Vakencorner

Re: Att väcka sin partner
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Oj, jag har sett många förhållanden gå i kras, en del med polisens inblandning. Det går inte att väcka någon tydligen, det går bara att förse dom som har intresse med info...
Enda sättet är väl att sätta sig ner en kväll, göra kvällen till en konspirationskväll, bjuda in andra som också tycker som du, sen diskutera saken tillsammans, och inte göra nåt annat än just det! Fixa dokument, filmsnuttar, se till att inte försöka mala in info, istället, försöka svara på frågor, det är dom som skall fram, annars går det nog inte. En overload försvaras bara med aggressioner... Det är hela världsbilden som skall skrivas om, ingen enkel match! Tänka själv, istället för att hämta färdiga svar är väl det viktigaste, asså, istället för att säga att nån har fel så frågar man hur denne kom fram till just det svaret istället. Praktexempel finns ju nu i media, polischefer o annat som är involverade i alla möjliga konstigheter. Kommer inte på nåt mer just nu! Lycka till!
Posted on: 2010/1/30 13:03
|
|||
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det kan vara fint att hitta en film som du tycker är riktigt bra och ha filmkväll.
Filmen bör vara lätt-tittad, dvs inte någon gubbe som står och pratar i timmar utan paus eller bilder. Jessie Ventura fungerar ju ganska bra för hollywood-människor. Avsnitten om 9/11 kanske. Har inte sett det dock. Och att sedan inte uttrycka att du tror någonting, utan bara prata om vad ni sett och fråga massor av frågor om hur det kan vara. Varken presentera eller försvara dina egna idéer. Säg att du är öppen för alla möjligheter och är nyfiken på hur världen kan vara. Inte att du vet hur den är. Om parten är helt övertygad om sin sak så fråga: Hur vet du det? Är du säker på att det måste vara så? Kan det inte vara lite sanning i det som sas i filmen? Hur kan man veta vad som är sant eller falskt? Lycka till.
Posted on: 2010/1/30 13:31
|
|||
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Hm. Jag skulle säga att det viktigaste kanske är att din partner kan respektera att DU ägnar dig åt det här och har andra övertygelser samt att DU kan respektera din partners övertygelser. Därmed inte sagt att det är lätt
![]()
Posted on: 2010/1/30 13:59
|
|||
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag förstår vad du menar, min sambo var likadan förut med med tiden så har även hon "öppnat" sig lite mer för saker å ting och vi kan idag prata om saker utan att hon blir arg eller säger "nu vill ajg itne prata om detta mer". Det blir så när man diskuterar saker och om hon nu inte riktigt förstått det hela med att vara vaken och kunna se från flera vinklar på saker. Ofta i våra tjaffs när det kom till sånthär så handlade det om att vi pratade om samma saker, bara det att hon inte riktigt förstod mina resonemang och min vinkel på saker å ting, medans jag förstod hennes men försökte förmedla min osv. Då blev de mycket att man själv blev upprörd för att hon inte lyssnade och tänkte efter utan hon bara försvarade sig, till synes mot ingenting, men det var hennes vy och ståndpunkt hon försvarade.
Sådär efter ett år av diskussioner så har hon som sagt lärt känna även den "nya" sidan hos mig, och hon respekterar det även om hon kanske inte är fullt "vaken" och vill hellst traska runt i lalaland. Tror inte det finns nån lösning på det hela, annat än att man pratar och pratar och pratar. Jag får fortfarande höra att jag sitter och "flummar" på vaken och kollar på massa konstiga dokumentärer och läser massa konstigheter, enligt henne. Hon har än så länge valt att ta det goda med det onda och vara öppen för mina tankar om saker, och det har faktiskt gjort att hon börjat förstå väldigt mycket. Det blir ju så när allt man säger tycks skaka hela hennes verklighetsbild, det är som upplagt för tjaffs, och en sovande kommer försvara sig till döden har man ju förstått. Tålamod, det är verkigen det enda riktiga tipset jag kan ge hehe. Jag ser det som att hon är mitt bollplank till de sovandes sida, så när jag tycks glömma någon vinkel om saker så kommer hon alltid vara där och påminna mig, så att jag ska förstå. Håll ut till 2012 ;) |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag har bestämt mig för att vara singel om jag inte kan hitta en vaken kvinna. Det går inte att väcka sin partner tror jag tyvärr, utan blottar man sig med konspirationsmedvetande tas det som man är galen och används mot en i tvister om barnen etc.
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
det går !
min pojkvän var i början väldigt ointresserad , som han själv sa, av allt som har med politik o göra o han räknade allting man pratade om som politik kändes det som då. jag såg på dokumentärer jag tyckt vart bra igen när han var hemma o han började titta lite åt gången med mig. sedan ville han se dem med mig. o nu kollar han i detta forumet ganska ofta.. kollar efter nya filmer o se ,kritiserar nyheterna o deras rapportering om olika saker vad han tror de utelämnar eller hur det skulle kunna vara egentligen. jag tog som förgivet att jag inte skulle kunna få han intresserad eftersom han sa så. men tror man inte ska försöka så intensivt kanske ? det är lätt hänt jag vet. man vill ju gärna prata med nära om dessa saker har jag märkt. kan ju bli lite jobbigt för dom. prata på ett sånt sätt så ingen blir tvingad i försvarställning.. säg jag tror att det är så här, om detta stämmer, så sägs det osv. inte prata om det som att man vet mer, eller bäst. ifall den personen är väldigt insatt o kritisk i vad den tror, så får man nog va lite försiktig. annars bara bete dig som om det inte var något folk kallar en knäppgök för! prata bara på som vanligt liksom:) se nån film som är lätt o hålla intresset kvar i,som micro sa. den the calling som tipsas om här är ju ganska kort o bra på det viset att de uppmuntrar tittaren o kolla efter sina egna sanningar. eller zeitgeist vet jag att många börjat med o se.
Posted on: 2010/1/31 12:32
|
|||
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Tack alla för era svar och för att ni delar med er av era erfarenheter, uppskattas. Jag har försökt att ta det lugnt och att inte bli mästrande eftersom jag är medveten om att det är bästa sättet att få vem som helst att visasin taggiga sida, dock utan resultat ännu. Jag har en känsla av att det skulle vara nyttigt för henne att få informationen från oberoende källa, dvs ej från mig eller min närmaste "medkonspiratör", som hon också känner, så kanske man skulle ordna någon typ av diskussionskväll med utomstående, hur nu det skulle gå till...vi umgås väldigt sällan med andra och händer det så är det grillpartyn med Svennebanan grannarna...och skulle jag försöka ta upp ämnet i detta sammanhang så är jag väl helt socialt körd för tid och evighet i vår lilla by... Nåväl, kampen går vidare...
Posted on: 2010/1/31 15:12
|
|||
"Man fick lov att leva - man levde, det var en vana..." - George Orwell-1984
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Som nyvaken känner jag mig lycklig ena stunden när "alla" sanningar går upp för en men sen visar det sig att man inte har alltför många att diskutera detta med, de flesta byter samtalsämne eller ser lite överlägset leende på en som om man vore ngt som katten har släpat hem.
Tack och lov för min son som är mera vaken än jag, vi har kommit mycket närmare varandra och har väldigt ivriga diskussioner om nya lögner som vi "lyckas" genomskåda. Tyvärr är det inte bara utomstående som är oförstående, vissa familjemedlemmar och nära vänner tar klart avstånd, vi får mindre o mindre gemensamt och det är så SORGLIGT. Blandar man dessutom in kärlek till alla är man färdig för hispan...
Posted on: 2010/2/16 22:56
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Byt partner!
Posted on: 2010/7/20 22:41
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag har efter en hel del tänkande kommit på att det inte är någon nytta att vara vaken om man inte har tänkt göra något åt de hela. Vilket ganska många verkar göra, just diskutera, se om sin egen person men inte göra något åt problemet.
Om man nu tycker att problemet är att inte alla är vakna då har man absolut ett ansvar att väcka sin partner annars är man enligt mig extremt okonsekvent. Dock finns det folk som väcker på dåliga sätt, vilket jag nyligen fått erfara från en av mina vänner. Och när det gäller ens partner eller nära bekant kan det nog vara lätt att göra lite galet då man ibland tror att den man spenderar mycket tid med lyssnar mer än vad man tror. En grundregel är att om en person inte är intresserad så lyssnar den inte, vilket då blir problematiskt om man försöker väcka en person som man spenderar tid med och som man tror lyssnar och behåller informationen. Många kastar bort den information som dom inte anser nödvändig eller intressant och problemet blir att skapa ett intresse för omvärlden. Bara för att man är tillsammans så lyssnar man inte på allt den personen säger, jag vet inte hur många filmer som jag sett med olika flickvänner som jag glömt bort eller hur många samtal som jag fört med intresse för att senare glömma bort 90% av dom, helt enkelt för att det inte är mitt intresse. Jag har lätt att tänka mig att samma princip gäller de personer som lyssnar på saker man säger men inte är intresserade. Ett annat problem är att inte alla människor passar att vara vakna, vissa vill ha en bekymmersfri inställning till livet har medvetet valt bort att inte tänka på stora världsliga saker utan vill kanske sprida sin omtanke till världen på andra sätt. Detta måste man också respektera och tänka på. Sen finns det väldigt många som är smartare än vad man tror och spelar medvetet dumma, om en sådan människa ser lättsamma konspirationsfilmer eller snöigare sådana kan dom ibland genomskåda dessa som skitsnack då det finns väldigt många paranoida personer som försöker få ut felaktiga budskap. Detta är också en fallgrop då en person som exempelvis inte är intresserad av politik eller omvärlden har insett att all information som kommer att nå dom inte kommer att vara sann, så dom struntar helt enkelt i det och lever efter det som vissa kallar verkligheten. Avslutningsvis är detta ett känsligt ämne, att väcka någon är alltid det. Det första man borde göra att att sätta sig ner och förklara hur det är att vara vaken, hur man tänker vad man gör osv. och helt enkelt fråga om det är något som den personen vill vara delaktig i eller ej. Svårare än så är det inte, det handlar helt enkelt om att respektera sin partner oavsett om personen vill vara vaken eller ej.
Posted on: 2010/7/20 23:45
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Att vakna är att "vuxna" på sig lite och det kan bara ske inifrån, men att hjälpa någon att "vuxna" på sig kan vi alla bidraga med.....
Posted on: 2010/7/21 10:32
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]() ![]() ![]() |
Quote:
"Jag har efter en hel del tänkande...." Tänk inte utan vakna... ![]() Skulle att vara "vaken" ha något relation till att se på filmer mm? Det finns inget sådant som att "väcka andra" - väcka till vad? Att vara vaken är något helt annat än att studera kaninhålets yta angående att andra skulle vara dum mot andra... och konspirera. Konspirationsintresserade är bara just det, det är komaism och ska inte blandas ihop med att förstå livet och vad Sanning är.
Posted on: 2010/7/21 12:15
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Grunden till att vakna.
Stilla sinnet lära sig principerna till orsak och verkan,= lagra överföra producera = allt anpassar sig = allt skapar balans i universum (utan människan då)---(Människan är därav en anpassning av sin omgivning och tankarna en produkt därav) Deras reaktioner talar om deras intentioner som talar om deras anpassning. Sedan 8 faldiga vägens förklaring till sinnets process, fokus ger uppfattning som ger känsla som ger tanke som ger tal som ger handling som ger leverne som leder till att man inte vill bli inte vill hålla kvar vid inte vill sträva efter = Frihet. Annars blir det svårt och inse vad tankarna är en produkt av och känslorna bakom tanken och inverkan som sker utifrån så man inte reagerar på den när man inser sin anpassning. Därav är skillnaden mellan en medveten människa att. Den medvetna uppfattar orsakerna till verkan,därav finner sig inte den medvetne indragen i impulsiva känslor eller tankar från falsk kunskap utan orsak som leder till situationer som denne ångrar efteråt. Därför säger man. Om deppression ilska eller ångest når dig är det för att bubblan man levt i har gått sönder. Orsakerna till verkan hann ifatt en så att säga. Ochså förstå att allt allt allt har en natur, en del av människans natur är att vilja dela med sig (Både på gott och ont), även ett tecken att många tror dom håller i ultimat sanning fastän orden aldrig kan göra mera än att jaga tanken och aldrig hålla i sanningens process. Så vi alla vill hävda oss mer eller mindre. Det är som en snurrig karusell där alla har sitt perspektiv pga strävandets jakt efter sin sanning då dom inte ser orsakerna. När folk vet sanning när dom ser orsaker räcker det med att mans äger duvet det är pga (ex skolan anpassning osv) och då nämner man roten till reaktionen bara och alla håller med, för att dom kan se anpassningen och verkan. Då får man gemmenskap och alla kämpar för samma sak istället för att tävla mot varandra.
Posted on: 2010/7/21 15:49
|
|||
![]() |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login