vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Om den oberoende undersökningen

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:

Javizzt, man kan mala ner betong. Men det tar zom zagt mycket, mycket, mycket längre tid, zpeciellt när man talar om härdad armerad betong,,, här talar vi om extrema volymer på 15 zekunder, ca 700 - 900 tuzen ton,,, ca 400,000 kubikmeter per torn.

Alltzå, den enda möjligheten att pulverizera ca 700-900 tuzen ton armerad betong till mikrozkopizkt damm på ca 15 zekunder är zprängning.
Vilken typ av zprängmedel, hur de har placerats ut, det praktiska utförandet, tekniken, planeringen, tidzrum, anzvariga etc,,, Zkiter jag fullztändigt i tilzz zprängning har faztztälltz och deklareratz i det officiella rummet.

Du förbättrar inga beviz med hjälp av zannolikhet.

Om du tittar på videor från kollapsen så skapas de en plym av bråte och damm. Detta damm kommer det från metallen eller betongen?

Posted on: 2010/2/15 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Javizzt, man kan mala ner betong. Men det tar zom zagt mycket, mycket, mycket längre tid, zpeciellt när man talar om härdad armerad betong,,, här talar vi om extrema volymer på 15 zekunder, ca 700 - 900 tuzen ton,,, ca 400,000 kubikmeter per torn.

Alltzå, den enda möjligheten att pulverizera ca 700-900 tuzen ton armerad betong till mikrozkopizkt damm på ca 15 zekunder är zprängning.
Vilken typ av zprängmedel, hur de har placerats ut, det praktiska utförandet, tekniken, planeringen, tidzrum, anzvariga etc,,, Zkiter jag fullztändigt i tilzz zprängning har faztztälltz och deklareratz i det officiella rummet.

Du förbättrar inga beviz med hjälp av zannolikhet.

Om du tittar på videor från kollapsen så skapas de en plym av bråte och damm. Detta damm kommer det från metallen eller betongen?

plymmen av damm är en konsekvens av zprängämnen.
Bråte=metall
Damm=betong

Tror du verkligen att man kan pulverisera 400000 kubikmeter (ca 900000 ton) armerad betong till mikroskopiskt damm på ca 15 sekunder, utan zprägmedel?

2ggr samma dag. Zannolikt?

Den här tycker jag är intressant i sammanhanget när det gäller material i byggnaderna:
http://911research.wtc7.net/wtc/evide ... oc/pac1TowerA/A-A-5_0.png

Resterande:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html

Samt:
http://www.youtube.com/watch?v=6HOTAUy_mrQ&feature=related

Edited by Jumalauta on 2010/2/15 19:53:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Bråte=metall
Damm=betong

Tror du verkligen att man kan pulverisera 400000 kubikmeter (ca 900000 ton) armerad betong till mikroskopiskt damm på ca 15 sekunder, utan zprägmedel?

Ja jag tror att 100000-tals ton kan krossa betong till damm utan sprängämnen just för att det är 100000-tals ton.

Vore det bara 10-20 ton så skulle de vara omöjligt att få betongen till damm men med 100000-tals ton är de inte bara sannolikt utan helt sant.

Jag har ännu inte fått svar från dig hur man kan spränga betongen till pulver utan att fönstren i samma veva också sprängdes till damm då golv och fönster var så nära varandra och detta måste också ha skett på varenda våningsplan.

Alla påståenden att man kan spränga betonggolv i närheten av fönster utan att de påverkas är inne på magiska sprängämnen och sådana har jag då inget förtroende för.

Jag ser att zink måste ha påverkat dig djup som flera andra på detta forum så denna zink bör ju få återkomma då han har satt en sådan prägel på forummedlemmarna att bokstaven "z" numera används i nedsättande syfte.

Jag antar de har funnits andra kritiker som varit på detta forum men andra namn än något på ”z” men de verkar inte ha satt samma prägel på forumet som denna zink.

Posted on: 2010/2/15 19:58

See User information
Quote:
Jag har ännu inte fått svar från dig hur man kan spränga betongen till pulver utan att fönstren i samma veva också sprängdes till damm då golv och fönster var så nära varandra och detta måste också ha skett på varenda våningsplan.

Seriöst, hur blåst är du?. man kan inte se fönstren när tornen kollapsar på 1an och 2an bra, det är bara på 7an det finns tydliga videos och där ser man hur fönstren börjar gå sönder strax innan den kollapsar och vid ett tillfälle när den börjar kollapsa sprängs ca 20-30 fönster samtidigt. Hur förklarar du att stora rökpuffar skjuts ut GENOM stålet på sidan av byggnaden när den börjar kollapsa? du kan inte förklara det...

Ska du inte berätta igen hur nanotermit inte kan brinna? videobevis som säger emot dig är inte tillräckligt för dig, för du är ute efter bättre bevis!.

Posted on: 2010/2/15 20:38

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Bråte=metall
Damm=betong

Ja jag tror att 100000-tals ton kan krossa betong till damm utan sprängämnen just för att det är 100000-tals ton.

Vore det bara 10-20 ton så skulle de vara omöjligt att få betongen till damm men med 100000-tals ton är de inte bara sannolikt utan helt sant.

Alla påståenden att man kan spränga betonggolv i närheten av fönster utan att de påverkas är inne på magiska sprängämnen och sådana har jag då inget förtroende för.

Jag ser att zink måste ha påverkat dig djup som flera andra på detta forum så denna zink bör ju få återkomma då han har satt en sådan prägel på forummedlemmarna att bokstaven "z" numera används i nedsättande syfte.

Jag antar de har funnits andra kritiker som varit på detta forum men andra namn än något på ”z” men de verkar inte ha satt samma prägel på forumet som denna zink.

Nej Z, det är inte sant.

Fönster? Är du blind människa?

Om du ska pulverisera 900000 ton (400000 kubik) armerad betong till mikroskopiskt damm på 15 sekunder så räcker det inte med 100000-tals ton i rasmassa för att åstadkomma ett sådant resultat. Att hävda motsatsen är falzkt.

Som sagt, jag zkiter i vilka zprägämnen etc som användes, var och hur de blev utplacerade, om det var magiska ämnen eller what ever. Jag vill ha en förklaring på hur man kan pulverisera 900000 ton armerad betong på ca 15 sekunder utan sprängämnen. Din förklaring/zannolikhet är rent ut sagt usel, ej kvalificerad, saknar bevis etc.

.

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Bråte=metall
Damm=betong

" Ja jag tror att 100000-tals ton kan krossa betong till damm utan sprängämnen just för att det är 100000-tals ton.

Vore det bara 10-20 ton så skulle de vara omöjligt att få betongen till damm men med 100000-tals ton är de inte bara sannolikt utan helt "

Så 100.000 ton kan alltså krossa sig själv medan 10 ton inte kan krossa sig själv...?
Krossas det uppifrån och ner då eller nerifrån och upp.?

Ursäkta frågan men jag gillar logiskt tänkande...

Posted on: 2010/2/15 20:59
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Det här tycker jag är intressant, vid 0:56 sekunder in:
http://www.youtube.com/watch?v=2OBBMS01M6Q&feature=related

Någon skulle ju kunna hävdar att det inte går att genomföra, fast neråt då dvs...
Någon skulle säkert även kunna hävda att det inte är sprängmedel som orsakar det där som händer 0:56 in på klippet, eftersom det inte kommer ut krossat material bakom skynket på kortsidan av byggnaden, tänk om det hade varit fönster istället? 0:21 ser vi iofs att skynket på andra kortsidan rör sig vid demoleringen av långsidorna, puff...

Edited by Jumalauta on 2010/2/15 21:48:26

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Det här tycker jag är intressant, vid 0:56 sekunder in:
http://www.youtube.com/watch?v=2OBBMS01M6Q&feature=related

Någon skulle ju kunna hävdar att det inte går att genomföra, fast neråt då dvs...
Någon skulle säkert även kunna hävda att det inte är sprängmedel som orsakar det där som händer 0:56 in på klippet, eftersom det inte kommer ut krossat material bakom skycket på kortsidan av byggnaden, tänk om det hade varit fönster istället?

Ändå så tycker jag att sista kommentaren är klockren....han nämner ordet PULL i en stund då man spränger...och det ordet har vi väl hört förr va..? och lika många gånger så har vi hört att det ordet inte har med sprängning att göra.....speciellt av ZZZZZZ-folket...man han menar kanske något annat....precis som Silverstein troligen gör... http://www.youtube.com/watch?v=7WYdAJQV100

Posted on: 2010/2/15 21:44

Anonym
Klockrent Gaston!

Denna tycker jag passar bra in i tråden när vi ändå snackar fönster:
http://www.youtube.com/watch?v=DKkYKa1XMTI&feature=related

Anonym
Undrar om man kan spränga så här fast uppifrån och ner?
http://www.youtube.com/watch?v=at0JxyJyr78
Fast i snabbare tempo då dvs.
Fast forward:
http://www.youtube.com/watch?v=WkU6_hhkyXE
Kanske inte riktigt så fort som det är snabbspolat, men i hastighet som motsvarar frittfall?

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Som sagt, jag zkiter i vilka zprägämnen etc som användes, var och hur de blev utplacerade, om det var magiska ämnen eller what ever. Jag vill ha en förklaring på hur man kan pulverisera 900000 ton armerad betong på ca 15 sekunder utan sprängämnen. Din förklaring/zannolikhet är rent ut sagt usel, ej kvalificerad, saknar bevis etc.

Det är den potentiella energin som frigörs när tornen rasar som pulvriserar betongen. Den motsvarar energin från ungefär 250-300 ton TNT per torn.

Lite lästips...

http://www.jnani.org/mrking/writings/911/king911.htm#_Toc144446004

http://www.911myths.com/WTCONC1.pdf

Posted on: 2010/2/16 0:01

See User information
zpz2. Varför tar du inte reda på att tornen blev sprängda i luften? du kan inte förklara dom tidigare videosarna jag länkade...

Tornen kan inte ha kollapsat som dom gjorde utan bomber, du har aldrig läst några bevis på att dom föll på grund av några små bränder, för dom bevisen finns inte, något NIST fd chef erkänner.

Ni behöver lära er världspolitik innan ni kan förstå 911. Företag med kopplingar till världens största maffior som har utfört hur många terroristattacker som helst kontrollerade säkerheten och renoveringen av tornen.

Posted on: 2010/2/16 1:10

Edited by TreeOfLiberty on 2010/2/16 12:43:45

See User information
Hur skadad var stålstommen i tornen under våning 80..?
Att den fått skador ovanför kan väl ha sin förklaring då värme har en egenhet att stiga uppåt, men nu talar vi om stommen under den plats där planen träffade....

Posted on: 2010/2/16 9:00

See User information
Quote:

gaston skrev:
Hur skadad var stålstommen i tornen under våning 80..?
Att den fått skador ovanför kan väl ha sin förklaring då värme har en egenhet att stiga uppåt, men nu talar vi om stommen under den plats där planen träffade....

Jet Fuel?
That's a Good One! ... He talks about the floors collapsing one after another and the ejection of material happening behind each ...

Pure BS...

Posted on: 2010/2/16 14:43

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Det är den potentiella energin som frigörs när tornen rasar som pulvriserar betongen. Den motsvarar energin från ungefär 250-300 ton TNT per torn.

Lite lästips...

http://www.jnani.org/mrking/writings/911/king911.htm#_Toc144446004

http://www.911myths.com/WTCONC1.pdf

I detta fall är meningslöst att säga att den totala potentiella energin ger upphov till pulvriseringen då det mesta av betong och glas uppenbart krossas långt innan det når marken (dvs långt innan den totala potentiella energin förbrukats).

Självklart bidrar den potentiella energin till att materialet går sönder: En sak som faller från en upphöjd position går ofta sönder när den träffar något längre ner bara saken är tillräckligt skör, hastigheten den uppnår tillräckligt hög, samt att det den kolliderar med är tillräckligt hårt.

Den relevanta frågan är huruvida det är möjligt att den armerade betongen och fönster omedlbart krossas endast pga den fraktion av lägesenergi som omsätts i krossverkan. Eller krävs det acceleranter?

Den andra artikeln du refererar till indikerar att det bara krävs gravitation. Två saker talar dock emot att denna teoretiska beräkning stämmmer: 1) Författaren har en uppenbart förutfattad mening att kollapsen och pulvriseringen är enbart gravitationsdriven. 2) Ingen annan byggnad som rasat utan hjälp av sprängämnen har uppvisat samma omedelbara och totala pulvrisering. Eller finns det exempel på det så visa gärna.

Posted on: 2010/2/16 15:30

See User information
Angående en kollaps som liknar WTC men bevisligen är orsakad av brand och dessutom är en stålbyggnad.

http://www.dumpert.nl/mediabase/10573 ... delft_stort_in_topic.html

Branden ser dessutom inte ut att vara så intensiv.

Posted on: 2010/2/16 20:36

Anonym
Men där är ju åtminstone de översta våningsplanen helt utbrända. Dessutom så rasar det inte symmetriskt.

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Angående en kollaps som liknar WTC men bevisligen är orsakad av brand och dessutom är en stålbyggnad.

http://www.dumpert.nl/mediabase/10573 ... delft_stort_in_topic.html

Branden ser dessutom inte ut att vara så intensiv.

det där var ett tafatt försök =D
Bevis som talar FÖR den officiella teorin är ännu jävligare än att finna än verkliga bevis

See User information
Quote:

computerror skrev:
Men där är ju åtminstone de översta våningsplanen helt utbrända. Dessutom så rasar det inte symmetriskt.

Men det var en stålbyggnad och jag har ju läst på detta forum att de aldrig hänt att en brinnande stålbyggnad kollapsat vilket inte längre är sant så då kan vi lägga det bakom oss.

Att den inte kollapsade symetriskt berodde på att den var mindre utan en stålkärna som WTC 1 och 2 hade men tänk på hur mycket damm de blev trots det.

Jag anser också att kollapsen av den byggnaden gör att bränderna i WTC 1, 2 och 7 inte helt kan uteslutas som orsaker till kollapserna för har en brinnande stålbyggnad kollapsat på en video utan en sprängladdning kan WTC 1, 2 och 7 också har gjort detsamma. Det kan som sagt inte helt uteslutas.

Posted on: 2010/2/16 22:58

See User information
lunar. Hur kan du posta den videon om du vill bli tagen på allvar?. det finns ingen som säger att en byggnad aldrig har kollapsat på grund av bränder. det är SKYSKRAPOR som aldrig har kollapsat på grund av brand (kanske för att dom är grymmt mycket starkare byggda än vanliga byggnader..). byggnaden kollapsar inte helt i videon du skicka, finns bilder på det när röken är borta, går inte att jämföra med WTC överhuvudtaget.

Först kan inte nanotermit brinna, sen påstår du att inga fönster sprängs, och nu detta... du studerar ämnet hårt märker jag.

Posted on: 2010/2/17 0:10

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Men det var en stålbyggnad och jag har ju läst på detta forum att de aldrig hänt att en brinnande stålbyggnad kollapsat vilket inte längre är sant så då kan vi lägga det bakom oss.

Ditintills ja... Detta hände efteråt och dessutom var det inte en total kollaps. Hur vet jag förresten att byggnaden i videoklippet du bifogade var av stål?

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=v3mudruFzNw

WTC7: NIST Finally Admits Freefall (Part III)

Part III of this series fully explores the implications of NIST's admission that WTC7 entered actual freefall and critiques the foundations of their "investigation." In the end it calls for a new, independent, fully empowered, and open investigation. ...

Posted on: 2010/2/17 8:52

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

lunar skrev:

Ditintills ja... Detta hände efteråt och dessutom var det inte en total kollaps. Hur vet jag förresten att byggnaden i videoklippet du bifogade var av stål?

Därför den ser inte ut att vara byggd av trä eller betong och betong rasar inte vid brand så då har vi bara stål kvar.

Dessutom liknar bygganden mest att var byggd av stål.

Ju mindre hus av stål desto mindre sannolik är en kollaps vid brand då de är mindre massor som kan tycka på vid branden så WTC 1, 2 och 7 är enligt mig då mycket bra kandidater för brandkollapser ju mer jag tänker på det då ett 50000-100000 tons tryck på en brand är mer sannolik för kollaps än 10 tons tryck på en brand.

Det viktigaste i videon var att byggnaden kollapsade p.g.a. av eld. Att den var mindre än WTC 1,2 och 7 eller att den inte kollapsade helt och hållet eller att den kollapsade efter 2001 spelar ingen roll.

De används ju liknande jämförelser av inte helt identiska byggnader som Madrid skyskrapan som tog eld vid renovering när en arbetare kastade en cigarett på fel ställe och där ståldelen kollapsade men betongkärnan stod kvar. Madrid skyskrapan brann den 13 februari 2005.

Visst vet ni att nya WTC 7 är byggd i betong?

Posted on: 2010/2/18 17:37

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Därför den ser inte ut att vara byggd av trä eller betong och betong rasar inte vid brand så då har vi bara stål kvar.

Dessutom liknar bygganden mest att var byggd av stål.
Jasså? Jag vet inte. Men detta hus rasar ju inte från kärnan och är definitivt inte symmetrisk som WTC7

Quote:

lunar skrev:
Det viktigaste i videon var att byggnaden kollapsade p.g.a. av eld. Att den var mindre än WTC 1,2 och 7 eller att den inte kollapsade helt och hållet eller att den kollapsade efter 2001 spelar ingen roll.
Nej. Branden i det hus du visar har varit mycket intensivare än den i WTC7. Man ser tydligt hur de övre våningsplanen är helt utbrända.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper