vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

Anonym
Re: vakensucks-gänget
Quote:

Master skrev:
haha, ta nu 10 steg tillbaks och gå genom tråden och se på dig själv..??? ingen har frågat om boken förutom du, som dessutom finner att black sun är alkemi, och ockulta grejer, Ockult är farligt och lögn hela den biten och inget intressant var det för dig..
Det var du som nämnde en bok som hette "The Book of the Black Sun". Du gjorde detta i detta inlägg:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=147880#forumpost147880
Du har verkligen ingen koll på läget du inte...
Ingen annan har HUNNIT fråga dig om boken, men jag är säker på att vi här på forumet finner den intressant.
Kanske om någon annan känner till den?

Quote:

Master skrev:
när jag sen frågar dig att visa nåt fint, som både jag och andra kan ta del av, jag menar dukan visa nåt endast till mig, och genom mig kommer jag sprida tillandra vänner bla, om jag finner nåt bra och värdefullt,. tacksam skulle jag också vara.
Fast nu gällde min fråga dig och din "The book of the Black Sun"
Jag är mycket intresserad av denna, men misstänker tyvärr att den liksom allt annat du förmedlar är påhittat.

Här är någonting du kan roa dig med på avdelningen.

Quote:

Master skrev:
när jag sen frågar dig att visa nåt fint istället eftersom du inte fann ens det jag skrev var sant på något vis, så förlänger du tråden och kopierar bilden och andra bitar för att göra det till tråd nr 7 som avskiljer raderna lite.... du är listig , men inte klipsk..
Jag gjorde detta så du inte kunde förneka din attityd.

Quote:

Master skrev:
Om ni vill se computerrors taktik följ tråden härifrån, bara han inte redigerar igen som han alltid gör.
Jag raderar poster som är off topic. Du har hjälpt till att göra denna tråd till skit då du inte kunde följa topic.

Quote:

Master skrev:
borde läsas härifrån eftersom computerror gör allt för att förlänga tråden så den blir osynlig vad som skett vilket verkar va hans taktikhela tiden när han vill rymma undan...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=147864#forumpost147864
Varför inte läsa tråden från början?
Varför välja en punkt som passar dig?

Jag visste förresten inte att jag inte var tillåten att redigera i efterhand. Det händer ibland att jag lägger till saker, dock är här ett exempel på när du tar bort saker
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=146711#forumpost146711

Edited by computerror on 2010/2/28 1:38:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

RE: http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

"Om trollet till exempel har som avsikt att provocera, bör man inte låta sig provoceras och därmed ge trollet den uppmärksamhet det vill ha. "Mata inte trollen" är ett i sammanhanget känt talesätt."

Värt att tänka på.
God natt allihopa. Sov gott nu så ni orkar bråka imorgon också.

Posted on: 2010/2/28 3:08

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
På något sätt så är denna tråden faktiskt lite roande. Jag har redan fullständigt tappat hakan... När jag såg satirvideon där mannen blev röd i ansiktet kunde jag inte hålla mig för skratt - jag skrattade så att jag fick lägga mig på golvet i 5 minuter.

Posted on: 2010/2/28 8:25

See User information
Jag tycker att det är bra att ha lita fight i någon tråd. Så länge det inte är i alla trådar.

Posted on: 2010/2/28 8:52
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
jag tycker de kan få vara kvar men att det bara är att ignorera det som är påhopp och dåligt språk.

annars så är det ju faktiskt de som är i underläge som beter sig oärligast men det är väl i grund och botten en konflikt mellan några ? kanske beror mer på sårade känslor?
det är ju ganska lätt att förstå när något bara är förtal o det kan man också ignorera
man borde inte grunda sin åsikt om någon på någon annans uppfattning.
går det inte att starta bråk med någon så får de gå nån annanstans o försöka med det.
kanske skulle komma något annat bra ur det hela istället.
man får inte utesluta folk bara så tycker jag.

Posted on: 2010/2/28 13:04
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

Anonym
Det är vanligt i livet att man håller igång "sitt eget 'liv'" genom att att gå in i demonisk/demoners kamp.

Vad skulle hända om den ena sidan av myntet försvann, de skulle bli av med sin tidsspillande hobby - de två sidorna är beroende och lever av varandra. Det var ju lite slående hur man såg i Debatt hur Micro och han den där karln klappade varandra på ryggen vid två olika tillfällen, de ger varandra mark och livsluft i spelet. Jag stödjer dig så stödjer du mig...
Äckligt..., fast man behöver ju heller inte lägga in så mycket i det... men som en konspiratör så... varför inte...

Anonym
Quote:

nochi skrev:
Det var ju lite slående hur man såg i Debatt hur Micro och han den där karln klappade varandra på ryggen vid två olika tillfällen, de ger varandra mark och livsluft i spelet. Jag stödjer dig så stödjer du mig...
Äckligt..., fast man behöver ju heller inte lägga in så mycket i det... men som en konspiratör så... varför inte...

Det var psykologiska saker i form av reta varandra.

Om dom skulle "ligga i samma säng" hade dom garantera inte visat det framför kameran. Kolla hur politiker gör. Dom går på möten som massmedia inte rapporterar om och framför kameran spelar som motpoler.

Vem eller vilka stör sig mest på motpoler i diskussioner? Är det dom som står på stabil eller ostabil grund? Varför blir folk rädda när det kommer andra utifrån och säger sig inte hålla med?

Det så kallade "vakensucks"-gänget rör om i grytan på gott och ont. Pesonliga attacker är bland det lägsta man kan göra men att påpeka saker saker som förekommer eller vad vissa gör i forumet är bra. Taktiken "vackensucks" gör genom att i flesta fallen skriva meningslösa inlägg får räkna med problem. Speciellt när det registreras flera konton och använder det endast för att skriva skitinlägg och göra personliga attacker är inte acceptabelt.

Fel från Vakens sida förekommer också i form av översittarroll i flera fall. Vissa som kanske inte borde vara moderatorer eller tar "troll" personligt och gör det till sin livsuppgift.

Varför finns "trollen"? Vad är deras syfte? Är der deras hobby att förstöra forum eller vill dom påpeka något administratörerna och moderatorerna inte ser?

See User information
Jag kan tänka mig att göra alla forum publika. Det enda som egentligen skrivs i privat forum som inte ska ligga öppet är saker som är personliga som t.e.x cees inlägg om hur det går med dominic mm. Men vi skulle kunna plocka bort sådant och köra endast öppna forum.

All man måste logga in för att se forum behövs heller inte. Skulle gå att ändra.

Sen så tror jag inte att vaken någonsin har cencurerat någonting. Endast tagit bort hot, och endast lite av de värsta hoten. Om man vill läsa om vaken.sektens maktmissbruk mm så finns det otaliga trådar om det och otaliga inlägg om det så det är inte så bra cencurerat om det skulle vara det.

Sen så har jag funderat på att ta in leo i vaken igen. Tycker ju att det är synd att han kommit på sidan av. Man får ju inte glömma att han var en av mina starkaste medarbetare från starten. Har dock inte lyckats komma någon vart med honom i någon diskussion. Bara massa hot och bråk. Tråkigt för han är faktiskt en trevlig kille. Jag har försökt att försonas med honom, men jag är inte helt bra på det verkar det som. Har kanske inte försökt så mycket. Har tyckt att det är mest hans problem och att jag är öppen när han mognar. Men det är kanske inte rätt tänkt. Kanske jag ska omfamna honom som han är.

Innan någon ändring sker så ska vakens dolda maktsruktur ha ett hemligt möte där das fûrer bestämmer vad alla ska tycka.

Återkommer.

Mvh
Das Fûrer.

Resized Image

PS. Tillagd smiley av Carlberg. DS

Posted on: 2010/2/28 15:56

Edited by Carlberg on 2010/2/28 17:38:31

Anonym
Det smällter snart pojkar, bara lugn.[/url]

Anonym

See User information
Jag får helt enkelt sluta läsa sådana här trådar på forumet eller på forumet överhuvudtaget .

Blir alldeles frustrerad över att se hur vissa trådar påminner om " sandlådan " man höll till i när man var småbarn.
Men det kanske är så att var sak har sin tid och måste värka ut.

Gäller vissa i både vakensucks-gänget och vaken.se gänget.

Eliten mår fortfarande alldeles utmärkt !

Härska genom att söndra. Man behöver inte göra jobbet själva , Det sköter sig självt................

Ni riktar energin åt fel håll. "IDIOTER" !.

Kram på er och Må Väl och sköt om Er.

"Ur Sverige i TID". Det här Landet och folket är " Fucked Up ".

Posted on: 2010/2/28 20:19

Edited by Spartacus88 on 2010/2/28 20:41:36

See User information
Jodå...

Just nu är jag bosatt med min familj hemma hos en bekant, en lite småunderlig man, i hans gästhus. Vårt ställe ute i skogen är täckt med meterdjup snö då vi var bosatta i Skåne under en månad. Snöovädret som bl a drabbat Västra Götaland behöver ingen presentation tror jag...

Tänk om vi hade varit tio man som hade samlats en eftermiddag med skyfflar, snön hade vi tagit lätt och sedan hade vi kunnat grilla eller vad som helst...

Tillsammans kan vi lyfta berg och vi är oövervinnerliga. Splittrade är vi sårbara och minsta barn kan se att det är precis vad som är meningen. Varför finns så många singelhushåll idag? Varför samlar sig till och med människor i något som söker efterlikna forna tiders bygemenskap men det funkar inte (den s k "alternativbyn" i Svenshögen norr om Göteborg, ett praktexempel, ett av många)

Bara så ni vet, Den Nya Världsordningen (läs gärna Mats Cederholms utmärkta artikel på Vakens startsida, skåpmat för mig, tydligen inte uppenbart för alla) byggs för fullt just nu medan ni tjafsar!!!

Det borde varit inget tjafs, lite snack och mycket verkstad. Det finns en majoritet av fårskallar därute som påheljar Den Nya Världsordningen. Deras livstil för dem till stupstocken allt snabbare, vilka blir kvar och vad gör de?

Går till samma stupstock, lite långsammare bara.

Men det är klart, tjafsa på vet ja...

Mycket verkstad och lite snack kommer det definitivt att bli för er del i Europeiska Unionens koncentrationsläger när den dagen kommer. Svarta bilar (eller helikoptrar) nattetid, svartklädda poliser trär svarta huvor över era huvuden, sedan på nattåget till Norrland...

Väl där blir det säkert någon samhällsnyttig aktivitet utförd, packa knäckformar, bygga raketer... två timmars sömn varje natt, grismat att äta, flouriderat vatten att dricka.
För den som vägrar eller är alltför obekväm och möjligen kan tänkas att vigla upp de övriga väntar möjligen Organbussen, och det slutar med att ni sprättas upp och era levrar, njurar, hjärtan hamnar i kroppen på någon NWO-anhängare som har stor plånbok och som i och med sin livsstil kört slut på sina egna inre organ. Förtjänsten hamnar via statskassan i eliten eller deras springpojkars egna fickor...

Game, Set and Match...

Det är valår i år, det verkliga valet vet ni vad det gäller... Valet är ert...

Posted on: 2010/3/1 8:37

Anonym
Det är precis vad jag vill också Network ,att se splittrat folk gör ont i hjärtat, det är riktiga bröder och systrar som bråkar.

Jag har själv betett mig illa genom att bråka med speceillt en snubbe, och kanske har jag bränt mina chanser att bli tagen på allvar eller respekterad. Men det inget jag skulle bry mig om ifall jag åtminstone kanske lyckats med att få igång lite samarbete. Jag har uttryckt vissa ord jag inte skulle ha gjort och mitt beteende har varit lite grovt. Jag ber allihopa om ursäkt och förlåtelse om jag förstört någons stämning och om jag råkat skada någons favorit här inne på forumet då jag är mycket ny här och vet knappt nåt om någon.

Jag ber också om ursäkt till de jag bråkat med och hoppas att vi slipper för sådana trådar allt för ofta.

Jag behåller dock min plats fortfarande och närsom helst kan jag väckas till liv igen om jag ser orättvisa och nedlåtande och minusenergi spridande snubbar som studsar omkring här.

peace

See User information
formulerar om min fråga något: är den här tråden sanktionerad av vaken.se? dvs, är tanken att resultatet från röstningen ska avgöra det framtida förhållningssättet?

Posted on: 2010/3/1 17:29

Anonym
Quote:

hackerberryfinn skrev:
computerror.. vad är syftet med att vidarbefodra dessa osämjor?
Nu är det ju så som du säger avslutningsvis i ditt inlägg att inlägg försvunnit. Mestadels inlägg där andra hotat, förtalat och ljugit om folk här på vaken. Bl a mig.
Jag försökte avsluta konflikten med min signatur, men inte heller den respekterades.
Jag vill att vaken.se ska vara en harmonisk plats där vi hjälps åt att finna information. Tyvärr finns det vissa individer som inte gillar detta, utan främst vill förstöra.
Dessa personer har tom hotat mina barn.

Quote:

hackerberryfinn skrev:
dessutom.. varför är det så många inlägg som kommer och går?
För att de inte följer reglerna.

See User information
Quote:

Master skrev:
Det är precis vad jag vill också Network ,att se splittrat folk gör ont i hjärtat, det är riktiga bröder och systrar som bråkar.

Jag har själv betett mig illa genom att bråka med speceillt en snubbe, och kanske har jag bränt mina chanser att bli tagen på allvar eller respekterad. Men det inget jag skulle bry mig om ifall jag åtminstone kanske lyckats med att få igång lite samarbete. Jag har uttryckt vissa ord jag inte skulle ha gjort och mitt beteende har varit lite grovt. Jag ber allihopa om ursäkt och förlåtelse om jag förstört någons stämning och om jag råkat skada någons favorit här inne på forumet då jag är mycket ny här och vet knappt nåt om någon.

Jag ber också om ursäkt till de jag bråkat med och hoppas att vi slipper för sådana trådar allt för ofta.

Jag behåller dock min plats fortfarande och närsom helst kan jag väckas till liv igen om jag ser orättvisa och nedlåtande och minusenergi spridande snubbar som studsar omkring här.

peace

Jag måste vara näsvis och fråga hur hittade du till Vaken.se?Svara utan att ljuga...mvh

Posted on: 2010/3/1 18:11

Anonym
Jag sniffade efter kunskap och ville hitta andra trådlösa snubbar. Och vad jag vet finns det ingen liknande och bättre forum än just Vaken.se

Dock fann jag många classiker och som fortfarande är beroende av sladdar.

mvh

See User information
om vaken varit vad de utger sig för så hade det varit större.
jag känner både tomtar och troll som inte ens har internet.

Posted on: 2010/3/1 22:00

Anonym
förhoppningsvis blir den lika stor som flashback inom nåt år, allt handlar om oss, blir inte denna sida stor också då är det något fel på oss allihopa.

See User information
Suck (en rejäl och slutgiltig sådan).

Dags att söka sig vidare till andra platser. Personligen är jag i behov av intelligenta, öppna, objektiva samt inspirerande diskussioner, med individer som vaket ser det uppenbara i vad som sker runt om kring oss. Men. Det går 'liksom' inte här i denna fruktskål, med ' vissa' dårar som bara har sandlådeåsikter, eller är här för att skapa fel flöden. Varför ens bemöta tramset. Det kostar. Det är dyrt.
Ni är många som håller måttet: Carlberg Gaston o flera till. Hur gör ni för att stå ut. Jag beundrar er! Jag gör det inte - längre.

Människor älskar uppenbarligen att bli rövknullade. Frågan för dem är om det skall smörjas med vasselin eller Nivea. För min del ligger inte frågeställningen på det planet, jag låter ingen komma till där bak. Jag tror att det suger rejält. Jag är beredd att dö för det, alltså att inte bli rövknullad. Jag menar det. Är man inte beredd på det så är man duktigt uppfostrad - helt enkelt.
När jag inser att så få förtår vad vi står inför, eller står mitt i, då blir jag mycket bestört, uppgiven och mycket egoistisk. Då handlar det mer om att se om min egen lilla stuga. Mitt liv. Min familj, och jag hoppas att många lär sig att se och förstå vidden av det, 'vårt problem' vi står inför.
Men som sagt. Detta forum kommer aldrig att bidra till någon bredare samsyn. Den bidrar dock till möjligheten att få utlopp för sin frustration och sin testosteron-ilska. Jag hoppas att ni inser det.
Att ha fight i någon tråd som micro tyckte var ok är extremt stereotypt. Ses i boxningslokalen i stället. Det är fajt. Här är det ordbajseri. Och det stinker.

So Long!

Karsten

Posted on: 2010/3/1 22:52
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Quote:

Karsten skrev:
Suck (en rejäl och slutgiltig sådan).

Dags att söka sig vidare till andra platser. Personligen är jag i behov av intelligenta, öppna, objektiva samt inspirerande diskussioner, med individer som vaket ser det uppenbara i vad som sker runt om kring oss. Men. Det går 'liksom' inte här i denna fruktskål, med ' vissa' dårar som bara har sandlådeåsikter, eller är här för att skapa fel flöden. Varför ens bemöta tramset. Det kostar. Det är dyrt.
Ni är många som håller måttet: Carlberg Gaston o flera till. Hur gör ni för att stå ut. Jag beundrar er! Jag gör det inte - längre.

So Long!

Karsten

Jag håller helt med dig Karsten. Nivån har varit på pre-gymnasial nivå rent intellekuellt. Och på pubertal nivå emotionellt.

Jag flyter kvar ett tag och ser vad som händer. Kanske får de lite mer slipade knivarna i skåpet mer utrymme framöver.

Posted on: 2010/3/1 23:12

See User information
Du skrev:

Hur gör ni för att stå ut.

Ah, du vet.... Vaken har en startsida också...

Posted on: 2010/3/2 5:26

See User information
Alla som tycker att kvalitén är låg. Det är ju en lågkvalitétstråd.

Vill man hitta bättre saker så läs inte här.

Posted on: 2010/3/2 17:11

See User information
Quote:

micro skrev:
Alla som tycker att kvalitén är låg. Det är ju en lågkvalitétstråd.

Vill man hitta bättre saker så läs inte här.

Micro...varför gäller inte detta tips t ex Novax/eller mina inlägg?Det fattar inte jag ,mina inlägg tas bort ,om det är så ,så ge fan att läsa "här"man kan ha tips om att läs här eller där...var fan går gränsen...enl dig då reglerna säger inget sådant..Läs inte detta då...hoppa över.

ps..Vill man" hitta" så blunda# så hittar man...heheh

Jag skiter i vaken ,men morgongrus i ögonen är skit...men s k läs inte detta då.

Posted on: 2010/3/2 17:54

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper