i allt...

Det går att vara ledare och följare på samma gång. Med olika frekvens och intensitet. Det är interaktionen mellan de två tillstånden som är det intressanta, den är det enda som betyder något.

Se det som två poler. Det är inte polerna som är det intressanta. Det är interaktionen mellan dem. Vibrationerna är det enda vi kan uppleva. En ledare som inte påverkar följare kan inte upplevas. Och en följare som inte påverkar tillbaka (genom att följa) kan inte upplevas den heller.

Allt vi ser är resultat av interaktion mellan två poler. Polerna i sig kan man inte se eller ha nytta av.

Posted on: 2010/1/15 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#12


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:

Effekten jag söker är lik den som illustreras här.. Jag minns inte exakt vad det kallas, men det handlar om att frekvenser anpassar sig efter sin omgivning.
Så om en tillräckligt stor grupp av personer kunde föra ut ett budskap om sann rättvisa, o medmänsklig kärlek o respekt så skulle det räcka med att denna grupp endast existerade för att den skulle påverka dennes omgivning.


Haha, ungefär som att jag antagligen är ett offer för:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pauli_effect

Tror du syftar på http://en.wikipedia.org/wiki/Morphic_field#Morphogenetic_field

Inom biologi-forskning/filosofi tror vissa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Morphogenetic_field

That which does not exist in wikipedia, does not exist in the real world! -pingubenji

Posted on: 2010/1/15 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#13


See User information
Kolla maya kalendern... Ian Lungold!
Själv vet jag inte om det är sant, men det ligger mycket i det han säger!

Posted on: 2010/1/15 18:29
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#14


See User information
Jo, han är en intressant människa, har sett typ 4 föreläsningar med honom.

Han spred liknande tankar som kabbala, att det är en "varelse" som lär sig olika läxor. Dvs stillar sitt begär inom olika områden.

De påpekar båda att alla de tidigare utvecklingsstadium aldrig försvinner. Vi bygger bara på med mer mångfald.

Jag gillar Ian mest när han pratar filosofiskt (innan han tar fram "trappan" och försöker bevisa den med 1000 datum och händelser, synkronisitet innebär inte kausalitet, så hans försök till bevis är bara en rolig historia, tyvärr. Men jag träffar gärna utomjordingar under min livstid ifall de är trevliga)


Mer valmöjligheter, mer begär som kan stillas, det är utveckling.

Han pratar ganska bra om vad en almanacka symboliserar i ett samhälle.

Så ja, jag kan också rekommendera honom. Synd att han e död bara. Blir inget mer...

Posted on: 2010/1/15 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#15


See User information
http://haniel.se/

Han jobbar lite tillsammans med Calleman! Kör Ian´s race lite! Väldigt trevlig kille...

Posted on: 2010/1/15 18:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#16


See User information
Otroligt bra tråd, många av dessa trådar som fokuserar på människans utveckling finns det ett svar på men det man ofta gör fel, så som jag tills nyligen insett, är att man tittar utåt. Svaret på Hur man påverkar andra är att endast förändra sig själv och därefter kan man börja prata om frekvensers påverkan och den centrala fokusen mellan de två polerna.

Om man själv behandlar andra med denna kärlek så kommer andra att påverkas av den och i sin tur behandla andra människor på samma sätt. Ett viktigt steg är att komma bort från konspirationsteoriernas svar på vad det Negativa är. Vi vet redan att det negativa finns, NWO om man nu vill koppla samman dessa två.

Så om man vet att NWO är satanister och bara tänker på sig själva och sprider negativ energi kring sig självt. Varför då ens bry sig om att fokusera på den negativa energin? Det är ganska självklart att man "häller bensin på elden" som Novax skulle uttryckt sig. Så om man istället fokuserar på motsatsen till NWO och det som är positivt så kan dominoeffekten bli till det bättre. Det är ett experiment kring frekvenser som skulle kunna vara ganska vetenskapligt bevisande om tillräckligt många var med på det.

Vad NWO står för är hela det materiallistiska systemet och den korrupta guden. Men det finns en ultimat gud och det är den moral och etik och rättvisa vi ständigt pratar om, det är den här kärleken vi vill beskydda genom t.ex. öppenhet och integritet.

Vart den här guden eller kärleken finns, är precis utanför dörren och väntar på att få komma in, i ditt hem och i ditt liv. Man behöver bara inse det.

Posted on: 2010/1/15 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#17


See User information
Finns många citat som slår ganska högt!

You can search for the answer all you life without finding it, until you ask yourself!

Posted on: 2010/1/15 19:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#18


See User information
"Man kan bara höra det man själv tror sig begripa" finns också...

Den är otroligt mångsidig när man börjar tänka kring den

Vi tror att vi helt och hållet begriper, för att vi begriper tillräckligt mycket för att det ska låta begripligt för oss, men i själva verket begriper vi nästan bara orden och sällan den bakomliggande innebörden av det som sägs.

Så tänk på det i nästa argumentation. Det behöver inte vara hur du blir behandlad, det är hur du tror dig bli behandlad. Allt annat filtreras bort, det går inte att höra något annat än vad man tror sig förstå.

Appliceras även på synen. Vi har redan en bestämd åsikt vad vi ser, är ofta helt omöjligt att se något annat.

http://www.maniacworld.com/Spinning-S ... tte-Optical-Illusion.html

Om du blundar och bestämt föreställer dig att hon roterar i andra riktningen (du måste föreställa dig det riktigt tydligt i fantasin, du måste se det i fantasin). Då snurrar hon som du vill.

Posted on: 2010/1/16 0:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#19


See User information
Castaneda tar upp det här med ledare, följare och överhuvudtaget flockmentalitet när han vädrar vad don Juan (hans lärare) kallar att "hejda världen" och "att göra sig otillgänglig".

De flesta människor lever i en konstant rädsla över att få behöva skämmas för att vara utstickare, detta är mer synligt i vissa samhällen (Japan) än andra (USA) förvisso men grunden är densamma. För att nå makten, som don Juan menar som slutmålet, måste en jägare/krigare/trollkarl skapa en mystisk dimma kring sig till att börja med.

Dimman skapas genom att sudda ut sin personliga historia som är vad som avgör vilka vi är och vad vi ska/måste uträtta i livet, vår position i samhället. För att gå vidare måste man enligt don Juan vara beredd på att skära av alla band till människor man känt tidigare eftersom de vet om din personliga historia, känner dig och kommer automatiskt att försöka återge dig din forna position genom vad de säger och tänker om dig.

Så nej, det funkar nog inte med "kärlek och medmänsklighet" i det här avseendet. Här gäller det att enbart arbeta med sig själv om man vill ta sig bort från hamsterhjulet för du kontrollerar inte hjulet (än) och kan inte "tvinga" på andra vad de ska säga till dig.

Castanedas beskrivning av allt detta är mycket mer utförlig och väldigt logisk om man kan erkänna som faktum att varseblivningens totalitet bara ger sig till känna i en mycket liten portion p.g.a. av vårt konditionerade sätt att tänka och bete oss, detta tar ju även Kabbala upp.

Detta är svårt att smälta men ge gärna förslag på hur man förändrar sig och sitt beteende utan att först överge allt som påminner en om ens gamla jag och beteende för jag har svårt att tro att det går att göra på något annat sätt som involverar floskeln "kärlek och medmänsklighet".

Posted on: 2010/1/16 11:01
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#20


See User information
Men jag antyder inte på att man skall på något som helst sätt tvinga på andra vad de skall säga till en själv.
Xtas - du är grym på mycket - o säger alltid bra saker.. så jag klandrar dig inte - men det är en fråga om synvinkel.

Du talar om det berömda ekorrehjulet.
Det hjul som jag anser befolkningen nu trampa runt i handlar om självbekräftelse på ett eller flera sätt.

Det enda jag ville ha sagt är att "som man blir behandlad beter man säg"
Utifrån denna synvinkel så kan man "tvinga" andra att säga som man själv vill. Men för att få det måste man kanske sälja sig själv, vilket jag inte heller är ute efter.
Men om vi som orkar tänka utanför egot (jag är en riktig noobie) kan börja behandla folk som syskon så skulle världen bli mycket bättre!
Jag kan ta upp 2 exempel som handlar om samma sak.
Jag skulle ha blivit nedslagen o rånad vid dessa tillfällen... Men eftersom jag aldrig visar rädsla o möter folk med medmänsklig kärlek o respekt så slapp jag det.
Att prata med "A-laget" är en otroligt värdefull läxa jag tycker ALLA borde göra.. köp ett par öl - o gå o sätt er med dessa människor o lyssna på dem.
I min värld är dessa lika vackra människor som de som sitter på en tron o försöker leva upp till en titel.
Så till rånen - jag pratade med rånarna som vanligt folk - visade ingen som helst rädsla (vilket är JÄKLIGT VIKTIGT!) men samtididigt respekt för vilka de är o vilken situation de befinner sig i.. Försöka vara hjälpsam genom tipps, eller moraliskt stöd (vilket oftast hjälper - jag har varit i 100 tals situationer likt de värsta 2 som jag talar om).
Dessa människor verkar vara i ett med sin själ - men andra säger raka motsattes.
Men talar man till dem som en andlig broder - o talar om andliga saker ... så kommer man långt.. För utöver att dessa ger gehör åt det som själen hoppar på - så lever de i ett andligt vakuum o hungrar efter förståelse o förlåtelse.
Jag vill inte skriva en "tutorial" på hur man skall förhålla sig till dessa människor.. för då tappar ni en del av upplevelsen.

Så åter till sak...
Ja!
Det handlar definitivt om att utveckla sig själv... men är inte detta ett bra sätt?!
Många här inne vill ju kunna nå ut med informationen om NWO etc. till nära o kära.. men vi behandlar dem som mindre vetande..
vilket gör att de alltid kommer att vara "mindre vetande"
..Men om vi talar till våra nära o kära/resterande mänsklighet som andliga syskon, vilka vi delar ande med i slutänden.. Så kan vi ta upp argument som all redan använder sig av.. t.ex "politiker ljuger alltid"
.. men nu så har "vi" stött på en sak som förklarar varför - o att det inte behöver vara så.. osv

Posted on: 2010/1/22 17:30
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#21


See User information
Xtas, Castaneda är bra =). Viktig punkt för den som befinner sig i kaninhålet är att släppa taget om den man en gång varit. Däremot har jag inte släppt taget om omgivningen ännu, inte totalt.

HumHaHumHum, håller med dig helt och hållet.

Posted on: 2010/1/22 18:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#22


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Många här inne vill ju kunna nå ut med informationen om NWO etc. till nära o kära.. men vi behandlar dem som mindre vetande..
vilket gör att de alltid kommer att vara "mindre vetande"
..Men om vi talar till våra nära o kära/resterande mänsklighet som andliga syskon, vilka vi delar ande med i slutänden.. Så kan vi ta upp argument som all redan använder sig av.. t.ex "politiker ljuger alltid"
.. men nu så har "vi" stött på en sak som förklarar varför - o att det inte behöver vara så.. osv



WORD!
Det finns också vetenskapliga teorier om det här du talar om.
Hur människor blir vad folk säger till dem.

Posted on: 2010/1/23 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#23


See User information
Quote:

Ishtar skrev:
WORD!
Det finns också vetenskapliga teorier om det här du talar om.
Hur människor blir vad folk säger till dem.



Jasså, där ser man :D
vad kallas den forskningen då?
Det viste jag inte om - men blev lite stolt över att höra det.
Det är inte första gången det jag sitter o tänker på i min ensamhet visar sig vara en mindre vetenskap för någon doktor/professor någonstans.
Har märkt det bäst innom filiosofin - där finns det så galet många utgångspunkter/synvinklar på verkligheten så man kanlätt drunkna.
Jag har inte läst så mycket filosofi själv - då jag tycker det är lita av ett hån mot dem som tycker om att tänka i nya banor Hånet skulle då gå ut på att bestämma på vilket sätt man får vrida o vända på saker.
Men när jag sitter o pratar med en vän som verkligen är inne på det där med högskola o bara körde filosofi - o allt som är i anslutning till det så märker jag att mina "fria" tankar/slutsattser oftast stämmer överens med de "riktiga filosofernas" tankar o slutsattser... vilket också gör mig glad - för då känns det inte som jag är HELT ute o cycklar ;)

Posted on: 2010/1/24 12:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Som man blir behandlad beter man sig.
#24


See User information
Stämpelteorin b.la!

Det är bra att inte måla upp allt svart t.ex "Det här gör Illuminati".

Det är viktigt att försöka måla upp hopp med när man tar upp om dåliga saker, som du nämde.

Det är bara att vetenskapen förfinar orden från våra tankar och forskar mer i dem.

Posted on: 2010/1/25 14:11
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS