vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Revelations of a Elite family insider

See User information
Hittade ingen tråd om denna så jag tog mig friheten att starta ännu en ny tråd.

Antar att många av er självklart läst denna.
Jag läser återigen detta fantastiska dokument, och inser att det som står där har växt. Nu förstår jag en hel del av innehållet bättre, så jag rekommenderar en andra läsning isåfall.
Börjar kännas aktuellt nu när allt börjar dra ihop sig (vem kan förneka att det rör sig i förutspådd riktning), kanske det är så att vi medskapar allt elände vi så febrilt slåss mot.

Rekommenderad läsning för alla som tror att det "därute" måste bekämpas. Det börjar mer och mer framstå som att ösa med en kopp ur en flod i tron att man kan tömma den. Att gå ur floden eller flyta med ter sig som det mest logiska. Jag lutar mer och mer åt att kampen sker "härinne".

Vad tror ni? Är det att likna vid Don Quijote? Slåss vi med väderkvarnar?
Detta dokument ger argumentet vatten på sin kvarn.

http://www.scribd.com/doc/403303/The- ... er-2005#document_metadata

"Q:
What are the foods etc that are used to control us? Is there anything we should and shouldn´t concume that would help us to see the reality more clearly? What constitutes "temperance"? - is it moderation in all things or more than that?
A:
See above for the food part. It is 1 part of the manipulation, it is used in combination with 6 other methods of control in your daily life.
If you can "delete" a few from your life or have less exposure to them, the effect will reduce dramatically, but this is not what will make you more self-conscious. These methods are used to wear you out, lower your quality of life. They are interlinked. The methods are:
1. Food and drinks
2. Medication, "Health care" (include vitamins)
3. Electrical waves (including your PC and cellphone, house electr. network, everything chipped)
4. Media, be it TV-radio-newspapers-magazines-internet (the most obvious method, yet the most enslaving)
5. Music, Sounds (different method than media, used in a different way although most times through the media)
6. Air pollution
7. Education system (including known literature which is mostly corrupt, be it history, psychology, metapsychology, "philosophy", art, science, poetry, religion, even fairy tales told to infants).

Politics takes these methods and bombard you with this every day and make sure they are maintained.

The rule is: If promoted/praised/applauded/critically acclaimed/free, be very wary. Be it food, medicines, latest technological product, "artist", politician, musician, book, show, beverage, etc.
Some of these allegedly "stand the test of time", that is orchestrated for a reason.
Problem is if too wary, you could miss a few gems that are deliberately passed on in between the manipulation tools by some.

There are a few other methods (societies/cults/sects, people policing each other, etc) but the above 6 are the core which has been promoted since the French "Revolution".

Temperance: conscious form of restraint based on self-knowing to achieve inner order of the Soul (which is the unseen you as a whole, the Soul is not a part of you, you are one). Restraining the emotions/desires/passions/energies does not mean cutting it off (that will harm you, beware), but channeling them to work for higher causes after taming them gently. This all does lead to a sober life, yet simpler, filled with gifts because you fully become your own master, instead of your emotions/desires/passions dictating you how to be. Simultaneously with this process you will be cleansing yourself and will be ready to be enlightened by the Universal Mind. Be like that which you want to connect with as much as possible."

"I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully: When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works. You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape. Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control. So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it. Visualization also works that way around. "

Posted on: 2010/2/4 23:28

Edited by metaphor on 2010/2/5 0:17:57
Edited by metaphor on 2010/2/5 0:19:13
Edited by metaphor on 2010/2/5 0:20:05
Edited by metaphor on 2010/2/5 0:21:02
Edited by metaphor on 2010/2/5 0:21:40
Edited by metaphor on 2010/2/5 1:15:31

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Revelations of a Elite family insider

See User information
Detta är inget nytt fenomen, liknar The Hidden Hand dialogen väldigt mycket, som är nära linkat till new age idéerna i The Law of One (The Ra material).

http://www.scribd.com/doc/13165990/Di ... laimed-Illuminati-Insider

Quote:

Temperance: conscious form of restraint based on self-knowing to achieve inner order of the Soul (which is the unseen you as a whole, the Soul is not a part of you, you are one). Restraining the emotions/desires/passions/energies does not mean cutting it off (that will harm you, beware), but channeling them to work for higher causes after taming them gently. This all does lead to a sober life, yet simpler, filled with gifts because you fully become your own master, instead of your emotions/desires/passions dictating you how to be. Simultaneously with this process you will be cleansing yourself and will be ready to be enlightened by the Universal Mind. Be like that which you want to connect with as much as possible.

Det är det hermetiska tänkandet om hur man "höjer sig ovanför massorna" och lärs ut till alla aspiranter i mysterieskolorna (Frimureriet). Det är som mest tydligt i texten Kybalion. Betänk att baksidan till det där är att en person som "frigjort" sig eller "återhåller" sina känslor graviterar mot att bli en psykopat.
"Cleansing yourself" är de exakta orden en aspirant får höra när han/hon ska förberedas för inträde i en orden.

Det sista om hur man visualiserar NWO in i existens har jag och andra här på forumet tagit upp förut, men kritiken mot den idén är samtidigt valid; Positivt tänkande i en eländig situation kan motverka att man agerar för förändring.
Det kan vara så att NWO likt resten av verkligheten existerar även bortom sinnet men att de som är envetna subjektivister ser till att ingenting händer för att motverka ondskan eftersom de tror att den kommer in i existens genom att de tänker på den vilket för dem kommer omöjliggöra motstånd av någon sort.
De kan i sin världsbild bara skapa saker men aldrig göra dem ogjorda utan enbart försöka glömma bort.
Det sorgliga är att det aldrig kan presenteras bevis för varken objektiv eller subjektiv existens av något så ingen ände kommer finnas i den här debatten om visualisering.

Posted on: 2010/2/5 7:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tänker att NWO kommer att förlora. Vi kan tänka allt i positiv form. NWO försvinner nog inte bara för att vi väljer att sätta på oss skygglappar. NWO försvinner när vi kan se hur de förlorar och sopar ut dem tillsammans.

Posted on: 2010/2/5 9:36
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Nej Micro, "de" försvinner inte för att några sopar bort dom, vänd på det

"Det" sopas bort "därute" som en följd av att man sopar i sig själv, det måste vara uppenbart för en som länge har nyttjat Budda i avataren.

Metaphor, det från Insider har varit uppe många gånger.
Visst är det Don Quijote i full sving, det där med de som är vakna på samma sätt som de som gåri sömnen.

Bara det där med:"... When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works. You are believing it is taking shape, so it will take shape..."
har jag postat runt 20 gånger.

Det är alltid kul att göra en historisk återblick...

med en tråd det kommer upp i:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=84853#forumpost84853

Insider har många bra poäng, vakenadmins gillar inte sådana tankar, de vill kämpa på scenen, hålla på med andra.

Så den tråden kan läsas...

---

Andra trådar:
Revelations of an Insider - (Repetition)
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=72940#forumpost72940
Ganska tom...

Annan tråd:
Revelations of an Insider
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61259#forumpost61259

---

Den där andra "hidden hand" är mer som vanligt new ageeri/alienskroken.
Uppstigning och transformation, utvecklingstänk... gå i ny dimension... hehe... sådant där som är aliens agenda bara. Sådant som Wilcock och tusen andra promotar, den evil sfären för ut, och fångar sina själar - hej Seilon.
Tankens kraft... The Secret, och annat vil crap, promotat på vaken också.

Det onda vill överleva, så The Secret börjar nästan med en man som är pervo, och vill ha smooth sailing... så The Secret är det ondas program för lura bort andra, så att onda saker/aliens kan ta över och överleva det som väntar - så tänker dom.

Det är fullständigt tokeri.

See User information

Här är samma tråd sedan tidigare. Använd sökfunktionen innan du postar för bästa effekt.

Första postningen

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&order=ASC&type=&mode=0

Andra

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=73022#forumpost73022

Posted on: 2010/2/5 10:47
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Simpelt översatt: Kapitalet har vuxit sig för starkt, kapitalet har inget stopp, kapitalet håller på att käka upp sig själv, utav kapitalet håller en slags kapitalistisk ordning med inslag av tyranni på att växa fram, som många kallar NWO. Det här är inget som vi skapar för att vi blir medvetna om att det sker!! Det pågått under många herrans år. Vi närmar oss slutet på den eran, kapitalet måste omformas där pengar inte är värdefullt, utan där makt är den nya valutan...Det är inget som vi kan stoppa, det kommer att ske, det vi kan göra är att upplysa och tala om hur värdefulla vi människor är och att vi inte tolererar den nya kapitalistiska ordningen....

Posted on: 2010/2/5 11:10

See User information
Micro, jag gjorde en sökning- utan resultat. Det förklarade jag ödmjukt i inledningen av inlägg 1. Tack för länkarna dock, ska kolla igenom dom nu.
Tror ändå att en fortsatt diskussion kan vara nyttig. Insiders tråd skiljer sig markant från hidden hand btw. Läs båda efter varann så förstår du xtas. Insider liknar väldigt lite New age.

Jag framhäver återigen att det inte finns något ont därute som vi inte förtjänar.
Jag säger inte att jag gillar det här. Jag mår illa av det. Men det känns relevant eftersom organismen/ kroppen gör allt för att springa ifrån det. Då har det ett värde som bör undersökas närmare.
Vänd på det- var det någon som sa

Posted on: 2010/2/5 11:11

See User information
Quote:
become your own master, instead of your emotions/desires/passions dictating you how to be. Simultaneously with this process you will be cleansing yourself and will be ready to be enlightened by the Universal Mind. Be like that which you want to connect with as much as possible.

Detta är bra, att lägga band på sina begär och fasthållanden vill man nå upplysning och bli något annat än människa så krävs det att man har högre krav på sig själv än de av en människa. Hur skulle människan någonsin kunna återvända till sin sanna natur med alla sina begär, fasthållanden och smutsiga saker i sinnet, skulle då inte himmlen se ut precis som på jorden?. Det går inte, nej att kultivera ens hjärta är det enda rätta!.

Posted on: 2010/2/5 11:36
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
BiReal, håller med.
Jag gissar att vi är här för att inte kontaminera resten av skapelsen. Vi är lite som en OBS-klass i helvetet.

Vid en viss punkt började jag tröttna på att springa i cirklar och gav dessa tankar en chans fast det kändes motbjudande.
Kampen, om man bör vidnämna den så, sker inom oss inte därute.
Detta är den stora spegelsalen.

Posted on: 2010/2/5 11:42

See User information
Bra avslut Bireal. Tyckte det sa allt :)

Posted on: 2010/2/5 11:49

See User information
Förlåt, det är givetvis den imperfekta varelsen jag är som gör att min ringa förståelse uppkommer när jag tittar på en lära som talar om att stiga upp ur känslornas träsk och ser någon slags konstig likhet mellan den och någon annan lära som talar om att stiga upp i högre nivåer och se in i andra dimensioner, uppåt där nånstans.
Det kan vara lite förvillande bland sanningens/lögnens tusen ansikten.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag förväxlat utomjordingars irrläror med de upphöjda mästarnas välvilliga instruktioner till den vilsna mänskligheten, jag är bara såååå evil alltså...

Posted on: 2010/2/5 12:08
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Vem sa det Xtas? Däremot bör man tvätta sin egen byk innan man klagar på andras skit. Du är säkert medveten om mycket, ingen har väl anklagat dig för att vara korkad.
Det här är en diskussion som föres, om en sådan kan hållas på vaken, inte en uppläxning.

Posted on: 2010/2/5 13:12

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Hittade ingen tråd om denna så jag tog mig friheten att starta ännu en ny tråd.

Antar att många av er självklart läst denna.
Jag läser återigen detta fantastiska dokument, och inser att det som står där har växt. Nu förstår jag en hel del av innehållet bättre, så jag rekommenderar en andra läsning isåfall.
Börjar kännas aktuellt nu när allt börjar dra ihop sig (vem kan förneka att det rör sig i förutspådd riktning), kanske det är så att vi medskapar allt elände vi så febrilt slåss mot.

Rekommenderad läsning för alla som tror att det "därute" måste bekämpas. Det börjar mer och mer framstå som att ösa med en kopp ur en flod i tron att man kan tömma den. Att gå ur floden eller flyta med ter sig som det mest logiska. Jag lutar mer och mer åt att kampen sker "härinne".

Vad tror ni? Är det att likna vid Don Quijote? Slåss vi med väderkvarnar?
Detta dokument ger argumentet vatten på sin kvarn.

http://www.scribd.com/doc/403303/The- ... er-2005#document_metadata

"Q:
What are the foods etc that are used to control us? Is there anything we should and shouldn´t concume that would help us to see the reality more clearly? What constitutes "temperance"? - is it moderation in all things or more than that?
A:
See above for the food part. It is 1 part of the manipulation, it is used in combination with 6 other methods of control in your daily life.
If you can "delete" a few from your life or have less exposure to them, the effect will reduce dramatically, but this is not what will make you more self-conscious. These methods are used to wear you out, lower your quality of life. They are interlinked. The methods are:
1. Food and drinks
2. Medication, "Health care" (include vitamins)
3. Electrical waves (including your PC and cellphone, house electr. network, everything chipped)
4. Media, be it TV-radio-newspapers-magazines-internet (the most obvious method, yet the most enslaving)
5. Music, Sounds (different method than media, used in a different way although most times through the media)
6. Air pollution
7. Education system (including known literature which is mostly corrupt, be it history, psychology, metapsychology, "philosophy", art, science, poetry, religion, even fairy tales told to infants).

Politics takes these methods and bombard you with this every day and make sure they are maintained.

The rule is: If promoted/praised/applauded/critically acclaimed/free, be very wary. Be it food, medicines, latest technological product, "artist", politician, musician, book, show, beverage, etc.
Some of these allegedly "stand the test of time", that is orchestrated for a reason.
Problem is if too wary, you could miss a few gems that are deliberately passed on in between the manipulation tools by some.

There are a few other methods (societies/cults/sects, people policing each other, etc) but the above 6 are the core which has been promoted since the French "Revolution".

Temperance: conscious form of restraint based on self-knowing to achieve inner order of the Soul (which is the unseen you as a whole, the Soul is not a part of you, you are one). Restraining the emotions/desires/passions/energies does not mean cutting it off (that will harm you, beware), but channeling them to work for higher causes after taming them gently. This all does lead to a sober life, yet simpler, filled with gifts because you fully become your own master, instead of your emotions/desires/passions dictating you how to be. Simultaneously with this process you will be cleansing yourself and will be ready to be enlightened by the Universal Mind. Be like that which you want to connect with as much as possible."

"I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully: When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works. You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape. Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control. So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it. Visualization also works that way around. "

Hur skapar vi NWO genom att veta att den existerar? HUR? (skriv inte nu att vi gör det, utan förklara istället hur! Kan man inte förklara, förstår man inte heller.)

Posted on: 2010/2/6 2:16
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Mycket intressant diskussion detta.
Själv har jag genom att inse att mycket av det jag "vetat" har varit snett eftersom jag öht använt mallen "Att veta". Har bytt ut att hävda att jag Vet mot att anse vad jag tycker att saker och ting "tyder på". Jag (undviker att skriva "vi") är så oerhört upptagna av dessa mallar att det tenderar att bli en smula komiskt.
Allt är energi, allt är mottagligt för information. Vi är energi och mottagliga för information, bearbetningen av denna har begränsat mig. Sen jag bara tagit in den och låtit den flöda har mitt medvetande påverkats positivt. Teorier, filosofier, normer, tänkanden, har blivit så lättfattliga.

Vilka "De" är och hur eller huruvida de ska bekämpas eller känns så sekundärt. Det finns galningar som tror de blir lyckliga/känner sig nödgade att slåss om nåt sorts livsutrymme här på frekvensen Tellus. Men hur ska de komma åt mig när utrymmet är oändligt? Jag behöver inte slåss mot Någon. Jag behöver älska Alla.
Gör jag inte det blir jag nåt annat än vad jag är. Eftersom allt är energi, allt är mottagligt för energi. And it all boils down to vad jag vill sända ut i den här världen.
Om man öppnar kanalerna och kastar av sig normativt tänkande, mallar och ramar så skapar man en bra grund. Det är inget jag hävdar att jag Vet. Men som energi är jag mottaglig för information, och den jag mottar Tyder på det.

När man ska redogöra för såna här saker så märker man hur begränsande språket är.

Posted on: 2010/2/6 5:53

See User information

Posted on: 2010/2/6 7:08

See User information
Quote:

Philochatus skrev:

Kan man inte förklara, förstår man inte heller.

Exakt så. Jag kan inte förklara, för jag förstår inte. Därav inlägg 1, för jag vill diskutera, eftersom det känns intuitivt på rätt spår.
Kan det vara så att vi helt enkelt göder saker med vår uppmärksamhet? Den senaste tidens händelser i media har passat våra farhågor "lite för bra". Var finns slumpen i världsutvecklingen?

Posted on: 2010/2/6 9:46

Anonym
Quote:

sale skrev:
Mycket intressant...

TEDxVancouver- Neill Blomkamp-11/21/09

Men det var väldigt barnsligt. Skummadel ite.
Rearrangera partiklarna i saker och ting, som växter... så att de blir intelligenta. Sådant där kan bara någon säga som är dearrangerad i sitt sinne. Utvecklingstänk, evolutionstuff, bisarra idéer då man förlorat sans och vett.

See User information
Quote:

jocken skrev:
Quote:

sale skrev:
Mycket intressant...

TEDxVancouver- Neill Blomkamp-11/21/09

Men det var väldigt barnsligt. Skummadel ite.
Rearrangera partiklarna i saker och ting, som växter... så att de blir intelligenta. Sådant där kan bara någon säga som är dearrangerad i sitt sinne. Utvecklingstänk, evolutionstuff, bisarra idéer då man förlorat sans och vett.
Jag tror hans Referens är

1. Kardasjev, NS "överföring av information med främmande civilisationer," Soviet Astronomi, 8, 217 (1964).

Ett system för klassificering av avancerade tekniska civilisationer "som föreslås av Nikolaj Kardasjev 1 1964. Han lyfte fram tre möjliga typer och skiljer mellan dem i fråga om den makt de kunde uppbåda för interstellär kommunikation.

Forskning & Framsteg

Kardasjev

Posted on: 2010/2/6 10:48

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=qJ_phQnNE80&feature=related

Wise up

It's not
What you thought
When you first began it
You got
What you want
Now you can hardly stand it though,
By now you know
It's not going to stop
It's not going to stop
It's not going to stop
'Til you wise up

You're sure
There's a cure
And you have finally found it
You think
One drink
Will shrink you 'til you're underground
And living down
But it's not going to stop
It's not going to stop
It's not going to stop
'Til you wise up

Prepare a list of what you need
Before you sign away the deed
'Cause it's not going to stop
It's not going to stop
It's not going to stop
'Til you wise up
No, it's not going to stop
'Til you wise up
No, it's not going to stop
So just...give up

Posted on: 2010/2/6 21:13

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper